IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ده نکته جذاب برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
16 دی 1397

ده نکته جذاب برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی

تا به حال پیش آمده موقع درس خواندن خوابتان ببرد؟

من وقتی زبان کره ای می خواندم این اتفاق بارها برایم افتاده بود. ساعت ها پشت میز می نشستم و آنقدر گرامر تمرین می کردم و واژگان جدید را می خواندم که چشم هایم تیره و تار می شد و پشت میز خوابم می برد.

این داستان ادامه داشت تا اینکه با تعدادی از همکارانم صحبت کردم و فهمیدم مشکل این نیست که زبان کره ای سخت است یا من استعداد ندارم. زبان کره ای من پیشرفت نمی کرد چون راه اشتباه می رفتم.

بعد از آن بود که کتاب های درسی را بوسیدم و کنار گذاشتم و راه جدیدی برای یادگیری زبان پیدا کردم.

فهمیدم راه جدید باعث می شود یادگیری زبان کار بامزه و سرگرم کننده ای باشد.

1. روی وسایل خانه برچسب بزنید

مطمئنا تا امروز اهمیت واژگان را درک کرده اید. بنابراین، کلمات جدید را با روشی که به شما می گویم، یاد بگیرید. تمام اشیا و اثاثیه خانه را برچسب بزنید. درها، پنجره ها، کابینت ها، فریزر و هر چیزی که فکر می کنید می توانید روی آن برچسب انگلیسی بزنید.

این کار به شما کمک می کند هر روز و هر لحظه این کلمات را ببینید. وقتی در حال آشپزی، گردگیری یا تماشای تلویزیون هستید، کلمات را یاد می گیرید. دیگر لازم نیست برای یاد گرفتن یا به خاطر سپردن کلمات جدید، ساعت ها پشت میز بنشینید و خودتان را با کتاب های درسی خسته کنید!

اگر می خواهید از این روش استفاده کنید اما وقت آن را ندارید که صدها کلمه را روی کاغذ بنویسید، از فلش کارت ها و ابزار کمک آموزشی که در بازار وجود دارد استفاده کنید. این فلش کارت ها معمولا بیش از 130 کلمه را به شما یاد می دهند.

اگر می خواهید واقعا این روش در یادگیری شما موثر باشد، سعی کنید از این کلمات تا جایی که ممکن است، استفاده کنید. وقتی کلمه ای یاد می گیرید، آن را در جمله های مختلف استفاده کنید. برای مثال، به جای گفتن “door” بگویید “I’m going to open the door”. با این کار کلمات را در عبارات و متون مختلف یاد می گیرید و این کار به شما کمک می کند کلمات را راحت تر و بهتر به خاطر بسپارید.

با استفاده از چند کلمه جدید در یک جمله، خودتان را به چالش بکشید. مثلا بگویید “I’m going to the kitchen to get an apple and a banana”. به محض اینکه چند روز این کار را انجام بدهید، متوجه می شوید دایره لغاتتان تا چه حد پیشرفت کرده است!

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

2. پوستر کلمات بسازید

برچسب چسباندن روی اشیای منزل خوب است، اما گاهی کلمات و عبارات جدیدی وجود دارند که ممکن است به هیچکدام از اشیای خانه مربوط نباشند.

یکی از راه های یادگیری و مرور کلمات جدید، ساختن پوستر کلمات است. یک مقوای بزرگ و سفید خریدم و آن را روی دیوار اتاق خوابم چسباندم. وقتی کلمه یا عبارت جدیدی را یاد می گرفتم، آن را روی پوستر می نوشتم. این کار باعث می شود هرروز کلمات جدید را ببینیم. بعدها در فواصل زمانی مختلف تمام پوستر را می خواندم، مثلا صبح ها وقتی از خواب بیدار می شدم یا شب ها قبل از اینکه به تختخواب بروم. بعد از مدتی تمام کلمات روی پوستر را از بر بودم.

بعدها که برای به خاطر سپردن کلمه یا عبارتی دچار مشکل می شدم، آن را روی پوستر می نوشتم و معنی کلمه را هم به زبان مادری کنار آن یادداشت می کردم!

سعی کنید هر روز یک کلمه یا عبارت جدید یاد بگیرید و آن را به پوستر اضافه کنید. من دوست دارم این کار را به یک بازی تبدیل کنم و به خودم قول بدهم تا آخر هفته، هفت کلمه جدید یاد بگیرم.

از آنجایی که باید هر روز کلمات جدیدی روی کاغذ بنویسید، یک مجله به زبان انگلیسی بخرید و با کلماتی که از قبل نوشته اید و فکر می کنید آن ها را بلد هستید، خودتان را به چالش بکشید. از این کلمات در نگارش و جملات روزانه استفاده کنید؛ این کار به شما کمک می کند معنی و کاربرد کلمات را سریع تر یاد بگیرید. وقتی تمام کلمات روی یک پوستر را یاد گرفتید، با یک پوستر جدید شروع کنید.

ده نکته جذاب برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی

3. از وبسایت FluentU استفاده کنید

وبسایت FluentU یک پلتفرم آموزشی برای آموزش زبان است که انگلیسی را با روش هایی بامزه و سرگرم کننده به شما یاد می دهد. با استفاده از این وبسایت می توانید زبان انگلیسی را به روش غوطه وری یاد بگیرید و تمام بایدها و نبایدهای انگلیسی، لطیفه های خودمانی، فرهنگ معاصر و انواع دیگری از محتوای مرتبط را در این وبسایت پیدا کنید.

با وبسایت FluentU می توانید زبان را با محتوایی معتبر یاد بگیرید. محتوایی که برای شما در نظر گرفته شده است، همان محتوایی است که بومیان انگلیسی زبان در زندگی روزمره با آن سر و کار دارند. ویدیوهایی که در این وبسایت به عنوان دروس زبان انگلیسی (و زبان های دیگر) در اختیار شما قرار می گیرد، اخبار، مستندها، برنامه های آشپزی، پیش نمایش فیلم ها و موزیک ویدیوهاست که به طور کامل توسط بومیان انگلیسی زبان و برای بومیان انگلیسی زبان تهیه و تولید شده است و به همین دلیل می توانید زبان انگلیسی را درست مثل بومی ها یاد بگیرید و صحبت کنید.

4. بهترین زمان مطالعه را مشخص کنید

فرقی نمی کند کلمه جدید یاد بگیرید یا ویدیویی آموزشی تماشا کنید، وقتی بهترین زمان مطالعه خودتان را بشناسید و در طول آن زمان اقدام به مطالعه و یادگیری کنید، بازده شما چند برابر می شود و بهتر مطالب را یاد می گیرید.

صبح بهتر یاد می گیرید یا عصر؟

زمانی که از نظر ذهنی آماده تر هستید و یادگیری شما در بالاترین سطح ممکن است، بهترین زمان برای یادگیری زبان است. هر کدام از ما سبک یادگیری و اولویت های متفاوتی داریم. بعضی افراد عصرها و قبل از شام بهترین یادگیری را دارند، در حالیکه عده ای ترجیح می دهند صبح بیدار شوند، یک فنجان قهوه بنوشند و مطالعه را شروع کنند.

برای اینکه بفهمید بهترین زمان یادگیری شما چیست، از خودتان سوال های زیر را بپرسید:

معمولا چه ساعتی به تختخواب می روم؟

وقتی از خواب بیدار می شوم، آیا احساس خستگی می کنم یا پرانرژی هستم؟

چه زمانی از روز فعال و خلاق هستید؟ صبح یا شب؟

وقتی فهمیدید یادگیری شما در صبح بهتر است یا شب، می توانید بفهمید چه زمانی از روز از نظر ذهنی در بهترین حالت هستید. این کار به شما کمک می کند خلاقیت و یادگیری را به حداکثر برسانید.

5. طوری آواز بخوانید که انگار کسی نمی شنود

احتمالا تا الان فهمیدید گوش دادن به موسیقی یک راه عالی برای یادگیری یک زبان است. آیا این را هم می دانید که آواز خواندن به زبان انگلیسی می تواند مهارت های مکالمه شما را به طرز فوق العاده ای تقویت کند و بتوانید ریتم و آهنگ کلمات، جملات و الگوهای گفتار را خیلی راحت یاد بگیرید؟

اگر می خواهید خودتان را به چالش بکشید و مهارت های مکالمه را به سطح بالاتر ببرید، کارائوکه را وارد فرآیند یادگیری کنید. دستگاه های کارائوکه یا کانال های کارائوکه در یوتیوب، آهنگ های جدید و قدیمی انگلیسی را برای شما آماده کردند تا مثل یک خواننده درجه یک آهنگ بخوانید و زبان انگلیسی را تقویت کنید. آهنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید و با صدای بلند آواز بخوانید، انگار هیچکس صدای شما را نمی شنود.

یکی از اپلیکیشن های جذاب که برای سیستم عامل iOS و اندروید طراحی شده است Smule Sing! Karaoke است و می توانید با دوستانتان مسابقه بگذارید و ببینید چه کسی در خوانندگی و حفظ شعر و تلفظ کلمات ماهرتر است!

6. خوب بخندید

همه ما خندیدن را دوست داریم، چه چیزی بهتر از این که با لطیفه شنیدن یا گفتن، زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ طنز و شوخی یکی از راه های عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است بدون اینکه فشاری به کسی وارد شود یا زبان آموز احساس خستگی کند. به همین دلیل، بیشتر مدرسان زبان انگلیسی، معمولا کلاس های درس را با یک لطیفه یا شوخی آغاز می کنند.

ده نکته جذاب برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی

7. مبادله زبانی داشته باشید

افراد زیادی آن سوی آب ها هستند که دوست دارند زبان شما را یاد بگیرند، درست همانطور که شما برای یادگرفتن زبان انگلیسی سر و دست می شکنید. با این اوصاف، چرا مبادله زبانی نداشته باشید؟

با برنامه هایی مثل Skype و Google Hangouts، آموزش و یادگیری زبان انگلیسی راحت تر شده است، اما چطور؟ برنامه Google Hangouts گروه های زیادی برای تبادلات زبانی دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

به شخصه فکر می کنم تبادلات زبانی، تجربه فوق العاده باارزشی است. نه تنها می توانید زبان انگلیسی را از یک بومی یاد بگیرید، بلکه می توانید زبان مادری و فرهنگ خودتان را به آن ها یاد بدهید. تبادلات زبانی برای من یعنی معنی و مفهومی جدید در تجربه یادگیری.

8. زبان دستگاه هایی را که با آن ها کار می کنید، تغییر  دهید

یک راه خوب برای یادگیری زبان انگلیسی این است که خودتان را در موقعیت هایی قرار دهید که مجبور شوید از زبان انگلیسی استفاده کنید. با تغییر زبان گوشی هوشمند، حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای دیگری که روزانه با آن ها کار می کنید، مجبور می شوید از زبان انگلیسی استفاده کنید. این کار باعث می شود بیشتر در معرض انگلیسی مخصوص فناوری قرار بگیرید که اغلب معنی آن در زبان مادری شما مثل نسخه انگلیسی آن نیست.

اگر تصمیم گرفتید این کار را انجام بدهید، تا زمانی که از توانایی ها و مهارت های زبان انگلیسی خود مطمئن نیستید، زبان موارد بسیار مهم، مثل حساب کاربری آنلاینتان در بانک را عوض نکنید.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

9. آنلاین با دیگران چت کنید

یکی از بزرگ ترین و بهترین مزایای اینترنت این است که می توانید به صورت مجازی با افراد بسیار زیادی در ارتباط باشید و به ایده ها و اطلاعات فوق العاده درباره هر زبانی، به خصوص انگلیسی، دسترسی پیدا کنید. ارتباط داشتن و صحبت کردن با بومیان انگلیسی زبان در یک محیط طبیعی، راهی خوب برای تقویت واژگان، نگارش و مهارت های گرامر است که از طریق پلتفرم های شبکه های اجتماعی محقق می شود. وبسایت هایی مثل فیس بوک و Reddit ابزاری عالی برای صحبت کردن با انگلیسی زبان هاست.

صفحاتی در فیسبوک وجود دارند (مثل Itchy Feet و Memrise) که برای شروع عالی هستند؛ چون زبان آموزان و بومیان انگلیسی زبان زیادی در این صفحات وجود دارند که زیر پست ها کامنت می گذارند و شما می توانید خیلی راحت در بحث ها شرکت کنید.

با Reddit، موضوعات مورد علاقه تان برای بحث را پیدا کنید و در آن غرق شوید! یکی از ویژگی های عالی این وبسایت این است که می توانید کامنت های قسمت «subreddits» را بدون اینکه حساب کاربری بسازید بخوانید. بیشتر گروه ها در این وبسایت برای عموم آزاد است.

10. افراد باارزش و خوب را در توییتر دنبال کنید

توییتر مثل فیسبوک و Reddit است، به جز این که برای تایپ کردن محدودیت کاراکتر دارید و به همین دلیل خیلی راحت نمی شود در بحث ها شرکت کرد یا بحث عمیق و دقیقی را پیش برد. با این وجود، تعداد منابع یادگیری زبان انگلیسی در توییتر، ابزاری عالی برای هر زبان آموزی است.

در ادامه تعدادی از پروفایل هایی را به شما معرفی می کنیم که باید آن ها را دنبال کنید تا به شما کمک کنند کاربر انگلیسی زبان بهتری باشید:

@PhraseMix محتوای کاربردی انگلیسی که به زبان آموزان کمک می کند چطور در دنیای انگلیسی زبان ها زندگی کنند. موضوعاتی که در این حساب کاربری به آن ها پرداخته می شود، حمل و نقل، ارتباطات ایمیلی و بانکداری است.

@Englishfeed این صفحه پروفایل رسمی «کنت بیر» (Kenneth Beare)، توسعه دهنده تولید کننده؟ محتوای آموزش زبان است و پر از محتوای باکیفیت در سطح کتب درسی است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

@The_YUNiversity این صفحه ترکیبی از طنز و فرهنگ معاصر برای آموزش گرامر، واژگان و اصطلاحات است.

@CambridgeWords صفحه رسمی دیکشنری کمبریج در توییتر، محلی عالی برای یادگیری روزانه کلمات جدید است.

یادتان باشد، یادگیری یک زبان جدید باید یک تجربه لذت بخش و دوست داشتنی باشد، نه یک تجربه بد و ناامید کننده. اگر در طول یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری احساس کردید خسته شدید و سوهان روحتان شده است، وقت آن رسیده که روش یادگیری زبان را عوض کنید.

ده نکته جذاب برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی

حالا که یاد گرفتید چطور می شود سرگرمی و لذت را هم به یادگیری زبان اضافه کرد، شیوه های یادگیری مورد علاقه شما کدام است؟


بیشتر بخوانید:چهار ایده خلاقانه برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید