IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
25 برنامــه تـــلویزیونی ژاپنی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
2 فروردین 1402

25 برنامه تلویزیونی ژاپنی ضروری برای تمام زبان‌اموزان

فکر می‌کنید نمایش‌های واریته ژاپنی و سریال‌های غیرانیمه بسیار با سطح زبان شما فاصله دارد؟

باید به شما بگوییم که برنامه‌های تلویزیونی ژاپنی زیادی وجود دارد که برای سطح زبان فعلی شما مناسب است!

از آنجایی که نمایش‌های انیمه اغلب از زبان پیچیده تر و واژگان مبهم استفاده می‌کنند شما باید برنامه تلویزیونی مناسب سطح زبان خود را انتخاب کنید. این برنامه‌ها یک ابزار یادگیری فوق‌العاده بوده که به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های شنیداری زبان ژاپنی خود را تمرین کنید.

یادگیری زبان ژاپنی با 25 برنامه تلویزیونی هیجان‌انگیز

25 برنامه تلویزیونـــی ژاپـــنی

برنامه You wa nani shi ni nihon e? – چرا به ژاپن آمدید؟

ژانر: “مردی در خیابان” مصاحبه، محتوای غیر داستانی

محل پخش: یوتیوب

ویژه سطح زبان متوسط

این برنامه تلویزیونی در خارج از استودیو ساخته می‌شود و مجریان این برنامه در فرودگاه ناریتا از خارجی‌هایی که به‌تازگی وارد ژاپن شده‌اند، می‌پرسند که به چه منظور و برای چه کاری وارد ژاپن شده‌اند.

این نمایش بسیار جالب است زیرا اغلب آنها با افرادی صحبت می‌کنند که به زبان ژاپنی می‌توانند صحبت کنند و برای کار یا تحصیل به ژاپن آمده‌اند. سایر افراد نیست برای اهداف دیگری به ژاپن آمده‌اند، اهدافی مانند ازدواج، ملاقات با دوستان و غیره.

زبان ژاپنی که در این برنامه استفاده می‌شود بسیار آسان است، مخصوصاً زمانی که با لهجه‌ای آشنا صحبت می‌شود، و در غالب اوقات اگر به انگلیسی صحبت شود به ژاپنی ترجمه خواهد شد. در خلال این نمایش می‌توانید درمورد افرادی که به زبان و فرهنگ ژاپنی علاقمند هستند چیزهای زیادی را یاد بگیرید.

Guddo Mooningu Kooru – تماس صبح بخیر

ژانر: درام، کمدی رمانتیک

محل پخش: نتفلیکس

ویژه سطح زبان متوسط

پس از یک اتفاق ناگوار با یک مشاور املاک، زبان‌آموزان دبیرستانی نائو یوشیکاوا و هیساشی اوهارا در نهایت همان آپارتمان را اجاره می‌کنند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آنها توافق می‌کنند که با هم زیر یک سقف زندگی کنند، در حالی که تصمیم خود را از بقیه همکلاس‌های خود در مدرسه مخفی نگه می‌دارند.

طرفداران کمدی‌های عاشقانه مسلماً شیفته این داستان شیرین بین هیساشی دور و نائو خواهند شد. دیدن این درام فرصتی عالی برای یادگیری عبارات عامیانه بین جوانان و عبارات مدرسه، و همچنین عبارات عاشقانه و احساسی است.

Terasu Hausu – خانه تراس

ژانر: نمایش واقعی

محل پخش: نتفلیکس

ویژه سطح زبان متوسط به ​​بالا

در این نمایش واقعی، شش نفر – سه مرد، سه زن – به زیر یک سقف منتقل می‌شوند. دوربین‎ها تمام جزئیات زندگی روزمره و محل کار آن‌ها را زیرنظر دارند. در یک ساختمان جداگانه، چهار میزبان نظرات خود را در مورد چگونگی پیشرفت اوضاع بین هم خانه‌ها ارائه می‌دهند.

در مقایسه با اکثر نمایش‌های واقعیت، «Terrace House» پیشرفتی بسیار تدریجی داشته و در عین حال به نوعی اعتیادآور است. هیچ طرح کلی در این نمایش وجود ندارد و تنها شش نفر در یک خانه مجلل زندگی می‌کنند و گاهی اوقات کارهایی را با هم انجام می‌دهند. ستارگان این نمایش به زبان ژاپنی طبیعی با یکدیگر صحبت می‌کنند که بهترین گزینه برای مکالمه روزانه برای زبان‌آموزان به‌حساب می‌آید.

25 بـــرنامه تلویزیونی ژاپنی

Kuwazu girai – غذایی که نمی‌خورید و دوست ندارید

ژانر: کمدی، غذایی، متنوع

محل پخش: یوتیوب

ویژه سطح زبان متوسط رو به ​​بالا

این برنامه را دو کمدین とんねるず (Tonneruzu)، Takaaki Ishibashi (石橋 貴明) و Noritake Kinashi (木梨 憲武) برگزار می‌کنند. پانلی متشکل از مهمانان عادی و مهمانان ویژه به سفر غذایی رفته و در آن شرکت‌کنندگان سعی دارند حدس بزنند مهمانان ویژه چه غذایی را دوست ندارند.

این نمایش بسیار خنده‎دار است و معمولاً با رقابت بین مهمانان ویژه به‌پایان می‌رسد. همانطور که می‌توانید حدس بزنید واژگان غذایی زیادی در این برنامه وجود دارد که یادگیری آن‌ها برای شما بسیار مفید است! به‌خصوص اگر آن را به روشی سرگرم‌کننده یاد بگیرید.

Tensai! Shimura Doubutsuen- نابغه! باغ وحش شیمورا

ژانر: تاک شو، آموزشی، کمدی

محل پخش: یوتیوب

ویژه سطح زبان متوسط رو به ​​بالا

در این نمایش حیواناتی از سراسر جهان حاضر شده و میزبانان و مهمانان با آن‌ها سرگرم می‌شوند. تماشای این برنامه می‌تواند بسیار خنده‌دار باشد، به‌خصوص وقتی که مهمانان به یک حیوان خاص واکنش نشان می‌دهند.

مجریان و مهمانان درمورد حیوانات صحبت‌های جالبی انجام می‌دهند و معمولاً افراد مشهوری مهمان برنامه می‌شوند. افراد مختلفی از این برنامه لذت می‌برند و از طریق آن واژگان مرتبط با طبیعت را می‌توان یاد گرفت.

Kyou Kara Ore Wa!! – از امروز نوبت من است!!

ژانر: درام، جنایی، کمدی

محل پخش: سایت آمازون

ویژه سطح زبان متوسط رو به بالا

وقتی تاکاشی میتسوهاشی به دبیرستان جدید منتقل می‌شود، تصمیم می‎گیرد با تبدیل شدن به یک خلافکار، تصویر جدیدی از خود نشان دهد. او در آنجا با شینجی ایتو که همین ایده را در سر دارد آشنا می‌شود و این دو با هم متحد می‌شوند تا به گانگسترهای برتر سراسر ژاپن تبدیل شوند.

این سریال اپیزودیک سرگرم‌کننده که در دهه 1980 ژاپن اتفاق می‌افتد، بر ماجراهای خشن ایتو و میتسوهاشی تمرکز دارد که با گروه‌های دیگر دبیرستانی مبارزه می‌کنند. این نمایش مملو از عبارات عامیانه است که بسیار با سرعت ادا می‌شوند.

علاوه بر این، تم باز و جذاب این سریال مطمئناً در ذهن شما باقی خواهد ماند!

Followers(دنبال‌کنندگان)

ژانر: درام

محل پخش: نتفلیکس

ویژه سطح زبان متوسط رو به بالا

این نمایش داستان زندگی زنان شاغل و زندگی آن‌ها در توکیو است. لیمی نارا، عکاسی است که دوست دارد از شهر پر جنب و جوش و تمام جنبه‌های آن عکس بگیرد.

یک روز لیمی به‌طور اتفاقی عکسی از Natsume Hyakuta، که یک هنرپیشه است، در اینستاگرام منتشر می‌کند. زندگی ناتسومه و زندگی اطرافیانش دچار بی‌نمی شده است، زیرا آنها همزمان سعی می‌کنند از جایگاه و موقعیت خود دفاع کرده و در عین حال دنبال قلب، رویاها و شبکه‌های اجتماعی خود باشند.

25 یزنامه تلویزیونی ژاپنی

Shinya Shokudo- شام نیمه شب

ژانر: درام

محل پخش: نتفلیکس

ویژه سطح زبان متوسط رو به ​​بالا

در کوچه‌ای در شینجوکو، رستورانی وجود دارد که فقط در نیمه شب و توسط مردی زخمی اداره می‌شود. او در این رستوران تا زمانی که مواد غذایی برای پخت و پز دارد، غذای مورد علاقه مشتریانش را آماده می‌کند.

هر اپیزود در مورد مشتریان این رستوران است که درگیری‌های فردی و مشکلات زندگی آنها را که امیدوارند بر آنها غلبه کنند به نمایش می‌گذارد.

داستان هر مشتری در مورد وعده‌های غذایی در غذاخوری و زندگی شخصی آنها است. شما با مشتریان و مالکی که در مرکز جهان آنها وجود دارد احساس همزادپنداری می‌کنید و غذایی که او برایشان درست می‌کند به آن‌ها آرامش می‌دهد. همانطور که انتظار می‌رود، صحبت‌های زیادی در مورد غذا وجود دارد.

Sora wo Kakeru Yodaka – مسخ شده

ژانر: درام، ماوراء طبیعی

محل پخش: نتفلیکس

ویژه سطح زبان متوسط رو به بالا

ایومی، دانش‌آموز محبوب دبیرستانی، زمانی که پسر رویاهایش از او درخواست ازدواج می‌کند، بسیار خوشحال می‌شود. اما همکلاسی او زنکو به زندگی کامل او حسادت می‌کند و بدن آیومی را می‌دزدد. اکنون، آیومی تنها مانده و باید بفهمد که چگونه زنکو را متقاعد کند تا قبل از اینکه دیر شود، روحش را به بدنش بازگرداند.

این نمایش حاوی پیام‌های اخلاقی قدرتمندی است که در نهایت خوبی بر بدی و ظلم و قلدری چیره خواهد شد و همچنین این نمایش نشان می‌دهد که حسادت چگونه می‎تواند کسی را وادار به کارهای پست و وحشیانه کند.

هر چهار شخصیت اصلی فوق‌العاده هستند و شبکه پیچیده‌ای از احساسات بین آنها وجود دارد. بیشتر داستان در محیط مدرسه می‌گذرد و این نمایش با چند پیچ ​​و تاب ماوراء طبیعی، به یک فیلم عالی برای زبان‌آموزان متوسط ​​تبدیل شده است تا بتوانند با استفاده از آن مهارت‌های شنیداری خود را تمرین کنند.

Imawa no Kuni no Arisu – آلیس در مرزها

ژانر: درام، ماوراء طبیعی، ترسناک

محل پخش: نتفلیکس

ویژه سطح زبان متوسط و پیشرفته

آریسو فردی بیکار است که تمام وقت خود را صرف بازی‌های ویدیویی می‎کند. هنگامی که او و دو دوست صمیمی‌اش پس از یک ارتکاب یک جنایت از دست پلیس پنهان می‌شوند، هر سه به طرز مرموزی به شیبویا منتقل می‌شوند، جایی که تمام زندگی انسان‌ها ناپدید شده است.

آنها به سرعت متوجه می‌شوند که در یک بازی پیچیده زندگی و مرگ قرار گرفته‌اند، جایی که برای زنده ماندن باید آزمایش‌های وحشتناکی را پشت سر بگذارند.

این نمایش تلخ و ترسناک برای طرفداران ژانر وحشت گزینه‌ای بسیار عالی است. در این داستان دلخراش آریسو بخاطر مهارت بسیار بالایی که در حل پازل دارد، می‌تواند از پس آزمایش‌هایی که مجبور به غلبه بر آن است، برآید. همچنین می‌شنوید که او در مورد استراتژی و سلاح‌ها با بازیکنان دیگر بازی صحبت می‌کند.

shabekuri 007 — 007 Talk

ژانر: تاک شو

محل پخش: Hulu

ویژه سطح زبان متوسط ​​و پیشرفته

007 Talk شامل میزبان و پانلی از مهمانان است. نکته جالب در مورد این یکی این است که مهمانان باید در مورد موضوعات تابویی صحبت کنند که معمولاً افراد از پاسخگویی آن ممکن است طفره روند. همانطور که از عنوان این برنامه می‌توان حدس زد، این نمایش درباره شنیدن احمقانه‌ترین‌ نظرات است.

برخی از نظرات مهمانان بسیار شگفت‌انگیز است! همانطور که همه ما از شایعات لذت می‌بریم، این برنامه تلویزیونی شایعات را در صحنه عمومی‌تر نشان می‌دهد.

Waratte ii Tomo! – خندیدن اشکالی ندارد!

ژانر: تاک شو، واریته، کمدی

محل پخش: یوتیوب

ویژه سطح زبان متوسط ​و پیشرفته

این یک نمایش بسیار محبوب برای زمان ناهار است که بیش از 30 سال است که اجرا می‌شود و به‌تازگی اپیزودهای آن به پایان رسیده است. با توجه به محبوبیت بالای مهمانان این برنامه و مدت زمان پخش آن، براحتی می‌توان این برنامه را در بسیاری از سایت‌های پخش پیدا کرد. میزبان این برنامه تاموری (タモリ) بود که مهمانان عادی و همچنین مهمانان ویژه در هر اپیزود در برنامه حضور داشتند.

این برنامه شامل انجام وظایف گروهی، چالش‌ها و مصاحبه‌ با یک به یک مهمانان است. اگر می‌خواهید با ستاره‌های برتر تلویزیون ژاپن آشنایی داشته باشید، با دیدن این نمایش می‌توانید به هدف خود برسید. بخش‌های گروهی بسیار سرگرم‌کننده هستند! این نمایش برای یادگیری ژاپنی و همچنین مطالعه فرهنگی مدرن مناسب است.

ame toooku – آمه تاک

ژانر: کمدی، تاک شو، واریته

محل پخش: YouTube، Abema TV (اشتراک ممتاز لازم است)

ویژه سطح زبان متوسط و پیشرفته

ممکن است فکر کنید عنوان این برنامه به معنای صحبت بارون است، زیرا آمه (雨) به معنای باران است، اما کلمه آمه از نام یک زوج کمدی که میزبان این برنامه بودند، “Ameagari Kesshitai” (雨上がり決死隊) گرفته شده است.

آن‌ها کمدین‌های بسیار بامزه‌ای هستند، هیرویوکی میاساکو (宮迫 博之) و تورو هوتوهارا (蛍原 徹) که در کنار گروهی از مهمانان، مکالمات بسیار خنده‌داری با یکدیگر دارند و مهمانان خود را وادار می‌کنند در حین پاسخ دادن به سوالات مصاحبه، کارهای خنده‌دار انجام داده و با هم مسابقه دهند.

Waratte koraete – بخند و صبور باش

ژانر: تاک شو، کمدی، مصاحبه های «مردی در خیابان».

کجا پخش شود: Hulu (وی پی ان ضروری است)

ویژه سطح زبان متوسط ​​و پیشرفته

این برنامه دارای مجریان ثابت به همراه پنل مهمان است. آنها معمولاً یک دارت را به سمت نقشه ژاپن پرتاب می‌کنند و سپس میزبان یا مجری به آن قسمت از کشور می‌روند. آنها با مردم محلی در مورد منطقه و فعالیت‎ها صحبت می‌کنند و باید اعتراف کرد که بسیاری از این گفتگوها واقعا خنده‌دار و بامزه هستند.

آنها معمولاً با افراد مسن یا بچه‎های بسیار کوچک گفت‌وگو می‎کنند، فقط به این دلیل که این دو گروه سنی معمولاً چیزهای بسیار خنده‎دای می‌گویند. از آن زمان این به سفرهای خارج از کشور نیز گسترش یافته است.

sumappu sumappu

ژانر: تاک شو، کمدی، آشپزی، تنوع

محل پخش: یوتیوب

ویژه سطح زبان متوسط و پیشرفته

آیا SMAP (スマップ) را می‌شناسید؟

SMAP افراد مشهوری هستند که تقریباً در تمام برنامه‌ها حضور داشتند، از جمله بیشتر برنامه‌های ذکر شده در این مقاله، تا زمانی که در سال 2016 منحل شدند. آنها مجریان این برنامه هستند.

آن‌ها مهمانان را به برنامه‎ای دعوت می‌کنند که دربردارنده برنامه‌هایی همچون مصاحبه، آشپزی و کمدی است. در قسمت اول نمایش، اعضای SMAP در دو تیم برای پختن بهترین غذای ممکن به رقابت می‌پردازند. در قسمت دوم نمایش، آنها معمولاً صحنه‌های کمدی اجرا کرده و با یک آهنگ برنامه به پایان می‎رسد.

25 برنامه تلویزیونی ژاپــــنی

Gyouretsu no dekiru Houritsu Soudanjo — دفتر حقوقی: توصیه بسیار مهم این است که در صف بایستید

ژانر: تاک شو، غیر داستانی، آموزشی

محل پخش: Dailymotion

ویژه سطح زبان پیشرفته

همانطور که ممکن است از عنوان این نمایش متوجه شده باشید، صحبت‌هایی در درجه اول در مورد مسائل حقوقی در این برنامه انجام می‌شود. با این حال، اغلب برنامه در واقع یک بحث گروهی بسیار لذت‎بخش با دو مجری و تعدادی مهمان است.

مانند تمام برنامه‌های تلویزیونی ژاپنی، مهمانان اغلب شامل تعدادی کمدین‌، بازیگر، مدل‌، خواننده‎ و سیر افراد مشهور هستند. علاوه‌براین، مهمانان ویژه‌ای هم در برنامه حضور پیدا می‌کنند که اغلب افراد غیرمشهور اما بسیار شاخصی هستند.

بحث‌ها متنوع و خنده‌دار است و معمولاً بخشی از برنامه به تغییرات قوانین فعلی یا مسائل حقوقی اختصاص داده شده است. مسلماً، دنبال کردن این کار کمی سخت‌تر است، مگر اینکه توانایی زبان شما بسیار بالا باشد، اما این نمایش در واقع باعث می‌شود مسائل حقوقی و قانونی برای شما سرگرم‌کننده شود!

Sekai ichi uketai jugyou – کلاسی که می‌خواهید بیشتر از همه در جهان بگذرانید

ژانر: تاک شو، آموزشی

محل پخش: Hulu

ویژه سطح زبان پیشرفته

این نمایش توسط دو نفر میزبانی می‎شود. سلبریتی‌ها با مهمانان غیرمعروف ترکیب شده و متخصصان در زمینه‌های مختلف به این برنامه دعوت می‌شوند تا در مورد زمینه تخصصی خاص خود صحبت کنند.

در این برنامه گاهی اوقات ‎ موضوعات نسبتاً جدی مطرح می‌شود، اما معمولاً این شوخی ساده و سرگرم‌کننده است. نکته این است که “کلاس” در مورد آن موضوع بیاموزد و به این ترتیب ما نیز جزء کلاس هستیم!

9 Keiji Senmon Bengoshi — 99.9 وکیل جنایی

ژانر: درام، حقوقی

محل پخش: Amazon Prime

ویژه سطح زبان پیشرفته

این درام حقوقی در مورد یک وکیل مدافع به نام میاما بوده که هدفش یافتن حقیقت پنهان پشت هر پرونده‎ای است که روی آن کار می‌کند. هنگامی که او برای کار در دفاتر حقوقی مادارام در بخش جدید دفاع جنایی آنها استخدام می‌شود، با آتسوهیرو سادا، دادستان سابق که هدف اصلی او کسب دستمزد بسیار بالا است، همکاری می‌کند. آنها با هم برای دفاع از بیگناهان تلاش می‌کنند.

همانطور که از نام آن پیداست، اصطلاحات حقوقی زیادی در این برنامه وجود دارد. هر قسمت شامل تحقیقات منحصر به فرد، پازل‌های هوشمندانه و رابطه عجیب بین سادا واقعی و میامای عجیب و غریب است. هر دو فصل این درام بسیار جذاب بوده و برای اکران در اواخر سال 2021 برنامه‌ریزی شده است.

لباس‌فروشی

ژانر: درام

محل پخش: نتفلیکس

ویژه سطح زبان پیشرفته

مایوکو یک فارغ‎التحصیل جوان است که کار رویایی خود را در Emotion، یک فروشگاه لباس زنانه سطح بالا در گینزا، آغاز کرده است. رئیس سخت گیر او، مایومی نانجو، نمادی در دنیای لباس زنانه است که استانداردهای زیبایی خود را تعیین کرده است.

این نمایش بسیاری از اصطلاحات نساجی و مد، صنعت مد و چگونگی تلاش مایوکو برای یافتن جایگاه خود را نشان می‌دهد.

25 بــرنامه تلویزیونی ژاپـــنی

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین نمایش‌های تلویزیونی برای تقویت زبان ژاپنی پرداختیم. در صورتی که در روند یادگیری زبان و یا فرهنگ ژاپنی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:معرفی منابع باکیفیت برای زیرنویس‌های ژاپنی

بیشتر بخوانید :معرفی 20 تا از بهترین درام‌های ژاپنی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. دانیال سراجی
    1 آذر 1402
    پاسخ دادن

    سلام چقدر خوب بود بخوام ژاپنی یاد بگیرم کجا باید برم برای ثبت نام ؟

    • ایرانمهر
      1 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از همراهیتون ,تمامی شعب زبان های خاص را دارند شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید