IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نه پادکست عالی روسی برای زبان آموزان
امتیاز کاربران: 3.6/5
نویسنده: ایرانمهر
1 شهریور 1401

9 پادکست عالی روسی برای زبان‌آموزان

یادگیری زبان روسی مانند یک برنامه و روتین ژیمناستیک است. همه کارها را درست انجام دهید و آن را آسان می‌کنید. اما اگر به هم ریخته باشید، می‌تواند به یک آشفتگی شرم آور تبدیل شود. اما با استفاده از منابع مناسب، می توانید بخش مهمی از روال یادگیری خود را به کار بگیرید. بنابراین اگر واقعاً می خواهید روسی را واقعا یاد بگیرید، پادکست‌ها نیز باید بخش مهمی از روال یادگیری شما باشند. موسسه زبان ایرانمهر مجموعه بسیار بزرگی است که آموزش با کیفیت زبان‌های مختلف جهان از جمله انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ترکی استانبولی و سایر زبان‌ها را ارائه می‌دهد و اساتید حرفه‌ای و مجرب و روش‌های آموزشی استاندارد را در مجموعه خود بکار گرفته است.

چرا به پادکست‌های روسی گوش کنیم؟

آنها مهارت‌های عملی گوش دادن را ارائه می‌دهند. اگر اغلب به زبان روسی صحبت نمی‌کنید، در درک کلمات گفتاری دچار مشکل خواهید شد. این مسئله درست است حتی اگر بتوانید روسی را بدون نقص بخوانید و بنویسید. گوش دادن یک مهارت کاملا متفاوت است. و گوش دادن به پادکست‌ها به شما کمک می کند تا این مهارت را تقویت کنید. این امر به ویژه از آنجایی که پادکست‌ها اغلب مکالمات واقعی را شبیه سازی می کنند صادق است.

پادکست‌های روسی اغلب توسط افراد بومی انجام می شود. گوش دادن به سخنرانان بومی به شما کمک می‌کند تا تلفظ خود و توانایی خود را در درک زبان روسی واقعی بهبود بخشید. شنیده‌اید که انگلیسی زبان‌های غیر بومی اغلب لهجه دارند، درست است؟ شما هنگام صحبت روسی نیز لهجه دارید. گوش دادن به سخنرانان بومی به کاهش آن کمک می کند.

پادکست‌ها اپیزودیک و معمولا کوتاه هستند. این بدان معنی است که شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد تعهد زمانی بیش از حد، روی موضوعات خاص تمرکز کنید. این امر انتخاب و انتخاب آنچه را که می خواهید در مورد آن بیاموزید آسان می کند و در هر زمانی در دسترس است.

9 پادکست عالی روسی برای زبان آموزان

چگونه از پادکست‌های روسی بیشترین بهره را ببریم؟

راهنمای همراه پادکست‌ها را مطالعه کنید. بسیاری از پادکست‌ها دارای راهنمای چاپی هستند که می‌توانید از آنها برای کمک به یادگیری خود استفاده کنید. مطالعه آنها مهارت‌های خواندن شما را بهبود می بخشد و در عین حال گوش دادن را آسان‌تر می کند. اغلب گوش کنید چه به پادکست‌های جدید گوش دهید و چه به پادکست‌های مشابه بارها و بارها گوش کنید، هر چه بیشتر گوش دهید، بیشتر یاد خواهید گرفت. به یاد داشته باشید تکرار کلید یادگیری هر زبانی است.

اگر قسمتی گیج کننده است، آن را چندین‌ بار پخش کنید تا زمانی که متوجه شوید. سرنخ‌های زمینه اغلب کلیدی هستند. با تمرکز روی پادکست، یک کلمه خاص ممکن است به چه معنا باشد؟ مجبور کردن خود به یادگیری از زمینه به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های حل مسئله را توسعه دهید که می تواند بعداً در مکالمات واقعی اعمال شود.

از FluentU نیز استفاده کنید. صدا عالی است اما گاهی اوقات کافی نیست. FluentU می‌تواند به شما کمک کند مهارت‌های شنیداری و مکالمه واقعی خود را با برنامه روسی خود توسعه دهید و به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها بشنوید، بلکه گفتار واقعی روسی را در حال وقوع ببینید. FluentU ویدیوهای معتبری مانند موزیک ویدیوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش را می گیرد و آنها را به درس‌های یادگیری زبان شخصی تبدیل می‌کند. می‌توانید FluentU را به مدت 2 هفته به صورت رایگان امتحان کنید.  زیرنویس‌های تعاملی، رونوشت‌های قابل دانلود و آزمون‌های سفارشی‌شده، شما را در قسمت‌هایی از ویدیوها که نمی‌فهمید راهنمایی می‌کنند.

9 پادکست روسی برای تقویت مهارت‌های شنیداری

پادکست A Taste of Russian

طعم زبان روسی (A Taste of Russian) برای زبان آموزان روسی سطح متوسط طراحی شده است. این پادکست بر روی به اشتراک گذاری مکالماتی که ممکن است در زندگی روزمره پیدا کنید، با عبارات محاوره ای زیادی تمرکز دارد. از آنجایی که بسیاری از کتاب‌های درسی بر روی کلمات و عبارات رسمی‌تر تمرکز می‌کنند، این یک راه مفید برای ایجاد دایره لغات شما با اصطلاحاتی است که ممکن است در غیر این صورت هنگام یادگیری روسی با آن‌ها مواجه نشوید.

برای هر درس، می توانید یک PDF متن کامل (به زبان روسی) را دانلود کنید. می توانید پادکست را به صورت MP3 مستقیماً از طریق وب سایت دانلود کنید. A Taste of Russian محتوای رایگان زیادی ارائه می دهد، اما می توانید برای دریافت محتوای ممتاز اضافی نیز مشترک شوید.

پادکست Очень по-русски

Очень по-русски برای زبان آموزان روسی متوسط و پیشرفته است. این پادکست اپیزودهای موضوعی را با موضوعات مختلف ارائه می‌دهد. هر قسمت اصطلاحات عامیانه، اصطلاحات و عبارات محاوره‌ای را به اشتراک می‌گذارد که در زبان روسی رایج است اما در کتاب‌های درسی رایج نیست. می‌توانید به پادکست‌های سایت گوش دهید یا فایل MP3 ها را دانلود کنید. هر پادکست دارای متن متناظر با ترجمه انگلیسی است. همچنین یک لیست واژگان همراه با هر پادکست وجود دارد. این یک راه عالی برای مطالعه بیشتر کلمات و عبارات قابل توجه است. همه پادکست‌ها به صورت رایگان از طریق سایت در دسترس هستند، اما می‌توانید مطالب صوتی اضافی، با قیمت مناسب و قابل دانلود را نیز خریداری کنید. می توانید از طریق RSS، iTunes یا ایمیل اشتراک بگیرید.

9 پادکست عالی روسی برای زبان آموزان

پادکست Russian Podcast

این پادکست با بیش از 200 پادکست، درس‌های خوبی برای شروع از طریق زبان‌آموزان پیشرفته ارائه می‌دهد. زبان‌آموزان مبتدی می‌توانند اطلاعات مفیدی مانند سوالات رایج را بیاموزند، در حالی که زبان آموزان پیشرفته از واژگان و درس‌های بسیار خاص مانند پادکست های مرتبط با روان درمانی بهره خواهند برد. در حالی که بیشتر مطالب مکالمه هستند، تعدادی آهنگ نیز در آن گنجانده شده است، به همین دلیل پادکست‌ها متنوع و سرگرم کننده هستند.

هر پادکست همراه با یک PDF مفید است که حاوی مکالمه ضبط شده است. برای پادکست‌های سطح ابتدایی و متوسط، PDF همچنین حاوی فهرست‌های کلمات با ترجمه انگلیسی است تا به شما در مطالعه کمک کند. در پادکست‌های پیشرفته‌تر، کلمات به زبان روسی تعریف می‌شوند. می توانید درس‌ها را دانلود کنید یا در سایت گوش دهید. پادکست‌ها رایگان هستند، اما می‌توانید با پرداخت هزینه در کلاس‌های روسی با اسکایپ نیز ثبت‌نام کنید.

پادکست RussianLingQ

RussianLingQ دارای پادکست‌هایی از مبتدی تا پیشرفته روسی است. در درجه اول بر مکالمه با علاقه عمومی تمرکز دارد، بنابراین این یک راه عالی برای یادگیری اصطلاحات عمومی است. می‌توانید به صورت آنلاین گوش دهید و یا فایل MP3 را دانلود کنید. همچنین می توانید متن کامل را دانلود کنید. مطالب محدودی از LingQ روسیه رایگان است. همچنین مطالب آموزشی اضافی در سایت با پرداخت هزینه وجود دارد.

پادکست RusPod

RusPod دیالوگ‌های سطح مبتدی و درس‌های صوتی را ارائه می‌دهد. ساختار RusPod کمی متفاوت از پادکست‌های دیگر است. هر پادکست یک گفتگو با یک درس همراه است. دیالوگ‌ها بر مکالمات عمومی و روزمره تمرکز دارند تا به شما در یادگیری واژگان اولیه کمک کنند. سپس درس ها زبان را با عمق بیشتری مورد بحث قرار می دهند. RusPod’sshorts,”، که پادکست‌هایی با فهرست لغات هستند، به صورت رایگان در دسترس هستند. با این حال برای دسترسی کامل به پادکست‌ها، فهرست‌های واژگان، تست‌ها و مطالب درسی اضافی و تمرین‌های RusPod باید هزینه پرداخت کنید.

پادکست Russian Made Easy

Russian Made Easy بر روی آسان کردن یادگیری زبان روسی تمرکز دارد – حدس زدید. این پادکست های سطح مبتدی به شما کمک می‌کند تا اصول اولیه را درک کنید. پادکست‌ها بر عبارات اساسی و مکالمات ساده در مورد چیزهایی مانند ملاقات با مردم تمرکز دارند. هر پادکست برای دانلود یا گوش دادن به صورت آنلاین در دسترس است. همچنین می‌توانید رونوشت‌ها را به صورت آنلاین بخوانید یا آنها را به صورت PDF دانلود کنید.

پادکست Russificate

اگرچه از نظر فنی یک وبلاگ، Russificate در واقع یک مقصد یادگیری روسی چند وجهی است. این پادکست برای زبان‌آموزان پیشرفته ارائه شده است. محتوا کاملاً متنوع است و شامل جوک‌ها، محاوره‌ها و شعر (از جمله موارد دیگر) را خواهید یافت. شما هم در مورد زبان و هم در مورد فرهنگ یاد خواهید گرفت. می توانید به صورت آنلاین گوش دهید یا فایل MP3 را دانلود کنید. هر پادکست یک متن روسی زبان همراه با سوالات قابل تامل دارد تا به شما در پردازش پادکست کمک کند.

پادکست Business Russian Podcasts

اگر فکر می‌کنید ممکن است بخواهید در خارج از کشور تجارت کنید، پادکست‌های روسی Business به شما درس‌های مفیدی ارائه می‌دهد. این سری از پادکست‌ها بر واژگان تجاری مانند کلمات مربوط به مالیات، پرسنل و ساختار شرکت تمرکز دارد. این پادکست ها کاملا رایگان هستند. می‌توانید به صورت آنلاین گوش دهید یا آنها را دانلود کنید، و می‌توانید متن‌های PDF همراه را دانلود کنید. همچنین می توانید از طریق iTunes یا RSS اشتراک تهیه کنید. پادکست‌ها، رونوشت‌ها و سوالات رایگان هستند، اما می‌توانید با پرداخت هزینه در کلاس‌های روسی با اسکایپ نیز ثبت‌نام کنید.

پادکست SurvivalPhrases.com

SurvivalPhrases.com برای مسافران طراحی شده است. پادکست‌هایی ارائه می‌دهد که عبارات ساده‌ای مانند “لطفا” و “متشکرم” را به شما آموزش می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال یادگیری سریع زبان روسی هستید، این گزینه خوبی است. می‌توانید 10 پادکست اول را به صورت رایگان گوش دهید یا دانلود کنید. همچنین می توانید راهنماهای PDF همراه پادکست را رایگان دانلود کنید. برای پادکست‌های بیشتر باید هزینه پرداخت کنید. می توانید از طریق iTunes یا RSS اشتراک بخرید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید در بخش لیسینیگ زبان روسی نمره عالی کسب کنید و در کنار آن دیگر مهارت‌های شما نیز تقویت گردد، پادکست‌های روسی  معرفی شده در بالا را امتحان کنید. موسسه زبان ایرانمهر روش‌های استاندارد تدریس زبان و تکنیک‌های آزمون را در فضایی پویا بکار می‌گیرد. همچنین موسسه زبان ایرانمهر مجموعه‌ کاملی از آموزش با کیفیت زبان‌های مختلف شامل ایتالیایی، فرانسه، آلمانی، ترکی استانبولی و سایر زبان‌ها را ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: سبک زندگی افراد معروف روسیه؛ 8 خواننده محبوب روسی که باید بشناسید

بیشتر بخوانید: بهترین نرم‌افزارها برای یادگیری زبان روسی در سال 2022


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.6 از 5 از 10 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید