IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
8 پادکست ژاپنی عالی برای تسریع یادگیری شما
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
1 آبان 1401

8 پادکست ژاپنی عالی برای تسریع یادگیری شما

تصور کنید که همه اطرافیان شما ناگهان شروع به صحبت به زبان ژاپنی کرد‌ه‌اند. تا چه میزان از صحبت‌های آن‌ها سر در می‌آورید؟

کلید درک گفتار ژاپنی تمرین گوش دادن است و یکی از بهترین راه‌ها برای گوش دادن به زبان ژاپنی از طریق پادکست است.

از طریق پادکست‌ها، خواهید توانست که گوش‌های خود را به یادگیری واژگان، گرامر و ریتم و موسیقی زبان ژاپنی عادت دهید.

مزایای گوش دادن به پادکست‌های ژاپنی

پادکست‌ها برای یادگیری عالی هستند! در اینجا به برخی از دلایل این مسأله اشاره خواهیم کرد:

این پادکست‌ها توسط افرادی ایجاد شده‌اند که علاقه زیادی به یادگیری زبان داشته و متعهد هستند که منابع و درس‌های موردنیاز برای یادگیری را در اختیار شما قرار دهند.

گذراندن وقت با پادکست‌های ژاپنی یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های شنیداری ژاپنی شماست و این چیزی است که کتاب‌ها و فلش کارت‌ها نمی‌توانند در اختیار شما قرار دهند.

یکی دیگر از مهمترین مزایای این پادکست‌ها این است که می‌توانید در هر زمان و هر مکان به آن‌ها گوش دهید – در سفر طولانی به خانه، درحالی که در اطراف پارک درحال دویدن هستید یا حتی موقعی که در حمام و زیر دوش آب هستید. این پادکست‌ها را می‌توانید حتی هنگام خواب شبانه در گوش خود بگذارید تا در خواب هم صدای آن را بتوانید بشنوید.

در این پست، به معرفی برخی از بهترین پادکست‌های ژاپنی برای زبان‌آموزان خواهیم پرداخت. به‌علاوه، در پایان، ما بخشی تحت عنوان جایزه برای شما درنظر گرفته‌ایم که در آن یاد خواهید گرفت چگونه سریعتر به تسلط ژاپنی برسید.

8 پادکست ژاپنی عالی

8 پادکست ژاپنی بسیار جذاب

JapanesePod101

توسط Innovative Language

پادکست JapanesePod101 به سادگی یکی از بهترین مجموعه پادکست‌های موجود برای یادگیری زبان ژاپنی است.

این پادکست یک کتابخانه عالی از مطالب برای زبان‌آموزان مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته دارد. علاوه بر درس‌های صوتی، آموزش‌های ویدیویی زیادی نیز وجود دارد. ارائه مطالب در این پادکست‌ها بسیار واضح بوده و فرصت کافی در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد تا بتوانند آنچه را که شنیده‌اند تکرار کنند.

یکی هزاران ویژگی عالی JapanesePod101 این است که تلفظ آن بسیار واضح و متمایز بوده و به شما این امکان را می‌دهد که درهرجا بتوانید آن را گوش دهید.

مجری این پادکست، پیتر، مسیر روشنی را در هر اپیزود در اختیار زبان‌آموزان قرار داده و هر درس را مطابق با ویژگی‌ها و خصوصیات زبان ژاپنی اصیل پیش می‌برد. آنها علاوه بر ضروریات زبان و مکالمه، نکاتی را در مورد سبک زندگی ژاپنی نیز مطرح می‌‌کنند که به جذاب نگه داشتن درس‌ها کمک بسیاری می‌کند. از جمله موضوعات برجسته فرهنگ ژاپنی در زندگی روزمره و عبارات مهمی که ممکن است در طول روز به آن نیاز پیدا بکنید.

طرح هر اپیزود در قالب یک جلسه مصاحبه است، اما درحقیقت سرعت آن چنان بالا است که به نظر می‌رسد در حال گوش دادن به یک مکالمه هستید.

News in Slow Japanese

این عنوان گویای همه چیز است. این منبع یادگیری افسانه‌ای هر هفته دارای یک موضوع خبری سرگرم‌کننده و متفاوت است که آن را در قالب یک زبان ژاپنی آهسته، واضح و دقیق ارائه می‌دهد. هر هجا را می‌توان به‌سادگی شنید.

این یک راه فوق‌العاده برای تقویت مهارت‌های شنیداری و درک مطلب است. اگر احساس ماجراجویی می‌کنید و می‌خواهید کمی خود را به چالش بکشید، می‌توانید به نسخه‌ای سریع‌تر از هر خبر آهسته گوش دهید.

شما می‌توانید به ترکیبی از موضوعات مختلف سایت همانند فیلم ها، مانگا، اخبار خوب، فرهنگ، طنز، اینترنت و ورزش دسترسی داشته باشید. صدای پادکست با ترجمه‌های بازشو و خواندن کانجی همراه است. بسیاری از پست‌ها همچنین دربردارنده ویدئویی از موضوع مورد بحث هستند.

Learn Japanese Pod

این پادکست یادگیری ژاپنی توسط دو نفر میزبانی می‌شود یکی الکس، که وب‌سایت را برای بهبود مهارت‌های زبانی خود ایجاد کرده است، و Asuka، یک بومی ژاپنی که به چندین زبان صحبت می‌کند،. این یک انتخاب خوب برای مبتدیانی است که نیاز به تسلط بر عبارات و واژگان مفید ژاپنی دارند.

فرمت معمول اپیزودها شامل چند مکالمه کوتاه بین این دو نفر است که به زبان ژاپنی صحبت می‌کنند. آنها برای نشان دادن نحوه استفاده از کلمات و عبارات خاص طراحی شده‌اند.

سپس هر مکالمه به زبان انگلیسی مورد بحث قرار گرفته تا شنونده درک کاملی از آنچه در حال وقوع است داشته باشد. این پادکست توسط مجموعه‌ای از مواد پشتیبانی از جمله رونوشت مکالمات به زبان ژاپنی و انگلیسی ارائه می‌شود.

الکس و آسوکا دو پارتنر عالی هستند که به همدیگر انگیزه می‌دهند و لحن آنها با یکدیگر دوستانه و همراه با طنزهای گاه به گاه است. تا به امروز، بیش از 100 پادکست در سایت قرار گرفته است. با این تعداد از پادکست شما می‌توانید با خیال راحت به یادگیری زبان ژاپنی بپردازید و کلی اطلاعات مفید بدست آورید.

Japanese LingQ

این پادکست یک شیوه عالی برای یادگیری آنلاین زبان ژاپنی است!

پادکست‌های LingQ طیف وسیعی از مطالب را پوشش می‌دهند از جمله مصاحبه‌ها، خصوصیات و گزیده کتاب‌های صوتی. اگرچه در بیشتر درس‌ها مکالمات به زبان ژاپنی واقعی هستند. آنها دارای موضوعات متعددی از علایق روزمره از جمله موضوعات ترند روز، آموزش‌های مختلف و غذا و نوشیدنی هستند.

همراه هر پادکست همراه یک رونوشت وجود دارد، اما آنها فقط پس از ثبت‌نام برای یک حساب رایگان با LingQ در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. مجموعه پادکست برای زبان‌آموزان ژاپنی سطح متوسط ​​طراحی شده است، اما مبتدیان پیشرفته که از به چالش کشیده شدن نمی‌ترسند نیز می‌توانند با تنظیم کردن سرعت این پادکست‌ها با سطح خود از آن‌ها بهره ببرند.

اگر فکر می‌کنید که پادکست‌های رایگان LingQ برای شما انتخاب مناسبی است، احتمالاً باید عضویت در LingQ و استفاده از برنامه کامل آن را درنظر داشته باشید – با انجام عضویت می‌توانید به امکاناتی نظیر فلش کارت‌ها، فهرست‌های واژگان، ردیاب‌های پیشرفت و پسوندهای منظم مرورگر وب برای یادگیری در حین یادگیری دسترسی داشته باشید.

The Japanese Page

اگر شما در سطح  مبتدی زبان ژاپنی باشید، این پادکست دقیقاً برای شما طراحی شده است. هدف آن دور کردن شما از کتاب درسی ژاپنی و تمرین مکالمات واقعی و روزمره است.

دروس کوتاه این پادکست به زبان انگلیسی پیش می‌رود و مکالمات کوتاهی به زبان ژاپنی انجام می‌شود و سپس این مطالب به زبان انگلیسی توضیح داده می‌شود. هر درس با یک جمع‌بندی سریع به پایان می‌رسد و اپیزودها با متون انگلیسی و ژاپنی همراه با عبارات کلیدی و اطلاعات مفید همراه است.

اگرچه اپیزودهای این پادکست مستقل از همدیگر است و می‌توان به‌طور مستقل به آن‌ها گوش داد، اما باید گفت که ترتیب خاصی بین آن‌ها وجود دارد و هر کدام با مروری سریع از آنچه در درس قبلی به آن پرداخته شد شروع می‌شود.

NHK World

یکی از مواردی که «NHK World» را به گزینه‌ای جذاب برای مبتدیان تبدیل می‌کند، ساختار ساده درس‌های صوتی پادکست آن است: به این صورت که دو میزبان در طول یک درس ده دقیقه‌ای، خواننده را در سناریوهای مختلف قرار می‌دهند.

هر اپیزود از این پادکست به زبان انگلیسی همراه با کلمات و عبارات ژاپنی و نحوه استفاده از آنها در موقعیت‌های مختلف ارائه می‌شود. اپیزودها همچنین دارای سناریوهایی هستند که توسط زبان ژاپنی اجرا می‌شوند.

درک سرعت متوسط ​​زبان ژاپنی بکارگرفته شده نسبتاً آسان است اگر قسمتی از آنچه که گفته شد را از دست دادید اصلاً نگران نباشید: میزبانان برنامه در ادامه هر اپیزود مطالب را بسیار دوستانه برای شما تکرار کرده و آنها را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنند. در هر اپیزود تمرکز زیادی روی تلفظ و دستور زبان وجود دارد.

این پادکست همچنین شامل عناصر تعاملی برای بررسی درک شما از زبان ژاپنی است. در کل 50 اپیزود موجود بوده و مطالب مختلفی از جمله موضوعات برجسته، نحوه درخواست چیزها، سفارش در رستوران و کلمات مرتبط با شرایط غیرمعمول در این اپیزودها جا گرفته است. نسخه‌های متنی دروس در قالب PDF موجود است.

Japanese Listening Advanced

آیا آماده هستید که یادگیری زبان ژاپنی خود را در سطوح بالاتری ادامه دهید؟ همانطور که از نام آن پیداست، این پادکست برای زبان‌آموزان پیشرفته ژاپنی است. آنچه در پادکست‎‌ها می‌شنوید، بومیان ژاپنی هستند که با سرعت طبیعی صحبت می‌کنند، از اصطلاحات محاوره‌ای و زبانی که ممکن است در خیابان بشنوید استفاده می‌کنند.

اگر زبان ژاپنی شما در سطح پیشرفته‌ است اما در حال حاضر در یک کشور ژاپنی زبان زندگی نمی‌کنید یا در آن اقامت ندارید، در این صورت سعی کنید هر روز به پادکست گوش دهید زیرا پخش روزانه پادکست مهارت‌های زبانی شما را زنده نگه می دارد.

اگر بخش‌هایی از مکالمات برای شما خیلی دشوار باشد، می‌توانید از رونوشت‌های قابل دانلود به زبان ژاپنی که با ترجمه انگلیسی وجود دارد، استفاده کنید.

اگرچه این منبع دیگر به‌روزرسانی نمی‌شود، اما تلفظ بسیار عالی و پیشرفته ژاپنی این پادکست باعث شده که کماکان یکی از منابع صوتی بسیار ارزشمند برای تقویت زبان ژاپنی به شمار بیاید و ما احساس می‌کنیم هنوز هم ارزش آن را دارد که در لیست بهترین پادکست‌های یادگیری زبان ژاپنی ذکر شود.

Survival Phrases by Innovative Language

اگر برای تعطیلات یا سفر کاری به ژاپن سفر می‌کنید و از زبان ژاپنی چیزی سر در نمی‌آورید، عبارت Survival Phrases by Innovative Language می‌تواند به شما کمک کند.

مانند یادگیری واژه SOS ، این پادکست موارد ضروری و حیاتی را در زبان ژاپنی پوشش می‌دهد، مانند نحوه معرفی خود، گفتن «متشکرم» و درخواست چیزهایی به زبان ژاپنی.

همانطور که در وب‌سایت ذکر شده است “آموزش مقدار کمی زبان ژاپنی می‌تواند میانبر بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با بومیان ژاپنی باشد.” سعی کنید میزبانان خود را با تلاش برای برقراری ارتباط با آنها به زبان خودشان تحت تأثیر قرار دهید و تا زمانی که در ژاپن به سر می‌برید سعی کنید چند  عبارت ژاپنی واقعا مفید یاد بگیرید!

این پادکست بسیار سرگرم‌کننده بوده و این مسأله عمدتا به دلیل سرعت بالا، سبک دوستانه میزبان و آموزش واضح و تخصصی است.

موضوعات جالب، تنوع سطوح دشواری، واژگان غنی و سبک‌های گفتاری معتبر، پادکست‌های ژاپنی را به ابزاری عالی برای یادگیری زبان ژاپنی تبدیل کرده است. سعی کنید از سطح خود شروع کنید و به‌طور پیوسته به سمت سطوح بالاتر خود را سوق دهید. بسیار زودتر از آنچه که خود متوجه شوید، به مرحله‌ای خواهید رسید که قادر خواهید بود به زبان ژاپنی واقعی گوش داده و آن را به‌راحتی متوجه شوید.

فراموش نکنید که این مسیر نیازمند صبر و حوصله بسیار زیاد و همچنین تمرین روزانه ثابت است. با مشخص کردن یکی از پادکست‌ها مطابق سطح خود مسیر یادگیری را شروع کرده و روزبه‌روز آن را پیش ببرید. درنهایت به سطحی خواهید رسید که هیچ مطلب ژاپنی نمی‌تواند شما را به چالش بکشد.

8 پادکست ژاپنی عالی برای تسریع یادگیری شما

همانطور که دیدید، این مقاله به بررسی پادکست‌های مفیدی می‌پردازد که از طریق آن‌ها می‌توانید زبان ژاپنی را یاد بگیرید. درصورتی که در یادگیری زبان ژاپنی به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:یادگیری ژاپنی با فیلم

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید