IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
8 روند در آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 واقعیت مجازی یادگیری آنلاین و بیشتر
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
7 دی 1402

8 روند در آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024: واقعیت مجازی، یادگیری آنلاین و بیشتر

آموزش زبان انگلیسی هرساله با روش‌های جدیدتری صورت می‌گیرد و معمولا تکنیک‌های جدیدتری برای این کار مورداستفاده قرار می‌گیرند که هریک از آنها می‌توانند دارای مزایای مخصوص به خود باشند. همانطور که می‌دانید برخی از بخش‌های آموزش زبان معمولا بسیار پیچیده هستند و روش‌های سنتی دیگر جواب‌گوی این بخش‌ها نیستند. برای مثال امروزه آموزش گرامر زبان انگلیسی فرایندی بسیار دشوار دارد. در این‌جاست که روش‌های آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

همانطور که می‌دانید در سال جدید تکنولوژی‌های بسیار زیادی وارد دنیا شده‌اند که هریک از آنها می‌توانند دارای کارآمدی و کاربردهای مخصوص به خود باشند. زمانی که شما قصد دارید با روش‌های جدید زبان انگلیسی را آموزش دهید باید این روش‌ها و تکنولوژی‌ها را بشناسید و بتوانید از آنها به‌درستی استفاده کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این روش‌ها و تکنیک‌ها صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

8 روند در آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 واقعیت مجازی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

در اولین بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره واقعیت مجازی برای آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 صحبت کنیم. عدم دسترسی به سفرهای خارجی توسط دانش‌آموزان باعث شده تا در سال‌های اخیر استفاده از واقعیت مجازی و تکنولوژی‌های این حوزه به میزان زیادی در کلاس‌های انگلیسی رایج شود. تصور کنید که دانش‌آموزان شما می‌توانند در یک خیابان سنتی انگلیسی قدم بزنند و در خیابان‌ها بگردند و البته به صحبت‌های راهنمای خود نیز گوش دهند.

این کار می‌تواند تا حد زیادی روی مهارت‌های آنها در زبان انگلیسی تاثیرگذار بوده و نتایج بسیار خوبی را نیز به همراه داشته باشد. ممکن است این موضوع کمی دور از ذهن به نظر برسد؛ ولی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی چنین امکانی برای شما فراهم می‌شود. با معرفی اپلیکیشن‌های کاربرپسندی که در این زمینه طراحی و تولید شده‌اند ممکن است در سال‌های آینده به طور گسترده‌تری شاهد استفاده از این روش باشیم. گوگل ادعا می‌کند که با استفاده از این تکنولوژی هیچ محدودیتی در کلاس‌های آموزش زبان باقی نمی‌ماند.

در واقع واقعیت مجازی را می‌توان یک نمونه عالی از حرکت به سمت مفهوم کلاس درس جهانی دانست. با توجه به پیشرفت‌های مداومی که در این زمینه صورت گرفته است امروزه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مختلف در این زمینه طراحی شده‌اند که در حال حاضر در اختیار شما قرار گرفته و البته نباید فراموش کنید که هنوز کمی مشکل دارند؛ ولی بدون شک انتظار داریم که در چند سال آینده این مشکلات تا حد زیادی حل شوند.

واقعیت مجازی یکی از هیجان‌انگیزترین و پیشرفته‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند انقلابی عظیم را در زمینه آموزش زبان انگلیسی به همراه داشته باشد. دانش‌آموزان با این تکنولوژی می‌توانند کنترل بیشتری روی فرایند یادگیری خود داشته باشند و با خرید تکنولوژی‌ها و تهیه اپلیکیشن‌های مناسب به سمت یادگیری بومی زبان انگلیسی حرکت کنند. تلفن‌های همراه و کامپیوترهای شخصی نیز نقشی کلیدی در این فرایند خواهند داشت.

مراحل یادگیری زبان

واقعیت افزوده و تاثیر آن در آموزش زبان در سال 2024

اگر چیزی درباره واقعیت افزوده نشنیده‌اید توضیح مختری درباره آن این است که واقعیت یا پوشش دیجیتالی است که محیط اطراف شما را با استفاده از فناوری‌های جدید در بر می‌گیرد. این مسئله می‌تواند یک تجربه یادگیری مدرن را برای دانش‌آموزان زبان انگلیسی به همراه داشته باشد. با رشد سواد دیجیتال به ویژه در میان دانش‌آموزان نسل جوان آنها می‌توانند از این فناوری به منظور آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 استفاده کرده و نتایج فوق‌العاده‌ای را نیز دریافت کنند.

حال ممکن است این سوال به وجود بیاید که این تکنولوژی چگونه می‌تواند به اساتید و دانش‌آموزان زبان انگلیسی یا سایر زبان‌ها کمک کند؟ با استفاده از AR یا واقعیت مجازی دانش‌آموزان می‌توانند ورودی‌های بیشتری از تصاویر و ویدئوها را برای مطابقت با واژگان دریافت کنند. یادگیری بصری باعث می‌شود تا یک رویکرد چند حسی در دانش‌آموزان به وجود بیاید. به دلیل ماهیت پیشرفته و هیجانی که این روش دارد انگیزه دانش‌آموزان برای یادگیری نیز بالا خواهند ماند.

کودکان با استفاده از این تکنولوژی یاد می‌گیرند که در مواردی هیچ مشکلی برای تکیه کردن یا استفاده از تلفن همراه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک شعر و ریتم موسیقی

بیشتر بخوانید: آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد رایگان

شبکه‌های اجتماعی و فیلم‌ها برای آموزش زبان انگلیسی در سال 2024

شبکه‌های اجتماعی و فیلم‌ها نیز می‌توانند تاثیر زیادی روی فرایند آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 داشته باشند. از جمله این شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مخصوص فیلم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نتفلیکس

این شرکت ارائه دهنده انواع فیلم‌ها امروزه روند یادگیری زبان را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار داده است و امروزه بسیاری از افراد به این پلتفرم روی آورده‌اند تا روشی آسان و در دسترس را برای تمرین مهارت گوش دادن خود داشته باشند. اگرچه ممکن است لزوما این پلتفرم جامع‌ترین پلتفرم برای توسعه مهارت‌های زبانی در دانش‌آموزان زبان نباشد؛ ولی قطعا به شما در پیشرفتتان در این مسیر کمک خواهد کرد.

البته هنوز هم توصیه می‌کنیم که از پلتفرم‌هایی که به‌صورت خاص برای یادگیری زبان استفاده می‌شود بهره ببرید؛ ولی در کنار آنها استفاده از نتفلیکس نیز می‌تواند موثر و مفید باشد.

شبکه اجتماعی تیک تاک

شاید این موضوع کمی گیج‌کننده باشد؛ ولی شبکه اجتماعی تیک تاک نیز می‌تواند یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 شناخته شود. این شبکه اجتماعی در چند سال اخیر رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده و به آرامی پای خود را به دنیای آموزش باز کرده است. در نگاه اول این پلتفرم ممکن است برای آموزش کمی عجیب باشد؛ چراکه سرشار از ویدئوهای چالشی، میم‌های عجیب و غریب و … است؛ ولی این پلتفرم با راه‌اندازی برنامه Edu Tok در حال حاضر روند آموزش دیجیتال را نیز طی کرده است.

با استفاده از این پلتفرم می‌توانید محتوای انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید. احتمالا در نسل آینده شاهد اینفلوئنسرهایی خواهیم بود که در این پلتفرم شروع به تولید محتوا کرده‌اند و از این طریق اقدام به آموزش زبان کرده‌اند. هیچ مشکلی برای تشویق دانش‌آموزان به استفاده از این پلتفرم‌ها وجود ندارد و نباید فراموش کنید که این پلتفرم می‌تواند فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام برای آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که می‌توانید از آن برای آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 استفاده کنید. شما در این شبکه اجتماعی می‌توانید با دنبال کردن حساب‌هایی که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند مهارت‌های خود در این زبان را ارتقا دهید. در اینستاگرام حساب‌های کاربری هر روز به‌روزرسانی شده و محتواهای روزانه در آن قرار می‌گیرند. پس شما فرصتی بی‌نظیر را برای یادگیری زبان انگلیسی پیش رو خواهید داشت.

8 روند در آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ذهن آگاهی و آموزش اجتماعی-عاطفی

در حالی که تمرکز روی ابزارهای دیجیتال ممکن است یک روند مهم به نظر برسد باید بدانید که تغییرات بزرگی در چرخه آموزش محیط‌های کلاس درس آموزش زبان در حال رخ دادن است. نقش معلم در حال تغییر به نقش آفریننده است. آنها وظیفه دارند محیط اجتماعی و عاطفی کاملا متعادلی را ایجاد کرده و از این طریق فرایند یادگیری را تقویت کرده و به دانش‌آموزان اجازه دهند در فضای خود احساس راحتی داشته باشند.

امروزه دانش‌آموزان و معلمان استرس زیادی را تجربه می‌کنند که این موضوع می‌تواند باعث حواس‌پرتی، ناامیدی و عدم آگاهی شود. در چنین شرایطی است که ذهن‌آگاهی و آموزش اجتماعی-عاطفی می‌تواند به‌عنوان یک روند محبوب در زمینه آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 شناخته شود. امروزه بسیاری از سازمان‌ها و حتی آموزشگاه‌های آموزش زبان روی این موضوع تمرکز کرده‌اند تا بتوانند یک کلاس درس اجتماعی و سالم را ترویج دهند.

اجرای تکنیک‌هایی که در این حوزه وجود دارند ممکن است به نتایج بهتر و شادتر دانش‌آموزان منجر شود. مطالعات نشان می‌دهد که این تکنیک‌ها می‌تواند باعث بهبود روحیه دانش‌آموزان و در نتیجه بهینه‌سازی فرایند یادگیری آنها شود. یک نمونه تمرین بسیار جذاب که می‌توانید در این زمینه انجام دهید به شکل زیر خواهد بود:

  • از دانش‌آموزان خود بخواهید که بایستند و دور یک دایره جمع شوند.
  • دانش‌آموزان را تشویق کنید تا روی تنفس خود تمرکز کنند، در حالی که 10 بار با هم یک نفس عمیق را به داخل سینه داده و خارج می‌کنند. در این مرحله باید از آنها بخواهید تا نفس‌های خود را بشمارند.
  • به کودکان اجازه دهید تا استراحت کرده و پس از این کار روی زمین دراز بکشند.
  • در این مرحله باید از دانش‌آموزان خود بخواهید که هر عضله را منقبض و شل کنند.
  • به دانش‌آموزان یادآوری کنید که تمرکز خود را روی تنفس و احساس کشش و شل شدن گروه‌های عضلانی قرار دهند.
  • به یاد داشته باشید که اشتباهات و عدم تمرکز هیچ مشکلی در این زمینه ندارند.
  • در ادامه از آنها بخواهید تا برخی از واژگان را تمرین و تکرار کنند.

شما می‌توانید این مدل تمرین را در فضاهای آنلاین نیز انجام دهید و هیچ محدودیتی از این نظر برایتان وجود ندارد.

آموزش مبتنی بر وظایف

یادگیری مبتنی بر وظیفه و فعالیت یک فرض ساده دارد و آن این است که دانش‌آموزان زمانی می‌توانند چیزی را یاد بگیرند که در حال انجام وظایف معنادار و مبتنی بر ارتباط با یکدیگر باشند. حال ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که یادگیری مبتنی بر وظایف چگونه می‌تواند به آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 کمک کند؟ بسیاری از فعالیت‌های یادگیری مبتنی بر وظیفه فاقد ارتباط هدفمند و مفید با دنیای واقعی هستند.

ماهیت این فعالیت‌ها مبتنی بر مهارت و نحوه تشکیل آنها است که همگی این موارد در کنار یکدیگر می‌توانند یک تغییر بسیار بزرگ را در آینده‌ای نزدیک به وجود بیاورند و باعث شوند تا معلمان آموزش زبان بسیار مفیدتر و هدفمند‌تر آموزش دهند. این رویکرد می‌تواند منابع مختلفی داشته باشد؛ ولی در درجه اول باید بر توجه دانش‌آموزان و حوزه‌های مورد علاقه آنها متمرکز شود. این عامل همکاری و تفکر در مورد نیازهای مهارتی آینده باید به شما کمک کند تا بتوانید عملکرد بهتری را در فرایند آموزش داشته باشید.

فعالیت‌هایی که بیش از حد نظری هستند و عملکردی سنتی دارند معمولا باید با روش‌های مدرن برای آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 جایگزین شوند تا دانش‌آموزان تشویق شوند که در زمینه‌های موردعلاقه خود اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنند. نحوه پیاده‌سازی این رویکرد نیز می‌تواند به شکل زیر باشد:

برای مثال می‌توانید به دانش‌آموزان خود اجازه دهید از یک بحث اولیه کار خود را شروع کرده و سپس آن را توسعه دهند. مهارت‌های عملی می‌تواند به میزان زیادی در این زمینه کارآمد باشد. فعالیت‌هایی مانند اتاق فرار و فعالیت‌های مبتنی بر چالش نیز می‌تواند به‌عنوان یک راه عالی برای تقویت و مدرن کردن کلاس درس آموزش زبان شناخته شود. این نوع کلاس‌ها می‌توانند همچنین روی مهارت مشارکت و ارتباطی نیز تاثیرگذار باشند.

8 روند در آموزش زبان اگلیسی برای سال 2024

یادگیری مبتنی بر ترجمه زبان

اگرچه این روش یک رویکرد جدید نیست؛ ولی انتظار می‌رود که در سال آینده ترجمه اهمیت بسیار زیادی در آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 پیدا کند. ترجمه در واقع به معنی استفاده از زبان‌های مختلف در زمینه‌های آموزشی است. این رویکرد در واقع تعدادی از رویکردهای نظری مختلف را در بر می‌گیرد. قبلا تصور میشد که بهترین رویکرد در کلاس درس انگلیسی حفظ کردن عبارات و کلمات است که این موضوع در سال‌های اخیر کاملا به چالش کشیده شده است.

یکی از راه‌هایی که برای غلبه بر این چالش‌ها وجود دارد این است که از دانش‌آموزان خود بخواهید مثلا نکات دستوری دشوار را با زبان مادری خود برای همکلاسی‌هایشان توضیح دهند و در صورت نیاز به یک درک خاص از آن مفهوم دست پیدا کنند. در واقع می‌توان این رویکرد را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • استفاده از مهارت‌های زبانی مختلف برای تعیین معنا در کلاس زبان
  • روش‌شناسی و رویکرد آموزشی برای یادگیری زبان
  • روشی که به دنبال جابه‌جایی مرزها و زیرسوال بردن یک کلاس درس زبان است.
  • یک ابزار کلاس درس که یک رویکرد مهم و اغلب آرامش‌بخش را برای فراگیری یک زبان ارائه می‌دهد.
  • دانش‌آموزان امیدوارتر روند آموزش را دنبال می‌کنند و می‌توانند هویت خود را از طریق یک زبان مشترک حفظ کرده و کلاس درس را به فضای ارتباط جهانی تبدیل کنند.

در این روش این نکته بسیار مهم است که دانش‌آموزان از یک منبع معتبر برای یادگیری استفاده کنند. با تکیه بر منابع معتبر دانش‌آموزان می‌توانند ایده‌های بهتری را به اشتراک بگذارند و با دانش‌آموزان دیگر و معلمان خود ارتباط بهتری برقرار کنند.

یادگیری DIY

این تکنیک یک روش بسیار کارآمد برای آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 به شمار می‌آید که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بر اساس علایق و سلایقی که دارید زبان انگلیسی را بیاموزید. در این روش دانش‌آموزان بسیار بیشتر از معلمان و اساتید در فرایند آموزش دخالت دارند. در این روش از دانش‌‌آموزان خواسته می‌شود تا در فعالیت‌هایی که به آنها علاقه دارند شرکت کرده و از این طریق روند آموزش را طی کنند.

تماشای ویدئوهای یوتیوب، نوشتن رزومه، مطالعه مقالات آموزشی و دانشگاهی و البته کتاب خواندن در این روش برای آموزش زبان قرار می‌گیرند. این روش به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بتوانند عملکرد بهتر و البته سرگرم‌کننده‌تری را در یادگیری زبان داشته باشند.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

امروزه روند یادگیری آنلاین تاثیر بسیار زیادی روی آموزش زبان انگلیسی نیز گذاشته است و شاهد آن هستیم که در سال‌های اخیر بسیاری از افراد علاقه‌مند به برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین شده‌اند و منابع رایگان آنلاینی را نیز در اختیار دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند. این روش برای آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 انعطاف‌پذیری بیشتری را برای یادگیری در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد و محدودیت‌های جغرافیایی که در خصوص یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند را نیز از بین می‌برد.

مزیت اصلی استفاده از این روش و ترند برای یادگیری زبان این است که تنوع زیادی در منابع شما وجود خواهد داشت و می‌توانید بر حسب نیازی که دارید از هریک از این منابع استفاده کنید.

TPRS یک ترند جذاب برای آموزش زبان در سال 2024

این روش بر مبنای خواندن و قصه‌گویی است که می‌تواند یک روش کاملا بومی برای آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 به شمار بیاید و همین عامل نیز باعث شده تا در سال‌های اخیر تمرکز زیادی روی این روش صورت گیرد. در این روش اساتید با ارائه وظایفی مبنی بر مطالعه کردن، خواندن با صدای بلند و قصه‌گویی را به دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهند. این روش یک روش کاملا سنتی برای آموزش به شمار می‌آید که امروزه در کلاس‌های مدرن آموزش زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که مهارت صحبت کردن و خواندن را به میزان زیادی در دانش‌آموزان تقویت می‌کند.

هشت روند در آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 یادگیری آنلاین

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 پاسخ دهیم.

چرا ترندهای آموزش زبان در سال 2024 از اهمیت زیادی برخوردار هستند؟

این ترندها جز رایج‌ترین، پرطرفدارترین و کارآمدترین روش‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌آیند که می‌توانند تاثیرگذاری بسیار زیادی را روی دانش‌آموزان داشته باشند و به موفقیت آنها کمک کنند.

معروف‌ترین ترندهای آموزش زبان در سال 2024 چیست؟

از جمله این ترندها می‌توان به یادگیری آنلاین،  یادگیری از طریق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ذهن‌آگاهی، یادگیری از طریق شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

سخن پایانی

آشنایی با ترندهای آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024 به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن روی روندهای آموزشی تمرکز کرده و بهترین سبک‌های آموزشی را برای آموزش زبان انتخاب کنید. در صورتی که شما هم در این زمینه سوالاتی دارید یا این‌که علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید :هفت نکته در آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان(صفر کیلومتر)

بیشتر بخوانید : نرم افزارهای سرگرم‌کننده‌ برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 61 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید