IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
پادکست های برزیلی برای بهبود زبان پرتغالی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
13 آذر 1401

جذاب‌ترین پادکست‌های برزیلی برای بهبود زبان پرتغالی

پادکست‌های جذاب و آموزنده فراوانی در موضوعات مختلف، از سیاست گرفته تا موسیقی و ادبیات به زبان پرتغالی برزیلی وجود دارد. نکته مهمی که در مورد استفاده از پادکست‌ها وجود دارد این است که باعث می‌شود مهارت شنیداری شما تقویت شود.

در ادامه شما را با بهترین پادکست‌های زبان پرتغالی برزیلی آشنا خواهیم کرد.

“Bacanudo”

می‌توان گفت که این پادکست جذاب‌تر از یک برنامه رادیویی در موقع رانندگی است و در عین حال مانند یک برنامه رادیویی پر از از مکالمات پر سر و صدا، سرگرم‌کننده و غیررسمی میان تعداد معدودی از میزبانان درباره موضوعاتی که عمدتاً فرهنگی هستند تشکیل شده است. خوشبختانه برای زبان‌آموزان پرتغالی، بسیاری از موضوعات در سطح بین‌المللی شناخته شده هستند. به‌عنوان مثال، بحث‌ها و مناظرات اخیر حول کنسرت‌های هارد راک، برنامه‌های موسیقی، درام‌های سیاسی تلویزیونی آمریکایی و عشایر دیجیتال را پوشش داده است.

روزنامه‌نگاران و مهمان‌های دیگری که به برنامه می‌آیند، درمورد حوزه‌های تخصصی خود بحث می‌کنند، اما موضوع مکالمات ممکن است به هر حوزه‌ای که مورد علاقه افراد درگیر است، متمایل شود.

“Café Brasil”

لوسیانو پیرس مجری برنامه هر هفته در مورد سیاست، فرهنگ برزیل و نحوه زندگی مشترک و جامعه صحبت‌های مختصری انجام می‌دهد. هدف او روشنگری کردن و معرفی سایر “مربیان شخصی” ذهن به شنوندگان خود است.

برای اینکه این مطالب برای مخاطب بیش از حد گیج‌کننده نشود، در جای جای پادکست‌ها MPB (موسیقی محبوب برازیلیرا، سبکی از موسیقی محبوب برخاسته از سامبا، راک و بوسا نوا در دهه 1960) پخش می‌شود.

“Escriba Café”

این پادکست نسبتاً نامنظم، برای علاقمندان به تاریخ یا کسانی که درمورد فرهنگ کنجکاو هستند گزینه‌ای بسیار عالی است. escriba که در عنوان پادکست آمده به‌معنای “کاتب” است.

با هر اپیزود شما وارد زندگی یک فرد یا مکان خاص شده و مناظر و احساسات توصیف شده به شما کمک می‎کند تا بتوانید آنها را مجسم کنید. یک اپیزود در مورد ساکنان اولیه جزیره ایستر صحبت می‌کند، اپیزودی دیگر، در مورد نویسنده بریتانیایی و ژنرال لرد بادن پاول، بنیانگذار پیشاهنگان آمریکا.

جذاب ترین پادکست های برزیلی بهبود زبان پرتغالی

این پادکست برای زبان‌آموزانی که در مراحل اولیه یادگیری زبان پرتغالی خود هستند و می‌خواهند پادکستی با گفتار واضح، آهسته و واژگان ساده و غیر عامیانه گوش دهند، بهترین گزینه است.

“Mamilos”

جولیانا والاور و کریس بارتیس با مکالمات و مصاحبه‌هایی که بیشتر شبیه مکالمات غیررسمی هستند، موضوعات برتر درمورد سیاست و فرهنگ را پوشش می‌دهند.

به‌نظر می‌رسد «موضوعات پرطرفدار» در برزیل شبیه به آن چیزی است که مردم در سطح جهانی درگیرش هستند، در موردش توییت می‌زنند و وبلاگ می‌نویسند. این پادکست موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد، از جمله سیاست برزیل و سیاست‌های بین‌المللی، سلامت، آزادی بیان، اینترنت و بسیاری موضوعات دیگر. اگرچه پادکست به‌طور خاص بر دغدغه‌های مردم برزیل تأکید دارد، اپیزودها عموماً در باب موضوعات بین‌المللی‌ای هستند که شنوندگان آگاه از سایر نقاط جهان از پیش با آن آشنا هستند.

شعار این پادکست “Mamilos” “Informação com inteligência, humor, respeito e empatia” (اطلاعات هوشمند، شوخ طبعی، احترام و همدلی) است. همانطور که این شعار نشان می‌دهد، میزبان‌ها بیشتر علاقه‌مند به بررسی مسائل هستند تا عرضه یک دیدگاه خاص. اگرچه آنها در بعضی موارد اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند، اما سعی می‌کنند به عقب برگشته و اطلاعات نادرست از پادکست قبلی را تصحیح کنند.

“Caixa de Histórias”

اگر دوست دارید به صحبت‌های افراد باهوش در مورد ادبیات گوش دهید، این پادکست مخصوص شماست. عنوان آن «جعبه داستان» ترجمه می‌شود، زیرا پادکست با داستان‌ها و خوانش‌های تا حدی نمایشی از کتاب‌ها شروع می‌شود، سپس بحث‌هایی درباره ادبیات، اغلب از طریق مصاحبه با خود نویسندگان ارائه می‌کند.

هدف پادکست قدردانی از ادبیات و جذب خوانندگان جدید به سمت این حوزه است. این پادکست برای زبان‌آموزان دشوار نیست و درک زبان ادبی با تمام ریشه‌های مشترک لاتینی که با انگلیسی دارد نسبت به پرتغالی غیررسمی‌تر آسان‌تر است. میزبان و مهمانان معمولاً نسبتاً آهسته و واضح صحبت می‌کنند.

“Dragões de Garagem”

این پادکست پوشش‌دهنده تمام موضوعات علمی در سطحی ابتدایی است، از زیست‌شناسی گرفته تا زبان‌شناسی و فیزیک. حتی اگر پرتغالی شما کامل نباشد، درک موضوعات این پادکست برای شما بسیار آسان است. سخنرانان به آرامی صحبت کرده و از گفتار عامیانه زیاد استفاده نمی‌کنند و اصطلاحات علمی را به زبان رایج توضیح می‌دهند. تنها چیزی که در مورد این پادکست می‎توان به آن خرده گرفت، موسیقی پس‌زمینه آزاردهنده‌ی آن است، اما به مرورو یاد خواهید گرفت چطور آن را نادیده بگیرید.

برخی از موضوعات علمی مستقیماً از بحث‌های روز گرفته می‌شود. ویروس زیکا و امواج گرانشی موضوعاتی بودند که اخیراً توسط رویدادهای خبری مطرح شده‌اند. برخی دیگر دربردارنده بحث‌هایی علمی در مورد موجودات جهان و کائنات هستند، مانند ریاضیات موسیقی و تاریخ مطالعه پرندگان.

“PQPCast”

اگرچه مکالمات پادکست خیلی دشوار نیستند، اما برخی از اپیزودها دارای برخی اصطلاحات عامیانه هستند و ممکن است دنبال کردن آنها برای برخی از زبان‌آموزان سخت‌تر باشد، به‌ویژه که زبان پرتغالی سریع است و کیفیت صدا همیشه خوب نیست.

مصاحبه‌ها و گفتگوها درمورد انواع موضوعات در فرهنگ پاپ است: سیاست، فناوری، علم، موسیقی، هنرهای تجسمی، و غیره. این پادکست تلاش می‌کند دیدگاه‌های فراتر از فرهنگ برزیل را درک کرده و آن‌ها را مورد بحث قرار دهد. میزبان‌ها در توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال هستند، بنابراین این ممکن است دنبال کردن این پادکست برای زبان‌آموزان سرگرم‌کننده باشد.

“Lado Bi”

اگرچه به تازگی این پادکست را کشف کرده‌ام، اما به‌سرعت به یکی از پادکست‌ها مورد علاقه‌ام تبدیل شد. پادکست انواع موضوعات را در جامعه برزیلی و بین‌المللی دربر می‌گیرد، موضوعاتی که مطمئناً برای افراد فراتر از این جوامع جالب است. همچنین مصاحبه‌هایی با شخصیت‌ها و نویسندگان مهم سیاسی با دیدگاه‌های جالب درمورد مسائل روز مردم برزیل و بسیار فراتر از آن وجود دارد.

“Não Ouvo”

عنوان این پادکست به‌معنای «نمی‌شنوم» ترجمه می‌شود و این پادکست خواهر وبلاگ معروف Não Salvo است («من ذخیره نمی‌کنم»).

پادکست های برزیلی برای بهبود زبان پرتغالی

این یک پادکست طنز پر سر و صدا است و به همین دلیل ممکن است برای برخی از زبان آموزان مبتدی چالش‌برانگیز باشد.

میزبانان و مهمانان حول یک موضوع صحبت می‌کنند، اما درمورد هر چیزی که در ذهنشان است نیز تحقیق می‌کنند. موضوعات مربوط به قسمت‌ها شامل سفر، موسیقی، حیوانات خانگی و خاطرات دوران کودکی و کمی شبیه گوش دادن به مکالمات بی‌هدف بین دوستان نزدیک است. علاوه‌براین، در جای‌جای اپیزودها، ‌آهنگ‌های خوبی با موسیقی برزیلی پخش می‌شود.

“Pub de Ideias”

فضایی که این پادکست ایجاد کرده شبیه به جمع دوستانه چند مرد است که در یک بار نشسته‌اند و در مورد هر چیزی که در اخبار می‌شنوند و هر آنچه در این مورد از ذهنشان می‌گذرد صحبت می‌کنند. این موضوعات می‌تواند شامل شایعاتی جهانی در مورد افراد مشهور، اخبار برزیل و روندهای اجتماعی باشد. اگرچه زبان مورداستفاده این پادکست بسیار غیررسمی است، افراد حاضر در برنامه نسبتا آهسته صحبت کرده و کیفیت صدا خوب است.

“Scicast”

این پادکست علمی طولانی که هر اپیزود آن نزدیک به دو ساعت طول می‌کشد، به نظر می‌رسد که برای کودکان ساخته شده است. اگر لحن کودکانه‌ آن برایتان مهم نباشد، این پادکست می‌تواند برای زبان‌آموزان پرتغالی گزینه خوبی برای تمرین زبان به‌حساب آید.

موضوعات علمی به‌شیوه‌ای ساده و با جزئیات زیاد و شبیه به دیالوگ‌های متنی توضیح داده می‌شوند. موضوعات بسیار متفاوت هستند، اما فقط یک ایده را ارائه می‌دهند. موضوعاتی از قبیل: گیاه شناسی، اپیدمیولوژی، ماری کوری و حتی علم طنز.

“Fronteiras da Ciência”

این پادکست علمی به‌طور محدود در مورد انواع موضوعات صحبت‌ می‌کند و گفتگوهای غیررسمی و نسبتاً بدون ساختار با کارشناسان مهمان حتماً برای شما جالب خواهد بود.

برخی از موضوعاتی که پوشش داده شده شامل بحث‌هایی مانند تئوری موجود در پشت بازی سنگ-کاغذ-قیچی، تلسکوپ فضایی اشعه ایکس، علم «پیشتازان فضا»، تأثیر مصرف گوشت برزیلی بر گرم شدن کره زمین است .

“Samba Rock na Veia”

تا آنجا که من اطلاع دارم، در حال حاضر هیچ پادکست سامبا راک با کیفیتی وجود ندارد (اگرچه به‌نظرم”Samba do Crioulo Doido” یک پادکست عالی بود).

«Samba Rock na Veia» را نمی‌توانید به صورت یک فایل صوتی برای خود تهیه و دانلود کنید، اما می‌توانید به تعدادی از میکس‌تپ‌ها در SoundCloud و مکان‌های دیگر دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید پرتغالی را با جالب‌ترین موسیقی برزیل (و حتی می‌توان گفت جالب‌ترین نوع موسیقی در کل سیاره زمین) یاد بگیرید، این یک فضای عالی برای انجام این کار است.

مزایای گوش دادن به پادکست‌های برزیلی در حین یادگیری پرتغالی

اکثریت قریب به اتفاق زبان‌آموزان پرتغالی تنها هدفشان کسب مهارت خواندن و نوشتن به این زبان نیست، بلکه اغلب آن‌ها به دنبال کسب مهارت‌های شنیدن و صحبت‌ کردن هستند. به‌عنوان بخشی از یک برنامه یادگیری بزرگتر، پادکست‌ها می‌توانند کمک بزرگی باشند.

  • به زبان پرتغالی برزیلی واقعی همانطور که بومیان صحبت می‌کنند گوش دهید: دیالوگ‌هایی که در کتاب‌های درسی و راهنمای مطالعه بهتر دریافت خواهید کرد بسیار عالی بوده و حتماً باید بخشی از برنامه یادگیری و مطالعه شما باشد. اما با این حال، این پادکست به شما امکان دسترسی به طیف وسیعی از لهجه‌ها، زبان‌های عامیانه و سبک‌های گفتاری را (که با سفر به برزیل با آن مواجه خواهید شد) نمی‌دهند.
  • انگیزه خود را افزایش دهید: قدردانی از پادکست ها می تواند به خودی خود به یک هدف تبدیل شود. اگر از صدای خنده دار یا آموزنده لذت می برید، به احتمال زیاد انگیزه بیشتری خواهید داشت که زبان پرتغالی خود را بیشتر کنید تا بهتر بتوانید از مطالب بیشتر لذت ببرید. من پادکست هایی را انتخاب کرده ام که طیف وسیعی از علایق را برای این پست پوشش می دهند. هر یک از آنها باید بتواند چیزی مفید به زندگی شما اضافه کند.
  • واژگان را در متن بشنوید و آن را بهتر به خاطر بسپارید: تنها به‌خاطر سپردن تعریف لغت‌نامه‌ای یک کلمه می‌تواند زبان پرتغالی شما را به‌خوبی تقویت کند. شنیدن استفاده از این موارد در زمینه‌های مختلف به شما امکان می‌دهد توانایی خود را برای استفاده دقیق از آن تقویت کنید. گوش دادن به پادکست‌های برزیلی به شما این حس را می‌دهد که چگونه زبان پرتغالی مورد استفاده بومیان قرار می‌گیرد تا بتوانید برای صحبت کردن آماده شوید.

چگونه پادکست‌های معتبر پرتغالی را در روال یادگیری خود بگنجانید

اکنون که متقاعد شده‌اید که باید شروع به گوش دادن به پادکست کنید، این مراحل را دنبال کنید تا از این منابع عالی بیشترین بهره را ببرید.

  • یافتن پادکستهای عالی

اولین قدم ساده، یافتن بهترین پادکست‌های زبان پرتغالی است. محبوبیت پادکست‌ها در دنیای انگلیسی زبان در چند سال اخیر افزایش یافته است. این موضوع تا حدی در برزیل نیز صادق است، اما اغلب برزیلی‌ها کماکان با موسیقی یا ایستگاه‌های رادیویی ارتباط بهتری برقرار می‌کنند.

همانطور که در این مقاله هم می‌بینید، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های پادکست برزیلی عالی وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید. اما اگر به‌دنبال چیزی هستید فرای آنچه که در این مقاله پوشش داده شده، می‌توانید به فهرست راهنمای پادکست iTunes ویژه برزیل بروید، و در آنجا پادکست‌ها را که بر اساس موضوع فهرست‌بندی شده است، بررسی کنید.

همچنین ممکن است بخواهید فهرست موجودی را در Brainstorm9، تولید کننده انواع پادکست‌های هوشمند (که در زیر به چند مورد از آنها اشاره شده است) بررسی کنید.

یک برنامه پادکست خوب برای زبان آموزان دریافت کنید

من در طول سال ها از تعدادی برنامه پادکست استفاده کرده ام. من فکر می‌کنم بهترین گزینه برای زبان‌آموزان اکنون Pocket Casts است، زیرا به شما امکان می‌دهد صدا را با سرعت‌های مختلف پخش کنید و در صورت لزوم به راحتی 10 ثانیه به عقب بروید. همچنین می‌توانید آن را بین دستگاه‌ها و در برنامه مرورگر وب، برای مواقعی که می‌خواهید از رایانه خود گوش دهید، همگام کنید.

جذاب ترین پادکست های برزیلی برای بهبود زبان پرتغالی

شروع یادگیری با یک پادکست ساخته شده مخصوص زبان‌آموزان

پادکست‌هایی که برای افراد بومی ساخته می‌شوند، گاهی اوقات به سختی قابل درک هستند، به خصوص اگر در مراحل اولیه یادگیری پرتغالی باشید. اگر احساس می‌کنید که مکالمات در این پادکست‌ها سرعت خیلی بالایی دارند، سعی کنید به پادکستی که مخصوص زبان‌آموزان ساخته شده است گوش دهید تا به تدریج مهارت‌های درک مطلب خود را تقویت کنید.

یکی از نمونه‌های عالی برای این موضوع پادکست‌های PortugalPod101 است. این برنامه پرتغالی به‌طور مداوم با مواد آموزشی تازه به‌روز می‌شود. شما می‌توانید بدون توجه به سطح تسلط خود از این جریان محتوای زبان بهره‌مند شوید – این پادکست برای تمام سطوح زبان‌آموزان، از سطح مبتدی گرفته تا سطح پیشرفته، چیزی برای ارائه دارد.

یکی دیگر از مواردی که موقع گوش دادن به پادکست مهم است این است که سعی کنید پادکست را برای تقویت درک مطلب خود گوش کنید. برخی چنین استدلال می‌کنند که پخش کردن پادکست در طول روز و در فضایی که در آن زندگی می‌کنیم، باعث می‌شود بتوانیم زودتر پرتغالی را یاد بگیریم. اگرچه این کار ممکن است تا حدی مؤثر باشد، اما گوش دادن فعالانه به معنای مطمئناً شما را بیشتر درگیر یادگیری می‌کند.

اگر زبان پرتغالی شما هنوز به‌اندازه کافی خوب نیست که بتوانید یک پادکست کامل را دنبال کنید، کافیست در روز فقط 30 ثانیه گفتگو (یا مثلاً مقدمه) را گوش داده و گوش دادن فعالانه از قسمتی که به آن علاقه دارید را تمرین کنید.

زبان‌آموزان پیشرفته پرتغالی بیشتر تمایل دارند به طور فعال به محتوایی گوش دهند که می‌توانند به نوعی به آن واکنش نشان دهند، حتی اگر پادکست را در حین انجام کارهای خانه یا در موقع رانندگی گوش دهند.

از متوقف کردن پادکست‌ها برای جستجوی کلمات یا عبارات یا یادداشت‌کردن نکات ضروری‌ای که می‌خواهید بعداً با یک مربی در مورد آن‌ها بحث کنید، نترسید.

داشتن تعامل با پادکست‌های برزیلی و ادغام آنها در یادگیری و زندگی خود

یکی از راهبردهای کلاسیک یادگیری زبان این است که فهرستی از واژگان جدیدی را که به تازگی آموخته‌اید تهیه کرده و سعی کنید با استفاده از هر یک از موارد، متن کوتاهی بنویسید. شما می‌توانید این کار را با کلماتی که از یک پادکست برزیلی آموخته‌اید نیز انجام دهید. برای مثال ممکن است بخواهید به نظراتی که در پادکست بیان شده است پاسخ دهید یا خلاصه‌ای از آنچه در مورد آن صحبت شده است بنویسید.

منبع دیگری که می توانید استفاده کنید ReversoContext است. این سایت به شما امکان می‌دهد کلمات یا عبارات را جستجو کنید و ببینید که چگونه در جملات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یک شیوه عالی و رایگان برای بررسی استفاده شما از این واژگان (و همچنین گرامر) ارسال متن خود به Lang-8 است که به زبان‌آموزان از سراسر جهان امکان می‌دهد تصحیحات متن را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

تقریباً همه پادکست‌های ذکر شده در این پست، شنوندگان خود را تشویق می‌کنند که از طریق ایمیل، فیس‌بوک و/یا توییتر با آن‌ها در ارتباط باشند. به دسته‌های آنها در پادکست گوش دهید یا آنها را در وب‌سایت‌های مرتبط پیدا کنید و بخشی از دیدگاه خود را برای میزبانان ارسال کنید!

در دنیای پادکست برزیلی چیزهای بیشتری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید، اما امیدوارم که این مقاله توانسته باشد به شما زبان‌آموزان پرتغالی در کشف مکان‌های مختلف برای یادگیری کمک کند. جهان پادکست برزیل نیز به رشد خود ادامه خواهد داد، بنابراین پادکست‌های بزرگ و بیشتری متولد خواهند شد و جهان Lusophone را غنی خواهند کرد و این مسلماً انگیزه بیشتری به زبان‌آموزان جهت ادامه روند تکمیل زبان پرتغالی‌شان می‎دهد.

درصورتی که در یادگیری زبان پرتغالی به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:تقویت مهارت های شنیداری زبان پرتغالی با 5 تکنیک مؤثر

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید