IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
کتابهای درسی شگفت انگیز برای یادگیری مؤثر زبان کره ای
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
22 شهریور 1401

کتاب‌های درسی شگفت‌انگیز برای یادگیری مؤثر زبان کره‌ای

اگر می‌خواهید یک استراتژی یادگیری موفق را در یادگیری زبان کره‌ای دنبال کنید، کتاب‌های آموزشی جزئی جدایی ناپذیر از این روند محسوب می‌شوند. کتاب‌های درسی کره‌ای برای غیرکره‌ای زبانان و توسط اساتید قدر زبان کره‌ای طراحی شد‌ه‌اند. در ادامه به بررسی بهترین کتاب‌های آموزشی زبان کره‌ای خواهیم پرداخت:

“Ewha Korean”

این سری از کتاب‌های آموزشی از دانشگاه Ewha Woman، اصلی‌ترین کتاب و منبع یادگیری زبان کره‌ای به حساب می‌آید. با استفاده از این کتاب‌های راهنما می‌توانید به‌صورت بسیار سرگرم‌کننده و مفرح به یادگیری زبان کره‌ای بپردازید. این شش سطح از یادگیری زبان را پوشش داده و روی هر چهار مهارت زبانی تمرکز دارد.

در هر یک از این کتاب‌ها از تصاویر فراوان و رنگارنگ و توضیحات ساده استفاده شده است. اما اگر می‌خواهید زبان کره‌ای را بدون دردسر و اتلاف وقت هستید، استفاده از این کتاب‌ها را به شما توصیه نمی‌کنیم.

دروس این کتاب‌ها در موضوعات مختلفی ارائه شده است. موضوعاتی مانند خانواده، مشاغل، سفر، لباس، زندگی در یک آپارتمان و غیره. همچنین می‌توانید در این کتاب‌ها شخصیت‌های صمیمی را خواهید یافت که در هر داستان ظاهر می‌شوند و داستانی که ارائه می‌دهند مطالب درس را پشتیبانی می‌کند.

هر درس شامل بخشی است با عنوان «امتحان کنید» که بر مکالمه تمرکز دارد. رویکرد این کتاب‌ها در آموزش زبان کره‌ای بسیار منحصر به فرد است. شیوه آموزش گرامری در این کتاب‌ها بسیار خاص است، به این صورت که به‌جای توضیح یک قاعده گرامری از شما سوالات هدفمندی پرسیده می‌شود تا شما ترغیب به استفاده از یک قاعده گرامری خاص شوید.

علاوه بر این، سری از کتاب‌ها، زبان‌آموزان را با فرهنگ و ادبیات کره نیز آشنا می‌کند.  

می‌توانید برای تمرین تلفظ از سی‌دی‌هایی که همراه کتاب‌ها ارائه می‌شود استفاده کنید. بهترین راه تمرین تلفظ این است که پس از گوش دادن به یک جمله یا عبارت، فایل را متوقف کرده و با صدای بلند هرچه را که شنیدید تکرار کنید. باید تا زمانی که بر تلفظ عبارت و جمله موردنظرتان تسلط کافی پیدا نکرده‌اید باید آن را تکرار کنید.

“My Korean 1” , “My Korean 2”

کتاب‌های آموزشی زبان کره‌ای «کره‌ای من» مقدمه‌ای بی‌نظیر برای یادگیری زبان کره‌ای مدرن به حساب می‌آیند که به‌طور ویژه بر مکالمات و صحبت‌های روزانه تمرکز دارند. این کتاب‌ها را می‌توانید تحت مجوز Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike 2.5 Australia  به‌صورت رایگان دانلود کنید. گزینه دیگری که می‌توانید کتاب‌ها را از آن تهیه کنید، سایت آمازون است.

این کتاب‌ها که تحت پشتیبانی بنیاد کره توسعه یافته‌اند، کتاب‌های بسیار مفیدی هستند که می‌توانید آن‌ها را به‌صورت رایگان از اینترنت دانلود کنید. هر کتاب شامل یک نسخه PDF و نسخه صوتی بوده که کمک می‌کنند هر چهار مهارت زبان کره‌ای را یاد بگیرید.

محتوای این کتاب‌های درسی از سه بخش که شامل یک مکالمه موقعیتی، توضیحات گرامری و تمرینات مختلف است تشکیل شده. این کتاب‌ها همچنین ضمیمه‌های بسیار مفیدی را در خود دارند که دربردارنده نکات مهم گرامری، صرف فعل و نگارش هستند.

با توجه به اهمیت گرامر در زبان کره‌ای، تمرکز اصلی این کتاب‌ها بر روی گرامر است. به‌علاوه تعداد محدودی از واژگان پرکاربرد را در این درس‌ها می‌توانید پیدا کنید. پس بنابراین در کنار این کتاب، باید یادگیری زبان کره‌ای را با یک کتاب مخصوص واژگان کره‌ای تکمیل کنید.

در Ecomix  می‌توانید به مجموعه‌ای بی‌نظیر از کمیک‌های کره جنوبی و رمان‌های معتبر برای تقویت دایره لغات خود دسترسی داشته باشید. می‌توانید جلد اول این کتاب‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار داشته باشید اما باید برای خرید بقیه کتاب‌ها هزینه لازم را پرداخت کنید.

کتابهای درسی شگفت انگیز برای یادگیری مؤثر زبان کره ای

“Integrated Korean”

«کره‌ای یکپارچه» یکی دیگر از سری کتاب‌های درسی محبوب کره‌ای است که با همکاری معلمان کلاس درس و زبان‌شناسان کره‌ای ایجاد شده است. در این کتاب‌ها از اصول و ابزارهای مبتنی بر عملکرد برای بهبود یادگیری استفاده شده است.

این کتاب رویکرد چهار مهارتی و یک روش گام به گام برای یادگیری زبان کره‌ای را با یکدیگر ترکیب کرده و پنج سطح یادگیری را در 10 جلد پوشش داده است.

هر جلد این کتاب روی یک سطح یادگیری تمرکز دارد، اما تمام کتاب‌ها طیف متنوعی از موضوعات جالب مرتبط با کره مدرن را پوشش می‌دهند. تمام این کتاب‌ها همچنین دربردارنده درس‌های موقعیت‌محور هستند که با لغت‌نامه، نکات فرهنگی، اصطلاحات روزمره و نیز استفاده از دستور زبان پشتیبانی می‌شوند.

در متن مثال‌های زیادی آورده شده تا از آن طریق زبان‌آموزان بتوانند درک بهتری از زبان کره‌ای داشته باشند. هر فصل از کتاب با یک متن به پایان می‎‌رسد که در آن می‌توانید کلمات و واژگان جدیدی را در یک موضوع خاص یاد بگیرید.

ترجمه متون کره‌ای به زبان انگلیسی موجود است به همین خاطر می‌توان از این کتاب‌ها به‌عنوان منبع بسیار خوبی برای خودآموزی استفاده کرد. همراه با کتاب سعی کنید تمرینات کتاب‌کار آن را نیز پیش ببرید تا فرآیند یادگیری خود را به‌صورت کامل انجام دهید.

اگر تصمیم دارید با شیوه خودآموزی به یادگیری مطالب این کتاب بپردازید، می‌توانید آن را با تمرینات لسنینگ مختلف نیز همراه کنید. با پیش‌بردن این مطالعات و تمرینات گوش دادن درکنار یکدیگر می‌توانید تجربه بی‌نظیری از یادگیری زبان کره‌ای را داشته باشید.

“Once Upon a Time in Korea”

زبان‌آموزان مبتدی با کتاب “روزی روزگاری در کره”  که  نسخه‌ انگلیسی و کره‌ای را باهم دارد، یک تجربه یادگیری سرگرم‌کننده و ایده آل را خواهند چشید. در این کتاب درسی بسیار رنگارنگ و تصویری، زبان‌آموزان می‌توانند از داستان‌ها به‌عنوان وسیله‌ای  برای شروع جست‌وجو در فرهنگ کره‌ای استفاده کنند. این کتاب مجموعه‌ای از 23 فصل بوده که در هر فصل یک داستان عامیانه خاص کره‌ای نقل می‌شود. این داستان‌ها اغلب طنزآمیز بوده و هر کدام از آن‌ها یک جنبه اخلاقی را در خود دارد و در نتیجه هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ آموزشی مفید است. گذشته از این شما در این کتاب با ارزش‌ها و آداب و رسوم متفاوت مردم کره‌ای آشنا خواهید شد.

دروس دربر دارنده تصاویر زیبا، مطالب فرهنگی و فهرست واژگانی بسیار متنوع است که با این موارد شما خواهید توانست به درک کلمات دشواری که در داستان‌ها با آن‌ها مواجه شده‌اید کمک کند. علاوه بر این، ضمیمه‌های مفیدی در هر درس موجود است که جملات کره‌ای و فعل‌های مختلف را در یک مرور جمع‌بندی کنید.

در واقع این کتاب مخصوص زبان‌آموزانی است که از طریق داستان می‌توانند به بهترین شکل به یادگیری کلمات و عبارات و ساختارهای مختلف بپردازند.

باری آنکه بتوانید با این کتاب‌ها یادگیری خود را پیش ببرید و زبان کره‌ای را به‌صورت جدی‌تری دنبال کنید، باید تمرین زبان کره‌ای را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید (اگر تا الآن این کار را نکرده‌اید). برای مثال ، زبان سیستم تلفن یا صفحه فیس بوک خود را به زبان کره‌ای تغییر دهید، یا اگر می‌توانید یکی از بازارهای کره‌ای را در همان نزدیکی پیدا کرده و به صورت منظم از آنجا خرید کنید.

Seoul National University’s “Korean”

این کتاب یک کتاب آموزشی سرگرم‌کننده و مفرح است که تجربه واقعی یادگیری شما را با ارائه یک نمای کلی جامع از گرامر و واژگان زبان کره‌ای افزایش می‌دهد. مجموعه کتاب‌های درسی کره‌ای که توسط دانشگاه ملی سئول (SNU) منتشر شده است تعادلی عالی بین تعامل، ساختار و محتوای سرگرم‌کننده را برقرار می‌سازد.

این کتاب درسی به‌طور همه‌جانبه به آموزش زبان کره‌ای پرداخته است. طراحی زیبایی دارد و زبان‌آموزان می‎توانند از آن به عنوان یک منبع آموزشی خود آموز بهره بگیرند. در این کتاب می‌توانید اصول و قواعد گرامر کره‌ای را به‌خوبی یاد بگیرید.

با تمرکز بر تمرین لسنینگ، می‌توانید فایل‌های صوتی‌ای را که در هر درس برای شما آماده شده است را به صورت سی‌دی یا به‌صورت فایل‌های MP3 قابل دانلود دریافت کنید. کتاب‌های درسی SNU که پوشش دهنده طیف گسترده‌ای از موضوعات به شیوه‌ای جذاب هستند، جزئیات و دانش خوبی را براساس سطح تسلط زبان‌آموز با هم ترکیب می‌کنند.

واژه‌نامه این کتاب‌ها نیز پر از اطلاعات  است. این واژه‌نامه یک مکمل عالی برای درس‌ها به حساب می‌آید. هر کتاب دارای بانک واژگان مختص به خود است که شامل کلمه، معنی آن در انگلیسی و مثال‌های متعدد است.

برای آنکه بتوانید نهایت استفاده را از این کتاب‌ها ببرید، سعی کنید  حتما این کتاب درسی را با تمرینات ارتباط مؤثر تکمیل کنید. Verbling به شما امکان می‌دهد یک معلم خصوصی کره‌ای را در اطراف خود پیدا کنید، یا می‌توانید یک شریک تبادل زبان کره‌ای به‌صورت آنلاین پیدا کنید. حتماً از همان ابتدا اهداف خود را مشخص کرده و از خود بپرسید که چه نوع پارتنری برای شما مناسب‌تر است.

“Learning Korean Through Traditional Fairy Tales”

اگر کتاب‌های آموزشی قدیمی شما را دلزده کرده باشند، این کتاب جادویی ممکن است کتاب مناسبی برای شما باشد!

بر اساس این اصل که مطالعه محتوای معتبر در یادگیری مؤثرتر زبان کمک بزرگی است، این کتاب برای زبان‌آموزان متوسطه که به دنبال بهبود توانایی‌های چهارگانه خود با استفاده از انواع فعالیت‌های سرگرم‌کننده هستند، بهترین انتخاب ممکن است.

این کتاب درسی بسیار زیبا، با استفاده از مجموعه تصاویر الهام‌بخش و فایل‌های صوتی تلاش دارد تا زبان‌آموزان را از طریق داستان‌های عامیانه کره‌ای با فرهنگ کره آشنا کند.

داستان‌های این کتاب که اغلب در مورد دنیای پریان است، در سه بخش طبقه‌بندی شده آماده است: داستان‌های آموزنده و جالب با پشتوانه اخلاقی، داستان‌های عامیانه اسرارآمیز با عناصر فانتزی و افسانه‌های کلاسیک کره‌ای.

هر فصل با تصاویری متعدد مرتبط با داستان داستان شروع می‌شود. سپس، زبان‌آموز باید به توصیف هر تصویر بپردازد و پیش از آنکه به داستان‌ها گوش دهد باید آن‌ها را در ترتیب درستی قرار دهد.

فایل صوتی هر داستان حدود پنج دقیقه به‌طول انجامد و به‌تدریج طولانی‌تر می‌شود. این داستان‌ها ساختار بسیار خوبی دارند و می‌توان گفت که کار زیبایی از آب درآمده است. هنگام گوش دادن به این فایل‌ها احساس خواهید کرد که در داستان حضور دارید زیرا در تنظیم فایل صوتی از بلندگوهای متعددی برای هر صدا استفاده شده است تا آن را بسیار زنده ارائه دهد. این یک راه عالی برای سرگرم کردن مخاطب و زبان‌آموزان و در عین حال آموزش زبان کره‌ای است.

پس از آن کتاب فهرست واژگانی را ارائه داده که در آن به معرفی یک کلمه با مثال می‌پردازد و بعد از زبان‌آموزان می‌خواهد که معنای کلمه را حدس بزنند.

محتوای متنوعی که در این کتاب‌های درسی استفاده می‌شود، از جمله فعالیت‌های جالب، بازی‌ها، آزمون‌ها و ضرب المثل‌ها بسیار دوست داشتنی است. سعی کنید با استفاده از CD صوتی، کتاب درسی خود را تکمیل کنید. علاوه بر آنکه کتاب‌های صوتی خود ابزاری فوق‌العاده برای یادگیری زبان به حساب و به شما کمک می‌کنند در مسیر اهدافی که تعیین کرده‌اید بمانید، این کتاب درسی خاص، دنبال کردن این داستان‌های منحصربه‌فرد را مفرح و سرگرم‌کننده می‌کند.

“TOPIK 어휘로 잡아라!” (Conquer the TOPIK via Vocabulary)

با TOPIK Vocabulary Intermediate (نسخه کره‌ای) گاهی اوقات، به‌خصوص زمانی که روی گرامر و ساختارهای جملات تمرکز کرده‌اید، تنها چیزی که نیاز دارید یادگیری واژگان مختلفی است که از طریق آن‍‌ها بتوانید افکار خود را به خوبی منتقل کنید.

این کتال بهترین و جامع‌ترین کتاب یادگیری واژگان است. این کتاب ارتقای زبان‌آموز را به سطح متوسط زبان کره‌ای آسان می‌کند. با فهرست کلمات موجود در این کتاب، شما می‌توانید بدون هیچ حاشیه‌ای به یادگیری کلمات رایج زبان کره‌ای بپردازید و درک خود را از این زبان روز به روز بهتر کنید. هدف این کتاب زبان‌آموزانی است که خود را برای TOPIK آماده می‌کنند به همین خاطر نمونه سؤالات تستی را که از فرمت امتحام پیروی می‌کند در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد.

اگر تصمیم دارید از این کتاب درسی استفاده کنید، حتماً آن را با برخی تمرینات ریدینگ همراه کنید تا یادگیری جامع‌تری صورت گیرد. کاری که باید انجام دهید این است که مقاله‌ای را از بخش اخبار ناور انتخاب کنید، آن را پرینت بگیرید و با استفاده از فرهنگ لغت دوزبانه ناور، کلمات ناشناخته را پیدا کرده و آن‌ها را یادداشت کنید. بعد، به بخش ستون دوزبانه Joongang Daily  و سراغ مقالات محبوب ترجمه شده کره‌ای بروید تا همین کار را انجام دهید.

کتاب های درسی شگفت انگیز برای یادگیری مؤثر زبان کره ای

“Korean Language for Academics in Business Administration”

از عنوان کتاب که “زبان کره‌ای بازرگانی برای دانشگاهیان ” است می‎توان پی به محتوای آن برد. اگر در کلاس مدیریت بازرگانی کره‌ای ثبت‌نام کرده‌اید و کلمات تخصی این رشته را به زبان کره‌ای نمیدانید، این کتاب می‎تواند آمادگی بسیار خوبی برای شما در این رشته فراهم آورد. این کتاب آموزشی مخصوص زبان‌آموزان کره‌ای سطح پیشرفته است که می‌خواهند به تحصیل در رشته بازرگانی در دانشگاه‌های کره بپردازند و می‌خواهند با بالاتر بردن دایره واژگان خود در این رشته، می‌خواهند بر زبان کره‌ای مسلط‌تر شده و طبیعی‌تر صحبت کنند.

این کتاب با مروری بر سیستم آموزشی کره جنوبی آغاز می‌شود و اطلاعاتی از جمله ساختار کلاس‌ها، نکاتی در مورد یادداشت برداری، نحوه نوشتن گزارش، نحوه کسب نمرات خوب و نحوه ثبت‌نام در کلاس‌ها را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. در این کتاب حتی در مورد نحوه تدریس اساتید و جزئیات زبانی که معمولاً آن‌ها در کلاس‌های درس استفاده می‌کنند اشاره شده است. با در نظر داشتن این نکته که این عناصر را نمی‌توان در کتاب‌های آموزشی سنتی پیدا کرد، این کتاب منبع بسیار مفید و منحصر بفردی به حساب می‌آید.

با 14 فصل بسیار آموزنده که محوریت آن‌ها اصول مدیریت بازرگانی (شامل موضوعات بازاریابی، اقتصاد، منابع انسانی، و غیره)، هر درس قبل از پرداختن به محتوای اصلی، با شرح موضوع به زبان کره‌ای شروع می‌شود.

هر چقدر ساختار این کتاب درسی را تحسین کنیم کم گفته‌ایم. در هر درس واژه‌نامه‌ای از اصطلاحات اصلی همراه با تعاریف آن‌ها گنجانده شده است. علاوه بر این، هر درس نمودارها و کادرهایی در کنار سؤالات مرتبط را ارائه می‌دهد و در کنار آن مقاله مفصلی که در مورد موضوع درس به بحث‌ می‌پردازد، تمرین گوش دادن و حتی تمرین‌های بیشتر، مشابه آنچه در کلاس‌های مدیریت بازرگانی کره‌ای می‌بینید وجود دارد.

سعی کنید مطالعه این کتاب درسی را با پادکست‌ها و برنامه‌های خبری آموزنده کره‌ای همراه کنید. برای آنکه بتوانید در بخش گسترده‌ای از موضوعات دست به انتخاب بزنید به SBS و KBS بروید تا همیشه در جریان اخبار به‌روز دنیا باشید.

این کتاب‌های درسی سرمایه‌گذاری باارزشی به حساب می‌آید که از طریق آن‌ها می‌توانید به یادگیری زبان کره‌ای خود بپردازید. اما تهیه و داشتن این کتاب‌ها بدون آنکه مورد استفاده قرار گیرند به خودی خود هیچ فایده‌ای ندارد. پس سعی کنید از میان منابعی که در این مقاله معرفی شد، یک یا دو کتاب آموزشی را که برای شما جالب‌تر از بقیه آن‌هاست انتخاب و به‌طور منظم از آن استفاده کنید و سعی کنید با روش‌ها و متدهای مختلف یادگیری زبان آن‌ها را ترکیب کنید. مطمئناً طولی نمی‌کشد که از این مسیر یادگیری شما به حد بسیار قابل قبولی رشد خواهد کرد. منتظر چه هستید؟ همین امروز کار خود را شروع کنید.

잘 해보세요! (موفق باشید!)

کتاب های درسی شگفت_انگیز برای یادگیری مؤثر زبان کره ای

در این مقاله به معرفی کتاب‌های آموزشی معتبری برای یادگیری زبان‌کره‌ای پرداختیم. در صورتی که در روند یادگیری زبان کره‌ای خود به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان کره ای


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید