IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین نرم افزارهای زبان روسی
امتیاز کاربران: 3.9/5
نویسنده: ایرانمهر
7 آبان 1401

بهترین نرم‌افزارها برای یادگیری زبان روسی در سال 2022

استفاده از برخی نرم‌افزارهای یادگیری زبان می‌تواند به عنوان مکملی عالی برای مطالعات یادگیری زبان روسی شما به حساب آیند. اگر برنامه‌ای مناسب را هم بتوانید انتخاب کنید، حتی شاید بتوانید از آن به عنوان برنامه و ابزار اصلی خود برای یادگیری زبان روسی استفاده کنید.

اما با توجه به گزینه‌های بسیار زیادی که وجود دارد، ممکن است پیدا کردن یک برنامه مناسب زمان زیادی را از شما بگیرد.

برای پرهیز از دانلود نرم‌افزارهای غیرکارامد و نیز جلوگیری از اتلاف وقت شما، در این مقاله تعدادی از بهترین برنامه‌های آموزش روسی را که برای تمام سطوح مناسب هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

Best for Multi-tasking: Learn Russian Words Free

این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده است که دایره واژگان زبان‌آموزان را از سطح مبتدی به پیشرفته برساند.

این برنامه دارای ویژگی‌های فراوانی از جمله مجموعه فلش‌کارت 10000 کلمه‌ای، دوره‌های متمرکز برای کمک به یادگیری مضامین خاص واژگان، آزمون‌ها، و همچنین گزینه‌ای برای ایجاد لیست واژگان خود است. .

علاوه بر این، یک حالت یادگیری در خواب در این نرم‌افزار ارائه شده که به شما امکان می‌دهد حتی زمانی که مشغول انجام کار دیگری هستید (مانند رانندگی یا خواب) می‌توانید به یادگیری ادامه دهید. همچنین می‌توانید سرعت یادگیری را مطابق با نیازها و سبک یادگیری خود تنظیم کنید.

همانطور که از عنوان این اپلیکیشن پیداست، Learn Russian Words Free کاملا رایگان بوده و برای سیستم‌عامل‌های آیفون و اندروید در دسترس است.

بهترین نرم_افزارها برای یادگیری زبان روسی

Busuu: بهترین انتخاب برای یادگیری سازمان‌یافته

این نرم‌افزار یک دوره کامل زبان روسی را ارائه می‌دهد که شما را از حروف الفبا به بحث‌های ساده درمورد موضوعات مختلف به زبان روسی می‌رساند.

مطمئن نیستید در چه مرحله‌ای از زبان قرار دارید؟ این برنامه هنگام ثبت‌نام یک آزمون تعیین سطح از شما می‌گیرد تا به شما کمک کند که تعیین کنید از کجا شروع به یادگیری کنید.

نسخه رایگان این نرم‌افزار به شما امکان دسترسی به فعالیت‌های تعاملی و آزمون‌ها را می‌دهد. اگر تصمیم به پرداخت هزینه Busuu Premium داشته باشید، خواهید توانست به قابلیت‌های آفلاین، جلسات مرور و درس‌های دستور زبان دسترسی داشته باشید. Premium Plus برخی از ویژگی‌های اضافی مانند برنامه مطالعه شخصی، تمرین مکالمه با روسی زبانان و توانایی دریافت گواهینامه رسمی در مطالعات زبان روسی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Busuu یک برنامه مناسب برای تمام افرادی است که محیط کلاس درس سنتی را دوست دارند اما زمان یا هزینه لازم برای شرکت در یک دوره و کلاس را در اختیار ندارند.

شما می‌توانید از نسخه رایگان استفاده کنید و اگر علاقمند به استفاده از ویژگی‌های Premium باشید، همیشه می‌توانید ثبت‌نام کنید.

این برنامه را می‌توان از طریق وب‌سایت، سیستم‌عامل iOS و نیز اندروید استفاده کرد.

Duolingo: این برنامه یکی از بهترین نرم‌افزارهای برای یادگیری زبان است.

وقتی از Duolingo استفاده می‌کنید، می‌توانید در دو مورد مطمئن باشید: روسی را با بازی کردن یاد خواهید گرفت و می‌توانید آن را به بخش‌های کوچک تقسیم کرده و یاد بگیرید. Duolingo می‌تواند زبان روسی را در کمتر از پنج دقیقه در روز به شما آموزش دهد.

Duolingo به شما کمک می‌کند تا جملات روسی را از ابتدا از طریق تمرین‌های جمله‌سازی تعاملی بسازید. اگر در یک بازی به سؤالی اشتباه پاسخ دهید، برنامه به شما نشان می‌دهد که چگونه اشتباه خود را برطرف کنید. به این ترتیب دولینگو نقش یک معلم را بر برای شما بازی می‌کند.

طرح Duolingo Plus تجربه‌ای بدون آگهی، دسترسی آفلاین و آزمون‌هایی برای پیگیری پیشرفت شما به شما می‌دهد.

اگرچه Duolingo از نظر فنی فراتر از سطح مبتدی زبان روسی است، اما آنقدر استفاده از آن راحت و آسان است که حتی کاربرهایی که سطح مبتدی دارند می‌توانند آن را برای شروع یادگیری خود انتخاب کنند. اگرچه این برنامه بسیار مفرح و جذاب است و یادگیری از طریق آن بسیار شیرین اما باید پذیرفت که تنها می‌توانید با آن پایه زبان روسی خود را تقویت کنید به این معنی که نمی‌توانید با این برنامه به زبان روسی مسلط شوید.

این برنامه را می‌توان از طریق وب سایت و سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید مورد استفاده قرار داد.

Drops: بهترین انتخاب برای یادگیری روزانه

این برنامه که همانند نرم‌افزار Duolingo یکی از بهترین گزینه‌ها است، نوید یادگیری تدریجی زبان را با مطالعه روزانه به مدت 5 دقیقه به شما می‌دهد. اگرچه، این دو اپلیکیشن روی اولویت‌های متفاوتی تمرکز دارند.

نرم‌افزار Drops تاکید زیادی بر واژگان دارد ولی به دستور زبان نمی‌پردازد! به همین دلیل، گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از مبتدیانی است که به تازگی یادگیری زبان روسی را شروع کرده و نمی‌خواند در همان ابتدا خود را درگیر قواعد گرامر این زبان کنند.

این برنامه همچنین برای هر لغت تصویری ارائه می‌دهد تا در بخاطر سپردن آن کلمه و اصطلاح به شما کمک کند.

Drops بر روی واژگان و موضوعاتی تمرکز دارد که در صورت سفر به یک کشور روسی زبان، به احتمال زیاد با آنها مواجه خواهید شد. اگر قصد سفر دارید یا صرفاً می‌خواهید مطمئن شوید که کلمات کاربردی را یاد خواهید گرفت، Drops می‌تواند برای شما گزینه‌ای مناسب باشد.

با این نرم‌افزار شما می‌توانید زبان روسی را با هیچ‌هزینه‌ای و به‌صورت رایگان یاد بگیرید، اگرچه یک حساب پریمیوم به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های متعدد را می‌دهد. برای مثال، بایک نسخه پریمیوم در طول یادگیری شما هیچ تبلیغی را نخواهید دید، به موضوعات بیشتری دسترسی خواهید داشت و نیز گزینه‌های دیگیر در دسترس شما خواهد بود.

این برنامه از طریق وب‌سایت و سیستم‌عامل‌های iOS و نیز اندروید قابل دسترسی و استفاده است.

نرم افزارهای یادگیری زبان روسی

Memrise

این برنامه کمک آموزشی روش‌های آموزشی گیمی شده را در خود جای داده است، هرچند در سطوح ضعیف‌تر از برنامه‌های Duolingo و Drops. علاوه‌بر این، این برنامه شامل استراتژی‌های آموزشی سنتی‌تر بوده و آن را به یک برنامه عالی برای هر افرادی که علاقمند به بازی هستند اما به ساختار بیشتری در روال مطالعه خود نیاز دارند، تبدیل می‌کند.

مهمترین موردی که این برنامه را به شهرت رسانیده است، قابلیت تکرار فاصله دار یا SRS آن است. این فناوری کلمات واژگان روسی را در درس‌ها و آزمون‌های شما به روشی نشان می‌دهد که به شما کمک می‌کند آنها را به بهترین شکل به خاطر بسپارید.

با این حال، Memrise اخیراً پیشرفت‌های خوبی را برای زبان‌آموزان فراهم کرده و تجربه‌ای فراگیرتر را در خود گنجانده با استفاده از آن شما می‌توانید به ویدیوهایی معتبر از سخنرانان واقعی روسی دسترسی داشته باشید.

این نرم‌افزار برای دانلود و استفاده کاملاً رایگان است، اما اگر بخواهید نسخه پرمیوم آن را تهیه کنید می‌توانید به آپشن‌های زیادی مانند دسترسی آفلاین، بررسی تاریخچه یادگیری شما و فعالیت‌های متنوع‌تری دسترسی داشته باشید.

این نرم‌افزار را می‌توانید در وب‌سایت و در سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید مورد استفاده قرار دهید.

Mondly

این نرم‌افزار بر آموزش زبان روسی محاوره‌ای تمرکز دارد. این بدان معنی است که واژگان و ساختار جملات عملی را با استفاده از آن یاد گرفته، در معرض لهجه‌های بومی قرار گرفته و تمرین تلفظ می‌کنید.

هدف این اپلیکیشن آن است که به شما کمک کند کلمات زیادی را یاد بگیرید و به‌سرعت جملات استاندارد بسازید. برای انجام این کار، برنامه بر روی تکرار گفتار و مکالمه تمرکز می‌کند.

هنگامی که یک فعل ظاهر می‌شود، می‌توانید روی آن کلیک کرده تا معنی و لیست کامل صرف آن را مشاهده کنید. علاوه بر آن، بازی‌هایی نیز وجود دارد و می‌توانید با دوستان خود در یادگیری دروس این نرم‌افزار به رقابت بپردازید.

درست مانند نرم‌افزار دوالینگو، Mondly دارای یک ویژگی تشخیص گفتار بوده که به شما در بهبود تلفظ کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با میکروفون تلفن خود صحبت کنید و بعد ببینید که خود برنامه لهجه روسی شما را ارزیابی می‌کند و در صورت نیاز اصلاح می‌کند.

پیدا کردن برنامه‌های یادگیری زبان که تمرکز زیادی روی مهارت‌های گفتاری دارند، دشوار است. Mondly برای زبان‌آموزانی که مایلند سرعت گفتار، تلفظ و مهارت‌های مکالمه خود را تقویت کنند گزینه‌ای فوق العاده است.

Mondly همچنین دارای ویژگی‌های نوآورانه جالب دیگری مانند ربات چت، یادگیری واقعیت افزوده و حتی گزینه واقعیت مجازی است.

این برنامه رایگان است و شامل تعداد محدودی درس، یک درس جدید در روز، آزمون‌های هفتگی و ارزیابی ماهانه است. اگر می‌خواهید به درس‌ها و ویژگی‌های بیشتری (از جمله ابزار تشخیص گفتار) دسترسی داشته باشید، می‌توانید نسخه Premium آن را خریداری کنید.

این برنامه را می‌توانید در وب سایت و سیستم‌عامل‌های iOS | اندروید داشته باشید.

Babbel

در این نرم‌افزار درس‌های 10 تا 15 دقیقه‌ای ارائه می‌شود، بنابراین شما به‌آسانی می‌توانید در فشرده‌ترین برنامه‌ها هم آن را قرار دهید. هدف این دوره کمک به کاربران برای یادگیری مهارت‌های مکالمه عملی است.

این برنامه تمرین‌هایی برای بهبود مهارت‌های شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک ویژگی تشخیص گفتار نیز در این برنامه وجود دارد که می‌توانید از آن برای تقویت تلفظ خود استفاده کنید.

علاوه بر این، با تمرکز بر روی گرامر و واژگان شما یک آموزش روسی کامل دریافت خواهید کرد.

می‌توانید درس اول را به‌صورت رایگان امتحان کنید. این نکته از این جهت برای شما مفید فایده است که قبل از آنکه بخواهید هزینه‌ای بابت اشتراک پولی در برنامه صرف کنید، بررسی کنید که آیا قالب یادگیری این نرم‌افزار را دوست دارید یا خیر.

بهترین مزیت این برنامه این است که شما نیازی به نصب یک صفحه کلید روسی ندارید، زیرا Babbel خود یک صفحه کلید داخلی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این نرم‌افزار در وب سایت | iOS | اندروید موجود است.

Russian Cyrillic in 3 Hours

این برنامه برای نوآموزان بسیار مناسب است. سیریلیک روسی در 3 ساعت برای تمام افرادی که دوست دارند قبل از پرداختن به سایر جنبه‌های یادگیری زبان روسی به‌سرعت حروف الفبا را بشناسد عالی است.

ممکن است نخواهید به تمرین خط شکسته و یادگیری در مورد تاریخ الفبا بپردازید و تنها هدف شما شاید یادگیری اصول اولیه باشد. خبر خوب این است که این برنامه به شما کمک می‌کند که اصول اولیه زبان روسی را به‌خوبی یاد بگیرید.

در واقع این برنامه به خاطر آموزش آسانی که ارائه می‌دهد مورد تحسین بسیاری از کاربرانش قرار گرفته است. این اپلیکیشن به‌خوبی درک الفبا را برای انگلیسی زبانان آسان کرده و همچنین شباهت برخی از کلمات روسی را به کلمات انگلیسی توضیح می‌دهد.

علاوه بر آن، تمرکز این برنامه بر یادگیری متنی و گنجاندن نمونه‌های واقعی است که این مورد به شما کمک می‌کند تا الفبا را به‌صورت واقعی ببینید و اهمیت دانستن آن را قبل از شروع واقعی یادگیری روسی درک کنید.

با توجه به دامنه محدود آن، سیریلیک روسی در 3 ساعت بهترین گزینه برای مبتدیان به شما رفته و به عنوان یک منبع تکمیلی در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید از برنامه برای یادگیری الفبا استفاده کنید و سپس از برنامه دیگری که در این لیست موجود است برای ایجاد مهارت‌های دیگر استفاده کنید. ناگفته نماند که این برنامه کاملاً رایگان بوده و برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS موجود است.

Rosetta Stone

Rosetta Stone یک روش یادگیری زبان است که چندین دهه در بازار وجود داشته است.

این نرم‌افزار با کمک تمرین‌هایی که شامل تصاویر و صدای بومیان روسی است، از Spaced Repetition برای آموزش واژگان و دستور زبان از راه تمرین استفاده می‌کند.

اگرچه این برنامه ادعا می‌کند که می‌تواند شما را به سطوح بالا برساند، اما حقیقت این است که شما با استفاده از آن تنها می‌توانید به سطح B1/B2 برسید.

Rosetta برای آن دسته از زبان‌آموزان مبتدی روسی مناسب است که از قبل اصول اولیه را بلدند و می‌خواهند واژگان اضافی را در حین گوش دادن به زبان مادری روسی یاد بگیرند.

Rosetta Stone یک موتور تشخیص گفتار فوق‌العاده دارد، بنابراین زبان‌آموزان مبتدی می‌توانند از همان ابتدا مهارت‌های گفتاری خود را تمرین کنند. و اگر بخواهید تاحدودی روی مهارت ریدینگ خود نیز کار کنید، بخش داستان‌ها شامل قسمت‌های کوتاهی است که با آن می‌توانید توانایی‌های خواندن، شنیدن و صحبت کردن خود را تمرین کنید.

می‌توان از طریق وب سایت | iOS | اندروید به این نرم‌افزار دسترسی داشت.

Write It! Russian

آیا دوست دارید مهارت های نوشتاری روسی خود را تقویت کنید؟ پس استفاده از این نرم‌افزار را به شدت به شما توصیه می‌کنم.

این اپلیکیشن را می‌توانید پس از بررسی و استفاده کامل از برنامه‌های سیریلیک (الفبای روسی) یا سیریلیک روسی در 3 ساعت در چارت آموزشی خود درنظر بگیرید.

اکنون که درک دقیقی از الفبا کسب کرده‌اید، زمان آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه کلمات، جملات و حتی پاراگراف‌های پیچیده بنویسید.

این برنامه وقتی سعی می‌کنید چیزی را سریعتر بنویسید جوایزی به شماپاداش می‌دهد. این گزینه برای کسانی که نیاز دارند در کمرتین زمان ممکن نوشته‌ای را بنویسند بسیار مفید است. برای مثال، اگر در حال آماده شدن برای یک امتحان زمان‌بندی‌شده مانند آزمون‌های ملی زبان‌های جهانی (NEWL) یا آزمون زبان روسی به عنوان زبان خارجی (TORFL) هستید، مفید است.

برای کسانی هم که فقط دغدغه تمرین نوشتن خود را دارند این برنامه بسیار مفید است. از این گذشته، یادگیری نوشتن با سرعت طبیعی به‎اندازه یادگیری صحبت کردن با سرعت طبیعی مهم است.

این نرم‎افزار برای وب سایت | iOS | اندروید موجود است.

Learn Russian 15,000 Words

این برنامه هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان طراحی شده است و از فلش کارت‌ها همراه با مجموعه‌ای زیبا از بازی‌ها استفاده می‌کند تا به زبان‌آموزان کمک کند واژگان جدیدی را در قالب کلمات و عبارات یاد بگیرند.

از آنجایی که تمرکز این برنامه کاملاً بر روی واژگان است، این نرم‌افزار برای زبان آموزان سطح متوسط که از قبل با اصول دستور زبان آشنا بوده اما به‌دنبال تقویت مهارت مکالمه خود درمورد طیف وسیع‌تری از موضوعات هستند، انتخابی هوشمندانه ​​به شمار می‌آید.

در این نرم‌افزار واژگان به‌صورت موضوعی گروه‌بندی شده و همین موضوع انتخاب حوزه‌ای را که در آن نیاز به رشد دارید برای شما هموار می‌کند.

چند درس اول این برنامه رایگان است. اما پس از تکمیل آنها، درصورتی که به یادگیری بیشتر تمایل دارید باید یک اشتراک بخرید.

HelloTalk

تمام زبان‌آموزانی که علاقه‌مند به تمرین مهارت‌های گفتاری خود هستند از HelloTalk استفاده می‌کنند.

HelloTalk نرم‌افزاری عالی است که با استفاده از آن کاربران می‎توانند بومیان روسی را از سراسر جهان پیدا کرده و با آن‌ها صحبت کنند. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا پارتنر تبادل زبان مناسب خود را با توجه به زبان مادری، موقعیت مکانی، مشخصات یادگیری و حتی سن آن فرد پیدا کنید.

این نرم‌افزار گزینه‌ای بسیار عالی برای ​​زبان‌آموزان سطح متوسط است. تنها کاری که HelloTalk می‌کند این است که فقط افراد را دور هم جمع می‌کند و این کاربران هستند که یادگیری و آموزش را باید انجام دهند.

اگر تا حدی زبان روسی را بلد باشید، موقعی که از HelloTalk استفاده می‌کنید می‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید که افرادی که با آن‌ها درحال گفت‌وگو هستید، بومی روسی زبان هستند یا خیر.

این برنامه مجهز به چندین ابزار مفید برای کمک به شما در فرآیند یادگیری است از جمله ترجمه ماشینی، نویسه‌گردانی، پیام‌های متنی، پیام‌های صوتی، چت صوتی و تصویری و حتی متن به صدا (AI).

این نرم‌افزار را می‌توانید از طریق وب‌سایت | iOS | اندروید مورد استفاده قرار دهید.

در این مقاله به بررسی 12 مورد از بهترین نرم‌افزارهای یادگیری زبان روسی پرداختیم. به شما توصیه می‌کنیم قبل از این که یک برنامه را برای یادگیری خود انتخاب کنید سعی کنید ابتدا به این فکر کنید که دوست دارید کدام‌یک از مهارت‌های خود را توسعه دهید. برخی از برنامه‌هایی که در این مقاله برای شما معرفی کردیم به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مختلف زبان روسی خود را توسعه دهید، اگرچه که برخی دیگر از آن‌ها فقط بر یک یا دو مورد تمرکز دارند.

 

آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:10 اپلیکیشن دیکشنری روسی که یادگیری شما را متحول می‌کند


 

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.9 از 5 از 11 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. نیایش سلیمی
    28 اردیبهشت 1402
    پاسخ دادن

    با سلام خدمت شما بنده میخوام زبان روسی رو شروع کنم به یادگیری لطف میفرمایید مرا راهنمایی کنید جهت یادگیری چه اقداماتی را لازم است انجام بدهم؟

    • ایرانمهر
      28 اردیبهشت 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر با توجه به اینکه تمامی شعب زبان های خاص را دارند شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و یادگیری به قسمت ارتباط با شعب تماس حاصل نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید