IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
10 اپلیکیشن دیکشنری روسی که یادگیری شما را متحول می‌کند
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
3 آبان 1401

10 اپلیکیشن دیکشنری روسی که یادگیری شما را متحول می‌کند

وقتی شروع به یادگیری یک زبان می‌کنید، باید حتماً لغات آن را هم یاد بگیرید. برای آنکه بتوانید معانی و تعاریف دقیق واژگان و همچنین تلفظ عبارات را چک کنید، حتماً باید به تهیه یک فرهنگ لغت خوب اقدام کنید. از آنجایی که دیکشنری‌های آنالوگ فضای زیادی را در قفسه‌های کتابخانه شما اشغال می‌کنند، بهتر است از یک نرم‌افزار دیکشنری به‌جای استفاده از یک فرهنگ لغت آنالوگ پر زحمت استفاده کنید.

چرا باید از برنامه‌های دیکشنری روسی استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین دلایل استفاده از برنامه ‎های فرهنگ لغت روسی، راحت  بودن کار با آن‌ها است. به این معنی که شما در هر زمان و هر مکان می‌توانید از آنها استفاده کنید، بنابراین آنها بسیار بیشتر از یک فرهنگ لغت استاندارد قابل استفاده هستند.

بسیاری از برنامه‌های فرهنگ لغت، محتوای آفلاین زیادی ارائه می‌دهند، بنابراین شما حتی نیازی به استفاده از اینترنت ندارید.

این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا کلمات جدید واژگانی را هر زمان که با آن‌ها مواجه می‌شوید، یاد بگیرید. گاهی اوقات شما در افکار خود به یاد کلمه‌ای می‌افتید و متوجه می‌شوید که معنای آن را فراموش کرده‌اید در این مواقع، استفاده از یک برنامه فرهنگ لغت به شما کمک می‌کند بتوانید این ابهام را براحتی برای خود برطرف کنید.

علا.ه بر این، این فرهنگ‌لغت‌های نرم‌افزاری منابع بسیار متنوعی را برای کمک به شما در حوزه یادگیری کلمات ارائه می‌دهند. این منابع شامل تعاریف مختلف یک واژه، مثال‌ها یا حتی یک نمودارها و سایر مطالب مرتبط با کلمات برای کمک به همه کاربران است.

جالب‌تر از تمام این‌ها، برنامه‌های فرهنگ لغت در هنگام سفر بسیار مفید فایده واقع می‌شود. اگر به روسیه سفر می‌کنید، این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند تا کلمات را به محض مواجهه و کلماتی را که در حال حرکت نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهند تا بدون چالش‌های جابه‌جایی در کتاب عبارات، براحتی بتوانید با بومیان روس زبان ارتباط برقرار کنید و در موقع مسیریابی با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

در اینجا لیستی از بهترین فرهنگ‌لغت‌های نرم‌افزاری را در اختیار شما قرار می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لغت‌های موردنظر خود را به آسانی پیدا کنید.

Russian Dictionary

توسط iThinkdiff

موجود برای گوشی‌های iOS | اندروید

10 اپلیکیشن دیکشنری روسی

این دیکشنری مجموعه‌ای زیبا از واژگان و بسیاری از ویژگی‌ها وخصویات خاص در مورد آن‌ها را ارائه می‌دهد.

نسخه اصلی این نرم‌افزار رایگان است. باید ابتدا این فرهنگ‌لغت را دانلود کنید تا ببینید با این قالب از ارائه اطلاعات واژگانی راحت هستید یا خیر. اما اکثر ویژگی‌ها – از جمله ویژگی‌های اساسی مانند تلفظ و مترجم آنلاین – با پرداخت هزینه به‌عنوان خرید درون‌برنامه در دسترس هستند.

مدخل‌های کلمات می‌تواند شامل گزینه‌های ترجمه، تعاریف، ریشه‌های تاریخی، مترادف‌ها و تلفظ باشد. می‌توانید ابتدا کلمات را نشانه‌گذاری کنید تا راحت‌تر بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

اما این نرم‌افزار بسیار بیشتر از یک فرهنگ‌لغت  اطلاعات ارائه می‌دهد. اگر بخواهید هزینه کنید، می‌توانید به ویژگی‌های ویژه‌ای از جمله کلمه روز، نقل قول روز، عبارت روز، کتاب عبارات، فلش کارت و بازی‌هایی که برای مطالعه کلمات آماده شده، دسترسی داشته باشید. می‌توانید از دوربین گوشی خود برای اسکن متن و جستجوی آن در فرهنگ لغت استفاده کنید. حتی می‌توانید متن را کپی کرده و در نوار جست‌وجوی فرهنگ لغت جایگزاری کنید تا بتوانید از هر متن ترجمه‌ شده‌ای که دوست دارید در پیام‌های متنی، توییت‌ها و غیره استفاده کنید.

این نرم‌افزار با سیستم‌ عامل‌های iPhone، iPad و iPod Touch سازگار بوده و حتی می‌توانید آن را با ساعت اپل خود تنظیم کنید.

 

Russian English Dictionary & Thesaurus & Translator by Xung Le

موجود برای iOS | اندروید

این فرهنگ لغت با دربر داشتن بیش از 750000 واژه و عبارت روسی، بسیار بزرگ است.

این نرم‌افزار، دیکشنری انگلیسی روسی و اصطلاحنامه، مترجم متون، تلفظ‌ها و مثال‌ها را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این‌ها، این نرم‌افزار کلمات و تلفظ‌ها را بر روی تلفن شما دانلود کرده تا همچنان بتوانید به اطلاعات آفلاین دسترسی داشته باشید. ویژگی‌های ویژه این نرم‌افزار عبارتند از فرهنگ لغت تصویری، تصحیح کلمه در صورت اشتباه تایپی، فهرست علاقه‌مندی‌ها که می‌توانید برای مطالعه از آن استفاده کنید و پیوند به فرهنگ لغت‌های آنلاین محبوب است.

فراموش نکنید که با تهیه نسخه اصلی رایگان تنها می‌توانید به بخش محدودی از امکانات آن دسترسی داشته باشید. اگر از این نرم‌افزار و نحوه کارکرد و دسته‌بندی اطلاعات آن راضی و کار با آن را دوست داشته باشید، می‌توانید نسخه حرفه‌ای را در برنامه خریداری کنید و با صرف هزینه تنها 5 دلار به تمام ویژگی‌ها و امکانات آن دسترسی داشته باشید.

 

English-Russian Dictionary

اثر الکساندر کوندراشوف

موجود برای سیستم عامل‌های iOS | اندروید

این فرهنگ لغت گسترده کلمات انگلیسی و روسی را به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به دسترسی به اینترنت ارائه می‌دهد.

در هر مدخل تعدادی گزینه ترجمه، کلمات مرتبط، تلفظ‌ها و مثال‌ها ارائه  شده است.

اگرچه این برنامه رایگان است، اما تبلیغاتی را در حین استفاده کاربر برای او نمایش می‌دهد. شما می‌توانید تبلیغات را با پرداخت هزینه‌ای اندک از طریق خرید درون برنامه‌ای حذف کنید.

 

reDict

دیکشنری و مترجم روسی-انگلیسی توسط دیمیتری شاولیک

موجود برای سیستم عامل iOS

این برنامه مجموعه قابل‌قبولی از محتوای آفلاین و مجموعه عظیمی از محتوای آنلاین را ارائه می‌دهد.

برنامه اصلی با دسترسی محدود رایگان است، اما خریدهای درون برنامه‌‌ای در دسترس هستند که به شما امکان می‌دهند به امکاناتی نظیر افزودن کلمات بیشتر به فرهنگ لغت یا اضافه کردن ویژگی‌های خاص دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌های ویژه عبارتند از: اصطلاحنامه، تصحیح کلمه در صورت غلط املایی و تایپی، جستجوی کلمات مشابه، جستجوی اشکال مختلف دستوری یک کلمه، ذخیره کلماتی که به صورت آنلاین جستجو کرده‌اید تا بعداً به آنها دسترسی آفلاین داشته باشید، تلفظ‌های قابل دانلود و دسترسی آسان به پیشینه ترجمه‌ای که تا آن زمان استفاده کرده‌اید.

علاوه بر این، این برنامه هوشمند بوده و با استفاده روزافزون از برنامه، برنامه پا به پای شما شما یاد می‌گیرد و هر بار در جستجو بهتر می‌شود.

 

فرهنگ لغت روسی Multitran

توسط Suvorov-Development

موجود برای سیستم‌عامل اندروید

این فرهنگ لغت روسی یک گزینه همه کاره برای هر زبان آموز روسی است. با فرهنگ لغت روسی Multitran، می‌توانید به مدخل‌های فرهنگ لغت بین روسی و زبان انتخابی خود دسترسی داشته باشید: انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپرانتو، هلندی، استونیایی، لتونیایی، آفریقایی یا کالمیک.

این فرهنگ لغت شامل طیف گسترده‌ای از کلمات از جمله اصطلاحات روزمره و همچنین واژگان پیشرفته‌تر مربوط به تجارت، تاریخ و موارد دیگر است. هر مدخل ارائه‌دهنده گزینه‌های ترجمه و تلفظ است.

علاوه بر این، این برنامه در بردارنده آپشنی با عنوان ” “word trainerبه معنای مربی کلمات است که در آن می‌توانید کلمات را برای تمرین با استفاده از تکالیف مختلف برای بهبود مهارت‌های نوشتاری، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن خود انتخاب کنید.

دانلود اولیه رایگان است اما برای آنکه بتوانید به محتوا دسترسی داشته باشید نیازمند اتصال به اینترنت خواهید بود.

 

فرهنگ لغت روسی به انگلیسی TheTranslator

موجود برای نرم‌افزار اندروید

این فرهنگ لغت روسی-انگلیسی برای مجموعه‌ای بی‌نظیر از کلمات محتوای آفلاین ارائه می‌دهد.

دانلود اولیه رایگان بوده اما می‌توانید خریدهای درون‌برنامه نیز انجام دهید.

هر مدخل فرهنگ لغت، ارائه دهنده اطلاعات بسیاری است از جمله کلمه‌ای که بین زبان‌ها ترجمه شده و همچنین مطالب اضافی دیگر مانند مثال‌ها، کلمات/عبارات مشابه، مترادف‌ها و تلفظ‌ها.

از ویژگی‌های خاص این فرهنگ لغت می‌توان به موارد بی‌نظیر اشاره کرد از جمله آپشن‌های تشخیص صدا، فیلترهای جستجو که به شما امکان جستجو بر اساس پیشوند یا پسوند و لیست علاقه‌مندی‌های قابل تنظیم را می‌دهد تا به شما این امکان را فراهم کند که بتوانید لیست واژگان خود را ایجاد کنید.

 

دیکشنری انگلیسی-روسی توسط DictLab

موجود برای سیستم‌عامل اندروید

این فرهنگ‌لغت انگلیسی-روسی دسترسی آفلاین را به مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از کلمات ارائه می‌دهد. دانلود اولیه این نرم‌افزار رایگان است.

هر مدخل فرهنگ لغت شیوه‌های متنوعی برای گفتن کلمات به همراه مثال‌های استفاده شده ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های ویژه این نرم‌افزار شامل فهرست موارد دلخواه است که به شما امکان می‌دهد کلمات را ذخیره کنید تا بعداً بتوانید برای مطالعه و مرور به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین یک سابقه جستجو برای شما ایجاد می‌شود که می‌توانید آن را بر اساس فراوانی استفاده مرتب کنید تا ببینید کدام کلمات را بیشتر جستجو می‌کنید. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالاً نیاز دارید آن کلمات را بیشتر مطالعه کنید.

 

دیکشنری روسی نوشته آتنا سافت

موجود برای سیستم‎عامل اندروید

این برنامه فرهنگ لغت رایگان، محتوا را هم به‌صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین ارائه می‌دهد.

فرهنگ لغت روسی آتنا سافت ارائه‌دهنده یک رابط کاربری ساده و خوانا است. هر مدخل حاوی ترجمه کلمه، متضادها و کلمات مشابه است.

ویژگی‌های ویژه عبارتند از پیشنهاد خودکار برای تکمیل کلماتی که تایپ می‌کنید، جستجوی صوتی، کلمه روز، برنامه مطالعه، بازی با کلمات و گزینه اشتراک‌گذاری یا کپی کلمات.

 

دیکشنری انگلیسی روسی توسط SE Develop

موجود برای سیستم‌عامل اندروید

این نرم‌افزار یک برنامه فرهنگ لغت رایگان با بیش از 50000 کلمه است. فقط کافیست آن را دانلود کنید و بدون اتصال به اینترنت خواهید توانست به محتوای آن دسترسی داشته باشید.

کلمات را به زبان روسی تایپ کنید تا بتوانید کلمات مشابه در زبان انگلیسی را پیدا کنید، یا برعکس، یک کلمه را به زبان انگلیسی تایپ کنید تا معادل روسی آن را بیابید. تلفظ هر کلمه نیز در دسترس است، اما ممکن است برای چک کردن تلفظ کلمات نیاز به دسترسی به اینترنت داشته باشید. مدخل‌های کلمات ساده و سرراست بوده و به تفسیر ساده‌ای از طرف شما نیاز دارند.

ویژگی‌های اضافی شامل تاریخچه جستجو بوده که هر کلمه‌ای که تا به حال جستجو کرده باشید را ردیابی می‌کند. از این گذشته، فهرست علاقه مندی‌ها برای کمک به ایجاد فهرست لغات برای مطالعه و یک کلمه از روز بسیار سودمند است.

 

فرهنگ انگلیسی روسی اثر شهیدالاسلام

موجود برای سیستم عامل اندروید

این برنامه فرهنگ لغت رایگان روسی محتوای آفلاین را در قالبی خوانا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

کافیست فقط یک کلمه را تایپ کنید و گزینه تکمیل خودکار کلمه‌‎ای را که که درحال تایپ آن هستید را حدس زده و پیشنهاداتی را برای انتخاب شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بدون آنکه وقت اضافه صرف تایپ کردن کل کلمه کنید، گزینه مدنظرتان را از بین لیست ارائه‌شده انتخاب نمایید.

برای کمک به بهبود دایره لغات خود، می‌توانید کلماتی را به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کرده، کلمات را به روز کنید یا حتی کلمات جدیدی را به فرهنگ لغت خود اضافه کنید.

در مجموع، این برنامه‌های فرهنگ لغت روسی بی‌نظیر به شما کمک می‌کند تا در گوشی همراه خود به مجموعه‌ عالی آموزشی دسترسی داشته باشید.

در این مقاله به بررسی فرهنگ‌لغت‌های نرم‌افزاری متعددی پرداختیم که بر گوشی خود نصب کرده و به‌جای فرهنگ‌لغت‌های پر دردسر آنالوگ از آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید همین اکنون یکی از این نرم‌افزارها را دانلود کرده و جستجوی خود را از امروز شروع کنید!

10 اپلیکیشن دیکشنری روسی که یادگیری شما را متحول می کند

اگر در روند یادگیری زبان روسی خود به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید میتوانید با تیم متخصص ما تماس گرفته و ابهامات خود را مطرح کنید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:بهترین نرم‌افزارها برای یادگیری زبان روسی در سال 2022


 

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید