IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آموزش مکالمه زبان انگلیسی از صفر تا صد
امتیاز کاربران: 3.7/5
نویسنده: ایرانمهر
2 بهمن 1401

آموزش مکالمه زبان انگلیسی از صفر تا صد با 90 درس رایگان

معمولاً افرادی که به کلاس‌های زبان انگلیسی ‌می‌روند و وقت زیادی را برای آن‌ها صرف می‌کنند، دنبال یک چیز هستند؛ داشتن مکالمه‌ای روان. اما خب صحبت کردن به زبان انگلیسی آن هم بدون هیچ عیب و نقصی همیشه جزء چالش‌های مهمی بوده که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. کاملاً طبیعی است که صحبت به زبان انگلیسی برای آن دسته از اشخاصی که زبان مادری‌شان زبان دیگری است و اشتراکات زیادی هم ندارد، مشکل است؛ اما چرا یادگیری مکالمه زبان انگلیسی این قدر سخت به نظر می‌آید؟

شاید شما هم یکی از افرادی هستید که به خوبی به لغات و گرامر زبان انگلیسی تسلط دارید اما نمی‌توانید به راحتی از کلمات و قواعد در مکالمه استفاده کنید و منظورتان را به طرف مقابل برسانید. اما دلیل آن چیست؟ چرا با وجود این که حجم زیادی از قوانین گرامری در مغزتان وجود دارد هنوز هم نمی‌توانید آن طور که باید از آن استفاده کنید؟

پاسخ این سؤال‌ها در دستان ماست. ما راهی را پیش پایتان می‌گذاریم که با قدم گذاشتن در آن مکالمه‌ای روان و راحت داشته باشید. مکالمه‌ای که در آن دیگر مشکلی در استفاده از قواعد و دستور زبان انگلیسی نداشته باشید. با ما همراه باشید.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

برای داشتن مکالمه‌ای روان چه کنیم؟

خیلی روی گرامر تمرکز نکنید

به این جمله دقت کنید، ما نمی‌گوییم خواندن گرامر را کنار بگذارید بلکه منظور ما این است که بیش از حد به خواندنش بها ندهید و خیلی درگیرش نشوید. علاوه بر این که گسترش دایره واژگان مهم است، یادگیری گرامر زبان انگلیسی نیز بسیار اهمیت دارد. ما هم به شما توصیه می‌کنیم که این دو کار را همراه با یکدیگر انجام بدهید.

شما باید در طول یادگیری زبان انگلیسی تعادل را رعایت کنید. اگر هم نمی‌توانید این کار را انجام دهید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که روش آموزش زبان انگلیسی‌تان را تغییر دهید. بد نیست به روش‌های آموزشی نوین و جدید روی بیاورید. برای مثال می‌توانید به موسسه ایرانمهر مراجعه کنید و از دوره های به‌روز آن برای فراگیری این زبان پرکاربرد استفاده کنید.

پس فراموش نکنید که در طول روند یادگیری‌تان فقط به گرامر زبان انگلیسی تمرکز نکنید، این کار شما را محدود می‌کند. فردی که فقط گرامر یاد گرفته، تنها تعدادی قانون بلد است اما عملاً ابزار لازم برای برقراری ارتباط کلامی را در اختیار ندارد.

عبارات و اصطلاحات را بشناسید و به خاطر بسپارید

زبان‌آموزان بسیاری هستند که عادت دارند برای هرچیز کوچکی به دیکشنری مراجعه کنند، آن‌ها همیشه این مشغله ذهنی را دارند که بتوانند با کنار هم قراردادن این کلمات، جملاتی را برای مکالمه به وجود بیاورند و در یادگیری مکالمه انگلیسی پیشرفت کنند. به نظر شا کمی عجیب است که بسیاری از این افراد، دایره لغات بسیار قوی دارند اما نمی‌توانند با کنار هم گذاشتن این لغات را کنار یکدگیر بگذارند و جمله‌ای تشکیل بدهند. دلیل ان هم این است که اغلب این زبان‌آموزان به حفظ کردن لغات و عبارات می‌پردازند و چیزی از مفهوم و نحوه‌ استفاده از آن نمی‌دانند.

ممکن است شما هم این گونه باشید، اطلاعات‌تان در زمینه گرامر خوب است اما نمی‌دانید لغات را چطور کنار یکدیگر قرار دهید. برای رفع این مشکل باید نحوه‌ آموزش‌تان را تغییر بدهید. زمانی که شما ۱۰۰۰ کلمه‌ زبان انگلیسی بلد باشید، شاید قادر به ساختن یک جمله‌ کامل و درست باشید؛ اما اگر تنها ۱۰ عبارت یا اصطلاح به خوبی بدانید و بفهمید، می‌توانید بیشتر از ۱۰۰۰ مورد جمله‌ درست و بهتر ایجاد کرده که بسیار زیباتر و بهتر از جملات عادی بدون اصطلاح است.

تمرین مهارت های زبانی

پیش از شروع به صحبت، برنامه‌ریزی داشته باشید!

واقعیت این است که اغلب زبان‌آموزان ایرانی پیش از شروع به صحبت درباره هر چیزی، در ابتدا آن قدر مقدمه چینی می‌کنند که در نهایت ممکن است یادشان برود چه می‌خواستند بگویند و یا این که دیگر فرصتی برای صحبت برایشان باقی نماند. اما برخلاف آن‌ها، افراد انگلیسی زبان معمولاً صاف و پوست کنده سراغ اصل مطلب ‌می‌روند و داستان را به صورت خطی از ابتدا تا انتها تعریف می‌کنند.

پس بد نیست قبل از شروع به صحبت، چند ثانیه اتفاقات مورد نظر را در ذهن خود مرور کنید. در ابتدا چه اتفاقی افتاد، بعد از آن چه اتفاقاتی و در نهایت چه چیزی پیش آمد. فراموش نکنید که حتی در تمام آزمون‌های بین‌المللی، پیش از شروع به صحبت فرصتی در اختیار شما گذاشته می‌شود تا بتوانید درباره آن چه می‌خواهید بگویید فکر کنید و در صورت لزوم نکاتی را برای خود یادداشت کنید. این کار برای افرادی که به تازگی قصد دارند به زبان انگلیسی صحبت کنند بسیار تأثیر‌گذار است و همیشه به زبان‌آموز کمک می‌کند تا همواره حرفی برای گفتن داشته باشد.

انگلیسی فکر کنید

یکی از بهترین راه‌های تقویت مکالمه و استفاده درست از گرامر زبان انگلیسی در حین صحبت کردن، فکر کردن به زبان انگلیسی است. بهتر است این عادت را در خودتان ایجاد کنید که برای فکر کردن به هر موضوعی به جای استفاده از زبان فارسی، از زبان پرکاربرد انگلیسی استفاده کنید. کودکی‌تان را به خاطر بیاورید؛ چطور زبان فارسی را آموختید؟ برای یادگیری انگلیسی نیز باید دقیقاً همان راه را پیش ببرید. این گونه می‌توانید به آسانی با یک انگلیسی زبان صحبت کنید بدون این که در زمینه استفاده از گرامر و قواعد به مشکل بربخورید.

از اشتباه کردن نهراسید

آیا گرامرتان اوضاع خوبی ندارد؟ می‌ترسید که حتی یک کلمه هم بر زبان بیاورید؟ این موضوع اصلاً اهمیتی ندارد. این که گرامرتان خیلی عالیست اصلاً مهم نیست.

به طور معمول دو نوع وسواس عالی شدن وجود دارد. یکی که شما را به سمت هدف هدایت می‌دهد و دیگری که باعث می‌شود از هدف‌تان دور و دورتر شوید. برخی از افراد برای این که در مکالمه عالی شوند مدام در تلاش هستند که با مردم مکالمه‌ای داشته باشند، اما در مقابل آن‌ها برخی منتظر می‌مانند تا گرامرشان، لغات‌شان و… بهتر شود.

یکی از دلایل عمده به وجود آمدن استرس در هنگام مکالمه این است که پیش از گفتن مطلبی دائماً سعی می‌کنید آن را عالی بیان کنید. بهتر است بدانید زمانی که این حس رو دارید که یک کلام صد درصد صحیح از دهان‌تان خارج شود و درست تلفظ شود، دو حالت رخ می‌دهد:

  • نگرانی موجب می‌شود که نتوانید هیچ چیزی بگویید.
  • مکالمه را اجام می‌دهید اما اگر غلط باشد، خود را سرزنش می‌کنید که چرا اشتباه کردید و به دنبال آن بیشتر نگران می‌شوید.

پس عالی بودن را فراموش کنید و خود را سرزنش نکنید؛ کمتر کسی اهمیت می‌دهد که شما فعل یا لغتی را اشتباه بگویید.

ترجمه را کنار بگذارید

این عادت بد را کنار بگذارید که هنگام مکالمه جمله‌ای که قصد گفتنش را دارید ابتدا ترجمه می‌کنید و سپس بر زبان می‌آورید. برای درک بهتر این بخش بگذارید یک سؤال از شما بپرسیم؛ آیا برای یادگیری زبان فارسی به کلاس رفتید؟ آیا کسی به شما قواعد و دستور زبان فارسی آموزش داد؟

مسلماً خیر! هیچ یک از این اتفاقات نیفتادند. شما یک کودک بودید و آن قدر در معرض کلمات، مفاهیم آن‌ها، تصاویر و رفتار‌های اطرافیان قرار گرفتید تا آموختید چطور باید صحبت کنید. برای یادگیری زبان انگلیسی و داشتن مکالمه‌ای روان نیز باید همین راه را پیش ببرید.

متأسفانه هرکدام از شما با بیشتر شدن سن‌تان این نوع یادگیری را کنار گذاشته و هر جمله‌ای که به گوش‌تان می‌خورد ترجمه کرده و خیال می‌کنید آن را فهمیده‌اید. یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب می‌شود با بالا رفتن سن این طور فکر کنید که دیگر گیرایی لازم را برای یادگیری مکالمه انگلیسی ندارید همین است! پس همین حالا ذهنیت و روندتان را عوض کرده و تلاش کنید مثل یک کودک یاد بگیرید! برای مثال زمانی که واژه‌ی “flower” را شنیدید به “تصویر گل” فکر کنید، نه خود واژه و معنای گل!

خوشبختانه محیط آموزشی آموزشگاه زبان ایرانمهر بدین صورت است که فرد می‌تواند پس از یادگیری یک واژه یا حتی یک قانون گرامری آن را به کمک مدرس و همکلاسی‌های خود تکرار کند و با انجام تمرین‌های مختلف معنا و کاربرد هریک از آن‌ها را به خوبی فرابگیرد و در ذهنش ثبت کند.

پس اگر به‌دنبال آموزشگاه زبانی هستید که علاوه بر گرامر، مکالمه و قوانین آن را به خوبی به شما باد بدهد، ایرانمهر بهترین گزینه پیش روی شماست. آموزشگاه زبان ایرانمهر با داشتن بیش از 20 شعبه در تهران و کرج  می تواند این فرصت را در اختیار شما یا فرزندان‌تان قرار دهد که به راحتی آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی مثل اسپایایی، فرانسه، ترکی و … را آغاز کنید.

چند ترفند مهم برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چند ترفند مهم برای یادگیری بهتر مکالمه زبان انگلیسی

دستور زبان انگلیسی را هم یاد بگیرید

حتی اگر هدف شما یادگیری زبان انگلیسی فقط در حد برطرف کردن نیازهای‌تان در یک سفر باشد، درک گرامر اولیه همیشه لازم است. هیچ میان بری وجود ندارد. دستور زبان انگلیسی می‌تواند بسیار پیچیده، پر از افعال بی‌قاعده، املای عجیب و غریب و صرف افعال غیر عادی باشد. از طرفی هم زبان انگلیسی زبان آوایی نیست، بنابراین ظاهر یک کلمه لزوماً آن طور که به نظر می‌رسد، نخواهد بود.

یک شریک مکالمه انگلیسی زبان پیدا کنید

وقتی صحبت از یادگیری زبان انگلیسی می‌شود، تمرین حرف اول را می‌زند. در حالت‌ایده‌آل، باید به طور منظم به آن زبان صحبت کنید تا بر تلفظ، درک گفتاری و مهارت‌های کلی گفتاری تسلط داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مکالمه انگلیسی، تمرین با یک شریک گفتگوی صبور است.

درصورتی که انگلیسی زبان پیدا نمی‌کنید، ببینید آیا انجمن‌ها و دورهمی‌های تبادل زبان در منطقه شما وجود دارد یا خیر. این انجمن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که در ازای آموزش زبان مادری‌تان، از یک انگلیسی زبان آن را یاد بگیرید. به دنبال هر فرصت برای یادگیری در جامعه باشید. یک هم صحبت برای گفتگو پیدا کنید. در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی پر از انگلیسی زبان‌هایی ست که می‌توانید با آن‌ها دوست شوید و مکالمه نمایید.

برنامه های خبری را به زبان انگلیسی تماشا کنید

این یک راه عالی برای تمرین گوش دادن است. مجریان اخبار اغلب آهسته و واضح صحبت می‌کنند. تماشای برنامه‌های خبری روش خوبی برای تقویت تلفظ شما است. برای اکثر زبان‌آموزان انگلیسی، بهبود تلفظ انگلیسی اولویت اصلی است.

از سرگرمی‌ها و علایق‌تان برای ایجاد انگیزه در خودتان استفاده کنید

گاهی اوقات وقتی شروع به یادگیری یک زبان جدید می‌کنیم، باید راهی پیدا کنیم تا انگیزه‌تان را حفظ کنیم. اگر از خواندن محتوا در مورد موضوعات مالی، مسافرت، حیوانات خانگی یا غذا لذت می‌برید، این موضوعات را به زبان انگلیسی بخوانید. به دنبال یک روزنامه یا مجله انگلیسی در مورد موضوعات مورد علاقه‌تان باشید یا به وب سایت‌ها یا وبلاگ‌هایی که در این زمینه مقاله ارائه می‌دهند، سر بزنید. وقتی آماده شدید، حتی ممکن است به این سطح برسید که بتوانید در یک گفتگو درباره موضوعات مورد علاقه‌تان در یک اتاق گفتمان شرکت کنید.

نوشتن به زبان انگلیسی را تمرین کنید

آیا تفاوت بین تشبیه و استعاره در انگلیسی را درک می‌کنید؟ همان طور که مهارت‌های گفتاری، شنیداری و خواندن‌تان را بهتر می‌کنید، حتماً مهارت‌های نوشتاری‌تان را هم تقویت کنید. یک دوره نویسندگی انگلیسی برای خودتان در نظر بگیرید. برخی از دوره‌ها ممکن است به شما اجازه دهند تا بتوانید انواع مقالات را بنویسید. با تقویت مهارت نوشتن‌تان، اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد.

مکالمه زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

جملات و کلمات مفیدی که باید برای مکالمه روزانه از آن‌ها استفاده کنید

Thanks so much

خیلی ممنون

I really appreciate…

من واقعا سپاسگزارم …

Excuse me

ببخشید

Hi, how are you?

سلام، چطوری؟

I’m fine. What’s your name?

عالی ام. اسم شما چیه؟

I’m elham, and yours?

من الهام هستم، و شما؟

My name’s vahid, nice to meet you.

اسم من وحید است، از آشنایی با شما خوشوقتم.

I’m sorry

من معذرت می‌خواهم.

What do you think?

شما چی فکر می‌کنید؟

How does that sound?

چطور به نظر میرسد؟

That sounds great.

به نظر عالیه.

never mind

مهم نیست.

I’m learning English

من دارم انگلیسی یاد می‌گیرم.

I don’t understand

من متوجه نمیشم.

Could you repeat that please?

میشه دوباره بگید؟

A: Do you want to go swimming with me?

دوست داری برویم شنا؟

B: That sound like fun.

چه فکر خوبی.

Weren’t they here on vacation last year?

آنها پارسال برای تعطیلات اینجا نیامده بودند؟

Are they your parents?

پدر و مادرت هستند؟

Yes I took this picture of them in shiraz.

آره، این عکس را در شیراز از آنها گرفتم.

Can you come to my friend’s house tonight?

امشب می‌توانی به خونه دوست من بیایی؟

Did he answer all the questions?

آیا او به تمام سوالات جواب داد؟

Do you know him? … No, I don’t think so.

آیا او را میشناسی؟ …. نه فکر نکنم

Should I pay here?

آیا باید همین جا پرداخت کنم؟

Is it far? No. it’s only two minutes’ walk.

خیلی دوره؟ نه فقط دو دقیقه پیاده راه است.

Do you like to set goals for yourself in future?

آیا دوست داری برای خودت در آینده هدف مشخص کنی؟

بیشتر بخوانید:سه روش ساده برای یادگیری زبان

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره آموزش زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.7 از 5 از 24 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید