IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نرم افزارهای سرگرم کننده برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
26 آذر 1401

نرم افزارهای سرگرم‌کننده‌ برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آیا آهنگی که فرزند شما در حال خواندن آن است یک آهنگ انگلیسی است؟

وقتی صحبت از یادگیری زبان‌ها به میان می‌آید، بچه‌ها می‌توانند با یک برنامه یادگیری زبان مناسب، یادگیری زبان انگلیسی را به تجربه‌ای سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش تبدیل کنند.

چرا یادگیری زبان انگلیسی باید در سن پایین آغاز شود؟

مشکلات زبانی را که خود هنگام یادگیری زبان انگلیسی با آن‌ها مواجه شده‌اید به‌خاطر بیاورید و به این فکر کنید که آیا برای فرزندتان هم همین مشکلات پیش خواهد آمد و حتماً خوشحال خواهید شد که بدانید تجربه یادگیری زبان برای کودکان نسبت به بزرگسالان تجربه متفاوتی است.

برخی از برنامه‌ها ادعا دارند که انگلیسی را به همان روشی که زبان مادری خود را یاد گرفته‌اید به شما آموزش می‌دهند، اما این به آن سادگی که شما فکر می‌کنید نیست. وقتی کودکان در حال یادگیری زبان مادری خود هستند، تقریباً دو سال قبل آنکه زبان باز کنند گوش می‌دهند و زمانی هم که شروع به صحبت کردن کردند، چند سال دیگر باید بگذرد تا بتوانند ارتباط کاملی با انسان‌های اطراف خود برقرار کنند. آنها قبل از اینکه بتوانند ایده‌های پیچیده را بیان کنند، با تک کلمات و جملات نصفه نیمه صحبت کردن خود را شروع می‌کنند.

شاید این سؤال در ذهن شما بوجود آمده باشد که اگر پروسه مسلط شدن یک کودک به زبان مادری خود تا این اندازه به‌طول می‌انجامد، آیا زمانی که می‌خواهد زبان دیگری را یاد بگیرد به همان اندازه و شاید هم بیشتر در این پروسه به زحمت و دست و پا زدن نمی‌افتد؟ قطعا نه. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا کودکان خردسال می‌توانند به راحتی به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند.

اشتیاق به یادگیری

زمانی که بچه‌ها کوچک هستند، مغزشان شبیه اسفنج است. آنها همیشه در حال جذب اطلاعات هستند. این اطلاعات، گاهی اوقات در زمان‌های غیرمنتظره بروز پیدا می‌کند. به این فکر کنید که کودکان در دو سال اول زندگی خود تا چه میزان باید بشنوند. هنگامی که به اندازه کافی بزرگ شدند، می‌توانند کلماتی را که می‌شنوند اجرا کنند.

زمانی را تصور کنید که کودک شما به دنیا آمده است و وقتی زمان شیر دادن به او می‌رسد، می‌گویید “milk”. با این کلمه او را برای تغذیه آماده می‌کنید و هر وقت می‌گویید “شیر” به او غذا می دهید.

پس از چندین ماه که از شنیدن این کلمه می‌گذرد، یک روز در کمال تعجب فرزندتان به یک جعبه شیر اشاره کرده و می‌گوید: «شیر» پس آنها کلمه و کاربرد صحیح آن را یاد گرفته‌اند. از این نقطه به بعد، آنها می‌توانند شیر بخواهند و وقتی گرسنه هستند با استفاده از کلمات ارتباط برقرار کنند. اگر کودکان در خانه‌ای زندگی می‌کنند که بیش از یک زبان در آن صحبت می‌شود، تمام کلماتی را که در مورد شیر به کار می‌رود در ذهن خود ثبت می‌کنند.

کودکان از ناحیه حرکتی عمیق مغز استفاده می‌کنند که به آنها کمک می‌کند زبان دوم (یا حتی سوم) را به‌طور ناخودآگاه (بدون اینکه از آن آگاه باشند) جذب کنند. این عملکرد معمولاً تا سن 11 سالگی کند می‌شود. به همین دلیل است که کودکانی که به یک کشور خارجی با زبانی متفاوت نقل مکان می‌کنند معمولاً می‌توانند با سرعت بیشتری نسبت به والدین خود به زبان مسلط شوند.

روش های یادگیری زبان ویژه کودکان

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

خودآگاهی کمتر

وقتی بزرگسالان در حال یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری هستند، اغلب از اشتباه کردن می‌ترسند. مثلاً وقتی اشتباهاتی مانند تلفظ نادرست کلمات یا استفاده از دستور زبان نادرست انجام می‌دهند، می‌ترسند از دید دیگران خنگ و کم‌هوش به‌نظر برسند. قانون شماره یک برای یک زبان آموز انگلیسی داشتن حس شوخ طبعی است، زیرا مسئله این نیست که آیا اشتباه خواهید کرد یا نه، بلکه این است که چه زمانی اشتباه را انجام می‌دهید. در واقع همه زبان‌آموزان دچار اشتباه می‎شوند و این بخشی از فرآیند یادگیری است.

با این حال، کودکان همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستند و هیچوقت از قضاوت شدن توسط دیگران نمی‌ترسند و به همین خاطر همیشه به خود اجازه می‌دهند که اشتباه ‌کنند! علت این مسأله این است که آنها خود را به اندازه بزرگسالان جدی نمی‌گیرند.

زحمت کمتر برای یادگیری

کودکان از ساختارهای زبانی ساده تری نسبت به بزرگسالان استفاده می‎کنند. هنگامی که آنها در حال یادگیری یک زبان جدید هستند، از مطالبی مشابه آنچه در زبان مادری خود مطالعه می‌کنند استفاده می‌کنند. در حالی که استفاده از کلمات و عبارات ساده و کودکانه ممکن است برای بزرگسالان پسرفت به‎نظر برسد، اما این برای کودکان بسیار لذت بخش است و همین لذت‌بخش بودن آن‌ها را به سمت یادگیری بهتر سوق می‌دهد.

روش‌های یادگیری زبان ویژه کودکان

برای اینکه بفهمیم چه نوع برنامه یادگیری برای فرزند شما بهترین است، ابتدا روش‌های مختلفی را که برای آموزش زبان به کودکان بهترین هستند را باید بررسی کنیم.

غرق شدن در زبان

غوطه ور شدن زبان به کودک شما این فرصت را می‌دهد که در یک محیط طبیعی زبان انگلیسی را از نزدیک بشنود. آنها این زبان را از دیگران می‌شنوند و آن را به‌طور تمام و کمال از بومی‌زبانان دریافت می‌کنند. غوطه‌ور شدن یک راه عالی برای هر کسی برای یادگیری زبان است، زیرا شما در حین انجام کارهای روزمره در حال یادگیری هستید. شما همچنین انگلیسی را به شکلی که صحبت می‌شود می‌شنوید، نه آنطور که در کتاب‌های زبان آمده که ناخوشایند یا غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد.

دستیابی به یک محیط طبیعی برای شنیدن زبان می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود، برای مثال: مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان، بازدید از یک کشور انگلیسی زبان یا تلاش برای پخش کردن محتوای انگلیسی در محیط خانه.

چگونه ذهن کودکان را در یادگیری زبان فعال کنیم

واژه محور بودن آموزش

بسیاری از کودکان در حال حاضر از منابع مبتنی بر واژگان برای یادگیری زبان مادری خود استفاده می کنند. این برنامه‌ها تصاویر و کلماتی که آنها را توصیف می کنند در اختیار زبان آموز قرار می‌دهند. روش‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند نیز غوطه‌ور هستند، زیرا بسیاری از این برنامه‌ها شامل هیچ گفت‌وگویی به زبان مادری کودک نمی‌شوند و آنها را مجبور می‌کند به انگلیسی فکر کنند.

یادگیری از طریق شیوه‌های ارتباطی

رویکردهای ارتباطی در مدارس زبان بسیار رایج است. چه فرزند شما در حال یادگیری حضوری یا آنلاین از طریق اسکایپ یا برنامه‌ای مشابه باشد، این شانس را خواهد داشت که با برقراری ارتباط فعال به زبان انگلیسی، توانایی‌های خود را افزایش دهد. معمولاً، آنها با یک معلم بومی انگلیسی‌زبان کار می‌کنند که اشتباه آن‌ها را سریعاً به آن‌ها گوشزد می‎کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به‌سرعت یاد بگیرند و اعتماد به نفس لازم برای استفاده از انگلیسی در زندگی روزمره را در خود بوجود بیاورند.

انواع منابع در آموزش زبان انگلیسی به کودکان

قبل از اینکه برنامه‌های خاص یادگیری زبان انگلیسی را بررسی کنیم ، اجازه دهید راه‌های مختلفی را که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان خود مدنظر داشته باشید مدنظر قرار دهیم:

کمک گرفتن از معلم خصوصی یا استفاده از کلاس درس

می‌توانید کلاس‌های انگلیسی را در مدارس زبان سنتی، آنلاین یا حتی در مدرسه فرزندتان بیابید. اگر اخیراً به کشوری نقل مکان کرده‌اید که در آن زبان انگلیسی زبان اصلی است، برنامه‌های ویژه‌ای به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در مدارس این کشورها ارائه می‌شود. حتی اگر فرزند شما قبلاً در یک برنامه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم ثبت نام کرده باشد، همچنان می‌توانید از طریق برنامه‌های آموزشی، آموزشگاه‌های زبان و اردوهای انگلیسی به‌دنبال آموزش اضافی باشید.

انواع منابع آموزش زبان انگلیسی به کودکان

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

یادگیری به صورت آنلاین

بسیاری از برنامه‌ها به‌صورت آنلاین هستند و نه فقط برای کودکان، بلکه برای تمام سنین در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کنند. فقط کافیست عبارت “برنامه‌های آنلاین انگلیسی” را در موتور جستجوی خود تایپ کنید و بعد میلیون‌ها نتیجه را ببینید که برای شما ظاهر می‌شود. این تعداد زیاد شاید شما را بسیار سردرگم و گیج کند. برای شروع، به‌دنبال برنامه‌هایی باشید که در آموزش کودکان تخصص دارند. تمام برنامه‌های آنلاین این کار را نمی‌کنند. حتی ممکن است بتوانید  برنامه‌هایی پیدا کنید که بتوانند به کودکان شما انگلیسی را با زبان مادری خود آموزش دهند. یک مثال VIPKID برای چینی زبانان است.

برنامه‌های موبایل

می‌توان گفت که برنامه‌های تلفن همراه (اپلیکیشن‌ها) همه‌کاره‌ترین هستند زیرا می‌توانید آن‌ها را با خود به هر جایی ببرید. بسیاری از این برنامه‌ها رایگان هستند و به فرزندان شما این امکان را می‌دهند که با سرعت خودشان و اغلب با بازی کردن زبان را  یاد بگیرند. آنها همزمان با یادگیری زبان انگلیسی سرگرم خواهند شد.

اپلیکیشن‌های سرگرم‌کننده برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

در ادامه 7 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان که در حال حاضر در دسترس هستند، آورده شده است. برخی از آنها به آموزش آنلاین ساده می‌پردازند در حالی که برخی دیگر امکان یادگیری حضوری را نیز برای کودکان فراهم می‌آورند. نکته این است که انواع برنامه‌ها متناسب با سلیقه و علاقه کودک شما یافت می‌شود.

Muzzy BBC

Muzzy BBC یک دوره آموزش زبان برای کودکان است که می‌توان از آن به‌صورت آنلاین یا به‌صورت DVD می‌توان از آن استفاده کرد.

هزینه برنامه آنلاین: 9.95 دلار به صورت ماهیانه است و اگر دوره زمانی طولانی‌تری را درنظر بگیرید هزینه کمتری می‌توانید پرداخت کنید.

هزینه دی وی دی: نسخه آزمایشی به مبلغ 9.95 دلار، و 39.50 دلار به صورت ماهیانه برای و نسخه کامل مبلغ 168 دلار را باید پرداخت کنید.

توضیحات: Muzzy BBC یک برنامه اپیزودیک است (با داستانی که در قسمت‌هایی گفته می‌شود، مانند یک برنامه تلویزیونی) که به فرزند شما کمک می‌کند تا انگلیسی را به همان روشی که در حال یادگیری زبان مادری خود است یاد بگیرد. برنامه Muzzy از آنچه «فرآیند غوطه‌وری طبیعی» نامیده می‌شود استفاده می‌کند تا به کودک شما یاد دهد که چگونه بتواند زمان را بگوید، سؤال بپرسد، در مورد غذا، خانه، حمل و نقل و خیلی چیزهای دیگر به زبان انگلیسی صحبت کند.

این برنامه چرا برای بچه‌ها خوب است: Muzzy مخصوص بچه‌ها ساخته شده است. افرادی که این برنامه را ساخته‌اند می‌دانند که کودکان توانایی طبیعی در یادگیری زبان‌ها دارند. آنها این را با گنجاندن روش‌های مختلف یادگیری که به کودکان با سبک‌های مختلف یادگیری کمک می‌کند، گسترش می‌دهند. والدینی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند نیز از این موضوع سود خواهند برد. آهنگ‌های این برنامه در ذهن کودک ماندگار شده و همین موضوع به یادگیری زبان او کمک می‌کند.

Duolingo

Duolingo یک اپلیکیشن آنلاین و و مخصوص گوشی است که می‌توانید از آن برای یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها استفاده کنید.

مهمترین نکته‌ای که در مورد این برنامه وجود دارد رایگان بودن آن است.

توضیحات: اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ممکن است قبلاً از Duolingo استفاده کرده باشید. با Duolingo، کودک شما می‌تواند انگلیسی را در قالب بازی یاد بگیرد. Duolingo شامل بازی‌های کوچک و فرصت‌هایی برای تمرین برخی ساختارهای مکالمه به زبان انگلیسی است.

فایده این اپلیکیشن برای یادگیری کودکان: بچه‌ها از نحوه یادگیری در Duolingo مانند بازی کردن لذت خواهند برد. دسته بندی‌های مختلف مانند حیوانات، سلام و غذا از هم جدا شده‌اند. این موضوع به آن‌ها اجازه می‌دهد در ابتدا فقط عبارات و کلمات را در آن دسته‌ها تمرین کنند. پس از تسلط بر مقوله‌های ساده‌تر، می‌توانند به مقوله‌های دستور زبان سخت‌تر حرکت کنند که به مواردی مانند زمان‌های مختلف نگاه می‌کنند. آنها می‌توانند تا زمانی که نیاز دارند تمرین کنند تا زمانی که بر دسته خود مسلط شوند.

British Council: LearnEnglish Kids Apps

این برنامه رایگان است.

British Council بسیاری از برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد. برنامه‌های ویژه کودک آن‌ها فعالیت‌ها و بازی‌هایی را برای کمک به کودکان در تسلط بر مفاهیم مختلف دستور زبان ارائه می‌دهد.

فایده این اپلیکیشن برای کودکان: فرزند شما از کاربرگ ها و داستان‌هایی که به او کمک می‌کند بخش‌هایی از زبان انگلیسی مانند املا، تلفظ و گرامر را تمرین کند، لذت خواهد برد. آهنگ‌ها و داستان‌هایی برای کمک به بهبود مهارت‌های شنیداری آنها نیز وجود دارد.

انواع منابع در آموزش انگلیسی به کودکان

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

Memrise

Memrise یک برنامه موبایل و آنلاین است.

این نرم‌افزار رایگان بوده اما می‎توانید با انتخاب گزینه پرمیوم می‎توانید با پرداخت حدود 9 دلار در ماه به نسخه کامل آن دسترسی داشته باشید.

Memrise از یک قالب فلش کارت استفاده می‌کند که می‌تواند در یادگیری زبان انگلیسی به افراد کمک کند. این برنامه توسط کاربران Memrise ساخته شده است. “دوره‌ها” توسط سایر کاربران Memrise ایجاد شده‌اند. چیزی که Memrise را منحصر به فرد می‌کند این است که هر کلمه یا مفهوم در دوره دارای تصاویر و جملاتی است که به شما کمک می‌کند کلمه‌ای را که می‌خواهید یاد بگیرید را به‌خاطر بسپارید. حتی می‌توانید یادداشت‌هایی را که ایجاد کرده‌اید با کل جامعه Memrise به اشتراک بگذارید.

اهمیت این اپلیکیشن‌ در آموزش به کودکان: درست مانند Duolingo، در این برنامه نیز کودکان در قالب بازی به یادگیری لذت بخش زبان خواهند پرداخت. آنها از دیدن یادداشت‌ها و نکات مهم ایجاد شده توسط سایر اعضا و ایجاد نکات و یادداشت‌های خود تجربه متفاوتی از یادگیری زبان را کسب خواهند کرد. هزاران دوره Memrise برای انتخاب وجود دارد. اگر فرزند شما یکی را دوست ندارد، می‌توانید یک دوره دیگر را برای او انتخاب کنید.

The New York English Workshop

هزینه این دوره از 75 دلار شروع می‌شود و درس‌های آن در 45 یا 60 دقیقه موجود است.

توضیحات: کارگاه انگلیسی نیویورک عمدتاً برای ساکنین نیویورک یا بازدیدکنندگان با ویزای توریستی است. برنامه‌های کودکان با روش شناخته شده بین‌المللی Thibaut تهیه شده که توسط کارگردان فرانسوا تیبو طراحی شده است. Thibaut همچنین کارگاه زبان برای کودکان را ایجاد کرد، جایی که آنها بیش از 40 سال تجربه آموزش زبان به کودکان از جمله انگلیسی، فرانسوی، چینی و دیگران را دارند.

اهیمت این نرم‌افزار برای آموزش کودکان: در این برنامه، هیچ کتاب یا تمرین واژگانی وجود ندارد. روش‌های کارگاه انگلیسی نیویورک بر مکالمات واقعی متمرکز است. کودکان با تمرکز بر احساسات و اعمال خود، به‌صورت طبیعی به یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازند. کارگاه انگلیسی نیویورک دارای چندین سطح یادگیری زبان است، بنابراین فرزند شما چه در یادگیری زبان انگلیسی تازه‌کار باشد و چه یک زبان‌آموز سطح بالا، در یادگیری خود پیشرفت خواهد کرد. کودکان در این برنامه نه‌تنها به یادگیری مهارت‌های انگلیسی می‌پردازند، بلکه با فرهنگ آمریکایی نیز آشنا می‌شوند.

The ELS Language Centers

مراکز زبان ELS سازمان دیگری است که آموزش زبان را به صورت حضوری ارائه می‌دهد.

هزینه این اپلیکیشن بسته به برنامه متفاوت است.

توضیحات: مراکز زبان ELS انواع برنامه‌های انگلیسی را برای کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهند. از آنجایی که برنامه‌های زیادی در دسترس است، اطمینان از اینکه فرزند شما مهارت‌های انگلیسی مناسب را متناسب با نیازهای خود می‌آموزد، آسان است.

اهمیت این اپلیکیشن برای آموزش کودکان: بچه‌ها می‌توانند برنامه‌های مختلفی را انتخاب کنند که یادگیری انگلیسی را با علایقشان ترکیب کند. بچه‌های بزرگتر می‌توانند با پیدا کردن دوستانی که مثل خودشان زبان‌آموز انگلیسی هستند، بر احساس ناامنی‌ خود غلبه کنند. این برنامه‌ها به کودکان یک تجربه اردوی تابستانی می‌دهد، بنابراین آنها حتی احساس نخواهند کرد که در حال یادگیری هستند.

آنها می‌توانند زمانی را در ساحل فلوریدا بگذرانند، در سن دومنیکو، کالیفرنیا، آموزش‌های ورزشی ببینند، یا برای کالج در لاورنسویل، نیوجرسی آماده شوند. اینها تنها تعدادی از گزینه‎هایی هستند که تجربه یادگیری زبان انگلیسی آنها را افزایش می‌دهند.

مهم نیست که فرزندتان در چه سنی یا سطح انگلیسی باشد، مهم این است که شما می‌توانید یک برنامه انگلیسی پیدا کنید که نه تنها به او کمک می‌کند تا به زبان انگلیسی تسلط پیدا کند، بلکه بتواند از آن لذت ببرید!

در صورتی که در روند یادگیری زبان انگلیسی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:برنامه های آموزشی انگلیسی برای کودکان

بیشتر بخوانید: پنج بازی سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید