IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
شروع یادگیری زبان کره ای
امتیاز کاربران: 3.3/5
نویسنده: ایرانمهر
31 مرداد 1401

3 مرحله برای شروع یادگیری زبان کره‌ای

کره‌ای زبان خیلی جالبی برای یادگیری است!

زبان نوشتاری نه تنها یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای یادگیری است، بلکه این زبان درهایی را به روی فرهنگی می‌گشاید که شبیه هیچ فرهنگ دیگری نیست.

بنابراین واضح است که تصمیم گرفتن برای یادگیری زبان کره‌ای یک تصمیم عالی است – اما از کجا شروع کنید؟

آرامش خود را حفظ کنید و به زبان کره‌ای ادامه دهید، زیرا ما آن را به سه مرحله ساده با نکات مفید برای پیش بردن شما تقسیم کرده‌ایم. همچنین اگر راجع به آموزش زبان کره‌ای و دوره‌های یادگیری آن سوالی داشتید، می‌توانید با تماس با موسسه زبان ایرانمهر، از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شده و به پاسخ سوالاتتان برسید.

3 مرحله برای شــروع یادگیری زبان کره ای

1. هانگول را یاد بگیرید

مکان نسبتاً واضحی برای شروع یادگیری زبان کره‌ای وجود دارد و آن‌ هانگول است – الفبای کره‌ای. اگر می‌خواهید زبان را به طور جدی دنبال کنید، باید بتوانید بخوانید. الفبا 24 حرف دارد: 14 صامت و 10 مصوت.

خوشبختانه،  هانگول یک الفبای شگفت آور و آسان برای یادگیری است. وقتی برای اولین بار به آن نگاه کنید، سر و تهش مشخص نیست. اما به محض اینکه منطق و سادگی پشت ایجاد سیستماتیک آن را یاد بگیرید، در یک بعد از ظهر به کل الفبا تسلط می‌یابید!

هانگول یک الفبای جادویی است زیرا حروف بسیار نمادین هستند. صامت‌ها در واقع نمودارهای بسیار ساده‌ای هستند که نشان می‌دهد دهان برای بیان صدا چه شکلی ایجاد می‌کند.

حروف صدادار از سه نماد تشکیل شده‌اند: یک نقطه نشان دهنده خورشید (نوشته شده به صورت -)، یک خط افقی () نشان دهنده زمین، و یک خط عمودی () نشان دهنده انسان‌ها، که زمین و خورشید را به هم متصل می‌کنند.

در اینجا چند سایت عالی وجود دارد که می‌توانید‌ هانگول را یاد بگیرید:

Omniglot-Korean   Omniglot به طور خلاصه تاریخ و زبان شناسی  هانگول را توضیح می‌دهد که به نظر جذاب است.

an introduction to korean— اجازه ندهید ظاهر قدیمی ‌این سایت شما را دلسرد کند. شاید بهترین مکان برای یادگیری آنلاین  هانگول باشد. هر صفحه کاملاً مختصر است و آن را برای یادگیری گام به گام زبان کره‌ای بسیار مفید می‌کند. این سایت به تدریج حروف را به ترتیب منطقی و موثر به شما آموزش می‌دهد. برای شروع روی «صامت‌ها و مصوت‌ها» در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید. همانطور که در درس‌های کوچک پیش می‌روید، همیشه پیوندی مانند این در گوشه پایین سمت راست (کنار فلش سبز کوچک) وجود دارد که روی آن کلیک می‌کنید تا به مرحله بعدی بروید.

•‌Hangul a Day— این سایت مثال‌های خوبی از نحوه تلفظ هر حرف ارائه می‌دهد. اما فقط حواستان باشد: وقتی در کلمات واقعی استفاده می‌شود، چندین بی نظمی‌ در نحوه تلفظ برخی از حروف وجود دارد – بسته به اینکه از چه حروفی پیروی می‌کنند. سایت بعدی به شما در یادگیری این بی نظمی‌ها کمک می‌کند.

Learn Korean Language – همانطور که در بالا ذکر شد، این سایت به وضوح بی نظمی‌های تلفظ را توضیح می‌دهد. ممکن است در ابتدا به خاطر سپردن آن ها غیرممکن به نظر برسد، اما هنگامی‌که شروع به صحبت کره‌ای می‌کنید، باید متوجه شوید که آن ها در واقع قوانین بسیار منطقی هستند که تلفظ را بسیار طبیعی‌تر می‌کنند.

مراحل برای شروع یادگیری زبان کره ای

چگونه  هانگول را تمرین کنیم

بسته به برنامه مطالعه خود، باید بتوانید در عرض چند هفته (یا کمتر!) هانگول را یاد بگیرید. یکی از راه‌های یادگیری این است که یک هفته را صرف یادگیری ابتدایی‌ترین هشت مصوت کنید، و پس از آن یک هفته روی حروف صدادار y و ترکیب‌های مصوت بگذرید. سپس می‌توانید به سراغ صامت‌ها بروید و دوباره آن‌ها را به گروه‌هایی با حدود هشت حرف تقسیم کنید. به این ترتیب، با صرف ده دقیقه در روز (به طور متوسط) برای مرور فلش کارت‌ها، می‌توانید در حدود یک ماه هنگول را بخوانید.

هنگامی ‌که حروف جداگانه را پایین بیاورید، خواندن کلمات می‌تواند به طرز شگفت آوری سریع بیاید. هر چه بیشتر بخوانید (حتی اگر نتوانید کلمه‌ای از آنچه می‌خوانید را بفهمید)، سرعت خواندن شما به شدت بهبود می‌یابد.

گاهی اوقات معنی کلمات را جستجو کنید، اما گاهی اوقات کلمات را تا آنجا که می‌توانید بخوانید. همچنین ممکن است متوجه شوید که نوشتن به زبان هانگول (حتی اگر در واقع فقط کلمات فارسی را نویسه‌گردانی می‌کنید) حروف را سریع‌تر و طبیعی‌تر وارد ذهنتان می‌کند.

2. لغات را جمع آوری کنید

هنگامی‌که خواندن الفبای کره‌ای را یاد گرفتید، شروع به جمع آوری لغات کنید.  گاهی اوقات تصمیم گیری دشوار است که کدام لغت را یاد بگیریم، جایی که دسته بندی‌ها می‌توانند مفید باشند (مانند احوالپرسی، افتخارات، غذا، حیوانات، صفت‌های رایج، حمل و نقل). همچنین می‌توانید به فرهنگ عامه اجازه دهید واژگان موضوعی را برای شما فراهم کند. به عنوان مثال، با تماشای یک مجموعه درام دبیرستانی می‌توانید زبان مربوط به مدرسه را یاد بگیرید یا با گوش دادن به اشعار کی پاپ زبان عاشقانه را بیاموزید.

چگونه لغات و واژگان کره‌ای را تمرین کنیم

اپلیکیشن‌ها برای تمرین واژگان فو‌ق‌العاده هستند. Anki و Memrise را گزینه‌های مناسبی هستند و همچنین از فلش کارت‌های فیزیکی نیز می‌توانید استفاده کنید.

یکی از راه‌های تعامل با زبان این است که کلمات را برای چیزهایی در اتاقی در خانه وجود دارد یاد بگیرید – برای مثال کلمات کره‌ای برای همه وسایلی که معمولا در آشپزخانه استفاده می‌کنید (مانند یخچال، توستر، بشقاب، کاسه، چاپستیک، و ….). برای مثال، پرتره‌ای از ستاره کی پاپ مورد علاقه خود را روی یخچال خود بچسبانید تا به شما یادآوری کند که نام کره‌ای اقلام را هنگام استفاده از آن‌ها بگویید. سایر ایده‌های آشپزخانه عبارتند از قرار دادن یک مگنت یا کارت پستال سوغاتی از کره جنوبی روی در یخچال و … .

ایجاد عادات کوچک مانند این یک راه عالی برای تمرین مغز شما است، به این می‌گویند مرور بدون تلاش. هر چه بیشتر بتوانید با درگیر شدن با هر چیزی که زبان یا فرهنگ کره‌ای را برای شما جالب می‌کند، عامل سرگرم کننده را افزایش دهید، تلاش کمتری برای تمرین کردن خودتان انجام می‌شود.

یک راه آسان برای وارد کردن زبان کره‌ای به زندگی روزمره می‌تواند تماشای ویدیوهای کره‌ای باشد. منابع مختلف زیادی برای یافتن ویدیوهای کره‌ای خوب برای تماشا و هزاران روش مختلف برای گنجاندن زبان کره‌ای در زندگی روزمره شما وجود دارد.

ویدیوهای کره‌ای عالی هستند زیرا در آن‌ها همه چیز برای همه‌ی سلیقه‌ها وجود دارد. برای مثال، اگر اهل آشپزی هستید، یک شب در هفته ویدیوهای آشپزی کره‌ای را ببینید، با آن یک غذای کره‌ای درست می‌کنید و در عین حال نام ظروف و مواد اولیه را به زبان کره‌ای یاد می‌گیرید. وبلاگ Maangchi یک منبع عالی از دستور العمل‌های کره‌ای است، و او همیشه در ویدیوهای خود به غذاها با نام کره‌ای اشاره می‌کند – که برای تلفظ بسیار مفید است!

به انگیزه اصلی خود برای یادگیری زبان کره‌ای برگردید. آنجاست که الهام خود را پیدا می‌کنید! چه تماشای فیلم‌ها و درام‌ها، کیمچی درست کردن، آواز خواندن با کی‌پاپ و … ، همه زمینه‌های مورد علاقه با حجم گسترده‌ای از واژگان برای یادگیری همراه هستند. و دنبال کردن کنجکاوی خود هیجان انگیزترین راه برای یادگیری آن کلمات کره‌ای است.

مراحل یادگیری زبان کره ای

3. روی افعال تمرکز کنید

یادگیری افعال رایج سومین گام شما برای شروع کار با زبان کره‌ای خواهد بود، زیرا افعال احتمالاً مهمترین بخش هر جمله کره‌ای هستند. در واقع، در کره‌ای بسیار رایج است که یک جمله را به طور کامل رد کنید، و فقط فعل را بگویید! برای مثال، می‌توانید به سادگی بگویید «بخور» به معنای «می‌خواهم بخورم»، «بیا بخوریم» یا «می‌خواهی بخوری؟» معنی را می‌توان به طور کلی از بافت و لحن شما گرفت.

به افعالی که بیشتر در فارسی استفاده می‌کنید فکر کنید. این مکان خوبی برای شروع است. فهرستی از افعال برای یادگیری بنویسید و آنها را در فرهنگ لغت کره‌ای جستجو کنید. فرهنگ لغت کره‌ای-انگلیسی Naver، یک انتخاب عالی است (Naver به نوعی مانند گوگل کره جنوبی است)، می‌توانید از Rieul Korean نیز استفاده کنید. کاربران iOS می‌توانند DictBox یا DioDict را نیز امتحان کنند.

همچنین می‌توانید فهرست‌های افعال کره‌ای را بررسی کنید که در آن افراد قبلاً تعریف/ترجمه را برای شما انجام داده‌اند!

Sydney to Seoul  فهرستی از 100 افعال رایج کره‌ای دارد.

TOPIK Guide فهرستی از 500 فعل رایج در زبان کره‌ای را ارائه می‌دهد. برای استفاده از هر دو سایت باید بتوانید هانگول را بخوانید، زیرا حروف رومی ‌ارائه نمی‌دهند.

نحوه تمرین افعال

مانند سایر لغات، اگر با افعالی که اغلب استفاده می‌کنید شروع کنید، می‌توانید عادت کنید که از کلمه کره‌ای به جای انگلیسی استفاده کنید. به عنوان مثال، بیه جای اینکه بگویید «بیایید برویم» می‌توانید بگویید   가자! ( کا-جا!)

و مانند هانگول، عاقلانه است که تعداد کمی ‌از افعال را در یک زمان یاد بگیرید و آنقدر تمرین کنید که گردش ذهنی بالایی داشته باشید. یک هدف خوب برای شروع یادگیری پنج فعل جدید یک روز در میان و مرور روزانه است. 10 تا 15 دقیقه در روز زمان کافی برای یادگیری افعال جدید است.

در حالی که واقعاً هیچ محدودیتی برای مدت زمانی که می‌توانید برای مرور و تخصیص کلمات کره‌ای به حافظه بلندمدت خود اختصاص دهید وجود ندارد، مدت زمان کوتاه‌تر (مثل 10 دقیقه) تمرین مداوم روزانه فلش کارت شما را به خوبی حرکت می‌دهد.

3 مرحله برای شروع یادگیری زبان کره ای

سخن آخر

عصبی شدن و یا به تعویق انداختن شروع یادگیری یک زبان، طبیعی است، حتی زمانی که به شدت می‌خواهید آن را یاد بگیرید. اما یادگیری زبان کره‌ای، آنقدر که به نظر می‌رسد کار سختی نیست.

قدم‌های کوچک ثابتی را هدف بگیرید که بتوانید به راحتی آن‌ها را تکمیل کنید، به طوری که پیشرفت روزانه قابل کنترل باشد. بنابراین به جای «من می‌خواهم به زبان کره‌ای روان صحبت کنم»، از اولین قدم شروع کنید و به خودتان مهلت بدهید. به عنوان مثال: «من می‌خواهم تا پایان ماه بتوانم هانگول را بخوانم.» سپس آن هدف را بیشتر به یک برنامه مطالعه دقیقه/روز در یکی از سایت‌هایی که توصیه کردیم، تقسیم کنید. ما امیدواریم که این سه گام اول شما را شروع کند و به ایجاد حرکت شما کمک کند.

همچنین اگر راجع به یادگیری و آموزش زبان کره‌ای در ایرانمهر سوالی داشتید، حتما با ما تماس بگیرید و از دوره‌ها و سطوح زبان کره‌ای مطلع شوید.

بیشتر بخوانید:5 روش برای یادگیری زبان کره‌ای به صورت خود‌آموز

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.3 از 5 از 7 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید