IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
کتاب 1100 Words You Need to Know
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
1 مرداد 1398

کتاب 1100 Words You Need to Know

به عنوان یک زبان‌آموز یا دانشجویی که برای تحصیل در یک کشور دیگر برنامه‌ریزی می‌کند، رایج‌ترین زبانی که احتمالا همه به آن نیاز خواهند داشت، زبان انگلیسی است. در اولین و مهم‌ترین هدف، این زبان برای ارتباط برقرار کردن با دیگران به کار می‌رود. به علاوه، وقتی نوبت تحصیل می‌شود، اعمالی از جمله نوشتن گزارش، پایان‌نامه، مقاله و حتی تمرینات آموزشی، به زبان انگلیسی نیاز دارد و دانش و مهارتتان در زبان انگلیسی باید در حوزه‌های مختلف در سطح قابل قبولی باشد تا بتوانید محتوای باکیفیتی تولید کنید.

یکی از بهترین منابع یادگیری لغت که رضایت عده زیادی از زبان‌آموزان، دانشجویان و حتی افراد حرفه‌ای را به دنبال داشته است، کتابی است که احتمالا اسم آن را بارها شنیده‌اید و حتی شاید یک نسخه از آن در قفسه کتابخانه منزلتان باشد.

کتاب 1100 Words You Need to Know

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

در این مقاله به معرفی و بررسی کتاب 1100 Words You Need to Know چاپ انتشارات Barron’s می‌پردازیم.

این کتاب، سال‌ها جزو کتاب‌های پرفروش در حوزه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی بوده است. ویرایش چهارم این کتاب از همه نظر از نسخه‌های قبلی آن بهتر است. علاوه بر فهرست لغات استاندارد، در ویرایش چهارم قسمت جدیدی به نام «Panorama of Words» اضافه شده است. در این قسمت، هر کدام از 1100 کلمه‌ای که در این کتاب آموزش داده شده است، در جمله‌ای منتخب از میان رمان‌ها، فیلم‌نامه‌ها و شعرهای شناخته شده و مقالات خبری و برنامه‌های تلویزیونی آمده است. هدف این کتاب گسترش دایره لغات است که مخاطبان اصلی آن دانشجویان کالج، دانش‌آموزان دبیرستان و همچنین دانشجویان دانشگاه‌هاست که به کمک‌های بیشتری در حوزه دانش لغت نیاز دارند.

فهرست کلماتی که در این کتاب گردآوری شده است، با تعاریف دقیق آن‌ها، تمرین‌هایی برای تکرار کلمه، بازی‌های جذاب و کلمات هیجان‌انگیز به زبان‌آموز آموزش داده می‌شود.

یکی از بدترین روش‌های مطالعه و یادگیری لغت در زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری این است که فهرست بلندبالایی از لغات را به دست بگیرید و با تعاریف گنگ و مبهم آن‌ها را بخوانید و حفظ کنید. بعضی از زبان‌آموزان وقتی این موضوع با آن‌ها مطرح می‌شود، درد و دل می‌کنند و می‌گویند که بسیاری از لغات را با همین روش یاد گرفتند. به هر حال، اغلب یادگیری با این روش را راحت‌تر می‌دانند و به خودشان زحمت نمی‌دهند روش‌های جدید هک‌کردن یادگیری لغت یا دیگر جنبه‌های زبان را امتحان کنند.

کتاب 1100 Words You Need to Know چاره‌ای برای یادگیری خسته‌کننده فهرست لغات است. کاملا مشخص است که این کتاب فرآیندهای روانشناسی مغز شما را هنگام یادگیری یک کلمه جدید می‌شناسد. وقتی برای اولین بار کلمه‌ای را می‌بینید، احتمالا شانس اینکه همان لحظه تعریف آن را هم ببینید خیلی کم است. چیزی که می‌بینید، متنی است که چندین کلمه در آن جای گرفته است و گاهی شاید خیلی سخت بتوان معنی کلمه‌ای خاص را در میان ده‌ها و صدها کلمه دیگر فهمید. بنابراین لازم است اهمیت کلمات را با توجه به نحوه استفاده آن‌ها به عنوان بخشی از پاراگراف در نظر بگیرید. این مسئله دقیقا چیزی است که کتاب مورد نظر ما به آن پرداخته است.

کتاب 1100 Words You Need to Know

با این وجود، در کنار طراحی فوق‌العاده و عالی، این کتاب شما را رها نمی‌کند و به شما اجازه نمی‌دهد برای یادگیری هر کلمه تا نیمه‌های شب بیدار بمانید. برای هر پنج کلمه که شامل درس‌هایی برای زندگی روزمره است، یک درس برای مرور و دوره کردن وجود دارد. در این قسمت، این توانایی را دارید تا کلمه مورد نظر را به معنی درست آن متصل کنید. یکی از دلایلی که در کتاب Barron’s معنی کلمه به صورت یک جمله یا یک کلمه نیامده و بیشتر معانی در یک پاراگراف قرار گرفتند، این است که ما خودمان معنی را پیدا کنیم و هر کلمه را طوطی‌وار و بی‌تفکر یاد نگیریم. علاوه بر این، بخش مهمی در این کتاب وجود دارد که کمک می‌کند کلمات راحت‌تر و بهتر در ذهنتان بماند.

این کتاب در 400 صفحه تالیف شده است تا دانش لغت زبان‌آموزان انگلیسی (به عنوان زبان دوم یا زبان خارجی) را تقویت کند. دروس این کتاب دوره‌ای 48 هفته‌ای را تشکیل می‌دهند. هر هفته، چهار درس روزانه دارد و یک روز به مرور مطالب هفته اختصاص داده شده است. هر درس شامل سوالات «fill-in-the-blank» و پرسش‌های تطبیقی است.

رویکرد توضیح کلمات در این کتاب منحصربه‌فرد و خاص است. به جای اینکه برای هر کلمه ابتدا تعریف آن آورده شود، متنی در حد یک پاراگراف ارائه شده و خواننده باید معنی کلمه‌ای را که با حروف ایتالیک نوشته شده است، حدس بزند. بعد از متن، بلافاصله چند تمرین آورده شده است تا متن را بهتر متوجه شوید و معنی اصلی کلمه در انتهای هر درس روزانه آمده است.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

مزایا:

روش یادگیری: دروس به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانید با سرعت نسبتا زیادی کلمات را یاد بگیرید. یادگیری با این کتاب، به خاطر سپردن فهرستی از کلمات نیست و شما را در روند یادگیری درگیر می‌کند و خودتان مسئول یادگیری هستید. روش منحصربه‌فرد معرفی کلمات جدید هم روش یادگیری متفاوتی را به زبان‌آموز ارائه می‌دهد.

قیمت مناسب: قیمت این کتاب در مقایسه با سایر رقبا در بازار کتاب‌های آموزشی بهتر و مناسب‌تر است. با توجه به حجم مطالب و کیفیت چاپ کتاب، قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است، مقرون به صرفه و اقتصادی است.

معایب:

آزمون GRE را پشتیبانی نمی‌کند: اگرچه در این کتاب تعداد زیادی از کلمات مورد استفاده در آزمون GRE هم وجود دارد، اما این کتاب به طور تخصصی برای آمادگی در این آزمون تالیف نشده است.

سطح دشواری:‌ تعداد کلمات ساده و کلمات با تعاریف مبهم در این کتاب نسبتا زیاد است. این مسئله می‌تواند باعث شود زبان‌آموز در یادگیری بعضی کلمات با مشکل مواجه شود.

نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم، کتاب 1100 Words You Need to Know شروعی فوق‌العاده برای یادگیری لغات پرکاربرد انگلیسی است. اگرچه این کتاب حاوی کلمات بسیار ساده زیادی است و گاهی ممکن است به خواننده این حس را بدهد که محتوای بسیار ساده‌ای دارد، اما کلمات جدید و تمرین‌های حرفه‌ای زیادی هم در این کتاب ارائه شده است که ارزش خریدن و مطالعه کردن دارد. محتوای این کتاب برای استفاده در یک برنامه مطالعاتی دقیق و حساب‌شده طراحی شده است، اما با این حال می‌توانید از آن به عنوان مکملی در کنار فلش‌کارت‌ها، کتاب‌های درسی و کتاب‌های راهنمای آزمون GRE هم استفاده کنید.

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید