IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
برنامه-درسی-کامل-برای هر کسی که می‌خواهد روسی یاد بگیرد
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
25 مرداد 1401

برنامه درسی کامل برای هر کسی که می‌خواهد روسی یاد بگیرد

باهوش که هستید، پس متوجه شده‌اید که برای رسیدن به چیزی که می‌خواهید به یک راه مطمئن نیاز دارید. در اینجا منظور یادگیری زبان روسی است.  دلایل بسیاری برای یادگیری زبان روسی وجود دارد.  در واقع مطالعه هر زبانی استفاده ارزشمندی از وقت شماست. شما یک راه ارتباطی جدید یاد می‌گیرید، یک فرهنگ جدید یاد می‌گیرید، در مورد افراد مختلف می‌آموزید و در مورد خودتان هم بیشتر می‌آموزید. با این حال، چندین دلیل عالی دیگر نیز برای یادگیری زبان روسی وجود دارد. که ما در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. سپس برنامه درسی کاملی را نیز برای یادگیری این زبان خاص، به شما ارائه خواهیم داد. پس به خواندن این مقاله ادامه دهید.

همچنین اگر راجع به آموزش زبان روسی و دوره‌های یادگیری آن سوالی داشتید، می‌توانید با تماس با موسسه زبان ایرانمهر، از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شده و به پاسخ سوالاتتان برسید.

دلایل یادگیری زبان روسی

آیا به سیاست خارجی یا امنیت ملی علاقه دارید؟ روسیه نقش بزرگ‌تری در جهان ایفا می‌کند، و اگر می‌خواهید بفهمید که روسیه در کریمه، سوریه یا اوکراین به چه شیوه‌ای عمل می‌کند، یادگیری زبان روسی می‌تواند کمک کننده باشد.

آیا به علم و فناوری، شاید فضانورد شدن (космонавт) علاقه دارید؟ آیا می‌دانستید که یک روسی به نام دیمیتری مندلیف جدول تناوبی را طراحی کرده است؟ آیا می‌دانستید که اولین انسانی که به فضا رفت یک روسی بود؟ اینکه روسی دومین زبان پرطرفدار برای مجلات علمی ‌است؟ اینکه تنها راه ورود به فضا با روسیه است؟ روسی را یاد بگیرید و می‌توانید به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کنید!

آیا می‌خواهید برای دولت خود کار کنید؟ تقریباً هر آژانسی، و نه تنها آن‌هایی که با سیاست خارجی سروکار دارند، به کسی نیاز دارند که روسی بداند. تجارت؟ کشاورزی؟ سلامت؟ محیط؟ روسی را یاد بگیرید و می‌توانید به کشور خود خدمت کنید!

شاید بخواهید داستایوفسکی، تولستوی، بولگاکف، آخماتووا یا اسنین را به زبان اصلی بخوانید؟ ‌ترجمه شعر به ویژه دشوار است، پس روسی را یاد بگیرید و پوشکین را درک کنید! شاید در یک اپرا نیز شرکت کنید؟

یا شاید فقط می‌خواهید به روسیه سفر کنید و تعدادی از معروف‌ترین باله‌ها و هنرهای جهان را ببینید؟ اگر به بسیاری از نقاط جهان سفر می‌کنید، پیدا کردن فردی که حداقل به طور ابتدایی انگلیسی صحبت می‌کند بسیار آسان است، اما در روسیه همیشه اینطور نیست. اگر می‌خواهید در روسیه سفر کنید، واقعاً باید زبان روسی را یاد بگیرید!

برنامه-درسی-کامل-برای هر کسی که می‌خواهد روسی یاد بگیرد

بزرگترین چالش‌ها برای یادگیری زبان روسی

مردم همیشه می‌گویند که یادگیری زبان روسی خیلی سخت است. اما واقعا چقدر سخت است؟

دشواری یادگیری این زبان برابر با زبان‌های دیگری است که قبلاً با آن‌ها آشنا شده‌اید. اگر اسپانیایی صحبت می‌کنید، ممکن است فرانسوی «آسان» باشد. اگر چینی صحبت می‌کنید، فرانسوی «سخت» خواهد بود، اما ژاپنی «آسان» خواهد بود.

به همین ‌ترتیب، بسته به زبانی که به عنوان زبان مادری با آن ‌صحبت می‌کنید و زبان‌های دیگری را می‌دانید یا مطالعه کرده‌اید، روسی می‌تواند آسان‌تر یا سخت‌تر باشد. اما ویژگی‌های خاصی در مورد روسی وجود دارد که می‌تواند آن را چالش‌برانگیزتر کند. در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

• الفبای سیریلیک: روسی الفبای متفاوتی دارد. اگر با زبان یونانی آشنایی دارید، تشخیص آن خیلی سخت نخواهد بود، اما باید به برخی صداهای جدید که با آن حروف نشان داده می‌شوند نیز عادت کنید. هر چند نگران نباشید. هنگامی ‌که الفبا و برخی از قوانین اصلی تلفظ را یاد بگیرید، می‌توانید تقریباً هر کلمه‌ای را تلفظ کنید. این در مورد انگلیسی صدق نمی‌کند: آیا تا به حال فکر کرده‌اید که  ghoti چیست؟ ببینید، روسی خیلی هم بد نیست.

• عطف: روسی دارای پایان دستوری است. این بدان معنی است که اسم‌ها بسته به نقشی که در جمله دارند ‌ترکیب حروف متفاوتی در انتهای آن‌ها خواهند داشت و صفت‌هایی که آنها را تغییر می‌دهند نیز تغییر می‌کنند. به همین‌ترتیب، افعال بسته به شخص، تعداد و جنسیت تغییر شکل می‌دهند.

• جنبه کلامی: انگلیسی دارای زمان‌های کلامی ‌زیادی است. روسی سه جنبه دارد – حال، گذشته و آینده، اما وجه نیز دارد. در حال حاضر، آن را به‌عنوان تفاوتی بین how you have been ، یا will be spending your time  در نظر بگیرید.

• افعال حالت: برای انگلیسی، تقریباً همیشه می‌توانید با گفتن برخی از شکل‌های «go» کنار بیایید. در زبان روسی، این بستگی به نحوه رفتن شما دارد: پیاده، با وسیله نقلیه زمینی، هوایی، روی آب و با شنا، دویدن و بسیاری وسایل دیگر. و اگر می‌خواهید استفاده کنید، باید به هر یک از این افعال یک پیشوند اضافه کنید!

روش‌های سنتی برای یادگیری زبان روسی

اگر واقعاً می‌خواهید روسی یاد بگیرید، چیزی بهتر از پیدا کردن یک کلاس سنتی نمی‌تواند وجود داشته باشد. شما یک معلم زبان خواهید داشت که همه چیز را راجع به زبان روسی یادتان می‌دهد، همکلاسی‌هایی برای تمرین و مطالعه خواهید داشت، همچنین تکالیف روزانه‌ای خواهید داشت که واقعاً باعث می‌شود برای تسلط بر زبان روسی زمان و تلاش خود را صرف کنید.

اما اگر وقت یا پول لازم برای یک دوره کلاس حضوری را نداشته باشید چه؟ به هر حال، شما ممکن است شاغل باشید یا این کلاس‌ها برایتان گران تمام شوند.

نگران نباشید! گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

ممکن است نزدیک‌ترین آموزشگاه زبان به شما بهترین زمان‌بندی را نداشته باشد، اما ممکن است یک کلاس شبانه یا کلاس مخصوص بزرگسالان برای شما مناسب‌تر باشد.

یک گزینه دیگر هم وجود دارد: بسیاری از شهرهای بزرگتر دارای یک مرکز فرهنگی یادگیری زبان روسی هستند که کلاس‌هایی را ارائه می‌دهد، چه برای گروه‌های کوچک و چه حتی جلسات انفرادی. در این موارد شما اغلب می‌توانید برنامه درسی را همانطور که می‌خواهید ساختار دهید و آن را یاد بگیرید.

روش‌های مستقل برای یادگیری زبان روسی

برای شروع، می‌توانید یک کتاب درسی بخرید و به تنهایی روی آن کار کنید. Golosa  یک انتخاب عالی است و همه تمرین‌های شنیداری و ویدیویی به صورت آنلاین و رایگان در دسترس هستند.

تعدادی از محصولات تجاری و برنامه‌های آنلاین وجود دارد که می‌تواند به شما در یادگیری زبان روسی کمک کند. آن‌ها برای زبان آموز مستقل و خودگام طراحی شده‌اند و بر ساخت واژگان به جملات از طریق تکرار، تمرین، نوشتن و صحبت کردن تمرکز می‌کنند.

آیا می‌خواهید مانند بومیان یاد بگیرید؟ Rosetta Stone به طور طبیعی به شما می‌آموزد که یک برنامه نرم افزاری همه جانبه می‌تواند کلمات را با تصاویر و مناظر را با صداها جفت کند. این رویکرد لزوما برای همه نیست، و گران است، اما اگر به ساختار و راهنمایی مستحکم نیاز دارید، ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. دوره کامل می‌تواند شما را در هر مرحله از آموزش‌های کامل مبتدی تا مکالمات روان در مورد موضوعات پیشرفته هدایت کند.

آماده‌ی صحبت کردن به زبان روسی در سریع‌ترین زمان ممکن هستید؟ Pimsleur همان راهی است که باید بروید. این برنامه یک تجربه صوتی کامل است—شما می‌توانید دوره‌ای را که یک کتاب درسی همراه با دیسک‌های صوتی ارائه می‌دهد انتخاب، یا می‌توانید به صورت انحصاری سراغ آموزش صوتی و شنیداری بروید. دوره‌های صوتی برای مسافران و هر کسی که دوست دارد وقت خود را با ماشین خود سپری کند‌ ایده آل است. در هر صورت، هدف Pimsleur همیشه این است که شما گوش دهید، جذب کنید، تکرار کنید و پاسخ دهید، و شما را به تسلط یک قطعه در یک زمان وادار کند.

آیا احساس می‌کنید که به توضیحات بیشتر و در دسترس نیاز دارید؟ Lingualift یک دوره آنلاین و مبتنی بر اشتراک است که شما را در اطلاعات جدید با متن و صوت تمیز و ساده راهنمایی می‌کند، سپس به شما امکان می‌دهد قبل از رفتن به درس بعدی دانش خود را آزمایش کنید. برای مبتدیان مناسب است، اما شما را تا سطح پیشرفته می‌برد.

آیا می‌خواهید رایج‌ترین کلمات و عبارات روسی را یاد بگیرید؟ WordPower رایگان 100 مورد برتر را به شما آموزش می‌دهد!

اگر می‌خواهید مهارت‌های درک مطلب خود را افزایش دهید، به این منبع عالی که از طریق مجله زندگی روسی در دسترس است نگاهی بیندازید! هر درس حول یک واقعیت مهم فرهنگی یا تاریخی طراحی شده است، چیزی که همه روس‌ها می‌دانند و بنابراین شما نیز باید آن را درک کنید. آموزش مبتنی بر محتوا روشی موثر برای یادگیری هر زبانی است، زیرا همزمان زبان و محتوای فرهنگی مرتبط را یاد می‌گیرید.

تکنیک‌های غوطه وری در زبان روسی

کمپ روسی چطور؟ می‌توانید یک تعطیلات آخر هفته یا یک هفته کامل از تعطیلات خود را که به سختی به دست آورده‌اید در Lesnoe Ozero، اردوگاه روسی در دهکده‌های زبان کنکوردیا بگذرانید، جایی که 24 ساعت شبانه روز در محاصره زندگی و زبان روسی خواهید بود!

چیزی نزدیکتر به خانه؟ آیا آهنگ‌های روسی را دوست دارید؟ فیلم‌ها؟  قرار نیست هر کلمه‌ای را بفهمید، اما شروع به درک نحوه صدا و جریان زبان خواهید کرد و با گذشت زمان، شروع به تشخیص چند کلمه، حتی در سطح مبتدی خواهید کرد!

یکی از راه‌های رسیدن به این مرحله استفاده از یک برنامه غوطه وری مجازی است. آن‌ها اغلب ابزارهایی دارند که شما را برای تماشای محتوای سطح بومی ‌آسان‌تر آماده می‌کنند و ابتدا با تکه‌های کوچک‌تر رسانه به شما آموزش می‌دهند.

روش‌های سنتی‌تری هم برای غوطه‌وری وجود دارند. آیا همه‌ی آن لغات واژگانی را که سعی کرده‌اید یاد بگیرید می‌دانید؟ آن‌ها را روی کارت‌ها بنویسید و به وسایل مناسب در خانه خود بچسبانید! holodilьnik را روی یخچال خود آویزان کنید، کتاب را روی هر کتابی که دارید قرار دهید و روی پنجره خود نوار چسب بزنید. نه تنها به شما کمک می‌کند تا کلمات خاصی را به خاطر بسپارید، بلکه اگر با کسی زندگی می‌کنید، ممکن است او را تشویق کنید تا شروع به یادگیری زبان روسی نیز کند، و سپس فردی را خواهید داشت که با او صحبت کنید، مطالعه کنید و یاد بگیرید!

برنامه-درسی-کامل-برای هر کسی که می‌خواهد روسی یاد بگیرد

چگونه کسی را پیدا کنیم که روسی صحبت می‌کند

اگر در کلاس نیستید، پیدا کردن فردی برای صحبت و تمرین زبان روسی می‌تواند یک چالش واقعی باشد! البته، صحبت کردن با یک زبان آموز پیشرفته‌تر یا یک زبان مادری واقعاً تنها راهی است که زبان روسی شما می‌تواند به بالاترین سطوح برسد، بنابراین تلاش برای یافتن یک شریک مکالمه ارزش تلاش را دارد.

مرکز فرهنگی روسیه را به خاطر دارید؟ در رویدادهای آن‌ها شرکت کنید و کسی را پیدا کنید که با او صحبت کنید.

آیا سازمانی مانند PAIR در شهر شما وجود دارد که بتوانید داوطلبانه به مهاجران روسی کمک کنید تا در شهر خود مستقر شوند؟ البته آن‌ها مایلند زبان محلی را بیاموزند، اما همچنین خوشحال خواهند شد که وقتی وارد زندگی جدید خود می‌شوند، کسی را داشته باشند که با زبان روسی مادری خود صحبت کند. شاید فرصتی برای آموزش زبان انگلیسی به مهاجران روسی در جایی نزدیک وجود داشته باشد؟ شاید حتی بتوانید دروس زبان را با آن‌ها مبادله کنید: در زبان مادری خود به آن‌ها کمک می‌کنید در حالی که آن‌ها با زبان روسی به شما کمک می‌کنند.

اگر نمی‌توانید کسی را در شهر خود پیدا کنید که با شما روسی صحبت کند، چندین گزینه آنلاین وجود دارد که می‌توانید شرکای مکالمه را در آن‌ها پیدا کنید: italki، MyLanguageExchange و Conversation Exchange .

همه این فرصت را به شما می‌دهند تا با بومی‌های روسی زبان ‌تعامل داشته باشید، پس با کسانی که می‌توانند در مورد آنچه می‌خواهید صحبت کنید در سطحی که با آن راحت هستید صحبت کنید. اگر علاقه مند به یافتن یک دوست واقعی هستید که بتواند به شما کمک کند، InterPals Penpals را امتحان کنید، جایی که ممکن است بتوانید قبل از رفتن به روسیه یک دوست روسی پیدا کنید! italki از این نظر منحصر به فرد است که به شما امکان می‌دهد یک معلم خصوصی روسی را با نرخ بسیار مقرون به صرفه استخدام کنید، که می‌تواند کمک بزرگی در پیشرفت زبان روسی باشد.

و البته، شما همیشه می‌توانید با یک روسی ازدواج کنید و 24 ساعت با زبان روسی ارتباط برقرار کنید، به خصوص زمانی که همسرتان از روسیه به شهر می‌آیند.

برنامه درسی کامل برای هر کسی که می خواهد روسی یاد بگیرد

سخن‌آخر

در نهایت، یادگیری هر زبانی به معنای استفاده از فرصت‌های اطرافتان و کارآمد کردن آن‌هاست. بنابراین، یک کتاب روسی پیدا کنید، در یک کانال تلویزیونی روسی اشتراک بخرید، موسیقی روسی گوش دهید، کسی را در شهر پیدا کنید که روسی بلد باشد و برای ثبت نام در آن کلاس وقت بگذارید! با همه این ابزارها کار کنید و به زودی می‌توانید صحبت کنید و بخوانید، درک کنید و از زبان روسی استفاده کنید …  سپس می‌توانید به روسیه بروید!

همچنین اگر راجع به کلاس‌های زبان روسی و آموزش زبان روسی سوالی دارید، حتما با آموزشگاه زبان ایرانمهر که سال‌ها در زمینه تدریس زبان روسی تخصص بالایی دارد، تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید:نکاتی برای یادگیری زبان روسی


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید