IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
معرفی کتاب speak now 2
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
25 اردیبهشت 1403

معرفی کتاب Speak Now 2 (دانلود رایگان)

از میان طیف وسیعی از کتاب های آموزش زبان انگلیسی موجود در بازار که بر مهارت های کلامی تمرکز دارند، “Speak Now 2” یک کتاب دوره یادگیری زبان است که برای دانش آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) به ویژه آنهایی که در سطح متوسط هستند طراحی شده است. در اینجا به معرفی این کتاب و ذکر برخی از جزئیات کلیدی کتاب می‌پردازیم:

  1. عنوان: Speak Now: 2
  2. نویسندگان: جک سی ریچاردز، دیوید بولکه
  3. ناشر: انتشارات دانشگاه آکسفورد
  4. سطح: متوسط

سخنی کوتاه در مورد ناشر

انتشارات دانشگاه آکسفورد (OUP) یکی از بزرگترین و معتبرترین ناشران دانشگاهی و آموزشی در سطح جهان است. این دانشگاه که در سال 1586 تأسیس شد، بازوی انتشارات دانشگاه معتبر آکسفورد است، با سابقه ای غنی در تولید آثار علمی با کیفیت بالا، مواد آموزشی و منابع مرجع. OUP طیف گسترده ای از مطالب را در رشته های مختلف منتشر می کند، از جمله کتاب های درسی، مجلات دانشگاهی، آثار مرجع، و محصولات دیجیتال، که به زبان آموزان و مدرسان در همه سطوح، از مدرسه ابتدایی تا دانشگاه و فراتر از آن، ارائه می شود. با تعهد به تعالی و نوآوری، OUP همچنان به ایفای نقش پیشرو در شکل دادن به چشم انداز انتشارات دانشگاهی و آموزش در سراسر جهان ادامه می دهد.

جامعه هدف کتاب Speak now: 2

” Speak now 2″ برای آن دسته از زبان آموزان انگلیسی مناسب است که قبلاً مهارت های زبانی پایه را توسعه داده اند و به دنبال بهبود بیشتر مهارت خود هستند. این گروه عبارتند از:

  1. زبان آموزان سطح متوسط انگلیسی: این کتاب برای دانش آموزانی طراحی شده است که درک کاملی از گرامر و واژگان پایه دارند و آماده گسترش توانایی های زبانی خود هستند.
  2. نوجوانان و جوانان: با توجه به محتوا و موضوعات مطرح شده در کتاب، این کتاب به ویژه برای نوجوانان و جوانانی مناسب است که در زندگی آکادمیک و اجتماعی خود برای ارتباط و تعامل به مهارت های زبان انگلیسی نیاز دارند.
  1. دانش‌آموزان ESL/EFL در محیط‌های کلاس: « Speak now: 2» در مؤسسات زبان یا محیط‌های خودآموزی که زبان‌آموزان به دنبال آموزش ساختاریافته زبان هستند، استفاده می شود.
  2. افرادی که برای آزمون های استاندارد مهارت زبان انگلیسی آماده می شوند: این کتاب برای زبان آموزانی که برای امتحاناتی مانند تافل یا آیلتس آماده می شوند نیز میتواند مناسب باشد، زیرا تمرین کافی در مهارت های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن ارائه می دهد.
معرفی Speak Now 2

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

محتوا

” Speak now 2″ در چارچوب زندگی روزمره تنظیم شده است و بر موضوعات مرتبط با زبان آموزان انگلیسی در سطح متوسط تمرکز دارد. این کتاب موقعیت‌ها و سناریوهای مختلفی را ارائه می‌کند که یادگیرندگان ممکن است در زمینه‌های زندگی واقعی با آن‌ها مواجه ( encounter) شوند، مانند سفر، کار، فعالیت‌های اوقات فراغت( leisure activities,)، تعاملات اجتماعی( social interactions) و علایق شخصی.

در هر بخش، فراگیران با مطالب و موقعیت‌های معتبر، مانند گفتگوها، مصاحبه‌ها، بحث‌ها و بازی‌های نقش‌آفرینی( role-plays) که این زمینه‌های روزمره را منعکس می‌کنند، درگیر می‌شوند. این رویکرد به زبان آموزان اجازه می دهد تا مهارت های زبانی خود را به شیوه ای معنادار ( meaningful) و عملی ( practical) توسعه دهند و آنها را برای برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلفی که ممکن است خارج از کلاس با آنها مواجه شوند آماده کند.

به عنوان مثال، فراگیران ممکن است مکالمه با یک آژانس مسافرتی را تمرین کنند تا تعطیلات را رزرو کنند، در شبیه سازی( simulation) مصاحبه شغلی شرکت کنند، سرگرمی ها و علایق خود را با همکلاسی ها در میان بگذارند، یا در مورد تجربیات خود ارائه دهند. کتاب، زبان آموزان را تشویق می کند تا فعالانه با زبان درگیر شوند و آن را در زندگی خود به کار ببرند و درک عمیق تری از خود زبان و جنبه های فرهنگی کشورهای انگلیسی زبان بدست آورند.

به طور کلی، زمینه ” Speak now 2″ به گونه ای طراحی شده است که زبان آموزان را در استفاده از زبان معتبر ( authentic language) غوطه ور ( immerse) کند و فرصت هایی را برای آنها فراهم کند تا مهارت های ارتباطی خود را در طیف متنوعی از موقعیت های زندگی واقعی توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: کتاب های آموزشی First Friends

بیشتر بخوانید: کتاب های آموزشی Family and Friends

مروری بر ساختار کتاب Speak now 2

ساختار ” Speak now 2″ از یک رویکرد سیستماتیک و پیش رونده برای یادگیری زبان پیروی می کند که برای تقویت مهارت های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن زبان آموزان انگلیسی طراحی شده است.

** بخش بندی: کتاب به درس ها و بخش هائی تقسیم می شود که هر یک بر موضوع خاصی تمرکز دارد. هر درس به چند بخش تقسیم می‌شوند که مهارت‌های زبانی یا مهارت‌های فرعی ( sub-skills) خاصی را پوشش می‌دهند.

** توسعه واژگان: هر درس واژگان جدید مرتبط با موضوع واحد را معرفی می کند. در طول درس فرصت‌هایی برای فراگیران فراهم می‌شود تا این واژگان را از طریق فعالیت‌های مختلف مانند فهرست‌های کلمات، تمرین‌ها و مثال‌های متنی تقویت کنند.

** گرامر: ” Speak now 2″ تاکید اصلی خود را بر توسعه مهارت های زبانی ضروری گوش دادن و صحبت کردن، با تاکید کمتر بر گرامر دارد. این کتاب برای اولویت‌بندی مهارت‌های ارتباطی عملی طراحی شده است و اطمینان حاصل می‌کند که فراگیران می‌توانند به طور مؤثر در مکالمات و تعاملات زندگی واقعی شرکت کنند. در حالی که گرامر گنجانده شده به گونه‌ای ارائه می‌شود که مستقیماً با موضوعات گفتاری و شنیداری تحت پوشش در هر بخش مرتبط است. این رویکرد به زبان آموزان اجازه می دهد تا بر روی دستیابی به ساختارهای زبان و واژگانی تمرکز کنند که فوراً برای نیازهای ارتباطی روزمره آنها قابل استفاده است و فرآیند یادگیری را جذاب تر و مؤثرتر می کند.

** فعالیت های صحبت کردن: ” Speak now 2″ تاکید زیادی بر توسعه مهارت های گفتاری دارد. این کتاب شامل انواع فعالیت‌های گفتاری مانند دیالوگ‌ها، بازی‌های نقش‌آفرینی، بحث‌ها، و ارائه‌ها برای تشویق زبان‌آموزان به استفاده و تمرین انگلیسی در موقعیت‌های واقعی است.

** درک مطلب گوش دادن: فعالیت های گوش دادن برای بهبود مهارت های درک شنیداری گنجانده شده است. این فعالیت‌ها ممکن است شامل گوش دادن به ضبط‌های صوتی، تماشای فیلم، یا شرکت در تمرین‌های گوش دادن باشد که برای تقویت درک گفتاری انگلیسی طراحی شده‌اند.

** مرور و ارزیابی: بخش‌ها یا آزمون‌های مرور دوره‌ای برای تقویت یادگیری و ارزیابی پیشرفت گنجانده شده‌اند. این ارزیابی‌ها ممکن است مهارت‌های واژگان، گرامر، گفتار، شنیدن، خواندن و نوشتن را که در بخش‌های قبلی پوشش داده شده‌اند را پوشش دهد.

روش شناسی

روش به کار گرفته شده در ” Speak now 2″ ارتباطی و مبتنی بر تمرین است، با هدف تقویت تعامل فعال و تعامل معنادار بین یادگیرندگان. این کتاب یک رویکرد آموزش زبان ارتباطی را دنبال می کند، که در آن تمرکز بر استفاده از زبان در زمینه های معتبر برای دستیابی به اهداف ارتباطی است. هر درس حول تمرین و فعالیت هایی ساخته شده است که فراگیران را تشویق می کند تا فعالانه در تمرینات گفتاری و شنیداری، بازی های نقش و بحث شرکت کنند. تاکید بر یادگیری دانش آموز محور است و فرصت هایی برای زبان آموزان فراهم می شود تا بتوانند خود را بیان کنند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند و در فعالیت های مشترک شرکت کنند. از طریق این رویکرد، زبان آموزان نه تنها مهارت های زبانی خود را توسعه می دهند، بلکه در استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های واقعی نیز اعتماد به نفس پیدا می کنند. علاوه بر این، این کتاب عناصری از رویکرد واژگانی را در خود جای داده است که بر اهمیت یادگیری واژگان در تکه‌ها و ترکیب‌ها تأکید می‌کند و زبان‌آموزان را قادر می‌سازد تا زبان را روان و دقیق استفاده کنند.

کتاب speak now 2

اهداف

اهداف پیش بینی شده برای کتاب « Speak now 2» با اهداف یادگیری زبان انگلیسی در سطح متوسط همسو هستند:

  1. توسعه شایستگی ارتباطی( Develop Communicative Competence): هدف اصلی ” Speak now: 2″ کمک به زبان آموزان برای توسعه صلاحیت ارتباطی در زبان انگلیسی است. این شامل بهبود مهارت های گفتاری، گوش دادن، خواندن و نوشتن برای برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف زندگی واقعی است.
  2. تقویت مهارت های ارتباط شفاهی( Enhance Oral Communication Skills): هدف این کتاب تقویت مهارت های ارتباط شفاهی زبان آموزان با ارائه فرصت های فراوان برای تمرین گفتاری است. از طریق فعالیت‌های تعاملی، گفت‌وگوها، بازی‌های نقش‌آفرینی و بحث، زبان آموزان اعتماد به نفس خود را در بیان خود و درگیر شدن در گفتگو ایجاد می‌کنند.
  3. گسترش دانش واژگان و گرامر( Expand Vocabulary and Grammar Knowledge): هدف دیگر گسترش دانش واژگان و گرامر زبان آموزان است. این کتاب واژگان و ساختارهای دستور زبان مرتبط با موضوع کلی درس را معرفی می‌کند و به زبان‌آموز اجازه می‌دهد تا کاربرد آنها را درک کند و آنها را به طور دقیق در ارتباطات گفتاری و نوشتاری به کار گیرد.
  4. تقویت آگاهی فرهنگی ( Foster Cultural Awareness) : ” Speak now 2″ به دنبال تقویت آگاهی و درک فرهنگی با ترکیب مطالب و موضوعات معتبر مرتبط با فرهنگ های انگلیسی زبان است. زبان آموزان جنبه های فرهنگی، آداب و رسوم و سنت ها را در حین بهبود مهارت های زبانی بررسی می کنند.
  5. ترویج یادگیری مستقل( Promote Independent Learning): ” Speak now: 2″ با فراهم کردن فرصت ها و منابع خود مطالعه، یادگیری مستقل را تشویق می کند. فراگیران تشویق می شوند که مسئولیت یادگیری خود را بر عهده بگیرند و فعالانه با مطالب خارج از کلاس درگیر شوند.
  6. آماده شدن برای آزمون های مهارت زبان( Prepare for Language Proficiency Exams): برای زبان آموزانی که برای آزمون های مهارت زبان مانند تافل یا آیلتس آماده می شوند، این کتاب شامل مطالب و تمرین هائی است که به طور خاص برای کمک به آنها برای آماده شدن برای این ارزیابی ها طراحی شده اند.

تغییرات در ویرایش آخر

برای مقایسه آخرین نسخه ” Speak now 2″ با نسخه قبلی آن، مهم است که هر گونه به روز رسانی یا تجدید نظری را که در محتوا، ساختار و مواد تکمیلی انجام شده است در نظر بگیریم. در اینجا برخی از تفاوت های که بین این دو نسخه وجود دارد آورده شده است:

  1. محتوای به روز شده( Updated Content): آخرین نسخه شامل محتوای به روز شده میباشد تا منعکس کننده تغییرات در استفاده از زبان، مراجع فرهنگی، و روش های تدریس باشد. واژگان جدید، نکات گرامری، و موضوعات مرتبط با زبان آموزان معاصر زبان انگلیسی اضافه یا اصلاح شده اند.
  2. منابع چندرسانه‌ای پیشرفته( Enhanced Multimedia Resources): در آخرین نسخه منابع چندرسانه‌ای بهبودیافته‌ای مانند ضبط‌های صوتی، کلیپ‌های ویدیویی، تمرین‌های تعاملی، و اجزای آنلاین ارائه شده است. این منابع می توانند فرصت های بیشتری را برای تمرین و تعامل زبان معتبر در اختیار زبان آموزان قرار دهند.
  3. فعالیت‌ها و تمرین‌های اصلاح‌شده( Revised Activities and Exercises): فعالیت‌ها و تمرین‌ها در آخرین نسخه برای هماهنگی بهتر با اهداف یادگیری زبان و اصول آموزشی، بازبینی یا طراحی مجدد شده اند. این امر شامل تغییراتی در قالب، دستورالعمل ها و محتوای فعالیت ها برای افزایش نتایج یادگیری میباشد.
  4. به روز رسانی ارزیابی ها( Updated Assessments): مواد ارزیابی در آخرین ویرایش، مانند آزمون ها، آزمون ها و ابزارهای خودارزیابی، برای اندازه گیری دقیق پیشرفت و سطح مهارت فراگیران به روز شده اند. این شامل افزودن تمرین های ارزیابی جدید یا اصلاح تمرین های موجود است.
  5. بهبود پشتیبانی از معلمان( Improved Teacher Support) : آخرین نسخه پشتیبانی پیشرفته‌تری را برای معلمان فراهم میکند، از جمله نکات آموزشی اضافی، استراتژی‌های مدیریت کلاس و منابع توسعه حرفه‌ای. این می تواند به مربیان کمک کند تا مطالب را به طور موثر پیاده سازی کنند و از نیازهای یادگیری زبان زبان آموزان پشتیبانی کند.

مقایسه کتاب Speak now 2 با کتاب های مشابه در این زمینه

برای مقایسه « Speak now 2» با سایر کتاب‌های مشابه موجود در بازار، ضروری است که جنبه‌های مختلفی مانند محتوا، روش تدریس، ساختار و منابع کمک آموزشی ارائه شده در کتاب را در نظر بگیریم. در اینجا مقایسه ای بر اساس این معیارها وجود دارد:

  1. محتوا:

– ” Speak now: 2″ بر توسعه مهارت های ارتباطی و مهارت های ارتباط شفاهی از طریق فعالیت های تعاملی، گفتگوها و سناریوهای زندگی واقعی تمرکز دارد.

– سایر کتاب‌های مشابه ممکن است تمرکز مشابهی بر ارتباطات داشته باشند، اما موضوعات به دقت انتخاب شده این کتاب به زبان آموزان کمک میکند خود را برای موقعیت های واقعی آماده کنند.

  1. روش تدریس:

– “Speak Now: 2” از یک رویکرد ارتباطی برای آموزش زبان استفاده می کند که بر فعالیت های دانش آموز محور و تعامل معنادار تاکید دارد.

– کتاب‌های دیگر روش‌های تدریس متفاوتی مانند یادگیری مبتنی بر تمرین، آموزش مبتنی بر محتوا یا رویکرد واژگانی را اتخاذ کرده اند که تجربه ثابت کرده است که این روش تدریس بیشترین بازدهی را در میان زبان آموزان دارد.

  1. ساختار:

– ” Speak now: 2″ از یک ساختار مبتنی بر درس پیروی می کند و هر درس بر یک موضوع خاص تمرکز دارد و شامل فعالیت های مختلفی برای توسعه همه مهارت های زبانی است.

– کتاب‌های دیگر اگرچه ممکن است ساختار مشابهی داشته باشند، ممکن است محتوا را متفاوت سازماندهی کرده یا شامل ویژگی‌های اضافی مانند توضیحات تکمیلی دستور زبان، فهرست واژگان یا یادداشت‌های فرهنگی باشند که همه اینها زبان آموز را خسته و روند یادگیری را کند میکند.

  1. منابع کمک درسی:

– « Speak now 2» با مواد تکمیلی مانند متن فایل های صوتی، منابع آنلاین یا راهنمای معلم برای پشتیبانی از آموزش کلاس ارائه شود.

– کتاب های دیگر ممکن است مطالب تکمیلی مشابهی را ارائه دهند، اما کیفیت و کمیت این منابع متفاوت است.

  1. همسویی با اهداف آموزشی:

– ” Speak now 2″ با هدف کمک به زبان آموزان برای دستیابی به اهداف یادگیری خاص مرتبط با مهارت زبان انگلیسی، مانند بهبود مهارت های گفتاری و شنیداری، گسترش دایره لغات، و توسعه آگاهی فرهنگی است.

– کتاب‌های مشابه ممکن است اهداف یادگیری مشابهی داشته باشند، اما ممکن است مهارت‌ها یا حوزه‌های زبانی متفاوتی را بر اساس مخاطبان هدف و الزامات برنامه درسی اولویت‌بندی کنند.

speak now 2

چالش ها

هنگام استفاده از کتاب « Speak now 2»، مدرسین ممکن است با بیشترین چالش‌های مواجه شوند، از جمله:

  1. برآوردن نیازهای متنوع یادگیرنده: از آنجا که تمرکز اصلی کتاب بر مهارتهای کلامی است، این کتاب ممکن است به طور کامل به نیازهای متنوع و سبک های یادگیری همه دانش آموزان در کلاس درس نپردازد. برخی از فراگیران ممکن است برای تعامل موثر با مطالب به حمایت یا تمایز بیشتری نیاز داشته باشند.
  2. تاکید بیش از حد بر صحبت کردن: در حالی که تمرین صحبت کردن ضروری است، ” Speak now: 2″ ممکن است فعالیت های گفتاری در مقایسه با سایر مهارت های زبانی مانند خواندن، نوشتن و گوش دادن اولویت بندی کند. لذا بسته به نیاز زبان آموزان و بسته به هدف گذاری های انجام شده برای کلاس آموزش گرامر زبان انگلیسی مدرسین نیاز داشته باشند که کتاب را با مواد اضافی تکمیل کنند تا از رویکردی متعادل به یادگیری زبان اطمینان حاصل کنند.
  3. نیازهای آموزشی معلم: مدرسین برای اجرای مؤثر روش‌های آموزشی کتاب و استفاده از منابع آن تا حد توان خود، به آموزش یا توسعه حرفه‌ای بیشتری نیاز دارند.

با آگاهی از این چالش ها، مدرسین می توانند فعالانه به آنها رسیدگی کنند و اثربخشی استفاده از ” Speak now 2″ را در تمرین آموزش زبان خود به حداکثر برسانند.

چرا ایرانمهر؟

موسسه زبان ایرانمهر پس از بررسی های حرفه ای به این نتیجه رسیده است که مجموعه کتاب های Speak now بهترین گزینه برای آن دسته از زبان آموزانی است که به دلیل شرایط کاری یا تحصیلی میخواهند مهارت های کلامی خود را به سرعت تقویت کرده و یا این مهارت را به سطح قابل توجهی ارتقا دهند.

در مسیر آموزش زبان انگلیسی، موسسه زبان ایرانمهر به این باور رسیده است که برای تقویت مهارت های کلامی،  محیطی هدفمند و متمرکز به همراه بهره جوئی از دانش اساتید مجرب بیشترین تاثیر را در افزایش مهارتها و ارتقاء اعتماد بنفس زبان آموزان بویژه در مورد مهارت های کلامی دارد. به همین دلیل با انتخاب هوشمندانه این کتاب و طراحی کلاس های مختص speaking به زبان آموزان کمک می‌کند در محیطی صمیمی و در عین حال حرفه ای به تمرین این مهارت بپردازند. در عین حال از آنجائی که تدریس این کتاب نیاز به ارائه آموزش های تکمیلی برای مدرسین دارد، اطمینان حاصل می‌کند که این آموزشها را از طریق کارگاه‌ها و دوره های متنوع در اختیار مدرسین قرار گیرد تا دوره های آموزش به درسی و به نحو احسن و منطبق با بالاترین استانداردها برگزار گردد.

سخن آخر

در پایان، شرکت در کلاس های « Speak now 2» موسسه زبان ایرانمهر، رویکردی جامع و جذاب برای یادگیری زبان، با تمرکز بر تقویت مهارت‌های گفتاری و شنیداری ارائه می‌دهد. روش ارتباطی آن، همراه با فعالیت‌های مبتنی بر وظیفه و ادغام رویکرد واژگانی، فرصت‌های فراوانی را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد تا تسلط، دقت و اعتماد به نفس در استفاده از زبان انگلیسی را توسعه دهند.

موسسه زبان ایرانمهر با انتخاب این کتاب و با پذیرفتن زمینه‌های زبانی معتبر و ترویج مشارکت فعال، زبان‌آموزان را به طور موثر برای موقعیت‌های ارتباطی در دنیای واقعی آماده می‌کند. با ساختار کاربر پسند و رویکرد یادگیرنده محور، ” Speak now 2″ منبعی ارزشمند برای زبان آموزانی است که به دنبال بهبود مهارت انگلیسی خود هستند.

سوالات متداول

آیا Speak now 2 برای افراد مبتدی یا پیشرفته مناسب است؟

“Speak now 2” برای زبان آموزان سطح متوسطی طراحی شده است که قبلاً درک اولیه گرامر و واژگان انگلیسی را دارند. این بر اساس مهارت های اساسی است و هدف آن توسعه بیشتر توانایی های گفتاری و شنیداری است.

کتاب چگونه تمرین تلفظ را بیان می کند؟

“Speak now 2” تمرین تلفظ را از طریق فعالیت هایی مانند تکرار دیالوگ ها، تمرین ها و تمرین هایی با تمرکز بر الگوهای لحنی و استرس ترکیب می کند.

چه چیزی باعث می‌شود «Speak now 2» را از سایر کتاب‌های درسی مشابه متمایز کند؟

“Speak now 2” از طریق رویکرد ارتباطی، محتوای جذاب و تمرکز بر مهارت های ارتباطی واقعی خود را متمایز می کند و آن را به انتخابی ارجح هم برای معلمان و هم برای زبان آموزان تبدیل می کند.

چگونه می توانم از ” Speak now 2″ برای بهبود مهارت انگلیسی خود به بهترین وجه استفاده کنم؟

برای به حداکثر رساندن مزایای “Speak now 2″، زمان تمرین منظم را به فعالیت های گوش دادن، صحبت کردن و تلفظ اختصاص دهید، فعالانه در تعاملات کلاس درس شرکت کنید و به دنبال فرصت هایی برای به کارگیری مهارت های زبانی در دنیای واقعی باشید.

بیشتر بخوانید: کتاب های آموزشی امریکن انگلیش فایل(American English File)

بیشتر بخوانید: کتاب های آموزشی Got it!

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 101 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید