IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
جذاب تر کردن کلاس
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
31 مرداد 1401

10 بازی واژگان ESL برای جذاب‌تر کردن کلاس

تلاش برای آموزش به گروهی از زبان‌آموزان متوسط ​​آسان نیست.

در این سطح، بازخوانی اصول اولیه خسته کننده است و معرفی موضوعات پیشرفته تر می‌تواند منجر به ناامیدی شود.

از اینکه می‌بینید که فقط دو یا سه زبان‌آموز در کلاس به شما توجه می‌کنند خسته شده‌اید؟

جالب است که چند بازی سرگرم کننده می‌توانند چه تفاوتی ایجاد کنند!

چیزهایی مانند ساختن واژگان بخشی ضروری از یادگیری زبان انگلیسی هستند، اما ممکن است کسل کننده باشند. کلاس درس را با برخی از این بازی‌های واژگان ESL چاشنی‌ دار کنید تا تجربه یادگیری را افزایش دهید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

همچنین اگر راجع به آموزش زبان انگلیسی و دوره‌های یادگیری آن سوالی داشتید، می‌توانید با تماس با موسسه زبان ایرانمهر، از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شده و به پاسخ سوالاتتان برسید.

1. Last Man Standing

این بازی سریع است، اما به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا کمی ‌فکر کنند. همچنین یادگیری همتایان را تشویق می‌کند، زیرا زبان‌آموزان کلماتی را که دیگران صحبت می‌کنند را می‌شنوند. برای انجام بازی، یک توپ را بردارید و از همه زبان‌آموزان بخواهید یک دایره تشکیل دهند. یک دسته یا موضوع را نام ببرید، مانند چیزهایی که در آشپزخانه، غذاها، حرفه‌ها و غیره یافت می‌شوند.

با پرتاب توپ به سمت زبان‌آموز شروع کنید. آن زبان‌آموز یک کلمه مرتبط با موضوع را فریاد می‌زند و توپ را به سمت زبان‌آموز دیگری پرتاب می‌کند. همانطور که هر فردی توپ را می‌گیرد، باید کلمه دیگری متناسب با موضوع پیدا کند. اگر آن‌ها کلمه‌ای را که قبلاً گفته شده است تکرار کنند یا نتوانند در عرض چند ثانیه به کلمه جدیدی فکر کنند، بیرون هستند و باید در حاشیه بنشینند. نگران نباشید، آن‌ها همچنان در حال یادگیری هستند!

با نسخه‌ای متفاوت از «Last Man Standing » اوضاع را ارتقا دهید. هر زبان‌آموز به جای نام بردن یک موضوع، موضوع دیگری را به زبان‌آموز بعدی می‌دهد. برای مثال، ممکن است با «چیزی قرمز» شروع کنید. اولین زبان‌آموزی که توپ را می‌گیرد می‌تواند بگوید «توت فرنگی» و سپس موضوع دیگری را انتخاب کرده و توپ را به زبان‌آموز بعدی پرتاب کند. این بازی را بسیار دشوارتر می‌کند، زیرا دانش‌آموزان تا زمانی که موضوع خود را ندانند نمی‌توانند به کلمه‌ای فکر کنند.

ده بازی واژگان ESL برای جذابتر کردن کلاس

2. Pictionar

اکثر انگلیسی زبانان با Pictionary، بازی نقاشی آشنا هستند. می‌توانید از کارت‌های بازی رومیزی واقعی برای ایجاد یک فعالیت کلاسی استفاده کنید که دانش‌آموزانتان را به وجد بیاورد. این یک بازی اکشن خوب و بالا است که زبان‌آموزان واقعاً وارد آن می‌شوند.

تابلوی نقاشی تخته سیاه. برای بازی در کلاس درس با زبان‌آموزان زیاد، استفاده از صفحه بازی چندان کاربردی نیست. این بدان معنی است که شما از تخته سیاه یا تخته سفید در جلوی اتاق استفاده خواهید کرد.

کلاس را به دو تیم تقسیم کنید و یک ستون کوچک برای هر تیم در یک طرف تخته ایجاد کنید. نکات آن‌ها را اینجا ثبت خواهید کرد. از یک نفر از تیم A بخواهید به جلو بیاید. از زبان‌آموز بخواهید یک کارت بکشد (اگر کارت‌های بزرگسالان برای کلاس شما بسیار پیشرفته هستند، از کارت‌های Pictionary Junior استفاده کنید). از طرف دیگر، می‌توانید کلماتی را روی برگه‌هایی بنویسید تا زبان‌آموزان انتخاب کنند.

زبان‌آموز باید فقط با استفاده از نقاشی‌ها کلمه را به تیم خود منتقل کند. زبان‌آموزان نمی‌توانند از کلمات، نمادها یا حرکات دست استفاده کنند. زمان را حداکثر به سه دقیقه محدود کنید. هر کلمه صحیح یک امتیاز است و اولین تیمی‌که 10 امتیاز کسب کند تیم برنده است.

3. Charades

Charades کاملاً شبیه Pictionary است، اما از اقدامات برای برقراری ارتباط کلمه مخفی به جای عکس استفاده می‌کند. این یک بازی عالی برای آن روزهایی است که کلاس شما کم مانده در خوابی عمیق فرو برود.

کلمات را روی کاغذ بنویسید تا زبان‌آموزان انتخاب کنند. افعال احتمالا ساده‌ترین هستند، اما می‌توانید از کلمات پیچیده‌تری نیز استفاده کنید، مشروط بر اینکه مطمئن باشید اکثر زبان‌آموزان آن‌ها را می‌دانند.

کلاس را به دو تیم تقسیم کنید و از هر تیم یک نفر یک تکه کاغذ انتخاب کرده و کلمه را اجرا کنید. تیم‌ها باید قبل از اتمام سه دقیقه کلمه صحیح را حدس بزنند. برای هر کلمه صحیح، آن تیم یک امتیاز دریافت می‌کند. تیمی‌ که اول ده امتیاز را کسب کند تیم برنده است.

4. کلمات تابو

Taboo Words به زبان‌آموزان کمک می‌کند مترادف‌ها و توضیحات را تمرین کنند. کلاس را از وسط جدا کنید و از دو تیم بخواهید در دو طرف اتاق، رو به روی هم بنشینند. هر تیم یک نفر را برای نشستن در مقابل تیم خود انتخاب می‌کند و در صندلی داغ رو به روی آن‌ها قرار می‌گیرد. شما پشت سر زبان‌آموزان می‌ایستید و یک تکه کاغذ که روی آن کلمه ای نوشته شده است را بالا می‌گیرید. دانش‌آموزانی که در صندلی‌های داغ نشسته‌اند نمی‌توانند این اوراق را ببینند.

تیم‌ها سه دقیقه (یا هر مقدار زمانی که می‌خواهید تعیین کنید) فرصت دارند تا اعضای صندلی داغ خود را وادار کنند تا کلمه را روی کاغذ بیان کند. نکته مهم این است که آنها تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند کلمه را بیان کنند.

نکاتی برای بازی در کلاس بزرگ اگر بیش از 12 زبان‌آموز در یک کلاس دارید، ممکن است با این بازی اوضاع کمی ‌آشفته شود. در این مورد، معمولاً ساده‌تر است که همه را به تیم‌های 5-6 نفره تقسیم کنید و هر بار فقط یک تیم به میدان برود.

5. 20 شی

حافظه و دایره لغات زبان‌آموزان خود را همزمان با این بازی سرگرم کننده آزمایش کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک میز روشن و 20 مورد معمول از سرتاسر کلاس است. حتی می‌توانید چیزهایی را از کوله پشتی یا کیف خود بردارید.

اشیاء را روی میز بچینید و اجازه دهید زبان‌آموزان دور هم جمع شوند تا به آنها نگاه کنند. بعد از یک دقیقه همه چیز را با یک ملحفه (یا چیزی مشابه) بپوشانید و همه را به صندلی خود بازگردانید. هر زبان‌آموز باید به تعداد مواردی که می‌تواند به خاطر بسپارد، روی یک تکه کاغذ بنویسد، همه به زبان انگلیسی.

وقتی همه کارها تمام شد، فهرستی از موارد را روی تخته سیاه بنویسید و به زبان‌آموزان اجازه دهید تا خودشان اصلاح کنند. یا می‌توانید اشیاء را صدا بزنید و برای هر کدام که به درستی نوشته شده است امتیاز بدهید.

6. دسته بندی‌ها

دانش‌آموزان التماس می‌کنند که این بازی را به محض رسیدن به آن بازی کنند! این یک راه عالی برای پر کردن چند دقیقه آخر کلاس نیز است.

از زبان‌آموزان بخواهید شش ستون را روی کاغذ خود بکشند و در بالای هر ستون یک دسته بنویسند. می‌توانید دسته‌هایی را انتخاب کنید که با آنچه در کلاس درس خوانده‌اید مطابقت داشته باشند یا برخی اصول را رعایت کنید. دسته بندی‌های محبوب شامل غذا، نام‌ها، شهرها یا کشورها، مبلمان، افعال و لباس است.

یک حرف تصادفی انتخاب کنید و روی تخته بنویسید. به زبان‌آموزان زمان کافی بدهید تا برای هر دسته ای که با آن حرف شروع می‌شود کلمه ای بنویسند. می‌توانید هر چند بار که دوست دارید با حروف جدید تکرار کنید.

چگونه ذهن کودکان را در یادگیری زبان فعال کنیم

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

7. حروف درهم

فهرستی از کلماتی را که دانش‌آموزانتان اخیراً یاد گرفته‌اند، تهیه کنید و یک نسخه درهم از هر کدام را روی تخته بنویسید. به زبان‌آموزان اجازه دهید تا کلمات روی کاغذ خود را از هم جدا کنند. اولین کسی که رمزگشایی همه کلمات را تمام کند برنده است.

8. مخفف تخته سیاه

یک کلمه را به صورت عمودی روی تخته بنویسید و سپس از دانش‌آموزان بخواهید یکی یکی بالا بیایند تا کلمه‌ای را بنویسند که با هر حرف از کلمه عمودی شروع می‌شود. مثلا:

Cute

Under

Porcelain

این را با ملزم به مرتبط بودن کلمات با مخفف آن سخت‌تر کنید.

9. به چه چیزی فکر می‌کنم؟

اگر تا به حال 20 سوالی بازی کرده‌اید، از قبل می‌دانید که این بازی چگونه پیش می‌رود. با این حال، برای اینکه کار را برای دانش‌آموزانتان کمی‌آسان‌تر کنید، می‌خواهید برخی از سرنخ‌های بصری را وارد کنید.

زبان‌آموزان را جفت کنید و از آنها بخواهید به یک شی فکر کنند. هر زبان‌آموز باید 5-10 کلمه برای توصیف شیء روی یک تکه کاغذ بنویسد. وقتی به وقت خود زنگ می‌زنید، دانش‌آموزان کاغذها را عوض می‌کنند و سعی می‌کنند بفهمند طرف مقابل چه چیزی را توصیف کرده است. اولین تیمی‌که هر دو کلمه را درست حدس زد برنده می‌شود.

10. Word Bingo

برای این بازی باید کمی ‌آمادگی داشته باشید، اما ارزشش را دارد. با یک شبکه 4×4 ورق‌های بینگو درست کنید و به هر مربع کلمات اضافه کنید. اینها را پخش کنید (هر یک باید منحصر به فرد باشد) و از زبان‌آموزان بخواهید که کلمه صحیح را هنگام صدا زدن علامت بزنند. اولین کسی که علامت گذاری کل صفحه خود را تمام کند برنده می‌شود.

چند روش متنوع و سرگرم کننده برای Word Bingo وجود دارد!

Picture Bingo:

از تصاویر روی کارت یکنوع بازی شبیه لوتو استفاده کنید و کلمات مرتبط را صدا بزنید.

Synonym Bingo:

با دادن کلمه‌ای به دانش‌آموزان که به معنای کلمه روی کارتشان است، آن مغزها را به کار بیاندازید.

Antonym Bingo:

این دقیقاً همانطور که به نظر می‌رسد. متضاد کلمات روی کارت‌های آنها را صدا بزنید و ببینید چند زبان‌آموز آن را دریافت می‌کنند.

Video Bingo:

به جای صدا زدن کلمات جداگانه، با پخش ویدیویی که کلمات روی کارت‌های بینگوی زبان‌آموزان را دارد، بازی را چالش برانگیزتر کنید. این کار زبان‌آموزان را تشویق می‌کند تا از نزدیک گوش کنند و روش طبیعی تری برای تمرین ارائه دهد.

10 بازی واژگان ESL برای جذاب تر کردن کلاس

سخن آخر

اگر این مطلب را به طور کامل خوانده باشید، احتمالا دیگر می‌دانید که به عنوان یک مدرس کلاستان را چگونه جذاب کنید و به شما قول می‌دهیم، این روش‌ها کارساز است. برای اطلاعات بیشتر راجع به تدریس یا آموزش زبان انگلیسی، با موسسه زبان ایرانمهر تماس بگیرید.

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید:بازی های سرگرم‌کننده ESL برای دانش‌آموزان خجالتی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید