IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نرم افزارهای دیکشنری پرتغالی مفیــد
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
5 آذر 1401

نرم‌افزارهای دیکشنری‌ پرتغالی مفید مخصوص تلفن هوشمند

آیا برایتان پیش آمده که مجبور باشید کلمه جالبی را جست‌وجو کنید که در یک رقص راک سامبا در سائوپائولو با آن برخورد کردید؟آیا تنها منبع جست‌وجویی که در خانه سراغ دارید فقط یک کتاب پرتغالی است؟

احتمالاً برای پیدا کردن معنای کلمه به دنبال گوشی هوشمند خود خواهید گشت. اما آیا می‌دانید باید از کدام اپلیکیشن دیکشنری باید استفاده کنید؟

در این پست فهرست کوتاه خود را ارائه می‌دهم که کدام برنامه برای چه هدفی بهترین است و چگونه زبان‌آموزان پرتغالی می‌توانند از مزایای کامل آنها استفاده کنند.

نحوه استفاده از برنامه‌های دیکشنری پرتغالی

نکته اصلی برای بسیاری از زبان‌آموزان پرتغالی که به دنبال یک برنامه فرهنگ لغت خوب و مناسب هستند این است که بتوان به صورت آفلاین نیز از برنامه استفاده کرد.

اگرچه برنامه‌های دیکشنری اینترنت زیادی را مصرف نمی‌کنند، اما وقتی خارج از کشور خود هستید، مثلاً برزیل یا پرتغال، اینترنت ممکن است قیمت بالایی داشته باشد. در ادامه تعدادی از برنامه‌هایی را که می‌توان در حالت آفلاین نیز استفاده کرد پیشنهاد می‌کنم، اما حتی آن برنامه‌ها را نیز اگر به‌صورت آنلاین استفاده کنید می‌توانید از ویژگی‌های بیشتری مانند تلفظ کلمات استفاده کنید.

به‌همین دلیل از آنجایی که احتمالاً می‌خواهید در نقشه‌های شهرها و محله‌های مختلف جستجو کنید یا از رویدادهای جاری مطلع شوید و با مردم محلی ارتباط بگیرید و با آن‌ها پیام رد و بدل کنید، به‌شدت توصیه می‌کنم اگر در یک کشور پرتغالی زبان اقامت دارید، یک سیم کارت محلی برای خود تهیه کنید.

این بدان معناست که شما باید با یک گوشی قفل نشده سفر کنید. در بدو ورود، به نزدیکترین فروشگاه تلفن مراجعه کنید و برای خرید یک سیم کارت ارزان قیمت ثبت‌نام کنید. بر اساس تجربه‌ای که من دارم، این خرید یک سیم‌کارت در پرتغال بسیار آسان است، اما در برزیل ممکن است کمی دردسرساز باشد، زیرا در برزیل برخی از اپراتورها نمی‌توانند به خارجی‌هایی که شماره CPF (مالیات‌دهندگان برزیلی) ندارند کارتی ارائه دهند.

قبل از آنکه بخواهید برای تهیه سیم‌کارت اقدام کنید در صورت امکان، CPF یک دوست برزیلی را برای این منظور قرض بگیرید. توجه داشته باشید که می‎توانید با پاسپورت خود از برخی ارائه‌دهندگان، سیم‌کارت دریافت کنید. اگرچه این قانون برای تمام ارائه‌دهندگان وجود دارد اما برخی از آن‌ها در برابر این موضوع از خود مقاومت نشان می‌دهند که در این صورت شما سعی کنید فقط مغازه را عوض کنید.

اگر هم قصد سفر به یک کشور پرتغالی زبان را ندارید و تنها زبان پرتغالی را در کشور خود یاد می‌گیرید، دلیلی وجود ندارد که خود را به زحمت بیندازید و به دنبال یک برنامه فرهنگ لغت آفلاین باشید زیرا برنامه‌های آفلاین تنها داده‌های بسیار محدودی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و مانند نسخه‌های آنلاین غنی نیستند. با این حال، سعی کنید حتماً یک برنامه فرهنگ‌لغت روی گوشی خود نصب کنید، زیرا می‌توانید کلمات را در حین مطالعه، خواندن کتاب، در کلاس یا در مکالمه با پارتنر زبان خود براحتی و با سرعت جستجو کنید.

حتی ممکن است در جایی که اصلاً تصورش را نمی‌کنید یک کلمه پرتغالی بشنوید و حتی ممکن است این موضوع باعث تعجب شما شود، اما خب نباید نگران باشید زیرا تلفن شما تقریباً همیشه در دسترس است، بنابراین می‌توانید از آن برای جستجوی سریع استفاده کنید و با بسیاری از برنامه‌های دیگری که در ادامه معرفی خواهد شد، می‌توانید کلماتی را که جست‌وجو کرده‌اید در فهرستی برای مطالعات بعدی خود ذخیره کنید.

نرم افزارهای مفید مخصوص تلفن هوشمند

بهترین برنامه‌های دیکشنری آنلاین و آفلاین برای یادگیری پرتغالی

برنامه‌های که در ادامه خواهید دید دائما در حال به روز رسانی هستند، به این معنی که ویژگی‌های آنها همیشه درحال تغییر و بهتر شدن است.

توصیفاتی که برای هر کدام از موارد زیر خواهید یافت به شما امکان می‌دهد که بهترین برنامه‌های فرهنگ لغت پرتغالی را جست‌وجو کنید، اما برای آنکه مطمئن شوید کدام برنامه برای شما بهتر است حتما خود برنامه‌ها را بررسی کنید.

WordReference

این نرم‌افزار برای سیستم‌های اندروید و iOS در دسترس است.

این برنامه را من به دلایلی در صدر این فهرست قرار دادم. من آدم تنبلی هستم، و اگر بخواهم به مردم بگویم که می‌توانم کلمه را در این برنامه جستجو کنم و نه‌تنها ترجمه اصلی preguiçoso، بلکه بسیاری از ترجمه‌های دیگر را برای مفاهیمی مانند “lazy day”، “lazy/sloppy work” ، “lazy eye”یا “lazy river”. تعدادی از این‌ها با مثال‌هایی از کلمات استفاده شده در متن آمده است.

مزیت اصلی این برنامه نسبت به سایر برنامه‌ها این است که در پایین این مدخل، مثال‌های دیگر در مورد عباراتی که حاوی کلمه ” lazy ” هستند را نیز مشاهده خواهید کرد. به نظر می‌رسد که دیگران قبلاً سؤالاتی درمورد کاربردهای نسبتاً غیرمعمول یا خلاقانه این اصطلاح، معنای آنها و نحوه ترجمه آنها داشته‌اند. به‌علاوه، اگر نمی‌توانید پاسخ سوال خود را در آنجا بینید، می‌توانید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کرده و سؤال خود را مطرح نمایید.

به‌نظر می‌رسد تعداد زیادی مترجم باهوش در سراسر تالار گفتگو منتظر پاسخ‌گویی به عجیب‌ترین سؤالات شما هستند. در گذشته من از این مورد برای رسیدن به درک درستی از زبان پرتغالی و همچنین معنی برخی از آهنگ‌ها استفاده می‌کردم.

همچنین برای زبان‌آموزان پرتغالی، صیغه‌های ارائه شده و پیوندهای جستجوی تصویر گوگل در پایین تعاریف مفید است. این اطلاعات زیادی از یک جستجوی ساده است. برای پسری مثل من عالیه

در زمان نوشتن این مقاله، این برنامه فقط با اینترنت کار می‌کند و هنوز نسخه آفلاین آن موجود نیست. برنامه‌های iOS و Android اساساً حکم پنجره‌هایی برای وب‌سایت عالی WordReference.com دارند.

Google Translate

این نرم‌افزار را می‌توانید برای وب سایت و نیز سیستم‌های iOS و اندروید استفاده کنید.

احتمالاً این نرم‌افزار را به‌عنوان یک وب‌سایت ترجمه می‌شناسید، جایی که می‌توانید متنی را برای ترجمه در آن تایپ کنید یا با استفاده از میکروفونی که دارد جمله‌ای بگویید و منتظر ترجمه گفته خود باشید.

بهترین استفاده‌ای که من تا به الان از این نرم‌افزار کرده‌ام عکس گرفتن از یک منو بود تا بهتر بفهمم چه نوع غذاهای دریایی در ساحلی در پرنامبوکو سرو می‌شود.

با این حال سعی کنید این برنامه را به یک فرهنگ‌لغت تقلیل ندهید. شما اگر یک کلمه را در این نرم‌افزار جستجو کنید، مدخلی به سبک فرهنگ لغت با ترجمه‌های مختلف به شما تحویل خواهد داد (البته بدون نمونه‌های متنی که برنامه WordReference به شما ارائه می‌دهد). Google Translate همچنین در پیش‌بینی آنچه می‌خواهید تایپ کنید، عملکردی بسیار عالی دارد، مخصوصاً اگر املای پرتغالی شما ضعیف باشد.

می‌توانید پرتغالی و انگلیسی را در دستگاه خود ذخیره کنید و از آن به‌صورت آفلاین استفاده کنید. تنها اشکال کار این نرم‌افزار این است که تشخیص صدا در iOS به صورت آفلاین کار نمی‌کند.

Wiktionary

این فرهنگ‌لغت را تنها می‌توانید به‌صورت سایت استفاده کنید. این وب‌سایت همراه فرهنگ لغت ویکی‌پدیا است و نسخه انگلیسی آن راهی عالی برای جستجوی کلمات به تمام زبان‌هاست. این وب‌سایت توسط افرادی داوطلب اداره می‌شود، بنابراین هرگز نمی‌دانید معنای دقیق کلمه چه خواهد بود، اما در این وبسایت می‌توانید اطلاعاتی همانند صرف افعال، مترادف کلمات، ریشه‌شناسی و اسامی جمع برای کلمات پرتغالی به‌دست بیاورید. این نرم‌افزار کلیدی برای زبان‌آموزان ناامید پرتغالی به حساب می‌آید.

نرم افزارهای دیکشنری پرتغالی مفید مخصوص تلفن هوشمند

 

من فکر می‌کنم بهترین کار برای استفاده صحیح از این وبسایت این است که صفحه وب را در صفحه اصلی تلفن خود ذخیره و سپس روی آن کلیک کنید، درست مانند یک برنامه. اما اگر هنوز واقعاً  بدنبال یک برنامه مناسب هستید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

به‌نظر نمی‌رسد اندروید یک برنامه خاص با این محتوا برای زبان پرتغالی داشته باشد، اما یک برنامه رسمی ویکی‌واژه وجود دارد که فقط به‌صورت آنلاین کار می‌کند. برای سیستم‌عامل iOS، برنامه فرهنگ‌لغت پرتغالی توسط iThinkdiff دارای محتوای ویکی‌واژه بوده و به‌صورت آفلاین اجرا می‌شود.

Linguee

این فرهنگ‌لغت برای سیستم‌های iOS و اندروید موجود است.

کاربرد این برنامه برای جست‌وجوی عباراتی به زبان پرتغالی یا انگلیسی است که می‌خواهید ببینید مترجمان در گذشته چگونه این عبارات را ترجمه کرده‌اند. به‌عنوان مثال، اگر به دنبال ترجمه عبارت “laze around” باشید، بسته به متنی که در اختیار شماست، چندین ترجمه جالب از این عبارت را به زبان پرتغالی خواهید یافت: descansar، deitar-se، relaxar و غیره.

نکته جالب دیگری که در مورد این برنامه وجود دارد این است که این برنامه به‌ویژه برای ترجمه عبارات و واژگان مربوط به نهادها و اصطلاحات دولتی رسمی از پرتغالی به انگلیسی و بالعکس بسیار مفید است. با این حال، این نرم‌افزار اطلاعات را از اینترنت جمع‌آوری می‌کند، بنابراین معانی متفاوتی ممکن است برای یک عبارت برای شما ارائه شود.

تنها فرهنگ‌لغت این برنامه به‌صورت آفلاین کار می‌کند بنابراین فقط در صورتی که به اینترنت متصل هستید می‌توانید انتظار ترجمه‌های واقعی و زیبا را داشته باشید.

Offline English Portuguese dic by movin’App

این برنامه تنها برای سیستم عامل اندروید موجود است.

اگر به‌صورت آفلاین دوست دارید کار کنید، این نرم‌افزار گزینه‌ خوبی برای جستجوی ساده پرتغالی-انگلیسی است.

اگر به‌دنبال چیزی زیبا، روان و ساده هستید که در مواقع مختلف و حتی در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید بتوانید به آن تکیه کنید، این مورد برای شما بسیار مناسب است.

تلفظ کلمات پرتغالی موجود  است و می‌توانید کلماتی را که جستجو کرده‌اید علامت‌گذاری کنید. این یک ویژگی عالی است، برای مثال، اگر می‌خواهید بعداً به‌یاد بیاورید که کدام کلمات یاد گرفته‌اید تا از آن‌ها برای ساختن فلش‌کارت استفاده کنید. حتی شما می‌توانید این کلمات را به یک لیست واژگان شخصی اضافه کنید.

Portuguese Dictionary & Translator + by Ascendo

این برنامه برای سیستم‌های iOS و اندروید موجود است.

این برنامه فرهنگ لغت به‌صورت آفلاین نیز کار می‌کند و معانی اولیه کلمات را ارائه می‌دهد، اما این کار را بدون ارائه هیچ متن و زمینه‌ای انجام می‌دهد.

این یکی دیگر از برنامه‌های شیرین و کاربرپسند بوده که دربردارنده ویژگی‎های مفید اضافی چون تلفظ، صرف افعال و آزمون‌های واژگان برای زبان‎آموزان است.

رم افزارهای دیکشنری پرتغالی

در هر مکان و زمان که معنای واژگان پرتغالی برای شما چالش برانگیز شود، می‌توانید با استفاده از یکی از این نرم‌افزارها که در این مقاله معرفی شد، به نیاز خود پاسخ دهید. داشتن یک فرهنگ لغت خوب در جیب نعمت بزرگی است و زمانی واقعاً قدر آن را خواهید دانست که در نیاز فوری به جست‌وجوی معنای یک کلمه ناآشنا داشته باشید. پس سعی کنید با مطالعه و بررسی هر یک از این نرم‌افزارها، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

درصورتی که در یادگیری زبان پرتغالی به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:اپلیکیشن‌های ضروری برای زبان‌آموزان پرتغالی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید