IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آموزش زمان های انگلیسی برای مبتدیان
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
13 شهریور 1402

آموزش زمان های انگلیسی برای مبتدیان

مبحث زمان‌ها در آموزش زبان انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و زمانی که شما قصد دارید از افعال و جملات مختلف استفاده کنید حتما باید تمرکز ویژه‌ای روی زمان های انگلیسی برای مبتدیان داشته باشید. یادگیری این زمان‌ها به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن جملات خود را بسازید و در جمله‌بندی زبان انگلیسی با مشکل خاصی مواجه نشوید. از جمله رایج‌ترین این زمان‌ها می‌توان به حال ساده، حال استمراری، گذشته ساده و … اشاره کرد که هریک دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این زمان‌ها در گرامر زبان انگلیسی صحبت کرده و نکات کاربردی و مفیدی را دراین‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

زمان های انگلیسی برای مبتدیان

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

زمان‌های ساده در زبان انگلیسی

از جمله زمان‌هایی که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارند می‌توان به زمان‌های ساده اشاره کرد که خود به دودسته حال ساده و گذشته ساده تقسیم‌بندی می‌شوند. نکته مهمی که باید درباره این دسته از زمان های انگلیسی برای مبتدیان بدانید این است که این زمان‌ها رایج‌ترین زمان‌ها در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند و به همین علت نیز بیشترین کاربرد را نسبت به سایر زمان‌ها دارند. پس یادگیری درست آنها از اهمیت بالایی برای شما برخوردار خواهد بود.

زمان حال ساده در زبان انگلیسی

اولین دسته از زمان های انگلیسی برای مبتدیان زمان حال ساده است که بیشترین کاربرد را در میان سایر زمان‌های زبان انگلیسی دارد. پیش از هر چیز اجازه دهید تا کمی بیشتر با کاربردهای این زمان در زبان انگلیسی آشنا شده و اطلاعاتی را دراین‌خصوص به دست بیاوریم. به‌طورکلی این زمان می‌تواند سه کاربرد اساسی را در زبان انگلیسی داشته باشد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • توصیف حقایقی که قابل‌تغییر نیستند و همیشگی هستند.
  • توصیف این مسئله که هرچند وقت یک‌بار اتفاق خاصی می‌افتد.
  • صحبت درباره رویدادهایی که از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند.

نکته بسیار مهمی که باید درباره این زمان بدانید این است که اگر سوم‌شخص مفرد کاری را انجام می‌دهد حتما باید یک S به آخر فعل خود اضافه کنید که نشان‌دهنده این موضوع باشد. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

he speaks

او صحبت می‌کند.

she eats

او می‌خورد.

حال اگر درباره اشخاص دیگر صحبت شود می‌توانید بدون نیاز به تغییر فعل از آن استفاده کنید. مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

we speak

ما صحبت می‌کنیم.

I eat

من می‌خورم.

اگر قصد دارید درباره خودتان یا سرگرمی‌هایی که دارید با کسی صحبت کنید و به او بگویید نیز می‌توانید از این زمان استفاده کنید. از دیگر کاربردهای جذابی که این زمان در زبان انگلیسی دارد می‌توان به مواردی اشاره کرد که قصد دارید چیزی که فکر می‌کنید درست است را به اشتراک بگذارید. در ادامه چند مثال دیگر را برای شما آورده‌ایم تا به طور کامل با این مورد از زمان های انگلیسی برای مبتدیان آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست بیاورید:

فرض کنید که شما یک سرگرمی بزرگ دارید که آن زدن ویولن هست، در چنین شرایطی می‌توانید از جمله I play the violin. استفاده کنید. ازآنجایی‌که این تنها یک سرگرمی برای شماست می‌توانید در ادامه از جمله I am not a professional violinist. استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که دوستتان ناخن‌های خود را می‌جود ممکن است نگران او شوید؛ چراکه he bites his nails when he’s nervous. (او وقتی عصبی است ناخن‌هایش را می‌جود).

اگر قصد دارید به مهمانی دوستتان بروید، باید سریع آماده شوید؛ چراکه او به شما گفته است که the party starts in an hour. (مهمانی یک ساعت دیگر شروع می‌شود)

شاید باید به دوست خود یادآوری کنید که یک هدیه بیاورد؛ چراکه he never remembers birthdays. (او هرگز تولدها را به یاد نمی‌آورد)

گذشته ساده در زبان انگلیسی

نحوه استفاده از این زمان در زبان انگلیسی بسیار شبیه به حال ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از گذشته ساده یعنی فعل ed دار افعال خود استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که افعال بی‌قاعده زیادی وجود دارد که در آنها از فرم ed دار استفاده نمی‌شود که باید آنها را بیاموزید. این مورد از زمان های انگلیسی برای مبتدیان در واقع درباره چیزی صحبت می‌کند که قبلا اتفاق افتاده است یا دیگر درست نیست.

اگر قصد دارید عملی را که قبلا اتفاق افتاده است توصیف کنید می‌توانید از زمان گذشته ساده برای انجام این کار در گرامر زبان انگلیسی استفاده کنید. توصیفی که از یک سفر در ادامه برای شما می‌آوریم از زمان گذشته ساده استفاده می‌کند:

Last year I visited New York. I lived in a hotel for a month. I rode the train, took many pictures and walked all around Central Park.

من سال گذشته از نیویورک بازدید کردم. برای مدت‌زمان یک ماه در هتل زندگی گردم. سوار قطار شدم، عکس‌های زیادی گرفتم و در اطراف پارک مرکزی قدم زدم.

علاوه بر این باید دقت داشته باشید که می‌توانید از این زمان به دلایل مشابهی مانند حال ساده نیز استفاده کنید. در واقع شما برای توصیف سرگرمی‌ها یا عاداتی که در گذشته داشته‌اید یا چیزی که قبلا به آن معتقد بودید می‌توانید از این زمان استفاده کنید.

در واقع کلمه used to اغلب برای این زمان استفاده می‌شود.

زمان انگلیسی برای مبتدیان

زمان‌های استمراری در زبان انگلیسی

از دیگر زمان های انگلیسی برای مبتدیان می‌توان به زمان استمراری اشاره کرد. کلمه استمراری در واقع به معنای چیزی است که در حال انجام است و در حال حاضر اتفاق می‌افتد. معمولا در زمان استمراری آخر افعال شما ing می‌گیرد که ممکن است فعل اصلی زمان حال یا گذشته باشد. این زمان خود به دودسته حال استمراری و گذشته استمراری تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

زمان حال استمراری

به‌طورکلی می‌توانید از زمان حال استمراری برای صحبت درباره چیزی که اکنون یا به‌زودی اتفاق می‌افتد استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال در حال حاضر شما در حال خواندن این مطلب هستید یا این‌که ممکن است در حال نوشیدن یک قهوه در محل کار خود باشید. از طرف دیگر ممکن است امروز بخواهید با دوستانتان در قرار شامی که داریم ملاقات کنید. حال اگر قصد داشته باشید فراوانی عمل را بیان کنید می‌توانید از دوکلمه always یا constantly برای این کار استفاده کنید.

برای درک هرچه بهتر این مورد از زمان های انگلیسی برای مبتدیان به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

My mother-in-law is always complaining

مادرشوهر من همیشه در حال شکایت است.

that child is constantly crying.

آن کودک مدام گریه می‌کند.

این مثال‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به شکل بهتری از زمان حال استمراری استفاده کنید.

زمان گذشته استمراری

زمان گذشته استمراری نیز از دیگر زمان های انگلیسی برای مبتدیان به شمار می‌آید که برای توصیف یک عمل استمراری که قطع شده است استفاده می‌شود. اگر کسی شب دیروقت با شما تماس گرفت می‌توانید به او این جمله را بگویید:

I was sleeping last night when I got the call.

دیشب که به تماس را دریافت کردم خواب بودم.

علاوه بر این شما می‌توانید از این زمان برای بیان کاری که در زمان خاصی در گذشته انجام می‌دادید نیز استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال جمله زیر را مشاهده کنید:

I was already writing at 6 in the morning

من قبلا ساعت 6 صبح می‌نوشتم.

yesterday in the evening I was eating dinner.

دیروزعصر داشتم شام می‌خوردم.

بیشتر بخوانید: کلاس زبان انگلیسی فوری

بیشتر بخوانید: ابزار یادگیری انگلیسی آکادمیک، زبان آموزان و والدین

زمان های انگلیسی

زمان های آینده

یکی دیگر از زمان های انگلیسی برای مبتدیان که حتما باید با آن آشنایی کاملی داشته باشند و نحوه استفاده از این زمان را بیاموزند زمان آینده است. در این بخش قصد داریم توضیحاتی را درباره دو نوع زمان آینده که بیشتر رایج هستند و عبارت‌اند از آینده ساده و آینده استمراری در اختیار شما قرار دهیم که بدون شک به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به شکل بهتری از این زمان در جمله‌بندی‌های خود به زبان انگلیسی استفاده کنید.

آینده ساده و کاربردهای آن

صحبت‌کردن درباره آینده کاری بسیار ساده است و برای این کار تنها کافی است که از کلمات will یا is going to استفاده کنید. حال ممکن است این سوال برای شما هم به وجود بیاید که چگونه متوجه شویم که باید از کدام‌یک از این دو نوع کلمه در آینده ساده استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است و نیازی نیست که نگرانی خاصی درباره این موضوع داشته باشید. معمولا شما در زمان آینده ساده می‌توانید از هرکدام آنها استفاده کنید. برای این‌که بیشتر این موضوع را درک کنید مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

I will call you later

بعدا با شما تماس خواهم گرفت.

I am going to call you later.

بعدا با شما تماس می‌گیرم.

هر دو این عبارات درست هستند و شما می‌توانید از هرکدام آنها استفاده کنید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت.

البته باید دقت داشته باشید که در این حالت تفاوت جزئی در ترجمه و معنی جمله شما به وجود می‌آید. عبارت going to بیشتر برای مواردی که از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند مورداستفاده قرار می‌گیرد. به همین علت است که در مثال بالا جمله اول کمی غیرمعمول‌تر به نظر می‌رسد و رایج نیست که از جمله اول استفاده کنید. این در حالی است که جمله دوم بیشتر درست به نظر می‌رسد و بیشتر رایج است که افراد انگلیسی‌زبان از این حالت در جملات خود استفاده می‌کنند.

این تفاوت، تفاوتی کاملا ظریف است و محدودیتی ندارد که شما از جمله اول نیز استفاده کنید. تنها نکته‌ای که در اینجا باید به یاد داشته باشید این است که will بیشتر برای وعده‌ها و کارایی‌هایی که به انتخاب خود انجام می‌دهید استفاده می‌شود و این در حالی است که going to بیشتر برای مواردی که برنامه‌ریزی شده‌اند کاربرد دارد.

هر دو این عبارات را می‌توانید برای پیش‌بینی‌ها یا چیزهایی که فکر می‌کنید اتفاق بیفتد نیز استفاده کنید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود ندارد. به‌عنوان‌مثال نمونه‌ جمله‌های زیر را مشاهده کنید تا اطلاعات بهتری را در این زمینه به دست بیاورید:

the world will end in ten years

دنیا ده سال دیگر به پایان می‌رسد.

این در حالی است که شما جمله زیر را نیز می‌توانید به‌جای جمله بالا استفاده کنید بدون این‌که اشتباهی در ساختار جمله شما به زبان انگلیسی وجود داشته باشد:

the world is going to end in ten years.

دنیا ده سال دیگر به پایان می‌رسد.

آینده استمراری و نحوه استفاده از آن در زبان انگلیسی

یکی دیگر از انواع زمان های انگلیسی برای مبتدیان که کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ ولی همچنان دارای کاربردهای مخصوص به خود است زمان آینده استمراری است. نکته بسیار مهمی که درباره این زمان باید به آن دقت داشته باشید این است که این زمان همان کاربردهای گذشته استمراری را دارد و تنها تفاوت آن این است که شما در این حالت درباره آینده صحبت می‌کنید.

به‌طورکلی شما تنها زمانی از آینده استمراری در جملات خود استفاده می‌کنید که قصد داشته باشید درباره چیزهایی حرف بزنید که ممکن است در آینده قطع شوند یا این‌که قصد داشته باشید بگویید که در زمان خاصی در آینده یک اتفاق خاص می‌افتد. در این زمان شکل ing یک فعل را بعد از کلمات will be یا am going to be اضافه کنید تا بتوانید این ساختار را به‌راحتی برای جملات خود ایجاد کنید.

به‌عنوان‌مثال اگر می‌دانید که دوستتان فردا به دیدن شما می‌آید می‌توانید به او بگویید که قبل از ساعت 7 بیاید؛ چراکه we will be eating dinner at 7 (ما ساعت 7 شام می‌خوریم). علاوه بر این شما می‌توانید به او بگویید I will be waiting for you at the train station. (من در ایستگاه قطار منتظر شما خواهم بود).

به‌این‌ترتیب شما هم مشاهده کردید که می‌توانید از این نوع زمان برای صحبت‌کردن درباره آینده استفاده کنید و نیازی نیست که لزوما از آینده ساده برای صحبت‌کردن درباره اتفاقاتی که در آینده می‌افتند صحبت کنید. در ادامه خلاصه‌ای از زمان های انگلیسی برای مبتدیان را به شما ارائه خواهیم داد که بدون شک به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری از این زمان‌ها در جملات و فعل‌های خود به زبان انگلیسی استفاده کنید.

زمان های زبان انگلیسی برای مبتدیان

نگاهی اجمالی به زمان‌های زبان انگلیسی

در این بخش قصد داریم خلاصه‌ای از زمان‌ها در زبان انگلیسی را به شما ارائه دهیم که درباره هریک از آنها به طور کامل در بخش‌های قبلی صحبت کرده‌ایم. این بخش به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری این زمان‌ها را یادآوری کرده و از آنها استفاده کنید.

حال ساده:

صحبت‌کردن درباره چیزهایی که تغییرناپذیر، کلی و برنامه‌ریزی شده هستند یا این‌که در فواصل زمانی یکسان و مشخصی اتفاق می‌افتند. در این حالت شما می‌توانید از فعل ساده یا فعل به‌اضافه s استفاده کنید.

زمان حال استمراری:

صحبت درباره چیزی که در حال حاضر یا در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد. شکل استفاده از این نوع زمان در زبان انگلیسی به شکل زیر است:

Is + verb-ing

زمان گذشته ساده: وقتی از این زمان استفاده می‌کنیم که قصد داشته باشید درباره اتفاقی صحبت کنیم که قبلا هم افتاده است. شکلی که شما می‌توانید برای این زمان مورداستفاده قرار دهید به‌صورت زیر است:

Verb-ed

زمان گذشته استمراری: چیزی که توسط یک رویداد یا در یک بازه زمانی قطع شده است. در چنین حالتی می‌توانید از زمان گذشته استمراری استفاده کنید. شکل زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید از این زمان در جملات خود استفاده کنید:

Was + verb-ing

زمان آینده ساده:

زمانی که قصد داشته باشید درباره موضوعی صحبت کنید که دیرتر از الان اتفاق می‌افتد می‌توانید از زمان آینده ساده استفاده کنید. به‌طورکلی شما به دو شکل مختلف می‌توانید از این زمان استفاده کنید که این دو شکل شامل موارد زیر می‌شوند:

Will + verb

Is going to + verb

آینده استمراری:

اتفاق یا موضوعی که با استفاده از یک رویداد یا در یک بازه زمانی قطع می‌شود یکی از مهم‌ترین کاربردهای این زمان به شمار می‌آید. در چنین شرایطی شما می‌توانید از ساختار زیر استفاده کنید تا آینده استمراری را در جملات خود نشان دهید:

Will be + verb-ing

Is going to be + verb-ing

همان‌طور که شما هم می‌توانید از طریق این خلاصه جامع و مفید درباره زمان های انگلیسی برای مبتدیان مشاهده کنید کارکردن با زمان‌ها در زبان انگلیسی کار چندان سخت و دشواری نخواهد بود و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به‌درستی هریک از این زمان‌ها و کاربردی که هریک از آنها دارند را درک کنید. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که کاربردها را حتما به‌خاطر بسپارید تا در ادامه در زمان استفاده از این زمان‌ها با مشکل خاصی مواجه نشوید.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات متداول درباره زمان های انگلیسی برای مبتدیان پاسخ خواهیم داد.

زمان حال ساده و گذشته ساده دارای چه کاربردی در زبان انگلیسی هستند؟

از این زمان‌ها برای صحبت درباره حقایق، مسائلی که هر چند وقت یک‌بار تکرار می‌شوند و عملی که قبلا اتفاق افتاده است استفاده می‌شود.

زمان‌های حال و گذشته استمراری چه کاربردی دارند؟

از این زمان‌ها برای صحبت درباره چیزی که اکنون یا به‌زودی اتفاق می‌افتد و توصیف یک عمل استمراری که قطع شده است استفاده می‌شود.

سخن پایانی

ممکن است این سوال به ذهن شما هم رسیده باشد که چگونه می‌توانیم این زمان‌ها را به‌خاطر سپرده و به شکل بهتری از این زمان‌ها استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال می‌توان چند مسئله مهم را مطرح کرد. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که تمرین و تکرار داشته باشید. به‌طورکلی در زمان یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت زمان‌گذاشتن و تمرین‌کردن است که بسیاری از زبان‌آموزان به آن توجه نمی‌کنند.

از طرف دیگر شما می‌توانید در دوره های آموزشی ایرانمهر نیز شرکت کنید که به میزان زیادی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که آموزشگاه زبان ایرانمهر امروزه خدمات بسیار جذاب و کاربردی را به شما ارائه می‌دهد که هزینه استفاده از آنها نیز بسیار مناسب است و تمامی افراد می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان از مبتدی تا پیشرفته

بیشتر بخوانید: آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از مبتدی تا پیشرفته

آزمون

All the expenses for the scientific explorations in the area _____ by a number of private institutions.

I have noticed that since I _____ the university, my life _____ much more interesting.

This is the twentieth patient the doctor _____ today.

Andre’s car _____ because he Had forgotten to lock it.

When I _____, Bert _____ almost half of the report.

If only we _____ the holiday better, we _____ all the major cities of Germany.

While I _____ through some old papers, I _____ this photograph of your brother.

If I were you, I _____ to a smaller house.

This time next year, her parents-in-law _____ with us.

After I _____ my suitcase, I remembered that I had forgotten to put in my toothbrush.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید