IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چگونه زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید
امتیاز کاربران: 3.9/5
نویسنده: ایرانمهر
18 شهریور 1402

چگونه زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید: 16 نکته برای تقویت مهارت صحبت کردن

مهارت اسپیکینگ یکی از مهارت‌های اصلی در زبان انگلیسی به شمار می‌آید که اگر آشنایی کاملی با آن نداشته باشید و این مهارت در شما تقویت نشده باشد احتمالا در زمان صحبت کردن به زبان انگلیسی یا به طور کلی ارتباط برقرار کردن به این زبان با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید. به همین علت نیز اکثر زبان‌آموزان به دنبال تقویت مهارت speaking خود با روش‌های مختلف هستند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که نکات ساده و در عین حال کاربردی وجود دارند که می‌توانند این مهارت را تا حد زیادی در شما تقویت کنند.

ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره مهارت اسپیکینگ صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در خصوص این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

پایه خود را تقویت کنید

تقویت پایه‌های زبان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. زمانی که شما قصد دارید به‌صورت بهتری گفتگو به زبان انگلیسی داشته باشید حتما باید سعی کنید حروف مختلف را درست ادا کنید و از طرف دیگر نباید فراموش کنید که داشتن اطلاعات درست درباره معنی کلمات نیز می‌تواند به میزان زیادی روی مهارت‌های صحبت کردن شما به زبان انگلیسی تاثیرگذار باشد. به همین علت نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما روی این موضوع تمرکز داشته باشید.

تقویت مهارت صحبت کردن

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

دایره لغات خود را گسترش دهید و مطالعه کنید

فاکتور کلیدی و بسیار مهم دیگری که می‌تواند به طور مستقیم روی تقویت مهارت speaking تاثیرگذار باشد این است که شما دایره لغات قوی داشته باشید. زمانی که قصد صحبت‌کردن به زبان انگلیسی را دارید معمولا یک موضوع بسیار مهم مطرح می‌شود و آن این است که افراد معمولا حرف کم می‌آورند یا این‌که نمی‌توانند منظور خود را به شکل درستی منتقل کنند. معمولا اصلی‌ترین دلیلی که برای به وجود آمدن این مشکل وجود دارد این است که افراد دایره لغات چندان قوی ندارند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا در بیان افکار خود با مشکل مواجه شوند.

یکی از بهترین راه‌هایی که برای افزایش دایره لغات وجود دارد این است که شما شروع به مطالعه به زبان انگلیسی کنید. زمانی که متن‌های مختلف را مطالعه می‌کنید با کلمات جدیدی آشنا شده و معنی آنها را می‌شناسید. همین عامل نیز باعث می‌شود تا زمانی که شما شروع به صحبت‌کردن می‌کنید بتوانید از کلمات متنوعی استفاده کنید. از طرف دیگر شما باید سعی کنید کلمات هم‌معنی و مترادف را نیز به زبان انگلیسی پیدا کنید که این مسئله نیز روی تقویت دایره لغات شما اثرگذار خواهد بود.

تلفظ خود را بهبود دهید

کلمات مختلفی هستند که در زبان انگلیسی معمولا به شکل نادرستی تلفظ می‌شوند و افراد زیادی نیز هستند که معمولا این کلمات را به شکل نادرست تلفظ می‌کنند. اگر شما هم علاقه‌مند به تقویت مهارت speaking هستید پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید حتما نحوه تلفظ درست این کلمات را بیاموزید تا مشکلی از این نظر برای شما به وجود نیاید. برای تمامی افرادی که انگلیسی زبان مادری آنها نیست یادگیری این تلفظ‌ها نیازمند تمرینات جدی است و به همین علت نیز شما باید توجه ویژه‌ای روی این موضوع داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 9 تا از بهترین روش های تقویت اسپیکینگ در خانه

بیشتر بخوانید: 7 راهکار مفید برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی

آموزش تقویت مهارت صحبت کردن در زبان انگلیسی

به زبان انگلیسی مطالعه کنید

به طور کلی باید دقت داشته باشید که یادگیری یک مهارت نیازمند تمرین کردن است و تا زمانی که شما به‌صورت جدی و عملی تمرین نکنید این امکان را نخواهید داشت که آن مهارت را بیاموزید. این مسئله در خصوص یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی نیز صدق می‌کند و زمانی که شما قصد دارید مهارت خود در این زمینه را ارتقا دهید حتما باید شروع به تمرین کردن کنید. یکی از بهترین تمریناتی که در این زمینه وجود دارد این است که شروع به مطالعه به زبان انگلیسی کنید.

زمانی که شما به زبان انگلیسی مطالعه می‌کنید با کلمات جدید آشنا می‌شوید و می‌توانید نحوه استفاده از عبارات و کلمات مختلف در کنار یکدیگر را بیاموزید که این موضوع به‌صورت مستقیم روی تقویت مهارت speaking تاثیرگذار خواهد بود. از طرف دیگر باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که مطالعه به زبان انگلیسی می‌تواند روی یادگیری گرامر زبان انگلیسی نیز تاثیرگذار بوده و به شما کمک کند تا به شکل بهتر و ساختارمندتری صحبت کنید.

مکالمه برای موقعیت های خاص را تمرین کنید

اگر قصد دارید تا مهارت صحبت‌کردن و مکالمه خود به زبان انگلیسی را ارتقا دهید یک تمرین بسیار مهم برای شما وجود دارد و آن این است که سعی کنید مکالمه به‌صورت ذهنی برای موقعیت‌های خاص را تمرین کنید. این تمرین بسیار ساده و راحت است و کافی است که در طول روز زمان خاصی را برای آن اختصاص دهید. برای این کار تنها کافی است که یک موقعیت فرضی را تصور کرده و شروع به صحبت‌کردن درباره آن موضوع کنید. به طور مثال فرض کنید وارد یک رستوران شده‌اید و قصد دارید سوالاتی را از گارسون بپرسید یا موقعیت‌های دیگری که موردعلاقه شما هستند.

اعتماد به نفس خود را برای مکالمه بالا ببرید

داشتن اعتماد به نفس یکی از فاکتورهای کلیدی و بسیار مهمی است که می‌تواند روی صحبت‌کردن و قدرت مکالمه شما اثرگذار باشد. هرچه شما اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید می‌توانید به شکل بهتری از کلمات مختلف استفاده کنید و در نتیجه در زمان صحبت عجله نخواهید داشت. برای این‌که بتوانید اعتماد به نفس خود را در این زمینه افزایش دهید باید بتوانید خود را در موقعیت‌های مختلفی که شما را وادار به صحبت به زبان انگلیسی می‌کند قرار دهید تا بتوانید بر ترس‌ها و نگرانی‌هایی که در این زمینه دارید غلبه کنید.

حضور در کلاس های ایرانمهر را فراموش نکنید

زمانی که به‌صورت آکادمیک شروع به تقویت مهارت speaking می‌کنید متوجه خواهید شد که این کار می‌تواند اثرگذاری بیشتری روی تقویت این مهارت در شما داشته باشد. شرکت در این دوره‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید روی مهارت‌های خود به‌صورت تخصصی کار کرده و این مهارت‌ها را ارتقا دهید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره های آموزشی ایرانمهر این است که روی مباحث مختلف کار می‌کند و همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا تمامی مهارت‌های خود در زمینه زبان انگلیسی را تقویت کنید.

از طرف دیگر با توجه به این‌که شما در محیط کلاس حضور دارید باید به زبان انگلیسی با هم‌کلاسی‌ها و مدرسان کلاس صحبت کنید و همین عامل نیز می‌تواند به طور مستقیم روی تقویت مهارت اسپیکینگ شما اثرگذار باشد. نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که نقاط ضعف شما در طول کلاس بررسی شده و تمرینات تخصصی به شما داده می‌شود تا بتوانید در کمترین زمان ممکن مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید.

تکنیک سایه زدن(Shadowing ) را تمرین کنید

یکی از بهترین تکنیک‌هایی که امروزه برای به تقویت مهارت speaking وجود دارد و معمولا هم برای زبان‌آموزان مبتدی و هم زبان‌آموزان حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود که از این تکنیک استفاده کنند. استفاده از این تکنیک به شما کمک می‌کند تا بتوانید تلفظ کلمات را به شکل بهتری انجام دهید و از طرف دیگر صداهای مختلف را نیز به شکل درست ادا کنید. تکنیک سایه زدن به این شکل است که شما باید به صداهای مختلف گوش دهید و به محض این‌که یک صدا را می‌شنوید آن را تکرار کنید.

در واقع اگر بخواهیم به شکل دقیق‌تری این تمرین را توضیح دهیم می‌توان گفت که کار شما شبیه به پژواک یک صدا خواهد بود. شما به‌عنوان سایه یک صدا عمل می‌کنید و به محض این‌که آن را می‌شنوید شروع به تکرار آن می‌کنید. دقت داشته باشید که این تمرین حتما باید با صدای بلند انجام شود.

تقویت مهارت speaking

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

همراه با آهنگ های انگلیسی بخوانید

یکی دیگر از تمرینات جذابی که می‌تواند در تقویت مهارت speaking تاثیرگذار باشد بلندخوانی با آهنگ‌هایی است که به زبان انگلیسی خوانده شده‌اند. همانطور که می‌دانید گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی یکی از بهترین روش‌هایی است که برای تقویت لیسنینگ وجود دارد؛ ولی باید بدانید که آهنگ‌های انگلیسی می‌توانند در مهارت اسپیکینگ نیز موثر واقع شوند. زمانی که شما با صدای بلند شروع به خواندن به زبان انگلیسی می‌کنید این امکان را خواهید داشت تا بتوانید تلفظ صحیح کلمات مختلف را بیاموزید.

پس پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید مجموعه‌ای از آهنگ‌های انگلیسی را جمع‌آوری کنید و با صدای بلند با آنها همخوانی داشته باشید.

یک داستان را به زبان انگلیسی بازگو کنید

مهارت اسپیکینگ تنها به این مسئله خلاصه نمی‌شود که شما بتوانید تلفظ صحیح کلمات و عبارات مختلف را ادا کنید. در واقع اسپیکینگ روی این مسئله نیز تمرکز دارد که شما بتوانید آنچه که در ذهن دارید را بازگو کرده و بیان خود را نیز تقویت کنید. برای این کار یک تمرین بسیار مهم وجود دارد و آن این است که شما یک داستان را با بیان خودتان بازگو کنید. دقت داشته باشید بهتر است که بازگوکردن داستان با صدای بلند صورت گیرد تا شما بتوانید یک صحنه واقعی را تجسم کنید.

این تمرین می‌تواند به شما کمک کند تا آنچه که در ذهن دارید را به شکل بهتری بیان کنید و اقدام به تقویت مهارت speaking کنید.

بیشتر بخوانید: فعالیت کلاسی با هدف تقویت مهارت اسپیکینگ مناسب برای سطح Pre

بیشتر بخوانید: موثرترین استراتژی آموزش ESL

با خود به زبان انگلیسی صحبت کنید

همه ما در طول روز به میزان زیادی با خودمان صحبت می‌کنیم. حال فرض کنید که شما به زبان مادری خود این کار را انجام می‌دهید، اصلی‌ترین دلیل این موضوع این است که پشت هم چیدن کلمات به زبان مادری برای شما ساده و راحت است و در بسیاری از موارد به‌‌صورت خودکار انجام می‌شود. اگر قصد داشته باشید مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید بهترین راهی که پیش روی شما قرار دارد این است که این صحبت‌ها با خودتان را به زبان انگلیسی انجام دهید.

این نوع صحبت کردن با خودتان به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید خیلی سریع مهارت‌های اسپیکینگ خود به زبان انگلیسی را تقویت کرده و به شکل بهتری از کلمات در جملات خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که در روزهای نخست ممکن است چالش‌های زیادی در این زمینه برایتان به وجود بیاید؛ ولی اگر در کار خود تداوم داشته باشید می‌توانید نتیجه آن را در طی بازه زمانی کوتاه مشاهده کنید.

تفکر به زبان انگلیسی را تمرین کنید

دقیقا به همان شکلی که با خود صحبت‌کردن به زبان انگلیسی می‌تواند به طور مستقیم روی تقویت مهارت speaking باشد فکرکردن به این زبان نیز می‌تواند مهارت اسپیکینگ شما را تقویت کرده و به شما کمک کند تا بتوانید به شکل بهتری از کلمات زبان انگلیسی استفاده کنید. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که افکار شما حتما باید در ذهنتان باشد و تا جای ممکن سعی کنید سرعت فکرکردن خود به زبان انگلیسی را افزایش دهید تا بتوانید با سرعت بیشتری کلمات این زبان را در کنار یکدیگر بچینید.

با دستگاه هوشمند خود به زبان انگلیسی صحبت کنید

امروزه گوشی‌های هوشمند قابلیت دستیار هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهند که شما می‌توانید به‌صورت صوتی با آن ارتباط گرفته و صحبت کنید. یکی از بهترین روش‌هایی که برای تمرین اسپیکینگ شما وجود دارد و می‌توانید بدون نیاز به شخص دیگری تمرین کنید استفاده از این دستیارهای هوشمند است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با این دستیارها به زبان انگلیسی صحبت کرده و دستورات و فرمان‌های خود را به زبان انگلیسی به آن ارائه دهید.

این دستیارها نیز پاسخ شما را به زبان انگلیسی می‌دهند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید هم مهارت لیسنینگ و هم مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید.

در دوره های آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید

امروزه دوره‌های زیادی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند که به زبان انگلیسی هستند و در نتیجه شما با شرکت در آنها هم می‌توانید یک مهارت جدید را بیاموزید و هم می‌توانید مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید. سایت‌های زیادی هستند که این دوره‌ها را برگزار می‌کنند و از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که معمولا هزینه شرکت در این دوره‌ها نیز بسیار مناسب است.

با افراد نیتیو به صورت آنلاین چت کنید

یکی از تکنیک‌هایی که امروزه می‌توانید برای تقویت مهارت speaking از آن استفاده کنید صحبت کردن با افرادی است که زبان مادری آنها زبان انگلیسی است. دقت داشته باشید که صحبت‌کردن با این افراد نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید تلفظ درست عبارات را متوجه شوید؛ بلکه می‌توانید با اصطلاحات و عباراتی که در صحبت‌های روزمره افراد مورداستفاده قرار می‌گیرند نیز آشنا شده و شما هم از آنها در مکالمات خود استفاده کنید.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که با این افراد در محیط‌های مختلف آشنا شوید. به‌عنوان‌مثال چت‌روم‌های خارجی می‌توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند. از طرف دیگر شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی نیز با این افراد تماس گرفته و به‌صورت آنلاین با آنها در ارتباط باشید.

تقویت مهارت صحبت کردن در زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید

سفر کردن و قرارگیری در محیطی که تمامی افراد در آن به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند یک روش بسیار کاربردی است که امروزه برای تقویت مهارت speaking مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که مهارت اسپیکینگ شما ضعیف است و به دنبال این هستید تا این مهارت را تقویت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به کشورهایی که انگلیسی زبان هستند سفر کنید تا بتوانید تجربه‌های جدیدی را به دست بیاورید.

در سفرهای خارجی معمولا شما نیازمند این خواهید بود که تمامی نیازهای خودتان را از دیگران بخواهید و همین عامل نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید با صحبت‌های روزمره‌ای که به زبان انگلیسی انجام می‌شوند آشنا شده و اطلاعات بهتر و جذاب‌تری را درباره اصطلاحات انگلیسی به دست بیاورید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره تقویت مهارت speaking پاسخ داده و نکات کاربردی را در این زمینه بیان کنیم.

بهترین تکنیک برای تلفظ صحیح عبارات و صداهای زبان انگلیسی چه تکنیکی است؟

تکنیک سایه زدن می‌تواند به میزان زیادی در این زمینه به شما کمک کند. بر اساس این تکنیک شما باید هر زمان که صدایی به زبان انگلیسی را شنیدید بلافاصله آن را تکرار کنید. از طرف دیگر این تکنیک برای کلمات و عبارات مختلف نیز کاربرد دارد و به شما در تلفظ بهتر کمک می‌کند.

آیا بهبود دایره لغات روی تقویت مهارت اسپیکینگ تاثیرگذار است؟

بله، هرچه دایره لغات شما دایره لغات قوی‌تری باشد به همان نسبت می‌توانید مهارت اسپیکینگ قوی‌تری نیز داشته باشید و همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید به شکل بهتری به زبان انگلیسی صحبت کنید.

آیا حضور در کلاس‌های آنلاین به تقویت مهارت زبان و اسپیکینگ کمک می‌کند؟

بله، حضور در این کلاس‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری به زبان انگلیسی صحبت کنید و مهارت اسپیکینگ شما قوی‌تر شود.

سخن پایانی

تقویت مهارت speaking به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری به این زبان صحبت کرده و مهارت‌های خود را نشان دهید. برای این‌که بتوانید مهارت اسپیکینگ خود در زبان انگلیسی را تقویت کنید باید به چند نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید. اولین نکته این است که حتما سعی کنید بلندخوانی داشته باشید و صحبت‌هایی که با خود دارید را با صدای بلند به زبان انگلیسی داشته باشید. از طرف دیگر شرکت در کلاس‌هایی که توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر برگزار می‌شوند نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

این کلاس‌ها دارای هزینه مناسبی هستند و از طرف دیگر کیفیت آموزشی آنها نیز کاملا تضمین شده است. به همین علت نیز شما می‌توانید با خیالی راحت در این کلاس‌ها حضور پیدا کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: شش دوره آنلاین برای آموزش مکالمه به زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.9 از 5 از 19 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. فرانک خادم
    21 شهریور 1402
    پاسخ دادن

    عالی. وخیلی ساده شرح داده شده بود

    • ایرانمهر
      21 شهریور 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از شما
      موفق باشین

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید