IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تماشای آنلاین تلویزیون روسی برای یادگیری زبان روسی
امتیاز کاربران: 3.7/5
نویسنده: ایرانمهر
4 آبان 1401

تماشای آنلاین تلویزیون روسیه برای یادگیری زبان روسی

اگرچه تماشای ویدیوها قطعا زبان روسی شما را بهبود می‌بخشد، اما گاهی اوقات دوست ندارید به تماشای چیزی بنشینید که جنبه آموزشی دارد.

شاید در حال حاضر از فیلم‌های روسی لذت می‌برید یا گهگداری موسیقی روسی برای خود پخش می‌کنید. شما می‌توانید از این پس تلویزیون را به لیست برنامه‌های سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده خود برای یادگیری زبان روسی اضافه کنید.

از آنجایی که این روش بسیار خوبی برای سرگرمی و آموزش به‌حساب می‌آید، می‌توانید از طریق سایت‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌شود، پیگیر تماشای برنامه‌های تلویزیونی روسیه شوید.

چگونه می‌توان از تماشای آنلاین تلویزیون روسیه بیشترین بهره را برد

طیف گسترده‌ای از نمایش‌ها و کانال‌های مختلف تلویزیونی را می‌توانید امتحان کنید. از ورزش گرفته تا علم، گزینه‌های زیادی در دسترس شما قرار دارد. شما با انتخاب نمایش‌ها و کانال‌های مناسب راهی آسان را برای یادگیری زبان روسی برگزیده‌اید. درواقع،به جای اینکه یادگیری زبان روسی یک کار سخت و طاقت فرسا به‌حساب بیاید، با تماشای برنامه‌های تلویزیونی، می‌توانید بدون تحمل هیچ استرس و فشاری به یادگیری مفرح زبان روسی بپردازید.

هر زمان توانستید مدت زمانی را به تماشای برنامه‌های تلویزیون اختصاص دهید حتی اگر این زمان بسیار اندک باشد. این وب سایت‌ها همیشه درحال پخش برنامه‌های تلویزیونی روسیه هستند و می‌توان با دستگاه‌های مختلفی به این سایت‌ها دسترسی داشت. به همین دلیل، می‌توانید در هر زمان و هر مکان، دستگاه خود را روی این سایت‌ها تنظیم کنید.

اگرچه ممکن است دنبال کردن خطوط داستانی برخی از برنامه‌ها برای شما دشوار باشد، حتی تماشای چند دقیقه از هر برنامه و به‌صورت پراکنده باعث بهبود مهارت گوش دادن و دایره لغات شما می‌شود. به تمام دقایقی که در صف انتظار هدر داده‌اید فکر کنید که می‌تواند صرف بهبود زبان روسی شما شود!

سعی کنید یادگیری خود را به‌صورت هوشمندانه پیش ببرید و از کانال‌ها و نمایش‌های مختلف برای هدف قرار دادن مجموعه خاصی از کلمات واژگان استفاده کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، برنامه ها و کانال ها متنوع هستند. اگر به دنبال یادگیری اصطلاحات مد هستید، به عنوان مثال، یک کانال مد را دنبال کنید. اگر هم تازه شروع کرده‌اید و می‌خواهید واژگان پایه زبان روسی را یاد بگیرید، بهتر است کانال کودکان را امتحان کنید.

چگونه میتوان از تماشای تلویزیون روسیه بیشترین بهره را برد

سعی کنید همزمان به برنامه‌های موردعلاقه خود نیز توجه داشته باشید و حتی‌المقدور اغلب آنها را تماشا کنید. در حین تماشای کانال‌هایی که در ادامه معرفی خواهد شد، اگر برنامه‌ای را دیدید که واقعاً دوست دارید، نام آن را یادداشت کرده و کمی درباره آن تحقیق کنید. به دنبال زمان پخش این برنامه بگردید و سعی کنید برای هر بار پخش آن دستگاه خود را با تنظیم کنید، یا حداقل سعی کنید بازپخش آن را تماشا کنید. همانطور که تاکنون دیدیم، لذت بردن کلید اصلی یادگیری زبان روسی از طریق تماشای برنامه‌های تلویزیونی است، بنابراین یافتن نمایشی که واقعاً دوست دارید بهترین کار برای تقویت زبان روسی شما خواهد بود.

کانال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه خود را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید. بسیاری از نمایش‌ها و برنامه‌های روسی دارای حساب‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، یوتیوب و سایت شبکه اجتماعی محبوب روسی VK هستند. این یک راه عالی برای تمرین بیشتر زبان است. پلتفرم(های) انتخابی خود را دنبال کرده و با تماشای پست‌هایی که در آن‌ها قرار می‌گیرد خواهید توانست به مرور مطالب و آموخته‌های خود بپردازید. این کار می‌تواند باعث یادگیری آسان زبان روسی شود حتی زمانی که شما قصد مطالعه نداشته باشید!

5 وب سایت برای تماشای آنلاین تلویزیون روسیه

Moskva TV

Moskva TV به شما امکان می‌دهد چندین کانال تلویزیونی روسی را مستقیماً از طریق وب‌سایت آنها به صورت پخش مستقیم دنبال کنید.

کانال‌های مختلفی باب هر سلیقه‌ای وجود دارد. شما کانال را از نوار سمت چپ صفحه انتخاب می‌کنید. درحالی که هیچ زیرنویسی در دسترس نیست، کانال‌هایی وجود دارد که زبان‌آموزان تمام سطوح می‌توانند از آنها لذت ببرند.

کانال‌های محبوبی مانند روسیه 1 و کینو انتخاب خوبی برای یادگیری بیشتر درمورد فرهنگ روسی علاوه بر تمرین زبان شما هستند. آنها نوعی تجربه غوطه‌وری در زبان را ارائه می‌دهند که تنها از طریق سفر به روسیه می‌توانستید آن را به‌دست آورید. این کانال‌ها بهترین انتخاب برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته هستند، زیرا زبان برای افراد بومی طراحی شده است و زبان‌آموزان سطوح پایین‌تر نمی‌توانند آنچنان که باید با واژه‌ها و عبارات پیشرفته موجود در برنامه‌ها ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را درک نخواهند کرد.

چندین کانال در مورد ورزش (با گرایش افراطی به فوتبال) مانند NTV Football، Sport 1 و Nash Football نیز وجود دارد. این کانال‌ها برای زبان‌آموزانی که طرفدار ورزش هستند با هر سطحی از زبان مناسب است. مزیت این کانال‌ها این است که آنچه را که در حال وقوع است به چشم می‌بینید، بنابراین اگر آنچه را که گزارشگران بر زبان می‌آورند متوجه نشوید، همچنان مشکلی برای دنبال کردن برنامه نخواهید داشت. با مرور و تماشای بیشتر این برنامه‌ها، شروع به پیوند دادن کلماتی که گزارشگران می‌گویند با آنچه روی صفحه می‌بینید خواهید کرد.

همچنین کانال‌های زیادی وجود دارد که آمریکایی‌ها آشنایی قبلی با آن‌ها دارند مانند Cartoon Network، Discovery Channel و MTV. اگرچه این کانال‌ها کاملاً به زبان روسی اجرا می‌شوند، هنوز هم برای هر سطحی از زبان‌آموز انتخابی عالی به شمار می‌روند. شما ممکن است هر کلمه‌ای را متوجه نشوید، اما هر بار کلمات بیشتری را خواهید فهمید.

به‌عنوان مثال، کارتون‌ها کودکان و موضوعاتی که در دنیای کودکانه آن‌ها وجود دارد را هدف قرار می‌دهند، بنابراین مکالمات موجود در آن‌ها سرعت کمتری داشته و نشانه‌های بصری بیشتری را ارائه می‌کنند و به‌همین جهت برای زبان‌آموزان مبتدی گزینه‌ای عالی به شمار می‌روند.

اگرچه چنین به‌نظر می‌رسد که Moskva TV دیگر در دسترس نیست، اما می‌توانید برخی از همان کانال‌های روسی را در Smotrim پخش کنید. با این حال، Smotrim برای ارائه کانال‌های سرویس پخش خود نیاز به ثبت‌نام دارد.

Russian TV Company

Russian TV Company یک سرویس پولی است که بیش از 200 کانال را از روسیه و کشورهای همسایه با نفوذ قوی روسیه ارائه می‌دهد. می‌توانید از طریق کامپیوتر یا تلویزیون خود این کانال‌ها را تماشا کنید. برای دریافت سیگنال‌های این کانال‌ها ، درحال حاضر به جعبه‌ای نیاز است که باید آن را خریداری کنید (آنها به ایالات متحده ارسال می‌کنند). خوشبختانه این سیگنال‌ها با اندروید نیز سازگار است و به زودی با Roku و آیفون نیز سازگار خواهد شد.

چند نوع سرویس برای خریداری وجود دارد. یک جعبه برای پخش از طریق تلویزیون شما حدود 120 دلار هزینه دارد. هزینه اشتراک ماه به ماه حدود 17 دلار است. با این حال، در صورت خرید یک بسته بزرگتر، می‌توانید هزینه‌ پایین‌تری را پرداخت کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک اشتراک اولیه یک ساله و تمام تجهیزاتی را که برای پخش از طریق تلویزیون خود نیاز دارید، با قیمت حدود 260 دلار دریافت کنید. اشتراک سالانه ممتاز با تجهیزات حدود 360 دلار است.

با تنوع بالای کانال‌های موجود، گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای هر سطحی از زبان‌آموزان در دسترس است. اگرچه، برنامه‌های مخصوص بچه‌ها و ورزش کودکان حتی برای زبان‌آموزان مبتدی گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌رود، زبان‌آموزان متوسط ​​و پیشرفته ممکن است اخبار، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را ترجیح دهند.

علاوه بر این، انتقال امواج به دستگاه شما ممکن است پخش برنامه‌ها را با تأخیر مواجه کند که برای از بین بردن این تأخیر نیز چاره وجود دارد. به این معنی که می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که برنامه‌های صبحگاهی را در صبح و برنامه‌های عصرانه را در شب تماشا کنید. با این کار نه تنها ایده روشن‌تری از برنامه‌های تلویزیونی روسیه در ذهن شما شکل خواهد گرفت، بلکه این مسأله باعث می‌شود احساس کنید در فرهنگ غرق شده‌اید.

اگرچه ممکن است این هزینه برای برخی گزاف به‌نظر برسد، اما برای بینندگان مشتاق تلویزیون روسی ارزش صرف این هزینه بالا وجود دارد. این شرکت کانال‌های بیشتری را نسبت به سایر خدمات آنلاین ارائه می‌دهد. به علاوه، برخلاف بسیاری از سرویس‌های پخش دیگر، می‌توانید برنامه‌های خود را از طریق تلویزیون خود که انعطاف‌پذیری پخش کرده و انعطاف‌پذیری بالای آن را تجربه کنید.

5 وبسایت برای تماشای آنلاین تلویزیون روسیه

Streema

این سایت محتوای بیش از 90 کانال روسی را مستقیماً به رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما ارائه می‌دهد. اگرچه بیشتر این محتوا شامل پخش زنده قابل مشاهده در خود وب سایت Streema است، برخی از آن شامل محتوایی است از وب سایت‌های شبکه گرفته می‌شود.

Streema مجموعه‌ای از کانال‌ها و برنامه‌ها را مانند سایر وب‌سایت‌های این لیست ارائه می‌دهد. این تنوع انتخاب، کانال مناسب را برای هر سطحی از زبان‌آموزان آسان می‌کند.

به‌عنوان مثال، زبان‌آموزان مبتدی ممکن است کانال کودکان Barbariki TV را امتحان کنند، که از تصاویر بصری زیادی برای جذب مخاطبین و افزایش درک آن‌ها استفاده می‌کند. شما حتی می‌توانید فرهنگ‌لغتی را در دسترس خود داشته باشید تا کلماتی را که نمی‌توانید از متن متوجه شوید در آن جستجو کنید. از آنجایی که این برنامه دیالوگ کمتری دارد و سرعت مکالمات معمولاً نسبتاً پایین است، شما براحتی می‌توانید واژگان مدنظر خود را با آن پیدا کنید.

زبان‌آموزان متوسط ​​و پیشرفته می‌توانند از Russia 24 بهره‌ ببرند. این کانال رویدادهای مهم را پوشش داده و شما را در جریان اخبار روسی و بین المللی قرار می‌دهد و درعین حال مهارت‌های زبانی شما را در بهترین حالت حفظ می‌کند.

Streema همچنین برخی از ویژگی‌های مفید مانند توصیف کانال‌ها و محل استقرار آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید محتوای موردنظر خود را انتخاب کرده و یا حوزه خاصی را برا یخود تعیین کرده و برنامه‌های مربوط به آن را تماشا کنید.

FreeInterTV.com

FreeInterTV.com به پخش زنده کانال‌ها از سراسر جهان به‌طور مستقیم از طریق وب‌سایت اختصاص داده شده است. برای دسترسی به پخش زنده روسی، به‌سادگی مکان را از فهرست جستجو انتخاب کنید. انجام این‌کار بسیار آسان است، همچنین می‌توانید برای محدود کردن بیشتر نتایج، دسته‌بندی (مانند اخبار، ورزش، سرگرمی و غیره) برنامه‌های مورد‌علاقه خود را وارد کنید.

تعدادی کانال موسیقی مبتدی برای کودکان نیز وجود دارد، مانند شبکه کودکان Yeralash و کانال موسیقی Russian Music Box. زبان‌آموزان پیشرفته گزینه‎های بسیار زیادی را برای تماشا و دنبال کردن در اختیار دارند از جمله کانال‌های فیلم، کانال‌های خبری، کانال‌های سرگرمی و غیره. به‌عنوان مثال، یک زبان‌آموز پیشرفته می‎تواند اخبار تلویزیون Vesti را بررسی کند.

Russian Translation Pros

این کانال ممکن است گزینه غیرهماهنگی در این لیست به‌نظر برسند. با این کانال مانند سایر گزینه‌هایی که تا کنون معرفی شد، پخش زنده‌ای از برنامه‌ها به‌حساب نمی‌آید. در عوض، این کانال صرفاً یک کانال تجاری بوده که خدمات ترجمه را ارائه می‌دهد. اما به‌طور مخفیانه، آنها برخی از برنامه‌ها را به‌صورت زنده پخش می‌کنند.

آنها به 20 کانال روسی پیوندهای خارجی ارائه می‌دهند که می‌توانید آنها را به‌صورت زنده تماشا کنید. این کانال‌ها به‌طور مرتب بر اساس موضوع سازماندهی شده‌اند، بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید نوع برنامه‌ای را که علاقمند به تماشای آن هستید را انتخاب کنید.

در‌حالی که بیشتر این کانال‌ها برای زبان‌آموزان متوسط ​​و پیشرفته بهترین انتخاب هستند، افراد مبتدی از برخی از کانال‌های خوب ویژه موسیقی و ورزش مانند RU.TV برای موسیقی و Eurosport برای ورزش لذت خواهند برد.

با تعداد زیادی گزینه آنلاین عالی برای تماشای تلویزیون روسی، می‌توانید بدون تجربه هیچ‌گونه فشار و استرسی، از روند یادگیری خود لذت ببرید.

تماشای آنلاین تلویزیون روسیه برای یادگیری زبان روسی

در این مقاله به بررسی سایت‌هایی پرداختیم که از طریق آن‌ها می‌توانید برنامه‌های تلویزیون روسی را تماشا کنید. ‌اگر در روند یادگیری زبان روسی خود به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید میتوانید با تیم متخصص ما تماس گرفته و ابهامات خود را مطرح کنید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:21 برنامه تلویزیونی روسی برای تقویت یادگیری زبان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.7 از 5 از 6 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. fatane namayii
    8 آذر 1402
    پاسخ دادن

    ببخشید من میخوام زبان روسی رو بیشتر تقویت کنم کلاس برگزار میکنین ؟

    • ایرانمهر
      8 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله تمامی شعب زبان های خاص را دارند شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و برگزاری دوره به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید