IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
کتاب Understanding and Using English Grammar
امتیاز کاربران: 3.7/5
نویسنده: ایرانمهر
30 تیر 1398

کتاب Understanding and Using English Grammar

کتاب Understanding and Using English Grammar یکی از کتاب‌های کلاسیک برای تقویت مهارت‌های گرامر است که برای زبان‌آموزان سطح متوسطه تا پیشرفته تالیف و نگارش شده است. این کتاب، مرجعی کامل برای یادگیری گرامر و همچنین شبیه‌سازی فضا و محتوای آموزشی در کلاس درس است. اگرچه در نسخه جدید، انسجام و سادگی مطالب همانند نسخه‌های قدیمی‌تر حفظ شده است، اما ویرایش پنجم این کتاب بیشتر به فعالیت‌های یادگیری زبان به صورت اینتراکتیو و مبتنی بر برقراری ارتباط پرداخته است. بعضی از ویژگی‌های جدید این کتاب شامل موارد زیر است:

  • فرصت‌هایی برای ارتباطات واقعی
  • گزینه‌های بیشتر برای فعالیت‌های اینتراکتیو، به صورت دوتایی و گروهی
  • فعالیت‌های ارتباطی با انتهای باز برای تمرین مکالمه و نگارش
  • تمرین‌هایی برای تجزیه و تحلیل خطا
  • مطالب جذاب و به‌روز
  • درس‌های کوتاه‌تر برای استفاده در کلاس

خانم «بتی آذر» (Betty Schrampfer Azar) نویسنده این کتاب مدرس و مؤلف چندین کتاب آموزش و کتاب کار گرامر است که در صنعت آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است.

کتاب Understanding and Using English Grammar

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

مجموعه آموزشی Understanding and Using English Grammar شامل کتاب دانش‌آموز، کتاب کار، کتابچه جداول، راهنمای مدرس و وبسایتی است که برای کتاب‌های خانم آذر طراحی شده است و مکمل کتاب آموزشی است. همچنین نسخه‌ای با عنوان Understanding and Using English Grammar: Interactive (a multimedia CD-ROM) هم وجود دارد که دارای محتوای دیجیتالی است و برای اهداف جدید و همگام‌شدن با عصر تکنولوژی طراحی شده است.

نگاهی به متن کتاب

محتوای این کتاب شامل یک فصل مقدماتی و آغازین است که وجه‌های مختلف فعل را بررسی و مرور می‌کند و نوزده فصل دیگر که هر کدام به یک نکته و مبحث گرامری خاص می‌پردازند. پنج فصل دیگر هم وجود دارند که درباره اصطلاحات علمی و مباحث مربوط به گرامر، سوالات، اختصارات، جملات و عبارات منفی و حرف اضافه‌ها هستند.

هر فصل در نسخه اینتراکتیو این کتاب شامل هشت مولفه اصلی است:

  1. فصل Home، که شخصیتی کارتونی در آن وجود دارد و گرامر را توضیح می‌دهد و مبحث مورد نظر در هر فصل را معرفی می‌کند.
  2. فصل Overview، که در آن دو شخصیت کارتونی مبحث گرامری مورد نظر را به صورت متنی بررسی و از آن در دیالوگ استفاده می‌کنند.
  3. مقدمه (Introduction)، که شخصیت دیگری را معرفی می‌کند که در آن مبحث گرامری اصلی را توضیح می‌دهد.
  4. جدول (Chart)، که به صورت خلاصه و بصری نکات مختلفی را که در قسمت‌های قبل توضیح داده شده است، به تصویر می‌کشد.
  5. تمرین‌ها (Exercises)، که با توضیحات ارائه‌شده در قسمت‌های قبل همان فصل مرتبط است.
  6. بازی (Game)، که یا بازی تمرکز است یا جدول کلمات.
  7. تمریناتی که بر پایه فعالیت‌های خواندن و شنیدن طراحی شده‌اند.
  8. آزمون‌ها (Tests)، که زبان‌آموز می‌تواند نتیجه یا نمره خود را ذخیره کند تا بتواند روند پیشرفتش را بررسی کند.

محتوای نسخه پنجم کتاب چاپی آن ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • نمودارهای جدید و به‌روز ‌شده گرامر زبان که بر اساس تحقیقات گسترده در سخن تالیف شده‌اند و تفاوت بین زبان گفتاری و نوشتاری در متون رسمی و غیررسمی به صورت برجسته و پررنگ به بحث گذاشته شده است.
  • پیش از شروع جلسات و فصل‌ها، زبان‌آموزان می‌توانند مطالب قبلی را مرور کنند و خود را به محتوای فصل جدید بسپارند.
  • طیف گسترده‌ای از تمرینات موضوعی، فرصت‌های زیادی را برای استفاده از زبان فراهم می‌کند.
  • تمرین‌ها و متن‌های جدید، موضوعات و مباحث جدیدی را تحت پوشش قرار می‌دهند، استراتژی‌هایی برای موفقیت زبان‌آموزان ارائه می‌کنند و محتوای علمی و عملی دیگری را در اختیار زبان‌آموز قرار می‌دهد.
  • تمرین‌های مبتنی بر معنی و گام به گام به زبان‌آموز کمک می‌کند بهتر و بیشتر مفاهیم گرامر زبان هدف را یاد بگیرد.
  • در این کتاب، تمرکز شدیدی روی حروف تعریف (a, an, the) صورت گرفته است و یک فصل کامل به این موضوع اختصاص داده شده است.
  • تمرین‌های خودآموزی برای مباحثی مثل gerund و مصدرها تهیه شده است که از همان فصل اول شروع می‌شود، بنابراین زبان‌آموز می‌تواند با سرعت خودش پیش برود.
  • طراحی جدید کتاب و استفاده از تصاویر جذاب از دیگر تغییرات این کتاب بوده است که باعث می‌شود این کتاب به عنوان مبنای تمرین مهارت در گرامر مورد استفاده قرار بگیرد.
  • افزایش قابل توجه در تعداد تمرینات باعث می‌شود مدرسین کار ساده‌تری داشته باشند و برای تمرین مطالب تدریس شده به دنبال منابع مکمل نباشند.
  • در ویرایش چهارم این کتاب، جای خالی سه موضوع حس می‌شد که در این نسخه به محتوای کتاب اضافه شده است. وجه شرطی در عبارت‌های اسمی، شکل گذشته مصدرها و gerunds و استفاده از مالکیت برای توصیف و تغییر یک gerund.

در این کتاب بعضی از تمرین‌های ارائه شده مهارت‌های مختلف مثل خواندن، شنیدن و مکالمه را با هم ادغام می‌کنند تا زبان‌آموز فرصت‌های بیشتری داشت باشد تا روی ساختار و قوانین گرامر کار کند. با هدف تمرکز بیشتر زبان‌آموز روی نکات گرامری، متن‌هایی برای خواندن و درک مطلب در نظر گرفته شده است و کلماتی که ممکن است مشکل‌ساز باشند، در یک لغت‌نامه توضیح داده شده‌اند تا کار زبان‌آموز را راحت کنند.

به منظور ارزیابی و بررسی میزان یادگیری مطالب توسط زبان‌آموز، در انتهای هر فصل (در نسخه اینتراکتیو) آزمونی تعبیه شده است که شامل 20 سوال چندگزینه‌ای است. بعد از اینکه هر سوال را پاسخ دادید، می‌توانید جواب صحیح آن را از کتاب یا به صورت آنلاین چک کنید و اشتباهاتتان را بهتر متوجه شوید. در نسخه آنلاین، علت اشتباه بودن جواب‌ها به صورت پاپ‌آپ برای زبان‌آموز نمایش داده می‌شود. کاربران می‌توانند نمراتشان را ثبت و ضبط کنند و میزان پیشرفتشان را بررسی کنند.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تجزیه و تحلیل محتوای کتاب

این کتاب معرفی و مقدمه‌ای برای رویکردها و روش‌های تدریس جدید است. نتایج تحقیقات درباره یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا خارجی نشان می‌دهند این کتاب تغییرات عمده‌ای در متن و روش تدریس گرامر ایجاد کرده است.

در حال حاضر درباره اینکه چه مباحثی به عنوان گرامر زبان آموزش داده شود، بحث و مذاکرات زیادی وجود دارد. اخیرا، فر          ضیه‌هایی شکل گرفته‌اند که نشان می‌دهند ظاهرا مذاکرات به این نقطه رسیده‌اند که آموزش گرامر صرفا آموزش دستورالعمل‌ها و قوانین نیست و نباید به عنوان یک هدف تعلیم داده شود. در عوض، روش تدریس گرامر باید به نوعی باشد که زبان‌آموز را برای ارتباط برقرار کردن و مکالمه آماده کند.

توضیحات آموزشی کتاب‌های گرامر در مورد زبان هدف باید برای کمک به زبان‌آموز باشد تا هر چیزی را که لازم است یاد بگیرد، نه لزوما هر چیزی که به او آموزش داده می‌شود. توصیفات آموزشی کمک به یادگیری هستند، نه هدف یادگیری. بنابراین تا وقتی این مسئله را در ذهنمان داشته باشیم، درباره اصطلاح «آموزش گرامر» سردرگم نمی‌شویم.

Understanding and Using English Grammar Book

کتاب Understanding and Using English Grammar تمام مسائل بالا را پوشش می‌دهد و به زبان‌آموز کمک می‌کند تا زبان هدف را بفهمد و در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کند. تمرین‌ها و مباحث آموزشی در این کتاب زبان‌آموزان را هدایت و راهنمایی می‌کند تا موقعیت‌ها و شرایط مختلف در دنیای واقعی را بشناسند و بتوانند از قوانین گرامری در این موقعیت‌ها استفاده کنند. همچنین مرحله ارزیابی به زبان‌آموز اطمینان می‌دهد که ساختار و محتوای آموزشی را به خوبی فراگرفته‌اند و می‌توانند از مطالبی که یاد گرفتند در زندگی واقعی استفاده کنند.

با این حال، ترتیب محتوا در این کتاب نیاز به بازبینی دارد. فصل‌ها به صورت خطی و بدون هیچ تنوعی به دنبال هم قرار گرفتند و خواندن طولانی‌مدت آن ممکن است زبان‌آموز را خسته کند. این مسئله همچنین باعث می‌شود ساختار بیشتر به صورت پشت سر هم ردیف شده باشد و انسجام خاصی در آن دیده نشود.

یکی دیگر از مزایای این کتاب این است که محتوای آموزشی با روشی سرگرم‌کننده و جذاب در اختیار کاربر قرار گرفته است. شخصیت‌های کارتونی و مطالبی که تدریس می‌شوند، ساختار زبان هدف را با زبانی ساده و بامعنی برای زبان‌آموز توضیح می‌دهند.

نتیجه‌گیری

کتاب Understanding and Using English Grammar تمام محتویات یک منبع مفید و باارزش برای آموزش گرامر زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا زبان خارجی را دارد. روش اصلی برای ارائه کلاسیک الگوهای گرامر و همچنین محتوای غنی از تمرین، تولید و ارزیابی، همه یادگیری دستور زبان انگلیسی را به تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش تبدیل می‌کند. یکی از نقاط قوت این کتاب، زبان ساده و به دور از اصطلاحات و عبارات تخصصی است که فهم مطالب را برای زبان‌آموزان ساده می‌کند. اگرچه همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، از آنجایی که آموزش/یادگیری گرامر زبان کار دشوار و پیچیده‌ای است، این کتاب (چه نسخه چاپی و چه نسخه آنلاین) نیاز به بهبود و بازبینی‌هایی دارد. برخلاف نقص‌ها و کمبودهایی که در روش‌های آموزش گرامر وجود دارد، انسجام و نظم خوب مطالب این کتاب یادگیری گرامر را ساده می‌کند. مطالب، تمرین‌ها و آزمون‌های تألیف شده در این کتاب، فرصت یادگیری مهارت‌های مختلف زبان را امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این، تالیف، گردآوری و مطالب این کتاب به گونه‌ای است که می‌توانید از آن برای منبعی در یادگیری خودآموز یا به عنوان مکملی در کنار کتاب درسی در آموزشگاه زبان استفاده کنید. حتی می‌توانید از این کتاب به صورت منبعی جداگانه و کامل در کلاس درس هم استفاده کنید. استفاده از انیمیشن، شخصیت‌های کارتونی، تمرین‌های اینتراکتیو و استفاده از ابزار چندرسانه‌ای برای آموزش گرامر، باعث شده است این کتاب و نسخه آنلاین آن یکی از ابزارهای نوآورانه و بی‌رقیب در بازار کتاب‌های آموزشی باشد.


بیشتر بخوانید: کتاب Oxford Practice Grammar

بیشتر بخوانید: کتاب 1100 Words You Need to Know


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.7 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید