IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
24 اسفند 1402

ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی

زمانی که قصد دارید از انواع قیدها در زبان انگلیسی استفاده کنید یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید مسئله ترتیب قیدهایی است که در جملات خود به کار می‌برید. امروزه انواع مختلفی از قیدها در زبان انگلیسی وجود دارند که هریک از آنها دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند. قیدهای زمان و مکان از جمله مهم‌ترین این قیدها به شمار می‌آیند. وقتی که شما قصد استفاده از آنها را دارید حتما باید به ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی دقت داشته باشید.

اهمیت ترتیب قیدها در زبان انگلیسی بسیار زیاد است. به همین علت نیز وقتی که قصد دارید آموزش گرامر زبان انگلیسی را مشاهده کنید حتما باید به این ترتیب دقت و توجه کافی را داشته باشید. این اهمیت بسیار زیاد باعث می‌شود تا ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی کمی بیشتر درباره این ترتیب صحبت کرده و نکات کلیدی و بسیار مهمی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با این ترتیب و همینطور اصطلاحات عامیانه به زبان انگلیسی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

ترتیب قید مکان و زمان در انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با اهمیت ترتیب قید مکان و زمان

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید به  شکلی درست و مناسب به زبان انگلیسی صحبت کنید یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید مسئله ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی خواهد بود. وقتی که قصد دارید به زبان انگلیسی صحبت کنید حتما باید بدانید که قیدهای زمان و مکان زیادی در این زبان وجود دارند که شما در اکثر زمان‌ها مجبور خواهید بود که از آنها استفاده کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ترتیب نادرست در استفاده از این قیدها می‌تواند معنای جمله شما را به طور کامل تغییر دهد.

به همین علت است که اکثر کارشناسانی که امروزه در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند پیشنهاد می‌کنند که حتما با این ترتیب آشنا شده و تلاش کنید تا به شکل درستی آن را در جملات خود پیاده‌سازی کنید.

آشنایی با قید زمان در زبان انگلیسی

برای صحبت درباره ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی اجازه دهید تا ابتدا کمی بیشتر درباره قیدهای زمان در این زبان صحبت کرده و نکات مهمی را در این زمینه بیان کنیم. به طور کلی باید بدانید که امروزه انواع مختلفی از قیدهای زمان در این زبان وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به مواردی همچون recently, now, then, yesterday اشاره کرد که به ترتیب به معنای اخیرا، اکنون، پس از آن و دیروز خواهند بود. نکته بسیار مهمی که باید درباره این قیدها بدانید این است که آنها معمولا در انتهای جمله قرار می‌گیرند.

برای این‌که بتوانید به شکل بهتری این ساختار را بیاموزید در جدول زیر یک مثال را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با این قیدها و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید:

subjectverb(s)indirect objectdirect objecttime
Iwill tellyouthe storytomorrow.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که اگر نمی‌خواهید خیلی زیاد روی زمان تاکید داشته باشید می‌توانید قید زمان خود را در ابتدای جمله نیز مورداستفاده قرار دهید و از این نظر محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت. مثال زیر که در جدول آمده به شما نشان می‌دهد که دقیقا به چه شکل می‌توانید این کار را انجام دهید تا بتوانید به شکل بهتری با مفهوم ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی آشنا شوید:

timesubjectverb(s)indirect objectdirect object
TomorrowIwill tellyouthe story.

یکی دیگر از نکات مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که برخی از عبارات زمانی در واقع جزئی از قیدهای فراوانی به شمار می‌آیند که از جمله آنها می‌توان به مواردی همچون always, never, usually usw. اشاره کرد که به ترتیب به معنای همیشه، هرگز و معمولا اشاره کرد. توجه داشته باشید که این‌ها معمولا قبل از فعل اصلی قرار می‌گیرند (به جز زمانی که be به‌عنوان فعل اصلی جمله شما استفاده شده باشد). برای این‌که به شکل بهتری این ساختار را متوجه شده و بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید در جدول زیر اطلاعات و مثال‌هایی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده‌ایم:

subjectauxiliary/beadverbmain verbobject, place or time
I oftengo swimmingin the evenings.
Hedoesn’talwaysplaytennis.
Weareusually here in summer.
Ihaveneverbeenabroad.

استفاده از فعل و مفعول در کنار یکدیگر

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در خصوص ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی به آن دقت داشته باشید این است که فعل و مفعول در زبان انگلیسی معمولا در کنار یکدیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند. پس وقتی که قصد دارید یک جمله اصولی بر اساس گرامر زبان انگلیسی را برای خود بسازید حتما باید به این نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید. در ادامه چند مثال کاربردی را برای شما آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد فعل و مفعول دقیقا به چه شکل در کنار یکدیگر در یک جمله زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند:

On Saturday we like to wash the car.

شنبه دوست داریم ماشین را بشوییم.

Does the dishwasher door open vertically or horizontally?

درب ماشین ظرفشویی به‌صورت عمودی باز می‌شود یا افقی؟

When the clouds clear, apparently we will have a beauiful sunny day until the end of the week.

با صاف شدن ابرها ظاهرا تا پایان هفته آفتابی زیبا خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: انواع قید در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: آموزش قید در انگلیسی (انواع، کاربرد و گرامر با مثال)

ساختار و ترتیب قید زمان و مکان در افعال مفعولی

یکی از مهم‌ترین دستورالعمل‌هایی که در خصوص تعیین ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی باید به آن دقت داشته باشید این است که اگر در جمله شما از یک فعل مفعولی استفاده شده باشد در این صورت باید قید مکان را بعد از فعل خود بیاورید و اگر در جمله شما یک قید زمانی نیز وجود دارد باید قید زمانی خود را دقیقا بعد از قید مکانی در جمله بیاورید. مثال‌های زیر به شما نشان می‌دهند که دقیقا به چه شکل می‌توانید این ساختار را در جملات خود به زبان انگلیسی ایجاد کرده و جملاتی بسازید که از نظر گرامری درست و اصولی باشند:

The plane leaves for São Paulo at 10pm from terminal 3.

هواپیما ساعت 10 شب از ترمینال 3 به سمت سائوپائولو حرکت می‌کند.

They lived outside Glasgow for some time.

آنها مدتی در خارج از گلاسکو زندگی کردند.

He takes medication for the dizzy spells.

او برای سرگیجه دارو مصرف می‌کند.

همانطور که شما هم در این مثال‌ها مشاهده می‌کنید دقیقا بعد از این‌که فعل مفعولی شما در جمله مورداستفاده قرار می‌گیرد قید مکان شما نیز وارد جمله می‌شود و دقیقا بعد از این‌که قید مکانی شما مورداستفاده قرار می‌گیرد نیز باید از قید زمانی در جمله خود استفاده کنید. به این ترتیب جمله شما هم ساختار درستی را به خود می‌گیرد و هم معنای درستی را به مخاطب شما منتقل می‌کند.

قرار گرفتن قید زمانی در ابتدای جمله

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص ساختار و ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی که حتما باید به آن دقت داشته باشید و البته در ابتدای این مطلب نیز به طور کامل درباره آن صحبت کردیم این است که گاهی اوقات ممکن است شما قصد داشته باشید از قید زمانی خود در ابتدای جمله استفاده کنید. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که شما قصد داشته باشید تاکید کمتری را روی زمان انجام یک کار یا وقوع یک اتفاق داشته باشید.

در ادامه چند مثال کاربردی برای شما آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد دقیقا به چه شکل می‌توانید قیدهای زمانی خود را در ابتدای جمله استفاده کنید در حالی که جمله شما از نظر گرامری با هیچ مشکل و چالش خاصی مواجه نشود:

Today is the first day of the rest of your life.

امروز اولین روز از بقیه زندگی شماست.

Every evening, Sue runs 20km and then eats lentil dahl with salad.

سو هر شب بیست کیلومتر می‌دود و سپس دهل عدس به همراه سالاد می‌خورد.

At day break, the lights go on and eveyrthing is ready to go!

در روزهای تعطیل چراغ‌ها روشن می‌شوند و همه چیز آماده خواهد بود.

آشنایی با ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

استفاده از قیدها در وسط جمله

نکته بسیار مهم دیگری که باید در خصوص ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی به آن دقت داشته باشید و سعی کنید این ساختار را در جملات خود به زبان انگلیسی نیز رعایت کنید این است که گاهی اوقات ممکن است شما نیاز داشته باشید که قیدهای زمان و مکان را دقیقا وسط جمله و در کنار فعلی که در وسط جمله آمده است مورداستفاده قرار دهید. در این شرایط باید بدانید که نحوه ایجاد جملات شما به زبان انگلیسی دقیقا به چه شکل خواهد بود.

در ادامه چند مثال را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید نحوه استفاده از قیدهای زمان و مکان در وسط جمله را بیاموزید. پس اگر شما هم قصد دارید این ساختار را بیاموزید و بتوانید از آن به‌راحتی در جملات خود استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما مثال‌های زیر را بادقت مطالعه کنید:

Our class is always given at 1pm unless arranged otherwise.

کلاس ما همیشه ساعت 13 برگزار می‌شود؛ مگراین‌که ترتیب دیگری داده شود.

When you decided to enthusiastically kick the door, it broke off it’s hinges.

وقتی تصمیم گرفتید با شوق در را لگد بزنید، لولاهای در شکسته می‌شوند.

Doctors are well trained in tentatively examining people for broken bones.

پزشکان در معاینه آزمایشی افراد از نظر استخوان‌های شکسته به‌خوبی آموزش دیده‌اند.

ترتیب قیدها وقتی دو یا چند فعل در جمله داریم

در بخش‌های قبلی درباره این حالت صحبت کردیم که اگر یک فعل در جمله شما وجود داشته باشد دقیقا به چه شکل می‌توانید ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی را رعایت کنید. حال گاهی اوقات ممکن است جمله شما به شکلی باشد که مجبور باشید از دو فعل در جمله خود استفاده کنید. در چنین حالتی احتمالا این سوال برای شما به وجود می‌آید که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ در چنین شرایطی باید توجه داشته باشید که قید شما بعد از فعل اول قرار می‌گیرد و سپس می‌توانید از سایر افعال خود استفاده کنید.

ممکن است این ساختار برای شما کمی عجیب به نظر برسد. به همین علت نیز در ادامه چند مثال کاربردی را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی ساده و راحت از این ساختار در جملات خود استفاده کنید.

They have never been able to satisfactorily find a solution to this never ending problem of trespassers geting onto the land surrounding the house.

آنها هرگز نتوانسته‌اند راه حلی رضایت‌بخش برای این مشکل پایان‌ناپذیر ورود متجاوزان به زمین‌های اطراف خانه پیدا کنند.

We can happily help you futher if you bring your receipt with you.

اگر رسید خود را به همراه داشته باشید، خوشحال می‌شویم که بیشتر به شما کمک کنیم.

David does not usually smoke during the week.

دیوید معمولا در طول هفته سیگار نمی‌کشد.

ترتیب قید مکان و زمـــان در زبان انگلیسی

احتمال جلوتر از حالت منفی قرار می‌گیرد

وقتی که قصد دارید ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم نیز دقت داشته باشید و آن این است که بیان احتمال معمولا زودتر از حالت منفی در جمله شما قرار می‌گیرد. مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید تا بیاموزید که دقیقا به چه شکل می‌توانید این کار را در جملات خود انجام دهید:

Probably nobody will answer the email until thye come back from holiday.

احتمالا تا زمانی که از تعطیلات برمی‌گردید هیچ‌کس به ایمیل پاسخ نمی‌دهد.

She is thinking that there is probably no need to increase the latest bid.

او به این فکر می‌کند که احتمالا نیازی به افزایش آخرین پیشنهاد نیست.

They will probably not say anything during the meeting on this sensitive subject.

احتمالا در این جلسه در مورد این موضوع حساس چیزی نخواهند گفت.

استفاده از قیدها در کنار افعال تک کلمه‌ای

وقتی که صحبت از ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی می‌شود باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید و آن هم این است که اگر در جمله شما قصد داشته باشید از افعال یک کلمه‌ای استفاده کنید و در کنار آنها بخواهید که از انواع قیدها نیز استفاده کنید در این شرایط حتما باید قید را قبل از فعل خود قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید خیلی ساده و راحت جملات خود را از نظر گرامری به شکلی درست و ساختارمند کنید و در نتیجه مشکلی در ساختار جملات شما به وجود نمی‌آید.

برای این‌که به شکل بهتری با این مفهوم آشنا شوید و بتوانید به‌درستی از آن استفاده کنید در ادامه مثال‌هایی را در این زمینه برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری از این ساختار در جملات خود استفاده کنید:

I always tidy my desk before I go home.

من همیشه قبل از رفتن به خانه میز کارم را مرتب می‌کنم.

People frequently say that the higher you go, the further you fall.

مردم اغلب می‌گویند که هرچه بالاتر بروید بیشتر سقوط می‌کنید.

Never speak to your mother like that!

هرگز با مادرت این طور صحبت نکن.

چگونه ترتیب قیدهای مکان و زمان در زبان انگلیسی را تمرین کنیم؟

وقتی که صحبت از ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی می‌شود باید حتما به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که به‌درستی این ترتیب را بیاموزید و سعی کنید آن را تمرین کنید. اولین نکته‌ای که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما سعی کنید دستورالعمل‌هایی که در این مطلب بیان کردیم را به‌درستی بیاموزید و آنها را به حافظه خود بسپارید. در گام بعدی باید سعی کنید متون مختلف را مطالعه کرده و به مطالعات مختلف گوش دهید.

به این ترتیب امکانی برای شما به وجود می‌آید که بتوانید شکل درست استفاده از این ساختارها را بیاموزید. بعد از این‌که موفق شدید این ساختارها را به حافظه خود بسپارید زمان آن خواهد بود که این ساختارها را تمرین کنید. برای انجام این کار نیز کافی است که سعی کنید جملات مختلفی را بسازید. از طرف دیگر در همین مرحله شما می‌توانید جملات مختلف را مطالعه کنید و سعی کنید در آنها قیدهای مکان و زمانی که در کنار یکدیگر آمده‌اند را بررسی کنید.

آشنایی با اهمیت ترتیب قید مکان و زمان

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

سخن پایانی

قیدهای مکان و زمان از جمله رایج‌ترین قیدها در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند. یادگیری ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن جملات خود را در زبان انگلیسی بسازید. در صورتی که شما هم علاقه‌مند به یادگیری کارکردن با این قیدها هستید یا این‌که قصد دارید به طور کلی زبان انگلیسی را بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در کلاس زبان که امروزه توسط موسسه زبان ایرانمهر برگزار می‌شود شرکت کرده و از مزایای این کلاس نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره ترتیب قید مکان و زمان در زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

آیا می‌توان از قیدهای زمان و مکان در کنار قیدهای تک کلمه‌ای استفاده کرد؟

بله برای این کار باید دقت داشته باشید که حتما قید مدنظر خود را درست قبل از فعلی که در جمله دارید مورداستفاده قرار دهید.

آیا استفاده از قیدهای مکان و زمان در کنار چندین فعل امکان‌پذیر است؟

بله برای انجام این کار حتما باید توجه داشته باشید که قیدهای خود را درست بعد از فعل اول قرار دهید.

بیشتر بخوانید: انواع جمله ‌واره ‌های قیدی در زبان انگلیسی به زبان ساده

بیشتر بخوانید: آموزش قیدهای تکرار در انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 72 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید