IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم
امتیاز کاربران: 4.4/5
نویسنده: ایرانمهر
29 مهر 1402

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟

یادگیری زبان انگلیسی امروزه دارای روش‌های مختلفی است که هریک از این روش‌ها دارای مزایای مختلفی برای شما خواهند بود. امروزه یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود بیاید این است که یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ پاسخ دادن به این سوال نیازمند آشنایی با بسیاری از موارد مختلف است و شما حتما باید به فاکتورهای متنوعی دقت داشته باشید تا بتوانید یک نقشه راه درست و کامل را برای یادگیری زبان آغاز کنید.

در بسیاری از موارد افراد گمان می‌کنند که با یادگیری گرامر زبان انگلیسی تقریبا مسلط به این زبان شده‌اند؛ ولی اصلا این طور نیست و در بسیاری از موارد شما حتی با شرکت در کلاس زبان انگلیسی نیز نمی‌توانید زبان انگلیسی را بیاموزید. ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره شروع یادگیری زبان انگلیسی صحبت کرده و توضیحات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

سطح مبتدی انگلیسی چیست؟

برای پاسخ دادن به این سوال که یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ در ابتدا باید با سطوح مبتدی زبان انگلیسی اشنا شوید. برای سیستماتیک کردن یادگیری زبان شورای اروپا چارچوبی مرجع بین کشورهای اروپایی را برای یادگیری این زبان ایجاد کرده که آن را cefr نامیده است. این چارچوب راهی مفید برای دانستن این است که سطح زبان شما به‌عنوان یک زبان‌آموز چیست؟ در مجموع شش سطح CEFR وجود دارد که سه نوع یاد گیرنده را پوشش می‌دهد و شامل موارد زیر است:

  • کاربر اصلی: سطح A1 و A2
  • کاربر مستقل: سطوح B1 و B2
  • کاربر ماهر: سطوح C1 و C2

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان یک فرد مبتدی هستید شما باید روی سطوح A1 و A2 تمرکز داشته باشید.

شروع یادگیری انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

سطح A1

زمانی که چند هفته یا چند ماه به مطالعه زبان انگلیسی مشغول شوید باید بتوانید این موارد را انجام دهید که شما را در گروه A1 قرار می‌دهد:

  • بتوانید به‌صورت ساده احوالپرسی کنید: می‌توانید سلام کنید و خود را به دیگران معرفی کنید. در مورد اطلاعات اولیه شخصی صحبت کنید، می‌توانید کمی در مورد خودتان توضیح دهید. می‌توانید اطلاعاتی از جمله قد، رنگ چشم، طول موهای خود و سایر موارد اولیه را شرح دهید. همچنین می‌توانید افراد دیگر را نیز به طور کلی توصیف کنید.
  • اطلاعات خانواده را توضیح دهید: می‌توانید در مورد خانواده خود صحبت کنید، می‌توانید والدینتان را توصیف کرده و درباره تعداد برادران یا خواهران خود صحبت کنید و بگویید که آنها از شما کوچک‌تر یا بزرگ‌تر هستند. می‌توانید بگویید که متاهل هستید یا نه؟ می‌توانید در مورد این‌که چند فرزند دارید و آنها چند سال دارند صحبت کنید.
  • نیازهای بقا یا سفر را توضیح دهید: در یک رستوران یا بازار می‌توانید غذا سفارش دهید یا غذا بخرید. شما می‌توانید یک اتاق در هتل بگیرید و همچنین می‌توانید بلیط هواپیما یا قطار بخرید یا هرکجا که خواستید با اتوبوس بروید. در سطح A1 به اندازه کافی به زبان انگلیسی مسلط هستید تا مطمئن شوید که غذا، سرپناه و حمل و نقل دارید.
  • شما می‌توانید مکالمات بسیار ابتدایی داشته باشید و تا زمانی که مردم به آرامی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند می‌توانید مکالمات ساده‌ای را درباره موضوعات اساسی داشته باشید. وقتی درباره آب و هوا صحبت می‌کنید احساس اطمینان دارید و می‌توانید در مورد دنیای اطراف خود نظر دهید.

سطح A2

زمانی که وارد سطح A2 شدید دیگر یک مبتدی در زبان انگلیسی نیستید. اکنون می‌توانید کلمات سخت‌تری را در زبان انگلیسی درک کرده و از آنها استفاده کنید. می‌توانید درباره طیف وسیعی از موضوعات صحبت کرده و موارد زیر را انجام دهید:

  • از عبارات اصطلاحی استفاده کنید: در سطح A2 شما شروع به استفاده از جملات و اصطلاحات ساده انگلیسی می‌کنید. شما می‌توانید از دیگران بخواهید که در مواقعی که به زبان یا ایده‌های آنها نیاز دارید آن را مطرح کنند.
  • در مورد کارهای روتین صحبت کنید: با استفاده از کلمات ساده می‌توانید در مورد کارهایی که اغلب انجام می‌دهید صحبت کنید (مانند کارهایی که سرکار انجام می‌دهید یا سرگرمی‌هایی که در اوقات فراغت خود از آن‌ها لذت می‌برید)
  • درباره تاریخچه شخصی دیگران صحبت کنید: می‌توانید به مردم بگویید که از کجا آمده‌اید و کجا زندگی کرده‌اید. می‌توانید سوابق تحصیلی و شغلی خود را شرح دهید. همچنین می‌توانید در مورد خانواده خود نیز با جزئیات بیشتری صحبت کنید.
  • در مورد گذشته، حال و آینده صحبت کنید: شما زمان‌های اصلی افعال در زبان انگلیسی را می‌شناسید و وقتی در مورد اتفاقات سال گذشته، هفته گذشته یا دیروز صحبت می‌کنید از افعال درستی استفاده خواهید کرد. شما می‌توانید به وضوح در مورد آنچه که در حال حاضر در حال اتفاق افتاده است یا فردا یا ماه‌های آینده اتفاق می‌افتد نیز صحبت کنید.
  • از حروف اضافه درست استفاده می‌کنید: حروف اضافه ممکن است برای زبان‌آموزانی که به‌تازگی کار خود را شروع کرده‌اند کمی دشوار باشد؛ ولی زمانی که وارد سطح A2 می‌شوید درک بهتری از آنها خواهید داشت. شما می‌دانید که چگونه هنگام صحبت کردن به‌درستی از حروف اضافه استفاده کنید.
  • خواندن و نوشتن جملات ساده: در سطح A2 می‌توانید متن‌های آسان را بخوانید. شما می‌توانید جملات کوتاه را در یک داستان ساده مانند یک افسانه یا یک کتاب کودکان درک کنید. شما همچنین می‌توانید جملات ضروری را بنویسید و کلمات انگلیسی را با املای درستی بنویسید. از طرف دیگر می‌توانید از زمان‌های فعل و حروف اضافه نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ده نکته جذاب برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: هفت «قاتل انگیزه» یادگیری زبان و راه‌های غلبه به آن‌ها

نحوه یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ نحوه یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان یک شخص مبتدی به عوامل مختلفی بستگی دارد. انگیزه شما (دلیلی که می‌خواهید زبان انگلیسی را بیاموزید)، اهداف (آنچه که می‌خواهید با مطالعه زبان انگلیسی به آن برسید) و منابع (چیزهایی که از آنها برای یادگیری استفاده می‌کنید) به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید که چگونه باید کار خود را آغاز کنید.

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم ؟

برنامه مطالعه خود را ایجاد کنید

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ اگر این سوال برای شما هم به وجود آمده است که چگونه باید یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرد در ابتدا باید بدانید که داشتن یک برنامه مطالعاتی می‌تواند به میزان زیادی در این زمینه به شما کمک کند. بسیاری از زبان‌آموزانی که روند یادگیری زبان انگلیسی را آغاز می‌کنند معمولا با چالش‌های بسیار زیادی مواجه می‌شوند و پس از مدتی تمرینات و آموزش‌های خود را رها می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای این موضوع وجود دارد نداشتن برنامه مطالعاتی است.

برای ایجاد یک برنامه مطالعاتی خوب و کاربردی شما باید به چند نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سعی کنید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و بررس کنید که بیشتر در چه بخش‌هایی نیازمند تمرین هستید.
  • بخشی از برنامه مطالعاتی خود را به آموزش اختصاص دهید و بخش دیگر آن را به تمرین‌کردن اختصاص دهید.
  • سعی کنید روی تمامی مهارت‌های خود به اندازه کافی زمان بگذارید و تلاش کنید تا تمامی مهارت‌ها را به‌صورت مساوی بالا ببرید.
  • برنامه‌ریزی خود را به‌صورت بلندمدت و کوتاه مدت انجام دهید. داشتن برنامه‌ریزی روزانه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به اهداف و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت خود نیز دست پیدا کنید.
شروع یادگیری زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چگونه زبان انگلیسی در سطح مبتدی را تقویت کنیم؟

در اولین قدم برای انجام چنین کاری شما باید تلاش کنید تا انگیزه خود را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص کنید. در گام بعدی باید اهداف خود را تعیین کنید. اهداف شما به چند عامل بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنچه که می‌خواهید بیاموزید.
  • چقدر زمان برای مطالعه در طول روز دارید؟
  • در چه بازه‌زمانی قصد دارید به اهداف خود دست پیدا کنید؟
  • چگونه می‌خواهید خود را مورد آزمون قرار دهید؟

فرض کنید که شما شش ماه دیگر به خارج از کشور مثلا به ایالات متحده آمریکا سفر می‌کنید. شما قصد دارید به دیدن اقوام یا اعضای خانواده خود بروید و این در حالی است که آنها یک مهمانی را به افتخار شما برنامه‌ریزی کرده‌اند. در مهمانی با دوستان و آشنایان آمریکایی ملاقات خواهید کرد که همگی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. پس شما تصمیم می‌گیرید که روی مهارت مکالمه خود به زبان انگلیسی تمرکز کنید. شما می‌خواهید که به‌راحتی با هرکسی که در مهمانی با او ملاقات می‌کنید صحبت کنید.

به این ترتیب شما چارچوب زمانی خود و آنچه که می‌خواهید بیاموزید را می‌دانید؛ بنابراین هدف شما یادگیری مکالمه زبان انگلیسی آمریکایی در طی بازه‌زمانی شش ماهه است. شما می‌توانید یادگیری خود را با صحبت‌کردن با یک معلم آمریکایی که به زبان مادری انگلیسی آمریکایی مسلط است آغاز کنید.

در گام بعدی شما باید منابع خود را برای آموزش پیدا کنید. سعی کنید منابعی را برای این کار پیدا کنید که با زندگی شما تطابق داشته باشد. در واقع این منابع باید به یادگیری شما کمک کرده و این امکان را برای شما فراهم کنند تا بتوانید به اهداف خود برسید. از طرف دیگر این منابع باید با بازه زمانی و مدت‌زمانی که هر روز قصد دارید برای یادگیری صرف کنید نیز همخوانی داشته باشند.

برای مثال اگر قصد دارید روی مهارت مکالمه زبان انگلیسی خود کار کنید نیازی نیست که دیگر روی بخش نوشتاری و رایتینگ تمرکز کرده و منابعی را برای آن تهیه کنید. از طرف دیگر اگر زمان زیادی برای مطالعه ندارید پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال منابع آموزشی کوتاه باشید که تمرینات آنها تنها چند دقیقه در طول روز نیاز داشته باشند.

اگر قصد دارید زبان انگلیسی را به یک شغل خاص بیاموزید بهتر است که از یک دوره آموزشی یا کتاب درسی خوب و پایه برای یادگیری استفاده کنید. از طرف دیگر سعی کنید مهارت‌هایی که می‌آموزید را با دیالوگ‌های ضبط شده که می‌توانید برای بهبود لهجه خود از آنها استفاده کنید ترکیب کرده و نتایج بهتری را دریافت کنید. برای یادگیری واژگان و گرامر زبان انگلیسی نیز می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که مخصوص گوشی‌های هوشمند برای یادگیری زبان طراحی شده‌اند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 6 دلیل قانع‌ کننده برای یادگیری زبان

بیشتر بخوانید: راه‌هایی برای تقویت زبان انگلیسی

عبارات و کلمات انگلیسی برای مبتدیان

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ اگر این سوال برای شما هم به وجود آمده است باید بدانید زمانی که برای اولین‌بار شروع به یادگیری این زبان می‌کنید کلمات اساسی خاصی وجود دارند که حتما باید به آنها مسلط شوید. این کلمات اغلب توسط افراد بومی مورداستفاده قرار می‌گیرند. آشنایی با این کلمات به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بتوانید به زبان انگلیسی مسلط شده و بتوانید به این زبان صحبت کنید.

برای این‌که بتوانید با سرعت بالاتری کلمات کاربردی را شناسایی کنید در ادامه لیستی را برای شما آورده‌ایم که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد:

  • با کلمات مربوط به سلام و احوالپرسی آشنا شده و از این کلمات استفاده کنید.
  • کلمات رایجی که مردم در زبان ملاقات یکدیگر مورداستفاده قرار می‌دهند را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید.
  • کلمات اساسی که برای سوال پرسیدن مورداستفاده قرار می‌گیرند را شناسایی کرده و نحوه استفاده از آنها را نیز بیاموزید. سوال پرسیدن یک نکته اساسی در یادگیری زبان انگلیسی است که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مکالمات قوی‌تری داشته باشید.
  • آشنایی با اعداد در زبان انگلیسی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که حتما باید به آن توجه داشته باشید.
  • در ادامه باید به مواردی همچون اشکال مودبانه آدرس پرسیدن، کلمات مربوط به آب و هوا، روزهای هفته، ماه‌ها و فصول مختلف سال، رنگ‌ها و اشکال مختلف و کلمات مربوط به لوازم خانه را بیاموزید تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

گرامر زبان انگلیسی برای مبتدیان

اگر کلمات رایج در زبان انگلیسی را به‌عنوان آجرهای ساختمان زبان انگلیسی در نظر بگیریم گرامر این زبان را می‌توان به‌عنوان یک چارچوب در این زمینه شناخت. گرامر ممکن است موضوع موردعلاقه شما برای مطالعه نباشد؛ ولی برای این‌که بتوانید به‌درستی صحبت کرده و اقدام به نوشتن به زبان انگلیسی کنید حتما باید آن را بیاموزید. از جمله موارد بسیار مهمی که در گرامر زبان انگلیسی شما باید آنها را بیاموزید و به‌شکل درستی از آنها استفاده کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الفبای زبان انگلیسی، صداهای مصوت و همینطور صداهای صامت در این زبان
  • افعال TO BE و نحوه استفاده از این افعال
  • موارد مربوط به گفتار که از جمله آنها می‌توان به انواع اسم‌ها، انواع صفت‌ها، ضمایر، فعل‌ها، قید و … اشاره کرد. شما باید بیاموزید که از هرکدام از این عناصر به چه شکل استفاده کنید و هریک از آنها دارای چه مزایایی هستند.
  • آشنایی با حروف تعیین در زبان انگلیسی که از جمله آنها می‌توان به the، a و an اشاره کرد.
  • ساختار جمله و جملات ساده‌ای که به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که زمانی که شما نحوه استفاده از این اصول دستور زبان انگلیسی را درک کردید باید وارد گام‌های بعدی شوید و با مواردی همچون حروف اضافه در زبان انگلیسی، جنسیت، زمان‌های افعال و صرف افعال در هریک از این زمان‌ها، حروف و افعال معین و … آشنا شوید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

یادگیری انگلیسی را از کجا شروع کنیم

مهارت های لازم برای یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ پس از این‌که اقدام به یادگیری کلمات و عبارات ضروری در زبان انگلیسی کردید و درک کردید که چگونه می‌توانید آنها را با گرامر زبان انگلیسی ترکیب کرده و از تمامی این موارد در کنار یکدیگر استفاده کنید زمان آن خواهد رسید که با مهارت‌های اساسی که در زبان انگلیسی وجود دارند آشنا شده و تلاش کنید تا این مهارت‌ها را در خود تقویت کنید. به این ترتیب این آمادگی را خواهید داشت که بتوانید به زبان انگلیسی به طور کامل مسلط شوید.

به نظر شما مهارت‌های انگلیسی شامل چه مواردی می‌شوند؟ آنها به طور کلی در چهار دسته قرار می‌گیرند که شامل موارد زیر خواهند شد:

  • گوش دادن یا لیسنینگ
  • اسپیکینگ یا صحبت‌کردن
  • خواندن یا ریدینگ
  • نوشتن یا رایتینگ

دقت داشته باشید که مهارت‌های گوش دادن و صحبت‌کردن معمولا در کنار یکدیگر ظاهر می‌شوند و خواندن و نوشتن نیز با یکدیگر همخوانی دارند. زمانی که شما بتوانید تمامی این مهارت‌ها را در کنار یکدیگر بیاموزید می‌توانید به شکل بهتری از آنها در کنار یکدیگر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قبل از صحبت‌کردن باید گوش دادن را بیاموزید و قبل از این‌که بتوانید به زبان انگلیسی بنویسید باید بیاموزید که به این زبان متون را بخوانید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از سوالات رایج درباره یادگیری زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

چه مراحلی را باید برای یادگیری زبان انگلیسی طی کنیم؟

در اولین قدم باید انگیزه و هدف خود را برای یادگیری زبان مشخص کنید، در گام بعدی زمانی که قصد دارید برای این کار اختصاص دهید را مشخص کرده و در گام آخر نیز منابع معتبری را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید.

مهارت‌های اساسی زبان انگلیسی شامل چه مواردی می‌شوند؟

شنیدن یا گوش دادن، صحبت‌کردن یا مکالمه، نوشتن و خواندن.

سخن پایانی

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟ برای یادگیری این زبان اصولی وجود دارد که شما باید این اصول را گام به گام طی کنید. یکی از بهترین روش‌هایی که امروزه برای یادگیری این زبان وجود دارد شرکت در دوره های آموزشی ایرانمهر است. شرکت در کلاس‌هایی که امروزه توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر برگزار می‌شود به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن مهارت‌های خود در زبان انگلیسی را ارتقا داده و نتایج مطلوبی را نیز در این زمینه دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: 10 سریالی که شما را عاشق یادگیری زبان انگلیسی می‌کند

بیشتر بخوانید: دوازده باور غلط در مورد یادگیری زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.4 از 5 از 10 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید