IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آموزش مفعول در انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
14 آذر 1402

آموزش مفعول در انگلیسی

مفعول یکی از مهم‌ترین اجزای جمله است که امروزه در زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است و در کنار عناصر دیگر جمله مانند فاعل و فعل یادگیری نحوه استفاده از آن بسیار مهم خواهد بود. مفعول در انگلیسی به طور کلی می‌تواند یک عبارت اسمی باشد که از یک اسم، ضمیر یا هر کلمه وابسته دیگری در این زمینه تشکیل شده است. نکته بسیار مهمی که درباره مفعول وجود دارد این است که این عبارت‌های اسمی معمولا از فعلی که در یک جمله وجود دارد پیروی می‌کنند. برای این که شما بتوانید درک درستی از گرامر زبان انگلیسی داشته باشید حتما باید مفعول را در این زبان به‌خوبی بشناسید و بتوانید به شکل مناسبی از آن استفاده کنید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره نقش مفعول در زبان انگلیسی صحبت کرده و انواع مختلف آن را به شما معرفی کنیم.

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با مفعول در این زبان هستید بدون شک مطالعه این جلسه از آموزش زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات کاملی را در این حوزه به دست بیاورید.

مفعول در زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با مفهوم مفعول در زبان انگلیسی

به طور کلی در زبان انگلیسی یک جمله از بخش‌ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است که از جمله آنها می‌توان به فاعل، فعل، مفعول، قید و… اشاره کرد. مفعول در زبان انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دارای انواع مختلفی نیز هست که هریک از انواع آن دارای ساختار مخصوص به خود است. به‌طورکلی باید دقت داشته باشید که مفعول در این زبان معمولا از یک اسم یا ضمیر تشکیل شده است. در برخی از مواقع ممکن است شامل یک عبارت اسمی نیز باشد. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که مفعول در این زبان معمولا از فعلی که در داخل جمله قرار گرفته است پیروی می‌کند. برای درک هرچه بهتر این موضوع مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

Everyone likes her. She knows everyone.

همه او را دوست دارند. او همه را می‌شناسند.

They didn’t take their mountain bikes with them.

آنها دوچرخه کوهستانشان را به همراه خود نبردند.

A: Have you seen the car keys?

شخص اول: آیا کلید ماشین را دیده‌اید؟

B: Yes I had them earlier.

شخص دوم: بله من آنها را قبلا برداشتم.

به طور کلی باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که مفعول در زبان انگلیسی دارای دو نوع مستقیم و غیرمستقیم است. مفعول مستقیم چیزی یا شخصی است که تحت تاثیر عمل فعل قرار می‌گیرد. این در حالی است که مفعول غیرمستقیم معمولا شخصی یا حیوانی است که مفعول مستقیم دریافت می‌کند.

مثال‌های زیر را در این زمینه در نظر بگیرید:

They gave her a present when she left.

در اینجا her مفعول غیرمستقیم و present مفعول مستقیم ما است.

نکته مهم دیگری که در این‌خصوص وجود دارد این است که بر اساس پارامترهای گرامری شما می‌توانید مفعول‌ها را به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کنید. در ادامه بیشتر درباره هریک از انواع این مفعول‌ها در زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد.

اساس های دستور زبان انگلیسی

مفعول مستقیم در زبان انگلیسی

در بخش قبلی خلاصه‌ای از تعریف مفعول در انگلیسی را به شما ارائه دادیم. در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره این نوع مفعول در زبان انگلیسی صحبت کنیم. مفعول مستقیم به‌طورکلی شخص یا چیزی است که مستقیما تحت تاثیر فعل قرار می‌گیرد. ساده‌ترین راه برای یافتن چنین مفعولی این است که ابتدا فعل خود را پیدا کرده و سپس سوال چه چیزی را؟ یا چه کسی را؟ بپرسید. به این ترتیب می‌توانید خیلی ساده و راحت مفعول خود را در داخل جمله‌ای که دارید پیدا کنید. مثال‌‎های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

He was eating a hamburger.

او داشتن همبرگر می‌خورد.

داشت چی می‌خورد؟ یک همبرگر. بله همبرگر مفعول مستقیم ما در این جمله است.

مثال بعدی را نیز مشاهده کنید:

She knows everybody!

او همه را می‌شناسد.

او چه کسی را می‌شناسد؟ همه را می‌شناسد؛ بنابراین مفعول مستقیم ما در این جمله everybody است.

به این ترتیب شما خیلی ساده و راحت می‌توانید مفعول مستقیم را در جملاتی که دارید شناسایی کرده و از طرف دیگر از این نوع مفعول در انگلیسی نیز در داخل جملات خود استفاده کنید.

آموزش انواع مفعول در انگلیسی

مثال‌های کاربردی از مفعول مستقیم در زبان انگلیسی

یادگیری نقش مفعول در آموزش زبان انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اکثر افرادی که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند معمولا پیشنهاد می‌دهند که این کار را از طریق مثال‌های کاربردی انجام دهید تا بتوانید نتیجه مطلوبی را دریافت کنید. به طور کلی باید توجه داشته باشید که مفعول در انگلیسی چیزی است که فعل بر آن وارد می‌شود. شما می‌توانید مفعول مستقیم را با یافتن فعل و پرسیدن چه چیزی را؟ یا چه کسی را؟ پیدا کنید. در مثال‌های زیر سعی کنید مفعول مستقیم را پیدا کنید:

Please pass the butter.

لطفا کره را بده.

در اولین قدم فعل را پیدا کنید که pass در اینجا فعل اصلی شما خواهد بود. در مرحله دوم باید این سوال را بپرسید که چه چیزی را بده؟ butter یا همان کره پاسخ این سوال و در نتیجه مفعول مستقیم جمله شما خواهد بود.

I don’t have a bank account because I don’t know my mother’s maiden name.

من حساب بانکی ندارم چون اسم مادرم را نمی‌دانم.

اجازه دهید تا ابتدا فعل اصلی جمله را پیدا کنیم که همان don’t have و don’t know هستند. در گام بعدی برای هر فعل باید این سوال را بپرسید که چه چیزی را؟ و چه کسی را؟ برای don’t have شما باید بپرسید چه چیزی را ندارید؟ پاسخ این سوال حساب بانکی بوده و در نتیجه مفعول مستقیم این فعل است. برای don’t know نیز باید بپرسید چه چیزی را نمی‌دانید؟ اسم مادرم پاسخ این سوال و در نتیجه مفعول مستقیم آن فعل است.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که مفعول‌های مستقیم می‌توانند به‌صورت ضمیر نیز در جمله شما بیایند.

Don’t eat me. I have a wife and kids! Eat them!

منو نخور، من زن و بچه دارم. آنها را بخور!

اجازه دهید تا ابتدا افعال اصلی این جمله را پیدا کنیم. don’t eat، have و eat افعال اصلی این جمله به شمار می‌آیند. اجازه دهید تا کار خود را با don’t eat شروع کنیم، چه کسی را نخور؟ من را نخور. پس در اینجا me مفعول مستقیم این فعل به شمار می‌آیند. حال به سراغ فعل بعدی یعنی فعل have می‌رویم. من چه چیزی دارم؟ زن و بچه. پس در این جمله عبارت wife and kids نقش مفعول مستقیم را برای فعل have ایفا خواهد کرد که باید به آن دقت داشته باشید.

در قدم آخر نیز فعل eat را بررسی می‌کنیم. چه کسی را بخور؟ آنها را بخور. پس در اینجا نیز them می‌تواند نقش مفعول مستقیم را برای فعل eat ایفا کند.

نکته بعدی که باید به آن دقت کنید این است که فعل شما می‌تواند یک فعل عبارتی نیز باشد (به‌عنوان‌مثال افعالی مانند put down، to give up، to recover from و … ) جز این دسته از افعال به شمار می‌آیند. مثال زیر را مشاهده کنید:

My cat is recovering from a massive stroke.

گربه من در حال بهبودی از یک سکته شدید است.

در اینجا recovering فعل اصلی جمله ما محسوب می‌شود و این سوال پیش می‌آید که بهبودی از چه چیزی؟ پاسخ ما سکته مغزی شدید یا عبارت massive stroke است که در این جمله نقش مفعول مستقیم را ایفا می‌کند.

فعل شما می‌تواند به‌صورت پیچیده نیز مورداستفاده قرار گیرد و در اینجا پیداکردن مفعول در انگلیسی ممکن است کمی چالش‌برانگیز شود. مثال زیر را مشاهده کنید:

The cat wants to eat our goldfish.

در اینجا فعل اصلی جمله wants است و سوال پیش می‌آید که چه چیزی را می‌خواهد؟ eat our goldfish پاسخ این سوال و مفعول مستقیم فعل wants است که خود یک جمله کامل به همراه فعل و مفعول را تشکیل می‌دهد.

نکته مهمی که در خصوص مفعول در آموزش گرامر زبان انگلیسی باید به آن دقت داشته باشید این است که یک مفعول می‌تواند یک اسم تک کلمه‌ای، یک ضمیر، یک عبارت اسمی یا حتی یک بند اسمی باشد و از این نظر هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : کاربرد مفعول در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید : افعال دو مفعولی در زبان انگلیسی

مفعول غیرمستقیم در زبان انگلیسی

از دیگر انواع مفعول در انگلیسی که در بخش‌های قبلی به طور مفصل درباره آن صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم می‌توان به مفعول غیرمستقیم اشاره کرد. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از این نوع مفعول را در زبان انگلیسی ارائه دهیم می‌توان گفت که مفعول غیرمستقیم معمولا شخصی یا چیزی است که مفعول مستقیم دریافت می‌کند یا تحت تاثیر آن قرار دارد. برای درک هرچه بهتر این نوع مفعول و نحوه استفاده از آن به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

She cooked us dinner.

او برای ما شام پخت.

I owe him some money.

من کمی پول به او بدهکارم.

به طور کلی باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که یک مفعول غیرمستقیم همیشه به یک مفعول مستقیم نیاز دارد و همیشه قبل از یک مفعول مستقیم قرار می‌گیرد.

آموزش مفعول در انگلیسی

مثال‌هایی از مفعول غیرمستقیم

مثال‌های زیر را در خصوص مفعول‌های غیرمستقیم در زبان انگلیسی در نظر بگیرید:

Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.

به یک دختر کفش مناسب بدهید و او می‌تواند دنیا را تسخیر کند.

کفش مناسب را به چه کسی بدهید؟ یک دختر. پس در اینجا a girl می‌تواند مفعول غیرمستقیم جمله شما باشد.

Show me a hero, and I’ll write you a tragedy.

یک قهرمان به من نشان بده تا برایت تراژدی بنویسم.

یک قهرمان را به چه کسی نشان بده؟ من. پس در این جمله me می‌‌تواند اولین مفعول غیرمستقیمی باشد که در جمله شما به کار رفته است. از طرف دیگر یک تراژدی را برای چه کسی بنویسید؟ شما. پس you می‌تواند مفعول غیرمستقیم دومی باشد که در این جمله به کار رفته است.

Never tell people how to do things. Tell them what to do, and they will surprise you with their ingenuity.

هرگز به مردم نگویید که چگونه کارها را انجام دهند. به آنها بگویید که چه کاری را انجام دهند، آنها شما را با نبوغ خود شگفت‌زده خواهند کرد.

در این جمله هرگز به چه کسی نگوییم که چگونه کارها را انجام دهند؟ مردم. پس در اینجا people می‌تواند اولین مفعول غیرمستقیمی باشد که در جمله شما به کار رفته است. از طرف دیگر به چه کسی بگوییم که چه کاری را انجام دهند؟ them پاسخ این سوال است و در نتیجه مفعول غیرمستقیم دومی است که در جمله شما به کار رفته است.

در اغلب مواقع در کنار مفعول‌های غیرمستقیم کلمات to یا for ظاهر می‌شود که تشخیص این مفعول‌ها را برای شما ساده‌تر می‌کند و شما هم باید به این موضوع توجه کافی را داشته باشید.

مفعول‌های ساده در زبان انگلیسی

زمانی که صحبت از مفعول در انگلیسی می‌شود یکی از مهم‌ترین انواع آن مفعول ساده است که آشنایی با آن به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری بتوانید ساختار جملات خود را ایجاد کنید. منظور ما از مفعول ساده یک کلمه منفرد ساده است که گاهی اوقات ممکن است پیش از آن یک کلمه تعیین‌کننده نیز آمده باشد. این کلمه نقش مفعول را در جملات ما ایفا می‌کند. چنین کلمه‌ای می‌تواند شامل یک ضمیر شخصی مفعولی یا اسم خاص مذکر یا مونث باشد. مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

I met him yesterday.

من او را دیروز ملاقات کردم.

She called Marcus to invite him to the party.

با مارکوس تماس گرفت تا او را به مهمانی دعوت کند.

I love Sally.

من عاشق سالی هستم.

مفعول در انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ضمایر شخصی مفعولی

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که ضمایر شخصی می‌توانند نقش مفعول یا فاعل را در جمله داشته باشند. در ادامه لیستی از ضمایر شخصی که می‌توانند نقش مفعول را در جمله ایفا کنند مشاهده خواهید کرد:

Me

You

Him

Her

It

Us

You

Them

    مفعول مرکب در زبان انگلیسی

    نوع دیگری از مفعول در انگلیسی مفعول‌های مرکب هستند. همان‌طور که از نام این نوع مفعول‌ها پیداست آنها معمولا از دو یا چند اسم یا ضمیر تشکیل شده‌اند. برای این که به شکل بهتری با این مفعول‌ها در زبان انگلیسی آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

    They invited Lucy and me to their anniversary.

    آنها من و لوسی را به سالگرد خود دعوت کردند.

    همان‌طور که مشاهده می‌کنید گاهی اوقات ما ترکیبی از اسم و ضمیر را داریم که تمامی آنها جز مفعول جمله ما به شمار می‌آیند.

    مثال دیگری که در این زمینه وجود دارد مثالی مشابه مثال زیر است:

    I saw Jake and her sister in the supermarket.

    من جیک و خواهرش را در سوپرمارکت دیدم.

    مفعول مستقیم و غیر مستقیم در زبان انگلیسی

    مفعول‌های کامل در زبان انگلیسی

    نوع دیگری از مفعول در انگلیسی که امروزه دارای کاربردهای بسیار زیادی است و در گرامر زبان انگلیسی حتما باید آن را بیاموزید مفعول کامل است که شامل عبارت‌های اسمی می‌شود. عبارت اسمی به گروهی از کلمات گفته می‌شود که باهم مانند یک اسم عمل می‌کنند. برای این که به شکل بهتری نحوه استفاده از آنها را درک کنید مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

    The flood destroyed the beautiful giant tall statue in the middle of the garden.

    سیل مجسمه بند زیبای غول‌پیکر وسط باغ را ویران کرد.

    I like men who are well-dressed and enjoy outdoorsy activities.

    من مردانی را دوست دارم که خوش‌لباس هستند و از فعالیت‌های بیرون از منزل لذت می‌برند.

    مفعول یک حرف‌اضافه

    نوع دیگری از انواع مفعول در انگلیسی که حتما باید با آن آشنا شده و بتوانید از ساختار آن استفاده کنید مفعول یک حرف اضافه است. این مفعول در واقع اسم یا ضمیری است که معمولا (اما نه همیشه) بلافاصله بعد از حرف‌اضافه می‌آید. مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

    Try eating your meals without salt.

    سعی کنید وعده‌های غذایی خود را بدون نمک بخورید.

    همان‌طور که می‌توانید در این جمله نیز مشاهده کنید نمک دقیقا بعد از حرف‌اضافه without آمده است. در واقع این دو در کنار یکدیگر عبارت اضافه را تشکیل می‌دهند. مثال دیگری که وجود دارد مثال زیر است:

    Lee lives in Montreal.

    لی در مونترال زندگی می‌کند.

    یکی از روش‌های رایجی که برای پیداکردن مفعول غیرمستقیم وجود دارد این است که جمله را با یک عبارت اضافه با استفاده از to یا for بازنویسی کنید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید مشاهده می‌کنید که مثل نمونه‌ها و مثال‌های زیر مفعول مستقیم معمولا در اول جمله قرار می‌گیرد.

    جمله اول:

    The postman gave me the letter.

    پستچی نامه را به من داد.

    جمله بازنویسی شده:

    The postman gave the \letter to me.

    پستچی نامه را به من داد.

    جمله دوم:

    He bought me a drink.

    او برای من نوشیدنی خرید.

    جمله بازنویسی شده:

    He bought a drink for me.

    او برای من یک نوشیدنی خرید.

    آموزش مفعول در زبان انگلیسی

    دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

    دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
    دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
    دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
    دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
    دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
    دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
    دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

    آیا تمامی فعل‌ها نیازمند مفعول هستند؟

    پاسخ کلی که به این سوال وجود دارد پاسخ منفی است. در اینجا قوانین بسیار مهمی وجود دارد که باید در مورد افعال و مفعول‌ها بدانید. در ادامه کمی بیشتر درباره این قوانین صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

    اولین نکته‌ای که وجود دارد این است که تنها افعال متعدی می‌توانند مفعول داشته باشند.

    I ate pizza for dinner.

    شام پیتزا خوردم.

    قانون مهم دیگری که وجود دارد این است که افعال لازم هیچ مفعولی نمی‌گیرند. مثال زیر را مشاهده کنید:

    Sarah laughed.

    سارا خندید.

    قانون مهم سوم این است که برخی از افعال هم به مفعول مستقیم و هم به مفعول غیرمستقیم نیاز دارند. برای درک هرچه بهتر این موضوع مثال زیر را مشاهده کنید:

    She cooks them a good meal every night.

    او هر شب برای آنها یک غذای خوب درست می‌کند.

    آخرین قانونی که باید به آن توجه داشته باشید نیز این است که افعال پیونددهنده مفعول مستقیم ندارند. مثال زیر را مشاهده کنید:

    He is a really nice guy.

    او واقعا پسر خوبی است.

    در اینجا a really nice guy یک مفعول مستقیم نیست. این در واقع یک مفعول کامل است که از فعل پیونددهنده is پیروی می‌کند.

    چرا مفعول در زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

    به طور کلی باید به این موضوع دقت داشته باشید که مفعول یکی از مهم‌ترین اجزای جمله در زبان انگلیسی است که امروزه در بیشتر جمله‌ها شاهد آن هستیم. تا زمانی که شما به‌درستی نتوانید یک مفعول را در جمله تشخیص دهید یا این که نتوانید به‌درستی از آن در جمله‌های خود استفاده کنید نمی‌توانید جملات درستی را در زبان انگلیسی ایجاد کنید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که مفعول در انگلیسی دارای انواع مختلفی است که در بخش‌های قبلی درباره هریک از انواع آن صحبت کرده و اطلاعاتی را ارائه دادیم. این‌که شما بدانید دقیقا در چه موقعیت و جمله‌هایی باید از کدام نوع از انواع مفعول‌هایی که درباره آنها صحبت کردیم استفاده کنید نیز از اهمیت بالایی در زبان انگلیسی برخوردار است.

    سوالات متداول

    در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره مفعول در انگلیسی پاسخ دهیم.

    به طور کلی انواع مفعول در زبان انگلیسی به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؟

    اگر بخواهیم مفعول‌ها در گرامر زبان انگلیسی را به دو دسته کلی تقسیم‌بندی کنیم می‌توان آنها را در دو گروه مفعول‌های مستقیم و غیرمستقیم قرارداد.

    از نظر گرامری و ساختار چند نوع مفعول در زبان انگلیسی داریم؟

    از این نظر می‌تواند مفعول‌ها را به سه دسته مفعول‌های ساده، مرکب و کامل تقسیم‌بندی کرد که هریک از آنها دارای کاربردها و ویژگی‌هایم خصوص به خود هستند.

    آموزش مفعول در زبان انگلیسی

    سخن پایانی

    پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالبی که ما در این مطلب بیان کردیم را به‌خوبی تمرین کرده و سعی کنید انواع مختلف مفعول‌ها در زبان انگلیسی را در جملات مختلف پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید مهارت خود در استفاده از انواع مفعول‌ها را تا حد زیادی ارتقا دهید.

    حال که شما هم با نحوه استفاده از انواع مفعول در زبان انگلیسی آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست آوردید می‌توانید به شکل بهتری از آنها در دیالوگ‌های خود استفاده کنید. در صورتی که شما هم علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این موضوع به دست بیاورید یا این که قصد دارید با آموزش‌های بیشتری در حوزه زبان انگلیسی آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در موسسه زبان ایرانمهر نیز استفاده کنید. در سایت این موسسه شما می‌توانید به انواع مختلف آموزش‌ها در بخش وبلاگ دسترسی پیدا کنید. از طرف دیگر این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید در دوره‌هایی که توسط این موسسه آموزشی برگزار می‌شود نیز شرکت کنید. این دوره‌های آموزش زبان انگلیسی دارای کیفیت بالایی بوده و درعین‌حال هزینه مناسبی نیز دارند.

    بیشتر بخوانید: آشنایی با مکمل‌های مفعولی در زبان انگلیسی

    بیشتر بخوانید: آموزش انواع فعل در زبان انگلیسی

    آزمون

    1.We learned about the Romans in the _________ lesson.

    2.If you behave badly, you may get a school _____.

    3.We have our lunch at the school ______.

    4.He loves acting and that's why she took ______.

    5.You learn about computers in _______.

    6.You learn about the natural world.

    7.We saw a film about Napoleon in the __________ lesson.

    8.He hurt his leg in the __________ lesson.

    9.We read about plants in the ___________ lesson.

    10.We learned about Moses in the __________ lesson.

    چقدر این پست برایتان مفید بود؟
    1
    2
    3
    4
    5
    5 از 5 از 15 رای

    نظر خود را با ما در میان بزارید

    لغو پاسخ

    1. یاماها تناران
      15 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام عالی بود من میخوام زبان کره ای یاد بگیرم در آموزشگاه شما تدریس میشود؟

      • ایرانمهر
        15 آذر 1402
        پاسخ دادن

        سلام وقت بخیر بله تمامی شعب زبان های خاص را دارند شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و برگزاری دوره به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

    مقالات مرتبط

    برای مشاوره رایگان کلیک کنید