IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ژانر فیلم برای زبان آموزان
امتیاز کاربران: 4.4/5
نویسنده: ایرانمهر
17 شهریور 1398

ژانر فیلم‌های سینمایی برای زبان‌آموزان انگلیسی

فیلم‌ها می‌توانند به شما نکات زیادی آموزش دهند. در حقیقت آن‌ها را می‌توان یک دانشگاه بزرگ در نظر گرفت.

آن‌ها می‌توانند به شما نشان دهند که چگونه برای چیزی که می‌خواهید، بجنگید.

آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا برای تعمیر عینک خود، افسون‌های جادویی یاد بگیرید یا باعث شوید که دشمنانتان زجر بکشند.

آن‌ها می‌توانند اطلاعات زیادی در رابطه با آثار باستانی در کشورهای مختلف در اختیارتان قرار دهند. تا حدی که اگر به مصر بروید و با راهنمای گردشگری مواجه شوید، بهتر از او به زبان انگلیسی، اسرار اهرام ثلاثه را توضیح دهید.

اما تماشای فیلم، یک نکته‌ی دیگر را هم می‌تواند به شما آموزش دهد که بیشتر از هر ماجراجویی در خاورمیانه یا هر مدرسه‌‌ی جادوگری، به شما سود برساند.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

فیلم تماشا کردن می‌تواند به شما زبان بیاموزد.

بله، زبان واقعی، نه زبان غول‌های غارنشین یا ترول‌ها!

به هر طریقی که به تماشای این فیلم‌ها مشغول شوید، مهارت‌های شما در زبان جدید پیشرفت خواهد کرد.

البته اولین مانعی که با آن رو‌به‌رو می‌شوید، احتمالا نوع فیلمی است که برای این هدف آن را انتخاب می‌کنید. نهایتا، ژانر فیلم‌ها درست مثل زبان‌های خارجی، متنوع هستند. اگر شما با این ژانرها در زبان مادری خود آشنا نباشید، اصلا نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید.

خوشبختانه، هر ژانر فیلم، به زبان‌آموز انگلیسی نکته‌ی جدیدی آموزش می‌دهد و علاوه‌براین، شما می‌توانید برای تقویت مهارت‌های خاص و لیست مشخصی از لغات، ژانر خاصی را انتخاب کنید. برای مثال، اگر بخواهید با کلمات رایج در زبان انگلیسی باستانی آشنا شوید یا بخواهید راجع به تاریخ لغات بیشتری بدانید، باید فیلم‌های تاریخی و کلاسیک تماشا کنید. یا برای یادگیری اصطلاحات پزشکی، باید فیلم‌های پزشکی تماشا کنید.

فیلم‌ها بخش مهمی از زندگی هر شخص را تشکیل می‌دهند. فیلم‌های هالیوودی، بالیوودی و سایر کمپانی‌های فیلم‌سازی، سالانه فیلم‌های زیاد و متنوع را ارائه می‌دهند تا مخاطب (ما) را سرگرم نگه دارند. در این مقاله قرار است ژانر انواع فیلم‌ها به شما توضیح داده شود. علاوه‌براین، شما باید با استفاده از این مقاله، ژانر‌های مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید و بر اساس آن، طرح کلی کوتاهی بنویسید. به‌این‌ترتیب، علاوه بر یادگیری انواع ژانرها به زبان انگلیسی، می‌توانید کمی مغزتان را به کار بیندازید و نوشتن (writing) به زبان انگلیسی را هم تمرین کنید.

بسیار خوب، نور، دوربین، حرکت! در ادامه یاد می‌گیرید که چگونه به کمک «ژانر فیلم» مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید.

ژانر فیلم برای زبان آموزان

 

انواع فیلم‌ها

Horror

ژانر ترسناک

اگر با ترس خود به خوبی کنار می‌آیید، ژانر ترسناک گزینه‌ی خوبی برای شماست.

فیلم‌های Horror برای ترساندن مخاطب طراحی می‌شوند. با اینکه در این فیلم‌ها می‌توان زبان خارجی یاد گرفت، ولی معمولا به جنبه‌های بصری تکیه می‌کنند. باز هم، با تماشای این نوع از فیلم‌ها می‌توانید کلمات ترسناک زیادی یاد بگیرید.

فیلم‌های ترسناک پیشنهادی: Split، Ring، سریال Walking Dead

Action

اکشن

اگر شلوغی مترو و هیجان خرید در روز جمعه‌ی سیاه برای شما کافی نیست و جزو «آدرنالین دوستان» محسوب می‌شوید، پس تماشای فیلم‌های اکشن چیزی است که در زندگی به آن نیاز دارید.

فیلم‌های اکشن پر از قهرمان‌های مختلف و صحنه‌های مربوط جنگ، شاهکارهای فوق‌العاده و رانندگی پر سرعت هستند.

فیلم‌های اکشن پیشنهادی: The Karate Kid، Transformer

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Martial arts

هنرهای رزمی

این فیلم‌ها ورزش‌های رزمی مختلفی مثل «جودو»، «کاراته»، «تکواندو»، «کنگ‌فو» و ورزش‌های رزمی دیگر را معرفی می‌کنند. برای مثال، فیلم‌های بروسلی از جمله معروف‌ترین فیلم‌ها در ژانر Martial arts هستند.

Adventure

فیلم‌های ماجراجویی

فیلم‌های ماجراجویی درست مثل فیلم‌های اکشن هستند، ولی در فضایی مرموز و عجیب و غریب اتفاق میفتند. از فیلم‌های ماجراجویی می‌توان به فیلم‌های مربوط به دزدان دریایی، حوادث تاریخی مثل کشتیرانی در کل دنیا و کشف فضا اشاره کرد.

فیلم‌های ماجراجویی پیشنهادی:Xmen ، Spiderman، Avengers، Superman، Indiana Jones، Mummy و …

Comedy

کمدی/طنز

تمرکز اصلی فیلم‌های کمدی کاملا مشخص است: این فیلم‌ها بامزه هستند.

فیلم‌های کمدی انواع مختلفی دارند. برای مثال، می‌توان به طنز تلخ یا کمدی سیاه، کمدی احمقانه (ماجراهای کله‌پوک‌ها)، طنز اجتماعی و موارد دیگر اشاره کرد. اما در مجموع، فیلم‌های کمدی می‌توانند شما را تا حد زیادی بخندانند.

از ویژگی‌های برجسته‌ی فیلم‌های کمدی می‌توان به این نکته اشاره کرد که این فیلم‌ها بر اساس کلمات و دیالوگ‌ها شکل می‌گیرند و برای یادگیری زبان بسیار مناسب هستند.

فیلم‌های کمدی پیشنهادی: Starter for 10، ‘Shazam!’، Men in black  و … .

Romance

عاشقانه، رمانتیک

فیلم‌های رمانتیک راجع به داستان‌هایی عاشقانه هستند که با داستان معشوقه‌هایی که در جستجوی یکدیگر هستند، قلب مخاطب را آب می‌کنند. تعداد زیادی از داستان‌های رمانتیک، کمدی‌های عاشقانه هستند.

فیلم‌های رمانتیک پیشنهادی:Submergence ، Disappearance of Eleanor Rigby و …

Romantic comedy

کمدی عاشقانه

فیلم‌های کمدی عاشقانه، فیلم‌های شیرینی هستند که در آن‌ها ماجرایی عاشقانه روایت می‌شود، ولی لحظه‌های خنده‌دار و بامزه‌ زیادی هم در آن اتفاق می‌افتد.

کمدی‌های عاشقانه پیشنهادی: The proposal، 500 days of summer، Kate and Leopold.

ژانر فیلم برای زبان آموزان

Mockumentary

مستندنما/مستند دروغین

این فیلم‌ها معمولا نوعی از مستندهای طنز یا شوخی هستند. به عبارت دیگر، این فیلم شبیه فیلم‌های مستند است، اما در حقیقت مستندی است که وجود خارجی ندارد. فیلم‌های مستندنما معمولا کمدی هستند.

مستندنماهای پیشنهادی: This Is Spinal Tap، Duck Soup، Ghostbusters و …

Documentary

مستند

 مستند در حقیقت فیلمی است که راجع به اتفاقات واقعی در زندگی افراد تحقیق می‌کند و به چند دلیل بسیار جذاب است. بسیاری از فیلم‌های مستند به علت مشکلات موجود در دنیا یا اکتشافات جدید علمی می‌پردازد.

فیلم‌های مستند پیشنهادی: American Factory، Apollo 11، 13th، Inside Job و … .

Animation

انیمیشن

انیمیشن، فیلم‌های کارتونی مثل فیلم‌های شرکت والت دیزنی هستند. هرچند، با انیمیشن‌های کامپیوتری، بسیاری از کارتون‌ها به فیلم‌های انیمیشنی تبدیل شده‌اند. فیلم‌های انیمیشنی از گرافیک‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند تا ماجراجویی‌های حرفه‌ای، کمدی و … را به تصویر بکشند.

انیمیشن‌های پیشنهادی: brave، Gnomeo juliet، Inside Out، Spirited Away، Shrek.

Biographical

بیوگرافی /زندگی‌نامه

فیلم‌های بیوگرافی یا شرح‌حال، روی زندگی یک شخص تمرکز دارند. این فیلم‌ها معمولا بر اساس زندگی افراد مشهور ساخته می‌شوند. فیلم‌های بیوگرافی معمولا مستند هم هستند.

فیلم‌های بیوگرافی پیشنهادی: Becoming Jane، The last station، The imitation Game.

Disaster

حادثه‌ای/فاجعه

فیلم‌های حادثه‌ای نوعی از فیلم‌های ماجراجویی هستند. متاسفانه، فیلم‌های حادثه‌ای روی حوادث وحشتناکی که برای ما اتفاق می‌افتند تمرکز دارند. مثل 2012 End of the world.

فیلم‌های حادثه‌ای پیشنهادی: San Andreas، Into the storm، The wave.

Superhero

فیلم‌های ابرقهرمانانه

این فیلم‌ها نوعی از فیلم‌های «ماجراجویانه» (adventure) محسوب می‌شوند. این فیلم‌ها بر اساس داستان‌های مصور مثل «سوپر من، بت‌من، مرد عنکبوتی و …» ساخته می‌شوند.

Science-fiction

علمی-تخیلی

این فیلم‌ها بیشتر راجع به آینده یا سایر سیارات ساخته می‌شوند یا فقط راجع به آینده‌ی سیاره‌ی زمین هستند. مولفه‌های فیلم‌های علمی-تخیلی معمولا تا حد زیادی به مولفه‌های فیلم‌های ماجراجویانه مثل فیلم‌های تعقیب و گریز و جنگی شباهت دارند.

فیلم‌های علمی تخیلی پیشنهادی: (Children of men، Arrival، Avengers(end game.

ژانر فیلم برای زبان آموزان

Drama

درام

این فیلم‌ها معمولا راجع به قصه‌های غمگینی درباره‌ی زندگی در شرایط سخت هستند. برای مثال، مبارزه با سرطان یا ماجراهای سخت عاشقانه.

درام‌های پیشنهادی: 12 years a slave، Room، Creed‌.

Historical drama

درام تاریخی

درام‌های تاریخی بر اساس وقایع حقیقی است که در گذشته به عنوان وقایعی مهم در تاریخ اتفاق افتاده‌اند.

درام‌های تاریخی پیشنهادی: Mary Queen of Scots، The post، Braveheart.

Thriller

دلهره‌آور/تریلر

فیلم‌های دلهره‌آور (Thriller) در حقیقت داستان‌های جاسوسی هستند که شباهت زیادی به فیلم‌های ماجراجویانه دارند، اما معمولا راجع به شبکه‌های بین‌المللی جاسوسی یا کشورهایی هستند که سعی می‌کنند راز یکدیگر را بفهمند.

فیلم‌های هیجان‌انگیز پیشنهادی: Shutter Island، Taken، Seven،  Mission Impossible، James Bond.

Detective story

داستان کاراگاهی

فیلم‌های کاراگاهی روی حل جنایات تمرکز دارد. معمولا در این فیلم‌ها بازرسی وجود دارد که مجرم را قبل از ارتکاب یک جرم وحشتناک دیگر، بازداشت می‌کند.

فیلم‌های کاراگاهی پیشنهادی: Sherlock Holmes، Gone Girl، Zodiac‌.

تمرین پیشنهادی

با توجه به اینکه تمام ژانرها توضیح داده شد، زبان‌آموزان می‌توانند با روشی که به آن‌ها می‌گوییم به تمرین و یادگیری بپردازند. اگر مدرس زبان انگلیسی هستید، می‌توانید تسک‌های زیر را برای دانش‌آموزان خود مطرح کنید:

هدف: مکالمه راجع به فیلم‌های مختلف برای تمرین و یادگیری لغات جدید مرتبط به فیلم‌های سینمایی

فعالیت: شروع مکالمه‌ی گروهی برای آغاز تمرین‌های نوشتاری

سطح مورد نیاز: متوسط (intermediate)

طرح کلی:

  • از زبان‌آموزان بپرسید که چند نوع فیلم وجود دارد. با استفاده از ژانرهای مختلف، چند فیلم جدید مثال بزنید تا زبان‌آموز کار را شروع کند.
  • روی یک کاغذ ژانرهای مختلف فیلم‌ها را یادداشت کنید.
  • زبان‌آموزان را به گروه‌های کوچک تقسیم کنید و سعی کنید که برای هر ژانر، حداقل یک فیلم مثال بزنید.
  • طرح کلی داستان را توضیح دهید. در کلاس فیلمی را انتخاب کنید که همه آن را دیده باشند. سریع با کمک زبان‌آموزان روی تخته کلاس یک خلاصه بنویسید.
  • زبان‌آموزان را به گروه‌های دوتایی تقسیم کنید.
  • زبان‌آموزان راجع به فیلم انتخابی خود با یکدیگر صحبت کنند. زبان‌آموزان باید از ماجرای فیلم همدیگر، یادداشت‌برداری کنند.
  • زبان‌آموزان هم‌گروهی‌های خود را عوض کنند و طرح داستان یار قبلی را به زبان‌آموز دیگر توضیح بدهند.

ژانر فیلم_های سینمایی برای زبان_آموزان انگلیسی

صبحت کردن راجع به فیلم سینمایی

تمرین اول: ژانر فیلم

سعی کنید برای هر ژانر یک مثال بزنید تا زبان‌آموزان دقیقا به معنی ژانر پی ببرند. بدون اینکه نیازی به ترجمه یا استفاده از دیکشنری داشته باشند.

تمرین دوم: خلاصه‌ی طرح کلی داستان

شما می‌توانید با صحبت راجع به طرح کلی داستان، فیلم‌ها را توصیف کنید. به فیلم‌هایی فکر کنید که از تماشای آن‌ها لذت بردید و ماجرای آن‌ها را به طور خلاصه بنویسید.

Plot

طرح کلی داستان

طرح، داستان کلی فیلم است. برای مثال، پسر دختر را ملاقات می‌کند، پسر عاشق دختر می‌شود، دختر پسر را دوست ندارد، نهایتا پسر دختر را متقاعد می‌کند که مرد خوبی است.


بیشتر بخوانید: هشت فیلم فوق العاده برای زبان آموزان انگلیسی

بیشتر بخوانید: پنج راه یادگرفتن زبان انگلیسی با تماشای فیلم


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.4 از 5 از 43 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. اجتمانو
    29 دی 1401
    پاسخ دادن

    ممنون از این مطلب کاربردی

    • ایرانمهر
      29 دی 1401
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر ممنونم از شما
      موفق باشین

  2. اكرم
    14 خرداد 1399
    پاسخ دادن

    سلام وقتتون بخير
    ميشه بفرماييد به چه نوع فيلمي cult film ميگن ممنونم

    • آموزشگاه ایرانمهر
      14 خرداد 1399
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر با شماره تماس دفتر مرکزی تماس بگیرید وازسوپروایزرین مجموعه اطلاعات کسب کنید84378 داخلی445

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید