IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
فیلم های رمانتیک انگلیسی 11 فیلم کلاسیــک که همه زبان آموزان انگلیسی باید تماشا کنند
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
27 مهر 1402

فیلم های رمانتیک انگلیسی: 11 فیلم کلاسیک که همه زبان آموزان انگلیسی باید تماشا کنند

تماشای فیلم های رمانتیک انگلیسی می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش زبان انگلیسی باشد که امروزه بسیاری از افراد از این روش برای یادگیری زبان استفاده می‌کنند. شاید این سوال برای شما هم به وجود بیاید که چرا این روش می‌تواند گزینه جذابی برای یادگیری زبان باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در این روش شما نه‌تنها می‌توانید با گرامر زبان انگلیسی آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست بیاورید؛ بلکه می‌توانید تا حد زیادی روی مکالمه خود نیز کار کنید.

این فیلم‌ها که به زبان انگلیسی ساخته می‌شوند معمولا چیزهای زیادی را در مورد عشق و روابط به ما یاد می‌دهند و البته می‌توانند به‌عنوان بهترین ابزارها برای یادگیری زبان نیز شناخته شوند. حتی اگر شما طرفدار این فیلم‌ها نباشید نیز می‌توانید آنها را تماشا کرده و با دیالوگ‌ها و اصطلاحاتی که در این فیلم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند بیشتر و بهتر آشنا شوید. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این فیلم‌ها صحبت کرده و 11 مورد از محبوب‌ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

11 فیلم کلاسیک که همه زبان آموزان انگلیسی باید تماشا کنند

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

فیلم سینمایی “His Girl Friday” (1940)

این فیلم بر اساس یک نقل قول ساخته شده است که می‌گوید: یک ایده قدیمی دارید، طلاق چیزی است که برای همیشه ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که مرگ ما را از هم جدا کند.

داستان این فیلم درباره یک سردبیر روزنامه است که متوجه می‌شود همسر سابقش به‌تازگی با شخص دیگری نامزد کرده است و سعی می‌کند که او را پس  بگیرد. از آن‌جایی که همسر سابقش به خبرنگار بودن عادت کرده بود مرد معتقد است که از زندگی خسته‌کننده با نامزد جدیدش راضی نخواهد بود. این بدان معناست که او را بفرستید تا آخرین داستان خود را بنویسد که در مورد قاتلی است که ممکن است بی‌گناه باشد.

این فیلم یکی از فیلم های رمانتیک انگلیسی است که دارای دیالوگ‌ها و صحنه‌های بسیار جذابی است و با تماشای آن می‌توانید با بسیاری از اصطلاحاتی که در این زمینه وجود دارند آشنا شوید. شما می‌توانید این فیلم را از طریق یوتیوب، Apple TV و Amazon Prime تماشا کنید.

Casablanca” (1942)

یکی از محبوب‌ترین جملاتی که در این فیلم مورداستفاده قرار گرفته این جمله از ریک بلین است: من فکر می‌کنم این آغاز یک دوستی زیباست.

در خلاصه این فیلم آمده است که کازابلانکا یک فیلم بسیار قدیمی و معروف است. داستان فیلم در روزهای آغازین جنگ جهانی دوم در کازابلانکا در کشور مراکش اتفاق می‌افتد. جایی که یک مالک کلوپ شبانه آمریکایی باید تصمیم سختی بگیرد. او یا می‌تواند به عشق قدیمی خود و همسرش کمک کند تا از دست آلمانی‌ها فرار کند یا این‌که کنار بایستد و کاری انجام ندهد.

این فیلم یکی از بهترین فیلم های رمانتیک انگلیسی است که امروزه محبوبیت بسیار زیادی را در میان علاقه‌مندان به یادگیری زبان انگلیسی دارد. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تا این فیلم جز گزینه‌های محبوب برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. اول از همه باید دقت داشته باشید که این فیلم دارای زبانی ساده و شفاف است و بازیگران آن چندان تند صحبت نمی‌کنند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید داستان و دیالوگ‌های آن را به بهترین شکل ممکن پیگیری کنید و این موضوع به یادگیری زبان شما کمک خواهد کرد.

از طرف دیگر در این فیلم از دیالوگ‌ها و اصطلاحات جذاب انگلیسی نیز استفاده شده است که بدون شک تجربه جذابی برای شما خواهد بود.

Letter From an Unknown Woman” (1948)

یکی دیگر از فیلم های رمانتیک انگلیسی که به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری زبان حتما آن را نیز در لیست تماشای خود قرار دهید فیلم “Letter From an Unknown Woman” (1948) است. این فیلم نیز در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی داشته و یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های رمانتیک انگلیسی به شمار می‌آید. این فیلم با یک نامه شروع می‌شود که از طرف لیزا برندل است و در آن نوشته شده است که: وقتی این نامه را بخوانی ممکن است من مرده باشم.

خلاصه داستان این فیلم به این شکل است که لیزا عاشق استفان است، فرزندش را مخفیانه به دنیا می‌آورد و قصد دارد شوهرش را به خاطر او ترک کند. با این حال استفان حتی از وجود او نیز خبری ندارد. اگرچه آنها در طول زندگی خود چندین بار یکدیگر را ملاقات کرده‌اند؛ ولی استفان هر بار او را به یاد نمی‌آورد و نمی‌داند که او کیست؟ یک نامه می‌تواند تمامی این موارد را تغییر دهد و توضیح دهد که چرا زندگی او در خطر است؟

داستان این فیلم بسیار زیبا و جذاب است و از طرف دیگر از کلمات خاصی نیز در این فیلم استفاده شده که بدون شک به یادگیری زبان انگلیسی توسط شما کمک شایانی خواهد کرد.

Breakfast at Tiffany’s” (1961)

اگر شما هم علاقه‌مند به تماشای فیلم های رمانتیک انگلیسی و یادگیری زبان انگلیسی از طریق این فیلم‌ها هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما “Breakfast at Tiffany’s” (1961) را نیز تماشا کنید. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های رمانتیکی است که به زبان انگلیسی ساخته شده و دارای محبوبیت بسیار زیادی است. نقل قولی که در این فیلم وجود دارد از طرف هالی گولایتلی است که می‌گوید: برای عبور از این‌جا به آن در باید دقیقا چهار ثانیه طول بکشد. من به تو دو فرصت می‌دهم.

خلاصه این فیلم بیان می‌کند که هالی گولایتلی یک فرد بسیار اجتماعی است و این به آن معنی است که او در جامعه مد بسیار شناخته شده است و در بسیاری از رویدادهای اجتماعی حضور پیدا می‌کند. زندگی او بسیار متفاوت‌تر از زندگی نویسنده‌ای است که به‌تازگی به آپارتمانش نقل مکان کرده است. آیا سبک زندگی بسیار متفاوتی که این دو دارند از عشقی که بین این دو زوج شروع به رشد کرده است جلوگیری خواهد کرد؟

پاسخ این سوال را می‌توانید با تماشای این فیلم به دست بیاورید. فراموش نکنید که این فیلم می‌تواند به میزان زیادی روی مهارت‌های گفتگوی شما به زبان انگلیسی تاثیر مثبت بگذارد.

تمرین مهارت های زبانی

Harold and Maude” (1971)

یکی دیگر از فیلم های رمانتیک انگلیسی که به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را تماشا کنید فیلم “Harold and Maude” (1971) است. یک نقل قول معروف در این فیلم وجود دارد که از طرف ماد است: زمین بدن من است. سرم در ستارگان است.

خلاصه فیلم:

هر فیلم عاشقانه‌ای درباره عشق و جاذبه فیزیکی نیست. وقتی یک پسر 20 ساله وسواس مرگ و یک زن هشتاد ساله که عاشق زندگی کردن است رابطه‌ای را آغاز می‌کنند و سعی می‌کنند معنی زندگی مشترک را بفهمند صحنه‌های رمانتیکی رخ می‌دهد که بدون شک جذابیت‌های آن کمتر از عشق فیزیکی و معنی رایج عشق که امروزه با آن آشنا هستید نخواهد بود.

هارولد و ماد داستان دو جفت روح (افرادی که قرار است باهم باشند) را روایت می‌کند و نشان می‌دهد که چقدر در یک عشق واقعی برای شما مهم نیست که چند ساله هستید یا این‌که چه شکلی هستید؟

این فیلم علاوه بر این‌که دارای صحنه‌های عاشقانه بسیار زیادی است به شما کمک می‌کند تا بتوانید با دیالوگ‌ها و اصطلاحاتی که در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرند نیز بیشتر آشنا شده و در نتیجه مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید :10 سریالی که شما را عاشق یادگیری زبان انگلیسی می‌کند

Annie Hall” (1977)

آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به تماشای فیلم های رمانتیک انگلیسی هستند و قصد دارند از این فیلم‌ها برای افزایش مهارت خود در زمینه زبان انگلیسی استفاده کنند حتما باید “Annie Hall” (1977) را نیز به لیست تماشای خود اضافه کنند. در این فیلم یک نقل قول از آلوی سینگر وجود دارد که می‌گوید: به نظر من یک رابطه مانند یک کوسه است. در رابطه باید مدام رو به جلو حرکت کنید وگرنه خواهید می‌میرید.

خلاصه این داستان:

هر رابطه‌ای دارای فراز و نشیب‌های مخصوص به خود است، مواقعی وجود دارد که اوضاع رابطه شما خوب است و مواقعی نیز وجود دارد که اوضاع رابطه شما بد خواهد بود. آنی هال فراز و نشیب رابطه یک کمدین با زنی به نام آنی حال را شرح می‌دهد.

دقت داشته باشید که این داستان از دیدگاه کمدین روایت می‌شود و او حتی مستقیما با بیننده نیز صحبت می‌کند؛ چراکه سعی می‌کند بفهمد چه چیزی منجر به اتفاقات رابطه‌اش شده است و چرا به نظر می‌رسد که این رابطه شکست خورده است. این فیلم نیز می‌تواند به شما کمک کند تا دایره لغات خود را در زبان انگلیسی تقویت کرده و البته در حین این کار سرگرم شوید.

فیلم های رمـانتیک انگلیسی

When Harry Met Sally” (1989)

When Harry Met Sally” (1989) یکی دیگر از فیلم های رمانتیک انگلیسی به شمار می‌آید که می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. در این فیلم صحنه‌های بسیار زیادی وجود دارد و دیالوگ‌های ساده‌ای نیز صورت می‌گیرد که باعث می‌شود تا شما بتوانید مهارت‌های مختلف خود را در زبان انگلیسی ارتقا دهید. در این فیلم یک نقل قول معروف وجود دارد که از طرف هری برنز است و می‌گوید: خیلی خوب است وقتی می‌توانی با کسی بنشینی و مجبور نباشی که حرف بزنی.

خلاصه داستان:

هری و سالی برای مدت طولانی با هم دوست بوده‌اند؛ ولی یک سوال می‌تواند همه چیز را تغییر دهد: آیا زن و مرد می‌توانند باهم دوست شوند بدون این‌که رابطه جنسی مانع آنها شود؟

این زوج می‌خواهند همه چیز را افلاطونی نگه دارند (دوستانه به روش غیرجنسی)؛ ولی نباید فراموش کنید که شما نمی‌توانید انتخاب کنید که چه کسی را دوست دارید.

این فیلم کمی فلسفی می‌شود و ممکن است از این نظر جذابیت‌های بسیار زیادی را در زمینه روابط دوستانه با جنس مختلف داشته باشد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به این موضوع علاقه‌مند بوده یا این‌که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید حتما باید این فیلم را تماشا کنید.

فیلم سینمایی “Ghost” (1990) از فیلم های رمانتیک انگلیسی

شاید اسم این فیلم همخوانی چندانی با فیلم های رمانتیک انگلیسی نداشته باشد؛ ولی احتمالا برای شما جالب خواهد بود که بدانید این فیلم نیز یکی از بهترین فیلم‌های رمانتیکی است که به زبان انگلیسی ساخته شده است و می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. نقل قولی که در این فیلم وجود دارد از طرف سام ویت است که می‌گوید: من همیشه تو را دوست دارم. مولی. من همیشه تو را دوست داشته‌ام.

خلاصه داستان را در ادامه مطالعه کنید تا بیشتر با داستان این فیلم سینمایی آشنا شوید:

سم و مولی آنقدر عاشق هستند که عشق آنها حتی پس از مرگ سام نیز ادامه دارد. زمانی که سم به قتل می‌رسد او تبدیل به یک روح می‌شود و هرکاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا مولی را از دست افرادی که او را کشته‌اند نجات دهد… این کار از طریق کمک از طرف یک medium (کسی که می‌تواند با ارواح صحبت کند) انجام می‌شود.

این داستان علاوه بر این‌که صحنه‌های رمانتیک و دیالوگ‌های زیادی در این زمینه دارد دارای هیجان زیادی نیز هست و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا شما هم هیجان زیادی را تجربه کنید و هم بتوانید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید.

Sleepless in Seattle” (1993)

Sleepless in Seattle” (1993) یکی از فیلم های رمانتیک انگلیسی به شمار می‌آید که این فیلم نیز می‌تواند به یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. این فیلم دارای داستان بسیار جذابی است و همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید داستان را با علاقه پیگیری کرده و در نتیجه دیالوگ‌ها و صحبت‌هایی که در این فیلم انجام می‌شود نیز برای شما جذاب‌تر خواهد شد. نقل قول این فیلم از طرف آنی رید است که می‌گوید: سرنوشت چیزی است که ما اختراع کرده‌ایم؛ چراکه نمی‌توانیم این واقعیت را تحمل کنیم که هر چیزی که اتفاق می‌افتد تصادفی است.

خلاصه داستان:

ممکن است شما هم درباره عشق در نگاه اول شنیده باشید؛ ولی در مورد عشق در اولین کلمه چطور؟ یک خبرنگار که نامزد کرده است در بالتیمور با شنیدن صحبت‌های یک مرد از سیاتل در یک برنامه رادیویی عاشق او می‌شود که هرگز او را ندیده است. او تصمیم می‌گیرد که از فرصت استفاده کرده و نامه‌ای را برای این مرد بنویسد و به او بگوید که در روز ولنتاین با او در نیویورک ملاقات خواهد کرد.

فیلم های رمانتیک انگلیسی یازده فیلم کلاسیک که همه زبان آموزان انگلیسی باید تماشا کنند

فیلم  “Lost in Translation” (2003)

یکی از بهترین فیلم های رمانتیک انگلیسی که امروزه می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی آن را تماشا کنید فیلم “Lost in Translation” (2003) است. نقل قولی که در این فیلم آمده از طرف باب هریس است که می‌گوید: آیا می‌توانی رازی را حفظ کنی؟ من سعی می‌کنم یک فرار از زندان را سازماندهی کنم. یکی از نکات بسیار مهمی که باید درباره اسم این فیلم بدانید این است که وقتی آن را از زبان انگلیسی به زبان دیگری ترجمه می‌کنید ممکن است معنای واقعی گمشده در ترجمه را بدهد.

در این فیلم دو فرد انگلیسی زبان با روحیات کاملا متفاوت در توکیو ژاپن با هم آشنا می‌شوند و با وجود اختلاف سنی که با هم دارند یک ارتباط خوب را با یکدیگر آغاز می‌کنند. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت کنید این است که نام فیلم در اینجا به فرهنگ‌های مختلف ژاپنی و انگلیسی و پیر و جوان اشاره دارد. این فیلم می‌تواند یک گزینه بسیار جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی باشد؛ چراکه مکالماتی که در این فیلم انجام می‌شود بسیار ساده و روان هستند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا دنبال کردن آنها برای شما ساده و راحت باشد.

The Notebook” (2004)

آخرین مورد از لیست فیلم های رمانتیک انگلیسی که قصد داریم در این مطلب درباره آن صحبت کرده و اقدام به معرفی کنیم فیلم “The Notebook” (2004) است. این فیلم نیز می‌تواند گزینه بسیار جذابی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد و به شما کمک کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این زبان را بیاموزید. نقل قولی که درباره این فیلم آمده است از طرف الی کالهون است که می‌گوید: به نظر شما عشق ما می‌تواند معجزه کند؟ در ادامه می‌توانید خلاصه داستان این فیلم را مطالعه کنید.

خلاصه این فیلم:

پیرمردی در خانه سالمندان برای پیرزنی داستان می‌خواند. داستان درباره زوج جوانی است که به خاطر پول از یکدیگر جدا می‌شوند و به زندگی خود ادامه می‌دهند و دوباره همدیگر را پیدا می‌کنند. آیا اولین عشقی که این دو به یکدیگر داشتند می‌تواند آنها را در کنار یکدیگر نگه دارد یا آنها به زندگی جداگانه خود ادامه می‌دهند؟ این سوالی است که می‌توانید پاسخ آن را با تماشای این فیلم پیدا کنید.

دقت داشته باشید که این فیلم نیز می‌تواند یک گزینه بسیار سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان انگلیسی باشد و به شما کمک کند تا بتوانید مهارت‌های زبان خود را با یک فعالیت بسیار سرگرم‌کننده تقویت کنید.

فیلم های رمانتیک انگیسی که زبان آموزان انگلیسی باید تماشا کنند

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره فیلم های رمانتیک انگلیسی پاسخ دهیم.

چرا یادگیری زبان با تماشای فیلم‌های رمانتیک انگلیسی بهتر است؟

این فیلم‌ها بیشتر روی ارتباطات و ارتباط‌گیری تمرکز دارند و اصطلاحات و عباراتی که در آنها مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های ارتباطی و مکالمه‌ای خود در زبان انگلیسی را ارتقا دهید.

چگونه از این فیلم‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

سعی کنید این فیلم‌ها را با زیرنویس انگلیسی یا فارسی تماشا کنید، کلمات جدیدی که می‌آموزید را یادداشت کنید، سعی کنید روی مکالمات تمرکز داشته باشید و به زبان بدن توجه کنید.

سخن پایانی

تماشای فیلم های رمانتیک انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید سطح مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تا حد زیادی ارتقا دهید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد یادگیری این زبان را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر شرکت کرده و از این خدمات استفاده کنید. شرکت در کلاس زبان انگلیسی که امروزه توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر برگزار می‌شود بسیار مناسب است و از طرف دیگر کیفیت آموزشی این کلاس‌ها نیز کاملا تضمین شده است.

بیشتر بخوانید :ژانر فیلم‌های سینمایی برای زبان‌آموزان انگلیسی

بیشتر بخوانید :فیلم‌های سال 2022 که نباید از دست بدهید

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 7 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. لیلا ویدایی
    29 مهر 1402
    پاسخ دادن

    سلام چقدر کمکم کرد این مقاله ارزشمندتان مرسی از سایت خوبی که دارین. ببخشید اگه بخوام میتونم تو کلاس های آنلاین شما شرکت کنم هزینه چقدر میشه؟ و برای ثبت نام شرایط چطور می باشد؟

    • ایرانمهر
      29 مهر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از شما بله میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و میزان شهریه دوره به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید