IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
معرفی بیست تا از بهترین درام های ژاپنی
امتیاز کاربران: 4.3/5
نویسنده: محمد اشرفی
1 شهریور 1401

معرفی 20 تا از بهترین درام‌های ژاپنی

بهترین شیوه یادگیری زبان، روشی است که از آن لذت می‌برید. در این مقاله به معرفی درام‌های ژاپنی در ژانر‌های مختلف که باعث تقویت مهارت‌های زبان ژاپنی شما می‌شوند، پرداخته شده است. حتی توضیح داده‌ایم که چرا و چگونه تماشای فیلم‌های درام به شما در بالا بردن سطح زبان شما کمک خواهد کرد. در این مقاله 20 تا از بهترین درام‌های ژاپنی معرفی‌ شده‌اند، پس با ما همراه باشید تا هر یک را با یکدیگر بشناسیم و بررسی کنیم. موسسه زبان ایرانمهر مجموعه بسیار بزرگی است که آموزش با کیفیت زبان‌های مختلف جهان از جمله انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ترکی استانبولی، ژاپنی، چینی و سایر زبان‌ها را ارائه می‌دهد و اساتید حرفه‌ای و مجرب و روش‌های آموزشی استاندارد را در مجموعه خود بکار گرفته است. 

معرفی 20 تا از بهترین درام های ژاپنی

چرا ژاپنی را با فیلم‌های درام یاد بگیریم؟

یادگیری با نمایش‌های ژاپنی به این دلیل تاثیر گذار است که:

  • درام‌های ژاپنی فقط سرگرم کننده هستند. می‌توانید آن‌ها را برای مواقعی نگاه کنید که خیلی خسته هستید و نمی‌توانید کارهای شدیدتر انجام دهید (مثلاً صحبت کردن با شریک زبان خود یا انجام فلش کارت).
  • در این فیلم‌های بازیگران تمایل به استفاده از مکالمه طبیعی ژاپنی دارند.
  • درام‌ها برای هیچ کس دور از دسترس نیست. می توانید لغات ژاپنی را که می‌شناسید بشنوید و بقیه را فقط با توجه کردن استنباط کنید.
  • درام‌های ژاپنی راهی فوق‌العاده برای شناخت فرهنگی هستند. صحبت در مورد یک درام محبوب ژاپنی یک راه عالی برای ارتباط با دوستان ژاپنی است. فقط به تمام مکالمات انگلیسی فکر کنید که اگر افراد مشهوری را نمی‌شناختید، نمی‌توانستید در آنها شرکت کنید.

نکاتی در مورد یادگیری ژاپنی از طریق فیلم‌های درام

برای یادگیری هر چه مؤثرتر ژاپنی، فقط تماشای درام‌ها و انتظار فراگیری واژگان از طریق اسمز (osmosis) کافی نیست. شما باید فعالانه تماشا کنید. اگر کلمه‌ای ناآشنا شنیدید، باید آن را یادداشت کنید و در یک فرهنگ لغت خوب جستجو کنید. و در حالت ایده آل شما آن‌ها را به طور منظم مرور کنید و با دوستان ژاپنی خود استفاده کنید. پس ممکن است فکر کنید که بعد از انجام تمام این کارها، دیگر سرگرم کننده نیست. اگر می‌خواهید کارآمدتر یاد بگیرید و همچنان لذت ببرید، ممکن است بخواهید FluentU را بررسی کنید. FluentU ویدیوهای معتبر مانند موزیک ویدیوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش  را می گیرد و آنها را به درس های یادگیری زبان شخصی تبدیل می‌کند. می‌توانید FluentU را به مدت 2 هفته به صورت رایگان امتحان کنید.

نحوه انتخاب درام‌های ژاپنی برای تماشا

انتخاب من از 20 درام ژاپنی برای تماشا بر اساس ترجیحات شخصی من صورت گرفته است و همچنین بر اساس ترجیح شخصی است که توصیه می‌کنم موارد مورد علاقه خود را پیدا کنید.  منظور من از “ترجیحات شخصی” یا شخص مشهوری در ژاپن است که شما او را می شناسید یا دوست دارید، یا فقط به این فکر می کنم که چه نوع داستانی را ترجیح می دهید.

یکی از جنبه‌های غیرعادی شهرت ژاپنی این است که یک بازیگر فقط یک بازیگر نیست، یک مدل فقط یک مدل نیست و یک خواننده فقط یک خواننده نیست، بنابراین اگر مدلی وجود داشته باشد که شما آن را دوست داشته باشید، شانس زیادی وجود دارد که او یا ممکن است در یک درام نیز حضور داشته باشد، یا اگر خواننده ای وجود داشته باشد، او ممکن است یک مدل و همچنین در یک درام باشد.

برای مثال یکی از درام‌هایی که معرفی خواهم کرد،  Aya Ueto (上戸彩، うえとあや) را به عنوان ستاره اصلی دارد. اولین بار او را در فیلم “あずみ” (Azumi) دیدم و بعدها متوجه شدم که او یک خواننده و مدل پرکار است. سپس شروع کردم به دنبال کردن حرفه تلویزیونی او و بسیاری از درام های بزرگی را که او در آنها بازی کرده بود، پیدا کردم.

انتخاب‌های من در زیر نشان‌دهنده نوع داستان‌هایی است که دوست دارم، بنابراین در زیر خانوادگی، عاشقانه، کمی داستان علمی تخیلی، تراژدی، خیانت، مرموز و حتی یک درام متمرکز بر دنیای オタク (کسی با علایق وسواسی، اغلب معادل یک گیک است). من همچنین توصیه می کنم که انتخاب خود را بر اساس انواع داستان ‌هایی که دوست دارید، قرار دهید.

معرفی بیست تا از بهترین درام های ژاپنی

7 درام ژاپنی خانوادگی و عاشقانه عالی برای یادگیری زبان ژاپنی

(ビューティフルレイン (びゅーてぃふるれいん) – Beautiful Rain (2012)

این درام در زبان انگلیسی “Beautiful Rain” نام دارد و فقط دیدن مرتب عنوان آن برای کمک به katakanaشما کافی است. در این فیلم ستاره کهنه کار سینما و تلویزیون، اتسوشی تویوکاوا (豊川悦司، とよかわ えつし) در نقش پدری بیوه که دختر خردسالش، سوپراستار کودک، مانا آداشی (芦田愛菜، だぁ) را بزرگ می کند، بازی می کند. پس از یک جراحت کوچک در محل کار، پزشک اتسوشی به کشف ناخوشایندی می‌پردازد که او به بیماری آلزایمر مبتلا است.

هر قسمت بر نحوه برخورد این دو پدر و دختر بسیار خوشحال با این وضعیت تمرکز می کند و سؤالاتی را در مورد نحوه نگرش به بیماری آلزایمر در ژاپن، ترس‌هایی که آنها با آن روبرو هستند و تصمیمات سختی که باید گرفته شود، ایجاد می کند. در اطراف آن‌ها، آنها یک خانواده غیررسمی از همکاران و دوستان بسیار حامی دارند که همچنین باید یاد بگیرند که چگونه با این وضعیت کنار بیایند.

همانطور که عنوان این درام «باران زیبا» است، خود داستان نیز بسیار زیبا است و اشک‌آور است. با این حال من این درام را نیز توصیه می‌کنم، زیرا بسیاری از دیالوگ‌ها یا توسط یک کودک یا بزرگسالی است که به روشی ساده با کودک صحبت می‌کند. به این ترتیب، حتی بدون زیرنویس، جدا از برخی نکات فنی در مورد بیماری آلزایمر، به راحتی می توان آن را دنبال کرد.

(もう一度君に、プロポーズ (もういちどきみに、ぷろぽーず) –  I Propose to You Once Again (2012)

این درام که به زبان انگلیسی با عنوان “دوباره با من ازدواج می کنی” یک درام عاشقانه بسیار جالب است.

Emi Wakui)和久井映見, わくい えみ( نقش یک همسر خوشبخت را بازی می‌کند که به دلیل خونریزی زیر عنکبوتیه غش می کند. با شنیدن این حرف، شوهرش – با بازی یوتاکا تاکنوشی (竹野内豊، たけのうち ゆたか)، یک مدل و ستاره تلویزیونی بسیار محبوب – سریع به بیمارستان می رود و وقتی از خواب بیدار می شود آنجاست.

متأسفانه او چندین سال از خاطرات خود از جمله تمام زندگی مشترک خود با همسرش را از دست داده است و نمی‌داند او کیست. با این باور که حضور در خانه به او کمک می‌کند تا حافظه‌اش را دوباره به دست آورد، و همه تصور می‌کنند که این فقط یک اتفاق موقتی است، او با وجود ناراحتی آشکار با شوهرش زندگی می‌کند.

این به سرعت برای او غیرقابل تحمل می‌شود زیرا او آن را به عنوان خانه خود، وسایل خود نمی‌بیند و فقط می‌تواند شوهرش را غریبه ببیند. بنابراین او دوباره با خانواده اش نقل مکان می‌کند. داستان ضخیم تر می‌شود زیرا معلوم می شود که برادر کوچکتر او در وهله اول شوهرش را تایید نمی‌کند و دوست پسر سابقش ظاهر می شود، در حالی که به نظر می‌رسد شوهرش تحسین بزرگی برای خودش در محل کارش دارد. این یک درام بسیار اعتیاد آور است زیرا ما باید بپرسیم که آیا آنها قرار بود با هم باشند یا خیر، در مورد اینکه عشق واقعا چیست و البته نتیجه نهایی چه خواهد بود.

絶対彼氏 (ぜったいかれし) – Absolute Boyfriend (2008)

“دوست پسر کامل” به پویایی یک رابطه می پردازد.

مدل و ستاره محبوب تلویزیون ساکی آیبو (相武紗季, あいぶ さき) نقش دختر مجردی را بازی می‌کند که مدام موفق نمی‌شود مردی را که دوست دارد پیدا کند و ناخواسته توسط یک دانشمند انتخاب می شود تا بخشی از آزمایشی با استفاده از اولین روبات‌های شبیه انسان باشد. او رباتش را نایت می‌گذارد – با بازی موکومیچی هایامی (速水もこみち، はやみ もこみち) که همچنین یک مدل است و حتی برنامه آشپزی خود را دارد، در حالی که در همان زمان عاشقانه‌ها بین آن‌ها شکوفا می‌شود.

اگرچه او در ابتدا نایت و تلاش‌های او برای عاشقانه را رد می‌کند، به تدریج دیوارهای او به دلیل وفاداری سرسختانه او به او و وفاداری او به خوشبختی او شکسته می‌شود. در همین حال، رئیس او جنبه انسانی روابط را در مقابل رابطه او با رباتش نشان می دهد. متأسفانه، همذات پنداری بیننده با شب بسیار آسان است و ما فقط می‌توانیم احساس کنیم که این داستان قرار است با دلشکستگی برای کسی به پایان برسد. از آنجایی که نایت یک ربات است، دنبال کردن زبان ژاپنی او بسیار آسان است و خود دیالوگ نیز بسیار ساده است.

(家政婦のミタ (かせいふのみた) – Housekeeper Mita (2011)

« Housekeeper Mita » باید در فهرستی از درام‌های ژاپنی برای تماشا گنجانده شود، زیرا تعدادی کثیری از مخاطبان تاریخ را در ژاپن به دست آورد. آنقدر محبوب بود که به حدی رسید که هر ژاپنی یا آن را دیده بود یا قصد داشت آن را ببیند. تماشای آن فقط برای شروع مکالمه واقعاً توصیه می شود.

(家政婦のミタを見ました。そのドラマが大好きです! (かせいふのみたをみました。そのどらまがだいすきです!, I saw “Housekeeper Mita.” I loved it!)  این برنامه تلویزیونی را ببینید، و شما به سرعت در یک گفتگوی عمیق با دوست ژاپنی خود در مورد آن خواهید بود. داستان درباره خانواده‌ای متشکل از یک پدر و چهار فرزند است که با مرگ اخیر مادرشان سر و کار دارند و یک خانه دار استخدام می کنند.

خانه دار میتا یک فرد معمولی نیست و امتناع او از گفتن چیزی در مورد خودش و انجام مطلقاً هر کاری که به او گفته می‌شود، نشان دهنده یک راز واقعی برای کل خانواده است. با این حال تلاش آن‌ها برای کشف اسرار او تنها به افشای رازهای خانوادگی خود ختم می‌شود.

داستان شامل لحظات سبک‌تری است و ساکی آیبو را نیز در نقش مکمل به عنوان یک خاله دست و پا چلفتی می‌بینید، اما به طور کلی این یک درام بسیار شدید است که کل ژاپن را در زمان پخش اولیه حبس کرده بود. از جنبه‌های خوب زبان ژاپنی در این نمایش می‌توان به گفتار رسمی که میتا همیشه استفاده می کند و زبان نسبتاً آسان و معمولی که توسط کودکان استفاده می شود، اشاره کرد.

(5時から9時まで (ごじからくじまで) – “From 5 to 9” (2015)

یافتن درام‌هایی که بر اساس مانگا ساخته شده‌اند بسیار رایج است و «از 5 تا 9» یکی از آنهاست. در این درام، بت مشهور توموهیسا یاماشیتا، که با نام یاماپی نیز شناخته می شود، با ساتومی ایشیهارا به عنوان بانوی اصلی بازی می‌کند. ساتومی ایشیهارا نقش یک معلم انگلیسی 28 ساله را بازی می‌کند که مجرد است و می خواهد به نیویورک برود.

یک روز در یک مراسم تشییع جنازه، او زمین می‌خورد و خاکستر بخور را به یک راهب (یاماپی) می‌زند که باعث خجالت او می‌شود. وقتی خانواده او برای گرفتن شوهر برای او یک جلسه خواستگاری ترتیب می‌دهند، معلوم می شود که شعله‌ای که در ذهن دارند، کسی نیست جز راهب.

پس از این افشاگری، او مصمم است با او ازدواج کند، اگرچه او به طور کامل در این مورد فروخته نشده است. این کمدی رمانتیک بیشتر از هر چیز دیگری به سمت کمدی گرایش دارد، اما برای هر طرفدار این ژانر یک ساعت فوق العاده است. رفتار رواقی یاماپی منجر به موقعیت‌های عجیب و غریب و جذاب بسیاری می‌شود و پویایی ساتومی نشان را می‌دزدد. جالب است که ببینیم مفاهیم سنتی زن ژاپنی چگونه با زن کارگر مدرنی که شخصیت ساتومی می‌خواهد باشد، در تضاد است.

(家族ゲーム (かぞくげーむ) – Kazoku Game (2013)

این نمایش ریبوت مدرن یک رمان و فیلم برنده جایزه از دهه 1980 است. این راه‌اندازی مجدد به جای نشان دادن پویایی خانواده در دهه 80، مسائل معاصر جامعه ژاپن را در کانون توجه قرار می‌دهد. شو ساکورای، یکی از اعضای گروه پسر معروف ژاپنی آراشی، در مرکز صحنه حضور دارد. آرشی را در نظر داشته باشید که درام دیگری در این لیست یکی از اعضای آن را به نمایش خواهد گذاشت.

خانواده نوماتا با پسر دوم خود که انگیزه ای برای درس خواندن ندارد و از رفتن به مدرسه امتناع می کند، دچار ضرر می شوند. ناامید از کمک، آنها یک معلم خصوصی (ساکورای) را استخدام می‌کنند تا به او کمک کند تا به تحصیلات خود بازگردد. مربی با این شرط موافقت می‌کند که خانواده روش‌های او را زیر سوال نبرد. از آنجایی که ساکورای پسر را به شیوه‌ای غیر متعارف آموزش می‌دهد، او شروع به درگیر شدن با زندگی خانواده و کشف کارهای درونی پیچیده آن‌ها می‌کند.

در این درام، مسائل پیچیده ای را که خانواده ژاپنی را احاطه کرده است، کشف خواهید کرد. از نگرانی والدین در مورد تصویر خانواده گرفته تا آزار و اذیت کودکان، همه اعضای خانواده نوماتا شیاطین خود را توسط ساکورای کشیده و مجبور می شوند بر آنها غلبه کنند. ساکورای در به تصویر کشیدن مربی ترسناک اما دلسوز کار فوق العاده ای انجام می‌دهد. از آنجایی که این نمایش در سراسر خانه متمرکز است، شانس زیادی برای شنیدن واژگان خانواده محور خواهید داشت.

(のだめカンタービレ (のだめかんたーびれ) – Nodame Cantabile (2006)

این درام درباره عاشقانه‌ای بین نوازندگان کلاسیک درست در کوچه شماست. شینیچی چیاکی با نوازندگی هیروشی تاماکی، سرنوشتی برای عظمت در دنیای موسیقی دارد. نه تنها پسر یک پیانیست معروف، بلکه دانشجوی ممتاز یک کالج موسیقی است که برای تبدیل شدن به یک اعجوبه آماده شده است. اگرچه او آرزو دارد در اروپا یک رهبر ارکستر باشد، اما ترس از پرواز او را در ژاپن نگه می‌دارد. در همین حال همسایه او نودام، با نوازندگی جوری اوئنو، یک روحیه آزاد و بدنام است که موسیقی را با گوش فرا می گیرد، اگرچه او استعداد واقعی برای پیانو دارد.

وقتی این دو با هم ملاقات می کنند، نودام سر به زیر است، اما چیاکی نمی‌تواند کمتر علاقه مند باشد. با این حال، مسیرهای زندگی آنها در هم تنیده می‌شود و در نهایت برای غلبه بر چالش‌های کنسرت‌ها، روابط شخصی و ترس‌های خود، یکدیگر را به چالش می‌کشند. این درام با ارائه داستانی احمقانه و بی‌نظیر از عشق و موسیقی، مطمئناً در قلب شما نقش خواهد داشت. اگر سلیقه شما برای شخصیت‌های خنده‌دار بعد از ۱۱ اپیزود ارضا نشد، پس خود را با چهار فیلم بعدی سرگرم کنید.

معرفی بیست تا از بهترین درام های ژاپنی

6 فیلم ژاپنی در محل کار برای یادگیری بیشتر زبان ژاپنی رسمی

(リッチマン、プアウーマン (りっちまん、ぷあうーまん) – Rich Man, Poor Woman (2012)

دنبال کردن این درام، «مرد پولدار، زن فقیر» و دو درام بعدی به دلیل زبان پیچیده‌تر استفاده شده در فیلم، نسبتاً دشوارتر است و به همین دلیل، ممکن است بخواهید با زیرنویس تماشا کنید. «مرد پولدار، زن فقیر» داستان مردی ثروتمند و موفق با بازی جون اوگورا (小栗旬، おぐらじゅん) را دنبال می‌کند که ممکن است در نقش کوچکی در «あずみ» در کنار آیا اوتو و در نقشی گسترده تر دیده باشید. در عاقبت آن شخصیت اصلی دیگر یک دختر فقیر است که موفق می شود در شرکت خود با بازی بازیگر بسیار محبوب ساتومی ایشیهارا شغلی پیدا کند.

این داستان شامل صحبت های زیادی در محل کار است، اما با طرحی عالی از روابط در حال توسعه، درگیری شخصی، خیانت و جاه طلبی تکمیل می شود. این به پدیده افرادی می‌پردازد که از طریق توسعه اپلیکیشن‌ها و سایر پیشرفت‌های تکنولوژیک به شهرت و ثروت دست یافته‌اند، و همچنین برخی از اقدامات شرکتی را زیر سوال می‌برد.

(アテンションプリーズ (あてんしょんぷりーず) – Attention Please (2006)

Attention Please” روی Aya Ueto متمرکز شده است که در نهایت برای مهماندار هوایی درخواست می دهد زیرا پسری که دوست دارد او را یک دختر واقعی نمی‌بیند، بلکه به مهمانداران هواپیما علاقه نشان می‌دهد. او به نوعی مصاحبه خود را پشت سر می گذارد و شروع به تمرین برای تبدیل شدن به یک مهماندار واقعی هوایی می کند. داستان کاملاً سرگرم کننده و آموزنده در مورد آموزش‌هایی است که یک مهماندار هوایی ژاپنی طی می‌کند، اما همچنین منبع بسیار خوبی برای بهبود زبان ژاپنی رسمی شما است. سبک صحبت کردن ژاپنی که همه آن‌ها باید به آن مسلط شوند در ژاپن بسیار رایج است، اگر به یک مغازه یا دفتر بروید، و واقعاً ضروری است که حداقل درک درستی از این نوع زبان داشته باشید.

MONSTERS (もんすたーず) (2012)

SMAP یک حس پاپ عظیم است که حدود 20 سال است که در سرگرمی های ژاپنی جایگاه غالبی داشته است. همه اعضای SMAP اغلب در درام‌ها و برنامه‌های متنوع تلویزیونی نمایش داده می‌شوند، و “MONSTERS” عضو SMAP، Shingo Katori)香取慎吾، かとりしんご( را به عنوان یک کارآگاه بسیار غیر معمول می‌بیند.

اگرچه او همیشه خندان و بسیار مودب است، اما محبوبیتی ندارد زیرا هر موقع که بخواهد کاری را انجام می‌دهد و عمداً در جاهایی که نباید دخالت می‌کند. مافوق او مشکوک هستند که چرا او می‌تواند بسیاری از مسائل مرموز را حل کند و بنابراین یک کارآگاه تازه کار را برای همکاری با او و تلاش برای کشف هر گونه راز کاتوری قرار می‌دهد. این یک درام پلیسی بسیار خوب است که هر قسمت آن یک جنایت جدیدی را نشان می‌دهد که باید حل شود. از آنجایی که زبان کاملاً رسمی با واژگان جنایی زیاد است، بهتر است ابتدا با زیرنویس تماشا کنید و سپس دوباره بدون زیرنویس تماشا کنید.

99.9 刑事専門弁護士 (きゅうじゅうきゅうてんきゅうけいじせんもんべんごし) – 99.9 Criminal Lawyer (2016)

در این کمدی حقوقی، آراشی، جون ماتسوموتو، در نقش هیروتو میاما، وکیل مدافع عجیب و غریب بازی می‌کند. هدف او یافتن حقیقتی است که در هر پرونده‌ای که به عهده می گیرد، پنهان شده است. یک روز او توسط هاروهیکو مادارامه با بازی بازیگر کهنه کار ایتوکو کیشیبه پیدا می‌شود. مادارام دوست پدر متوفی او بود و به او پیشنهاد شغلی در دفتر حقوقی خود در بخش جدید دفاع جنایی داد. اگرچه در ابتدا هیروتو او را رد کرد، اما در نهایت موافقت کرد که برای Madarame کار کند.

هنگامی که به شرکت می رسد، او به تیمی متشکل از دادستان سابق آتسوهیرو سادا و وکیل همکار آیانو تاچیبانا می‌پیوندد تا با موکلانی که با میزان محکومیت وحشیانه 99.9 درصدی سیستم عدالت کیفری ژاپن روبرو هستند، مقابله کند. پر از شوخ طبعی و طنز، این درام سبک دل در هر قسمت اسرار قانع کننده ای را به نمایش می گذارد. روش‌های تحقیقاتی عجیب و غریب میاما (مانند پرسیدن جزئیات زندگی از مشتریانش، از زمان تولدشان) کار را انجام می‌دهد، اگرچه همکارانش را از دیوار بالا می‌برند. البته با ارزش تماشای مجدد بالا، هیجان زده خواهید شد که به هر صحنه برگردید تا آن شرایط قانونی را درک کنید.

リーガルハイ(りーがるはい) – Legal High (2012)

Legal High” دارای دو وکیل است که علیرغم اینکه در قانون یکسان هستند، نمی‌توانند از نظر شخصیتی متفاوت باشند. کنسوکه کومیکادو یک قاضی حقوقی است که هرگز در پرونده ای شکست نخورده است. او پرونده‌ها را صرفاً بر اساس سود آن‌ها انتخاب می‌کند و به دنبال این است که خود را به زنان گرایش داشته باشد.

در مقابل ماچیکو مایوزومی، تازه‌کار با اراده‌ای است که به دنبال عدالت است. او بدون توجه به هر چیزی به اسلحه خود می‌چسبد و مصمم است که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. اگرچه این دو اغلب با هم درگیر می‌شوند، اما مصمم هستند که برای مشتریان خود برنده پرونده شوند.

علی‌رغم همه تظاهر‌ها، این یک کمدی قانونی است که کلیشه‌های موجود در بسیاری از درام‌های جریان اصلی را مورد تمسخر قرار می‌دهد. تعادل بین Kensuke بدبین و Machiko آتشین عالی است و صحنه‌های آن‌ها را تبدیل به یک جشن جرقه‌ای می‌کند که ارزش تماشا را دارد. بینندگان بعد از هر قسمت قسمت‌های دردناکی خواهند دید. که کاملا مضحک، دراماتیک و خنده دار است.

コールドケース ~真実の扉~ (こーるどけーす しんじつのとびら) – Cold Case: Door of Truth (2016)

تعجب نکنید اگر نام این نمایش به صدا در آید. این یک بازسازی ژاپنی از نمایش آمریکایی “Cold Case” است و از این نظر بسیار خوب است. یوه یوشیدا بازیگر که برنده جوایز متعدد بهترین بازیگر زن شده است، نقش یوری ایشیکاوا، کارآگاه قتل در استان کاناگاوا را بازی می کند. او به همراه تیمش به بررسی پرونده های سرد می پردازد تا عدالت را برای قربانیانی که گمان می رود در زمان از دست داده اند، بیاورد.

این اپیزودها بین گذشته و حال می‌درخشند و وقایعی را که شاهدان در عصر حاضر توصیف می‌کنند، به‌عنوان سال‌های قبل نشان می‌دهند. بسیاری از موارد این اقتباس از نمایش آمریکایی گرفته شده است، که فرصتی عالی است تا ببینیم چگونه می‌توان همان داستان را بین فرهنگ‌ها تفسیر کرد. این نمایش همچنین در ژاپن بسیار محبوب بوده است.

3 درام پزشکی ژاپنی برای یادگیری زبان ژاپنی

(ドクターX (どくたーえっくす) – Doctor X (2012)

این سریال معروف دارای شش فصل فوق العاده است که تقریباً برای یک درام ژاپنی بی‌سابقه است. ریوکو یونکورا نقش میچیکو دایمون را بازی می‌کند، یک جراح آزاد که در بیمارستان‌های مختلف در سراسر ژاپن کار می‌کند و مدیرش آکیرا کانبارا به نمایندگی از او مشغول به کار است. او که یک گرگ تنها است، چالش‌برانگیزترین جراحی‌ها را انجام می‌دهد و سیاست‌های بیمارستانی را نادیده می‌گیرد تا بیمارانش را درمان کند. هیچ کس نمی‌داند که او چگونه مهارت‌های خود را به دست آورده است، اما توانایی او برای عمل موفقیت‌آمیز علیرغم روش‌های بسیار ظریف مورد نیاز، نام مستعار دیگری (Doctor X) را برای او به ارمغان آورده است.

اگر از نمایش آمریکایی “House, MD” لذت بردید، این درام را دوست خواهید داشت. اسرار پزشکی در هر مرحله فراوان است، و همچنین در سیاست بیمارستان‌های ژاپن فرو می‌رود. میچیکو از همه اینها مصون است و به سادگی به عنوان یک پزشک مشغول به کار است. رفتار گوشه‌گیر و هاله اسرارآمیز او کاملاً مجذوب کننده است، همانطور که اجراهای او نیز هستند. همچنین در دیگر درام‌ها و رسانه‌های ژاپنی به « Doctor X» اشاره شده است، بنابراین آشنایی با این یکی اولین قدم عالی برای درک فرهنگ پاپ ژاپنی است.

(アンナチュラル (あんなちゅらる) – Unnatural (2018)

این درام پزشکی برداشت متفاوتی از ژانر دارد. با نگاهی به دنیای آسیب شناسی پزشکی قانونی، علمی که علت مرگ را در افرادی که به شیوه‌ای غیرعادی فوت کرده‌اند تعیین می‌کند. «غیر طبیعی» که هر هفته یک مورد جدید را نشان می‌دهد، آسیب‌شناس پزشکی قانونی میکوتو میسومی (ساتومی ایشیهارا) و تیمش در یک موسسه تحقیقات پزشکی به نام UDI را نشان می‌دهد که اسرار مرگ‌های عجیب را کشف می‌کنند.

این نمایش نه تنها مرگ و میرها را بررسی می‌کند، بلکه مسائل اجتماعی را که در ژاپن رخ می‌دهد، از یک زن که در زمینه‌ای تحت سلطه مردان پیشروی می‌کند تا درگیری پیرامون فناوری مدرن را بررسی می‌کند. این نمایش با رویکردهای واقع گرایانه نه تنها در مورد دارو، بلکه برای خانواده‌های داغدار و غم و اندوه آنها بسیار صادق است. این نمایش همچنین در نود و ششمین دوره جوایز اسکار درام در سال 2018 برنده جوایزی شد.

JIN-– (じん) – Jin (2009)

یکی از محبوب ترین درام های سال 2009، “جین” علم پزشکی و سفر در زمان را در یک پکیج جذاب ترکیب می‌کند. شخصیت اصلی، جین (با بازی تاکائو اوساوا)، یک جراح مغز است که با این گناه دست و پنجه نرم می‌کند که نامزدش را طی یک خطایی که در حین عمل جراحی مرتکب شد، در حالت اغما قرار می‌دهد. پس از یک تصادف، او خود را در سال‌های پایانی دوره ادو (1603-1867) بیدار می‌بیند.

او که مجبور است در این دنیای جدید زندگی کند، کلینیکی را برای مراقبت از کسانی که نیاز به مراقبت دارند باز می کند، در حالی که در عین حال تلاش می کند راهی برای بازگشت به زمان خودش پیدا کند. در تمام این مدت، او با ترس های خود از تغییر آینده در زمان ناآرامی های سیاسی شدید در ژاپن دست و پنجه نرم می کند. این درام نگاهی شگفت‌انگیز به درام سیاسی دهه 1860 ژاپن دارد و در عین حال درمان‌های پزشکی را که جین باید بدون مزایای فناوری مدرن انجام دهد را به نمایش می‌گذارد. اگر می‌خواهید برداشتی متفاوت از «دکتر سفر در زمان» داشته باشید، حتما این فیلم را ببینید.

معرفی درام‌های ژاپنی علمی-تخیلی

今際の国のアリス (いまわのくにのありす) – Alice in Borderland (2020)

این یکی از جدیدترین درام های ژاپنی است که مخاطبان بین المللی را هدف قرار داده است. پس از انتشار در دسامبر 2020 بسیار محبوب شد، نتفلیکس آن را تنها چند هفته پس از پخش آن برای فصل دوم تمدید کرد. «آلیس در سرزمین مرزی» آریسو را بازی می‌کند، مردی بسته که شیفته بازی‌های ویدیویی است.. یک روز، پس از پنهان شدن از پلیس‌ها در حمام پس از یک شوخی اشتباه، آنها بیرون می‌آیند و شیبویا را کاملا خالی می‌بینند. آنها به دنیایی از بازی‌های بقا منتقل شده‌اند، جایی که برای زنده ماندن باید با بازیکنان دیگر رقابت کنند.

هر بازی دارای یک دسته بندی و سطح دشواری است و آنها باید نحوه زنده ماندن را بیابند. آنها با بازیکنان دیگری روبرو می‌شوند که با آنها اتحاد و رقابت می کنند، از جمله اوساگی، کوهنوردی که مصمم به زنده ماندن در بازی است. «آلیس در سرزمین مرزی» یک سریال بی‌رحمانه و دلخراش است که برای دوستداران فیلم‌های ترسناک بقا عالی است. در حالی که آریسو تلاش می‌کند تا پیچ و خم‌ها را در بازی‌ها باز کند، روی صندلی خود خواهید ماند.

معرفی درام‌های ژاپنی در موضوع مدرسه برای یادگیری زبان ژاپنی

大切なことはすべて君が教えてくれた (たいせつなことはすべてきみがおしえてくれ) – You Taught Me All of the Important Things (2011)

“تو همه چیزهای مهم را به من آموختی” روابط بین معلمان و دانش‌آموزان را بررسی می‌کند و برای بهبود مهارت‌های معمولی زبان ژاپنی شما بسیار خوب است. هاروما میورا (三浦春馬، みうら はるま) نقش معلمی را بازی می کند که با خماری از خواب بیدار می شود تا دختری ناشناس را در تختش کشف کند. او بیشتر صورت خود را پوشانده است و از آنجایی که باید با عجله به محل کار برود، کلید خود را به او می‌دهد تا هنگام خروج بتواند قفل کند. عذرخواهی می‌کند و می‌رود. در محل کار متوجه می‌شویم که او معلم گروهی از نوجوانان است. در پایان کلاس، یکی از دانش آموزان پشت سر می‌ماند و 先生 (せんせい، معلم) را صدا می کند. به او نگاه می‌کند تا متوجه شود که کلیدش را در دست گرفته است.

میورا با معلم دیگری که در همان مدرسه کار می کند نامزد کرده است، اما همه چیز به سرعت پیش می رود. زیرا او باید با احساس گناه خود در مورد اتفاقی که افتاده کنار بیاید، توجه دختری را که او نیز در کلاس او است دفع می کند، در حالی که دانش‌آموز به طور همزمان برای از بین بردن رابطه خود با نامزدش تلاش می‌کند. با این حال، همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست زیرا چیزی کاملاً پیچیده هر دوی این شخصیت‌ها را هدایت می‌کند و در نهایت متعجب می‌شویم که واقعاً در آن شب اول چه اتفاقی افتاده است.

35歳の高校生 (さんじゅうごさいのこうこうせい) – 35-year-old High School Student (2013)

این درام با موضوع مدرسه با یک فرض بسیار غیر معمول شروع می شود. یک دانش آموز جدید قرار است به کلاس بپیوندد و او 35 ساله است. البته همه دانش‌آموزان به شدت مشکوک هستند که چرا این زن به کلاس آنها پیوسته است و همچنین به سرعت متوجه پویایی پیچیده کلاس با بچه‌های محبوب و نامحبوب، دیگرانی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و مدام ساکت در گوشه‌ای نشسته‌اند، هستیم.

در هر قسمت، این مرد 35 ساله مشکل دانش آموز دیگری را حل می‌کند. با این حال، این فقط باعث می‌شود همه بیشتر و بیشتر در مورد نیات او مشکوک شوند. مخاطب نیز باید تعجب کند که چه چیزی او را هدایت می کند، و معلوم می شود که رازهایی در پشت او وجود دارد. رازهای غم انگیزی که فیلم را جذاب‌تر می‌کند.

معروف‌ترین دارم ژاپنی

(電車男 (でんしゃおとこ) – Train Man (2005)

این درام خاص در همان سبک « Housekeeper Mita» است. این فیلم‌نامه از یک کتاب بسیار محبوب است که از داستان ظاهرا واقعی یک オタク که در یک انجمن عمومی پست شده بود بیرون آمده بود. این درام ساخته شده که دارای یک نسخه سینمایی نیز می‌باشد. این فیلم آزمایش‌ها و مصیبت‌های یک オタク (کسی با علایق وسواسی، که اغلب به عنوان یک گیک شناخته می‌شود) را دنبال می‌کند که به دختری کمک می‌کند که توسط یک مست در قطار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و شروع به قرار گذاشتن با او می‌کند.

این یک داستان عاشقانه است که همچنین سعی می‌کند تا مردم را به‌عنوان افراد عادی بازپروری کند، که به‌طور باورنکردنی از یکدیگر حمایت می‌کنند. اگرچه باید توجه داشت که تلاش‌های مرد قطار برای تبدیل شدن به یک دوست پسر مناسب باعث می‌شود که او کمتر مورد قبول قرار بگیرد. من فکر می‌کنم یکی از بهترین جنبه‌های این درام، علاوه بر طرحی واقعاً خوب آن، این است که می‌توانید آنلاین شوید و رونوشت‌های واقعی را از گروه اصلی که مرد واقعی قطار در آن پست کرده است، بخوانید.

معرفی بیست تا از بهترین درام های ژاپنی

سخن پایانی

یادگیری ژاپنی با تماشای درام‌های ژاپنی نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. موارد بالا پیشنهادات ما بودند و شامل درام های خاصی می شوند که در ژاپن بسیار موفق بودند، اما همانطور که قبلاً گفتیم، بهترین نوع درام برای تماشا آن است که شما را جذب کند. این می‌تواند از طریق بازیگران یا نوع خط داستانی مورد علاقه شما باشد. اگر سطح ژاپنی شما متوسط یا بالاتر است، توصیه می‌کنیم بدون زیرنویس تماشا کنید، اما اگر مبتدی هستید، همچنان می‌توانید از این درام‌های تلویزیونی عالی با زیر نویس لذت ببرید. پس از تماشای فیلم با زیرنویس، ایده خوبی است که دوباره بدون زیرنویس تماشا کنید. به زودی متوجه خواهید شد که درک زبان ژاپنی شما بهبود یافته است. البته در کامنت برایمان بنویسید که شما چه درام‌هایی را دووست دارید.

موسسه زبان ایرانمهر روش‌های استاندارد تدریس زبان و تکنیک‌های آزمون را در فضایی پویا بکار می‌گیرد. همچنین موسسه زبان ایرانمهر مجموعه‌ کاملی از آموزش با کیفیت زبان‌های مختلف شامل ایتالیایی، فرانسه، آلمانی، ترکی استانبولی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی و سایر زبان‌ها را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:معرفی منابع باکیفیت برای زیرنویس‌های ژاپنی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.3 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید