IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبـــان آلمانی با فلش کارت
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
2 اردیبهشت 1403

یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت

امروزه روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد که هریک از این روش‌ها مزایای مخصوص به خود را به شما ارائه می‌دهند. وقتی که قصد دارید بهترین روش را برای آموزش زبان آلمانی انتخاب کنید احتمالا گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرند. استفاده از فلش کارت‌ها یکی از بهترین گزینه‌هایی است که شما می‌توانید انتخاب کنید. یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت مزایای بسیار زیادی دارد.

اولین مزیت فلش کارت‌ها این است که به یادگیری با حافظه تصویری کمک می‌کنند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا مطالبی که می‌آموزید به حافظه بلندمدت شما سپرده شود و بتوانید در آینده نیز خیلی ساده و راحت از مطالبی که آموخته‌اید استفاده کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این روش یادگیری زبان آلمانی صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

فلش کارت‌های زبان آلمانی چگونه می‌توانند به یادگیری هرچه بهتر این زبان کمک کنند؟

یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت از جهات مختلفی می‌تواند برای شما مفید و سودمند باشد و به شما کمک کند تا بتوانید خیلی ساده و راحت زبان آلمانی را یاد بگیرید. اولین نکته‌ای که باید در خصوص آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان به آن توجه داشته باشید یادگیری گرامر این زبان است. گرامر زبان آلمانی دارای تفاوت‌های زیادی با گرامر زبان انگلیسی است و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا یادگیری آن برای برخی از افراد سخت و دشوار باشد.

از طرف دیگر شما احتمالا در زمینه یادگیری لغات جدید در زبان آلمانی نیز با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه خواهید شد. فلش کارت‌هایی که برای آموزش زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند می‌توانند در هر دو این زمینه‌ها برای شما مفید باشند. اگر شما بتوانید به شکلی درست و استاندارد از این فلش کارت‌ها استفاده کنید می‌توانید نتایج بسیار جذابی را در یادگیری زبان آلمانی دریافت کنید. خوشبختانه امروزه تعداد زیادی از این فلش کارت‌ها از طریق منابع مختلف در دسترس هستند که شما هم می‌توانید از آنها استفاده کنید.

یکی از بهترین منابعی که امروزه در این زمینه وجود دارد استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که در حال حاضر فلش کارت‌های زبان آلمانی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این اپلیکیشن‌ها منبعی گسترده از فلش کارت‌های آلمانی دارند که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به ساده‌ترین شکل ممکن فرایند یادگیری زبان آلمانی را طی کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم 5 مورد از محبوب‌ترین این اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی کنیم که نصب و استفاده از آنها به شما در زمینه آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز کمک خواهد کرد.

یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

اپلیکیشن‌های فلش کارت زبان آلمانی

بدون شک فلش کارت‌ها یکی از بهترین راهکارهایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا لغات جدید زبان آلمانی را بیاموزید. اگر تا به حال سعی کرده باشید لیستی از لغات را مطالعه کرده و آنها را به خاطر بسپارید احتمالا می‌دانید که این روش نمی‌تواند نتیجه چندان قابل قبولی را به شما ارائه دهد. در مقابل فلش کارت‌ها می‌توانند نواحی متعددی از مغز شما را تحریک کرده و در نتیجه تاثیر بسیار خوبی روی حفظ کردن این لغات داشته باشند. همین موضوع نیز به یادگیری هرچه بهتر شما کمک خواهد کرد.

در واقع وقتی که شما از طریق یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت اقدام می‌کنید حافظه چند رسانه‌ای خود را نیز تحریک می‌کنید. در این فلش کارت‌ها از تصاویر مختلفی استفاده می‌شود. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع معنی کلمات مختلف را به خاطر بیاورید که این کار از طریق به یاد آوردن تصاویر مربوط به هر فلش کارت صورت می‌گیرد. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا فلش کارت‌هایی که برای آموزش زبان آلمانی استفاده می‌شوند بسیار کارآمد باشند.

در خصوص اپلیکیشن‌های فلش کارتی که به زبان آلمانی وجود دارند باید بدانید که آنها از پیش طراحی و قابل تنظیم هستند. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع و راحت کلمات مختلف را در زبان آلمانی یاد بگیرید.

آشنایی با اپلیکیشن AnkiDroid Flashcards

اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت هستید باید بدانید یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای این کار پیش روی شما قرار دارد استفاده از اپلیکیشن AnkiDroid Flashcards است. این اپلیکیشن امروزه هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل IOS در دسترس است که شما می‌توانید نسخه رایگان اندروید آن را تهیه کنید. با این حال برای نسخه IOS باید هزینه خرید اشتراک بپردازید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا از طریق محتوای غنی رسانه‌ای لغات زبان آلمانی را بیاموزید.

شما در این اپلیکیشن می‌توانید به تصاویر، ویدئوها، ویس‌ها و یادداشت‌های مختلف فلش کارت‌ها دسترسی داشته باشید و حتی در صورت نیاز اقدام به تغییر دادن آنها کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا بین دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنید. همین موضوع نیز به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید فلش کارت‌های جدید را بسازید و آنها را به دستگاه‌های مختلف اضافه کنید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         شما می‌توانید خودتان به‌صورت شخصی اقدام به طراحی و ایجاد فلش کارت‌های مختلف کنید و البته می‌توانید از فلش‌کارت‌های آماده نیز در این زمینه استفاده کنید.

–         الگوریتم‌هایی که در این اپلیکیشن وجود دارند به شما نشان می‌دهند که احتمال فراموش کردن کدام کلمات برای شما بیشتر است و به این ترتیب می‌توانید خیلی راحت با تمرین کردن آنها نقاط ضعف خود را پوشش دهید.

–         این اپلیکیشن دارای طراحی بسیار ساده و راحتی است و ویژگی‌های قابل سفارشی‌سازی و قابل تنظیم زیادی را به شما ارائه می‌دهد. همین عامل نیز آن را به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری واژه در زبان آلمانی تبدیل کرده است.

اپلیکیشن های فلش کارت زبان آلمانی

آشنایی با اپلیکیشن Brainscape Flashcards

آیا شما هم به دنبال بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت هستید؟ یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای این کار پیش روی شما قرار دارد استفاده از اپلیکیشن Brainscape Flashcards است. این اپلیکیشن نیز برای سیستم عامل اندروید به‌صورت رایگان در دسترس بوده و شما برای خرید نسخه IOS آن باید هزینه‌ای را به‌صورت ماهیانه پرداخت کنید. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا خیلی راحت فلش کارت‌هایی را ایجاد کرده و درون آنها جستجو کنید. از طرف دیگر امکان به اشتراک گذاشتن این فلش کارت‌ها با دیگران نیز وجود دارد.

این اپلیکیشن ویژگی‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         در این اپلیکیشن شما به بیش از هزار فلش کارت آلمانی از پیش طراحی شده دسترسی دارید.

–         شما می‌توانید تصاویر، صداها و انیمیشن‌های مدنظر خود را نیز به هر فلش کارت اضافه کنید.

–         شما می‌توانید از قابلیت همگام‌سازی اپلیکیشن‌ استفاده کرده و فلش‌کارت‌های خود را بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

–         شما می‌توانید در این اپلیکیشن اهداف خود را برای یادگیری تعیین کرده و میزان پیشرفت خود را نیز در آن دنبال کنید.

نکته بسیار مهمی که باید درباره این اپلیکیشن به آن دقت داشته باشید این است که بسیاری از ویژگی‌های این اپلیکیشن به‌صورت رایگان به شما ارائه می‌شوند. با این حال وقتی که شما حق اشتراک این برنامه را خریداری می‌کنید می‌توانید به منابع و محتواهای جذاب دیگری نیز دسترسی پیدا کنید که بدون شک استفاده از آنها به میزان زیادی روی فرایند یادگیری شما تاثیرگذار خواهد بود.

دقت داشته باشید که این اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت به‌صورت خودآموز است و شما برای یادگیری و استفاده از آن نیازی به هیچ منبع آموزشی دیگری نخواهید داشت. استفاده از آن بدون شک می‌تواند توانایی شما در تشخیص واژگان مختلف زبان آلمانی را بهبود دهد.

اپلیکیشن Memrise برای استفاده از فلش کارت‌های آلمانی

زمانی که صحبت از یک اپلیکیشن خوب برای یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت می‌شود بدون شک باید اپلیکیشن Memrise را نیز به لیست گزینه‌های خود برای استفاده اضافه کنیم. Memrise یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است که در دو نسخه اندروید و IOS به شما ارائه می‌شود. این اپلیکیشن در حالت عادی به‌صورت رایگان به کاربران ارائه می‌شود؛ ولی وقتی که قصد دارید از ویژگی‌های پیشرفته آن استفاده کنید حتما باید اقدام به خرید اشتراک آن به‌صورت ماهیانه کنید.

اولین نکته‌ای که باید درباره این اپلیکیشن به آن دقت داشته باشید این است که فلش کارت‌های مبتنی بر تصویر در این اپلیکیشن همگی در یک لحظه طراحی شده‌اند. این اپلیکیشن دارای دروس مکالمه‌ای زیادی نیز است که به شما آموزش می‌دهد کلمات را مانند یک فرد بومی آلمانی تلفظ کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از یادگیری این کلمات دریافت کنید. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا فرایند یادگیری زبان آلمانی با استفاده از این اپلیکیشن به میزان زیادی برای شما لذت‌بخش شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید فلش کارت‌های مخصوص به خود را نیز در این اپلیکیشن ایجاد کنید یا این‌که از فلش کارت‌هایی که به‌صورت آماده برای شما طراحی شده‌اند استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید کلمات زبان آلمانی را به شکل بهتری بیاموزید و از آنها استفاده کنید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         با استفاده از ویدئوهای این اپلیکیشن شما می‌توانید نحوه تلفظ هریک از کلمات را نیز به بهترین شکل ممکن بیاموزید.

–         این اپلیکیشن دارای برنامه‌ها و بازی‌های تمرینی زیادی است که قدرت حفظ کردن کلمات را در شما تقویت می‌کند.

–         شما در این برنامه می‌توانید تجربه‌های یادگیری خود را به میزان زیادی شخصی‌سازی کنید بدون این‌که محدودیتی برایتان به وجود بیاید.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که این اپلیکیشن در زمینه آموزش زبان آلمانی برای کودکان ارائه می‌دهد این است که می‌توانید روی لهجه‌های مختلف آلمانی نیز با استفاده از آن تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید : درس هایی ساده برای مبتدیان زبان آلمانی

بیشتر بخوانید: 10 فیلم عالی برای یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمــانی با فلــش کارت

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

آشنایی با اپلیکیشن MosaLingua

برای یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت بدون شک یکی از بهترین و جذاب‌ترین برنامه‌هایی که وجود دارد اپلیکیشن MosaLingua است. این اپلیکیشن نیز در دو نسخه مختلف اندروید و IOS به شما اارئه می‌شود. برای استفاده از ویژگی‌های اولیه این اپلیکیشن هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد و شما می‌توانید به‌صورت رایگان از آن استفاده کنید. با این حال اگر بخواهید از ویژگی‌های پیشرفته آن استفاده کنید باید آن را خریداری کنید که خرید آن به‌صورت دائمی بوده و نیازی به پرداخت اشتراک ماهیانه نیست.

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا بتوانید واژگان آلمانی که اغلب در جملات مختلف استفاده می‌شوند و در مکالمات روزمره کاربردهای زیادی دارند را حفظ کنید. در عین حال به شما کمک می‌کند تا بتوانید روی مهارت تلفظ خود نیز تمرکز کرده و گرامر و البته درک شنیداری خود را نیز تقویت کنید. از جمله ویژگی‌های برجسته و مهم این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         این برنامه بیش از 3000 فلش کارت با واژگان آلمانی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید.

–         این برنامه کلیپ‌های صوتی را برای یادگیری لغات نیز ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا نحوه تلفظ صحیح هریک از کلمات را نیز بیاموزید و بتوانید به شکل درست و استانداردی از این کلمات استفاده کنید.

–         مجموعه واژگانی که در این برنامه وجود دارند بر اساس ده سطح مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید کار خود را با سطوح ساده و آسان شروع کرده و به سمت سطوح دشوارتر حرکت کنید.

–         این اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت دارای یادآورهای مطالعه است که برای یادگیری طولانی مدت می‌توانند از شما پشتیبانی کنند.

یکی از مهم‌ترین نکات درباره این برنامه این است که واژگان موردنیاز برای شروع کار را فورا در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرف دیگر شما می‌توانید فلش کارت‌های سفارشی‌سازی شده را نیز در آنها ایجاد کنید. از طرف دیگر این برنامه دارای تعداد زیادی مکالمات آماده است که به شما کمک می‌کند تا واژگان ضروری در زبان آلمانی را نیز به بهترین شکل ممکن بیاموزید و بتوانید از آنها استفاده کنید.

یــادگیری زبان آلمانی با فلش کارت

استفاده از برنامه Quizlet برای یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت

برنامه و اپلیکیشن Quizlet یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که امروزه می‌توانید برای یادگیری لغات زبان آلمانی از آن استفاده کنید. فرقی ندارد که شما از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید یا IOS، در هر صورت می‌توانید این اپلیکیشن را به‌صورت رایگان تهیه کرده و با نصب روی گوشی هوشمند خود همین حالا از آن استفاده کنید. این برنامه در واقع گنجینه‌ای از فلش کارت‌های تعاملی است که به شما کمک می‌کند تا روی زبان آلمانی تسلط بیشتری پیدا کنید.

یکی از نکات کلیدی درباره این برنامه این است که هزاران مجموعه واژگان مختلف در آن ایجاد شده که همگی توسط کاربران دیگر ایجاد شده است. شما هم می‌توانید خیلی راحت فلش کارت‌های مخصوص به خود را در این برنامه ایجاد کرده و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این برنامه دارد و باعث می‌شود تا یکی از بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         با استفاده از این برنامه شما می‌توانید تلفظ صحیح کلمات زبان المانی را با تلفظ مادری یاد بگیرید که بدون شک به بهبود مهارت‌های شما در مکالمه به زبان آلمانی کمک شایانی خواهد کرد.

–         در این برنامه شما به بازی‌ها و ابزارهای سرگرم‌کننده زیادی دسترسی خواهید داشت که یادگیری لغت زبان آلمانی را به میزان زیادی برای شما سرگرم‌کننده‌تر خواهد کرد.

–         از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که شما روی هر فلش کارتی که در این برنامه وجود دارد می‌توانید یادداشت‌های مخصوص به خود را وارد کرده و به عبارتی آنها را شخصی‌سازی کنید.

علاوه بر مواردی که بیان کردیم باید دقت داشته باشید که در این برنامه می‌توانید به‌صورت آنلاین با سایر دانش‌آموزان و زبان‌آموزان زبان آلمانی همکاری کرده و حتی با آنها تمرینات مشترکی را نیز انجام دهید. اگر شما هم از نسخه IOS این اپلیکیشن استفاده می‌کنید می‌توانید Quizlet را خیلی راحت با برنامه iStudious ادغام کرده و به‌صورت مشترک از آنها استفاده کنید. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری بتوانید از این برنامه استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

اتصال این دو برنامه به یکدیگر به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید یادداشت‌های دست‌نویس و سایر ویژگی‌های مدنظر خود را خیلی راحت تنظیم کنید.

یادگیری زبان آلمانی با استفاده از فلش کارت

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

سخن پایانی

یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت بدون شک می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در زمینه یادگیری زبان آلمانی باشد. امروزه اپلیکیشن‌های مختلفی در این زمینه به شما ارائه می‌شوند که کمک خواهند کرد تا بتوانید تجربه یادگیری خود را به میزان زیادی بهبود دهید. اگر شما هم علاقه‌مند به شرکت در بهترین کلاس زبان هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما از کلاس زبان‌های آلمانی موسسه زبان ایرانمهر نیز در این زمینه استفاده کرده و از مزایای این کلاس‌ها نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت پاسخ دهیم.

چرا باید از اپلیکیشن‌های فلش کارت برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنیم؟

استفاده از این برنامه‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید لغات زبان آلمانی را به بهترین شکل به حافظه بسپارید. از طرف دیگر با استفاده از آنها می‌توانید روی مهارت‌های مکالمه و تلفظ خود نیز تمرکز کنید.

آیا برنامه‌های فلش کارت رایگان هستند؟

نسخه اولیه این برنامه‌ها معمولا به‌صورت کاملا رایگان به شما ارائه می‌شوند؛ ولی اگر قصد داشته باشید از نسخه‌های پیشرفته‌تر آنها استفاده کنید نیازمند این خواهید بود که اشتراک آنها را بخرید.

بیشتر بخوانید : گرامر زبان آلمانی را با تکنیک های مفید، سریع تر یاد بگیرید

بیشتر بخوانید : راهنمای چهار مرحله ای برای خواندن متون به زبان آلمانی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 28 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید