IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
12 منبع تمرین تایپ ESL برای کمک به یادگیری و تایپ سریعتر به زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
18 آذر 1402

12 منبع تمرین تایپ ESL برای کمک به یادگیری و تایپ سریعتر به زبان انگلیسی

برای شرکت در آزمون ESL مهارت‌های مختلفی موردنیاز دارید که تسلط به گرامر زبان انگلیسی تنها یکی از این مهارت‌ها به شمار می‌آید و شما باید مهارت‌های دیگری نیز داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که شما به آن نیاز دارید مهارت تایپ کردن با سرعت بالا است. در بسیاری از موارد شما ممکن است دانش کافی برای پاسخ دادن به سوالات را داشته باشید؛ ولی از آنجایی که سرعت عملی کافی را برای پاسخ دادن به سوالات ندارید در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه شوید.

در چنین شرایطی است که آشنایی با چند منبع تمرین تایپ ESL به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌خوبی روی این مهارت خود کار کرده و بهترین نتایج را نیز دریافت کنید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این منابع صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا مهارت خود در تایپ کردن پاسخ‌های آزمون ESL را بهبود دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

آشنایی با Keybr

اولین منبع تمرین تایپ ESL که قصد داریم در این مطلب درباره آن صحبت کنیم Keybr است. هدف از این ابزار آموزش تایپ با استفاده از ابزارهای لمسی است که به شما در بهبود مهارت خود با استفاده از این ابزارها کمک می‌کند. تایپ لمسی روشی برای تایپ است که در آن شما اصلا نیازی ندارید که به صفحه کلید نگاه کنید و در عوض شما در حافظه خود نحوه چیدمان حروف را روی صفحه کلید حفظ می‌کنید و به این ترتیب می‌توانید با بالاترین سرعت ممکن اقدام به تایپ کردن به زبان انگلیسی کنید.

تمرین‌هایی که در این ابزار وجود دارند به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما کمک می‌کنند هر بار با بخشی از حروف کوچک صفحه کلید خود آشنا شوید. برای مثال ممکن است از شما در این ابزار خواسته شود گروهی از کلمات را تایپ کنید که تنها شامل حروف e, n, i, t, r, l and s می‌شوند. هرچه بیشتر شما با استفاده از این ابزار تای کنید الگوریتم‌ آن می‌تواند وظایف بعدی را با سطح شما تطبیق دهد. اگر الگوریتم متوجه شود که شما تمایل به اشتباه در یک حرف خاص دارید متوجه می‌شوید که تمرینات بعدی شما تمرکز بیشتری روی آن حرف دارند.

منبع تمرین تایپ ESL

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با Typing.com

یک منبع تمرین تایپ ESL دیگر که حتما باید با آن آشنا شده و اطلاعاتی را درباره آن به دست بیاورید سایت Typing.com است. اگرچه این سایت برای تایپ در کلاس طراحی شده است؛ ولی این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید به‌صورت تنها و بدون حضور در کلاس نیز از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که دروس این سایت در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته قرار دارند. همچنین در این سایت بخش جداگانه‌ای به‌ نام تمرین تایپ نیز وجود دارد که دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

دروس اولیه‌ای که در این سایت وجود دارند شامل اصول اولیه مانند فشار دادن ترکیب خاصی از کلیدها قبل از رفتن به موضوعات پیشرفته مانند اعداد و نمادها می‌شود. جدای از آموزش‌هایی که در این سایت وجود دارد و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید شما می‌توانید بازی‌های زیادی را نیز در این سایت پیدا کنید که روی مهارت تایپ کردن شما تمرکز می‌کنند و علاوه بر این‌که به تقویت مهارت تایپ شما کمک می‌کنند می‌توانند باعث سرگرم شدن شما نیز شوند.

بیشتر بخوانید: موثرترین استراتژی آموزش ESL

بیشتر بخوانید: استراتژی‌های تدریس ESL برای کمک به زبان‌آموزان برای رسیدن به سطح بالاتر

آشنایی با ابزار GoodTyping

GoodTyping یکی از بهترین وب‌سایت‌هایی است که امروزه به‌عنوان منبع تمرین تایپ ESL شناخته می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بهترین شرایط ممکن روی مهارت تایپ کردن خود تمرکز کنید. یکی از بهترین امکاناتی که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد این است که می‌توانید در یک تست سرعت تایپ شرکت کرده و بررسی کنید که سرعت تایپ شما چقدر است؟ این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید نحوه عملکرد خود را بررسی کرده و دروس و تمرینات این سایت را به شکل بهینه‌تری پشت سر بگذارید.

توجه داشته باشید که این سایت دارای 27 درس مختلف است که نحوه تایپ گام به گام را به شما آموزش می‌دهد. این دروس با توجه به چیدمان صفحه کلید در دستگاه شما تغییر پیدا می‌کند. از آنجایی که کشورهای مختلف از چینش‌های متنوعی استفاده می‌کنند این سایت 23 گزینه مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر ایده بارگیری نرم‌افزارهای ناآشنا در دستگاه خود را دوست ندارید این وب‌سایت را دوست خواهید داشت. تا زمانی که حساب کاربری و اتصال به اینترنت دارید می‌توانید وارد این سایت شده و شروع به تمرین تایپ کردن در آن کنید.

اهمیت استفاده از علائم نگارشی در زبان انگلیسی

آشنایی با ابزار 10FastFingers

10fastfingersThere یکی از بهترین منابعی است که امروزه برای تقویت مهارت تایپ کردن به زبان انگلیسی وجود دارد و شما هم می‌توانید از این منبع استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این ابزار این است که راه‌های زیادی را برای انجام برخی از تمرینات در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله این راه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می‌توانید با تسلط بر 200 کلمه کار خود را با اصول اولیه شروع کنید. دقت داشته باشید که این تسلط بر 200 کلمه در مرحله تست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • اگر بتوانید 1000 کلمه را در تست تایپ کنید که این 1000 کلمه معمولا جز رایج‌ترین کلمات زبان انگلیسی به شمار می‌آیند می‌توانید مهارت خود را در این زمینه نشان داده و وارد سطح بعدی در این ابزار شوید.
  • یکی از امکاناتی که این سایت برای شما فراهم کرده این سات که می‌توانید متن خود را کپی کرده و در کادر ارائه شده در بخش تست تایپ سفارشی برای تمرین خود بارگذاری کنید تا بتوانید تمرینات خود را به‌صورت سفارشی دریافت کنید.
  • از طرف دیگر این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید با سایر افرادی که در این سایت حضور دارند رقابت کرده و بررسی کنید که کدام‌یک از شما سرعت بالاتری در تایپ را ارائه می‌دهید. از طرف دیگر شما می‌توانید از تست‌های تمرینی سفارشی سایر افرادی که در این سایت حضور دارند نیز برای تمرین کردن استفاده کنید.

آشنایی با ابزار KidzType

اگر شما هم به دنبال پیداکردن بهترین منبع تمرین تایپ ESL هستید باید بدانید که یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای تمرین این مهارت وجود دارد استفاده از ابزار KidzType است. این ابزار برخلاف نامش تنها برای کودکان طراحی نشده است و افرادی که در زمینه تایپ کردن مبتدی هستند نیز می‌توانند از آن استفاده کرده و از مزایایی که ارائه می‌دهد نهایت بهره را ببرند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید با اصول اولیه تایپ کردن آشنا شده و مهارت خود را در این زمینه ارتقا دهید.

تمرین‌های این ابزار در چهار سطح تقسیم‌بندی می‌شوند که هرکدام با جنبه‌های خاص تایپ مانند حروف و علائم خاص سروکار دارند. برخلاف بسیاری از سایت‌هایی که در بخش قبلی معرفی کردیم این تمرینات جملات یا کامل کردن کلمات ندارند. آنها به‌سادگی روی فشار دادن کلیدهای مناسب تمرکز دارند. این بدان معناست که برای بهبود واژگان، درک یا توانایی‌های خواندن شما چندان مفید نیست و به معنای واقعی کلمه روی مهارت شما در تایپ کردن تمرکز خواهد کرد.

ابزار Typing Games Zone برای بهبود مهارت تایپ در ESL

Typing Games Zone گنجینه‌ای از بازی‌های بسیار جذاب است که برای تست سرعت انگشتان شما در زمان تایپ کردن به زبان انگلیسی طراحی شده است. این سایت را می‌توان به‌عنوان بهترین منبع تمرین تایپ ESL شناخت؛ چراکه استفاده از آن می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. برای مثال اگر شما عاشق بازی‌های پازلی هستید قطعا از بازی keyman در این سایت لذت خواهید بود. با وجود این‌که این دستورالعمل خاصی در این بازی وجود ندارد؛ ولی درک آن بسیار ساده و راحت است.

در واقع هدف شما در این بازی این است که تمام کلیدها، صندوقچه‌های گنج‌ و سکه‌هایی که در پیچ و خم هستند را جمع‌آوری کنید. این بازی در سه سطح وجود دارد و بازیکنان با جمع‌آوری امتیاز لازم می‌توانند وارد سطح بعدی شوند. این بازی برای مبتدیان می‌تواند یک گزینه جذاب باشد، زیرا شما تنها باید یک کلید را در یک زمان فشار دهید. لازم نیست که کل کلمات یا رشته حروف را تایپ کنید. با این حال اگر می‌خواهید که مکان کلیدهای اصلی را به خاطر بسپارید این بازی می‌تواند کمک‌های زیادی را در این زمینه به شما ارائه دهد.

منبع تمرین تایپ ESL برای کمک به یادگیری انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ابزار BBC’s Computing KS2 – Dance Mat Typing

bbc-bitesizeDance Mat Typing یک بازی جذاب است که برای آموزش هنر تایپ لمسی به زبان‌آموزان انگلیسی طراحی و ساخته شده است. این بازی در چهار سطح مختلف به شما ارائه می‌شود. هر سطح با یک ردیف از کلیدهای مورداستفاده در هر مرحله از بازی سروکار دارد؛ بنابراین شما عمدتا از کلیدهای خانه اصلی خود استفاده می‌کنید که شامل f, d, s, a, j, k, l, ;, g and h می‌شوند. زمانی که وارد سطوح بعدی می‌شوید می‌توانید از کلیدهای دیگر نیز در این بازی استفاده کنید و مهارت خود را در استفاده از آنها ارتقا دهید.

هر سطح از بازی با یک ویدئوی معرفی مختصر آغاز می‌شود. یک شخصیت کارتونی به شما سلام می‌دهد و به شما می‌گوید که باید دقیقا چه کاری انجام دهید. این قسمت از بازی دارای صدا و متن است تا بتوانید به‌راحتی آنچه که گفته می‌شود را درک کنید. فعالیت‌های این بازی شامل دو گزینه هستند: کلیدهای تصادفی را به‌صورت مکرر فشار دهید یا این‌که کلمات را روی صفحه کلید تایپ کنید. از آنجایی که قبلا نیز اشاره کردیم این بازی به طور ویژه برای زبان‌آموزان انگلیسی طراحی شده است و دارای واژگان ساده و راحتی است.

بیشتر بخوانید: بازی های سرگرم‌کننده ESL برای دانش‌آموزان خجالتی

بیشتر بخوانید: نحوه ایجاد یک طرح درس ESL عالی در شش مرحله آسان

با ابزار TypeTastic! بیشتر آشنا شوید

TypeTastic یک وب‌سایت بی‌نظیر است که امروزه می‌توان آن را در لیست بهترین منبع تمرین تایپ ESL نیز قرار داد. نام این وب سایت در واقع ترکیبی از دو کلمه type و fantastic   است. این سایت نیز دقیقا برای دانش‌آموزان جوان طراحی شده است؛ ولی می‌تواند برای تمرین تایپ فردی نیز گزینه بسیار جذابی باشد و به شما کمک کند تا خیلی راحت بتوانید روی مهارت تایپ کردن خود تمرکز کرده و این مهارت را در خود تقویت کنید.

اگر شما هم در زمینه تایپ کردن به زبان انگلیسی یک فرد مبتدی هستید می‌توانید قبل از این‌که سراغ بازی‌ها و فعالیت‌های سخت‌تر در این ابزار بروید ابتدا فعالیت‌های مقدماتی را انجام دهید. این فعالیت‌های مقدماتی به شما کمک می‌کنند تا بیاموزید که دقیقا جای هریک از کلیدها کجاست و شما به چه شکل باید از این ابزار برای تمرین تایپ کردن خود استفاده کنید. اگر شما به ترتیب این بازی‌ها و فعالیت‌ها را انجام دهید می‌توانید درک کاملی را از اصول این ابزار به دست بیاورید و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

آشنایی با ابزار Typing Club

یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که امروزه برای یادگیری و تقویت مهارت تایپ کردن می‌توانید از آن استفاده کنید سایت Typing Club است. برای استفاده از این سایت هیچ نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید، البته این به شرطی است که تنها یک بار قصد استفاده از این سایت را داشته باشید. با این حال اگر قصد دارید مدتی تمرین کنید بهتر است که یک حساب کاربری پیشرفته در این سایت برای خود باز کنید. وقتی روی گزینه Get Started, در این سایت کلیک می‌کنید صفحه گروهی از دروس قفل شده برای شما باز می‌شود.

برای این‌که بتوانید دروس بیشتری را برای خود باز کنید باید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. زمانی که شما در هر آزمون شرکت می‌کنید دروس بعدی برای شما باز می‌شوند و شما می‌توانید در کلاس‌های آنها شرکت کرده یا این‌که به طور مستقیم در آزمون آنها شرکت کنید.

استفاده از ابزار Ztype Space Typing and Spelling

Ztype Space Typing and Spelling یکی از منابعی است که امروزه برای تقویت مهارت تایپ کردن به زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌توان آن را به‌عنوان بهترین منبع تمرین تایپ ESL نیز در نظر گرفت. اگر شما هم عاشق عکس‌های فضایی که توسط ناسا گرفته شده‌اند هستید فضای این سایت شما را جذب خواهد کرد. در این بازی شما کاپیتان یک سفینه فضایی هستید و باید با شلیک به اجسام مختلف از سفینه خود محافظت کنید. شما این کار را با تایپ کردن نام آن شی و از بین بردن آن انجام می‌دهید.

گرافیک این بازی بسیار قوی بوده و جلوه‌های صوتی خوبی نیز به آن اضافه شده است که می‌تواند تجربه بازی شما را به میزان زیادی بهبود دهد. جدا از متن موجود در این بازی می‌توانید از متن خود نیز در این بازی استفاده کنید. می‌توانید از داستان‌های و شعرهای آنلاین استفاده کنید و آنها را روی صفحه بچسبانید.

منبع تمرین تایپ ESL برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با ابزار FreeTypingGame.net

FreeTypingGame.net یکی از چند منبع تمرین تایپ ESL به شمار می‌آید که کارکردن با آن برای شما بسیار ساده و راحت خواهد بود و می‌توانید به‌سرعت کارکردن با آن را بیاموزید. در این سایت دو نوع اصلی از آزمون‌های تایپ وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این آزمون‌ها عبارت‌اند از:

  • آزمون‌های صفحه امتیاز
  • آزمون‌های گواهی

تفاوتی که میان این دو نوع آزمون وجود دارد در نوع گواهینامه‌ای است که شما می‌توانید از این سایت دریافت کنید. دقت داشته باشید که در این سایت شما می‌توانید بیش از 200 نوع تغییر را در هر نوع آزمون اعمال کنید که به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت کامل آن را شخصی‌سازی کنید.

ابزار Epistory – Typing Chronicles

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد پیداکردن بهترین منبع تمرین تایپ ESL را دارید باید بدانید یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای این کار پیش روی شما قرار دارد و می‌توانید از امکانات و خدمات ارائه شده توسط آن استفاده کنید ابزار Epistory – Typing Chronicles است که یک بازی نقش‌آفرینی را به شما ارائه می‌دهد. این نوع بازی به این معناست که شما به‌عنوان شخصی اول یک داستان در این سایت بازی می‌کنید.

این بازی در واقع داستان دختری با روی روباه را روایت می‌کند که در دنیایی از کاغذهای تا شده حرکت می‌کند. با استفاده از کیبورد خود می‌توانید شخصیت‌های این بازی را جابه‌جا کنید، با آنها بجنگید و اشیا را نابود کنید. موسیقی، سبک هنری و داستان این بازی باعث می‌شود تا شما فراموش کنید در حال تمرین کردن برای تقویت مهارت تایپ خود هستید.

دقیقا مانند بسیاری از بازی‌های دیگر در این زمینه شما برای این‌که بتوانید اشیا مختلف را نابود کنید باید نام آنها را تایپ کنید که به تقویت مهارت تایپ شما کمک می‌کند.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره پیداکردن بهترین منبع تمرین تایپ ESL پاسخ دهیم.

چرا باید از منابع تمرین تایپ ESL استفاده کنیم؟

این منابع به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خیلی سریع مهارت تایپ خود را تقویت کرده و با فعالیت‌های جالب بتوانید سرعت تایپ خود را افزایش دهید.

چگونه بهترین منبع را برای تمرین تایپ ESL پیدا کنیم؟

شما باید نوع فعالیت‌ها و امکاناتی که هریک از ابزارهایی که در این زمینه وجود دارند و به شما ارائه می‌دهند را بررسی کرده و بر اساس این فعالیت‌ها و امکانات بهترین گزینه را برای تمرین خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

پیداکردن بهترین منبع تمرین تایپ ESL به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع مهارت تایپ خود را تقویت کرده و به نتایج دلخواه خود در آزمون ESL دست پیدا کنید. اگر شما هم قصد موفقیت در ESl را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر نیز شرکت کنید. شرکت در این دوره‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع به نتایج دلخواه خود دسترسی پیدا کنید. خدمات موسسه زبان ایرانمهر با مناسب‌ترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن به شما ارائه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نحوه آموزش صفت به دانش آموزان ESL

بیشتر بخوانید: فعالیت‌های شنیداری عالی ویژه دانش‌آموزان ESL پیشرفته شما

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 26 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. کریمی
    21 آذر 1402
    پاسخ دادن

    سلام چقدر خوب ممنون از سایت خوبتان

    • ایرانمهر
      21 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از همراهیتون
      موفق باشین

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید