IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
معرفی اپلیکیشن Duolingo
امتیاز کاربران: 4.1/5
نویسنده: ایرانمهر
11 اردیبهشت 1398

معرفی اپلیکیشن Duolingo

اگر شما نیز از آن دسته زبان آموزانی هستید که در انگلیسی ماهر شده و می‌خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید، شاید با خودتان فکر کنید :«حالا که انگلیسی را کامل بلد هستم، چرا برای یادگیری یک زبان جدیدتر از اپلیکیشن یادگیری زبان استفاده کنم؟‌ اگر بخواهم یک زبان جدید یاد بگیرم، مگر خودم نمی‌توانم در اینترنت جستجو و مطالب و ویدیوهای مختلفی را پیدا کنم؟»

خب مثل این است که بگوییم:« چرا مدرسه؟‌ نمره‌های من خیلی بالا هستند، یعنی خود من تنهایی نمی‌توانم درس بخوانم؟» یا اینکه بگوییم:« چرا مسائل کتاب ریاضی را حل کنم؟‌یعنی خودم نمی‌توانم مسائل ریاضی جدیدی را در اینترنت پیدا کنم؟»

شاید تا به حال، با اپلیکیشن خوبی سروکار نداشته‌اید. اپلیکیشنی که علاوه بر ارائه ویدیوهای آموزشی مختلف و کلیپ‌های متنوع، متن، داستان، پادکست و نهایتا کوییزهای متفاوتی را ارائه دهد. شما را تعیین سطح کند و بر اساس پیشرفتتان، رفته رفته تمرینات سختری را مد نظر بگیرد.

طبیعتا با جستجوی متن و فیلم در اینترنت، نه تعیین سطح می‌شوید، نه کسی در انجام تمرین‌ها کمکتان می‌کند. در آخر هم بدون اینکه دقیقا بدانید تا کجا پیشرفته‌اید، یادگیری را رها می‌کنید. داشتن اپلیکیشنی معتبر و کاربردی که به خوبی به شما سرمشق دهد و در مسیر یادگیری زبان جدید، شما را یاری کند.

معرفی اپلیکیشن Duolingo

پیشنهاد ما به شما…اپلیکیشن Duolingo

پیشنهاد ایرانمهر به شما، اپلیکیشن Duolingo است. Duolingo در حقیقت شامل یک سایت آموزشی و یک اپلیکیشن آموزشی سازگار با سیستم اندروید و iOS می‌شود. از اوایل سال 2019، این اپلیکیشن 85 نکته‌ی آموزشی مختلف را در 24 زبان مختلف دنیا، ارائه می‌کند.  همچنین، حدود سیصد ملیون نفر از سراسر دنیا، در این اپلیکیشن به صورت رایگان عضو شده و از خدمات آن، بهره می‌برند.

با وجود رقابت‌های شدید در یادگیری زبان خارجی، میلیون‌ها آموزشگاه و دانشگاه برای یادگیری تخصصی این زبان‌ها برپا شده که هزینه‌ی ثبت نام هرکدام از آن‌ها، برای برخی از مردم گزاف و آزار دهنده است. ولی این نباید باعث شود شما یادگیری زبان جدید را فراموش کنید. اپلیکیشنی مثل Duolingo، فرصت یادگیری زبان جدید به صورت رایگان را در اختیار کاربران و زبان آموزان قرار داده و امکان آموزش را هم برای پولدارترین مرد آمریکا هم ساده‌ترین دانش‌آموز دبیرستانی، فراهم کرده است.

خدمات رایگان این اپلیکیشن تمام زبان‌های آن را پشتیبانی می‌کند. ولی هرازگاهی با کادر‌های کوچک، اسپانسرش را نیز تبلیغ می‌کند. همچنین، این اپلیکیشن علاوه بر زبان‌های مختلف، نکات گرامری یا سایر نکات زبان انگلیسی را نیز توضیح می‌دهد. اما نهایتا، همگی به زبان انگلیسی نوشته شده است.

در حقیقت، هر کسی در این دنیا، روش خاصی را برای یادگیری یک زبان جدید انتخاب می‌کند و هر روش، می‌تواند چیزهای بسیار جالب و پرکاربردی را آموزش دهد. اپلیکیشن دولینگو (Duolingo)، ترکیبی از روش‌های مختلف جهت آموزش زبان‌ است و یک دوره‌ی آموزش خصوصی مجازی را در اختیار هرکسی قرار می‌دهد.

معرفی اپلیکیشن Duolingo

ویژگی‌های دوست داشتنی اپلیکیشن Duolingo

البته که یادگیری یک زبان جدید از طریق اینترنت شاید چندان انگیزه بخش نباشد و حس رقابت را در شما بیدار نکند. اما Duolingo برای تمام این مشکلات، راه‌حل خوبی ارائه کرده است. برای مثال، او از روش «یادگیری با بازی» زیاد استفاده کرده و یادگیری زبان جدید را به یک سرگرمی جالب تبدیل کرده است.

این اپلیکیشن با تمام سیستم‌های تلفن همراه سازگار است و پس از دانلود ان، باید زبان مد نظرتان را انتخاب کنید. Duolingo از زبان‌های زیادی نظیر آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، ترکی استانبولی و … پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید زبان مدنظرتان را انتخاب کرده و سپس، در آزمون تعیین سطح اولیه‌، شرکت کنید.

Duolingo برای آموزش لغات مختلف، از تصاویر رنگارنگ زیادی استفاده کرده و اسامی حیوانات، غذاها، اب و هوا، سیستم حمل و نقل، شغل‌ها و … را به زبان مدنظرتان، آموزش می دهد. به یاد داشته باشید، برای ورود به مرحله‌ی دوم آموزشی، باید مرحله‌ی اولی را به پایان رسانده و در حل کوییزی که در انتهای فصل قرار دارد، موفق شوید.  همچنین، اگر قصد دارید چند زبان مختلف را همزمان آموزش ببینید، از طریق گزینه‌ی add a course‌ می‌توانید زبان مد نظرتان را نیز انتخاب کنید.

علاوه‌بر‌این، هر درسی که در این اپلیکیشن آموزش داده می‌شود، شامل روش‌های متفاوتی جهت تقویت مهارت‌های listening، Speaking و ترجمه می‌شود تا به شما کمک کند هر جایی از قابلیت‌های این اپلیکیشن استفاده کرده و رفته رفته، تمام مهارت‌هایتان را کامل کنید. در صورتی که حین انجام کوییز، جواب سوالی را اشتباه بدهید، این جغد سبز رنگ، فورا پاسخ صحیح را نشانتان می‌دهد تا بتوانید ایراد کارتان را فهمیده و دیگر تکرارش نکنید.

همچنین Duolingo، از طریق یک نمودار به شما تعداد روز‌ها و چیزهایی که یاد گرفته‌اید را نشان می‌دهد تا همیشه پرانگیزه بمانید. در بالای هر درسی هم تعدای قلب قرار گرفته که اگر پاسخ سوالات و تمرین‌ها را اشتباه بدهید، آن‌ها را از دست داده و اگر در تمرینات بعدی، این اشتباه را جبران کنید، قلبتان را مجددا به دست می‌آورید!

اپلیکیشنی برای معلم‌ها!

اگر مشغول تدریس یک زبان جدید به تعدادی زبان آموز هستید نیز می‌توانید از این اپلیکیشن کم نظیر برای آموزش زبان، استفاده کنید. امروزه، هزاران هزار معلم در سراسر دنیا برای دریافت ایده در نحوه‌ی تدریس خود، از اپلیکیشن Duolingo استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید:معرفی اپلیکیشن Rosetta Stone

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.1 از 5 از 8 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. آواتار Seyed ahmad fattahi
    Seyed ahmad fattahi
    17 آذر 1400
    پاسخ دادن

    هدف اموزش زبان ترکی ایتانبولی است

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      17 آذر 1400
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر درصورت درخواست به تدریس درسایت ایرانمهر بخش جذب مدرس را تکمیل نمایید

  2. آواتار fastduolingo
    fastduolingo
    12 شهریور 1399
    پاسخ دادن

    سلام دوستان.اگه کسی سریع نیاز به مدرک دولینگو داره حتی اگه فقط چند روز دیگه بیشتر وقت نداره من میتونم به صورت کاملا رایگان کمکش کنم تا اون نمره ای که میخواد رو بگیره.
    گفتم کاملا رایگان چون قبلا خودم مثل شما ها بودم و یکی کاملا رایگان راهنمایی و کمکم کرد و تونستم نمره ی 120 دولینگو رو کسب کنم برای همین الان هم من میخوام به اونایی که فرصتشون خیلی کمه کمک کنم.
    اگر کسی تمایل داشت به آیدی تلگرام fastduolingo@ یا به تلگرام شماره ی 71984310932 با کد کشور 55+ پیام بده.

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      12 شهریور 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنون از پیشنهادتون

  3. آواتار Leon
    Leon
    3 اردیبهشت 1399
    پاسخ دادن

    از فارسی پشتیبانی میکنه ؟

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      3 اردیبهشت 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر نه متاسفانه

  4. آواتار پرويز طالبي
    پرويز طالبي
    27 فروردین 1399
    پاسخ دادن

    سلام
    لطفا براي آموزش زبان آلماني لينك دانلود نرم افزار را ارسال فرمائيد

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      27 فروردین 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر متاسفانه ارائه نرم افزاروسایت مقدور نمی باشد

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید