IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین کتاب های صوتی روسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
1 آبان 1401

بهترین کتاب های صوتی روسی

دو منبع اصلی برای یادگیری زبان وجود دارد: منابع شنیداری و منابع متنی.

شنیدن شیوه بسیار خوبی برای یادگیری زبان از طریق توجه به نحوه استفاده بومیان از زبان خود در گفتار است. موارد متعددی از جمله در مورد متن، رمان‌ها، مقالات، وبلاگ‌ها و کتاب‌های آموزشی روسی به شما کمک می‌کنند تا تمام مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. اما چگونه می‌توان راحتی گوش دادن به صدا را با قدرت یادگیری از کتاب‌ها ترکیب کنید؟ کتاب‌های صوتی پاسخ این سوال هستند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید چندین مسیر را همزمان پیش ببرید.

چرا به کتاب‌های صوتی روسی گوش کنیم؟

یادگیری زبان از طریق کتاب‌های صوتی روسی بسیار آسان است. برخلاف نسخه‌های کاغذی کتاب‌ها، می‌توانید از کتاب صوتی در هر جایی لذت ببرید. چه در حال رانندگی باشید و چه درحال ورزش کردن، بعلاوه، می‌توانید یادگیری زبان خود را پیش برده و مهارت‌های روسی خود را تمرین کنید.

بهترین کتاب های صوتی روسی

اگر تاکنون متوجه سودمندی کتاب‌های صوتی برای مقاصد یادگیری زبان خود شده‌اید به شما تبریک می‌گوییم. فراموش نکنید که حتی یک کتاب صوتی می‌تواند شما را به یادگیری بیشتر روسی علاقه‌مند کند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین کتاب‌های صوتی برای یادگیری زبان روسی خواهیم پرداخت:

LibriVox

LibriVox وب‎سایتی است که به ارائه کتاب‌های صوتی رایگان برای بارگزاری آثار مختلف در حوزه عمومی اختصاص یافته است. از آنجایی که این گونه کتاب‌ها از تمام کشورها طرفدارانی زیادی دارند، بسیاری از این کتاب‌های صوتی به چندین زبان از جمله روسی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

برای دسترسی به کتاب‌های صوتی روسی زبان، به کاتالوگ آن‌ها رفته و روی زبانه «زبان» کلیک کنید. سپس، روی گزینه «روسی» کلیک کرده تا از بین بیش از 60 کتاب صوتی روسی زبان بتوانید دست به انتخاب بزنید. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین به این کتاب‌های صوتی گوش دهید یا آن‌ها را در دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید.

Audible

Audible یک سرویس کتاب صوتی مبتنی بر اشتراک از آمازون است. با حدود 15 دلار در ماه، می‌توانید به مجموعه گسترده‌ای از کتاب‌های صوتی از جمله کتاب‎های صوتی روسی زبان دسترسی داشته باشید. با برنامه رایگان آنها، می‌توانید از هر دستگاه تلفن همراهی می‌توانید به این کتاب‌ها گوش دهید.

برای دسترسی به محتوای روسی زبان، از منوی «Browse Audible» گزینه «زبان خارجی» را انتخاب کنید. برای مشاهده بیش از 2000 کتاب صوتی روسی، به قسمت “پرفروش‌ترین‌های زبان روسی” رفته و روی “مشاهده همه” کلیک کنید.

YouTube

بله، سایت مورد علاقه شما برای تماشای ویدیوهای مربوط به گربه‌های ملوس نیز کتاب‌های صوتی فوق‌العاده ای به زبان روسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

کافی است واژه «аудиокнига» (کتاب صوتی) یا «audio kniga» را در سایت یوتیوب جستجو کنید.

Audiobooks.com

Audiobooks.com یک سرویس اشتراک بوده که هر ماه یک کتاب صوتی را با اشتراک 14.95 دلار در اختیار شما قرار می‌دهد. با دانلود و نصب برنامه می‌توانید از دستگاه تلفن همراه خود کتاب مورد علاقه خود را پخش کنید.

از آنجایی که هیچ دسته‌بندی جداگانه‌ای برای عناوین زبان روسی وجود ندارد، سریع‌ترین راه برای یافتن منابع مدنظرتان جستجوی واژه”روسی” است. سپس، صفحات را مرور کنید تا کتاب‌هایی را پیدا کنید که ممکن است به آنها علاقه‌مند باشید. ساده‌ترین شیوه برای اطمینان از اینکه آیا واقعاً این مطالب به زبان روسی هستند یا خیر، نگاه کردن به صفحه عنوان است.

Russian-audio-books

Russian-audio-booksکتابهای صوتی به زبان روسی برنامه‌‌ای است که از طریق iTunes در دسترس است. اگرچه می‌توان برنامه را به‌صورت راسگان دانلود کرد اما دسترسی به کتاب‌های صوتی نیاز به خرید درون برنامه‌ای دارد.

بیش از 1000 کتاب صوتی از جمله کتاب‌های اقتصاد، روانشناسی و طنز در این مجموعه وجود دارد. حتی سری محبوب “50 Shades of Grey” نیز در دسترس شماست. حق انتخاب بسیار بالا است، بنابراین برای سطوح مختلف زبان‌آموزان منابع مناسبی در دسترس است.

Internet Archive

این یک کتابخانه آنلاین شامل کتاب‌های صوتی، کتاب‌های چاپی، موسیقی و غیره می‌شود. این سایت اساساً منبع نهایی برای یافتن مطالب آموزشی درمورد تمام موضوعات است! علاوه بر کتاب‌های صوتی اورجینال روسی، کتاب‌های ترجمه شده نیز در این سایت یافت می‌شود.

Audioknigi Club

این منبع دیگری است که هم کتاب‌های زبان اصلی روسی و هم کتاب‌هایی که به روسی ترجمه شده‌اند را بارگزاری می‌کند. Audioknigi Club کتاب‌های صوتی را در بخش‌های مختلف و رمان‌های 1000 صفحه‌ای را به اپیزودهای کوتاه متعدد تبدیل می‌کند.

بهترین کتاب های صوتی روسی

نحوه یادگیری آسان با کتاب‌های صوتی

کتاب‌های صوتی می‌توانند همزمان دو مهارت را بهبود بخشند، اما در عین حال هم می‌توانند مشکل‌آفرین باشند زیرا اگر با گوش دادن یا خواندن روسی مشکل داشته باشید، کتاب‌های صوتی به‌راحتی می‌توانند شما را سردرگم کنند.

اگر فکر می‌کنید برای نشستن و گوش دادن به یک کتاب 300 صفحه‌ای آماده نیستید، از منابع کوچکتر شروع کنید. می‌توانید به دنبال داستان‌های ویدیویی یا کارتون‌هایی باشید که زیرنویس روسی دارند، مانند Чебурашка (Cheburashka) که یک کارتون روسی محبوب است. با این منابع شما همزمان می‌توانید به زبان کاراکترهای کارتون گوش داده و همزمان هم مهارت خواندن خود را با تماشای زیرنویس تقویت کنید.

 

 

پیشنهادهایی در مورد کتاب‌های صوتی روسی

Everyday Russian for Beginners

ناشر: Innovative Language Learning

این کتاب صوتی دقیقاً برای زبان‌آموزان روسی ایجاد شده است. اگر می‌خواهید روسی را به سبک سنتی‌تر یاد بگیرید، اما نمی‌خواهید از کتاب درسی استفاده کنید، این کتاب صوتی به شما کمک می‌کند تا اصول اولیه را از طریق گوش دادن و تکرار کردن یاد بگیرید.

Russian Stories with Audio: Level A1 Book 1

ناشر: Red Kalinka

مجموعه “داستان‌های صوتی روسی ” از سطح A1 شروع شده و هر داستان توسط یک معلم روسی نوشته شده است. این کتاب صوتی بهترین گزینه برای زبان‌آموزان مبتدی است که می‌خواهند قبل از گوش دادن به اولین کتاب بلند خود، با منبع سبک‌تری یادگیری خود را استارت بزنند. با این کتاب صوتی، هفت داستان کوتاه درباره پسری به نام پاتریک دریافت خواهید کرد و واژگان رایج و کاربردی روسی را یاد خواهید گرفت.

همراه با کتاب صوتی، یک کتاب چاپی با ترجمه انگلیسی نیز دریافت خواهید کرد. اگر نسخه قابل دانلود را بخواهید، می‌توانید به موارد متعددی از جمله کتاب صوتی، PDF قابل چاپ داستان‌ها، نسخه‌ای برای Kindle و کتاب الکترونیکی دسترسی پیدا کنید.

Short Stories in Russian for Beginners

نویسنده: اولی ریچاردز

“داستان های کوتاه به زبان روسی برای مبتدیان” به‌طور خاص برای زبان‌آموزان زبان روسی ایجاد شده است. همراه با هر داستان به فهرست کلمات دو زبانه، خلاصه طرح و سوالات درک مطلب دسترسی خواهید داشت. همانطور که از عنوان این اثر پیدا است، این کتاب صوتی برای مبتدیان از سطوح زبان A2 تا B1 طراحی شده است. “داستان‌های کوتاه به زبان روسی برای مبتدیان” شامل هشت داستان در ژانرهای مختلف است.

اگر از طرفداران اولی ریچاردز هستید و می‌خواهید از طریق او بیشتر بیاموزید، می‌توانید از دوره‌های I Will Teach a Language، Foundations و Grammar Hero نیز استفاده کنید. هر دو موارد به این منظور ایجاد شده است که پایه‌ای قوی در زبان روسی برای شما ایجاد کنند که به شما در تسلط بر زبان درحین پیشرفت در تحصیل کمک می‌کند.

The Express Russian YouTube Channel

در این کانال یوتیوب، روی «لیست‌های پخش» کلیک کنید، به قسمت پایین مراجعه کنید و بعد عنوان «کتاب‌های صوتی روسی با متن» را پیدا خواهید کرد. داستان‌های این منبع کوتاه هستند و داستان‌هایی را دربر می‌گیرد که ممکن است با آن‌ها آشنا باشید و یا قبلاً آن‌ها را شنیده باشید، از جمله آثاری از اسطوره‌های یونان، برادران گریم، رودیارد کیپلینگ و حتی افسانه‌های کلاسیک کودکان.

برخی از داستان‌های این مجموعه همانند داستان‌های پوشکین و «تلفن» نوشته “چوکوفسکی” تجارب فرهنگی بسیار نابی در زمینه ادبیات محسوب می‌شود. داستان “تلفن”یک داستان کوتاه منظوم شگفت انگیز بوده که تا به امروز توسط کودکان روسی خوانده می‌شود.

Aesop’s Fables

کتابهای صوتی روسی نویسنده: Aesop

این مجموعه کلاسیک از داستان‌های کودکان گزینه خوبی برای زبان‌آموزان روسی سطوح مبتدی و متوسط ​​است.

ازآنجایی که این داستان‌ها نسبت به آثار طولانی‌تر مختصر بوده، قابل دسترس‌تر هستند. به‌علاوه، با توجه به اینکه این داستان‌ها در مورد حیوانات است، مطمئناً به تقویت نام حیوانات برای هر زبان‌آموزان تازه کار روسی کمک می‌کند.

Childhood

نویسنده: لئو تولستوی

کتاب‌ صوتی روسی «کودکی» اولین رمان منتشر شده تولستوی است، اگرچه عمدتاً این یک اثر زندگی‌نامه‌ای محسوب می‌شود. این داستان در مورد پسر جوانی است که در قرن نوزدهم روسیه بزرگ می‌شود.

با توجه به نقش مهم لئو تولستوی در ادبیات روسی، این اثر مهمی برای هر دانشجوی زبان و یا ادبیات روسی است. با این حال، به دلیل پیچیدگی زبان مورد استفاده نویسنده در این داستان، کتاب صوتی تنها برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته مناسب است.

The Master and Margarita

“مرشد و مارگریتا” نوشته: میخائیل بولگاکف

این اثر کلاسیک روسی داستان شیطان و پیروانش است که به مسکو در دوران شوروی وارد می‌شوند. «مرشد و مارگاریتا» طنزی شوخ‌آمیز است که اغلب به‌عنوان یکی از بهترین رمان‌های قرن بیستم شناخته می‌شود.

War and Peace

نویسنده: لئو تولستوی

“جنگ و صلح” تولستوی یکی از شناخته شده‌ترین آثار ادبی در تاریخ جهان است. این اثر داستان تهاجم فرانسه به روسیه در اوایل دهه 1800 و تأثیر آن بر چندین خانواده را بازگو می‌کند.

این کتاب که زبان پیشرفته‌ای دارد، عمدتاً فلسفی به حساب می‌آید، بنابراین تنها برای زبان‌آموزان پیشرفته قابل پیشنهاد است. با این حال، با توجه به اهمیت این اثر، رمانی ایده‌آل برای زبان‌آموزان و علاقه‌مندان به ادبیات است.

Child Care: The Main Rules

نویسنده: سوتلانا آنتونوا

با این کتاب صوتی والدین روسی، با ایده‌های جدید و واژگان جدید آشنا می‌شوند! با این کتاب صوتی می‌توانید کلمات و عبارات مربوط به نوزادان، کودکان، خانواده ها و والدین را یاد بگیرید.

گوش دادن به کتاب‌های صوتی در ژانر سلامت و تندرستی می‌تواند برای زبان‌آموزان مبتدی یا متوسط ​​مفید باشد، زیرا مجبور نیستید داستان پیچیده‌ای را دنبال کنید.

Crime and Punishment

نویسنده: فئودور داستایفسکی

این رمان معروف در مورد جوانی دانشجو به اسم راسکلنیکف است که تحت شرایطی خاص، تصمیم به کشتن پیرزنی رباخوار می‌گیرد و بعد افکار کابوس‌واری در مورد جنایتی که مرتکب شده در ذهن او شکل گرفته و او را بسیار شکنجه می‌دهد. واژگان و طرح داستان “جنایت و مکافات” بسیار پیچیده است، بنابراین این کتاب صوتی از هر نظر تنها به زبان‌آموزان پیشرفته پیشنهاد می‌شود.

 Rich Dad Poor Dad

نویسنده: رابرت تی کیوساکی

این کتاب صوتی محبوب مالی شما را بیشتر در مورد پول به فکر فرو خواهد برد. اگرچه در اصل این کتاب به زبان روسی نوشته نشده است، اما گوش دادن به ترجمه روسی قطعا برای شما مفید خواهد بود. این کتاب به‌طور همزمان سواد روسی و مالی شما را بهبود می‌بخشد.

 Atlas Shrugged

نویسنده: آین رند

“اطلس شانه بالا انداخت” در اصل به زبان روسی نوشته نشده است اما ازآنجای که اثری بسیار مهم محسوب می‌شود، گوش دادن به نسخه صوتی ترجمه آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این اثر، با جامعه‌ای که صنعت در آن فروپاشیده است، مفاهیمی مانند سرمایه‌داری و مقررات دولتی را بررسی می‌کند. با توجه به زبان و مفاهیم، ​​برای دانشجویان پیشرفته روسی بهترین گزینه است.

The Bible

چه مذهبی باشید چه نباشید، کتاب مقدس متنی است که بسیاری از مردم حداقل کمی با آن آشنا هستند. هر قسمت از این نسخه صوتی روسی را می‌توان به طور جداگانه دانلود کرد و متن همراه را می‌توان آزادانه جستجو کرده و به‌صورت آنلاین مورد مطالعه قرار داد.

البته، در همه قسمت‌های این کتاب از زبان مدرن استفاده نشده است، اما عمدتاً منبع شگفت‌آوری از واژگان روزمره به‌حساب می‌آید. اگر بخواهید با دقت این کتاب را مطالعه کنید، منبعی بسیار مفید برای درک ساختار و دستور زبان پیچیده جملات است.

توصیه می‌کنیم بدون درنظر گرفتن عقاید مذهبی‌تان، حتما نسخه صوتی این کتاب را تهیه کنید، زیرا اثری است با یک راوی خوش صدا و حرفه‌ای، با کیفیت ضبط فوق‌العاده و تلفظ بسیار واضح و حتی موسیقی همراه و جلوه‌های صوتی محیطی.

 The Captian’s Daughter

نویسنده: الکساندر پوشکین

“دختر کاپیتان” که یک رمان کلاسیک است، توسط یکی از مشهورترین نویسندگان و شاعران روسی تمام دوران، الکساندر پوشکین نوشته شده است. داستان که در اواخر دهه 1700 اتفاق می‌افتد، درباره پسر نوجوانی است که خانه را ترک می‌کند تا به ارتش روسیه در مبارزه با شورشیان بپیوندد. اگرچه این کتاب حاوی اطلاعات زیادی درباره جنگ است، اما در نهایت یک داستان عاشقانه است. خط داستان و واژگان کمی پیچیده است و کلماتی را خواهید شنید که احتمالاً در کلاس زبان روسی یاد نگرفته‌اید، مانند крестьянский (دهقان)، бунт (شورش)، изменник (خائن) و крепость (قلعه).

«دختر کاپیتان» برای زبان‌آموزان متوسطه یا پیشرفته مناسب است، زیرا اگرچه گاهی اوقات فهم معنای و کلمات آن دشوار است، اما کتاب نسبتاً کوتاه است. این کتاب صوتی به 14 بخش تقسیم شده است که هر اپیزود بین چهار دقیقه تا بیش از 30 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

Anna Karenina

نویسنده: لئو تولستوی

«آنا کارنینا» چیزی بیش از یک فیلم با بازی کایرا نایتلی و جود لا است. این کتاب درباره انتظارات جامعه امپراتوری روسیه است. آنا کارنینا با یک وزیر امپراتوری روسیه ازدواج کرده است، اما همزمان او با یک افسر سواره نظام رابطه دارد. این کتاب صوتی برای افرادی که تقریباً مسلط به زبان روسی صحبت هستند گزینه ایده‌آلی است. وقتی به این کتاب صوتی گوش می‌دهید، چیزهای زیادی در مورد امپریالیسم روسیه که از اواخر دهه 1800 تا 1917 ادامه داشت، یاد خواهید گرفت. واژگان مرتبط با دولت را خواهید شنید.

این رمان، یکی از معروف‌ترین آثار تولستوی و یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های روسی تا به امروز است. گوش دادن به “آنا کارنینا” به زبان اصلی آن یک تجربه واقعا منحصربه‌فرد است که هر زبان‌آموز روسی حداقل باید یک بار آن را مطالعه کند.

بهترین کتاب های صوتی روسی

The Ugly Duckling

نویسنده: هانس کریستین اندرسن

داستان معروف کودکانه “جوجه اردک زشت”، این کتاب صوتی روسی را برای مبتدیان ایده‌آل می‌کند، زیرا احتمالاً دنبال کردن آن برای شما بسیار آسان خواهد بود. اگرچه داستان ساده است، این کتاب صوتی بیش از 25 دقیقه طول می‌کشد. طولانی بودن نسبی آن می‌تواند آن را کمی چالش برانگیز کند، اما اگر این زمان برای شما زیاد بنظر می‌آید یا احساس می‌کنید خسته هستید، می توانید آن را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید.

این داستان معدن طلای واژگان پایه روسی است. به عنوان مثال، واژگان مربوط به حیوانات را در این داستان یاد خواهید گرفت، کلماتی مانند утка (اردک)، лебедь (قو) و гусь (غاز). شما همچنین صفت‌هایی را در رابطه با ظاهر، افعال و رنگ‌ها در طول داستان خواهید شنید. فراموش نکنید که همه جوجه اردک‌های دیگر زرد هستند و قهرمان قصه ما، که به او جوجه اردک زشت می‌گویند خاکستری رنگ است، اما بعداً تبدیل به یک قو سفید می‌شود!

 The 5 Love Languages: The Secret to Love That Lasts

نویسنده: گری چپمن

شاید شما در مورد پنج زبان عشق شنیده باشید: کلمات تأیید کننده، انجام خدمات، صرف زمان با کیفیت، لمس فیزیکی و هدیه دادن. به گفته نویسنده، اینها کلید برقراری ارتباط با دیگران هستند. در واقع، عنوان روسی را می‌توان به معنای واقعی کلمه «چگونه به همراه خود ابراز عشق کرد» ترجمه کرد. این کتاب صوتی روسی برای زبان‌آموزان پیشرفته مناسب است. اگر بخواهید می‌توانید برای راهنمایی بیشتر، کتاب چاپی به زبان روسی را از آمازون به همراه کتاب صوتی خریداری کنید.

“5 زبان عشق” واژگان مربوط به عشق و روابط را به شما آموزش می‌دهد. زبان‌آموزان سطح متوسط زبان خاص رابطه مانند брак (ازدواج)، развод (طلاق) و пара (زوج) را یاد خواهند گرفت.

 

در این مقاله کتاب‌های صوتی متعددی را به زبان روسی به شما معرفی کردیم. اگر در روند یادگیری زبان روسی خود به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید میتوانید با تیم متخصص ما تماس گرفته و ابهامات خود را مطرح کنید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:یادگیری سریع زبان روسی با کتاب های آموزشی با کیفیت

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید