IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری سریع زبان روسی با کتاب های آموزشی با کیفیت
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
2 شهریور 1401

یادگیری سریع زبان روسی با کتاب های آموزشی با کیفیت

در دنیای رنگارنگ کتاب‌های آموزشی روسی، گزینه‌های بی‌شماری برای انتخاب وجود دارد.  دوست دارید با یک کتاب جامع همراه شوید؟ آیا کتاب خواندنی خوبی را انتخاب می‌کنید؟ و وقتی گزینه‌های بسیار خوبی وجود دارد، از بین آن‌ها چگونه دست به انتخاب می‌زنید؟

خوب، هر زمان که شروع به یادگیری زبان جدیدی می‌کنید، چیزهای زیادی برای پوشش دادن وجود دارد و کتاب‌ها راهنمای اصلی شما هستند. شما باید دقت کنید که چگونه در یادگیری خود پیش می‌روید. بله، خواندن برای هر زبان‌آموزی مهم است. اما این کتاب‌های آموزشی به شما کمک می‌کنند تا گام‌هایی فراتر از مطالعات خود بردارید.

چگونه کتاب آموزش زبان روسی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کتاب‌ها را برای یادگیری روسی باید انتخاب کنیم؟ آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست! ابتدا سطح مهارت خود را ارزیابی کنید. این می‌تواند یک کار ترسناک باشد. اما، چگونه می‌توان فهمید که سطح ما در زبان روسی چیست؟ خوشبختانه وب‌سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانند در این مورد به ما کمک کنند.

پس از دانستن این اطلاعات، زمان ارزیابی اهدافتان فرا می‌رسد. از یادگیری زبان روسی چه انتظاری دارید؟ این سؤال مشخص می‌کند که به چه نوع کتابی نیاز دارید. به‌عنوان مثال، اگر به روسیه سفر می‌کنید، کتاب عبارات و اصطلاحات راه خوبی برای یادگیری سریع ابزارهای مکالمه است. با این حال، اگر به دنبال این هستید که به زبان روسی مسلط شوید، ممکن است بخواهید بر روی کتاب‌های عمومی‌تر تمرکز کنید تا پایه‌ خود را قوی کنید.

و در مرحله آخر باید ضعف زبانی خود را شناخته و روی آن تمرکز کنید. شما باید بدانید با کدام بخش از زبان احساس ناراحتی می‌کنید؟ فکر می‌کنید کدام جنبه زبان روسی کار و انرژی زیادی از شما می‌طلبد؟ به‌عنوان مثال، اگر به کار کلی نیاز دارید، یک کتاب عمومی بهترین گزینه برای شما است. اگر نقطه ضعف شما واژگان است، باید کتابی تهیه کنید که تمرکز اصلی آن بر روی یادگیری لغات باشد. و اگر پایه گرامری شما ضعیف است، یک کتاب گرامر جامع تهیه کرده و ساختارهای مختلف گرامر را با آن یاد بگیرید.

هنگامی که با یادگیری مبتنی بر کتاب راحت‌تر شدید، باید اطلاعاتی را که از کتاب روسی خود یاد گرفته‌اید در مکالمات روزمره و  در دنیای واقعی استفاده و تمرین کنید. یادگیری مبتنی بر کتاب می‌تواند تسلط نسبی به زبان را برای شما ارمغان بیاورد اما اگر مطالب صوتی و تصویری را نیز در اختیار داشته باشید، سود بیشتری خواهید برد.

چگونه کتاب آموزش زبان روسی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

10 کتاب آموزشی برای ارتقای زبان روسی

بخش زبان عمومی

کتاب «آموزش همه چیز روسی»

با شعار “در کمترین زمان روسی را صحبت کنید، بنویسید، و درک کنید”، چگونه زبان‌آموزان روسی می‌توانند در برابر این کتاب مقاومت کنند؟ این کتاب اطلاعات عمومی عالی برای زبان‌آموزان شروع کننده نه تنها حروف الفبا، تلفظ، اعداد، افعال، واژگان بر اساس موضوع و اصول سیستم موردی را به شما آموزش می‌دهد، بلکه در مورد روسیه و فرهنگ آن نیز به شما آموزش می‌دهد. علاوه بر این، همراه کتاب یک سی دی برای کمک به شما برای تقویت مهارت شنیداری، مکالمه و تلفظ ارائه می‌شود. این یک کتاب همه‌جانبه و عالی برای کسانی است که به‌دنبال ایجاد پایه‌ای محکم در زبان و فرهنگ روسی هستند، زیرا بیشتر برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط ​​طراحی شده است.

“نسخه کامل روسی انتشارات زبان زنده”

این کتاب از دوره مبتدی تا پیشرفته را در خود دارد، شامل 3 کتاب درسی، 9 سی دی صوتی، و آموزش آنلاین رایگان” است. علاوه بر این، انتشارات “زبان زنده” ادعا می‌کند که محصولات آنها بر اساس علم زبان شناسی است که به شما کمک می‌کند کل زبان را یاد بگیرید. نمودارهای مفید و بخش‌های تمرین، متن را تجزیه می‌کنند و شما را روی درس‌های موجود متمرکز می‌کنند. این کتاب برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط ​​طراحی شده است، اما حتی زبان‌آموزان پیشرفته نیز مطالب مفیدی را در این مجموعه پیدا خواهند کرد.

ادگیری سریع زبان روسی با کتاب های آموزشی با کیفیت

بخش گرامر

کتاب “گرامر جامع روسی”

این کتاب جامع‎ترین کتاب آموزش گرامر زبان روسی است. این بهترین گزینه برای زبان آموزان سطح پیشرفته است زیرا تعداد دروس گرامر بسیار پیشرفته در آن بسیار زیاد است. اما با این حال، اطلاعات مفیدی برای هر سطحی از زبان آموز در این کتاب گنجانده شده است. اگر سؤالی در مورد دستور زبان روسی دارید، به احتمال زیاد تمام پاسخ‌ها در این کتاب موجود است.

اگر وقت داشته باشید، حتی می‌توانید فقط کتاب را ورق بزنید و پاسخ هزاران سؤال گرامری را که هرگز به ذهنتان خطور نکرده بود، در آن بیابید. حتی اگر حوصله خواندن کل آن را نداشته باشید، از این کتاب می‌تواند به عنوان یک کتاب مرجع استفاده کنید و هرگاه با سؤالی در مورد هر ساختار گرامری روسی مواجه شدید می‌توانید به این کتاب مراجعه کنید.

طرح کلی دستور زبان روسی توسط Schaum

Schaum’s Outline of Russian Russian Grammar، ویرایش دوم حاوی درس‌های گرامر مفیدی است که با تمرین‌هایی آمیخته شده است تا به شما کمک کند گرامر خود را تقویت کنید. این یک کتاب عالی برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط ​​است. این کتاب برای هر کسی که تازه مطالعه و یادگیری زبان روسی را شروع کرده است بسیار مفید است، اما نکات و تمرین‌های کاربردی بسیاری برای زبان‌آموزان سطح متوسط ​​دارد که به /ان‌ها کمک می‌کند تا درک بهتری از دستور زبان روسی کسب کنند.

بخش واژگان

کتاب”واژگان روسی (واژگان بارون)”

در کتاب واژگان روسی (سری لغات بارون)، لغات به‌صورت موضوعی گروه‌بندی شده‌اند تا بتوانید به راحتی اصطلاحات مرتبط را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید معادل روسی کلمات انگلیسی زبان را در پشت کتاب جستجو کنید. این یک راهنمای عالی برای مبتدیان است زیرا راهنمای تلفظ مفید برای هر کلمه به شما این امکان را می‌دهد که کم‌کم به زبان روسی شروع به تکلم کنید، حتی اگر هنوز به الفبای سیریلیک تسلط کافی ندارید.

کتاب “استفاده از واژگان روسی”

استفاده از واژگان روسی (استفاده از (کمبریج)) “استفاده از واژگان روسی” تعداد زیادی لغات واژگانی را ارائه می دهد که به صورت موضوعی با یادداشت های اضافی در مورد تشکیل کلمه، ریشه ها و غیره برای کلمه درونی شما گروه بندی شده اند. همچنین می‌توانید از تمرین‌های کتاب بهره‌مند شوید که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از واژگان جدید خود تمرین کنید. در حالی که این کتاب برای زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته طراحی شده است، زبان آموزان مبتدی نیز می توانند از آن برای یادگیری واژگان با سرعت خود استفاده کنند.

یادگیری سریع زبان روسی با کتاب های آموزشی

بخش مکالمه

کتاب «راهنمای کلی عبارات روسی»

“Rough Guide Russian Phrasebook ” متن رنگارنگی را ارائه می‌دهد که همراه با دانلود صوتی رایگان است. این برای هر کسی که به دنبال انتخاب عبارات سریع روسی برای سفر است عالی است زیرا عبارات را به صورت دسته‌بندی موضوعی و با راهنمای تلفظ ارائه می‌دهد.

کتاب لغت روسی The Lonely Planet

«کتاب عبارات و فرهنگ لغت روسی Lonely Planet» مجموعه عبارات مفیدی را ارائه می‌دهد که پر از نمودارها، جداول، کدگذاری و راهنماهای تلفظ است. این برنامه هم برای آماده سازی سفر و هم برای استفاده در یک سفر واقعی طراحی شده است، بنابراین بسیاری از واژگان به صورت موضوعی گروه‌بندی شده‌اند. علاوه‌براین، کتاب شامل یک فرهنگ لغت دو سویه و نیز نکاتی در مورد فرهنگ روسیه است که اطمینان بدست آید که شما از همه‌نظر برای سفر خود آماده شده‌اید.

پس بنابراین این کتاب هم بیشتر برای سفر طراحی شده است اما می‌تواند توسط زبان‌آموزان مبتدی که مشتاق یادگیری عبارات کامل قبل از پرداختن به جزئیات دقیق زبان روسی هستند، استفاده شود. در سایت Lonely Planet گزینه های کتاب راهنما و عبارات روسی بسیار بیشتری وجود دارد، پس حتماً همه آنها را بررسی کنید!

یادگیری سریع زبان روسی با کتاب های آموزشی با کیفیت

بخش خواندن

داستان‌های روسی: کتاب دو زبانه

داستان‌های روسی: کتاب دو زبانه (نسخه انگلیسی و روسی) این کتاب دو زبانه داستان‌های کوتاه روسی را به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می‌دهد. هرکدام از این داستان‌ها قالب‌های جالبی دارد که برای یادگیری بسیار مناسب هستند، زیرا مختصر بوده و بیش از حد دلهره‌آور نیستند. آثاری که در این کتاب‌ها گردآوری شده شامل داستان‌هایی از نویسندگان مشهوری مانند تولستوی، گوگول و پوشکین است، بنابراین برای هر کسی که به ادبیات روسی علاقه‌مند است، این یک نقطه پرش خوب است.

 علاوه‌براین، بیوگرافی نویسندگان به شما در درک تاریخچه و نقش آنها در ادبیات روسیه کمک می‌کند. در حالی که متون روسی برای زبان‌آموزان پیشرفته آسان‌تر خواهد بود، دانش‌آموزان مبتدی و متوسط ​​هنوز می‌توانند از نسخه‌های انگلیسی زبان داستان‌ها لذت ببرند قبل از اینکه به آرامی خود را غرق نسخه‌های روسی کنند.

«داستان‌های بزرگ روسی قرن بیستم: کتابی دو زبانه»

داستان‌های کوتاه این کتاب به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می‌شود. با این حال، این جلد بر داستان‌های کوتاه قرن بیستم (داستان‌های صده 1900) تمرکز دارد. اولین داستان در واقع مربوط به سال 1899 است، در حالی که جدیدترین داستان مربوط به سال 1961 است. این یک نمای کلی جالب از داستان‌های کوتاه روسیه اواخر امپراتوری و روسیه شوروی را به شما ارائه می‌دهد.

در این کتاب همچنین بیوگرافی مختصری از نویسندگان وجود دارد تا اطلاعاتی مفیدی را در مورد زندگی هرکدام از آن‌ها در اختیار شما قرار دهد. اگرچه زبان‌آموزان پیشرفته روسی با دانش تاریخ بیشترین بهره را از این کتاب خواهند برد، اما هر خواننده‌ای می‌تواند به سادگی با تکیه بر ترجمه‌های انگلیسی از خواندن و مطالعه آن لذت ببرد.

آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان روسی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید :تماشای آنلاین تلویزیون روسیه برای یادگیری زبان روسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید