IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
راه های خواندن متون به زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
3 آبان 1397

راه های خواندن متون به زبان فرانسه

آماده اید یاد بگیرید چطور بخوانید؟

البته احتمالا همه شما می دانید چطور متون انگلیسی را بخوانید، اما برای خواندن به زبان های دیگر چه کار می کنید؟

اگر زبان انگلیسی را خوب بلد باشید، زیرساخت محکم و قدرتمندی دارید که به شما کمک می کند زبان های دیگر را سریع تر و راحت تر یاد بگیرید. بعضی کلمات در زبان های دیگر به راحتی قابل تشخیص است، به خصوص اگر آن کلمه شناخته شده باشد.

ولی با این حال نکات و ترفندهایی وجود دارد تا به شما کمک کند متون به زبان فرانسه را به خوبی انگلیسی بخوانید.

شروع کنیم!

راه های خواندن متون به زبان فرانسه

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

1) برای تلفظ کلمات، اول صداها را یاد بگیرید

خواندن به زبان فرانسه، آزمون درست تلفظ کردن کلمات است، پس اینکه بدانید هر صدا در زبان فرانسه دقیقا چطور تلفظ می شود، کمک می کند از همان ابتدا فرانسه را درست و دقیق صحبت کنید. برای اینکار زمان بگذارید، صداها را بشناسید، آن ها را بلند تلفظ کنید و آواها را درک کنید.

شبکه خبری بی بی سی (BBC) یکی از سایت های عالی است تا تفاوت تلفظ کلمات یکسان در انگلیسی و فرانسه را یاد بگیرید.

هر وقت احساس کردید آمادگی لازم را دارید، به سراغ روزنامه ها یا وبسایت های خبری بروید و بعضی جمله ها را با صدای بلند بخوانید؛ حتی اگر معنی آن ها را کامل متوجه نمی شوید هم مهم نیست، قصدمان این است کمی تمرین کنیم. اگر به صدایی برخوردید که گیجتان کرد، آن را جایی یادداشت کنید تا بعدا آن را در دیکشنری چک کنید.

روشی را پیدا کنید که این نکات و تفاوت های ظریف را، که در زبان فرانسه کم نیست، به خاطر بسپارید و از این روش در فرآیند یادگیری استفاده کنید. بازنویسی صداها با نمادهای IPA (الفبای آوایی بین المللی) کمک می کند این صداها در ذهنتان بماند؟ یا تماشای ویدیو در یوتیوب برایتان راحت تر است؟ اپلیکیشن هایی هم طراحی شده اند که متن را به گفتار تبدیل می کند، آن ها چطور، به دردتان می خورد؟

روشی هم ما به شما پیشنهاد می کنیم که شاید ساده تر و بهتر باشد. اسم هر کدام از اسباب و اثاثیه خانه را با کلمات معادلشان در فرانسه روی کاغذ بنویسید و خودتان را مجبور کنید هر بار که در خانه راه می روید و چشمتان به یکی از آن ها میافتد، اسمشان را با صدای بلند بخوانید. همچنین توصیه می کنیم صدایتان را ضبط کنید تا هر بار صدای خود را گوش دهید و فرق تلفظ کلمات را در گذر زمان متوجه شوید.

2) با چیدن صداها در کنار هم، کلمه و جمله بسازید

بعد از اینکه یاد گرفتید فرانسوی ها چطور صداها را تلفظ می کنند، نوبت این رسیده که خودتان صداها را کنار هم قرار دهید و کلمه و جمله بسازید.

بعد از اینکه یاد گرفتید حروف صامت و صدادار چطور تلفظ می شوند، حال مسئله مهم این است که آن ها را کنار هم قرار بدهید و به تلفظ کردن آن ها به عنوان یک کلمه عادت کنید. درست مثل زبان انگلیسی، بسته به اینکه صداها چطور در یک جمله قرار می گیرند، تلفظشان فرق می کند؛ به حروف بی صدا و تلفظ هایی فکر کنید که با توجه به جایی که قرار می گیرند، به شکل متفاوتی تلفظ می شوند. خودتان این مورد را امتحان کنید و بعد با گوش دادن به تلفظ درست آن، مهارت خودتان را محک بزنید.

گرامر زبان فرانسه

3) گرامر ساده فرانسه را یاد بگیرید

همه می دانیم برای خواندن و درک متون فرانسوی، باید تا حدی با گرامر زبان فرانسه آشنا باشید. وقتی با تلفظ کلمات آشنا شدید، وقت آن رسیده که بدانید کلمات چطور و با چه قوانینی کنار هم قرار می گیرند تا جمله ای بسازند که از نظر دستوری درست باشد. برای خواندن به زبان فرانسه، باید بتوانید زنجیره طولانی از کلمات را بخوانید.

با جمله ها و قواعد ساده شروع کنید؛ جمله هایی که در آن از زمان حال ساده (Le Presente) و فعل های پرکاربرد دیگر استفاده شده است. کارکرد قواعد جمله در فرانسه را یاد بگیرید. با اینکه قاعده کلی جمله ها در انگلیسی و فرانسه مثل هم است و از الگوی فاعل-فعل-مفعول پیروی می کند، مولفه هایی مثل صفت و ضمیر در زبان انگلیسی قاعده متفاوتی دارند. قاعده جملات پرسشی هم در زبان فرانسه با انگلیسی فرق دارد.

کتاب ها و منابع آنلاین زیادی وجود دارند که می توانید از این طریق با گرامر و زبان فرانسه آشنا شوید. اما توصیه ما به شما این است زبان فرانسه را در یک آموزشگاه معتبر و زیر نظر اساتید این زبان فرا بگیرید.

4) ساعتی در روز را متون فرانسه بخوانید

حالا که از مرحله گرامر و تلفظ به سلامت رد شدیم، نوبت تمرین است. مهم است که هر روز خواندن متون به زبان فرانسه را تمرین کنید، حتی خیلی کم! اگر از آن دسته آدم هایی هستید که صبح ها قدرت یادگیری بیشتری دارند، خواندن یک مقاله کوتاه در وبسایت Le Monde یا هر وبسایت یا منبع آنلاین دیگر را در لیست کارهایی قرار بدهید که هر روز صبح باید به آن ها رسیدگی کنید.

برای استراحت در اواسط یک روز کاری شلوغ، بهترین کار نگاه کردن به جمله های کوتاه و آموزنده به زبان فرانسه یا دیدن چند عکس مربوط به فرانسه است.

هر کس از برنامه زندگی خودش بهتر خبر دارد، پس بهتر است زمان ویژه ای را مشخص کنید و هرروز همان ساعت کمی فرانسه تمرین کنید؛ خواهید دید این کار بعد از مدتی به یک عادت تبدیل می شود که خیلی هم خوب است.

اگر خواندن متون به فرانسه را به روال عادی زندگی روزمره اضافه کنید، متوجه می شوید که به سرعت و پیوسته در حال یادگیری فرانسه هستید.

5) از منابع مختلف استفاده کنید، به کتابخانه شخصی تان رنگ و لعاب بدهید

از کتاب های نوجوانان گرفته تا ادبیات فرانسه، داستان های علمی-تخیلی و داستان های رازآلود، کتاب های زیادی نوشته شده اند که می توانید از دنیای وسیع زبان فرانسه انتخاب کنید. شاید عجیب باشد، اما کتاب های کودکان بهترین انتخاب برای شروع است و بعد انتخاب کتاب های دشوارتر از نویسندگان مطرح فرانسوی. بسیاری از روزنامه ها و مجلات آنلاین لیست هایی دارند که بهترین نویسندگان زمان حال و تمام اعصار را به شما پیشنهاد می کنند.

با خواندن کتاب و مجلات به زبان فرانسه، نه تنها مهارت خواندن را تقویت می کنید، بلکه با فرهنگ مردم آن کشور هم آشنا می شوید و همین دلیلی می شود برای اینکه به یاد گرفتن ادامه دهید.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

6) روش های یادگیری خود را گسترش دهید

خواندن متون به زبان فرانسه باید به اندازه خواندن به زبان انگلیسی برایتان جذاب و لذت بخش باشد. اگر به رمان های فرانسوی علاقه دارید، چند کتاب رمان به زبان فرانسه و با سبکی که دوست دارید بخرید یا دانلود کنید و در طول روز ساعتی را به خواندن اختصاص بدهید. مجلات فرانسوی و ساده را که می تواند درباره موضوعات مختلف مانند مد و فشن باشد انتخاب کنید و هر وقت خواستید سریع و کوتاه چیزی بخوانید به سراغ آن ها بروید.

داستان های تصویری یا کامیک بوک ها در همه زبان ها طرفداران زیادی دارد؛ چرا که هم عکس دارند هم جملات کوتاه آن باعث می شود خواندن خسته کننده نشود و لازم نباشد برای پیدا کردن هر کلمه بارها به سراغ دیکشنری بروید. روزنامه و خبر بخوانید تا هم وقایع روز دستتان باشد هم فرانسه تمرین کرده باشید. اگر به شعر علاقه دارید، وبسایت ها و کتاب های زیادی هستند که ابزار با ارزشی به حساب می آیند؛ چون هم می توانید درک مطلب تمرین کنید، هم قابلیت های درک مفهومی را در خودتان محک بزنید و هم عناصر ادبی مثل تشبیه و استعاره را بشناسید.

راه های خواندن متون به زبان فرانسه

7) خواندن متون به زبان فرانسه را به یک فعالیت اجتماعی تبدیل کنید

باشگاه های کتاب فقط در دنیای انگلیسی زبان ها وجود ندارد. گروه ها یا انجمن هایی را در شهر پیدا کنید که مثلا هفته ای یک بار برگزار می شوند و هر هفته یک کتاب به نقد و بررسی گذاشته می شود. اگر درباره چیزی که خواندید پاسخگو باشید و مجبور باشید درباره آن حرف بزنید، خواهید دید که درک مطلب و در نتیجه آن یادگیری شما سریع تر و بهتر می شود.

اگر در شهر شما چنین امکانی وجود ندارد، در یک باشگاه کتاب آنلاین عضو شوید.

از فهمیدن حروف بی صدا تا شعرهای Baudelaire (شاعر فرانسوی)، یادگیری فرآیندی است که مطمئنا ارزش تلاش و ممارست دارد. منابع غنی و فراوانی برای این کار وجود دارد، بهترین منابع را انتخاب کنید و بعد از آن فقط یک کار لازم است: تمرین، تمرین، تمرین!


بیشتر بخوانید: تمرین مکالمه زبان فرانسه+ بدون استرس زبان فرانسه یاد بگیرید

بیشتر بخوانید: راهکارهای تقویت مکالمه زبان فرانسه


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید