IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
9 تا از بهترین روش های تقویت اسپیکینگ زبان در خانه
امتیاز کاربران: 4.1/5
نویسنده: ایرانمهر
21 دی 1401

9 تا از بهترین روش های تقویت اسپیکینگ زبان در خانه

همه ما در وجودمان ترس‌هایی داریم. گاهی اوقات این ترس‌ها به قدری عمیق هستند که رو به رو شدن با آن‌ها برای ما غیرممکن است. شاید با افرادی برخورد کرده باشید که ترس از ارتفاع دارند، برخی ترس از عنکبوت. در این میان عده‌ای هستند که Xenoglossophobia (زنوگلاسوفوبیا) دارند که به آن ترس از زبان‌های خارجی می‌گویند. آیا تاکنون این ترس به گوش‌تان خورده؟

اگر بخواهیم صادق باشیم، سومین ترس یعنی همان ترس از زبان‌های خارجی ممکن است بیشتر از دو ترس دیگر که مثال زدیم ما را وحشت‌زده نکند اما مسلماً زمانی که مقابل یک نفر که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، خشک‌مان بزند و نتوانیم حتی یک کلمه را هم بخاطر بیاوریم، بدترین تجربه و خجالت آورترین تجربه مکالمه زبان است. جالب است بدانید که این موضوع به این که چه مدت است که زبان می‌خوانیم یا چه مدرک زبانی با چه نمره‌ای داریم، ارتباط مستقیم ندارد.

در یکی از مقالاتی که توسط محققان منتشر شده است به این مسأله اشاره شده است که این ترس می‌تواند موجب شود که هریک از افراد به شدت مهارت‌های خود را دست کم بگیرند. در ادامه هم این طور گفته شده که حتی ممکن است این نگرانی در افت مهارت‌های‌ آن‌ها نیز تأثیر مستقیم داشته باشد. این می‌تواند خبر بسیار بدی برای افرادی باشد که سالیان سال در حال مطالعه زبان‌های مختلف مثل زبان انگلیسی هستند و هنوز نمی‌توانند مکالمه کنند.

روش های تقویت اسپیکینگ زبان در خانه

 

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اما چرا در بین این همه زبان خارجی، ما به زبان انگلیسی اشاره کردیم؟!

به این دلیل که طبق آخرین آمار بدست آمده، زبان انگلیسی بعد از زبان چینی و اسپانیایی سومین زبان پرگویش دنیا است. حدوداً ۳۷۸. ۲ میلیون نفر که به طور بومی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. این زبان به صورت گسترده زبان رسمی تجارت و سفر محسوب شده و فرصتی برای برقراری ارتباط به وجود می‌آورد. پس این روز‌ها تسلط کامل به مکالمه زبان انگلیسی یک نیاز است!

اما خودتان را نگران نکنید؛ ما اینجاییم که شما را با خبر‌های خوب، خوشحال کنیم. قصد داریم در این مقاله به شما بگوییم که چطور ترس و نگرانی را کمتر کنید و یک مکالمه عالی در زبان انگلیسی داشته باشید. شما هم می‌توانید با کمی دقت و تمرین جزء میلیون‌ها نفری باشید که به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند؛ بدون هیچ ترسی!

چگونه انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

در مسیر آموزش زبان انگلیسی، صحبت کردن و یادگیری روان صحبت کردن به این زبان دو موضوع کاملا متفاوت هستند. برای مبتدیان یادگیری زبان، تسلط به مکالمه رویایی دست نیافتنی است، به بیان ساده تر سطح مبتدی کوهپایه است، صحبت به زبان انگلیسی دامنه و تسلط قله کوه است، اما خیلی هم نگران نباشید دستیابی به این مهارت آن چنان دشوار نیست و تنها لازم است برنامه ای منظم برای خود تهیه کرده و تمرین کافی داشته باشید.

در ادامه متخصصان زبان ایرانمهر به شما می گویند که چگونه در خانه می توانید روی این مهارت کار کنید و بر آن مسلط شوید.

مطالعه کنید

این توصیه شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما اگر نظر و تجربه ما را بپرسید، کاملاً درست است. ما در مکالمه با واژه‌ها، اصطلاحات و عبارت روزمره انگلیسی سر و کار داریم. در حقیقت قرار است این واژه‌ها را در شکل جمله به کار ببریم و با طرف مقابل صحبت کنیم. در این شرایط چطور می‌توان به‌دنبال تقویت مکالمه بود اما مطالعه نکرد؟ مطالعه کتاب‌های مختلف از رمان، مجله، روزنامه تا کتاب‌های علمی می‌تواند مهارت مکالمه انگلیسی را تقویت کند.

پادکست انگلیسی گوش کنید

اغلب زبان آموزان، بیشتر می‌خوانند و کمتر به دیالوگ‌های انگلیسی گوش می دهند. توجه کنید کودکان هنگام آموختن زبان، ابتدا گوش می‌دهند، بعد صحبت می‌کنند و پس از آن می‌آموزند که چگونه بخوانند و بنویسند.

اگر می‌خواهید در مکالمه موفق شوید، زمان بیشتری را برای گوش دادن به فایل های صوتی بگذارید. سعی کنید تا با یک برنامه مستمر روزانه، مدتی را به شنیدن فایل‌های صوتی و پادکست‌های آموزشی مکالمه اختصاص دهید.

فیلم و سریال ببینید

از دیگر راه‌های تقویت مکالمه انگلیسی، تماشای فیلم و سریال است. تماشای فیلم و سریال ذهن را برای موقعیت‌های واقعی آشنا می‌کند. عموما زمانی که فیلم یا سریالی به زبان انگلیسی می بینید، واژه‌های جدیدی را نیز یاد می‌گیرید. حتی برای تقویت بهتر دایره لغات می‌توانید معنای واژه‌ها را از دیکشنری‌های معتبر پیدا کرده و بعدها این لغات را در مکالمه واقعی استفاده کنید.

بهترین روش های تقویت اسپیکینگ در خانه

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

جملات کاربردی یاد بگیرید

حتما می‌دانید که زبان انگلیسی به‌ جز لغت، از مجموعه عبارات کاربردی هم تشکیل شده. پس باید سعی کنید تا عبارات کاربردی را به همان طریق که در جملات مختلف می‌بینید، بکار ببرید. نمونه‌ای از این عبارات، جمله How old are you برای پرسیدن سن و همچنین What do you do برای پرسیدن شغل و … است.

با تماشا کردن فیلم و سریال یا گوش دادن به پادکست می‌توانید به گنجینه ای از جملات کاربردی دست پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم عبارت‌هایی که می‌آموزید را در یک دفتر کوچک، یادداشت نمایید تا در اوقات فراغت به‌راحتی به مطالعه آن بپردازید.

همچنین بد نیست که هنگام آموختن لغات جدید، مفهوم آن را در جمله بیاموزید و آن را درک کنید. برای کمک بیشتر در این مسیر می‌توانید از لغت نامه‌هایی که شامل مثال‌های متنوع و معتبر هستند استفاده کنید.

بر صحبت کردن تمرکز کنید، اینجا جایی برای گرامر نیست!

مکالمه را فدای گرامر نکنید! یکی از اشتباه‌های رایج در تقویت مکالمه انگلیسی، تمرکز بر گرامر یا دانش لغت است. البته قطعاً تقویت گرامر می‌تواند باعث شود که مکالمه صحیح‌تری را از نظر دستور زبان انجام دهید.

اما نباید از هدف اصلی مکالمه غافل شد. مکالمه باهدف ارتباط دوطرفه انجام می‌شود و به همین دلیل،  بهتر است در طول مدت مکالمه بر روی همین هدف و به‌کار بردن جملات تمرکز کنید.  به‌این‌ترتیب به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوید.

چگونه درک مطلب و واژگان را یاد بگیریم

خودتان را در محیط واقعی قرار دهید

مهارت‌هایی مثل دانش واژگان، گرامر و رایتینگ را می‌توان به‌تنهایی در خانه تمرین کرد اما برای تمرین مکالمه نیاز به یک محیط واقعی دارید. برای مثال یک زبان‌آموز می‌تواند با خرید کتاب ۵۰۴ و مطالعه آن، سطح دانش واژگان خود را افزایش دهد. اما مکالمه برای برقراری ارتباط انجام می‌شود و تا زمانی که در ارتباط با دیگران نباشید، نمی‌توانید به‌راحتی مهارت مکالمه خود را تقویت کنید.

در کلاس‌های آنلاین یا حضوری شرکت کنید. این روز‌ها در مؤسسات آموزش زبان بسیاری مثل مؤسسه زبان ایرانمهر کلاس‌ها به صورت کاملاً آنلاین و مجازی هم برگزار می‌شود و این امکان را به آن دسته از افراد که فرصت حضور در کلاس‌های حضوری را ندارند، می‌دهد تا به راحتی زبان بیاموزند.

اگر هم جزء افراد سنتی هستید و دوست دارید به طور حضوری در کلاس‌های زبان شرکت کنید، باز هم آموزشگاه ایرانمهر آماده خدمت‌رسانی به شما است.

ایرانمهر با برگزاری دوره‌هایی به نام Free Discussion با بحث آزاد که صرفاً باهدف تقویت مکالمه است، به شما کمک می‌کند تا ترس از مکالمه زبان انگلیسی را کنار بگذارید!

هر روز با خودتان انگلیسی صحبت کنید

برای داشتن یک پیشرفت چشمگیر باید مکالمه را باید به‌صورت روزانه تکرار کنید. به همین دلیل یکی از راه‌های مناسب تقویت مکالمه، صحبت روزانه به زبان انگلیسی است. برای این کار می‌توانید هر روز یک متن ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه‌ای تهیه کنید و آن را با صدای بلند و جلوی آینه بخوانید. حتی می توانید به‌جای نوشتن یک متن، چند صفحه از یک کتاب داستان را به همین صورت و با صدای بلند بخوانید.

به انگلیسی فکر کنید

هرگز سعی نکنید تا جملات را ابتدا در ذهن خود به زبان فارسی ساخته و سپس آن را از فارسی به انگلیسی ترجمه کنید. این کار نه تنها سخت و وقت گیر بوده، از سوی دیگر ترجمه تحت الفظی در بسیاری از موارد کاربردی نخواهد شد.

به جای آن سعی کنید تا با یادگرفتن جملات کاربردی، مکالمه صحیح تری را شروع کنید. به عنوان مثال برای پرسیدن سن اگر به ترجمه تحت الفظی از فارسی به انگلیسی اکتفا کنید، هیچگاه به عبارت How old are you نخواهید رسید.

تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

تمرین، تمرین، تمرین و تمرین؛ بهترین راه تقویت مکالمه انگلیسی

تمام روش‌های تقویت مکالمه زبان را پیش‌تر گفتیم اما هیچ راهی بهتر از تمرین برای تقویت یک مهارت وجود ندارد. در حقیقت باید بگوییم راه میانبری برای تقویت مکالمه وجود ندارد، چراکه در اکثر مواقع مکالمه غیرقابل‌پیش‌بینی است و نمی‌توان با حفظ کردن جمله مهارت مکالمه خود را تقویت کنید.

باید به خاطر داشته باشید در مسیر یادگیری زبان انگلیسی، از خواندن کتاب داستان گرفته تا خواندن منابع آزمون آیلتس و تافل و …، تنها راه پیشرفت از ممارست و تمرین می‌گذرد. در تمامی راه‌های بعدی نیز تمرین نقش بسیار مهمی دارد. با تکرار و تمرین می‌توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و هر روز یک‌قدم جلوتر از روز پیش باشید.

بهترین راه تقویت مکالمه انگلیسی، توصیه‌هایی که نگفتیم

در این مطلب سعی کردیم تا به ۹ روش مهم و کاربردی برای تقویت مهارت در مکالمه زبان انگلیسی اشاره کنیم. هریک از این روش‌ها می‌تواند به نوعی مهارت شما را در صحبت کردن به زبان انگلیسی افزایش بدهد. اما اجازه دهید یک حقیقت را با شما درمیان بگذاریم؛ ما تمام راه‌های تقویت مکالمه را بررسی نکردیم. به‌عبارت‌دیگر راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند منجر به تقویت مکالمه انگلیسی شود. راه‌هایی که بعضاً ابتکاری هستند و ممکن است خود شما از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :فعالیت کلاسی با هدف تقویت مهارت اسپیکینگ مناسب برای سطح Pre

بیشتر بخوانید:آیا می‌خواهید بدانید چگونه انگلیسی را در خانه یاد بگیرید؟

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.1 از 5 از 9 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید