IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
شبکه‌های اجتماعی مخصوص زبان‌آموزان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
5 اردیبهشت 1398

شبکه‌های اجتماعی مخصوص زبان‌آموزان انگلیسی

شبکه‌های اجتماعی برای این ساخته شدند که جدیدترین اتفاقات و اخبار درباره دوستانمان و دنیا را به ما بگویند، درست است؟

به نظر شما چرا اخباری که هرروز در صفحه اصلی اینستاگرام گوشی‌مان می‌بینیم، قدیمی به نظر می‌رسد؟

تصویر بچه‌ها…

پست‌های جدید و بحث‌هایی که در قسمت کامنت‌ها دیده می‌شود…

عکس‌های مسافرت دوستمان که برای پز دادن به بقیه آپلود کرده است…

اگر شبکه اجتماعی‌ای وجود داشت که می‌توانستیم راحت و بی‌دردسر در آن یاد بگیریم و رشد کنیم، خوب بود؟

اگر زمان‌هایی را که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراندیم به زمان‌هایی برای یادگیری زبان تبدیل می‌کردیم، خوب بود؟

قطعا می‌شود چنین کاری کرد!

در این مقاله می‌خواهیم شش شبکه اجتماعی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها با بومیان انگلیسی‌زبان و زبان‌آموزان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، دایره لغاتتان را گسترش بدهید و مهارت‌های زبان را تقویت کنید.

بله، فناوری‌های یادگیری زبان بهترین دوست زبان‌آموزان و شبکه‌های اجتماعی راهی جذاب و سرگرم‌کننده برای یادگیری هر زبانی هستند.

آماده‌اید با این اپلیکیشن‌ها آشنا شوید؟

شبکه های اجتماعی مخصوص زبان آموزان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چرا باید از شبکه‌های اجتماعی مخصوص یادگیری زبان استفاده کرد؟

زبان ذاتا به اجتماع و ارتباط بین مردم ربط دارد، بنابراین طبیعی‌تر و منطقی‌تر است که آن را در جامعه یاد بگیرید.

هدف نهایی یادگیری و مطالعه یک زبان خارجی، توانایی ارتباط برقرار کردن موثر با دیگران و شرکت فعال و مفید در مکالمات و مکاتبات است. شبکه‌های اجتماعی یادگیری زبان به شما کمک می‌کنند با بومیان صحبت کنید و این مکالمات راحت و خودمانی باشد. این مسئله نه تنها باعث می‌شود مکالمه و ارتباط برقرار کردن را تمرین کنید، بلکه شما را در معرض کلمات جدید، اصطلاحات عامیانه و کوچه خیابانی و فرهنگ مردم آن کشور قرار می‌دهد.

به علاوه، به محض اینکه در شبکه‌های اجتماعی با افراد جدیدی آشنا می‌شوید و دوستان جدیدی پیدا می‌کنید، هم کسی را پیدا کردید که به سوال‌های شما جواب بدهد و هم برای شما ارزش و احترام قائل باشد. فرقی نمی‌کند در یک گروه عمومی سوال بپرسید یا پیامی خصوصی به یک دوست بومی‌زبان جدید بفرستید؛ اگر جمله شما مشکل گرامری داشته باشد و معنی کلمه‌ای را ندانید و اشتباه از آن استفاده کرده باشید، دیگران شما را اصلاح و به شما کمک می‌کنند ایراداتان را رفع کنید. داشتن این نوع ارتباطات در یادگیری زبان باعث می‌شود اجتماع کاملا جدیدی از افراد داشته باشید که روی تقویت و بهبود مهارت‌های زبان شما سرمایه‌گذاری کردند.

با دنیای زبان در ارتباط باشید؛ شش شبکه اجتماعی برای یادگیری زبان

Speaky

سازگار با: iOS و Android

اپلیکیشن Speaky یک نرم‌افزار رایگان برای تبادلات زبانی است که می‌تواند شما را به فرصت‌های یادگیری زبان متصل کند.

برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید و از طریق حساب کاربری فیسبوک یا گوگل + وارد شوید. با وجود بیش از 180 کشور و 110 زبان، می‌توانید زبان‌های رایج و حتی زبان‌هایی که خیلی رایج نیستند را تمرین کنید.

این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد تا با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنید و علایقتان را با هم به اشتراک بگذارید. در این اپلیکیشن همیشه موضوعی برای صحبت کردن دارید. خیلی راحت می‌توانید کسانی را که آنلاین هستند پیدا کنید و با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. پروفایل کاربران به شما می‌گوید آن‌ها به چه زبان‌هایی می‌توانند صحبت کنند، در حال یادگیری چه زبان‌هایی هستند و سطح دانش آن‌ها چقدر است. در این برنامه کسانی که بومی‌زبان هستند هم به سادگی از بقیه متمایز می‌شوند.

اگر از نسخه وب این اپلیکیشن استفاده کنید، می‌توانید در گفتگوهای تصویری یا صوتی شرکت کنید. با استفاده از نسخه گوشی همراه، می‌توانید گفتگوهای متنی، صوتی و به اشتراک گذاری فایل داشته باشید.

ارتباط برقرار کردن به این روش، راهی مفید برای تمرین زبان در دنیای واقعی به زبان مورد نظرتان است و می‌توانید در محیطی بدون استرس مهارت‌های زبان را تقویت کنید و همین مسئله باعث می‌شود انگیزه و اشتیاقتان برای یادگیری تقویت شود و رشد کند.

HiNative

سازگار با: iOS و Android

در مورد مباحث زبان سوال دارید؟ بومیان اینجا هستند تا به شما کمک کنند!

اپلیکیشن HiNative به صورت پلتفرمی برای سوال و جواب طراحی شده است تا به زبان‌آموزان کمک کند. برای استفاده از این برنامه کافی است سوالتان را به صورت صوتی یا متنی تایپ کنید. برای اینکه کار کردن با این برنامه راحت‌تر شود، می‌توانید از نمونه‌های از پیش تعریف شده که در این برنامه وجود دارد استفاده کنید یا تصویری بارگزاری کنید که دیگران متوجه سوال شما بشوند.

بعد از آن، بومیان می‌توانند صوتی یا متنی به سوال شما جواب بدهند. به همین دلیل HiNative راهی مناسب برای پرسیدن سوالات گرامر، نحوه تلفظ کلمات و توضیحاتی درباره اصطلاحات کوچه خیابانی است. با این برنامه حتی می‌توانید از بومیان بپرسید تلفظ و لهجه‌تان درست است یا نه.

علاوه بر سوالات زبان، در HiNative می‌توانید درباره فرهنگ مردمان کشورهای دیگر هم سوال بپرسید و از همین طریق با دیدگاه‌ها و نکات مهم زندگی مردم در کشورهای خارجی آشنا شوید.

اگر احساس صمیمیت و راحتی داشته باشید، می‌توانید به سوالات دیگران پاسخ بدهید و از زبان مادری و فرهنگ خودتان به آن‌ها بگویید.

اپلیکیشن HiNative از بیش از 170 کشور کاربر دارد و بیش از 110 زبان را پشتیبانی می‌کند.

نسخه ساده این اپلیکیشن رایگان است، اما اگر می‌خواهید از نسخه کامل آن استفاده کنید، امکانات و قابلیت‌های بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. در نسخه کامل می‌توانید صدای همه کاربرانی که پاسخ سوالات را به صورت صوتی ضبط کردند بشنوید (که این فایل‌های صوتی شامل همه کاربران می‌شود)، می‌توانید مطلب مورد نظرتان را جستجو کنید و سوالتان را هایلایت کنید تا همه آن را ببینند.

شبکه های اجتماعی مخصوص زبان آموزان انگلیسی

Languing

سازگار با Android

اگر به دنبال ابزاری همه‌کاره هستید که با افراد مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، این اپلیکیشن راست کار خودتان است.

می‌توانید افراد را با استفاده از فیلترهای مختلف جستجو کنید. می‌توانید افراد را با فیلترهای نوع زبان، سطح دانش و سن جستجو کنید. اپلیکیشن Languing برای پیدا کردن دوستان جدید و پیام‌دادن به آن‌ها طراحی شده است و مثل یک شبکه اجتماعی عادی کار کردن با آن بسیار راحت است. این برنامه ویژگی‌هایی مثل صوت، تصویر و پیام متنی ارائه می‌دهند که برای تمرین و تقویت مهارت‌هایی مثل خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه عالی است. در این برنامه گزینه‌ای تعبیه شده است که مثل یک مترجم آنلاین عمل می‌کند و می‌توانید بدون خارج شدن از برنامه، معنی و مفهوم کلمات را ببینید و یاد بگیرید.

زبان‌هایی که در این برنامه پشتیبانی می‌شوند عبارتند از انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، کرواتی، روسی، اکراینی، چینی، ژاپنی و کره‌ای.

Italki

سازگار با iOS و Android

اپلیکیشن italki برای درس‌های زبان فردی و خصوصی شناخته شده است، اما در نسخه وب این ابزار ویژگی خارق‌العاده‌ای هم برای صحبت‌کردن وجود دارد و بدون اینکه درسی را انتخاب کنید هم می‌توانید از آن برای یادگیری زبان استفاده کنید.

برای مثال، در قسمت «Notebook» می‌توانید مطالبی برای بومیان بنویسید و آن‌ها شما را اصلاح کنند. قسمت «Answers» به شما این امکان را می‌دهد تا سوال بپرسید یا به دنبال پاسخی برای سوالتان باشید یا حتی به سوال دیگران جواب بدهید. قسمت «Discussion» جایی است که می‌توانید افکارتان را بیان کنید و با دیگران به بحث و گفتگو بپردازید. فرقی نمی‌کند دنبال دوست جدید باشید، سوالی درباره زبان بپرسید یا فقط بخواهید با دیگران درباره مسائل روز صحبت کنید.

علاوه بر پست‌های عمومی، می‌توانید پروفایل بقیه را در صفحه «Language Partners» ببینید. از همین قسمت می‌توانید برای دیگران پیام بفرستید یا دکمه «Add Friend» را بزنید تا شبکه دوستانتان را گسترش بدهید.

همه این‌ها در کنار هم باعث شده است اپلیکیشن italki شبکه اجتماعی فوق‌العاده‌ای برای زبان‌آموزان باشد.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Lingualia

وقتی برای استفاده از درس‌های اپلیکیشن Lingualia ثبت نام کنید، به شبکه اجتماعی یادگیری زبان این برنامه هم دسترسی پیدا می‌کنید.

این شبکه با هدف کمک به شما طراحی شده است تا بتوانید دوستان جدیدی پیدا کنید که بومی هستند. از این طریق می‌توانید به زبان هدف و مورد نظرتان تمرین کنید، سوال بپرسید، کمک دریافت کنید و به دیگران کمک کنید. اپلیکیشن Lingualia زبان اسپانیایی و انگلیسی را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید با زبان‌آموزان دیگر ارتباط برقرار کنید. برای دسترسی و استفاده از ویژگی‌های دیگر این برنامه مثل دیالوگ‌ها و مثال‌ها یدیگر باید آبونه شوید.

UniLang

ابزار UniLang گروه یادگیری زبان است که به یک شبکه اجتماعی قدیمی شباهت دارد.

چند گروه مختلف در UniLang وجود دارد که نیازهای یادگیری زبان شما را برطرف می‌کنند.

برای شروع، بهتر است به «General Language Forum» نگاهی بیاندازید که برای آشنایی با گروه‌ها عالی است و می‌توانید برای بحث و گفتگو به زبان‌های مختلف آماده شوید. در این ابزار گروهی از زبان‌آموزان مشتاق را خواهید دید! بعضی از موضوعاتی که در این گروه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرند بازی‌ها، ترجمه، کلماتی که تازه یاد گرفتید، کلماتی که برای فهم معنی آن‌ها مشکل دارید و موضوعات دیگر است.

ابزار UniLang قسمتی با عنوان «Culture» دارد که به شما کمک می‌کند درباره فرهنگ کشورهای مختلف جهان مطالبی یاد بگیرید. موضوعاتی مثل ادبیات، سیاست، مذهب، موزیک، مد و پوشاک و … در این گروه‌ها به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شوند.

برای اینکه به صورت فشرده و متمرکز زبان مورد نظرتان را تمرین کنید، نگاهی به گروه‌های متنوع که برای زبان‌های خاص هستند بیاندازید. گروه‌های مطرح و مشهوری وجود دارند که برای یادگیری زبان‌های رایج مثل انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، آلمانی، چینی و ژاپنی مناسب هستند. اما گروه‌هایی هم برای زبان‌هایی وجود دارند که خیلی رایج نیستند (مثل زبان فاروس و باسکی).

شبکه‌های اجتماعی مخصوص زبان‌آموزان انگلیسی

در بعضی گروه‌ها درباره خانواد‌ه‌ها و گروه‌های زبانی خاص مثل زبان‌های سلتیک، زبان بومیان آمریکای شمالی و زبان‌های سامی بحث می‌کنند. اگر در حال یادگیری زبانی ساختاریافته هستید یا خودتان می‌خواهید یکی از این زبان‌ها را توسعه بدهید، این گروه‌ها راست کار خودتان است.

یکی از بهترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های UniLang این است که به صورت روزانه به روزرسانی می‌شود و پست‌ها و مطالب آن جدید است.

بنابراین اگر به دنبال یک دوست خوب هستید و می‌خواهید راه درستی را برای تقویت مهارت‌های زبان انتخاب کنید، این شش شبکه اجتماعی یادگیری زبان را فراموش نکنید!


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید:7 اصطلاح عامیانه رسانه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید