IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
اپلیکیشن های ضروری برای زبان آموزان پرتغالی
امتیاز کاربران: 4.8/5
نویسنده: ایرانمهر
8 آذر 1401

اپلیکیشن‌های ضروری برای زبان‌آموزان پرتغالی

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان به شما این امکان را می‌دهد که به‌آسانی به تجربیات یادگیری زبان پرتغالی دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید این تجربیات را در لحظات مرده خود مثلاً هنگامی که سوار یک خط یا اتوبوس هستید استفاده کنید. اما قبل از شروع باید به این سؤال پاسخ دهیم که کدام اپلیکیشن‌ها بهترین هستند؟ در ادامه به بررسی برخی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای یادگیری زبان پرتغالی خواهیم پرداخت.

WordReference

این نرم‌افزار برای سیتستم‌های iOS و اندروید موجود و قیمت آن رایگان است.

اگر بدنبال یک برنامه فرهنگ لغت پرتغالی هستید، انتخاب شما باید این اپلیکیشن باشد.

چه در حال گپ زدن بر روی یک کایپیرینا در کوپاکابانا باشید و چه سعی در رمزگشایی اشعار راک سامبا داشته باشید، WordReference پوشش کاملی از انواع واژگان زبان پرتغالی ارائه می‌کند. جالب‌ترین ویژگی در کتاب من، English-Portuguese forum گزینه‌ای است که در پایین هر جستجو که در برنامه انجام می‌دهید، قرار دارد.

Anki

این نرم‌افزار برای سیستم‌های iOS و اندروید موجود و قیمت آن رایگان است.

فکر می‌کنم اغلب ما حس خوبی از لمس فلش کارت‌ها داریم، اما من مدت‌هاست که یادگیری با فلش‌کارت‌های کاغذی را کنار گذاشته‌ام تا واژگان جدید را با این برنامه حفظ کنم. دو مزیت کلیدی آن نسبت به کاغذ این است که می‌توانید صدا را ذخیره کنید (می‌توانید صدای پارتنر زبان یا معلم خود را نیز ضبط کنید) و همچینین نگه داشتن آن آسان‌تر از یک پشته کاغذ است، بنابراین احتمالاً با این برنامه می‌توانید یادگیری زبان پرتغالی را بیشتر تمرین کنید.

در این برنامه ده‌ها موضوعات مختلف (موضوعاتی مانند سفر، خرید، کار و غیره) و کلمات مربوط به آن‌ها توسط کاربران وارد شده است که می‌توانید در یادگیری خود از آن‌ها استفاده کنید، اما من شدیداً به شما پیشنهاد می‌کنم که خودتان کلمات را وارد کنید و این دسته‌بندی را انجام دهید.

شما می‌توانید این کار را یا استفاده از رایانه خود انجام داده و با تلفن هوشمند خود همگام‌سازی کنید یا فقط آنها را در خود برنامه بسازید. انجام این کار توسط خودتان از آن جهت مهم است که عمل فکر کردن به آنچه می‌خواهید به‌خاطر بسپارید و سپس درست کردن کارت اغلب باعث می‌شود که شما تا حدودی واژه را به‌خاطر بسپارید. همچنین، کیفیت دسته‌هایی که دیگر کاربران انجام داده‌اند می‌تواند متفاوت و در نتیجه ممکن است حاوی خطا باشد.

اپلیکیشن های یادگیری زبان پرتغالی

Duolingo

این نرم‌افزار برای سیستم‎های iOS و اندروید موجود است. نسخه معمولی این نرم‌افزار را می‌توانید به صورت رایگان و نسخه پرمیومم آن را می‌توانید با خرید اشتراک آن تهیه کنید.

این اپلیکیشن می‌تواند شیوه خوبی برای ساخت واژگان باشد، به‌ویژه هنگامی که در کنار سایر روش‌های یادگیری زبان استفاده می‌شود. هنگامی که سطح زبان پرتغالی خود را در این برنامه مشخص کردید، درس‌هایی را دریافت خواهید کرد که حول موضوعات مختلف مانند تحصیل و کار طراحی شده‌اند. تمرکز این اپلیکیشن بر روی دستورزبان نیست، بلکه بر روی یادگیری اسم‌ها، صفت‌ها، افعال و زمان‌هایی است که به شما امکان می‌دهد بتوانید یک موضوع خاص به زبان پرتغالی را درک کنید.

تمرین‌ها شامل ضبط صدا (گوش دادن به یک جمله و سپس تکرار آن با صدای بلند)، ترجمه عبارات، تطبیق عکس‌ها با کلمات، مرتب کردن کلمات برای تشکیل جملات و پاسخ دادن به سوالات چند گزینه‌ای است.

این برنامه طراحی سرگرم کننده و مفرحی دارد و هر درس از قسمت‌ها و درسنامه‌های کوتاهی تشکیل شده است، بنابراین شما همیشه می‌توانید در هر فرصتی که بدست می‌آورید این درسنامه‌ها را تکمیل کنید.

Tinder

این برنامه برای سیستم‌های iOS و اندروید موجود و دارای نسخه رایگان و همینطور نسخه پریمیوم است.

این اپلیکیشن معمولاً به‌عنوان یک برنامه آموزشی در نظر گرفته نمی‌شود، اما اگر علاقمند به چت کردن با یک برزیلی یا آنگولیایی جذاب باشید، این نرم‌افزار فرصتی بی‌نظیر برای یادگیری زبان پرتغالی به شما ارائه می‌دهد. در این برنامه شما می‌توانید با افراد مختلفی دوست شوید اما باید به‌خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید جذاب به‌نظر برسید و بتوانید افراد را به سمت خود جذب کنید باید موقع چت کردن و بخصوص در استفاده از حروف اضافه کمی باید مراقب باشید.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مردم آن پرتغالی زبان‌ نیستند، می‌توانید نسخه پولی برنامه تیندر را خریداری کرده و سپس لوکیشن خود را به منطقه‌ای تغییر دهید که لهجه مورد نظر شما دارد. سعی کنید در نیات خود صادق باشید. برای مثال اگر تنها هدف شما از داشتن این برنامه تمرین زبان پرتغالی است می‌توانید اینگونه آن را ابراز کنید: Só quero praticar o meu português. (من فقط می‌خواهم پرتغالی‌ام را تمرین کنم.)

Busuu

این برنامه برای سیستم‌های iOS و اندروید موجود است. شما می‌توانید به مدت زمان محدودی از نسخه رایگان این برنامه استفاده و در صورت رضایت نسخه پرمیوم پولی آن را تهیه کنید.

این اپلیکیشن نیز مانند Duolingo، دارای رابط کاربری بسیار شادی است که به‌طور مستمر زبان پرتغالی شما را بهبود می‌دهد. این برنامه روی 150 موضوع مهم تمرکز کرده و سطح زبانی شما را به مرورو ارتقا می‌دهد.

در این برنامه، واژگان را از تصاویری که عمومی تلقی می‌شوند (به این معنا که برای نشان دادن فرهنگ پرتغالی طراحی نشده‌اند) یاد می‌گیرید، بنابراین بهتر است تمرینات را با زبان مادری خود دنبال کنید تا مطمئن شوید که واژگان را به بهترین نحو فرا خواهید گرفت.

خوشبختانه، برخی از قابلیت‌های این برنامه تعاملی هستند. به این صورت که می‌توانید تمریناتی را که انجام داده‌اید برزیلی‌ها و پرتغالی‌های بومی ارسال کرده و در مورد کارتان از آن‌ها فیدبک دریافت کنید.

SoundHound

این برنامه برای سیستم‌های iOS و اندروید موجود و قیمت آن رایگان است.

این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای زبان‌آموزان پرتغالی است، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند در نهایت بتوانند اشعار آهنگ‌های موردعلاقه خود را بفهمند (فادو، سامبا، پاگود، مارابنتا، و غیره). وقتی ده سال پیش برای اولین بار شروع به یادگیری زبان پرتغالی کردم، زمان و انرژی زیادی برای یافتن یک آهنگ و پیدا کردن اشعار آن به‌طور جداگانه صرف می‌کردم. اما اکنون می‌توان تمام این کارها را در برنامه SoundHound  و با سرعت انجام داد. فقط کافیست یک دکمه را فشار دهید تا برنامه آهنگی که در حال پخش است را تشخیص دهد و سپس روی دکمه ضربه بزنید تا متن آن را برای شما پیدا کند.

به‌نظر من، این بهترین برنامه برای ردیابی آهنگ‌های برزیلی و دریافت فوری اشعار بر روی صفحه نمایش شما هنگام گوش دادن است. علاوه بر آن، این برنامه برخی از اطلاعات اولیه را به زبان انگلیسی درمورد هنرمندان شناخته شده نشان می‌دهد. شما می‌توانید آهنگ‌های موردعلاقه خود را برای دفعات بعدی استفاده نشانه‌گذاری کنید.

Google Translate

این برنامه برای سیستم‌های iOS و اندروید موجود و قیمت آن رایگان است.

نرم‌افزار Google Translate بسیاری از اوقات برای ترجمه یک عبارت نامفهوم پرتغالی می‌تواند بسیار عملکرد خوبی داشته باشد. از این برنامه می‌توانید مثل یک فرهنگ لغت برای جست‌وجوی ‌کلمات استفاده کنید. اگرچه WordReference به‌عنوان یک فرهنگ لغت بهتر از Google Translate است اما Google Translate گاهی در مواردی همچون تصحیح غلط املایی و درک منظور دقیق شما از عبارت می‌تواند مؤثرتر عمل کند. علاوه‌بر این، این نرم‌افزار ترجمه گفتاری نیز ارائه می‌دهد و می‌تواند متن تصاویری را که با دوربین گوشی هوشمند خود می‌گیرید ترجمه کند.

Clozemaster

این نرم‌افزار برای iOS و اندروید موجود بوده و می‌توانید دسترسی رایگان محدودی را به آن داشته باشید. درصورتی که از برنامه رضایت داشته باشید می‌توانید اشتراک پولی آن را خریداری کنید.

این برنامه یک رویکرد گیمی شده تعاملی برای تقویت واژگان شما در متن و پر کردن جاهای خالی با کلمات را (کلوزها) دارد و جملات متنوع اصیلی از زیرنویس‌های فیلم و تلویزیون ارائه‌شده توسط Tatoeba استخراج شده‌اند.

در حال حاضر، Clozemaster بیش از 100 زبان را پوشش می‌دهد که 10 مورد از آنها – از جمله زبان پرتغالی محبوب ما – دارای جملاتی هستند که بر اساس دشواری سطح گروه‌بندی شده‌اند. علاوه برا این، بخش پرتغالی-انگلیسی با بیش از 94000 جمله برای بازی همراه است، بنابراین شما برای یادگیری زبان پرتغالی درگیر تمرینات متنوع زبانی خواهید شد.

MosaLingua

این برنامه برای سیستم‌های iOS و اندروید موجود است. دسترسی محدودی به نسخه رایگان این برنامه می‌توانید داشته باشید. اما اگر بخواهید نسخه پرمیوم و پیشرفته آن را تهیه کنید باید هزینه آن را پرداخت کنید.

MosaLingua یک برنامه Anki-esque محور است که بر اساس سیستم تکرار فاصله معروف ساخته شده است، اما این کار را در ترکیبی منحصر به فرد انجام داده طوریکه “MOSA Learning” را به یک روش علامت تجاری تبدیل کرده است. این اپلیکیشن در درجه اول بر پرتغالی برزیل تمرکز دارد.

جامعه هدف MosaLingua گردشگران هستند که با دسته‎بندی موضوعاتی مانند اقامت، خرید، موارد اضطراری و غیره راهنمای خوبی برای آن‌ها است. با این حال، اگر صرفاً می‌خواهید به زبان‌آموزی بپردازید و قصد سفر به برزیل را نداشته باشید، این برنامه برای شما نیز مفید خواهد بود.

این برنامه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی است از جمله، فایل‌های کمک صوتی: این برنامه به شما امکان می‌دهد صدای خودتان را روی فلش کارت‌ها ضبط کرده و تلفظ خود را با تلفظ یک فرد بومی مقایسه کنید.

مطالب خواندنی کاملا به شما بستگی دارد. یک کتابخانه یکپارچه وجود دارد که دارای مجموعه جالبی از متون عمومی (عمدتاً اشعار آهنگ و مقالات خبری) است، با این حال، اگر چیزی باب میل خود در آن پیدا نمی‌کنید، می‌توانید متن‌های دلخواه خود را تا زمانی که در یک متن ساده یا epub. هستند دانلود کنید.

بهترین اپلیکشن ها برای زبان آموزان پرتغالی

MindSnacks

این برنامه برای سیستم‌ iOS موجود است. شما با دانلود این برنامه دسترسی محدود به نسخه رایگان خواهید داشت که در صورت نیاز می‌توانید با پرداخت مبلغی پول، نسخه پرمیوم آن را نیز دانلود کنید.

از آنجایی که درحال حاضر در دنیای یادگیری زبان استفاده از قابلیت گیمیفیکیشن معمول شده است، MindSnacks نیز از این روند پیروی کرده و شما را به یادگیری پرتغالی با انجام 9 بازی منحصر به‌فرد و «اعتیادآور» دعوت می‌کند. بازی‌های که این نرم‌افزار ارائه می‌دهد سرگرمی‌های بسیار خوبی هستند، به طوری که زمانی که در حال یادگیری هستید، هیچ احساس گناهی بابت سرگرم‌شدن خود نخواهید داشت. علاوه بر آن، یادگیری شما به لطف الگوریتم شخصی‌سازی شده MindSnacks که به حفظ و ماندگاری لغات در ذهن شما کمک می‌کند.

اگرچه این نرم‌افزار دروس باکیفیت طراحی شده توسط معلمان Ivy League را نیز در خود جای داده است، اما این بازی‌های آن هستند که MindSnacks را از سایر برنامه‌های موجود متمایز می‌کند.

بیایید از این واقعیت قدردانی کنیم که در عصری زندگی می‌کنیم که می‌توانیم پرتغالی را با پرکردن بادکنک، غذا دادن به قورباغه و رها کردن ماهی از حباب‌ها، از طریق صفحه نمایش گوشی هوشمندمان، یاد بگیریم.

Semper

این برنامه برای سیستم اندروید موجود و نسخه اشتراک پولی و نیز نسخه آزمایشی رایگان این برنامه در دسترس است.

این برنامه شما را مجبور می‌کند هر بار که قفل صفحه خود و یا برنامه‌های دیگر را باز می‌کنید به پازل‌های کلمه پاسخ دهید.

هنگامی که سؤالی روی صفحه شما ظاهر می‌شود، به آسانی می‌توانید به آن پاسخ دهید: کشیدن انگشت به راست به این معنی است که آن را به دست آورده‌اید، با کشیدن انگشت به چپ یک پازل اضافی برای شما ایجاد می‌کند و کشیدن انگشت به سمت بالا به شما امکان می‌دهد به‌طور کلی آن دور از سؤالات را رد کنید.

هر چقدر هم که ممکن است مسخره به‌نظر برسد، این کارهای کوچک معمولی، به نوعی شما را مجبور می‌کنند که هر بار که قفل گوشی خود را باز می‌کنید، چیزی یاد بگیرید، که میانگین این تعداد دفعات برای هر فرد ظاهراً حدود 80 بار در روز است.

بدون توجه به این موضوع که چقدر برنامه زندگی شما ممکن است شلوغ باشد، این برنامه شما را وادار به یادگیری زبان می‌کند، زیرا می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف که در اختیار شما قرار می‌دهد به یادگیری بپردازید. شما همچنین می‌توانید محتوای خود را ایجاد کنید، حتی محتوا را از فایل‌های Excel یا Quizlet وارد کنید. همچنین می‌توانید زمانی از روز را انتخاب کنید که می‌خواهید Semper فعال باشد و با برنامه‌های دیگری نیز آن را ادغام کنید.

Vocabulando

این برنامه برای سیستم اندروید موجود و قیمت آن رایگان است.

این برنامه به‌طور خاص، با رایج‌ترین کلمات و عبارات مختلط سروکار دارد، که منبع سردردهای بسیاری برای زبان‌آموزان و حتی بومیان پرتغالی است.

Vocabulando آزمون‌هایی به شما ارائه می‌دهد که ابتدا با “پروفسور K. Walla” کار خود را شروع می‌کنید و سپس با پیشرفت شما، با شخصیت‌های جذاب‌تری مانند Frankie DeCluck و Doug Muchwowski رو به رو خواهید شد. موسیقی مدرسه قدیمی و جلوه‌های صوتی با حماقت دوست داشتنی شخصیت‌ها سازگاری بسیار خوبی دارد.

این برنامه نیز رایگان بوده و ماهانه به‌روزرسانی‌های رایگان ارائه می‌کند. همچنین نسخه iOS و دو بازی آموزشی پرتغالی دیگر در راه است. قطعاً زبان‌آموزان زیادی چشم‌براه این تغییرات هستند.

Habitica

این برنامه برای سیستم‌های iOS و اندروید موجود و قیمت آن نیز رایگان است.

هر کسی که به تنهایی و به روش خودآموز شروع به یادگیری زبانی می‌کند با مشکلات و دشواری‌های زبان آشنا است زمانی که یادگیری شما آنطور که باید پیش نرفته و اشتیاق به ناامیدی تبدیل می‌شود. غالب اوقات، فرسودگی شغلی و خستگی مفرط منجر به تسلیم شدن زبان‌آموزان می‌شود. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و نگران تسلیم شدن احتمالی خود، Habitica را که قبلاً HabitRPG نامیده می‌شد در گوشی خود دانلود کنید. این برنامه‌ برای ایجاد انگیزه و بهبود یادگیری شما با استفاده از مکانیسم‌های بازی نقش‌آفرینی (RPG) طراحی شده است.

به زبان ساده، این یک سایت مدیریت کارها و فعالیت‌ها است که در زندگی و پیشرفت روزانه شما نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.

نحوه استفاده از این برنامه به این صورت است که شما وظایف یا اهدافی را که می‌خواهید به آنها برسید وارد می‌کنید، آنها را انجام می‌دهید و به تدریج طلا، تجهیزات و سایر جوایز مجازی را به دست می‌آورید. حتی می‌توانید با دیگر بازیکنان هابیتیکا اصناف مختلفی تشکیل داده و پیشرفت یکدیگر را تشویق کنید.

این اپلیکیشن می‌تواند به زبان‌آموزان پرتغالی بسیار کمک کند و حتی با تکنیک پومودورو همراه شود.

به‌عنوان مثال، می‌توانید یک عادت کلی مانند «گوش دادن به پادکست‌ها» یا «خلاصه کردن مقالات خبری» ایجاد کنید و آن را با کارهای روزانه مانند یک ساعت گوش دادن یا 2 جلسه تکالیف پومودورو همراه کنید. پس از آن همه کار خوبی که انجام داده‌اید، از جوایز ویژه‎ای که با پیشرفت شما باز می‌شود لذت ببرید یا پاداش سفارشی خود را تعیین کنید، مانند تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود.

این برنامه کاملا رایگان و بسیار اعتیاد آور است. زیرا باور کنید یا نه، هیچ انگیزه‌ای بهتر از کشتن یک اژدها به‌عنوان جادوگر با روباه صورتی بعنوان دستیارش برای حفظ این لغت وجود ندارد.

اگر این 14 برنامه را در جیب خود حمل می‌کنید، مطمئناً در مسیری قرار گرفته‌اید که به‌سرعت به سمت زبان پرتغالی بهتر خواهید رفت. این برنامه‌ها تقویت‌کننده نوعی اعتیاد به گوشی‌های هوشمند است که در واقع ذهن شما را بهبود داده و مهمتر از همه، به تعاملات شما در زندگی واقعی کمک خواهد کرد.

در این مقاله فهرست متنوعی از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان پرتغالی را برای شما ارائه کرده‌ایم. امیدواریم که بتوانید با این برنامه‌ها زبان پرتغالی خود را به مرور بهتر کنید.

 

درصورتی که در یادگیری زبان پرتغالی به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:نرم‌افزارهای دیکشنری‌ پرتغالی مفید مخصوص تلفن هوشمند

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.8 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید