IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ضمایر غیر شخصی در زبـــان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
17 بهمن 1402

ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی

یکی از پرکاربردترین انواع ضمایر در زبان انگلیسی که امروزه حتما باید با آن آشنا شوید و بتوانید به‌درستی از آن استفاده کنید ضمایر غیرشخصی هستند. این ضمایر از جمله انواع ضمایر در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند که معمولا بسیاری از افراد و تازه‌کاران در مسیر یادگیری زبان نمی‌توانند به‌درستی از آن استفاده کنند. به همین علت نیز شما نیازمند آموزش‌های تخصصی در زمینه یادگیری ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی خواهید بود.

نکته بسیار مهمی که نباید درباره این ضمایر فراموش کنید این است که یادگیری آنها دارای پیچیدگی‌های مخصوص به خود است. به همین علت نیز در آموزش گرامر زبان انگلیسی تمرکز ویژه‌ای روی آموزش آنها انجام می‌شود. ما هم در این جلسه از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این دسته از ضمایر در زبان انگلیسی صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

ضمایر غیر شخصی در انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی کلی با ضمایر غیرشخصی

پیش از آن‌که بخواهیم درباره انواع مختلف ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی صحبت کرده و اطلاعاتی را در خصوص نحوه استفاده از این ضمایر در اختیار شما قرار دهیم اجازه دهید تا به طور کلی تعریفی را از این دسته ضمایر به شما ارائه دهیم تا یک آشنایی کلی را درباره آن‌ها به دست بیاورید. به طور کلی ضمایر غیرشخصی به ضمایری گفته می‌شوند که به شخص یا چیز خاصی دلالت نمی‌کنند. وقتی که شما قصد دارید به یک شخص یا افراد نامشخص اشاره کنید می‌توانید از این ضمایر استفاده کنید.

به همین علت است که استفاده از آنها دارای کاربردها و مزایای بسیار زیادی در زبان انگلیسی است. اگر شما هم قصد داشته باشید به‌صورت روزمره به این زبان صحبت کنید احتمالا بارها و بارها برایتان پیش می‌آید که قصد داشته باشید به اشخاصی اشاره کنید که شاید آنها را نمی‌شناسید و برای شما نامشخص هستند. در چنین شرایطی اگر  با دستورالعمل‌های ضمایر غیرشخصی آشنایی نداشته باشید نمی‌توانید خوب و راحت به این افراد اشاره کنید و معمولا مشکلات زیادی در این مسیر برایتان به وجود می‌آید.

تمرین مهارت های زبانی

آشنایی با انواع مختلف ضمایر غیر شخصی در زبان انگلیسی

در گام بعدی اجازه دهید تا با انواع ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی آشنا شده و اطلاعات کلی را درباره این ضمایر و هریک از انواع آنها در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که در زبان انگلیسی ما سه نوع ضمیر غیرشخصی داریم که بر اساس شرایط و اشخاصی که قصد صحبت کردن درباره آنها را داریم می‌توانیم از هریک از این ضمایر غیرشخصی استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شویم. این سه نوع ضمیر غیرشخصی به ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند:

    One

    You

    They

    حال برای این‌که بتوانید به‌درستی از هرکدام آنها استفاده کنید اجازه دهید تا در بخش‌های بعدی به طور مفصل درباره هریک از آنها صحبت کرده و جزئیات دستورالعمل استفاده از آنها را در اختیارتان قرار دهیم.

    آشنایی با ضمیر غیرشخصی one

    همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم one اولین مورد از ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی به شمار می‌آید که دارای کاربردهای بسیار زیادی است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید می‌توانید از one در بخش‌ها و به اشکال مختلف در یک جمله استفاده کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردها و جایگاه‌هایی که می‌توانید از One استفاده کنید را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این ضمایر استفاده کنید:

    One به‌عنوان فاعل جمله

    در اولین قدم باید دقت داشته باشید که شما می‌توانید از ضمیر غیرشخصی one به‌عنوان فاعل جمله خود استفاده کنید. در اولین قدم باید قدت و توجه داشته باشید که one در بیشتر موارد به‌عنوان فاعل یک جمله مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای درک هرچه بهتر این کاربرد مثال زیر را در نظر بگیرید:

    One can always count on this place to serve great food.

    همیشه می‌توان روی این مکان برای سرو غذاهای عالی حساب کرد.

    در این مثال همانطور که مشاهده می‌کنید one به‌عنوان فاعل جمله در نظر گرفته می‌شود و به معنای همه یا افراد به طور کلی خواهد بود.

    نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید این است که استفاده از one در مکالمات روزمره امروزی یک عادت رسمی و قدیمی در نظر گرفته می‌شود. وقتی که می‌خواهید به خودتان ارجاع دهید استفاده از you برای اشاره به مردم به طور کلی بسیار رایج‌تر است و پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید تا بتوانید نتیجه بهتر را از مکالمات خود دریافت کنید.

    ضمایر غیر شخصی در زبان انگلیسی

    دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

    دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
    دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
    دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
    دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

    بیشتر بخوانید : ضمایر متقابل (Reciprocal pronouns) در زبان انگلیسی

    بیشتر بخوانید: ضمایر اشاره در زبان انگلیسی

    استفاده از One به‌عنوان مفعول جمله

    یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهمی که One به‌عنوان یکی از ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد استفاده از آن به‌عنوان مفعول جملاتی است که شما در زبان انگلیسی می‌سازید. شما همیشه می‌توانید از این ضمیر غیرشخصی به‌عنوان مفعول مستقیم جمله خود نیز استفاده کنید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت. در صورتی که شما از آن به‌عنوان مفعول جمله استفاده کنید جمله به یک فعل متعدی و به دنبال آن one به‌عنوان مفعول نیاز پیدا خواهد کرد.

    در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد دقیقا به چه شکل می‌توانید از one به‌عنوان مفعول جملات خود استفاده کرده و از مزایای آن نهایت بهره را ببرید:

    Exercising too hard can make one get muscle cramps.

    ورزش بیش از حد سخت می‌تواند باعث گرفتگی عضلات شود.

    در این مورد باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دیگر نیز دقت داشته باشید و آن این است که make یک فعل متعدی و one یک مفعول مستقیم آن است.

    استفاده از One به‌عنوان ضمیر ملکی

    کاربرد بسیار مهم دیگری که One می‌تواند به‌عنوان یک ضمیر غیرشخصی برای شما داشته باشد استفاده از این ضمیر به‌عنوان ضمیر ملکی در زبان انگلیسی است. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که One مانند سایر ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی شکل ملکی خاصی ندارد. برای استفاده از آن به‌عنوان یک تعیین کننده تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک s را به انتهای آن اضافه کنید.

    نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که one’s فقط به‌عنوان یک تعیین‌کننده استفاده می‌شود و به‌عنوان یک ضمیر کاربردی نخواهد داشت. برای این‌که به شکل بهتری این ساختار را درک کرده و آن را بیاموزید مثال زیر را در نظر بگیرید:

    No one can ever replace one’s own family.

    هیچ‌کس نمی‌تواند جایگزین خانواده ما باشد.

    در اینجا باید توجه داشته باشید که one’s یک تعیین‌کننده ملکی است و به همین علت نیز یک اسم (خانواده خود) به دنبال آن می‌آید تا جمله ما کامل شود.

    One به‌عنوان یک ضمیر بازتابی در زبان انگلیسی

    One یکی از ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی به شمار می‌آید که دارای کاربردهای بسیار زیادی است و در موارد متعددی شما می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین کاربردهای One در زبان انگلیسی استفاده از آن به‌عنوان یک ضمیر بازتابی است. اگر بخواهیم شکل بازتابی این ضمیر را توضیح دهیم می‌توان آن را به شکل oneself درآورد. دقت داشته باشید که oneself نیز به شخص خاصی اشاره نمی‌کند و می‌تواند برای اشاره به اسم یا ضمیری که قبلا ذکر شده است استفاده شود.

    در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم که به شما اجازه می‌دهد تا به شکل بهتری با نحوه کارکرد oneself آشنا شده و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید:

    One would need time to find oneself again after such a trauma.

    پس از چنین آسیبی، فرد برای یافتن دوباره خود نیاز به زمان دارد.

    نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که Oneself می‌تواند به‌عنوان مفعول جمله نیز مورداستفاده قرار گیرد بدون این‌که نیازی داشته باشید که فاعل جمله را به‌صورت روشن و مستقیم مشخص کرده باشید. برای این‌که به شکل بهتری این ساختار را بیاموزید مثال زیر را در نظر بگیرید:

    It’s important to seek help for oneself at such strange times.

    این مهم است که در چنین مواقع عجیبی برای خود کمک بخواهید.

    ضمایر غیر شخصی پرکاربرد در انگلیسی

    بیشتر بخوانید: ضمایر نسبی (Relative Pronouns) در زبان انگلیسی

    بیشتر بخوانید: یادگیری ضمایر نامعین (Indefinite Pronouns)

    You یکی دیگر از ضمایر غیرشخصی پرکاربرد در زبان انگلیسی

    You امروزه به‌عنوان یکی از پرکاربردترین ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی به شمار می‌آید که در موارد متعددی مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردها و ویژگی‌های بسیار زیادی است که حتما باید با آنها آشنا شوید. استفاده از you به‌عنوان یک ضمیر غیرشخصی به‌عنوان you عمومی در دستور زبان شناخته می‌شود. بسیاری از افراد امروزه you عمومی را معادل محاوره‌ای one می‌دانند و به‌جای آن از you عمومی استفاده می‌کنند.

    دقت داشته باشید در حالی که you میزان رسمی بودن کمتری نسبت به One دارد؛ ولی شما نمی‌توانید از آنها به‌جای یکدیگر استفاده کنید؛ چراکه تفاوت جزئی در معنای آنها وجود دارد که معمولا بسیاری از زبان‌آموزانی که به‌تازگی شروع به یادگیری زبان کرده‌اند به این تفاوت جزئی دقت و توجه نمی‌کنند. در خصوص این تفاوت باید بدانید که you عمومی در واقع به شما و هر کسی که در موقعیت فرضی شماست اشاره می‌کند. به طور کلی you به‌عنوان یک ضمیر غیرشخصی می‌تواند برای اشاره به موارد زیر مورداستفاده قرار گیرد:

    برای اشاره به یک فرد نامشخص می‌توانید از این نوع you استفاده کنید. مثال زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

    If you had to work 10 hours a day, you would be exhausted too.

    اگر مجبور بودید که 10 ساعت در طول روز کار کنید شما هم خسته می‌شدید.

    در این مثال باید توجه داشته باشید که you به یک فرد نامشخص اشاره دارد و در واقع منظور آن دقیقا خود شما نیست. پس به این ترتیب شما هم می‌توانید از you در حالت ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

    کاربرد بسیار مهم دیگری که این نوع you می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد زمانی است که شما قصد دارید به افراد به طور کلی اشاره کنید. برای مثال جمله زیر را در این زمینه نگاه کنید:

    You can’t smoke in this area.

    شما نمی‌توانید در این منطقه سیگار بکشید.

    این جمله به این معناست که مردم به طور کلی نمی‌توانند در این منطقه سیگار بکشند. پس هر زمان که قصد داشته باشید به کل مردم اشاره کنید می‌توانید از you نیز در جملات خود استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

    سومین مورد از کاربردهای مهم you به‌عنوان یک ضمیر غیرشخصی وقتی است که شما قصد دارید به خودتان و هر کس دیگری که در موقعیت فرضی شما قرار دارد اشاره کنید. مثال زیر به شما نشان می‌دهد که دقیقا به چه شکل می‌توانید از این کاربرد you استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهد بهره‌مند شوید:

    You can buy a car and pay for it in installments.

    شما می‌توانید یک خودرو بخرید و هزینه آن را به‌صورت اقساطی پرداخت کنید.

    این جمله به این معناست که همه ما می‌توانیم یک خودرو بخریم و هزینه آن را به‌صورت اقساطی پرداخت کنیم. پس باید به این مورد از کاربردهای ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی نیز دقت و توجه کافی را داشته باشید.

    They یکی دیگر از رایج‌ترین انواع ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی

    از دیگر انواع ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی که حتما باید با آن آشنا شده و اطلاعات کاملی را درباره آن به دست بیاورید می‌توان به ضمیر غیرشخصی they اشاره کرد. این ضمیر غیرشخصی نیز دارای کاربردهای زیادی بوده و در موارد متعددی می‌توان از آن استفاده کرد. از جمله رایج‌ترین کاربردهایی که این ضمیر غیرشخصی می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • برای اشاره به یک یا چند فرد نامشخص که آنها را نمی‌شناسید.
    • برای اشاره به یک گروه خاص

    توجه داشته باشید که شما می‌توانید از they برای صحبت درباره مقامات دولتی نیز استفاده کنید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود ندارد. وقتی که شما از they برای اشاره به مقامات دولتی دارید معمولا این کلمه بار معنایی منفی را وارد جمله شما می‌کند؛ چراکه به they به‌عنوان افرادی اشاره می‌کند که یکی از ما یعنی افراد عادی جامعه نیستند و به همین علت نیز ما را درک نمی‌کنند. به همین علت است که they در تئوری‌های توطئه و آهنگ‌ها برای اشاره به دولت، افراد ثروتمند و هر اقلیت دیگری که اکثریت کنترل، قدرت، دارایی‌های مالی و … را در اختیار دارند استفاده می‌شود.

    برای این‌که به شکل بهتری با کاربردهای مهم they به‌‎عنوان یکی از ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی آشنا شوید در ادامه چند مثال بسیار کاربردی را برای شما آورده‌ایم:

    They live in mansions and eat caviar; do you really think they care about the poor at all?

    آنها در عمارت زندگی می‌کنند و خاویار می‌خورند. آیا واقعا فکر می‌کنید که آنها اصلا به فقرا اهمیت می‌دهند؟

    در این مثال همانطور که مشاهده می‌کنید کلمه they یک احساس منفی را نسبت به ثروتمندان منتقل می‌کند. این دقیقا همان کاربردی است که از they انتظار دارید و شما هم می‌توانید از آن در جملات خود استفاده کنید تا بتوانید منظور خود را به شکل بهتری به دیگران منتقل کنید.

    They speak French in Quebec.

    آنها در کبک فرانسوی صحبت می‌کنند.

    نکته بسیار مهم دیگری که در اینجا باید درباره ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی بدانید و به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید این است که برخلاف حالت قبلی در اینجا کلمه they هیچ بار احساسی منفی را منتقل نمی‌کند. در واقع اینجا کاربرد بسیار مهم دیگر این ضمیر غیرشخصی را به شما نشان می‌دهد. در این جمله شما می‌توانید مشاهده کنید که ضمیر غیرشخصی they در واقع به گروه خاصی از افراد اشاره دارد. این گروه خاص از افراد نیز مردمی هستند که در حال حاضر در شهر کبک کانادا سکونت دارند.

    انواع ضمایر غیر شخصی در انگلیسی

    دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

    دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
    دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
    دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
    دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
    دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
    دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
    دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

    سوالات متداول

    در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

    چند نوع ضمیر غیرشخصی در زبان انگلیسی وجود دارد؟

    به طور کلی باید دقت داشته باشید که ما سه نوع ضمیر غیرشخصی داریم که شما می‌توانید بر حسب نیاز خود از هرکدام آنها استفاده کنید. این سه نوع ضمیر غیرشخصی به ترتیب شامل one، you و they می‌شود. فراموش نکنید که هرکدام از این ضمایر غیرشخصی کاربردهای خاصی دارند و نمی‌توان از آنها به جای هم استفاده کرد.

    ضمیر شخصی one چه کاربردهایی در زبان انگلیسی دارد؟

    از جمله مهم‌ترین کاربردهای این ضمیر شخصی می‌توان به مواردی همچون استفاده از این ضمیر به‌عنوان فاعل جمله، به‌عنوان مفعول جمله، به‌‌عنوان یک ضمیر ملکی در جمله شما و در نهایت استفاده به‌عنوان ضمیر بازتابی در جملات انگلیسی اشاره کرد.

    ضمیر غیرشخصی you چه کاربردهای مهمی در زبان انگلیسی دارد؟

    این ضمیر غیرشخصی معمولا رسمیت کمتری نسبت به one دارد؛ ولی نباید فراموش کرد که شما نمی‌توانید از آن به‌جای One استفاده کنید. اگر شما قصد داشته باشید به یک فرد غیرمشخص اشاره کنید، وقتی که قصد دارید به افراد به طور کلی اشاره کنید و در نهایت زمانی که قصد دارید به خودتان و هرکسی که به طور فرضی در جایگاه شما قرار دارد اشاره کنید می‌توانید از you استفاده کنید.

    سخن پایانی

    ضمایر غیرشخصی در زبان انگلیسی یکی از انواع ضمایر در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند که دارای کاربردهای مخصوص به خود بوده و مزایای خاصی را نیز به شما ارائه می‌دهند. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا این ضمایر را بیاموزید یا این‌که به طور کلی قصد دارید زبان انگلیسی را بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

    بیشتر بخوانید :ضمایر پرسشی در زبان انگلیسی

    بیشتر بخوانید : ضمایر مفعولی زبان انگلیسی

    چقدر این پست برایتان مفید بود؟
    1
    2
    3
    4
    5
    5 از 5 از 73 رای

    نظر خود را با ما در میان بزارید

    لغو پاسخ

    1. کمالیان
      25 بهمن 1402
      پاسخ دادن

      شما ورکشاپ هم دارین کاربردی باشه من میخوام شرکت کنم لطف میکنید به بنده بفرمایید چطور میشه شرکت کرد ؟

      • ایرانمهر
        25 بهمن 1402
        پاسخ دادن

        سلام روز بخیر بله شما میتوانید فرم ثبت نام ورکشاپ از سایت را تکمیل نمایید پس از تکمیل فرم همکاران ما لینک ورکشاپ مربوطه را جهت شرکت در ورکشاپ برای شما ارسال می نمایند.
        https://iranmehrcollege.com/webinar-workshop-registration/

    2. فرهاد زمانی فرد
      21 بهمن 1402
      پاسخ دادن

      من و همسرم میخوایم زبان یاد بگیرم انگلیسی بصورت حضوری ایا مختلط هست ؟ و برای ثبت نام چه اقداماتی لازم است ؟

      • ایرانمهر
        21 بهمن 1402
        پاسخ دادن

        سلام وقت بخیر تمامی کلاسها بصورت غیر مختلط برگزار میشود شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و برگزاری دوره های زبان انگلیسی به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

    3. سارینا نمایانی
      18 بهمن 1402
      پاسخ دادن

      چقدر عالی و کاربردی توضیح دادین.

      • ایرانمهر
        18 بهمن 1402
        پاسخ دادن

        سلام روز بخیر ممنونم از همراهیتون
        موفق باشین

    مقالات مرتبط

    برای مشاوره رایگان کلیک کنید