IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چگونه یک ماهه زبان ژاپنی یاد بگـــیریم ؟
امتیاز کاربران: 4.1/5
نویسنده: ایرانمهر
13 آبان 1398

چگونه یک ماهه زبان ژاپنی یاد بگیریم؟

احتمالا قبلا چنین عنوانی را بارها دیده‌اید. حتی ممکن است با عناوینی مثل «یک ساعته به زبان ژاپنی مسلط شوید!»، «پنج میلیون کانجی را دو روزه یاد بگیرید!» یا «با ده قدم آسان، دانش خدایی به دست آورید!» برخورد کرده باشید.

این قول و قرارهای سفت و سخت، چیزی جز چند جمله‌ی مسخره نیستند. چون در واقع هیچ‌وقت نمی‌توان زمان مشخص و دقیقی را برای یادگیری یک زبان جدید مشخص کرد.

هر کس یک زبان را در مدت زمان یا با سرعت متفاوتی یاد می‌گیرد. شما باید به یاد داشته باشید که چیزی که به درد جیمز می‌خورد ممکن است به درد لیزا نخورد و هر دو نتوانند با سرعت یکسان، زبانی جدید یاد بگیرند. شاید جیمز تلاش بیشتری داشته باشد، پشتکارش بیشتر باشد، هدف محکم‌تری داشته باشد یا حتی باهوش‌تر باشد؛ متاسفانه باید هوش شخص را هم در یادگیری زبان در نظر بگیریم.

ما در این مقاله، سعی نمی‌کنیم نحوه‌ی یادگیری زبان ژاپنی را بیان کنیم. در عوض، منابع مختلف و بازی‌هایی را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنند که زبان ژاپنی را خیلی سریع یاد بگیرید؛ برنامه‌ای که در کمتر از یک ماه می‌تواند کامل شود.

درست مطابق ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید‌ : «شما می‌توانید یک اسب را به لب چشمه بیاورید، اما نمی‌توانید او را به نوشیدن آب مجبور کنید.»

به عبارت دیگر، ما می‌توانیم به شما منابعی پیشنهاد کنیم و توصیه‌هایی مطرح کنیم که برای یادگیری مکالمه در حدود چهار هفته کمکتان کنند، اما بقیه‌ی راه به خودتان مربوط است.

بیایید به نحوه‌ی انجام آن نگاه کنیم:

آیا واقعا می‌توان مکالمه به زبان ژاپنی را در کمتر از 4 هفته یاد گرفت؟

بله.

با تلاش کافی، ابزار مناسب و تمرین روزانه هر کسی می‌تواند زبان ژاپنی را به صورت کاربردی یاد بگیرد.

شما می‌توانید در حدی این زبان را یاد بگیرید که در خارج از کشور و در محیطی ژاپنی‌زبان، زنده بمانید (یعنی وضعیت خطرناکی پیدا نکنید). اگر فقط برای لذت بردن و سرگرمی این زبان را یاد می‌گیرید، می‌توانید از این راهنمایی‌ها برای پیشرفت و رسیدن به مرحله‌های بهتر و عبور از سطح مبتدی استفاده کنید.

اما اجازه دهید یک نکته را روشن کنیم؛ امکان ندارد بتوانید طی یک ماه به زبان ژاپنی مسلط شوید. (مگر اینکه یک نابغه در یادگیری زبان‌های خارجی باشید.)

اما می‌توانید با یک ماه مطالعه و تمرین، به هرآنچه‌ که برای برقراری ارتباط در زبان ژاپنی نیاز دارید، مسلط شوید. البته این مورد به پیدا کردن منبعی مناسب بستگی دارد. 

برای رسیدن به انتهای این مقاله، یک ماه به خودتان زمان دهید: یک ماه از زمانی که مطالعه را شروع می‌کنید.

در پایان ماه، باید در ساختن جملاتی منسجم و مرتب توانا باشید، بتوانید متن‌های ساده و مقدماتی را (با فوریگانا) بخوانید و برخی از مکالمات ژاپنی را درک کنید. در پایان ماه از پیشرفت خود شگفت‌زده خواهید شد.

حالا وقت آن رسیده به شما روش‌هایی را معرفی کنیم که به کمک آن‌ها، زبان ژاپنی را یک ماهه یاد بگیرید.

چگونه یک ماهه زبان ژاپنی یاد بگیریم ؟

1.از بهترین اپلیکیشن‌ها و منابع استفاده کنید.

سرعت و برنامه خود را تنظیم کنید

اپلیکیشن‌های بسیاری در بازار وجود دارند که روی تدریس روزانه تمرکز می‌کنند و زمانی را که زبان‌آموز با آن راحت باشد، تنظیم می‌کنند.

آیا می‌خواهید روزی یک ساعت درس بخوانید؟ اپلیکیشن یادگیری آن وجود دارد! فقط می‌خواهید 15 دقیقه در روز وقت بگذارید؟ این امر قابل انجام است!

اما اگر واقعا می‌خواهید در طول مدت چهار هفته به زبان ژاپنی مسلط شوید، پیشنهاد می‌کنیم روزانه حداقل 30 دقیقه به زبان ژاپنی تمرین کنید و هروقت که می‌توانید به مطالعه بپردازید.

برای شروع از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید

ابزار و اپلیکیشن‌های آموزش زبان ژاپنی به شما کمک می‌کنند تا هرجا که هستید به یادگیری این زبان بپردازید. پس روزنامه‌ای را که هر روز صبح می‌خوانید تا یک ماه با این اپلیکیشن‌ها عوض کنید و به یادگیری بپردازید.

پس این اپلیکیشن‌های بی‌نظیر را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بیشتر در یادگیری زبان ژاپنی، کمکتان می‌کند.

Duolingo:

در این اپلیکیشن نکات و تکنیک‌های کوتاهی تدریس می‌شود تا به شما واژگان و گرامری بیاموزد که برای دانش و پایه‌ی اساسی در زبان ژاپنی کمکتان کند.

Memrise:

در این اپلیکیشن، لغات با تصاویر مختلف و تکرار زیاد تدریس می‌شوند تا همه‌ی آن‌ها را به حافظه‌ی بلند مدت خود بسپارید.

LingoDeer:

این اپلیکیشن، درس‌ها را به شکل مکتوب و فایل‌های صوتی ارائه می‌دهد. به این ترتیب، شما با قوانین گرامری آشنا می‌شوید که به کمک آن‌ها می‌توانید واژگان را با ساختار طبیعی‌تری بیان کنید.

یادگیری ساختار جملات ژاپنی، قوانین گرامری و ترتیب کلمات در یک جمله

یک زبان خارجی فقط شامل واژگان یا کتاب‌های درسی که پر از عبارات رایج هستند، نمی‌شود. شما باید به طور کامل عبارات مقدماتی را بیاموزید، به خصوص اگر قرار است به کشور ژاپن سفر کنید و فقط یک ماه فرصت دارید تا مکالمه به این زبان را یاد بگیرید (البته در انتهای این مقاله، عبارات مفید و مخصوص در سفر را معرفی می‌کنیم که کمک حالتان باشند).

البته یادگیری و تسلط بر قوانین گرامری و ساختار جملات هم از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این نکات را مطالعه و تمرین کنید، کمی از این ساختارها را به خاطر می‌سپارید و آن‌ها در شرایطی به کمکتان می‌آیند که از  پاسخی که شنیده‌اید مطمئن نیستید یا نمی‌دانید چگونه به سوالی پاسخ دهید.  

با مطالعه و تمرین این موارد، قوانین گرامری و واژگان بیشتری هم در زبان ژاپنی یاد می‌گیرید. در نهایت، می‌توانید از لغاتی که یاد می‌گیرید استفاده کنید و با مشکلی رو‌به‌رو نشوید!

همچنین می‌توانید دستور زبان و واژگان بیشتری را در دانش ژاپنی خود ایجاد کنید. سرانجام، استفاده همه جانبه از تمام کلماتی را که یاد می‌گیرید برای شما ممکن می‌کند! در ادامه چند مفهوم گرامری ضروری به شما آموزش می‌دهیم که هر زبان‌آموز ژاپنی باید آن‌ها را بلد باشد.

استفاده مناسب از حروف عطف و وند را یاد بگیرید

حروف عطف و وند در زبان ژاپنی کلماتی هستند که پس از اسم‌ها، صفت‌ها، افعال و عبارات ژاپنی قرار می‌گیرند.

این کلمات یا صداهای کوچک بخش جدانشدنی ساختار جملات ژاپنی هستند و نقش کلمه در جمله (part of speech)، سؤالات، توضیحات و موارد دیگری را نشان می‌دهند. برخی از حروف ربط و وند‌های خاص می‌توانند برای نشان دادن اشتیاق، ظرافت، پرخاشگری، طنز و … هم کمک کنند.

برای کسب اطلاعات در مورد حروف ربط و وند ژاپنی و نحوه‌ی تشخیص آن‌ها، منابع زیر را بررسی کنید:

چگونه حروف عطف و وند در زبان ژاپنی را یاد بگیریم

این منبع از اطلاعات موجود در کتاب JLPT Boot Camp استفاده می‌کند تا به زبان‌آموزان در یادگیری دنیای پیچیده و گیج‌کننده‌ی حروف عطف و وند ژاپنی کمک کند (توصیه می‌کنیم که ابتدا مطالعه‌ی این منبع را شروع کنید!).

برگه‌ی تقلب حروف عطف و وند ژاپنی

در این منبع، اطلاعات مختلفی از «Tofugu» گرفته شده است که آن‌ها را به شکل فشرده در اختیارتان قرار می‌دهد.

تعریفی از حروف عطف و وند ژاپنی

در این منبع،‌ هر حرف عطف و وند ژاپنی با مثال‌ و توضیحات مختلفی، تدریس می‌شود.

راهنمای کامل حروف عطف و وند ژاپنی

در این منبع، حروف عطف و وند با توضیحات و جملات بیشتری توضیح داده شده است و اطلاعاتش را از «iTalki» گرفته است. 

یادگیری زبان ژاپنی در یک ماه

ابتدا دستور زبان را یاد بگیرید

ساختار گرامری در زبان ژاپنی یا «ساختار افعال» ژاپنی برای نشان دادن انواع وجه‌ها در گذشته، حال و آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زبان انگلیسی هم ساختار افعال وجود دارد، ولی این ساختار‌ها با ساختار افعال در زبان ژاپنی کاملا متفاوت هستند و شما برای عادت کردن به این ساختارها به زمان و تمرین نیاز دارید. در زبان ژاپنی، چند وجه مبتنی بر فعل وجود دارد که در آن‌ها حرف «te» به کار می‌رود و شامل ساختارهای شرطی، احتمالی و امری می‌شوند.

شما می‌توانید برخی از این قوانین و ساختارهای گرامری را از طریق منابع زیر یاد بگیرید:

Japanese Causative and Passive Verb Forms

مثل یک کتاب درسی آنلاین است: در این منبع افعال مجهول و متعدی بی هیچ ایراد و مشکلی توضیح داده می‌شوند.

All About Japanese ‘Te’ Form

که توسط Kawakawa Learn Studio طراحی شده است، ساختار «te» را با کدگذاری از طریق رنگ‌های مختلف، توضیح می‌دهد.

Using Japanese Verb Bases

که توسط Free Japanese Lessons طراحی شده است، تمام پسوند‌های متفاوت افعال را با جدولی ساده و آسان توضیح می‌دهد و شما می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری ساختارهای گرامری استفاده کنید.

واژگان و عبارات مبتدی برای زبان‌آموزان صفر کیلومتر

فرقی نمی‌کند که برای تفریح و سرگرمی یا مسافرت زبان ژاپنی یاد می‌گیرید، اگر واژگان مقدماتی و اساسی را بلد باشید، پایه‌ی شما برای یادگیری نکات بعدی قوی‌تر خواهد بود. از این گذشته، اگر کلمات موجود در یک جمله را بلد نباشید، چگونه می‌خواهید دستور زبان یاد بگیرید.

با استفاده از منابع جذابی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانید کلمات و عبارات مخصوص در سفر را یاد بگیرید.

Easy Japanese Vocabulary List & Quiz

که لیستی از لغات مختلف و پرکاربرد را معرفی می‌کند و کوییزهای مختلفی ارائه می‌دهد که به کمک آن‌ها، حفظیات خود را بررسی می‌کنید.

Basic Japanese Words

برخی از لغات مقدماتی و پرکاربردی را معرفی می‌کند که تمام زبا‌ن‌آموزان باید یادگیری خود را با آن‌ها شروع کنند.

Basic Japanese Travel Phrases

منبعی برای گردشگران عزیز است. اگر قصد دارید که به کشور ژاپن سفر کنید، می‌توانید از عبارات و کلمات مفیدی که برای مسافرت به شما معرفی می‌کند، استفاده نمایید.

درک ترتیب لغات در زبان ژاپنی

بسیار خوب، ما می‌دانیم که این مبحث ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد. ترتیب کلمات ژاپنی با انگلیسی تفاوت زیادی دارد و تلاش برای درک آن شاید کمی سخت به نظر برسد. اما اگر قوانین مقدماتی زبان ژاپنی برای ترتیب لغات را بدانید، به راحتی می‌توانید از آن‌ها در مکالمه به زبان ژاپنی استفاده کنید. این به شما كمك می‌كند تا اصول و ساختار یک جمله را بفهمید و درک کنید، حتی اگر تمام كلمات مورد استفاده در آن را نمی‌دانید. اگر در درک و یادگیری ترتیب کلمات ژاپنی با مشکلاتی رو‌به‌رو هستید، پس از منابع پیشنهادی ما کمک بگیرید.

A Visual Guide to Japanese Word Order

منبعی مناسب برای زبان‌آموزان بصری است. یعنی کسانی که با دیدن یاد می‌گیرند. در این منبع ترتیب کلمات ژاپنی با مثال توضیح داده می‌شوند.

On Japanese Word Order

مثل منبع قبلی رنگارنگ نیست، اما تمام قوانین و نکاتی را که برای ترتیب و بهم چسباندن لغات ژاپنی باید بدانید، کاملا حرفه‌ای آموزش می‌دهد.

Word Order in Japanese

عکس‌های بامزه‌ای از یک کوسه را ارائه می‌کند و به کمک آن‌ها ترتیب لغات را با روشی ملموس، واضح و قابل درک توضیح می‌دهد.

یک ماهه زبان ژاپنی یاد بگیریم

2.اصل مطلب جمله‌سازی در زبان ژاپنی را یاد بگیرید

ما قبلا به اهمیت یادگیری جمله‌سازی و نقش آن در مهارت مکالمه، شنیداری و درک مطلب اشاره کردیم. به این ترتیب، درک سیستم جمله‌سازی ژاپنی برای یادگیری مکالمه به زبان ژاپنی، ضروری است.

با هیراگانا شروع کنید

کانجی،‌ سیستم نوشتاری پیچیده‌ای است که توضیح آن در این مقاله نمی‌گنجد. حتی بومی‌های ژاپنی‌زبان هم برای یادگیری و تسلط کامل بر حروف کانجی، سال‌ها زمان لازم دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم که فعلا در این یک ماه کاری با حروف الفبای کانجی نداشته باشید.

منابعی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، سیستم رایج نوشتاری در زبان ژاپنی را که «هیراگانا» نام دارد، توضیح می‌دهند:

Learn Hiragana: The Ultimate Guide

الفبای هیراگانا را به صورت تصویری آموزش می‌دهد و به کمک تصاویر مختلف به زبان‌آموز کمک می‌کند تا حروف الفبا را به حافظه‌ی طولانی مدت خود بسپارند.

Learn Japanese Hiragana

جدول‌های ساده و پرکاربردی را معرفی می‌کند که برای هر حرف الفبا، راهنمایی خاصی ارائه می‌دهد و تلفظ آن حرف هم وجود دارد.

Hiragana Course 1

که در آن حروف الفبای هیراگانا معرفی می‌شود و برای تثبیت اطلاعات در ذهن شما، برای هر حرف الفبا کوییزهای مختلفی هم وجود دارد.

برخی از متن‌های ژاپنی که با حروف الفبای هیراگانا نوشته شده‌اند، شامل حروف کانجی (که به فوریگانا معروف هستند) هم می‌شود. بنابراین، یادگیری هیراگانا راهی مناسب برای یادگیری سیستم نوشتاری زبان ژاپنی است. (اطلاع دارید که در زبان ژاپنی، سه گروه حروف الفبایی مختلف وجود دارد؟ هیراگانا، کاتاکانا، کانجی. اعتراضی دارید؟ J آیا باز هم به این فکر می‌کنید که داشتن چهار «ز، ض، ظ، ذ» در حروف الفبای زبان فارسی، خیلی سخت و طاقت‌فرسا است؟ من که اینطور فکر نمی‌کنم!).

وقتی به حد کافی هیراگانا را یاد گرفتید و در استفاده از آن مهارت پیدا کردید، می‌توانید به یادگیری سایر سیستم‌های نوشتاری در زبان ژاپنی مشغول شوید. بهتر است ابتدا با کاتاکانا شروع کنید و سپس سراغ کانجی (یا بهتر است بگوییم غول مرحله‌ آخر!) بروید. البته یادگیری کانجی به روندی ادامه‌دار نیاز دارد. ناامید هم نشوید! قدم به قدم کار را پیش ببرید.

3.به بومی‌های ژاپنی‌زبان گوش دهید و با آن‌ها صحبت‌ کنید

احتمالا از هر معلم زبان‌شناسی این را شنیده‌اید، مهم نیست که چه زبانی یاد می‌گیرید؛ اگر می‌خواهید زبان جدیدی را متوجه شوید، فقط نباید خودتان را با کتاب و کاغذ سرگرم کنید. شما باید با بومی‌زبان‌ها هم در ارتباط باشید به مکالمات آن‌ها گوش دهید. این موضوع را می‌توان با دلایل مختلفی اثبات کرد. بزرگ‌ترین دلیل را می‌توان مهارت «درک مطلب» دانست. ممکن است به این مسئله فکر کنید که زبان ژاپنی واقعا چه شکلی تلفظ می‌شود، ولی تا وقتی آن را از دهان یک بومی ژاپنی‌زبان نشنوید، نمی‌توانید تصور دقیقی داشته باشید.   

همچنین، برای پیشرفت و تسلط بیشتر در مکالمه به زبان ژاپنی، حتما باید به مکالمات بومی‌زبان‌ها گوش دهید و با آن‌ها صحبت کنید. رشد و پیشرفت در زبان ژاپنی درست مثل ورزش برای حجیم‌سازی ماهیچه‌هاست. اگر به میزان کافی تمرین نکنید، باد نمی‌کنید ^__^.

اگر به بومی‌های ژاپنی‌زبان دسترسی نداشتید، حداقل انیمه تماشا کنید. هم خیلی کیف می‌کنید، هم با لهجه‌ی دقیق آن‌ها آشنا می‌شوید و می‌فهمید که بومی‌های ژاپنی‌زبان، چگونه صحبت می‌کنند. حداقل اگر می‌خواهید به کشور ژاپن سفر کنید، باید بدانید که «انیمه» چیست.

با بومی‌های ژاپنی‌زبان ارتباط برقرار کنید

گوش دادن یا برقراری ارتباط با بومی‌های ژاپنی‌زبان کار سختی نیست. فقط کافی است به سایت‌های زیر نگاه و چند دوست پیدا کنید. حتی می‌توانید شریک تبادل زبانی پیدا کنید. مثلا به آن‌ها زبان انگلیسی یا ژاپنی یاد دهید و در عوض، آن‌ها به شما زبان ژاپنی یاد بدهند.

در ادامه چند سایت برای پیدا کردن شریک تبادل زبانی معرفی می‌کنیم:‌

HelloTalk

برنامه‌‌ای فوق‌العاده است که به کمک آن‌ به راحتی می‌توانید چند بومی ژاپنی‌زبان پیدا و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

WeSpeke

به «فیس‌بوک چند‌زبانه» هم شناخته شده است و مثل یک شبکه‌ی اجتماعی مخصوص زبان‌آموزان به کار می‌رود.

Conversation Exchange

بر اساس زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید، شما را به بومی‌زبان‌های همان زبان، ارتباط می‌دهد تا به مبادله‌ی تکنیک‌های زبانی مشغول شوید.

My Language Exchange

یادگیری زبــان ژاپنی در یک ماه

به شما کمک می‌کند تا تنها با گفتن یک «hi» ساده، با بومی‌زبان‌ها و زبان‌آموزان سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.

مدیا و رسانه‌ی ژاپنی تماشا کنید

اگر هنوز برای برقراری ارتباط با بومی‌های ژاپنی‌زبان آماده نیستید، باز هم می‌توانید با تماشای فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی، سریال‌های مختلف و ایستگاه‌های رادیویی، مهارت شنیداری خود در زبان ژاپنی را تقویت کنید. در ادامه چند رسانه‌‌ی ژاپنی را معرفی می‌کنیم و علاوه بر آن، انیمه‌های جذاب و معروفی را معرفی خواهیم کرد که با تماشای آ‌ن‌ها، مهارت شنیداری شما تقویت می‌شود و حتی چند عبارت و اصطلاح را هم یاد می‌گیرید.

Crunchyroll

انواع و اقسام انیمه‌ها را ارائه می‌دهد، از مجموعه‌ی معروف «ناروتو» تا انیمه‌های کمتر شناخته‌شده‌ای مثل “Aria the Animation” است.

Asian Crush

مکانی برای سرگرمی‌های آسیایی است که شامل صد‌ها برنامه‌ی تلویزیونی ژاپنی، فیلم‌های سینمایی و ویدیوهای مختلف می‌شود. برای مثال می‌توانید“Irezumi, Art of the Japanese Tattoo”  را تماشا کنید تا با یکی از جنبه‌های فرهنگ ژاپنی آشنا شوید.

Netflix

که نیازی به معرفی ندارد. در این سایت انواع فیلم‌های ساخته‌شده بر اساس انیمه‌ها و همچنین انیمه‌های سینمایی مختلف ارائه می‌شود که در آن حتی مستند معروف ژاپنی یعنی “Terrace House” هم آپلود شده است.

تماشای انیمه‌ی Sword Art Online

انیمه‌ی Sword Art Online داستانی جذاب، هیجان‌انگیز و کمدی دارد. پس اگر می‌خواهید کمی بیشتر تمرین کنید، تماشای این انیمه‌ی زیبا توصیه می‌شود. این انیمه برای زبان‌آموزان ژاپنی مناسب است که هنوز با ساختار‌ها و جملات پیچیده خو نگرفته‌اند و مبتدی هستند. چون دیالوگ‌ها کمتر است و توانایی درک جملات شخصیت‌ها اصلا سخت نیست. شما به راحتی می‌توانید جملاتی را که در صحنه‌های مختلف جنگی بیان می‌شوند، یادداشت نمایید.  

تماشای انیمه‌ی Attack on Titans

با اینکه این انیمه ژاپنی است، ولی کاراکترها و شخصیت‌ها ژاپنی نیستند. علاوه بر یک داستان جالب، ترسناک و مهیج، Attack on Titan به عنوان یک منبع عالی برای مطالعه و تمرین زبان ژاپنی به کار می‌رود. به غیر از کاراکتر «میکاسا»، سایر کاراکترها اسامی ژاپنی سنتی ندارند و بینندگان می‌توانند با طرز تلفظ اسامی مانند  (ارن)Eren ، (آروین)Arwin ، (لیوای) Levi و (ساشا) Sasha آشنا شوند تا نسبت به نحوه‌ی تلفظ کلمات غیر بومی توسط بومی‌های ژاپنی‌زبان تصور بهتری داشته باشند. توقف تماشای این انیمه تقریبا امری غیر ممکن است. این انیمه پتانسیل‌های زیادی را به عنوان یک منبع یادگیری برای ‌زبان‌آموزان در تمام سطوح ارائه می‌دهد.

تماشای انیمه‌ی One Punch Man

انیمه‌ی Man One Punch ماجراهای مردی به نام «سایتاما» را نشان می‌دهد. مردی که می‌تواند هر نیروی اهریمنی و هیولایی را تنها با یک مشت از بین ببرد. این انیمه برای کمک به زبان‌آموزان و درک برخی از صداهای تعجبی که مختص ژاپنی‌ها هستند، فوق العاده است. سایتاما و جنوس غالبا در واکنش به یکدیگر و دشمنان عجیب و غریبی که با آن‌ها روبرو هستند، واکنش می‌دهند و صداهایی مانند hee و nanda را به کار می‌برند.

Man One Punch برای زبان‌آموزان صفرکیلومتر چالش برانگیز است، اما در آن از کلمات و جملات ساده‌ی ژاپنی هم استفاده می‌شود که آن را برای تمرین زبان‌آموز در هر سطحی پرکاربرد می‌سازد.

تماشای انیمه‌ی Cyborg Kuro chan

این انیمه با اینکه راجع به یک گربه‌ی رباتی است، ولی جذاب، کمدی و بامزه است. برای تمام گروه‌های سنی هم مناسب است و شما را کسل نمی‌کند. این انیمه عبارات، اصطلاحات و کلمات مختلفی را بیان می‌کند و به شما در یادگیری زبان ژاپنی، تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

یاد گرفتن زبان ژاپنی دریـــک ماه

سخن پایانی

امیدواریم که با خواندن این مقاله، استرس کمتری نسبت به سفری که در پیش دارید، داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید، اینترنت بستری از منابع مختلف، فوق‌العاده و گوناگون است. هرآنچه را که برای یادگیری به آن نیاز داشته باشید، می‌توانید از طریق اینترنت پیدا کنید. پس از منابع آنلاینی که به شما معرفی کردیم استفاده کنید تا این زبان متفاوت و خاص را به خوبی یاد بگیرید. موفق باشید و در یادگیری حسابی خوش‌ بگذرانید.


بیشتر بخوانید:  اصطلاحات رایج و پرکاربرد ژاپنی

بیشتر بخوانید: معرفی منابع باکیفیت برای زیرنویس‌های ژاپنی


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.1 از 5 از 58 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. مه نیا مومنی
    16 فروردین 1402
    پاسخ دادن

    سلام مگه شما زبان ژاپنی هم تدریس دارین؟

    • ایرانمهر
      16 فروردین 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله زبان ژاپنی هم تدریس می نماییم جهت آگاهی از نحوه ثبت نام به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

  2. Kizuna taiki
    22 دی 1401
    پاسخ دادن

    سلام زبان ژاپنی هم تدریس میکنین؟

    • ایرانمهر
      22 دی 1401
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله تمامی شعب زبان های خاص را دارند جهت ثبت نام به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

  3. Kizuna taiki
    14 بهمن 1399
    پاسخ دادن

    من الان حروف هیراگانا رو بلدم و به همهی انیمه هایی که بالا پیشنهاد دادید رو دیدم من عاشق زبان ژاپنی هستم و در اینده می خوام در ژاپن ادامه تحصیل کنم ولی حروف کانجی خیلی مهم تره و من اپلیکیشن خوبی برای یادگیری کانجی نمی توانم پیدا کنم

    • آموزشگاه ایرانمهر
      14 بهمن 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر متاسفانه ارائه نرم افزار مقدور نمی باشد

  4. ایلیا
    16 آبان 1399
    پاسخ دادن

    کانجی ها رو از کجا یاد بگیرم؟

    • آموزشگاه ایرانمهر
      16 آبان 1399
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر با شماره تماس دفتر مرکزی تماس بگیرید وازسوپروایزرین مجموعه اطلاعات کسب کنید84378 داخلی445

    • اسما خانی
      30 مهر 1401
      پاسخ دادن

      میشه بگید از کجا شروع کنم

      • ایرانمهر
        30 مهر 1401
        پاسخ دادن

        سلام وقت بخیر اگر نیاز به مشاوره دارین برای بهره مندی از کلاس با شعبه ما در تماس باشید به قسمت راهنمای شعب سایت مراجعه نمایید .

  5. مرتضی
    10 شهریور 1399
    پاسخ دادن

    مرسی واقعا سنگ تموم گذاشتید

    • آموزشگاه ایرانمهر
      10 شهریور 1399
      پاسخ دادن

      موفق باشید

  6. ایلیا خرم
    27 تیر 1399
    پاسخ دادن

    ببخشید میخواستم بگم واقعا میتونم زبان ژاپنی یاد بگیرم چون می‌خوام برم رشته انیمه سازی ولی نمی‌دونم رشتش کدومه برای همین می‌خوام انیمه سازی یاد بگیرم اگه میدونید رشتش کدومه به من میگید

    • آموزشگاه ایرانمهر
      27 تیر 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیرلطفا از طریق سایت ایرانمهر شماره شعب رو دریافت کنید و به صورت رایگان مشاوره وتعیین سطح انجام بدید

  7. نوید
    11 فروردین 1399
    پاسخ دادن

    سلام.
    این مطلبو کامل خوندم، ممنون از توضیحات مفید و منابع خوب
    موفق باشید!

    };-{)
    قرنطینه ی 99
    99/01/11

    • آموزشگاه ایرانمهر
      11 فروردین 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنون از شما

  8. نگار
    22 اسفند 1398
    پاسخ دادن

    اپلیکیشن ها عالی واقعا ممنون از معرفیتون

    • آموزشگاه ایرانمهر
      22 اسفند 1398
      پاسخ دادن

      موفق باشید

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید