IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
10 آهنگ محبوب روسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
27 مهر 1401

زبان روسی را با موسیقی بیاموزید: 10 آهنگ محبوب روسی

چه دوست داشته باشید به رادیو گوش کنید یا به یک لیست پخش زیبا از آهنگ‌های زبان خارجی موردعلاقه‌تان، باید بگوییم که موسیقی یکی از بهترین منابع برای یادگیری سریع یک زبان است.

حتی اگر از جزء آن دسته از افرادی نباشید که در مترو به آهنگ گوش دهید، ماندگاری برخی اشعار روسی در ذهن شما می‌تواند به‌طرز معجزه‌آسایی به پیشرفت شما کمک کند.

در واقع، اگر می‌خواهید هر زبانی را تا حد پیشرفته آن یاد بگیرید، یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید روی آن کار کنید، بهبود مهارت‌های شنیداری است.

بنابراین اگر می‌خواهید به اندازه‌ای به زبان روسی تسلط پیدا کنید که بتوانید به‌راحتی با آن صحبت کنید، وقت آن است که آهنگ جدیدی را شروع کنید!

چرا زبان روسی را با آهنگ یاد بگیریم؟

در درجه اول باید گفت که یادگیری زبان روسی از طریق آهنگ بسیار مفرح است و باعث می‌شود در طول زمان یادگیری به زبان‌آموز کلی خوش بگذرد. ارزش آن را دارد که در موردش فکر کنید. آهنگ‌های بسیار خوبی به زبان روسی وجود دارد که احتمالاً هنوز آنها را یاد نگرفته‌اید. اگر آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که واقعاً از آن‌ها لذت می‌برید، یادگیری بسیار سرگرم‌کننده‌تر از نشستن و مطالعه فلش کارت‌ها است.

این کار به شما کمک می‌کند واژگان کلیدی و گرامر را به‌خاطر بسپارید. وقتی متن آهنگی را یاد می‌گیرید، به‌راحتی واژگان آهنگ در ذهن شما نقش بسته و به آسانی می‌توانید آن‌ها را به یاد بیاورید، و این باعث می‌شود که واژگان و ترکیب‌های آن آهنگ را به راحتی مورد استفاده قرار دهید. هنگامی که می‌خواهید یک کلمه لغت یا نکته زبانی از آهنگ را به‌خاطر بسپارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را دوباره در ذهن خود پخش کنید.

علاوه بر این، گوش دادن به آهنگ‌ها به افزایش آگاهی فرهنگی شما نیز کمک می‌کند. موسیقی نقش مهمی در فرهنگ در سراسر جهان دارد. در‌حالی که یادگیری یک آهنگ روسی قطعا به شما در یادگیری زبان کمک می‌کند، همچنین به‌طور خودکار شما را به فرهنگ و تاریخ روسیه متصل می‌کند.

نحوه یادگیری زبان روسی با آهنگ

نحوه یادگیری زبان روسی با آهنگ

بار اولی که به یک آهنگ جدید گوش می‌دهید کافیست فقط بنشینید، استراحت کنید و از آهنگ لذت ببرید. اولین بار سعی نکنید از یک آهنگ چیزی یاد بگیرید – سعی کنید فقط آن را احساس کنید. هنگامی که با آهنگ‌ها و ریتم‌ها آشنا شدید، یادگیری عبارات موجود در اشعار برای شما بسیار آسان‌تر خواهد شد.

سعی کنید از زیرنویس آهنگ‌ها در جهت یادگیری خود استفاده کنید. در صورت موجود بودن زیرنویس‎ها، آن‌ها را همراه با آهنگ بخوانید یا یک کپی از اشعار روسی و ترجمه انگلیسی پیدا کنید.

گاهی اوقات تشخیص اینکه یک خواننده چه می‌گوید ممکن است دشوار باشد، بنابراین نگاه کردن به کلمات روسی به شما کمک می‌کند تا آهنگ را متوجه شوید. علاوه بر این، نگاه کردن به ترجمه انگلیسی به شما کمک می‌کند واژگان جدید خود را با معنای آن ارتباط دهید.

در مراحل بعدی که به آهنگ گوش می‌دهید سعی کنید کلماتی را که نمی‌دانید یادداشت کنید. آنها را نگاه کنید اگر پس از خواندن متن ترانه، هنوز کلماتی وجود دارد که برای شما چالش‌برانگیز است، حتماً آن‌ها را یاد بگیرید. فراموش نکنید که این مرحله مهمی در فرآیند یادگیری است زیرا کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که تعریف دقیقی برای هر کلمه دارید و وقتی که می‌خواهید از آنها استفاده کنید با خیالی آسوده این کار را انجام دهید.

وقتی با آهنگ بیشتر آشنا شدید، سعی کنید بدون نگاه کردن به زیرنویس آن را گوش داده و توجه کنید ببینید که آیا قادر هستید همه چیز را درک کنید. این تمرین استاندارد مهارت گوش دادن است. هرچه تعداد کلمات بیشتری را در یک آهنگ انتخاب کنید، می‌توانید در یک مکالمه کلمات بیشتری را یاد بگیرید.

در ضمن هنگامی که آهنگ را به خوبی شناختید، سعی کنید با آن همخوانی کنید. حتی اگر برخی از کلمات را به‌ هم ریخته باشید، این هنوز یک راه عالی برای درک و به‌خاطر سپاری برخی از ترکیباتی است که کمتر آشنا هستند. بعلاوه، از این طریق می‌توانید تلفظ خود را نیز تقویت کنید.

سعی کنید همانطور که تماشا می‌کنید بدون نگاه کردن به زیرنویس آهنگ شعر را ترجمه کنید. به این صورت که اول باید کمی گوش کنید، سپس مکث کنید و عبارات را ترجمه کنید. این کار به شما کمک می‌کند کلمات روسی را به معانی انگلیسی آنها ارتباط دهید.

وقتی به اندازه کافی گوش دادید، و به سطحی رسیدید که آهنگ شعر را به طور کامل از بر کردید، سعی کنید بدون پخش موسیقی آن را با صدای بلند برای خود بخوانید. این فعالیت موجب می‌شود که واژگان را به‌طور واقعی یاد بگیرید و موجب می‌شود به مرور و با گوش دادن به آهنگ‌های متعدد، بتوانید به سطح بالاتری ارتقا پیدا کنید.

زبان روسی را با موسیقی بیاموزید 10 آهنگ محبوب روسی

آهنگ‌های روسی که هیچوقت فراموش نخواهید کرد

قبل از شروع، توجه به این نکته مهم است که ترجمه‌های مرتبط با آهنگ‌ها ممکن است بسیار متفاوت از هم باشد – برخی تحت اللفظی هستند در حالی که برخی دیگر رویکرد هنرمندانه‌تری دارند. علاوه بر این، از آنجایی که برخی از این آهنگ‌ها چندین نسخه دارند، ممکن است اشعار بین ویدیوها و صفحات متن یکسان نباشد. در ادامه ده مورد از بهترین آهنگ‌های روسی را خواهید شناخت که مطمئناً در ذهن شما جاودانه خواهند شد.

“Katyusha”

این آهنگ فولکلور در طول جنگ جهانی دوم به شهرت رسید. داستان غم انگیز زن جوانی را روایت می‌کند که منتظر عشقش که دور از او و در خط مقدم جنگ است. دو مصرع اول شعر مربوط زمان گذشته هستند، بنابراین شما فرصت خوبی خواهید داشت که از این طریق بتوانید صیغه‌های زمان گذشته را نیز تمرین کنید. همچنین ممکن است بخواهید متن شعرها را جدا از آهنگ مطالعه کنید.

“Cheburashka”

این آهنگ الهام گرفته از کارتون محبوب دوران شوروی “چبوراشکا” است. اگر هنوز با “چبوراشکا” آشنا نیستید، ممطمئن باشید به محض آشنایی با آن بسیار از آن استقبال خواهیدکرد زیرا”چبوراشکا” کاملاً شایان ستایش است. آنقدر شایان ستایش است که این حیوان کوچک عجیب و غریب «ناشناخته برای علم»، که در نهایت به عنوان یک اسباب بازی در یک فروشگاه ارائه شد، حتی در خارج از روسیه (به ویژه در ژاپن) محبوب شده است.

اشعار آهنگ دارای قافیه بوده و یادگیری آنها بسیار آسان و لذت بخش است. به‌علاوه، هرگز فراموش نخواهید کرد که چگونه بگویید «حالا من چبوراشکا هستم». من مطمئن هستم که در برخی شرایط این عبارات به شما کمک خواهد کرد که یک مکالمه بهتر را به انجام برسانید.

“Gena’s Birthday Song”

این یکی دیگر از آهنگ‌های کلاسیک از سری “چبوراشکا” است. مردم هنوز هم اغلب آن را در روزهای تولد می‌خوانند. در کنار اینکه این آهنگ به شما کمک می‌کند عبارت “تولدت مبارک” را یاد بگیرید، یادگیری متن ترانه همچنین به شما کمک می‌کند تا در یک جشن تولد روسی بتوانید به آسانی حضور پیدا کنید و با مهمانان حاضر یکصدا تولدت مبارک را بخوانید.

“Black Raven”

این آهنگ فولکلور قزاق در مورد کلاغ سیاهی است که در هنگام مرگ سربازی بالای سرش می‌چرخد. تأثیر که این آهنگ در وهله اول می‌گذارد این است که کمک می‌کند شما هرگز کلمه “سیاه” را فراموش نکنید. همچنین، داستان این آهنگ در زمان گذشته اتفاق می‌افتد، بنابراین فرصت خوبی برای تمرین صرف فعل در زمان گذشته به حساب می‌آید.

فقط باید توجه داشته باشید که متن این آهنگ در بین نسخه‌های مختلف کمی متفاوت است. بنابراین باید سعی کنید ورژن آهنگ را با متن دقیق موجود تطبیق دهید.

“Higher”

توسط Nyusha

نیوشا خواننده و ترانه سرای محبوب روسی است. این یک آهنگ عالی برای یادگیری زبان روسی است زیرا پرانرژی است بدون اینکه به سرعت موسیقی پاپ زیاد باشد. بسیاری از اشعار در زمان آینده هستند. این به صیغه های شما کمک می کند. عبارت “من می خواهم” نیز به طور مکرر تکرار می شود، بنابراین در یادآوری آن مشکلی نخواهید داشت. در اینجا یک ویدیوی اضافی از اشعار با ترجمه انگلیسی است.

“All the Things She Said”

توسط گروه .t.A.T.u

.t.A.T.u یکی از معدود گروه‌های روسی است که موفقیت‌های زیادی را در ایالات متحده کسب کرده است. این آهنگ یکی از موفقیت‌های بزرگ آنها به شمار می‌رود – البته بیشتر از آنکه این آهنگ در روسیه محبوب شود، در خارج از کشور محبوبیت بسیار زیادی را بدست آورد. این یک آهنگ سرگرم‌کننده است و ابیات تکرار شونده آن به‌راحتی قابل یادگیری است.

حتی می‌توانید برای مقایسه ورژن روسی با ورژن انگلیسی، به نسخه انگلیسی آن هم گوش دهید (که باید توجه داشته باشید که این دو با هم بسیار متفاوت هستند).

“Do You Want?”

توسط زمفیرا

Zemfira یک نوازنده محبوب راک است، بنابراین می‌توانید این اشعار را در کنار چند ریف گیتار جالب مطالعه کنید. این آهنگ مطمئناً به شما کمک می‌کند تا عبارت “Do You Want?” و ابیاتی را که تکراری هستند، یاد بگیرید. بنابراین فرصت‌های زیادی برای تقویت آنچه که به تازگی آموخته‌اید بدون نیاز به توقف آهنگ، در اختیار شما قرار دارد.

“Darling”

اثر نپارا

گروه موسیقی پاپ نپارا این آهنگ عاشقانه قوی را در کارنامه خود ثبت کرده است. آهنگ”عزیزم” حرکت بسیار کندی دارد، و شما به راحتی می‌توانید خود را با ترانه هماهنگ کنید. در این آهنگ عاشقانه شما عبارات زیبایی را به زبان روسی یاد خواهید گرفت که ممکن است بخواهید از آن‌ها در روابط خود با عشقتان استفاده کنید.

“Kalinka”

این آهنگ فولکلور قدیمی و شاد شما را وادار می‌کند موقع گوش دادن پاهایتان را بر زمین بکوبید. اگرچه ممکن است شما از این آهنگ نتوانید تعداد زیادی واژگان ارزشمند را که برای استفاده روزمره مفید باشد یاد بگیرید (مگر اینکه واقعاً نیاز به دانستن کلمه روسی برای نوعی توت داشته باشید)، مطمئناً فعل “خوابیدن” را یاد خواهید گرفت. این آهنگ همچنین روشی سرگرم‌کننده برای تمرین صداهای مختلف زبان تلقی می‌شود.

“My Heart”

نوشته کیت آی

گروه روسی “Kit-i” یک گروه پاپ/راک است. این آهنگ به‌آرامی پیش می‌رود و شما می‌توانید عبارات “قلب من” و “می‌دانم که دوستم داری” را با وضوح تشخیص دهید. اگرچه این عبارت آخر عبارت بسیار رایجی در زبان روسی باشد اما ممکن است نخواهید که آن را با مردم به اشتراک بگذارید.

یادگیری زبان روسی با آهنگ روسی

پاداش برای زبان‌آموزان پیشرفته

ممکن است زبان‌آموزان پیشرفته‌تر بخواهند در سبک‌های نوین به آهنگ‌های زبان روسی گوش دهند که شامل رپ و هیپ هاپ می‌شود. اگرچه گوش دادن به آنها بسیار لذت بخش است، اما درعین حال دنبال کردن آن‌ها بسیار چالش برانگیز است و بسیاری از این آهنگ‌ها دارای اشعار بسیار سریعی هستند. اما به زبان‌آموزان سطح پیشرفته توصیه می‌کنم که از این چالش دست نکشید و به کار خود ادامه دهید.

بنابراین، دفعه بعد که متوجه شدید در حال زمزمه کردن یک ترانه به زبان مادری خود هستید، سعی کنید آن را تغییر داده سعی کنید یکی از ترانه‌های زبان روسی را بخوانید. فقط کافیست استارت این کار را بزنید. به مرور آنقدر از این کار لذت خواهید برد که دیگر حاضر نیستید از این کار دست بکشید و آن را به عنوان عادت مورد علاقه خود انتخاب خواهید کرد.

سخن  پایانی

در این مقاله به بررسی لیستی از بهترین ترانه‌های زبان روسی که از طریق آن‌ها می‌توان به یادگیری زبان روسی همت کرد، پرداختیم. اگر در یادگیری زبان روسی به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، با تیم متخصص ما در زمینه آموزش زبان تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:9 پادکست عالی روسی برای زبان‌آموزان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید