IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ترتیب صفت ها در زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 4.7/5
نویسنده: ایرانمهر
11 شهریور 1402

ترتیب صفت ها در انگلیسی: نحوه استفاده از صفت های متعدد برای توصیف اسم ها

صفت‌ها یکی از عناصر کلیدی در گرامر زبان انگلیسی هستند که دارای انواع مختلفی بوده و هریک از آنها دارای اهمیت بسیار زیادی است. زمانی که شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید معمولا یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمان استفاده از صفات در زبان انگلیسی مطرح می‌شود مسئله ترتیب صفت ها در انگلیسی است. مثلا فرض کنید که شما در یک جمله قصد دارید از صفات مختلفی پشت‌سرهم استفاده کنید و در چنین شرایطی معمولا این سوال مطرح می‌شود که کدام صفت باید ابتدا بیاید.

در واقع ترتیب استفاده از صفت‌ها در یک جمله زبان انگلیسی مسئله‌ای است که بسیاری از زبان‌آموزان معمولا با آن مواجه می‌شوند و به دنبال توضیحات کاملی در این زمینه هستند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این بخش از آموزش زبان انگلیسی در اختیار شما قرار دهیم که بدون شک به شما کمک خواهد کرد تا بهترین شکل ممکن بتوانید از صفات در زبان انگلیسی استفاده کنید.

اهمیت استفاده درست از صفات در زبان انگلیسی

به‌طورکلی زمانی که صحبت از گرامر زبان انگلیسی می‌شود معمولا جزئیات زیادی مطرح می‌شوند که هریک از آنها دارای اهمیت مخصوص به خود هستند. اگر شما حتی یک جزئیات کوچک را نیز در جملات خود به زبان انگلیسی رعایت نکنید این امکان وجود دارد که معنی کل جمله شما تغییر کند. یکی از مهم‌ترین جزئیاتی که در این زمینه مطرح می‌شود مسئله ترتیب صفت ها در انگلیسی است که بسیاری از افراد اطلاعات کاملی در این زمینه ندارند.

دقت داشته باشید که در زبان انگلیسی صفت‌های مختلف باید با ترتیب خاصی وارد جمله شما شوند و اگر این ترتیب را رعایت نکنید نه‌تنها در زمان‌نگارش به زبان انگلیسی به مشکل برمی‌خورید؛ بلکه در زمان صحبت‌کردن نیز احتمالا چالش‌های بسیار جدی خواهید داشت. به همین علت نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات کافی را در خصوص نحوه استفاده درست از صفت‌ها در این زبان و البته ترتیب درست صفت‌ها در زبان انگلیسی به دست بیاورید.

فراموش نکنید که فرقی ندارد که شما قصد داشته باشید به زبان انگلیسی صحبت کنید یا این‌که قصد داشته باشید متنی را به این زبان بنویسید. درهرصورت نیازمند این خواهید بود که ترتیب صفات را در زبان انگلیسی در جملات خود رعایت کنید.

ترتیب صفات در زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تعیین‌کننده ها در زبان انگلیسی

زبان انگلیسی به کاربران خود این آزادی را می‌دهد تا بتوانند از چندین صفت مختلف برای توصیف هرآنچه که با حواس پنج‌گانه خود درک می‌کنند استفاده کرده و از مزایای چندین صفت در یک جمله برخوردار شوند. بااین‌حال ترتیب خاصی وجود دارد که حتما باید این ترتیب را در زمان استفاده از صفت‌ها در زبان انگلیسی رعایت کنید. اولین جزئی از زبان انگلیسی که باید در خصوص ترتیب صفت ها در انگلیسی به آن دقت داشته باشید تعیین‌کننده‌ها هستند.

تعیین‌کننده‌ها عبارت‌اند از صفات ملکی، صفت‌های اشاره‌ای، ضمایر اشاره و … که از جمله آنها می‌توان به my، his، your، her، thier، its و … اشاره کرد. این صفات معمولا اولین دسته از صفاتی هستند که در یک جمله ظاهر می‌شوند و اگر جمله شما یکی از این صفات را دارد حتما باید آن را در ابتدای لیست صفات خود بیاورید.

بیشتر بخوانید: چه حروف اضافه‌ای با صفات انگلیسی ترکیب می‌شوند؟

بیشتر بخوانید: راهنمایی برای صفت ها به زبان انگلیسی

آموزش صفت در زبان انگلیسی

Quantity یا کمیت یک اسم

در جایگاه دوم کمیت اشیا خاص قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید معمولا زمانی که شما شروع به صحبت‌کردن و جمله‌سازی از اسم‌ها می‌کنید معمولا برای بیان این‌که چه تعداد از یک اسم وجود دارند از اعداد به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنید. گاهی اوقات نیز ممکن است از اعداد استفاده نکنید و به‌جای آن از عبارت‌هایی مانند زیاد، خیلی زیاد، کم و … استفاده کنید. نکته مهمی که باید دقت داشته باشید این است که این عبارات معمولا در زبان انگلیسی نیز مطرح می‌شوند.

از جمله صفت‌هایی که نشان‌دهنده تعداد یک اسم هستند و در زبان انگلیسی و ترتیب صفات در این زبان جایگاه دوم را به خود اختصاص می‌دهند می‌توان به اعداد two، ten، a dozen (هزار)، many (زیاد)، much (زیاد)، a few (تعدادی) و … اشاره کرد.

Opinion/Value یا نظر شخصی درباره یک اسم

پس از این‌که این دو نوع صفت را به ترتیب در جمله خود آوردید نوبت به جایگاه سوم در ترتیب صفت ها در انگلیسی می‌رسد که مربوط به صفاتی است که در اصل نظرات یک فرد در مورد یک اسم خاص در جمله است. مثلا صفاتی مانند beautiful (زیبا)، tasty (خوشمزه)، precious (باارزش)، horrible (وحشتناک) و … اشاره کرد. پس دقت داشته باشید که پس از دو نوع صفتی که معرفی کردیم این نوع صفات جایگاه سوم را در لیست شما به خود اختصاص می‌دهند و حتما باید در زمان استفاده از آنها به این نکته دقت داشته باشید.

نکته بسیار مهمی که باید درباره این نوع صفات بدانید این است که آنها معمولا کاملا سلیقه‌ای بیان می‌شوند و هیچ معیاری وجود ندارد که مشخص کند آیا این صفت واقعا صدق می‌کند یا خیر؟ به‌عنوان‌مثال صفت زیبا یک صفت کاملا سلیقه‌ای است و اسم خاصی که از نظر یک شخص بسیار زیباست و ممکن است از نظر شخص دیگری به‌هیچ‌وجه زیبا نباشد.

Size یا اندازه اسم‌ها در یک جمله

اندازه اسم‌ها جایگاه چهارم را در این لیست به خود اختصاص می‌دهند. اندازه نیز نوعی صفت است که از جمله آنها می‌توان به huge (عظیم)، tiny (کوچک)، big (بزرگ)، small (کوچک) و … اشاره کرد. این نوع صفات در واقع صفاتی هستند که می‌توانند به‌سادگی اندازه اسمی که بعد از آنها می‌آید را مشخص کنند و به همین علت نیز حتما باید در جایگاه مناسب خود استفاده شوند.

صفاتی که امروزه در زبان انگلیسی برای نشان‌دادن سایز و اندازه مورداستفاده قرار می‌گیرند تنوع بالایی دارند و به همین علت نیز گاهی اوقات ممکن است انتخاب از میان آنها کمی سخت و دشوار باشد. نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که ما در دوره های آموزشی ایرانمهر اطلاعات جذاب و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده‌ایم که می‌توانید از این اطلاعات استفاده کرده و به شکل بهتری از صفات مربوط به سایز استفاده کنید.

صفات مربوط به سن یا Age

جایگاه بعدی در ترتیب صفت ها در انگلیسی به سن یک اسم که با استفاده از صفت عنوان می‌شود اختصاص داده خواهد شد. مثلا فرض کنید که شما قصد دارید سن یک اسم را بیان کنید، برای انجام این کار می‌توانید از صفاتی مانند new (جدید)، old (قدیمی)، ancient (باستانی) و …. اشاره کرد. پس زمانی که قصد دارید سن یک اسم را مشخص کنید می‌توانید از این صفات در جایگاه پنجم در ترتیب صفات در زبان انگلیسی استفاده کنید تا بتوانید منظور خود را به‌درستی منتقل کنید.

شکل یا shape یک اسم خاص

شکل اسم‌ها جایگاه بعدی را به خود اختصاص می‌دهد. یک اسم ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد که با استفاده از صفاتی مانند square (مربعی)، cubical (مکعب)، round (گرد) و … توصیف می‌شود و شما در جملات خود می‌توانید از آنها استفاده کنید. دقت داشته باشید که اجسام و اسم‌های مختلف ممکن است شکل‌های متنوعی داشته باشند و برای استفاده از آنها هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که حتما در جایگاه درست از این صفات استفاده کنید.

ترتیب صفات در انگلیسی

صفات رنگی در جایگاه هفتم ترتیب صفت‌ها در زبان انگلیسی

رنگی که هریک از اسم‌ها در یک جمله دارند نیز می‌تواند با استفاده از صفات مطرح و معرفی شود. این نوع صفات جایگاه بعدی را در لیست ترتیب صفت ها در انگلیسی به خود اختصاص می‌دهند که حتما باید در زمان جمله‌بندی در زبان انگلیسی به این موضوع دقت داشته باشید. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به grey (خاکستری)، purple (بنفش) و … اشاره کرد.

منشا یا Origin

منبع یا اصالت یک اسم نیز معمولا در زبان انگلیسی به‌صورت صفت مطرح می‌شود که این نوع صفت جایگاه بعدی را در لیست ما به خود اختصاص می‌دهد. از جمله این صفات می‌توان به مواردی مانند Indian (هندی)، Chinese (چینی)، Spanish (اسپانیایی) و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که این نوع از صفاتی که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند در واقع بیانگر این هستند که یک اسم از کدام منشا آمده است و برای این‌که بتوان یک اسم را ریشه‌یابی کرد کاربرد دارند.

متریالی که برای ساخت یک جسم استفاده شده است

زمانی که صحبت از ترتیب صفت ها در انگلیسی می‌شود باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که نوع متریالی که برای ساخت یک جسم که اسم بیانگر آن است استفاده شده نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از مهم‌ترین صفات در زبان انگلیسی به شمار می‌آید. این نوع از صفات معمولا در آخرین جایگاه‌ها در این لیست قرار می‌گیرند و جایگاه نهم؛ یعنی جایگاه یکی مانده به آخر را به خود اختصاص می‌دهند.

از جمله این صفات در زبان انگلیسی می‌توان به مواردی مانند silk (ابریشم)، cotton (پنبه)، wooden (چوبی) و … اشاره کرد. فراموش نکنید که این صفات در زبان فارسی نیز معمولا کاربرد دارند و می‌توانید نمونه‌های آن را در جملات فارسی نیز مشاهده کنید.

صفات purpose در جایگاه آخر از ترتیب صفات در زبان انگلیسی

در آخرین جایگاه ترتیب صفت ها در انگلیسی صفاتی قرار می‌گیرند که در واقع هدف یک فعل را بیان می‌کنند. از جمله این صفات که امروزه در زبان انگلیسی دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند می‌توان به مواردی مانند sports برای یونیفرم، denim برای پیراهن و … اشاره کرد. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید از صفات در زبان انگلیسی به‌درستی استفاده کنید حتما باید به جایگاه این صفات نیز دقت و توجه کافی را داشته باشید.

یک نکته مهم در خصوص ترتیب صفات در زبان انگلیسی

زمانی که قصد دارید از صفات در زبان انگلیسی استفاده کنید و ترتیب صفت ها در انگلیسی را نیز رعایت کنید باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید و آن این است که حتی اگر شما از تمامی صفاتی که در زبان انگلیسی وجود دارند استفاده نکنید باز هم باید ترتیبی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم را رعایت کنید. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

I saw a/ cute/ little/ white cat on the way home.

من در راه خانه یک گربه ناز، کوچک، سفید را دیدم.

Mazeeka asked all of her bridesmaids to wear soft red silk sarees for her wedding.

مزیکه از تمامی ساقدوش‌هایش خواست که برای مراسم عروسی او لباس‌های ابریشمی قرمز نرم بپوشند.

My brother goes to college on his new R15 bike.

برادر من با دوچرخه جدید R15 خود به کالج می‌رود.

We got a huge wooden wall cupboard made for our friend’s new home.

ما یک کمد چوبی دیواری بزرگ را برای خانه جدید دوستمان گرفتیم.

Dias chose to stay in an old 1 BHK apartment until he finds a better apartment close to his office.

دیاس تصمیم گرفت در یک آپارتمان قدیمی BHK 1 بماند تا زمانی که بتواند آپارتمان بهتری را در نزدیکی دفترش پیدا کند.

My father bought me a tiny little golden retriever puppy for my last birthday.

پدرم برای آخرین تولدم یک توله سگ کودک گلدن رتریور برایم خرید.

چه زمانی باید از کاما بین صفت‌ها استفاده کنیم؟

یکی از سوالات رایجی که معمولا در خصوص استفاده از صفت‌ها و البته ترتیب صفت ها در انگلیسی مطرح می‌شود این است که چه زمانی باید از کاما بین صفت‌ها استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما تنها باید زمانی از صفت‌ها استفاده کنید که دو صفت پشت‌سرهم آمده باشند و البته صفت‌های هم‌پایه باشند. حال ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که صفت‌های هم‌پایه چه صفت‌هایی هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که صفت‌های هم‌پایه صفت‌هایی هستند که یک اسم را به طور مساوی توصیف می‌کنند. در چنین شرایطی اگر شما یک یا چند صفت داشته باشید می‌توانید از کاما بین آنها استفاده کنید. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که شما می‌توانید جای این صفت‌ها را در یک جمله عوض کنید و از این نظر نیز محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت.

دقت داشته باشید که اگر صفت‌هایی که شما در یک جمله استفاده می‌کنید هم‌پایه نباشند این اجازه به شما داده نخواهد شد که بین آنها کاما بگذارید و البته باید توجه داشته باشید که در یک جمله نمی‌توانید جای این صفت‌ها را نیز با یکدیگر تغییر دهید و در صورتی که جایگاه آنها را تغییر دهید جمله شما از نظر ساختاری با مشکل مواجه می‌شود.

ترتیب صفت ها در زبان انگلیسی

بهترین روش برای رعایت‌کردن ترتیب صفت‌ها در انگلیسی

یکی از سوالات رایجی که معمولا در خصوص ترتیب صفت ها در انگلیسی مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توانیم این ترتیب را به‌خاطر سپرده و در جملات خود نیز به آن دقت داشته باشیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر شخصی یک روش مخصوص به خود را برای این کار ایجاد می‌کند و نمی‌توان روش ثابتی را برای حفظ‌کردن این جایگاه‌ها معرفی کرد. بااین‌حال باید توجه داشته باشید که ما در دوره‌های آموزشی آموزشگاه ایرانمهر تمرینات جذابی را به شما ارائه می‌دهیم که بدون شک در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم این‌که شما از تمامی انواع صفت‌ها در جملات خود استفاده نکنید هیچ تاثیری روی ترتیب آنها نخواهد داشت و شما همچنان باید ترتیبی که در این متن به شما معرفی کردیم را رعایت کنید تا مشکلی از این نظر برای جملات شما به وجود نیاید.

اگر ترتیب صفات در انگلیسی را رعایت نکنیم جملات ما مشکل گرامری پیدا می‌کنند؟

از دیگر سوالات رایجی که ممکن است در خصوص ترتیب صفت ها در انگلیسی به وجود بیاید این است که چه اتفاقی می‌افتد اگر ما این ترتیب را رعایت نکنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر شما این ترتیب را رعایت نکنید جملات شما از نظر گرامری مشکل خواهند داشت و به همین علت نیز معمولا در دستور زبان انگلیسی ایرادات زیادی به جملات شما گرفته می‌شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این ترتیب را رعایت کنید.

سوالات متداول

در این بخش به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره ترتیب صفت ها در انگلیسی پاسخ خواهیم داد.

چه زمانی باید از کاما بین صفت‌ها استفاده کنیم؟

زمانی که صفت‌های شما هم‌پایه هستند باید بین آنها از کاما استفاده کنید.

ترتیب صفات در زبان انگلیسی به چه شکل است؟

این صفات باید به ترتیب تعیین‌کننده‌ها، کمیت، نظر شخصی، سایز، سن، شکل، رنگ، منشا و متریال خواهد بود.

استفاده از خدمات و دوره‌های موسسه آموزش زبان ایرانمهر

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و جذابی را درباره ترتیب صفت ها در انگلیسی در اختیار شما قرار دهیم که بدون شک به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این ترتیب را در جملات خود استفاده کنید بدون این‌که هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای شما به وجود بیاید. بااین‌حال نباید فراموش کنید که یادگیری زبان انگلیسی نیازمند تمرین مداوم است. به همین علت نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما جملات مختلف را برای خود بسازید تا بتوانید این ترتیب را رعایت کرده و آن را به حافظه بسپارید.

در صورتی که شما هم به دنبال این هستید تا اطلاعات بیشتری را درباره بخش‌های مختلف گرامر زبان انگلیسی به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سایر مطالبی که در سایت آموزشگاه زبان ایرانمهر منتشر شده است را نیز مطالعه کنید. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که امروزه دوره های آموزشی ایرانمهر نیز با مناسب‌ترین هزینه ممکن برگزار می‌شوند که شما می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های زبان انگلیسی خود را به میزان زیادی ارتقا داده و موفق شوید که به سطح زبان بالاتری دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: یادگیری صفات مرکب در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: آموزش صفت وحرف اضافه وکاربردهای آن به زبان ساده

آزمون

Andrea has a ______________ in her hair yesterday.

She lost a _________________.

I bought ______________ oranges.

We met _____________ people at the conference.

The clown was wearing a _____________ hat.

The cookies that you ________________.

Is it ______________?

The course you are _______________.

My uncle wore a _____________ to the wedding.

Have you met that _______________ next door?

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.7 از 5 از 18 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید