IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
من می خواهم پرتغالی یاد بگیرم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
31 مرداد 1401

«من می‌خواهم پرتغالی یاد بگیرم!»

پرتغالی به مراتب ساده‌ترین زبانی است که می‌توانید یاد بگیرید.

این به این دلیل است که آن را قانع‌کننده‌ترین زبان برای یادگیری خواهید یافت.

شناسایی یک ارتباط شخصی با پرتغالی کلیدی است که باعث می‌شود همه چیز به راحتی در جریان این ماجراجویی زبانی مفید قرار گیرد.

در این پست به این می‌پردازیم که چه نوع انگیزه‌های فراگیر برای یادگیری پرتغالی بهترین است و چگونه آن‌ها را به اهداف هفتگی خود و ابزارهایی که برای دستیابی به آن‌ها استفاده می‌کنیم مرتبط کنیم.

همچنین اگر راجع به آموزش زبان پرتغالی و دوره‌های یادگیری آن سوالی داشتید، می‌توانید با تماس با موسسه زبان ایرانمهر، از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شده و به پاسخ سوالاتتان برسید.

من مــی خواهم پرتغالی یاد بگیرم

شناسایی انگیزه‌های خود برای یادگیری پرتغالی

احتمالاً چند دلیل برای یادگیری زبان پرتغالی شناسایی کرده‌اید. با این حال، همه انگیزه‌ها از نظر تأثیر آن‌ها بر یادگیری برابر نیستند. انگیزه‌های رایج زیر را برای یادگیری پرتغالی در نظر بگیرید:

• من می‌خواهم پرتغالی در رزومه ام باشد.

• « پس از اسپانیایی پرتغالی زبان آسانی خواهد بود.»

اینها ممکن است انگیزه‌های واقعی باشند، اما انگیزه‌های خوبی نیستند، زیرا هیچ نیاز مشخصی برای درک یا برقراری ارتباط ایجاد نمی‌کنند. این انگیزه‌ها را با این موارد مقایسه کنید:

• من می‌خواهم موسیقی برزیلی را درک کنم.

• من می‌خواهم معشوقه برزیلی ام را تحت تاثیر قرار دهم.

• من می‌خواهم در موزامبیک با مردم ملاقات کنم و مارابنتا برقصم.

• من می‌خواهم از مهمانی‌های راک سامبا در سائوپائولو لذت ببرم.

• من می‌خواهم بتوانم به مشتریان پرتغالی چیزی بفروشم.

اینها انگیزه‌هایی هستند که نه تنها شما را بر ساختارها و واژگان خاصی متمرکز می‌کنند، بلکه دلایل قانع کننده‌ای به شما می‌دهند تا زمانی که ماه‌ها یا سال‌ها به مطالعه خود عمیق می‌پردازید و کار سخت می‌شود، ادامه دهید.

داشتن انگیزه‌های خاص نیز مهم است، زیرا باید انتخاب کنید که روی چه نوع پرتغالی می‌خواهید تمرکز کنید. تلاش برای یادگیری همزمان پرتغالی اروپایی و برزیلی می‌تواند بسیار گیج کننده باشد. اگر می‌خواهید هر دو را یاد بگیرید، توصیه می‌کنم روی یکی تمرکز کنید و بعدا دیگری را اضافه کنید. توجه داشته باشید که مردم پرتغال تمایل دارند انگلیسی را خیلی خوب صحبت کنند، و برزیلی‌ها خیلی کمتر، بنابراین برای بسیاری از آنگلوفون‌ها، پرتغالی برزیلی انتخاب عملی‌تری است.

اهداف کوتاه مدت قابل دستیابی پرتغال

سپس انگیزه(هایی) که بر روی آن‌ها متمرکز می‌شوید باید به اهداف کوتاه مدت قابل دستیابی تبدیل شوند. اگر اهداف شما به موسیقی مربوط می‌شود، ممکن است در ابتدا سعی کنید اشعار آهنگ‌های ساده‌تری مانند Trem das onze اثر Adoniran Barbosa را یاد بگیرید.

اگر انگیزه‌های شما به تجارت مربوط می‌شود، یک قدم خوب اولیه این است که به سادگی بتوانید به زبان پرتغالی رسمی ‌یک تماس تلفنی برقرار کنید و بخواهید با شما تماس گرفته شود.

همانطور که به جلو پیش می‌روید، گرامر را نیز یاد خواهید گرفت، اما خوب است که این درس‌ها را به عنوان میانبرهایی در نظر بگیرید که به شما کمک می‌کند به هدف نهایی خود نزدیک شوید، یعنی اینکه بتوانید با سامبیستاهای برزیلی، باشگاه‌های کاپوئیرا آنگولا یا باشگاه‌های کاپوئرای آنگولا ارتباط برقرار کنید. دانستن چگونگی به هم‌آمیختن ضوابط زمانی مفید خواهد بود که می‌خواهید در مورد خواسته‌های خود به مردم بگویید: کدام آهنگ را می‌خواهید اجرا کنید، چه آموزش کاپوئرا را می‌خواهید انجام دهید و ….

من میخواهم پرتغالی یــاد بگیرم

ابزارهایی برای یادگیری پرتغالی

البته اهداف شما تعیین کننده ابزارهایی است که استفاده می‌کنید. در اینجا رایج‌ترین و مهم‌ترین ابزارهای پرتغالی و نحوه اتصال آن‌ها به انگیزه‌های اصلی که شناسایی کرده‌اید، آورده شده است.

کلاس‌های پرتغالی، درس و تبادل زبان

تقریباً همه کسانی که پرتغالی را یاد می‌گیرند می‌خواهند بتوانند به این زبان صحبت کنند (برخلاف فقط خواندن)، بنابراین شما می‌خواهید در حین یادگیری نوعی تعامل با دیگران،‌ ترجیحاً با زبان مادری داشته باشید.

تدریس خصوصی آنلاین دارای مزایایی است که شما را به معلمان منفرد از مناطق پرتغالی زبان در آن زمان متصل می‌کند که به خوبی برای شما کار می‌کند و معمولاً با هزینه کمتری نسبت به مدارس زبان و کلاس‌های دانشگاهی. پلتفرم محبوب italki مکان خوبی برای یافتن این معلمان است و همچنین می‌تواند شما را به صورت رایگان با شرکای تبادل زبان مرتبط کند.

کتاب درسی/راهنمای خودآموز با تمرین

شما (شاید همراه با معلمانتان) می‌توانید کتابی را انتخاب کنید که با اهداف شما مطابقت داشته باشد. بسیار مهم است که کتابی را انتخاب کنید که بر انواع پرتغالی‌ها (اروپایی یا برزیلی) تمرکز کند که با انگیزه‌های شما و لهجه معلم شما مطابقت داشته باشد – در غیر این صورت با دنیایی از سردرگمی ‌مواجه خواهید شد.

یکی از کتاب‌هایی که برای کسانی که می‌خواهند با برزیلی‌ها صحبت کنند به شدت توصیه می‌کنیم «گرامر زبان پرتغالی برزیلی گفتاری» است، اما اگر اهداف شما ادبی‌تر یا رسمی‌تر هستند، کتاب درسی آکادمیک سنتی‌تری می‌خواهید.

ویدیوهای یادگیری پرتغالی

به احتمال زیاد نام یوتیوب به گوشتان خورده است. دفعه‌ی بعدی که به آن سر زدید، نام آهنگ مورد علاقه‌تان به همراه letra  (متن آهنگ) را نیز در گوگل جستجو کنید و متن شعر را دریافت خواهید کرد. برای آهنگ‌های محبوب بوسا نوا اغلب می‌توانید ‌ترجمه‌هایی به انگلیسی (یا فارسی) نیز پیدا کنید. سپس، با استفاده از هر واژگان جدیدی که در زمینه‌های جدید یاد می‌گیرید، حفظ کنید و تمرین کنید.

مطالب مکتوب

حتی اگر اهداف شما صرفاً شفاهی/موسیقی باشد، مطالب نوشتاری می‌توانند برای یادگیری مفید باشند، زیرا تجربه‌ای بصری و لمسی با زبان ارائه می‌دهند. شروع کار با متون کوتاه و داستان‌های کتاب‌های درسی آسان‌تر است، اما با پیشرفت می‌توانید به داستآن‌های کوتاه، مجلات، وبلاگ‌ها و … بروید.

هر چه به زبان انگلیسی می‌خوانید، به زبان پرتغالی نیز چیزهای خوبی برای شما وجود دارد. در اینجا یک راهنمای برای ادبیات کلاسیک وجود دارد که به صورت رایگان برای دانلود در دسترس است، و اینجا یک وب سایت با داستآن‌های برادران گریم به زبان پرتغالی است.

فلش کارت‌ها

فلش کارت‌های سنتی می‌توانند معجزه کنند. همچنین می‌توانید یک برنامه رایگان مانند Anki را دانلود کنید و فلش کارت‌هایی برای آن بسازید.

همانطور که یاد می‌گیرید با انگیزه بمانید

اگر انگیزه‌های شخصی و قوی برای یادگیری پرتغالی دارید و اهداف و ابزارهای هفته به هفته شما مستقیماً از آن‌ها بیرون می‌آیند، پس با انگیزه ماندن برایتان باید نسبتاً آسان باشد.

گفته می‌شود، داشتن یک روال منظم نیز می‌تواند به بسیاری کمک کند. بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که یادگیری زبان اگر چیزی باشد که هر روز اتفاق میفتد – حداقل به مدت 15 دقیقه، بهترین بازدهی را ارائه می‌دهد. به این ‌ترتیب دائماً به چیزهایی که آموخته‌اید برمی‌گردید و کمتر آن را فراموش می‌کنید. اگر برنامه منظمی ‌داشته باشید، متوجه خواهید شد که در مترو آهنگ‌های راک سامبا را برای خود زمزمه می‌کنید و حتی در ساعات خاموشی خود به برنامه‌ها و مسائل به زبان برزیلی فکر می‌کنید.

من می خواهم پرتغــالی یاد بگیرم!

سخن آخر

به خاطر داشته باشیدکه هدف اصلی ما در این مقاله، صحبت از انگیزه و دلایل یادگیری زبان پرتغالی است. زبانی که می‌تواند به راحتی در ذهن شما ثبت شود و به آسانی همانجا جا خوش کند. اما اگر راجع به دوره‌ها و کلاس‌های آموزش زبان پرتغالی سوالی داشتید، با موسسه زبان ایرانمهر تماس بگیرید و از مشاوره کامل ما بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:بهترین کتاب‌های آموزشی زبان پرتغالی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید