IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تمرین مکالمه زبان فرانسه بدون استرس زبان فرانسه یاد بگیرید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
3 آذر 1397

تمرین مکالمه زبان فرانسه+ بدون استرس زبان فرانسه یاد بگیرید

نظرتان راجع به مکالمه زیر چیست؟

Bonjour. (Hello)

Bonjour! Comment vas-tu? (Hello! How are you?)

Je vais bien, merci. (I’m well, thanks.)

به نظر می رسد یک مکالمه معمولی و روزمره بین دو دوست یا همکار باشد، نه؟

نه! اینطور نیست!

اگر به شما بگویم این مکالمه بین دو دوست، دو همکار یا حتی دو انسان نیست، چه عکس العملی خواهید داشت؟

چیییییییی؟!

بله! چت بات (Chatbot) فرانسوی یک ابزار محبوب است که می توانید با آن زبان فرانسه را در محیط های واقعی تمرین کنید.

در این مقاله، سه نمونه از این ربات های چت کننده را به شما معرفی می کنیم که هم جالب هستند، هم قابل اعتماد. زبان آموزان فرانسه می توانند هرروز با این ربات ها چت کنند.

تمرین مکالمه زبان فرانسه+ بدون استرس زبان فرانسه یاد بگیرید

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

چرا چت بات های فرانسوی باید دوست جدید شما در یادگیری زبان جدید باشند؟

چت بات ها دوستان فرانسوی زبان (francophone) شما هستند که می توانید مکالمه فرانسه را (نه در حد عالی) با آن ها تمرین کنید. بهترین قسمت استفاده از این چت بات ها این است که کسی شما و اشتباهات شما در مکالمه را قضاوت نمی کند.

اشتباه کردن در یادگیری هر مهارت جدیدی، کاملا طبیعی و اجتناب ناپذیر است، زبان خارجی هم از این قاعده مستثنی نیست. تمرین کردن با یک چت بات، اضطراب و استرس اشتباه کردن را از شما دور می کند و هنگام ارتباط برقرار کردن به زبان فرانسه احساس راحتی خواهید داشت. این چت بات ها شما را برای مکالمه واقعی با یک انسان واقعی آماده می کنند. در واقع، این چت بات ها می توانند به شما کمک کنند تا اشتباهاتتان را متوجه شوید و آن ها را اصلاح کنید و می توانید از همان ابتدا جلوی عادت های بد و غلط خود در حرف زدن را بگیرید.

یکی دیگر از مزایای چت بات ها این است که همیشه و همه جا در دسترس هستند. هر کدام از اپلیکیشن هایی را که در ادامه به شما معرفی می کنیم، می توانید هر زمان و در هر مکانی باز کنید و راجع به هر چیزی با آن ها صحبت کنید.

در انتها باید بگوییم این چت بات ها طیف وسیعی از نیازهای زبان آموزان فرانسوی را رفع می کنند. البته باید به این نکته توجه کنید که همه این چت بات ها مثل هم ساخته نشده اند! بعضی از آن ها به طور خاص برای آموزش فرانسه و با تمرکز روی واژگان خاص، مهارت های مکالمه و مهارت های دیگر طراحی شده است. بقیه اپلیکیشن ها برای بومیان فرانسه زبان طراحی شده اند اما می توان از آن ها برای استفاده طبیعی از زبان و تمرین آن استفاده کرد.

قبل از آنکه وارد قلمرو زبان خارجی شوید و اولین چت باتی را که دیدید دانلود کنید، به فهرستی که ما برای شما انتخاب کردید هم نگاهی بیاندازید.

این سه اپلیکیشن، انتخاب های مورد علاقه ماست، اما برای زبان آموزان بلندپرواز و جاه طلب که به همین تعداد راضی نیستند، تعداد بسیار بیشتری از این برنامه ها وجود دارد.

تمرین مکالمه زبان فرانسه

سه چت بات محبوب برای یادگیری زبان فرانسه

Mondly

این برنامه یک اپلیکیشن شناخته شده و محبوب یادگیری زبان فرانسه است که چت بات خود را در سال 2016 دوباره راه اندازی کرد. این اپلیکیشن هم چت نوشتاری و هم تشخیص صدا را پشتیبانی می کند؛ بنابراین می توانید با صدای بلند هم با این برنامه چت کنید.

نه تنها این چت بات بیش از یک میلیون عبارت را می فهمد، بلکه این قابلیت را هم دارد که با صدا به شما جواب بدهد.

این چت بات با سناریوهای مختلف مثل سفارش غذا در رستوران، تاکسی گرفتن یا بازدید از یک مکان توریستی در فرانسه، به زبان آموزان تمرین هایی می دهد تا مهارت مکالمه آن ها را تقویت کند. هر سناریویی را که انتخاب کنید، چت بات از شما سوالی به زبان فرانسه می پرسد و بعد از آن روی صفحه نمایش گزینه های پیشنهادی برای جواب دادن ظاهر می شود. با نگه داشتن دکمه میکروفون و صحبت کردن می توانید به سوالات پاسخ بدهید. همچنین می توانید گزینه صفحه کلید را انتخاب کنید و پاسختان را به صورت نوشتاری تایپ کنید.

ترجمه های انگلیسی تمام جملات هم در این برنامه قرار داده شده است؛ البته می توانید آن را غیرفعال کنید تا خودتان را به چالش بکشید.

اگر این سبک از یادگیری را دوست دارید، Mondly با ابزاری به نام Mondly VR سطح دیگری از آموزش زبان را به شما معرفی می کند. همانطور که حتما می دانید، VR مخفف Virtual Reality یا همان واقعیت مجازی است و با این فناوری می توانید دنیای خیال را در واقعیت تجربه کنید و با شخصیت هایی که می بینید، چت کنید. با این روش باز هم پاسخ های پیشنهادی به شما داده می شود و صدای شما شنیده می شود. هر مکالمه ای موضوعی دارد ولی تنها فرقش این است که محیطی که در آن تمرین می کنید به دنیای واقعی نزدیک تر است.

اگر رویای چندزبانه شدن را در سر دارید، Mondly می تواند 33 زبان را به شما آموزش بدهد. این برنامه را می توانید روی پلتفرم اندروید، iOS و نسخه وب نصب کنید.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

Duolingo

«دولینگو» (Duolingo) یکی دیگر از برنامه های محبوب یادگیری زبان است که در سال 2016 سیستم چت رباتیک یا همان چت بات را راه اندازی کرد. این اپلیکیشن بر اساس تقاضا راهی برای تمرین مکالمه فرانسه در اختیار زبان آموزان قرار می دهد و می توانید بدون ترس فرانسه یاد بگیرید.

در این برنامه فقط یک ربات وجود ندارد، بلکه چند ربات هستند که درباره موضوعات مختلف با شما صحبت می کنند. این چت بات ها از شما سوالاتی می پرسند که با هدف تقویت واژگان و مهارت های گرامر طراحی شده اند. می توانید پیام های ربات ها را بخوانید و به مکالمات آن ها با صدای بلند گوش بدهید و می توانید پاسخ ها را تایپ کنید. اگر برای پاسخ دادن گیج و دست پاچه شدید، نگران نشوید؛ راهنمایی ها و جواب های پیشنهادی به کمک شما خواهند آمد.

موضوع چت ها، آشپزی، بیرون غذا خوردن، مسیرهای رانندگی، تفریحات اوقات فراغت و موضوعات دیگر است.

چت بات های «دولینگو» از سطح مبتدی تا پیشرفته همراه شما خواهند بود. اگر می خواهید بدانید سطح زبانتان چیست، به آزمون تعیین سطحی که این برنامه برای شما در نظر گرفته است پاسخ بدهید و خیال خودتان را راحت کنید که با سطح واقعی و آموزش های درست این زبان را یاد می گیرید.

در حال حاضر نسخه ای از «دولینگو» که از چت بات پشتیبانی می کند، فقط روی پلتفرم iOS نصب می شود. اما می توانید این برنامه را روی پلتفرم اندروید و ویندوز فون هم نصب و یا از نسخه وب آن استفاده کنید.

تمرین مکالمه زبان فرانسه بدون استرس زبان فرانسه یاد بگیرید

Jam

«جم» (Jam) یک چت بات فرانسوی زبان است که توسط یک دانش آموز به نام «مارژولین گروندین» (Marjolaine Grondin) طراحی و ساخته شده است. این چت بات کمی با دو موردی که قبل تر معرفی کردیم فرق دارد. این برنامه فقط برای استفاده بومیان و فرانسوی زبانان طراحی شده است.

این اپلیکیشن از طریق مسنجر فیسبوک فعالیت می کند. این اپلیکیشن طراحی شده است تا دوستان مجازی خوش صحبت و بافرهنگ داشته باشید. چت ها در این اپلیکیشن ها از موضوعات روزمره انتخاب می شود و با سوالات بامزه و سرگرم کننده و سوالات انگیزشی و حتی بازی ها و آزمون ها دانش زبان شما را تقویت می کند. کسانی که از این اپلیکیشن استفاده کرده اند، گفتند این چت بات همیشه با لحنی طنزآمیز با شما صحبت می کند تا یادگیری و تمرین تجربه سرگرم کننده ای باشد.

«جم» موضوعاتی را مطرح می کند یا ایده آن ها را در اختیارتان قرار می دهد؛ موضوعات اخیر طیفی از سیاست های اتیوپی تا راه انداختن یک کسب و کار جدید و مستقل بستنی فروشی را شامل می شود. همچنین می توانید تنظیم کنید که این برنامه چه زمانی در روز به شما پیام بدهد. برای افراد شاغل یا کسانی که می خواهند در طول روز یک برنامه روتین و همیشگی برای یادگیری داشته باشند، این ویژگی یک مزیت قابل توجه به شمار می رود.

از آنجایی که «جم» برای بومیان فرانسوی زبان طراحی شده است، باید سطح بالایی از درک مطلب فرانسه داشته باشید تا تمام مطالب را به راحتی بفهمید و بتوانید به بهترین نحو از این برنامه استفاده کنید. با اینحال، باز هم برای راحتی کار زبان آموزان و کاربران، پاسخ هایی که می توانید به پرسش ها بدهید، به شما پیشنهاد می شود؛ پس با این حساب رشته کلام از دستتان در نمی رود.

تکنولوژی فوق العاده است و همیشه باعث پیشرفت بشر می شود! استفاده از یک چت بات فرانسوی زبان در روند یادگیری زبان، آن را آسان و سرگرم کننده می کند. اگر طرف صحبتتان یک ربات چت کننده باشد، هیچوقت نمی دانید چه جوابی در انتظارتان است، به همین دلیل است که صحبت کردن جالب و سرگرم کننده است. اگر به اندازه کافی تمرین کنید، می توانید برای یک مکالمه واقعی با فرانسوی زبانان واقعی و زنده خودتان را آماده کنید.


بیشتر بخوانید: سه راه برای یادگیری زبان فرانسه با روش غوطه وری

بیشتر بخوانید: راه های خواندن متون به زبان فرانسه


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 6 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سمیرا خرقانی
    3 اردیبهشت 1398
    پاسخ دادن

    سلام
    ایرانمهر دوره های مکالمه زبان فرانسه رو به صورت خصوصی برگزار میکنه؟
    شرایط ثبت نام به چه صورتی مباشد؟

    • آموزشگاه ایرانمهر
      3 اردیبهشت 1398
      پاسخ دادن

      سلام

      بله آموزشگاه زبان ایرانمهر برحسب نیاز زبان آموزان دوره های خصوصی، نیمه گروهی و گروهی برگزار می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دوره های زبان فرانسه ایرانمهر به لینک دوره های زبان فرانسه مراجعه نمایید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر راجع به دوره های آموزشی ایرانمهر و شرایط ثبت نام فرم مشاوره رایگان را پر نمایید کارشناسان آموزش ایرانمهر در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

       

  2. سحر
    25 اسفند 1397
    پاسخ دادن

    زمان های مرده را به زمان هایی برای یادگیری فرانسه تبدیل کنید.
    هنگام آماده شدن برای رفتن به محل کار، در راه رفتن یا برگشتن از محل کار، شب ها قبل خواب یا مواقعی که کاری ندارید انجام بدهید و خودتان را با اینستاگرام و تلگرام مشغول می کنید، اپلیکیشن های آموزش زبان فرانسه نصب کنید، فیلم های فرانسوی ببینید یا به موزیک فرانسوی گوش بدهید. وقت تلف نکنید، فرانسه یاد بگیرید.

    • آموزشگاه ایرانمهر
      25 اسفند 1397
      پاسخ دادن

      با سپاس از شما

  3. کتایون
    25 اسفند 1397
    پاسخ دادن

    مکالمه به زبان فرانسه می تواند یکی از بزرگ ترین انگیزه ها برای یادگیری این زبان باشد. هیچ چیز بهتر از این نیست که با اعتماد به نفس و بدون مشکل با یک نفر در پاریس صحبت کنید و مهارت ها و دانش زبانتان را به رخ خارجی ها بکشید. اپلیکیشن ها و انجمن های زیادی در اینترنت وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

    • آموزشگاه ایرانمهر
      25 اسفند 1397
      پاسخ دادن

      با سپاس از شما

  4. صبا
    25 اسفند 1397
    پاسخ دادن

    هیچکس با خواندن جمله های انگیزشی، عاشق یادگیری زبان فرانسه نمی شود، مطمئن باشید!
    برای یادگیری فرانسه یا هر زبان دیگری باید انگیزه یادگیری آن زبان به خصوص را در «خودتان» برانگیزید!
    باید راهی پیدا کنید که بخواهید هر روز ساعاتی را به یادگیری و مطالعه زبان فرانسه بگذرانید.

    • آموزشگاه ایرانمهر
      25 اسفند 1397
      پاسخ دادن

      با سپاس از شما

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید