IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان کره ای با آهنگ
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
10 آذر 1401

یادگیری زبان کره‌ای با 7 آهنگ به یاد ماندنی

آیا می‌خواهید با آهنگ‌های جذاب یادگیری زبان کره‌ای خود را تکمیل کنید؟

باید بگوییم که شما جای درستی آمده‌اید!

ما سعی کرده‌ایم در این پست کلمات “کره ‎ای”، “آهنگ” و “یادگیری” را با یکدیگر پیش ببریم زیرا این سه در کنار هم مجموعه‌ای بی‌نظیر را تشکیل می‌دهد.

در این مقاله تمام مواردی را که لازم است در مورد استفاده از آهنگ‌ها برای یادگیری زبان زیبای کره‌ای بدانید، یکجا باهم یاد خواهید گرفت.

چرا آهنگ‌های کره‌ای برای یادگیری زبان کره‌ای منبع خوبی به حساب می‌آید؟

داشتن ضرب‌آهنگ و ملودی

ضرب‌آهنگ ترانه‌های کره‌ای باعث می‌شود که زبان‌آموزان به راحتی عبارات و واژگان کره‌ای را آموخته و در ذهن خود ماندگار کنند.

آهنگ‌های کره‌ای، یا آهنگ‌های هر زبان دیگری، پایه‌های اصلی یادگیری زبان هستند، زیرا به گفته متخصصان، موسیقی که  باعث می‌شود  ذهن به‌سرعت درگیر شود و فرآیند یادگیری عمیق‌تر و راحت‌تر اتفاق بیافتد.

خلاصه بگوییم، آهنگ‌ها کمک‌کننده‌های عالی برای حافظه هستند. ملودی آهنگ‌ها شما را به یادآوری اشعار سوق داده و شما می‌توانید بلافاصله ضرب‌آهنگ کلمات را بیان کنید. به‌خاطر سپردن کلماتی که با آهنگی جذاب همراه شده‌اند بسیار آسان‌تر از یادگیری و به‌یاد سپاری خطوطی صرف از کتاب‌های کسل‌کننده‌ای است که به‌طور یکنواخت در مورد موضوعی صحبت می‌کنند. یک آهنگ کودکانه می‌تواند در مورد موضوعات غیرجذابی مانند اعداد، روزها، هفته‌ها یا ماه‌های سال صحبت کند و طوری که فراموش کردن این موارد به واسطه این آهنگ ممکن است حتی یک عمر به‌طول بیانجامد.

روایت یک داستان

یکی دیگر از دلایل مؤثر بودن آهنگ‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای این است که آنها اغلب روایت‌کننده یک داستان هستند. به‌عنوان مثال، یک آهنگ عاشقانه می‌تواند از اوقات شاد، از عشق از دست رفته یا پشیمانی بگوید. آهنگ‌های دیگر می‌توانند از رویاها، تجربیات، مکان‌ها یا خاطرات صحبت کنند.

چیزی که باعث می‌شود آهنگ‌ها به‌طور مؤثر ، واژگان، عبارات و جملات کره‌ای را در ذهن ماندگار کند، این است که آن‌ها در یک خط داستانی جذاب کنار هم قرار گرفته‌اند. بنابراین شما در یک آهنگ، با یک مثال واقعی و قدرتمند از آن کلمه و یا عبارت روبرو هستید که بخش‌های مختلف زبان را به هم چسپانده و به یادگیری آن‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود یک کل واحد را تشکیل دهد که حاوی پیامی منسجم است. داستان به‌طور کلی ساختارهای جدا از هم را به یکدیگر ارتباط داده و آن‌ها را به یاد ماندنی می‌کند. این خبر خوبی برای زبان‌آموزان کره‌ای است.

تکرار هوشمندانه عبارات در آهنگ‌ها

«Tubthumping» چمباوامبا یا «Let It Be» گروه بیتلز را به‌خاطر دارید؟ این ترانه فقط داستان یا فقط یک ضرب‌آهنگ نیست، این تکرار هوشمندانه کلمات و عبارات است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا در نهایت آهنگ‌ها را به‌طور مؤثر برای در راستای یادگیری خود قرار دهند.

آهنگ‌ها تا حدی بر اساس ساختاری خاص ساخته می‌شوند، بنابراین می‌بینید که معمولاً برخی از کلمات در سطرها یا حتی کل بخش‌ها تکرار می‌شود – برای مثال، عباراتی که گروه کر تکرار می‌کنند. این تکرار هنرمندانه به زبان‌آموزان فرصت‌های متعددی را در طول آهنگ می‌دهد تا بتوانند نه‌تنها کلمات را بیاموزند، بلکه ارتباط کلمات را با یکدیگر نیز یاد بگیرند و بنابراین با همدیگر یک ساختار معنادار و به‌ماندنی را بسازند.

یادگیری زبان کره ای با هفت آهنگ یه یاد ماندن

نکاتی برای آواز خواندن به زبان کره‌ای

سعی کنید در مرحله اول فقط به آهنگ گوش دهید. به این معنی که بلافاصله وارد جزئیات واژگان، اشکال فعل یا حتی تلفظ نشوید. ابتدا متن آهنگ را یاد بگیرید. موضوع کلی آن را درک کرده و به داستان پشت اشعار پی ببرید. این به شما نقطه پرشی می‌دهد برای تمام درس‌های زبان شناسی که قرار است دنبال کنید.

از آنجایی که آهنگ‌های عاشقانه ریتم آهسته‌تری دارند بهتر است با آنها شروع کنید. گوش دادن به رپ کره‌ای برای یک مبتدی جز سردرگمی چیزی برای شما نخواهد داشت و هرچقدر هم سعی کنید نمی‌توانید ارتباطی را که باید با کلمات و معانی آهنگ بگیرید. بنابراین مطالعه خود را به روشی سنجیده با چند آهنگ عاشقانه آسان شروع کنید تا کم‌کم خود را با جریان عادی و طبیعی زبان کره‌ای سازگار کنید.

سعی کنید حتی زمانی که بسیاری از کلمات را متوجه نمی‌شوید با خواننده همخوانی کنید. البته قرار نیست با همان یکبار گوش دادن اولیه بتوانید آهنگ را بخوانید. آهنگی را انتخاب کنید و پس از دو تا سه بار گوش دادن دقیق به آن، شروع به آواز خواندن کنید. اگر از ریتم خارج شده‌اید، یا اگر به تلفظ درست عبارات تسلط ندارید، نگران نباشید. با همخوانی کردن خواهید توانست هم آهنگ و هم تلفظ را به‌طور کامل یاد بگیرید. تنها نکته‌ای که بسیار مهم است این است که باید سعی کنید ترانه‌ای را انتخاب کنید که در سطح زبان شما باشد یعنی نه بسیار دشوار و نه بسیار ساده.

ترجمه آهنگ‌ها به زبان مادری‌ خودتان نیز بسیار مهم است. اگرچه اغلب آهنگ‌های کره‌ای تاکنون ترجمه شده‌اند، اما اینکه خودتان این کار را انجام دهید و ترانه را خود ترجمه کنید بسیار بر روند یادگیری شما مؤثر خواهد بود. هرچند ممکن است نتوانید به‌صورت حرفه‌ای و یا به‌طور رضایت‌بخشی این کار را انجام دهید، اما چیزی در مورد کار با زبان و کشتی گرفتن با آن وجود دارد که باعث می‌شود بیشتر بیاموزید.

اگر وبلاگ داشته باشید، می‌توانید ترجمه خود را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید و زبان‌آموزان دیگر را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند. آنها حتی ممکن است به شما کمک کنند تا ترجمه‌های خود را اصلاح کنید.

می‌توانید حتی عنصر رقص را اضافه کنید. رقصیدن با ضرباهنگ ترانه در کنار تلفظ کلمات آهنگ به شیوه‌ای که خود خواننده این کار را انجام می‌دهد، باعث می‌شود هم شما سرحال شوید و هم تلفظ خود را بسیار تقویت کنید. علاوه بر آن، این کار به‌خاطر سپردن کلمات را آسان‌تر کرده و سرگرم‌کننده است.  پس سعی کنید آن را امتحان کنید!

می‌توانید از موزیک ویدیو آهنگ‌ها هم استفاده کنید. دنبال کردن آهنگ‌های کره‌ای در کنار تماشای موزیک ویدیوی آن‌ها باعث می‌شود که داستان آهنگ در ذهن شما ماندگار شود. تماشای ویدیوها می‌تواند اشعار را با مفهوم و معنادارتر کند، و این یک راه عالی برای مطالعه آنلاین کره‌ای است. به عنوان مثال، هیچ چیز مانند تماشای فیلم‌های خنده‌دار Psy برای فهمیدن اینکه آهنگ «جنتلمن» در مورد چیست، وجود ندارد.

سعی کنید در حال حرکت و حین انجام کارهای دیگر به آن‌ها گوش کنید. به عبارت دیگر تا می‌توانید به یک آهنگ گوش دهید و در هر فرصتی آن را تکرار کنید. هنگام رفت و آمد به محل کار یا مدرسه، قبل از خواب، زمانی که در صف جایی هستید، به آن گوش دهید. اگر فقط یکبار به یک آهنگ گوش دهید، تمام جواهرات ارزشمند زبانی خود را برای شما آشکار نخواهد کرد.

متن ترانه را خط به خط بررسی کنید. وقتی صحبت از یادگیری زبان از طریق آهنگ می‌شود، منظور این است که یک آهنگ را با تمام جزئیاتش بررسی کرده و خط به خط آن را مطالعه کنید. دقت کنید که چگونه کلمات مختلف در یک خط مشخص با یکدیگر ارتباط دارند. به ترجمه انگلیسی آنها توجه کرده و تفاوت‌های موجود در ساختار و قواعد دستور زبان بین انگلیسی و کره‌ای را بررسی کنید.

یادگیری زبان کره ای با هفت آهنگ به یاد ماندنی

در ادامه با بهترین آهنگ‌های کره‌ای که از طریق آن‌ها می‌توانید زبان را یاد بگیرید، آشنا خواهیم شد.

“Because I’m a Girl” by KISS

این آهنگ قرار است به معنای واقعی کلمه اشک شما را دربیاورد. داستان این آهنگ در مورد زن جوانی است که با یک عکاس شجاع آشنا شده، عاشق او می‌شود و در نهایت قلب او می‌شکند. اگر چه داستان آهنگ به این محدود نمی‌شود و دارای جزئیات بیشتری است، اما اگر قرار باشد پیچ و تاب دردناک را فاش کنم، شما را از تجربه لذت‌بخش آن محروم خواهم کرد.

“چون من یک دختر هستم” آهنگی است ویژه یادگیری زبان برای زبان‌آموزان. این تصنیف که ریتم و سرعتی متوسط ​​دارد، دربر دارنده یک داستان فوق‌العاده است که محیطی برای یادگیری تعداد زیادی از کلمات و عبارات کره‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای زبان‌آموزان مبتدی گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌رود. ملودی آهنگ، اگرچه ساده و ظریف است، اما در واقع می‌تواند شما را بسیار به چالش بکشد.

“Hello, Goodbye” by Hyorin

آهنگ “Hello, Goodbye” آهنگ متن سریال “عشق من از ستاره” است که یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی کره‌ای در سال 2014 به‌شمار می‌رود. داستان این آهنگ در مورد یک بازیگر زن بزرگ کره‌ای است که ناامیدانه عاشق کسی از سیاره‌ای دیگر می‌شود. پس باید متوجه شده باشید که منظور از “خداحافظ” که در عنوان آهنگ آمده، نوعی سفر بین ستاره‌ای سحابی است.

بنابراین اکنون که آهنگ را تا آخر گوش کرده‌اید، آماده‌اید که با عبارات موجود در آن دست و پنجه نرم کنید. سعی کنید حتماً عباراتی را که می‌توانید هنگام صحبت با افراد بومی استفاده کنید، یاد بگیرید. تعداد زیادی از این عبارات در در آهنگ وجود دارد. عباراتی که واقعاً می‌توانند مکالمات کره‌ای معمولی شما را تقویت کنند.

“I Don’t Care” by 2NE1

آیا تا به حال با یک آدم بد و یا فردی که خود را قابل ستایش می‌داند برخورد داشته‌اید؟ تا حالا پیش آمده به چنین کسی درسی بدهید؟ در مواجهه با این گونه آدم‌ها سعی کنید طوری رفتار کنید که انگار اصلاً رفتار و گفتارشان برایتان مهم نیست. حداقل اینطور به‌نظر می‌رسد که این آهنگ می‌خواهد چنین درسی را به شما یاد دهد.

ما تا اینجا با آهنگ‌های عاشقانه پیش رفته‌ایم و با این آهنگ سرعت خود را بالا می‌بریم. ملودی کاملاً جذاب است و مطمئناً هنگام گوش دادن به آن خود را در حال انجام حرکات موزون خواهید یافت. در واقع این یکی از آن آهنگ‌هایی است که می‌تواند حرکات رقص یا حرکات دست هوشمندانه را به ذهن شنونده الهام بخشد. ضرباهنگ این ترانه به شما کمک می‌کند تا واژگان موجود در آن را به‌طور مؤثرتری جذب کنید.

 “Growl” by Exo

این یکی از موفقیت‌های بزرگ گروه پسرانه Exo در سئول است. این آهنگ عمدتاً شامل واژگان غیررسمی کره‌ای است، کلماتی که می‌توانید با همسالان و افراد با وضعیت یا سن مشابه خودتان استفاده کنید. به یاد داشته باشید که زبان کره‌ای، مانند بسیاری از زبان‌های آسیایی دیگر، تفاوت‌های قابل تشخیصی را بین ارتباطات رسمی و غیررسمی ایجاد می‌کند. اشعار بسیار فوق‌العاده بوده و برای زبان‌آموزانی که به دنبال اضافه کردن واژگان و عبارات خوب و دقیق به گنجینه واژگان خود هستند تمرینی بسیار عالی است.

“Gentleman” by Psy

حتماً شما می‌دانید که Psy کیست. او پدیده رقص خانگی فیلم پرفروش بزرگ «Gangnam Style» است. اگرچه او خود به‌خوبی می‌دانست که این آهنگ از آهنگ GS مهم‌تر نخواهد شد اما توجه داشته باشید، موزیک ویدیوهای آهنگ به همان اندازه چشمگیر هستند.

این مسأله مهم است، زیرا هنگام یادگیری زبان کره‌ای، همانطور که در نکات بالا ذکر شد، باید از زیبایی تصاویر و داستان‌ها استفاده کنید تا یادگیری عمیق صورت بگیرد و  عبارات در ذهن و حافظه شما ماندگار شود. برخلاف زبان‌های رومی و ژرمنی، زبان کره‌ای شباهت بسیار کمی با انگلیسی داردزیرا منشأ پیدایش این دو زبان بسیار متفاوت است و برای جبران این تفاوت باید واژگان و عبارات احساسی زیادی را مورد استفاده قرار داد.

“I Need U” by BTS

این یکی از آهنگ‌های موفق گروه BTS است که برنده جایزه «هنرمند جدید سال» در سال 2014 از آکادمی موسیقی سئول است که همین موفقیت ثابت می‌کند که این گروه جوان ترانه‌خوان برای خود یک کارخانه شگفت‌انگیز موسیقی به حساب می‌آید. هرچند ممکن است این آهنگ برای زبان‌آموزان معنی زیادی نداشته باشد، اما می‌توانید برای مطالعه ساختار اصلی جملات موجود در آن به آهنگ “I Need U” نگاه کنید.

خطوط این آهنگ ساده بوده و برای مبتدیان مفید هستند. با استفاده از این آهنگ شما می‌توانید عبارات اظهاری و همچنین سؤال بسازید.

“Loser” by Big Bang

ما این آهنگ را به‌عنوان آخرین مورد بررسی می‌کنیم، چون وسط آهنگ رپ خوانده می‌شود. آهنگ نه‌تنها حاوی مطالبی است که باید توسط زبان‌آموزان فهمیده شود، بلکه بخش‌های رپ موجود در آن باعث تقویت مهارت‌های زبان کره‌ای شما خواهد شد. رپ آنقدر سریع نیست که قابل تشخیص یا غیرقابل شنیدن باشد، بنابراین زبان‌آموزانی که با دقت گوش دهند می‌توانند براحتی آن را متوجه شوند.

آهنگ “بازنده” هم مهارت‌های شنیداری و هم توانایی درک شما به چالش کشیده و رشد می‌دهد. اگر اشعار این آهنگ را درک کنید، می‌توان گفت که توانسته‌اید با صداهای متمایز کره‌ای سازگار شوید. پس منتظر چه هستید؟

با دانلود آهنگ‌های کره‌ای و مطالعه مکرر آنها، یک دانشجوی حقوق می‌تواند برای آزمون وکالت، زبان کره‌ای خود را به سطح بالاتری ارتقا دهد.

مطمئناً باور نخواهید کرد که بینش زبانی که یک آهنگ بی‌ادعای کی پاپ می‌تواند به شما بدهد تا چه میزان زیاد است.

یادگیری زبان کره ای

در این مقاله چند آهنگ کره‌ای را که در یادگیری زبان کره‌ای شما می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند را معرفی کردیم. این آهنگ‌ها می‌توانند راه کاملا جدیدی برای یادگیری زبان کره‌ای شما ارائه دهند، به شرط آنکه چشم و گوش خود را باز کنید.

درصورتی که در یادگیری زبان کره‌ای به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر  بخوانید:یادگیری زبان کره ‌ای با موسیقی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 17 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید