IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
با یادگیری زبـــان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
9 دی 1402

با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید

با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید! یادگیری یک زبان جدید شاید در ابتدا چالش‌های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و باعث شود تا نگرانی‌های زیادی نیز برای شما به وجود بیاید؛ ولی نباید فراموش کرد که یادگیری یک زبان جدید می‌تواند امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد که بدون شک مزایای زیادی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. فرقی ندارد که شما قصد آموزش زبان آلمانی داشته باشید یا این‌که علاقه‌مند به یادگیری یک زبان دیگر باشید.

در هر صورت می‌توانید بهترین نتایج را از یادگیری یک زبان جدید دریافت کنید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی کمی بیشتر درباره مزایای مهم یادگیری یک زبان جدید صحبت کرده و امکاناتی که با این کار در اختیار شما قرار می‌گیرد را برای شما توضیح دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری یک زبان جدید هستید و نمی‌دانید که با این کار چه مزایایی در اختیار شما قرار می‌گیرد پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

با یادگیری زبان دنیایی از امکانات را در آغـــوش بگیرید

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با فرهنگ کشورهای دیگر

درک فرهنگی یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری یک زبان جدید به شمار می‌آید که با این کار می‌توانید با فرهنگ مردمی که به آن زبان صحبت می‌کنند آشنا شده و اطلاعات کامل‌تری را در خصوص این موضوع به دست بیاورید. شما می‌توانید با با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید؛ چراکه یادگیری یک زبان جدید می‌تواند به شما در جستجوی غنی در فرهنگ مردم کشورهای دیگر نیز کمک کند. برای مثال شما می‌توانید با یادگیری یک زبان جدید با فرهنگ غذایی، تاریخ‌ها و سنت‌های آن کشور آشنا شوید.

از طرف دیگر شما برای این‌که بتوانید در یک کشور مشغول به زندگی شوید حتما باید ارزش‌های آن کشور را نیز درک کرده و بتوانید به این ارزش‌ها احترام بگذارید. این قدردانی و احترام به ارزش‌ها و فرهنگ مردم کشورهای دیگر به شما کمک می‌کند تا تفکری عمیق‌تر را درباره آن مردم به دست بیاورید و همدلی بیشتری با آنها داشته باشید که این موضوع نیز به طور مستقیم به نوع ارتباطی که شما با مردم این کشورها دارید کمک خواهد کرد.

با یادگیری یک زبان جدید شما یاد می‌گیرید که تعاملات بین فرهنگی را با حساسیت و سازگاری، ایجاد ارتباط و ایجاد پل بین جوامع مختلف هدایت کنید و در نتیجه ارتباط بهتری را با مردم کشورهای دیگر برقرار کنید. یادگیری زبان می‌‌تواند به‌عنوان یک کاتالیزور عمل کند که برای تقویت هماهنگی و فراگیری در دنیایی که به طور فزاینده‌ای به یکدیگر پیوسته است کمک کننده خواهد بود.

علاوه بر این شما می‌توانید با یادگیری یک زبان جدید راه بهتری را برای لذت بردن از تفریحات موردعلاقه خود مانند فیلم دیدن، گوش دادن به انواع موسیقی‌ها و مطالعه مطالب در حوزه ادبیات پیدا کنید.

مزیت های چند زبانه بودن

سلامت ذهن با یادگیری یک زبان جدید

شما می‌توانید با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید و به تقویت مهارت‌های اجتماعی و شناختی خود نیز کمک شایانی کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید طبق تحقیقاتی که در سال‌های اخیر در این زمینه انجام شده است یادگیری یک زبان جدید می‌تواند عملکرد مغز را به میزان زیادی تحریک کرده و به تقویت حافظه شما نیز کمک شایانی کند. از طرف دیگر اگر علاقه‌مند هستید تا مهارت حل مسئله را در خود تقویت کنید باید بدانید که یادگیری یک زبان جدید در این زمینه به کودکان و بزرگسالان کمک زیادی خواهد کرد.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهمی که یادگیری یک زبان جدید می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد این است که شما می‌توانید تمرکز، توجه به جزئیات و توانایی انجام چندین وظیفه به‌صورت همزمان را تقویت کنید که تمامی این موارد نشان می‌دهند عملکرد مغز در این شرایط به طور گسترده‌ای تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت که یادگیری یک زبان جدید می‌تواند به چابکی ذهن شما کمک کرده و از طریق یادگیری جنبه‌های مختلفی از زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا عملکرد شناختی ذهن خود را تحت تاثیر قرار دهید و ذهنی چابک داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما شروع به یادگیری یک زبان جدید کنید.

اعتماد به نفس بالا با یادگیری یک زبان جدید

وقتی می‌گوییم با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید در واقع تنها درباره به دست آوردن مهارت‌های جدید صحبت نمی‌کنیم و این موضوع بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی شما را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. برای مثال باید بدانید که یادگیری یک زبان جدید در واقع مانند شروع یک ماجراجویی است که اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری شخصی شما را نیز به میزان زیادی افزایش می‌دهد و از این طریق می‌تواند تاثیر مثبتی روی زندگی شما داشته باشد.

همانطور که در چالش‌های تسلط بر زبان جدید پیمایش می‌کنید و با این چالش‌ها آشنا می‌شوید باید بدانید که یادگیری یک زبان جدید می‌تواند عزم، استقامت و توانایی پذیرش شکست را در شما تقویت کند که این کار بدون شک اولین و مهم‌ترین مرحله برای پرورش شما به شمار می‌آید. غلبه بر موانعی که در مسیر یادگیری زبان وجود دارند به شما احساس موفقیت را منتقل خواهد کرد و این موضوع نیز می‌‌تواند عزت نفس شما را به میزان زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد.

از طرف دیگر این کار باعث می‌شود تا باوری در شما شکل بگیرد که می‌توانید بر چالش‌های جدیدی که در مسیر زندگی برایتان به وجود می‌آید غلبه کنید و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری در طول زندگی خود و تجربه‌های این مسیر خواهید داشت. از طرف دیگر اگر بتوانید در هجوم مواردی مانند املا و تلفظ زمان انگلیسی عملکرد خوبی داشته باشید می‌توانید این باور را در خود به وجود بیاورید که سایر چالش‌ها و مشکلات زندگی نیز برای شما ساده خواهد بود.

ایجاد اتصال در بخش‌های مختلف زندگی

با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید! شاید این جمله تنها در خصوص رشد شخصی برای شما تعریف شود؛ ولی شاید برای شما جالب باشد که بدانید با یادگیری یک زبان جدید فرصت‌هایی برای ارتباطات معنادارتر و دوستی‌هایی با دوام بیشتر برای شما فراهم می‌شود که این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارتباطات بهتری برقرار کرده و بخش‌های مختلف زندگی خود را به شکل بهتری به یکدیگر متصل کنید.

اگر بخواهیم این موضوع را برای شما باز کنیم می‌توان گفت که وقتی شما سعی می‌کنید با کسی به زبان مادری او ارتباط برقرار کنید شکاف‌هایی که بین شما وجود دارد را پر می‌کنید و ارتباطات عمیق‌تری در سطح شخصی و عاطفی با او برقرار می‌کنید. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارتباطات بهتری را با سایر مردم دنیا برقرار کنید که بدون شک می‌تواند مزایای زیادی را برای زندگی شخصی شما به همراه داشته باشد.

داشتن مهارت در یک زبان جدید مکالمات شما را تسهیل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد واقعا با افرادی که پیشینه‌های متفاوتی دارند ارتباط برقرار کنید. این ارتباط می‌تواند زندگی شما را غنی‌تر کرده و شبکه پشتیبانی و شبکه ارتباطی شما را گسترش دهد. در نتیجه درهایی به روی شما باز می‌شود که به طور مستقیم می‌توانند روی تجربیات و دیدگاه‌های شما تاثیرگذار باشند.

یادگیری زبان دنیایی از امکات جدید

امکانات و موقعیت‌های خود را با یادگیری یک زبان جدید بهبود دهید

وقتی می‌گوییم با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید منظور ما این است که با این کار فرصت‌ها، امکانات و موقعیت‌هایی پیش روی شما قرار می‌گیرد که پیش از این قادر نبودید آنها را ببینید یا این‌که اصلا در زندگی شما وجود نداشتند. اجازه دهید تا در این بخش قدرت یادگیری یک زبان جدید را نه‌تنها به خاطر مزایای حرفه‌ای آن بلکه برای رشد شخصی که می‌تواند برای شما به وجود بیاورد بررسی و تحلیل کنیم.

در واقع شما سفر یادگیری زبان را به‌عنوان راهی برای گسترش افق‌های دید خود، توسعه درک فرهنگی، افزایش توانایی‌های شناختی و ایجاد ارتباطات معنادار باید به آغوش کنید. به طور خلاصه می‌توان گفت وقتی یک زبان جدید را یاد می‌گیرید دنیایی از امکانات جدید را کشف خواهید کرد که بدون شک تجربه جذابی برای شما خواهد بود. برای مثال وقتی شما با افراد بیشتری ارتباط می‌گیرید و ارتباطات شما عمیق‌تر می‌شود می‌توانید موقعیت‌های کاری بهتری را نیز برای خود پیدا کنید.

افراد معمولا تمایل زیادی دارند که موقعیت‌های شغلی مناسب را در اختیار افرادی قرار دهند که به شکل بهتری می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

ارتباط بهتر در موقعیت شغلی

فرض کنید که به یک کشور خارجی مهاجرت کرده‌اید و شروع به یادگیری زبان آن کشور کرده‌اید؛ ولی به‌صورت دست و پا شکسته به زبان مردم آن کشور صحبت می‌کنید. حال اگر شروع به صحبت‌کردن به‌صورت روان کنید و بتوانید ارتباط خوبی را با کارفرما و همکاران خود برقرار کنید بدون شک می‌توانید به موقعیت‌های شغلی بهتری دست پیدا کرده و فرصت‌های بهتری را نیز در موقعیت شغلی خود مشاهده کنید.

معمولا این موضوع در کشورهای خارجی نیز صدق می‌کند که کارفرمایان به دنبال نیروهای کاری هستند که بتوانند به‌خوبی با آنها صحبت کرده و منظور یکدیگر را متوجه شوند. این موضوع بدون یادگیری یک زبان جدید امکان‌پذیر نخواهد بود و این موضوع شاید یکی از مادی‌ترین امکاناتی است که یادگیری یک زبان جدید در اختیار شما قرار می‌دهد.

از طرف دیگر معمولا افرادی که به چندین زبان صحبت می‌کنند در سراسر دنیا محبوبیت مخصوص به خود را دارند و کارفرماهای شرکت‌های چندملیتی نیز به دنبال کارکنان و نیروهای کاری هستند که این توانمندی را داشته باشند. پس برای این‌که بتوانید زندگی شغلی بهتری را تجربه کنید یادگیری یک زبان جدید بهترین فرصت برای این کار خواهد بود.

یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید: اضطراب یادگیری زبان خارجی رو دارید؟: 12 نکته برای به دست آوردن سریع اعتماد به زبان

سفرکردن برای شما راحت‌تر خواهد شد

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به سفر کردن دارید؟ برای سفر کردن با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید. در واقع زمانی که شما یک زبان جدید را یاد می‌گیرید یک ابزار جدید به جعبه ابزار ارتباطی شما اضافه می‌شود که می‌تواند تجربه سفر شما را بسیار لذت‌بخش‌تر کند. فرض کنید که به یک کشور خارجی سفر کرده‌اید که اصلا با زبان آنها نیز آشنا نیستید. با این حال شخصی را در این کشور ملاقات می‌کنید که به زبان جدیدی که شما آموخته‌اید آشنا و مسلط است.

این می‌تواند یک خبر بسیار خوشحال‌کننده برای شما باشد که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید منظور خود را به او برسانید و ارتباط عمیقی را با او برقرار کنید. از طرف دیگر فرض کنید به کشوری سفر کرده‌اید که هیچ چیز از زبان آنها نمی‌دانید. قطعا بخش زیادی از سفر شما به این کشور به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند که بتوانید نیازهای اولیه خود را برآورده کنید. این در حالی است که با تسلط به زبان مادری آنها می‌توانید لذت بیشتری را از سفر خود ببرید.

دسترسی به اطلاعات و سرگرمی‌های بیشتر

وقتی می‌گوییم با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید تنها منظور ما این است که شما با یادگیری یک زبان جدید می‌توانید در زندگی شخصی و کاری خود پیشرفت کنید. یادگیری یک زبان می‌تواند به سرگرمی‌های شما نیز کمک کرده و به میزان زیادی در بهبود سرگرمی‌ها و تفریحاتی که دارید نیز کمک کند. شاید سرگرم‌کننده‌ترین مزیت یادگیری یک زبان جدید این باشد که شما می‌توانید از شبکه‌های مجازی که به آن زبان هستند استفاده کنید.

از طرف دیگر شما می‌توانید فیلم‌هایی که به زبان مقصد شما هستند را تماشا کرده و به این ترتیب زمان خود را به بهترین شکل ممکن بگذرانید. گوش دادن به موسیقی‌های جدید و خواندن کتاب‌هایی که به زبان مقصد هستند نیز از دیگر مزایای یادگیری آن زبان به شمار می‌آید. در صورتی که علاقه‌مند به این موضوع هستید که بتوانید اطلاعات بیشتری را درباره موضوعات خاص یا حتی موضوعات عمومی به دست بیاورید بدون شک گوش دادن به پادکست‌هایی که به آن زبان هستند نیز می‌تواند یک راهکار خوب در این زمینه باشد.

پس به طور کلی یادگیری یک زبان جدید می‌‌تواند جنبه‌های سرگرم‌کننده زندگی شما را نیز به میزان زیادی تحت تاثیر خود قرار داده و کیفیت زندگی شما را نیز بهبود دهد.

یادگیری زبان‌های دیگر را برای خود راحت‌تر کنید

یادگیری یک زبان جدید می‌تواند یک مزیت بسیار مهم دیگر نیز برای شما داشته باشد و آن این است که شما می‌توانید با این کار یادگیری زبان‌های جدید را نیز برای خود ساده‌تر کنید. به همین علت است که می‌گوییم با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید. زمانی که شما یک زبان جدید را می‌آموزید مسیرهایی را در ذهن خود باز می‌کنید که تا پیش از این مسیر بازی نبودند. این مسیر جدید امکانی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید زبان‌های دیگر را نیز به شکلی ساده‌تر بیاموزید.

علاوه بر این باید بدانید که یادگیری یک زبان جدید به شما کمک می‌کند تا بتوانید ریشه‌های زبان‌های مختلف را نیز به شکل ساده‌تری بیاموزید. به این ترتیب وقتی شروع به یادگیری یک زبان دیگر می‌کنید می‌توانید این ریشه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و به موارد مشابه زیادی دست پیدا کنید. از طرف دیگر معمولا تکنیک‌هایی که در یادگیری یک زبان جدید مورداستفاده قرار می‌گیرند تقریبا مشابه هستند و در نتیجه با افزایش تجربه شما در این زمینه در حین یادگیری یک زبان جدید می‌توانید تجربه بهتری را به دست بیاورید.

با یادگیری زبان اثرات پیری را به تاخیر بیندازید

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یادگیری یک زبان جدید می‌تواند به میزان زیادی اثرات پیری شما را به تاخیر بیندازد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می‌دهند که آشنایی با بیش از یک زبان می‌تواند به طور بالقوه‌ای خطر ابتلا به زوال عقب را به میزان زیادی کاهش داده و بیماری آلزایمر شما را نیز به تاخیر بیندازد. صرف نظر از سطح تحصیلات، جنسیت، شغل و بسیاری از موارد دیگر افرادی که به چندین زبان مسلط هستند حدود چهار و نیم سال دیرتر از سایرین آلزایمر می‌گیرند.

از طرف دیگر نتایج تحقیقات و مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می‌دهد که صحبت کردن به بیش از یک زبان باعث افزایش میزان مسیرهای عصبی در مغز می‌شود. این مسئله نیز اجازه می‌دهد تا اطلاعات از طریق کانال‌های مختلفی پردازش شوند و در نتیجه قدرت مغز شما با افزایش سن حفظ می‌شود. تمامی این موارد در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا ما همچنان پای این شعار بمانیم که   با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید.

ا یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات در خصوص مزایای یادگیری یک زبان جدید پاسخ دهیم.

آیا یادگیری یک زبان جدید می‌تواند به سلامت مغز و ذهن ما کمک کند؟

بله زمانی که شما شروع به یادگیری یک زبان جدید می‌کنید می‌توانید مسیرهای عصبی جدیدی را در ذهن خود ایجاد کنید. از طرف دیگر یادگیری یک زبان جدید به سلامت روان شما نیز کمک شایانی می‌کند.

یادگیری یک زبان دیگر چه مزایایی دارد؟

یادگیری یک زبان خارجی سفر کردن را برای شما ساده‌تر می‌کند، روی ارتباطات شما تاثیر مثبت زیادی می‌گذارد و در نهایت به شما اجازه می‌دهد تا به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

سخن پایانی

با یادگیری زبان دنیایی از امکانات جدید را در آغوش بگیرید! یادگیری یک زبان جدید می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و به شما کمک کند تا بتوانید ارتباطات بهتر و موفق‌تری را ایجاد کنید. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که با مطالعه این مطلب علاقه‌مند به یادگیری یک زبان جدید شده‌اید می‌توانید همین حالا از خدمات ارائه شده توسط موسسه زبان ایرانمهر استفاده کرده و با مناسب‌ترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن اقدام به یادگیری یک زبان جدید کنید.

بیشتر بخوانید : یادگیری زبان به کمک کامپیوتر چیست و چگونه کار می کند؟

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم؟

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 42 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. مهناز
    5 اسفند 1402
    پاسخ دادن

    ببخشید در آموزش زبان انگلیسی اگه تی تی سی نگذرانده باشم شما دارین این دوره رو کجا باید بیام؟

    • ایرانمهر
      5 اسفند 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله شما میتوانید جهت شرکت در دوره های تی تی سی فرم ثبت نام دوره تربیت مدرس از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما پس از تکمیل فرم با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند. دوره تربیت مدرس بصورت حضوری در دفتر مرکزی برگزار میشود .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید