IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
10 فیلم عالی برای یادگیری زبان آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
19 مهر 1401

10 فیلم عالی برای یادگیری زبان آلمانی

شناخت لهجه‌ها و زبان عامیانه کلید درک زبان آلمانی است.

زبان آلمانی بین 50 تا 250 گویش دارد، پس بهتر است به آنها عادت کنید!

یکی از راه‌های گوش دادن به این گفتارهای روزمره، یادگیری آنها از طریق فیلم‌های آلمانی است.

قبل از آنکه به معرفی بهترین فیلم‌های زبان آلمانی بپردازیم به این موارد توجه داشته باشید:

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

چرا باید آلمانی را با فیلم یاد بگیریم؟

ساده است، واقعا در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد:

فیلم‌ها بسیار سرگرم‌کننده و مفرح هستند. می‌توانید آن‌ها را برای مواقعی رزرو کنید که خیلی خسته‌اید و نمی‌توانید کارهای سخت انجام دهید (مثلاً تمرین صحبت کردن با پارتنر زبان خود یا مطالعه و مرور فلش کارت). به این ترتیب می‌توانید زمانی که کمترین انرژی را دارید، ساده‌ترین تمرینات یادگیری زبان را انجام دهید.

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد فیلم‌ها وجود دارد این است که در آن‌ها از مکالمات طبیعی زبان آلمانی استفاده می‌شود.

همچنین، فیلم‌ها راهی فوق‌العاده برای تسلط فرهنگی هستند. صحبت کردن درمورد یک فیلم محبوب راهی عالی برای ارتباط با دوستان آلمانی است. فقط به تمام مکالمات فکر کنید که زبان مادری خودتان انجام می‌دهید که اگر نمی‌توانستید به این زبان صحبت کنید هیچ یم از این مکالمات اتفاق نمی‌افتاد.

پس فعلاً کتاب درسی Hochdeutsch خود را رها کرده و یکی از فیلم‌های آلمانی زبانی را که در این مقاله ما به شما معرفی خواهیم کرد تماشا کنید! هریک از این فیلم‌ها با وسواس بسیار انتخاب شده و مطمئناً شما را میخکوب خواهد کرد.

نکاتی در مورد یادگیری آلمانی از طریق فیلم

برای یادگیری هرچه مؤثرتر آلمانی، فقط تماشای فیلم‌ها و انتظار برای جذب واژگان کافی نیست. شما باید آنها را به‌طور فعال تماشا کنید و واژگان جدید را دنبال کنید. اگر کلمه‌ای ناآشنا شنیدید، باید آن را یادداشت کنید و در یک فرهنگ لغت خوب جستجو کنید. آنها را به‌طور منظم مرور کنید و با دوستان آلمانی خود استفاده کنید.

شما همچنین باید حتما از برنامه‌هایی که در دسترس زبان‌آموزان است استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید با استفاده از Anki از فیلم‌های من جمله‌ای بکنید (یا از یکی از بسیاری از دک‌های ساخته‌شده توسط کاربر استفاده کنید).

مثال دیگری را در نظر بگیرید: به‌جای جستجوی کلمات ناشناخته به‌صورت آوایی در فرهنگ لغت، می‌توانید از برنامه‌ای استفاده کنید که کلمات ناشناخته را در ویدیوها برای شما تعریف می‌کند.

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان آلمانی

ده فیلم عالی برای یادگیری زبان آلمانی

Run Lola Run (Lola rent) (1998)

اگر قصد دارید به برلین سفر کنید و دوست دارید با گویش برلینریش آشنا شوید، این فیلم ممکن است برای شما مناسب باشد. داستان این فیلم کلاسیک آلمانی دختری به نام لولا را دنبال می‌کند که برای نجات جان دوست پسرش باید در بیست دقیقه 100000 مارک آلمانی پیدا کند. دوست پسر او، یک جنایتکار کوچک، پول رئیس خود را از دست داده است و اکنون کشته خواهد شد مگر اینکه لولا این حجم از پول را دست و پا کند.

این فیلم سه بار در سه نمایش متفاوت روایت می‌شود که هر کدام با یک پیش‌فرض شروع می‌شوند، اما پایانی کاملا متفاوت دارند. در این فیلم سریع و پر از دیالوگ، افعال بسیار زیادی وجود دارد که صرف آن‌ها ممککن است حوصله شما را سر برد پس باید به این نکته توجه داشته باشید.

Das Leben der Anderen/ زندگی دیگران

آیا خبر دارید زندگی در آلمان شرقی کمونیست سابق چگونه بوده است؟ این تریلر درام و سیاسی داستان کاپیتان استاسی گرد ویزلر را روایت می‌کند که مأمور جاسوسی از زندگی خصوصی نمایشنامه‌نویسی به نام “گئورگ دریمن” می‌شود.

نقطه عطف این فیلم زمانی است که ویزلر از نظر احساسی درگیر زندگی افرادی می‌شود که قرار است از آنها جاسوسی کند اما با ورود به زندگی آن‌ها و دنبال کردن ماجراهای این نمایش‌نامه نویس و همسرش که عاشقانه همدیگر را دوست دارند، بسیار تحت تأثیر قرار گرفته و برخلاف تصور تصمیم می‌گیرد با پشت کردن به دولت آلمان شرقی از آن‌ها حمایت کند.

این فیلم نه تنها با قرار دادن شما در معرض طیف وسیعی از لهجه‌ها، مهارت‌های آلمانی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه محبوبیت آن در بین آلمانی‌ها باعث می‌شود زمانی که می‌خواهید زبان آلمانی خود را از طریق این فیلم بهبود ببخشید، می‌توانید آن را به یک مکالمه عالی تبدیل کنید!

Der Untergang / سقوط (محصول سال 2004)

هیتلر در 10 روز آخر عمرش چه فکر می‌کرد و مشغول چه کاری بود؟ این فیلم دقیقا همین داستان را روایت می‌کند. اگر به‌دنبال یک درام تاریخی هستید، این فیلم گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. داستان این فیلم که تصویری بحث برانگیز اما جذاب از هیتلر است، شما را میخکوب خواهد کرد.

همچنین ممکن است کمی با لهجه اتریشی آشنا شوید زیرا برونو گانز بازیگر معروف است که با مطالعه ویدیوهای مربوط به سخنرانی‌های هیتلر به شدت برای به تصویر کشیدن او آماده شده است تا لهجه اتریشی خود را کاهش دهد. اگرچه ممکن است آنطور که شما دوست داشتید در مورد اتریش یاد بگیرید، نباشد اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این فیلم را حتماً ببینید.

Das weiße Band / روبان سفید (محصول سال 2009)

این فیلم ساخته یکی از مشهورترین کارگردانان اروپا، میشائیل هانکه بوده که قابی هشیارکننده از مذهب، اقتدار، و خشونت در شهر کوچک شمال آلمان در اوایل دهه 1910 را به تصویر می‌کشد.

سعی کنید این فیلم را در یک روز بارانی تماشا نکنید! نگاه تاریک فیلم به جامعه و خانواده، اگرچه زیبا و قدرتمند است، اما تماشای آن را دشوار می‌کند. با این حال، اگر به‌دنبال فیلمی هستید که به‌شدت جذاب باشد، «روبان سفید» انتخابی بسیار عالی بوده و مطمئناً این حجم از هیجان را با تماشای آن تجربه خواهید کرد و شما را در میان مجموعه‌ای از رویدادهای غیرقابل توضیحی قرار می‌دهد که این دهکده کوچک پروتستانی تجربه می‌کند. این فیلم همچنین برای زبان‌آموزان آلمانی عالی است زیرا بازیگران بسیار آهسته و واضح و در مورد موضوعاتی صحبت می‌کنند که دنبال کردن آنها آسان است.

ده فیلم عالی برای یادگیری زبان آلمانی

 

“!Good Bye Lenin”/ “خداحافظ لنین!” (محصول سال 2003)

اگر بیشتر در حال و هوای تماشای یک فیلم کمدی هستید، این فیلم ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد! مادر الکس که از حامیان سرسخت حزب اتحاد سوسیالیست در آلمان شرقی است، در اکتبر 1989 دچار حمله قلبی شده و به کما می‌رود. در طول کما، دیوار برلین فرو ریخته و آلمان شرقی به میزبانی برای رستوران‌های برگر کینگ، تبلیغات کوکاکولا و نیز مهاجران آلمان غربی تبدیل می‌شود. وقتی مادر الکس از کما بیدار می‌شود، پزشکان به او اطلاع می‌دهند که اگر شوک دیگری به مادرش وارد شود، ممکن است دچار حمله قلبی کشنده شود.

الکس سعی می‌کند با توسل به ترفندهای پوچ و اغلب طنزآمیز مادر بستری خود را از دنیای در حال تغییر اطرافش دور کند. پس اگر می‌خواهید در مورد برلین یا آلمان شرقی سابق چیزهایی بدانید، توصیه می‌کنیم این فیلم را در صدر فهرست خود داشته باشید!

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

Revanche/ “روانچه” (محصول سال 2008)

این فیلم یکی دیگر از گزینه‌هایی است که علاقمندان به لهجه اتریشی می‌توانند تماشا کنند ! “روانچه” فیلمی بسیار عالی بوده که به شما احساس خوبی به زبان آلمانی در سرزمین شنیسل و اشترودل می‌دهد! این فیلم داستانی هیجان‌انگیز در مورد رابطه تمام شده بین الکس و یک زن اوکراینی است که می‌خواهند وین را ترک کرده و زندگی جدیدی را با هم شروع کنند.

الکس برای آنکه بتواند این نقشه را عملی کند نیاز به پول دارد و از آنجایی که آه در بساط ندارد تصمیم به سرقت از یک بانک می‌گیرد اما نقشه او نقش بر آب می‌شود. از آنجایی که موضوع محوری این فیلم به مضامین گناه، رستگاری و سرنوشت می‌پردازد، بیننده را هیجان زده می‌کند. این فیلم دربردارنده نیم نگاهی به جنبه‌ای از زندگی و فرهنگ اتریش بوده که هرگز شما قادر نخواهید بود در جای دیگری آن را ببینید.

(اشک تلخ پترا فون کانت / Die Bitteren Tränen der Petra von Kant) (محصول سال 1972)

این فیلم یکی دیگر از فیلم‌های کلاسیک عالی سینمای آلمان است. راینر ورنر فاسبیندر، کارگردان سینمای جدید آلمان، سرزمین رویایی جزیره‌ای از حسادت، جنون و سلطه را خلق کرده که تنها در داخل دیوارهای خانه پترا فون کانت اتفاق می‌افتد.

بدون اینکه متوجه شوید، فاسبیندر شما را وارد روان پیچیده پترا می‌کند، زیرا او به خدمتکارش مارلین آزار روانی می‌زند و دیوانه‌وار عاشق کارین زیبای طبقه کارگر می‌شود. همچنین اگر دوست سفری به جنوب آلمان داشته باشید، این فیلم همچنین شما را با لهجه زیبای باواریایی از طریق کارین گریزان آشنا می‌کند!

(هیچ جا در آفریقا/ Nirgendwo in Afrika) (محصول سال 2001)

این فیلم دلخراش تصویری منحصر به فرد از فرهنگ آلمان در خارج از اروپا را ارائه می‌دهد. داستان این فیلم در مورد یک خانواده یهودی است که در سال 1938 از آلمان نازی فرار کرده و برای اداره یک مزرعه به کنیا مهاجرت می‌کنند. این فیلم تجربه مهاجرت به جایی جدید، به ویژه جایی متفاوت از شرق آفریقا را ارائه می‌دهد.

خانواده با زندگی بین دو دنیا، خاطرات آلمان و واقعیت کنیا، باید خود را با دنیای جدید و خاطرات قدیمی وفق داده و سعی کنند زندگی تازه‌ای برای خود رقم بزنند. اگر به پناهندگان یهودی و تاریخ جنگ جهانی دوم علاقه دارید، هیچ فیلم آلمانی دیگری وجود ندارد که دیدگاهی عمی‌تر از این به شما ارائه کند. اگرچه با زبان سواحیلی و انگلیسی در هم آمیخته است، اما شخصیت‌های این فیلم عمدتاً به زبان آلمانی واضح و صریح صحبت می‌کنند و این موضوع کمک بزرگی به یادگیری زبان‌آموزان آلمانی است!

(مجموعه بادر ماینهوف/ Der Baader Meinhof) (محصول سال 2008)

این فیلم اکشن که بر اساس کتاب استفان اوست ساخته شده است، سال‌های اولیه تشکیل گروه مبارز چپ افراطی بدنام، جناح ارتش سرخ، از سال 1967 تا 1977 را پوشش می‌دهد. اگر به دنبال فیلمی جنگی و مملو از تیراندازی و انفجار هستید، فیلم  Der Baader Meinhof این حس شما را ارضا خواهد کرد.

این فیلم کنش‌های سیاسی رادیکال انقلابیون جوان پس از نازیسم را که معتقدند امپریالیسم آمریکا چهره جدید فاشیسم است به تصویر می‌کشد. اگر چیز زیادی درباره RAF (گروهی که تا به امروز در آلمان بسیار بحث‌برانگیز بوده) نمی‌دانید، این فیلم اطلاعات خوبی را در مورد آن به شما می‌دهد. باید گفت که هنگام تماشای این فیلم، بسیار هیجان زده خواهید شد و همچنین با بسیاری از کلمات عامیانه آشنا می‌شوید.

ده فیلم عالی برای یادگیری زبان آلمانی

Paradise: Love” (“Paradies: Liebe”)) (محصول سال 2013)

این فیلم در نوع خود بی نظیر و از نظر فرهنگی بینش‌گر، نگران‌کننده و در عین حال جذاب بود و داستان یک زن 50 ساله اتریشی به نام ترزا را دنبال می‌کند که به یک استراحتگاه ساحلی در کنیا سفر می‌کند. ترزا در طول سفر خود به تفریح پرداخته و ماجراهای زیادی را تجربه می‌کند و به مکان‌هایی می‌رود که قبلاً هرگز در آن‌ها نبوده و حس بسیار عجیبی را در آن‌ها احساس می‌کند. فیلم «بهشت: عشق» در مواقعی خنده‌دار و در مواقعی آزاردهنده است طوری که با دیدن آن هرگز فراموشش نخواهید کرد.

اگر می‌خواهید به تمرین لهجه اتریشی بپردازید این فیلم کمک بزرگی به شما خواهد کرد. از آنجایی که فیلم بدون فیلمنامه سنتی فیلمبرداری شده است، اگر بخواهید در آینده سفری به وین داشته باشید، فیلمی بهتر از این پیدا نخواهید کرد که بتواند تا این اندازه با شهر وین شما را آشنا کند.

همانطور که دیدید، در این مقاله به بررسی فیلم‌هایی پرداختیم که بتوانید با استفاده از آن‌ها به تقویت زبان آلمانی خود بپردازید. درصورتی که در یادگیری زبان آلمانی خود به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با ما تماس بگیرید.

آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن‌ها را ببینید


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 7 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید