IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
8 خواننده محبوب روسی
امتیاز کاربران: 4.5/5
نویسنده: ایرانمهر
12 آذر 1401

سبک زندگی افراد معروف روسیه؛ 8 خواننده محبوب روسی که باید بشناسید

چک لیست فرهنگ پاپ روسی این روزهای شما چگونه است؟ بیایید به اتفاق نگاهی بیندازیم…

بررسی کنید ببینید چند فیلم به زبان روسی تماشا کرده‌اید؟

از کارتون‌های محبوب روسی منفجر چند مورد را تماشا کرده‌اید؟

بررسی کنید که چند برنامه تلویزیونی جدید موردعلاقه‌تان پیدا کردید؟

ممکن است چند آهنگ محبوب روسی را شنیده و تشنه شنیدن آهنگ‌های بیشتر هستید. این بسیار عالی است.

دنیای کاملی از موسیقی معاصر روسیه در مقابل ما است و ما باید آن را کشف کنیم. امروز ما به هشت مورد از مهمترین خوانندگانی که زبان‌آموزان باید بشناسند نگاهی خواهیم داشت. زمان شناختن فرهنگ پاپ روسی برای شما فرا رسیده است!

چرا باید خوانندگان روسی را بشناسیم؟

براحتی می‌توانید در بحث‌های دوستانه شرکت کرده و از بحث‌های آن‌ها گیج نشوید.

یکی از دلایل اهمیت شناختن خوانندگان روسی این است که زمانی که در جمع دوستان روس خود نشسته‌اید وقتی آن‌ها  در مورد ستاره‌های پاپ صحبت می‌کنند، شما هم می‌توانید در بحث آن‌ها شرکت کنید و در واقع داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند که نه تنها گیج و سرگردان نشوید بلکه بتوانید در مورد آن‌ها اظهار نظر کنید.

ارجاعات فرهنگ پاپ آفت تمام زبان‌آموزان است. شما هنگام بحث با دوستان خود حدود 95 درصد از صحبت‌های آن‌ها را متوجه می‌شوید، اما به یکباره! چیزی به گوشتان می‌خورد که معنای آن را نمی‌دانید. یک نام حذف شده است و شما گم شده‌اید. البته، همیشه و در هر زبانی این اتفاق می‌افتد، حتی در زبان مادری خودتان. اما خبر خوب این است که شما همچنان می‌توانید با با نمادهای اصلی فرهنگ پاپ روسیه آشنا شده و برای یادگیری آن بهتر آماده شوید.

روس‌ها دوست دارند گیتار خود را با خود بیرون برده و آواز بخوانند، شما هم می‌توانید به آن‌ها بپیوندید!

در ساحل، اطراف آتش یا در یک باربیکیو، برخی مواقع کسی احتمالاً با خود گیتار آورده و در حال نواختن آن است در حالی که دیگران آواز می‌خوانند. احساس نکنید که شما نباید در این جمع شرکت کرده و با آن‌ها آواز بخوانید! اگر با نوازندگان روسی آشنایی دارید، آهنگ‌ها را می‌توانید به راحتی شناسایی کرده و زیر لب  با آن‌ها همراهی کنید و یا حتی می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را درخواست کرده و شاید هم با آن‌ها آواز بخوانید.

نکته جالبی که وجود دارد این است که زمانی که شما بتوانید موسیقی و ترانه‌های روسی را بشناسید، روس‌ها را بسیار تحت تأثیر قرار خواهید داد. این موضوع به آن‌ها می‌فهماند که شما به فرهنگ آنها علاقه‌مند بوده و با گوش دادن به ترانه‌های روسی به دنبال یادگیری بیشتر بوده‌اید.

گوش دادن به موسیقی به زبان روسی به شما کمک می‌کند تا سریعتر زبان روسی را یاد بگیرید.

روسی یک زبان کار فشرده برای یادگیری است و یادگیری آن بسیار چالش‌برانگیز و گاهاً بسیار دشوار است. گرامر این زبان خود به‌تنهایی همانند قله اورست به‌ظاهر پایان ناپذیر برای صعود بوده و پر است از تفاوت‌های ظریف بی‌پایان که از کدام کلمه در چه زمانی باید استفاده شود. اگر از طریق روش‌های سنتی یادگیری را انجام می‌دهید، ممکن است به‌سرعت از پیشرفت خود دلسرد شوید.

گوش دادن به موسیقی روسی از دو جهت می‌تواند برای شما کمک‌کننده بوده و باعث شود شما دلسرد نشوید: (1) یکی از مهمترین دلایل آن سرگرم‌کننده بودنش است، به این معنی که گوش دادن به موسیقی کمتر شبیه به مطالعه است، و (2) دلیل دوم این است که به شما یادآوری می‌کند که روسی یک زبان زنده است، نه یک کد غیرقابل کشف در کتاب درسی. وقتی گوش دادن به موسیقی شما را سرگرم می‌کند، درواقع با آن زبان به‌صورت طبیعی درگیر شده و بهتر و سریع‌تر یاد خواهید گرفت.

چرا باید خوانندگان روسی را بشناسیم

چگونه از موسیقی محبوب برای بهبود زبان روسی خود استفاده کنید

سعی کنید با آهنگ‌ها را بارها و بارها گوش دهید و هر بار کمی بیشتر از دفعه قبل آهنگ را بفهمید.

آهنگی را که دوست دارید انتخاب کرده و مکرراً گوش دهید تا زمانی که بتوانید آن را در هر جایی که می‌شنوید تشخیص دهید. دفعه اولی که آهنگ را گوش می‌دهید نگران حفظ کردن شعر آن نباشید – اما خودتان را به چالش بکشید تا هر بار که گوش می‌دهید حداقل یک یا دو عبارت را به‌خاطر بسپارید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید یک کلمه را در لحظه شنیدن آن تشخیص دهید زیرا این‌کار برای مکالمه بسیار مفید است.

اگر هم تازه به شروع به یادگیری زبان روسی کرده‌اید باید بدانید که گوش دادن مکرر به یک متن یک  آهنگ شما را به شنیدن زبان در یک بافت و زمینه طبیعی عادت داده و شما را با صداها، ریتم‌ها و آهنگ‌های استفاده شده توسط گویش‌وران بومی آشنا می‌کند.

عمیق‌تر در متن ترانه کاوش کنید.

بعد از اینکه یکبار آ‌هنگ را گوش دادید، متن آن را به صورت آنلاین بررسی کنید. آیا کلمات جدیدی در این آهنگ برای شما باقی مانده است؟ مثلاً عبارات و اصطلاحات رمزآلود؟ استفاده‌های غیرمتعارف از گرامر؟ به این موارد توجه داشته باشید و آنها را در یک فرهنگ لغت روسی-انگلیسی (یا اگر در سطح بالاتری هستید، یک فرهنگ لغت روسی-روسی) جستجو کنید. در برخی موارد، مانند ارجاعات عامیانه و فرهنگی، ممکن است لازم باشد با یک معلم، معلم خصوصی یا یک بومی روس زبان در این باره مشورت کنید.

با هم آواز بخوانید!

اکنون وقت آن است که لیست کاملی از کلمات، ساختارها و عبارات جدید را تهیه کرده و آن‌ها را تمرین کنید.

اگر نمی‌توانید کلمات را در مکالمه‌های خود استفاده کنید، یکی از راه‌های تمرین، خواندن آهنگ است. (حتی اگر جرأات انجام این کار را فقط زیر دوش داشته باشید!) می‌توانید همراه با صدای ضبط شده آواز بخوانید، یا – اگر ساز می‌نوازید – حتی بهتر است آهنگ را حفظ کرده و سپس با خواندن آن همراه با آهنگ خود را به چالش بکشید. به این ترتیب، پس از مدتی آهنگ بخشی از شما خواهد شد. (و این یک مهارت عالی بوده که می‌توانید به دوستانتان هم نشان دهید.)

8 خواننده مشهور روسی که تمام زبان‌آموزان باید بشناسند

Влади́мир Высо́цкий (ولادیمیر ویسوتسکی)

ویسوتسکی فقط یک خواننده مشهور نیست، او یک افسانه است. همانطور که یکی از دوستانم گفت: “Он классика, поэт!” او / یک فرد کلاسیک است، یک شاعر!

او در زندگی حرفه‌ای خود، در دهه‌های 60 و 70، بیش از 700 آهنگ و شعر نوشت که بسیاری از آنها در انتقاد از سیستم کمونیستی و سختی‌های زندگی در اتحاد جماهیر شوروی بودند. او همچنین به سبک منحصر به فرد و خشن آواز می‌خواند و از در اشعار و ترانه‌هایش از زبان خیابانی استفاده می‌کرد که این موضوع او را به یک خواننده کاملاً «ضد تشکیلات» تبدیل کرده بود.

تا به امروز، او یک نماد فرهنگی به حساب می‌آید. روس‌هایی که گیتار می‌نوازند اغلب آهنگ‌های او را به‌طور طبیعی یاد می‌گیرند. خوانندگان زیادی هم تا کنون از او تقلید کرده‌اند و می‌توانید مجموعه‌هایی از آثار او را در بخش شعر کتابفروشی‌های روسیه بیابید.

بدیهی است که تعداد زیادی آهنگ ویستوسکی برای شما جود دارد تا از میان آن‌ها درست به انتخاب بزنید، اما می‌توانید با دو آهنگی شروع کنید که هر دو جنبه کار ویسوتسکی یعنی همه جنبه جدی هم جنبه طنز را نشان می‌دهد. آهنگ کلاسیک جدی‎تر تحت عنوان”Песня о друге” در مورد یک دوست است. آهنگ دوم که نسبتاً از زبان طنز استفاده می‌کند تحت عنوان “Утренняя гимнастика” (تمرین صبحگاهی) شناخته شده و یک آهنگ خنده‌دار است که یک تمرین روتین را روایت می‌کند.

А́лла Пугачёва (آلا پوگاچوا)

یکی از دیگر از مشاهیر موسیقی روسی آلا پوگاچوا است که او نیز در دهه 1960 شروع به کار کرد. از آن زمان به بعد، او تعداد زیادی از آلبوم‌های خود را به فروش رساند و جوایز متعددی را به‌دست آورد.

مانند ویسوتسکی، زندگی خصوصی آلا پوگاچوا نیز موضوع شایعات و شوخی‌ها در روسیه است، بنابراین حتی اگر با موسیقی و آهنگ‌های او آشنا نباشید، حتماً اسم او را خواهید شنید.

با این حال، نباید موسیقی و آهنگ‌های او را از دست بدهید! در موسیقی متن فیلم “Ирония судьбы, или С лёгким паром!” کنایه سرنوشت یا از حمام خود لذت ببرید!)، که یکی از اصلی‌ترین آهنگ‌هایی است که در سال نو پخش می‌شود. من شخصا آهنگ “Мне Нравится” (من دوست دارم …) را توصیه می‌کنم، یک رمان زیبا (عاشقانه موسیقی) بر اساس شعری از مارینا تسوتاوا.

آهنگ دیگری که ممکن است شما هم دوست داشته باشید، “Миллион алых роз” (یک میلیون رز) است. این یک آهنگ بسیار جذاب است. اشعار این ترانه به داستان هنرمند گرجستانی نیکو پیروسمانی اشاره دارد که ناامیدانه عاشق یک هنرپیشه فرانسوی شده و میدان مقابل هتلش را پر از گل رز کرده است.

Филипп Киркоров(فیلیپ کرکوروف)

فیلیپ کرکوروف به دلیل ازدواجش با  آلا پوگاچوا که او را سوژه شایعات و شوخی‌ها قرار داده، شناخته شده است. با این حال، فراتر از شهرت در ارتباط با همسر سابقش، کیرکوف یک ستاره پاپ و یک چهره شناخته شده مردمی است که با شخصیت شیطنت‌آمیز و زندگی پر حاشیه‌اش کامل می‌شود.

او چهره‌ای است که بر روی جلد روزنامه‌های روسی خواهید شناخت.

اگر مطمئن نیستید با کدام یک از آهنگ‌های فیلیپ کیرکوف شروع کنید، آهنگ «Снег» (برف)، یک آهنگ عاشقانه و احساسی از سال 2011 را امتحان کنید. سپس آهنگ عجیب «Индиго» (نیلی) ساخته سال 2015 است که یک موزیک ویدیوی واقعاً عجیب و غریب نیز دارد.

ویکتور کوی (ویکتور تسوی)

اگر تاکنون تصورتان این بود که موسیقی روسی تماماً به سبک موسیقی پاپ است، وقت آن است شما را با نماد راک ویکتور تسوی آشنا کنم. او خواننده و ترانه‌سرای گروه انقلابی پست پانک کینو (کینو یا سینما) بود که در دهه 1980 به محبوبیت رسید.

به‌طرز غم انگیزی، ویکتور تسوی در 28 سالگی در یک تصادف رانندگی درگذشت – اما موسیقی و شخصیت او همچنان در راک روسی تأثیرگذار است. دیوارهای گرافیتی یاد او را زنده نگه داشته و تصاویر او را در کنار شعر “Цой жив!” (“تسوی زندگی می‎کند!”) قرار داده است. موسیقی او هنوز هم برای نسل‌های جدید موسیقی‌دان محبوب بوده و شنیدن آهنگ‌های او شما را به حال و هوای خیابان‌های روسیه می‌کشاند.

برای شروع، می‌توانید چند مورد از آهنگ‌های او را از جمله “Кукушка” (فاخته) – وسواس شخصی من – و “Хочу перемен” (من تغییر می‌خواهم) بررسی کنید.

Земфира(زمفیرا)

یکی از هنرمندان بسیار باحال معاصر که تحت تأثیر میراث ویکتور تسوی قرار گرفته است، راک زن روسی زمفیرا است. او در صحنه موسیقی که تحت سلطه خوانندگان زن پاپ است چهره نادر و شاخصی شده است و این موضوع باعث جذابیت بیشتر او شده است.

علاوه بر تسوی و گروهش کینو، زمفیرا نیز تحت‌تأثیر ناتیلوس پومپیلیوس، آکواریوم و ریدیوهد قرار گرفت. او از کودکی در موسیقی فعال بود، اما حرفه موسیقی او واقعاً در اواخر دهه 1990 شروع شد، به‌خصوص پس از آهنگ “СПИД” (ایدز) در سال 1999. همانطور که از عنوان این آهنگ قابل تشخیص است، این آهنگ بسیار جنجال‌برانگیز بود – و بنابراین ارزش آن را دارد که شما هم به آهن گوش دهید. اشعار گروه کر مبهم است، اما یادگیری و به خاطر سپردن بقیه شعر آسان است.

А у тебя СПИД, и значит, мы умрём. (اما شما ایدز دارید، و این بدان معناست که ما خواهیم مرد.)

آهنگ جدیدتر زمفیرا تحت عنوان “Хочешь?” “آیا می‌خواهید که؟” که از نظر واژگان جذاب، محبوب و نسبتاً ساده است، به ویژه برای زبان‌آموزان متوسط.

Дима Била́н (دیما بیلان)

دیما بیلان به خاطر اجراهایش در یوروویژن در سطح جهانی شناخته شده است – در سال 2006 با “هرگز اجازه نده تو برو” مقام دوم را برای روسیه به دست آورد، سپس در سال 2008 با آهنگ “Believe” برنده جایزه شد. او به روسی، انگلیسی و حتی اسپانیایی تسلط کامل داشته و به هر سه زبان آواز می‌خواند.

در واقع، او به‌عنوان «ایگلسیاس روسی» شناخته می‌شود، اگر ویدیوهای او را ببینید به علت این نام‌گذاری پی برده و خواهید دید که چرا به او این لقب را داده‌اند.

دیما علاوه بر خوانندگی، در فیلم “Герой” (میراث عشق) در سال 2016 به عنوان بازیگر مرد در سینما شد. این فیلم بر اساس یک رمان عاشقانه تاریخی که در دوران انقلاب روسیه اتفاق افتاده ساخته شده است. او همچنین مربی/داور فیلم The Voice Kids در روسیه است.

به شما پیشنهاد می‌کنم که آهنگ‌های یوروویژن او را بررسی کنید – به عنوان مثال، آهنگ “Believe”. این کار باعث می‌شود‌ ​​تا سبک او را بشناسید، اگرچه این آهنگ‌ها به زبان انگلیسی هستند. برای شنیدن آواز او به زبان روسی، آهنگ رمانتیک سبک او “На берегу неба” (میان آسمان و بهشت) یا آهنگ جدیدتر “В твоей голове” (در سر شما) را امتحان کنید.

8 خواننده مشهور روسی که تمام زبان آموزان باید بشناسند

Ню́ша (نیوشا)

اگر دیما بیلان “ایگلسیاس روسی” است… پس نیوشا، به نظر من، بریتنی اسپیرز روسی است.

نیوشا از بسیاری جهات یک ستاره زن پاپ معمولی است که بر صدای سحرآمیز، آهنگ‌های جذاب و موزیک ویدیوهای مملو از حرکات موزون و شاد و درخشان تکیه دارد. گفته می‌شود، آهنگ‎های او بسیار جذاب و همچنین بسیار محبوب نیوشا 8 تک آهنگ درجه یک را در رزومه خود دارد که بالاترین تعداد در روسیه است.

مانند اکثر خوانندگان پاپ، آهنگ های او معمولاً دارای ریتم‌های کر ساده و تکراری هستند که گزینه‌ای عالی برای زبان‌آموزان به‌حساب می‌آید. به‌عنوان مثال، یکی از آهنگ‌های اخیر او، “Где ты, там я” (جایی که هستی، آنجا هستم) یک گروه کر بسیار ساده دارد که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند با آن آواز بخوانند:

Пускай всегда, где ты, там я (بگذار همیشه جایی که تو هستی باشم)

Твоя любовь — моя весна (عشق تو بهار من است)

یکی دیگر از آهنگ‌های او که باید حتماً دنبال کنید «Выбирать чудо» (انتخاب یک معجزه) است که یکی از بزرگترین موفقیت‌های او تا کنون و یکی از محبوب‌ترین ویدیوهای او در یوتیوب است.

Сергей Лазарев(سرگئی لازارف)

سرگئی لازارف، یکی دیگر از فعالان کهنه‌کار یوروویژن، در رقابت‌های سال 2016 در استکهلم با آهنگ “تو تنها هستی” نماینده روسیه بود. با این حال، مدت‌ها قبل از یوروویژن، لازارف به‌عنوان عضوی از گروه Smash به موفقیت چشمگیری رسید!!

بسیاری از آهنگ‌های خود را به زبان انگلیسی خوانده است، اما او آهنگ‌های روسی زیادی نیز دارد، از جمله آهنگ فوق‌العاده جذاب «Это всё она» (او تمام اینهاست) به شما پیشنهاد می‌کنم موزیک ویدیو آن را حتماً تماشا کنید.

ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید او در برنامه تلویزیونی “Призрак оперы” (“شبح اپرا” – یک مسابقه موسیقایی)، در حال خواندن رمان عاشقانه روسی “Дорогой длинною” (آن روزها) است.

مطابق لیستی که برای شما تهیه کردیم می‌توانید این هشت خواننده روسی را به چک لیست فرهنگ پاپ خود اضافه کنید – و این فقط یک شروع است. نام‌های زیادی در ژانرهای مختلف وجود دارد، هم در حوزه کلاسیک و هم در حوزه مدرن.

به آزمایش و اکتشاف خود ادامه دهید. موسیقی دریچه‌ای عالی برای ورود به یک فرهنگ ناآشنا است، و هر چه بیشتر  در مورد آن بدانید، درهای بیشتری برای شما گشوده خواهد شد.

 

در این مقاله به معرفی 8 مورد از بهترین خوانندگان روسیه و بررسی بهترین آهنگ‌های آن‌ها پرداختیم. در صورتی که در روند یادگیری زبان و یا فرهنگ روسی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:10 آهنگ محبوب روسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.5 از 5 از 16 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. محمدرضافربود
    18 آذر 1402
    پاسخ دادن

    فوق العاده بود

    • ایرانمهر
      18 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر ممنونم از شما موفق باشین

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید