IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
USED TO BE USED TO GET USED TO چگونه از آنها استفاده کنیم؟
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
8 فروردین 1403

 USED TO، BE USED TO، GET USED TO: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

 USED TO، BE USED TO، GET USED TO: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم؟ آیا این سوال برای شما هم پیش آمده است؟ به طور کلی باید دقت داشته باشید که این سه عبارت از جمله مهم‌ترین عباراتی هستند که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند و دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند. وقتی که یاد می‌گیرید دقیقا به چه شکل از این عبارات استفاده کنید مهارت‌های زبان انگلیسی شما به میزان زیادی ارتقا پیدا می‌کند. فراموش نکنید که این عبارت در آموزش گرامر زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که آشنایی با این عبارات به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری از ضمایر در زبان انگلیسی نیز استفاده کنید و انتظار بهترین نتیجه را داشته باشید. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با این عبارت‌ها و کاربردهایی که هریک از آنها دارند آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این بخش از آموزش زبان انگلیسی را نیز بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

آشنایی کلی با سه عبارت USED TO، BE USED TO، GET USED TO

به طور کلی باید دقت داشته باشید که سه عبارت USED TO, BE USED TO, GET USED TO از جمله پرکاربردترین عباراتی هستند که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند و یادگیری آنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید جمله‌بندی‌های بهتری را در این زبان داشته باشید. اولین نکته‌ای که باید درباره این سه عبارت بدانید این است که آنها معمولا برای بیان این موضوع به کار می‌روند که شما عادت به انجام کاری دارید. با این حال تفاوت‌های زیادی نیز در کاربردهای آنها وجود دارد که حتما باید با این تفاوت‌ها نیز آشنا شوید.

نکته مهم بعدی که باید در خصوص این سه عبارت به آن دقت داشته باشید این است که used to عبارتی است که با دو عبارت دیگر تفاوت‌های زیادی دارد و از نظر ساختار نیز ارتباطی با دو مورد دیگر ندارد. این در حالی است که دو عبارت be used to و get used to دارای معانی و ساختار مشابهی هستند که در ادامه درباره این موضوع نیز توضیحات مفصلی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

امروزه بسیاری از افرادی که به‌تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند در تمایز این سه عبارت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. این در حالی است که اگر شما تفاوت‌های میان این سه عبارت را بیاموزید می‌توانید خیلی ساده و راحت از آنها استفاده کنید بدون این‌که هیچ‌گونه مشکلی برای شما به وجود بیاید. پس اجازه دهید تا به نوبت با هریک از آنها آشنا شویم.

USED TO، BE USED TO، GET USED TO چه زمـــانی و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با عبارت Used to

USED TO، BE USED TO،GET USED TO: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم؟ برای این‌که بتوانیم درباره این موضوع صحبت کنیم در اولین قدم باید درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا هریک از این عبارات دارای چه معنی و ساختاری در زبان انگلیسی هستند؟ اولین موردی که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم عبارت Used to است که امروزه در بسیاری از جملات زبان انگلیسی استفاده می‌شود. به طور کلی باید دقت داشته باشید که امروزه Used to در زبان انگلیسی یک فعل معین در نظر گفته می‌شود.

شاید این موضوع در نگاه اول کمی غیرعادی به نظر برسد؛ چراکه این عبارت تنها در زمان گذشته یافت می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که شما می‌توانید برای گفتن این‌که چیزی در گذشته مکررا وجود داشته یا اتفاق افتاده است؛ ولی در حال حاضر وجود ندارد یا اکنون اتفاق افتاده از عبارت Used to استفاده کنید. برای این‌که به شکل بهتری با این ساختار آشنا شوید در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری از عبارت Used to استفاده کنید:

I used to eat pancakes.

من قبلا پنکیک می‌خوردم.

این جمله بدان معناست که من قبلا بارها و بارها آن را امتحان کرده‌ام؛ ولی تمامی این موارد در گذشته رخ داده‌اند و در حال حاضر دیگر پنکیک نمی‌خورم.

نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که ساختار جمله برای عبارت used to همیشه به شکل زیر خواهد بود که باید به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید:

subject + used to + base verb

در خصوص این ساختار باید دقت داشته باشید که شکل پایه یک فعل معمولا کوتاه‌ترین شکل آن است که دارای پایان خاصی نیست و در نتیجه شما می‌توانید پسوندهای موردنیاز را نیز در صورت لزوم به آن اضافه کنید تا فعل شما به‌صورت کامل‌تر دربیاید. برای این‌که به شکل بهتری با این ساختار آشنا شده و بتوانید از عبارت used to استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

I used to eat pancakes. But now I enjoy something lighter, like yogurt and fruit.

من پنکیک می‌خوردم؛ ولی الان از چیزهای سبک‌تری مثل ماست و میوه لذت می‌برم.

Sacha used to live on Atlantic Avenue near Vanderbilt Street.

ساشا قبلا در خیابان آتلانتیک نزدیک خیابان واندربیلت زندگی می‌کرد.

He didn’t use to believe in ghosts. But he said he saw one at his grandmother’s house.

او اعتقادی به ارواح نداشت؛ ولی گفت که یکی را در خانه مادربزرگش دیده است.

حال ممکن است این سوال برای شما هم به وجود بیاید که آیا این امکان برای ما وجود دارد که بتوانیم از used to در حالت منفی نیز استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله امروزه در گرامر زبان انگلیسی این امکان برای شما فراهم شده است تا خیلی راحت بتوانید used to را به حالت منفی نیز دربیاورید. برای این کار خیلی راحت می‌توانید از عبارت did not use to یا didn’t use to استفاده کنید تا بتوانید منظور خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبتان منتقل کنید.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشته باشد این است که کلمه use با حرف d ختم نمی‌شود. این به این دلیل است که did در حال حاضر نیز در حالت گذشته خود قرار دارد.

اساس های دستور زبان انگلیسی

آشنایی کامل با عبارت Be used to

عبارت Be used to یکی دیگر از عباراتی است که حتما باید با آن آشنا شوید و بتوانید به شکلی درست و استاندارد از آن استفاده کنید. وقتی که قصد دارید بگویید که در حال حاضر به چیزی عادت دارید بهترین گزینه‌ای که برای این کار پیش روی شما قرار دارد استفاده از Be used to است. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا جمله شما کاملا عادی یا معمولی به نظر برسد. دقت داشته باشید که تنها برای مواردی می‌توانید از این عبارت استفاده کنید که چیزهای جدید، سخت یا عجیبی نباشند که شما به آنها عادت کرده‌اید.

نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید این است که در عبارت Be used to فعل be می‌تواند در زمان حال، آینده یا گذشته قرار گیرد. البته باید دقت داشته باشید که آینده کمتر رایج است. از طرف دیگر باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که کلمات used to یک صفت هستند و نمی‌توان از آنها در اینجا به‌عنوان یک فعل معین استفاده کرد. برای درک هرچه بیشتر این ساختار پیشنهاد می‌کنیم مثال زیر را نیز در نظر بگیرید که در زمان حال am نوشته شده است:

I am used to waking at sunrise.

من عادت دارم با طلوع آفتاب بیدار شوم.

این بدان معناست که من به چنین اتفاقی در زندگی خود عادت دارم.

در واقع اگر بخواهیم یک ساختار دقیق را برای آن مشخص کنیم می‌توان گفت که ساختار ما چیزی شبیه به ساختار زیر خواهد بود:

subject + be + used to + gerund, noun or pronoun

به عبارت دیگر می‌توان گفت که Be used to با نوعی اسم دنبال می‌شود. ممکن است شما هم به خاطر داشته باشید که یک gerund در واقع نوعی اسم اسم که به ing ختم می‌شود. در ادامه چند مثال رایج و کاربردی را برای شما آورده‌ایم که مطالعه آنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این عبارت در جملات خود استفاده کرده و نهایت بهره را از آن ببرید. در این جمله به زمان فعل be باید توجه داشته باشید. از طرف دیگر بهتر است توجه داشته باشید که چه اسم‌هایی به دنبال Be used to می‌آیند.

But I’ve been going to this class for a year now. So I am used to waking at sunrise.

اما من الان یک سال است که به این کلاس می‌روم. بنابراین عادت دارم که با طلوع خورشید بیدار شوم.

She doesn’t think Dami is strange. She is used to him.

او فکر نمی‌کند که دامی عجیب باشد. به او عادت کرده است.

Look, the bird is frightened. It is not used to large crowds.

ببین پرنده ترسیده است. به جمعیت زیاد عادت ندارد.

حال ممکن است دوباره این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این امکان برای ما وجود دارد که بتوانیم از عبارت be used to در حالت منفی نیز استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله در گرامر زبان انگلیسی چنین امکانی برای شما فراهم شده است که به منظور انجام این کار کافی است که از عبارت be not used to در جمله خود استفاده کنید تا بتوانید معنا و مفهوم عادت نکردن را منتقل کنید.

USED TO، BE USED TO، GET USED TO

بیشتر بخوانید : آموزش کاربردگرامرused toدر زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید : used to, didn’t use to

با عبارت Get used to و کاربردهای مختلف آن بیشتر آشنا شوید

USED TO، BE USED TO، GET USED TO: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم؟ وقتی که صحبت از این جمله می‌شود احتمالا موارد متعددی برای شما مطرح خواهد شد. برای این‌که بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم حتما باید با عبارت Get used to نیز آشنا شده و اطلاعاتی را درباره کاربردهای مهمی که این عبارت در اختیار ما قرار می‌دهد به دست بیاوریم. اولین نکته‌ای که باید در خصوص این عبارت بدانید این است که کاملا از نظر ساختاری و معنی مرتبط با عبارت be used to است.

تفاوتی که بین این دو عبارت وجود دارد و شما هم باید با آن آشنا شوید این است که عبارت get used to به این معنی است که کسی به چیزی عادت کرده بود، عادت کرده است یا عادت خواهد کرد و به همین علت نیز فعل get که در این جمله مورداستفاده قرار گرفته است می‌تواند در سه زمان گذشته، حال و آینده مورداستفاده قرار گیرد بدون این‌که هیچ‌گونه محدودیتی برای آن وجود داشته باشد. برای مثال جمله زیر را در نظر بگیرید:

She is getting used to the early hours.

او به ساعات اولیه عادت می‌کند.

این جمله بدان معناست که او به بیدار شدن در صبح زود عادت خواهد کرد.

نکته مهم دیگری که باید درباره این عبارت به آن دقت داشته باشید این است که used to در این عبارت در واقع یک صفت است که در این عبارت مورداستفاده قرار گرفته است و توجه داشتن به این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این عبارت استفاده کنید. در واقع ساختاری که شما در این عبارت خواهید داشت به شکل زیر خواهد بود:

subject + get + used to + gerund, noun or pronoun

با در نظر گرفتن این ساختار خیلی ساده و راحت می‌توانید از این عبارت در جملات مختلف خود به زبان انگلیسی استفاده کرده و از مزایایی که این ساختار و عبارت در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کرده و با دیگران ارتباط بهتری را به زبان انگلیسی برقرار کنید. در ادامه چند مثال کاربردی را برای شما آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهند دقیقا به چه شکل می‌توانید از عبارت Get used to در جملات خود استفاده کنید تا جمله شما ساختار درست و مناسبی داشته باشد.

در خصوص این مثال‌ها باید به چند نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید. نکته اول این است که به زمان فعل get که در جملات مورداستفاده قرار گرفته است توجه داشته باشید تا بیاموزید که در چه زمان‌هایی می‌توانید از این عبارت استفاده کنید. از طرف دیگر به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به اسم‌هایی که بعد از این عبارت آمده‌اند نیز توجه داشته باشید. توجه داشتن به این اسامی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این عبارت در جملات مختلف خود استفاده کنید.

But after a month of our new routine, she is getting used to the early hours.

اما بعد از یک ماه از روال جدید ما، او به ساعات اولیه عادت می‌کند.

I hated this haircut at first. But I got used to it. I like it now!

من اول از این مدل مو متنفر بودم. با این حال به آن عادت کردم. الان این مدل مو را دوستش دارم.

The baby will not get used to the new sitter. I think she misses her dad.

کودک به پرستار جدید عادت نمی‌کند. فکر کنم دلش برای پدرش تنگ شده است.

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم شما می‌توانید هریک از این سه عبارت را در حالت منفی نیز استفاده کنید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود ندارد. حال ممکن است این سوال در ذهن شما هم به وجود بیاید که برای منفی کردن عبارت Get used to چه کار می‌توانیم انجام دهیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که منفی کردن عبارت Get used to کار بسیار ساده و راحتی است.

شما برای این‌که بتوانید این عبارت را منفی کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک not را به ابتدای آن اضافه کنید. در واقع در این صورت عبارت شما به‌صورت not get used to نوشته می‌شود. برای این‌که بتوانید این ساختار را به بهترین شکل ممکن بیاموزید و از آن به‌درستی استفاده کنید  بهتر است که سعی کنید این ساختار را در جملات مختلف زبان انگلیسی پیدا کنید. فراموش نکنید که پیدا کردن این ساختار به طور مرتب در جملات مختلف به شما کمک می‌کند تا بتوانید نحوه استفاده از این عبارت را نیز بیاموزید.

پس اگر این سوال برای شما هم به وجود آمده است که USED TO، BE USED TO، GET USED TO: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم؟ پیشنهاد می‌کنیم حتما تمرین کنید و برای این کار وقت بگذارید تا بتوانید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهید.

USED TO، BE USED TO، GET USED TOچه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

سخن پایانی

USED TO،BE USED TO،GET USED TO: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم؟ آشنایی با کاربردهای مهمی که این سه عبارت دارند به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری جملات خود را در این زبان بسازید و به زبان انگلیسی صحبت کنید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید بیشتر و بهتر با زبان انگلیسی آشنا شده و مهارت‌های زبانی خود را ارتقا دهید پیشنهاد ما به شما این است که حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه زبان ایرانمهر در این زمینه نیز استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره USED TO, BE USED TO, GET USED TO: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم پاسخ دهیم.

Used to چه زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

معمولا از این عبارت وقتی استفاده می‌شود که چیزی در گذشته مکررا رخ داده باشد یا این‌که کاری را در گذشته به‌صورت مکرر انجام داده باشید. در چنین شرایطی می‌توانید خیلی ساده و راحت از عبارت used to استفاده کنید.

عبارت be used to چه کاربردهایی در زبان انگلیسی دارد؟

این عبارت وقتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید درباره عاداتی که دارید در زمان حال صحبت کرده و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید : آموزش کاربرد to در گرامر انگلیسی به زبان ساده

بیشتر بخوانید : آموزش زمان های انگلیسی برای مبتدیان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 33 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید