IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
11 عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
19 آذر 1402

11 عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از زبان‌‌آموزانی که کار خود را به‌تازگی آغاز کرده‌اند با آن مواجه می‌شوند این است که وقتی یک کتاب را مطالعه می‌کنند خیلی راحت آن را متوجه می‌شوند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا اعتماد به نفس زیادی بگیرند. این در حالی است که وقتی این افراد به محیط‌های انگلیسی زبان می‌روند که در آنها به زبان انگلیسی محلی صحبت می‌شود معمولا این افراد به میزان زیادی سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند که دقیقا باید به چه شکل صحبت کنند.

یکی از مشکلات رایج این افراد این است که کلمات نااشنای زیادی در جملات روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرد. در اینجاست که عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به میان می‌آیند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خیلی سریع مهارت خود را در مکالمه به زبان انگلیسی ارتقا دهید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این عبارات صحبت کرده و توضیحات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

عبارت ?What’s up

اولین مورد از عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی که قصد داریم در این مطلب درباره آن صحبت کرده و توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم عبارت What’s up? است که احتمالا آن را در بسیاری از مکالمات به زبان انگلیسی محلی شنیده‌اید و این سوال برایتان به وجود آمده که این عبارت به چه معناست؟ اولین نکته‌ای که باید درباره این عبارت بدانید این است که این عبارت یک روش بسیار معمولی در زبان انگلیسی برای سلام کردن به یکدیگر است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند.

با وجود این‌که این روش برای سلام دادن به دیگر افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ ولی زمانی که به مفهوم آن دقت می‌کنید  به‌صورت کاملا مخفیانه حال فرد را نیز می‌پرسید که این کار به‌صورت کاملا غیرمستقیم انجام می‌شود. در واقع شما با گفتن این عبارت به شخص مقابل می‌گویید که حالت چطوره؟ چیکار می‌کنی؟ شما می‌توانید از این عبارت در زمان صحبت کردن با یکی از دوستان خود استفاده کنید. مثال زیر را مشاهده کنید تا بیاموزید که دقیقا به چه شکل باید از این عبارت استفاده کنید:

“Hey, Jake! What’s up?“

هی جیک، حالت خوبه؟

“Not much, just grabbing a coffee. How about you?”

خیلی خوب نیست، فقط دارم یک قهوه می‌گیرم؟ حالت تو چطوره؟

عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با عبارت ?How’s it going

یکی دیگر از عباراتی که امروزه در مکالمات روزمره زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای زیادی نیز دارد عبارت How’s it going? است. این عبارت شباهت زیادی با عبارت قبلی دارد و بیشتر زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید بگویید که یک اتفاق چگونه پیش می‌رود یا این‌که قصد داشته باشید حال کلی یکی از دوستان خود را بپرسید. نکته مثبتی که درباره این سوال وجود دارد این است که شخص مقابل می‌تواند به هر شکلی که بخواهد به آن پاسخ دهد.

این عدم وجود محدودیت در پاسخ دادن به این مورد از عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به شما و شخص مقابل کمک می‌کند تا بتوانید یک مکالمه خوب و جذاب را با یکدیگر داشته باشید. شخص مقابل در پاسخ به این سوال می‌تواند درباره چیزهای جدید زندگی خود به شما توضیح دهد یا این‌که به‌سادگی شروع به صحبت درباره هر موضوع دیگری کند. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید تا به شکل بهتری نحوه استفاده از این عبارت را بیاموزید:

“Hey, long time no see! How’s it going?“

هی، خیلی وقته که ندیده بودمت! اوضاع چطوره؟

“Oh, pretty good. I’m going to a party later.”

اوه، خیلی خوبه همه چی. می‌خوام به مهمانی برم.

یادگیری مکالمه انگلیسی

بیشتر بخوانید: آموزش مکالمه زبان انگلیسی از صفر تا صد با 90 درس رایگان

بیشتر بخوانید: 50 اصطلاح رایج در مکالمات زبان انگلیسی

عبارت I get it و کاربردهای آن

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید بیشتر با عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی آشنا شوید باید بدانید یکی از عباراتی که حتما باید نحوه کارکردن با آن را بیاموزید عبارت I get it است. این عبارت از کاربردهای زیادی در زبان انگلیسی روزمره برخوردار است و معمولا شما در مکالمات روزمره خود مجبور به استفاده از آن می‌شوید. این عبارت یک راه ساده برای بیان این است که شما می‌دانید طرف مقابل چه می‌گوید.

دقت داشته باشید که این درک متقابل می‌تواند در یک سطح منطقی باشد؛ ولی می‌تواند موارد احساسی را نیز در بر بگیرد. زمانی که از جنبه احساسی این عبارت را مورداستفاده قرار می‌دهید به این معنا خواهد بود که شما نیز تجربه مشابهی را داشته‌اید. نکته جالبی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که اگر در شرایطی گیج شده‌اید نیز می‌توانید دقیقا از عبارت مخالف آن یعنی عبارت I don’t get it استفاده کنید که به این معناست که متوجه نشده‌اید. مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

“I just can’t deal with the traffic anymore.”

من دیگر نمی‌توانم با ترافیک کنار بیایم.

“I get it. I was so stressed yesterday because it almost made me late.”

درک می‌کنم. دیروز خیلی استرس داشتم چون تقریبا دیر رسیدم.

عبارت Let’s hang out

Let’s hang out یکی دیگر از عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به شمار می‌آید که یادگیری آن به میزان زیادی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مکالمات روزمره بهتری را به زبان انگلیسی داشته باشید. اگر شما هم دوستان انگلیسی زبان دارید تضمین می‌کنیم که در نهایت یک بار از این عبارت استفاده خواهید کرد. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید کسی را برای معاشرت دعوت کنید. در واقع این عبارت به این معنی است که شما می‌خواهید زمان خود را با شخص خاصی بگذرانید.

دقت داشته باشید که این عبارت را برای فعالیت‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید که از جمله آنها می‌توان به رفتن به یک کنسرت نیز اشاره کرد. از آنجایی که می‌توانید از این عبارت برای گروهی از افراد نیز استفاده کنید آن را به‌عنوان روشی دوستانه برای دعوت‌کردن در نظر می‌گیرند. اگر از نظر عاشقی و عاطفی به شخصی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید که این موضوع را روشن کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که به او بگویید: Let’s go on a date

مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

“I got this new board game. Ever played Settlers of Catan?”

من این بازی رومیزی را جدید را دریافت کرده‌ام. آیا تا به حال بازی Settlers of Catan را بازی کرده‌ای؟

“No, but I’ve heard good things. Let’s hang out and try it!”

نه اما چیزهای خوبی درباره آن شنیده‌ام. بیایید دور هم باشیم و آن را امتحان کنیم.

عبارت That’s awesome

این عبارت در واقع یک صفت بسیار کاربردی در زبان انگلیسی روزمره است که می‌توانید به‌جای great از آن استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید چیزی را تحسین کنید یا این‌که واقعا آن را تایید می‌کنید. از طرف دیگر زمانی که از چیزی احساس خوشحالی دارید نیز می‌توانید از این عبارت برای بیان احساس خود استفاده کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید این عبارت دارای کاربردهای زیادی است.

به همین علت نیز در میان مهم‌ترین عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی نیز قرار گرفته است. دقت داشته باشید که معمولا این عبارت با یک علامت تعجب به پایان می‌رسد که دلیل این موضوع نیز اشتیاقی است که پشت این گفته وجود دارد. مثال‌های زیر را مشاهده کنید تا به شکل بهتری عملکرد این عبارت را بیاموزید:

“I finally finished writing my blog post!”

بالاخره نوشتن پست وبلاگم را تمام کردم.

“That’s awesome! Can’t wait to read it.”

این عالی است نمی‌توانم صبر کنم تا آن را بخوانم.

عبارت انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با عبارت No big deal

آیا تا به حال در شرایطی قرار گرفته‌اید که بیش از حد مورد انتظار مورد تحسین قرار بگیرید یا این‌که دوستتان قصد داشته باشد که از شما معذرت خواهی کند و شما نخواهید که این اجازه را به او بدهید و نگذارید او این کار را انجام دهد؟ در چنین شرایطی است که می‌توانید از عبارت No big deal در مکالمات خود استفاده کنید. در واقع No big deal یک پاسخ بسیار معمولی در شرایطی است که درباره آن صحبت کردیم.

در واقع زمانی که شما از این عبارت استفاده می‌کنید نشان می‌دهید که چیزهایی که درباره آنها صحبت شده آنقدرها هم مهم نیستند و چالشی را برای شما ندارند. البته باید دقت داشته باشید که این عبارت اغلب به معنای مثبت مورداستفاده قرار می‌دهد یا این‌که شما به کسی اطمینان می‌دهید تا آنقدر نگران نباشد یا این‌که قصد داشته باشید دستاوردهای خود را عادی جلوه دهید. مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

“You managed to fix the car by yourself?”

تو خودت توانستی ماشین را تعمیر کنی؟

“Yeah, it was no big deal, just a loose wire.”

آره چیز مهمی نبود فقط یک سیم شل بود.

بیشتر بخوانید: 15 ترفند برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه

بیشتر بخوانید: 30 عبارت یا جمله کاربردی انگلیسی برای مکالمه در شرایط مختلف

آشنایی با عبارت Legit

عبارت Legit در واقع مخفف شده عبارت legitimate است که معنای دقیق آن این است که چیزی خوش یا چشم‌گیری است. در واقع شما زمانی از این عبارت استفاده می‌کنید که قصد داشته باشید بگویید چیزی واقعا خوب، چشم‌گیر یا معتبر است و قصد داشته باشید تا این منظور را به دیگران منتقل کنید. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که این عبارت در زبان عامیانه انگلیسی معتبر است و مورداستفاده قرار می‌گیرد و زمانی که به‌صورت رسمی انگلیسی صحبت می‌کنید کمتر کاربرد دارد.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهمی که این عبارت دارد و باعث شده تا ما آن را در لیست عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی قرار دهیم زمانی است که شما قلصد داشته باشید آنچه که گفته‌اید را دو برابر کرده یا این‌که تاکید بیشتری را روی آن بیاورید. مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید تا به شکل بهتری نحوه استفاده از این عبارت را بیاموزید:

“I didn’t think the movie would be good, but it’s legit one of the best I’ve seen this year.”

فکر نمی‌کردم فیلم خوبی باشد، اما یکی از بهترین فیلم‌هایی است که امسال دیدم.

“Right? I told you!”

نه؟ گفته بودم بهت.

عبارت Chill و کاربردهای آن

احتمالا شما هیچ‌گاه این عبارت را در کتاب‌های رسمی که برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارند مشاهده نکرده‌اید؛ چراکه این عبارت یکی از عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به شمار می‌آید که بیشتر در مکالمات عامیانه زبان انگلیسی مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این عبارت کلمه‌ای بسیار رایج در زبان انگلیسی به شمار می‌آید که هر زبان‌آموزی باید با آن آشنا شده و به‌درستی از آن استفاده کند. این عبارت اساسا به معنای آرام شدن است و به این منظور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در واقع شما زمانی از این عبارت استفاده می‌کنید که قصد داشته باشید بگویید در یک موقعیت استرس ندارید و کاملا آرامش خود را حفظ کرده‌اید. علاوه بر این شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک فعل نیز استفاده کنید و از این نظر محدودیتی برای شما وجود ندارد. این عبارت زمانی که به‌عنوان فعل مورداستفاده قرار می‌گیرد به معنای استراحت کردن با دوستان خواهد بود. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

“Why are you so stressed about the party details?”

چرا این‌قدر در مورد جزئیات مهمانی استرس دارید؟

“You’re right. I need to chill.”

حق با شماست من باید آرام شوم.

عبارت Totally

Totally از دیگر کلمات و عبارات در زبان انگلیسی است که برای توافق با کسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد. در واقع باید بدانید که این کلمه فراتر از یک بله ساده خواهد بود. زمانی که شما از این عبارت استفاده می‌کنید به این معناست که شما 100 درصد با آنچه که طرف مقابل گفته موافق هستید و گاهی اوقات می‌توان آن را به‌عنوان قطعا نیز معنا کرد. به همین علت نیز ما آن را در لیست مهم‌ترین عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی قرار داده‌ایم. مثال‌های زیر را در خصوص استفاده از این عبارت مشاهده کنید:

“The last episode of that show was so emotional.”

آخرین قسمت آن نمایش بسیار احساسی بود.

“Totally! I cried throughout.”

کاملا! تمام مدت گریه کردم.

I can’t even

این عبارت یکی از عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به شمار می‌آید که برای اولین بار در فضای مجازی مطرح شد و آن‌قدر مورداستفاده قرار گرفت که مردم آن را با صدای بلند در مکالمات روزمره خود به زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌دهند. این عبارت یک عبارت کاملا انعطاف‌پذیر است. معمولا زمانی از این عبارت استفاده می‌کنید که قصد داشته باشید بگویید آنقدر غرق در احساسات هستید که کلمات نمی‌توانند آن را به طور کامل توصیف کنند و این احساس می‌تواند ناباوری، تعجب، انزجار یا حتی تحسین باشد.

معمولی‌ترین راهی که برای استفاده از این عبارت در زبان انگلیسی وجود دارد زمانی است که اتفاقی می‌افتد که درک آن واقعا مضحک یا سخت است. مثال‌های زیر را در خصوص استفاده از این عبارت مشاهده کنید تا به شکل بهتری نحوه استفاده از این عبارت را بیاموزید:

“He tried to argue with his ex again at the convention, in front of everyone.”

او سعی کرد دوباره با پارتنر سابقش در همایش جلوی همه بحث کند.

“Seriously? I can’t even.”

واقعا؟ نمی‌تونم باور کنم.

عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با عبارت Whatever و کاربردهای آن

این عبارت معمولا به‌صورت عامیانه نیز مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. این عبارت زمانی استفاده می‌شود که شما بخواهید بگویید که به حرف‌های کسی یا اتفاقی که افتاده است اهمیتی نمی‌دهید. این یک راه مستقیم برای آن است که بگویید چیزی برای شما مهم نیست. از آنجایی که این شرایط معمولا در زندگی روزمره به طور گسترده‌ای اتفاق می‌افتد به همین علت نیز Whatever را می‌توان در لیست مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی قرارداد.

بسته به لحنی که شما برای گفتن این عبارت از آن استفاده می‌کنید ممکن است استفاده از آن کمی بی‌ادبانه به نظر برسد. پس باید در زمان استفاده از این عبارت کاملا مراقب باشید. قطعا این عبارت می‌تواند برای دوستان گزینه مناسبی باشد. نکته دیگری که باید بدانید این است که برخی از افراد در زمان استفاده از این عبارت شانه‌های خود را بالا می‌اندازند. مثال‌های زیر را در این خصوص مشاهده کنید:

“I forgot to bring the snacks for the party.”

فراموش کردم برای مهمانی تنقلات بیاورم.

“Whatever, we can just order pizza.”

مهم نیست ما فقط می‌توانیم پیتزا سفارش دهیم.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

چرا باید با عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی آشنا شویم؟

در مکالمات روزمره معمولا عبارات کژوال زیادی مورداستفاده قرار می‌گیرند که در دوره‌های آموزشی به شما آموزش داده نمی‌شود. یادگیری این عبارات و کلمات به شما کمک می‌کند تا بتوانید مکالمات روزمره بهتری داشته باشید.

بهترین راه برای یادگیری عبارات کژوال چیست؟

سعی کنید آنها را به حافظه بسپارید و به طور مرتب در جملات خود از آنها استفاده کنید.

سخن پایانی

آشنایی با عبارات انگلیسی کژوال برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مکالمات روزمره بهتری را به زبان انگلیسی داشته باشید. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا مکالمه روزمره به زبان انگلیسی را بیاموزید یا با شمارش اعداد به زبان انگلیسی آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه زبان ایرانمهر نیز استفاده کنید. این خدمات با بالاترین کیفیت ممکن و مناسب‌ترین هزینه به شما ارائه می‌شوند که می‌توانید نهایت بهره را از آنها ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین جملات انگلیسی برای شروع راحت مکالمه

بیشتر بخوانید: آموزش و تقویت مکالمه زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 25 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید