IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
12 آذر 1401

بهترین فیلم‌ها برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی

همانطور که از عنوان آن مشخص است در این مقاله قصد داریم به معرفی فیلم‌هایی بپردازیم که بتوانید با استفاده از آن‌ها به یادگیری زبان ایتالیایی خود بپردازید.

“La vita è bella” (“زندگی زیباست”) (1997)

کارگردان: روبرتو بنینی

این فیلم را می‌توانید هم در آمازون و هم در نتفلیکس تهیه کنید.

زندگی زیباست (زیرنویس انگلیسی) این فیلم جوایز زیادی از جمله بهترین بازیگر مرد را برای روبرتو بنینی در هفتاد و یکمین دوره جوایز اسکار به‌دست آورد.

داستان این فیلم که در دهه 1930 اتفاق می‌افتد، در مورد پدری است که از پسرش در برابر واقعیت تلخ هولوکاست محافظت می‌کند. گیدو اورفیس (بنینی)، یک کتابفروش ساده یهودی و پسرش توسط افسران آلمانی به اردوگاه کار اجباری برده شدند.

گیدو به نوعی می‌دانست که آینده شومی در انتظار آن‌ها است و به همین دلیل برای محافظت از پسر پنج ساله‌اش، داستان مفصلی سر هم کرد و به پسر گفت که آنها وارد نوعی نمایش واقعی شده‌اند که در آن باید برای پیروزی در بازی کارهایی مثل پنهان شدن از نگهبانان آلمانی و تانک‌هایشان انجام دهند. پسر هم در عین لذت بردن اطاعت می‌کند.

زبان‌آموزان از Guido پریشان حال که بی‌وقفه صحبت می‌کند و برای ادای کلماتش ژست می‌گیرد، چیزهای زیادی می‌گیرند. بازی طبیعی این بازیگر باعث می‌شود واژگان و عبارات جالب در ذهن شما نقش ببندد.

و با وجود اینکه این فیلم در دهه 30 می‌گذرد، زبان ایتالیایی نسبتاً معاصر در دیالوگ‌های بازیگران استفاده شده است و شما می‌توانید به‌راحتی در مکالمات روزانه ایتالیایی خود این عبارات را بکار ببرید.

“مالنا” (2000)

کارگردان: جوزپه تورناتوره

این فیلم را می‌توانید هم در آمازون و هم در نتفلیکس جست‌وجو کنید.

Malena (با زیرنویس انگلیسی) “Malèna” فیلمی است که در سال 1940 در سیسیل اتفاق می‌افتد. داستان پسر 13 ساله‌ای را روایت می‌کند که دائماً مراقب معلم زیبایی به نام مالنا است که شوهرش بسیار دور از او و در جنگ آفریقا است.

مونیکا بلوچی نقش زنی را بازی می‌کند که به‌سادگی با قدم زدن در شهر و انجام کارهای روزانه‌اش، به شایعات مردم دامن می‌زند. مالنا یک زن خجالتی و موقر است که عاشقانه شوهرش را دوست دارد اما مردم شهر نمی‌گذارند او به زندگی عادی خود بپردازد.

پسرک جوان نمی‌تواند مالنا را از ذهنش بیرون کند و دائماً درحال تعقیب او است. عاقبت همین پسر جوان با نوشتن نامه‌ای به شوهرش که پس از جنگ به نزد مالنا برگشته می‌نویسد و مالنا را که در این مدت با حرف‌های بیهوده مردم رنجیده‌خاطر شده است تبرئه می‌کند.

“L’attesa” (“انتظار”) (2015)

کارگردان: پیرو مسینا

این فیلم را نیز می‌توانید از آمازون تهیه کنید.

این فیلم داستان مادری غم‌زده است که از غم خود در موزد پسر مرده‌اش می‌گوید.

این فیلم از هر نظر کامل است. هم داستان فیلم بسیار جذاب است و هم فیلم‌برداری آن بی‌نقص و کامل.

داستان از این قرار است که دوست دختر فرانسوی پسر جوان که هنوز نمی‌داند دوست پسرش مرده است، آمده است تا عید پاک را در ویلای خانوادگی دوست پسرش بگذراند، چه می‌شود، اما هر چقدر به او زنگ می‌زند، تماس او بی پاسخ می‌ماند. حال مادر پسر باید به او بفهماند که او دیگر هرگز دوستش را نخواهد دید، اما نمی‌داند این را چگونه به او بگوید.

ماهیت سختگیرانه فیلم باعث ایجاد دیالوگ‌هایی می‌شود که کنترل شده و عمدی هستند. این سرعت اغلب برای زبان‌آموزان مناسب است. در این فیلم ژولیت بینوش نقش مادر را بازی می‌کند. اگرچه او فرانسوی‌زبان است، اما زبان ایتالیایی را یاد گرفت تا بتواند این نقش را به‌عهده بگیرد.

فیلم های شروع یادگیری زبان ایتالیایی

“I cento passi” (“صد قدم”) (2000)

کارگردان: Marco Tullio Giordana

این فیلم در آمازون قابل دسترس است.

“I cento passi” داستان پپینو ایمپاستاتو است. زمانی که هیچ کس حتی شجاعت تأیید وجود مافیا را نداشت، او یک برنامه رادیویی را رهبری و فعالیت‌های جنایتکارانه و سوء استفاده‌های آنها را فاش می‌کرد.

در نهایت، ایمپاستاتو توسط مافیا کشته شد، و خبر کشته شدنش به‌عنوان یک خودکشی اعلام شد. بیست سال پس از این واقعه، پرونده این ماجرا دوباره باز شد و در نهایت یک محکومیت به قتل صادر شد.

این فیلم با زبانی پربار ساخته شده است و برای افرادی که علاقمند به آشنایی با گویش سیسیلی هستند بسیار گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

“Nuovo Cinema Paradiso” (1988) سینما پارادیزو

کارگردان: جوزپه تورناتوره

این فیلم را می‌توانید در آمازون تهیه کنید.

Cinema Paradiso یک فیلم کلاسیک از تورناتوره در مورد سفر زندگی یک مرد است. ما سیر زندگی او را تماشا می‌کنیم که چگونه از کودکی و از یک غرفه فیلمبرداری سینما شروع می‌کند و بعدها به کارگردانی معروف تبدیل می‌شود.

این فیلم همچنین داستان یک عشق از دست رفته را روایت می‌کند. با این فیلم شما عاشق شخصیت‌ها و بازی آن‌ها می‌شوید.

بحث بر سر این اثر شاهکار همچنان در محافل سینمایی ادامه دارد و سینماگران بر سر صحنه‌های حذف شده بحث می‌کنند.

با تماشای این اثر ماندگار زبان‌آموزان حتماً قدردان زیبایی زبان ایتالیایی خواهند بود. در دیالوگ‌هایی که توسط بازیگران گفته می‌شود هم خطوطی از فیلم‌ها و دیالوگ‌های فیلم‌های دیگر استفاده شده است و هم سبک گفت‌وگوی فیلم بسیار زیبا است.

به‌خصوص به دیالوگ‌هایی که آلفردو، اپراتور اصلی پروژکتور فیلم و مربی قهرمان جوان، استفاده می‌کند دقت کنید.

“Il postino” (“پستچی”) (1994)

کارگردان: مایکل رادفورد

این فیلم را می‌توانید از آمازون تهیه کنید.

این فیلم داستان تخیلی پستچیِ شاعر مشهور پابلو نرودا است که به‌خاطر فعالیت سیاسی به یک جزیره کوچک ایتالیایی تبعید شد. ماریو، یکی از اهالی این جزیره، از شغل خود و دوچرخه‌سواری تا خانه شاعر و رساندن نامه‌های انبوهی از طرفداران نرودا است بسیار لذت می‌برد.

«Il postino» فیلمی درباره ابراز علاقه و محبت ماریو به پابلو نرودا است. در ابتدا نرودا به این طرفدار خود هیچ توجهی ندارد اما رفته رفته که علاقه فراوان او را به شعرش درک می‌کند، او را زیر پر و بالش می‌گیرد و به او شعر گفتن وحتی فلسه و سیاست می‌آموزد.

اهمیت این فیلم از این نظر است که شما متوجه خواهید شد که چگونه دولت‌ها، قلب‌ها و ذهنیت‌ها با کلمات و نوشته‌های قوی و محکم چگونه سقوط می‌کنند.

(“Happy as Lazarro”) خوشحال همچون لازارو

کارگردان: آلیس رورواچر

شما می‌توانید از آمازون و نتفلیکس این فیلم را تهیه کنید.

این فیلم که محصول سال 2018 است، داستان نوجوانی را روایت می‌کند که در یک مزرعه تنباکو به‌دنیا می‌آید و همیشه از زندگی ساده و طبیعی خود بسیار خرسند است.

لازارو که همیشه در انزوا در روستاهای ایتالیا زندگی کرده بود، خبر نداشت که مارکیونس آلفونسینا دی لونا به‌طور غیرقانونی از او و خانواده‌اش و تمام اهالی روستا دزدی می‌کند. وقتی لازارو با پسر دی لونا، تانکردی دوست می‌شود، دنیای او به یکباره عوض شده و او متوجه بی‌عدالتی ترتیبات کشاورزی می‌شود و در جستجوی پول و عدالت به تانکردی می‌پیوندد.

«Lazzaro felice» برنده «بهترین فیلمنامه» در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ شد.

“Benvenuto Presidente!” («آقای رئیس جمهور خوش آمدید»)

کارگردان: ریکاردو میلانی

این فیلم را می‌توانید در سایت آمازون و نیز در نتفلیکس تهیه کنید.

این فیلم که محصول سال 2013 است، شخصیت اصلی تنها با به اشتراک گذاشتن نام شخصیت تاریخی مشهور جوزپه گاریبالدی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود.

بازتاب برخی طرح‌های کمدی سیاسی به بینندگان نگاهی طنزآمیز از ماشین آلات سیاسی ایتالیا می‌دهد.

این فیلم همچنین این احساس جهانی را نشان می‌دهد که سیاست ممکن است بدون سیاستمداران حرفه‌ای بهتر عمل کند.

“Sotto il sole di Riccione”

کارگردان: YouNuts

این فیلم را می‌توانید در نتفلیکس پیدا کنید.

این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی است که یک شبی که احتیاج به استراحت دارید و می‌خواهید به مغزتان استراحت بدهید، کمی‌توانید انتخاب کنید. جذابیت این درام بیشتر در بازیگری و ارائه است تا طرح داستان.

در این فیلم شخصیت‌ها یکدیگر را کشف کرده و جرأت پیدا کردن عشق را در طول یک تعطیلات زیبا و پویا در ساحل دریای آدریاتیک دارند. کارگردان آن، YouNuts، در درجه اول برای کارگردانی فیلم‌های کوتاه شناخته شده است. به‌نظر می‌رسد این تنها فیلم بلند در فیلم‌شناسی YouNuts تا به امروز باشد.

“L’incredibile storia dell’Isola delle Rose”

کارگردان: سیدنی سیبیلیا

این فیلم را می‌توانید از نتفلیکس تهیه کنید.

این فیلم بر اساس داستان واقعی و عجیب جورجیو روزا است که جزیره‌ای در ساحل ریمینی برای خود ساخته است.

رزا ساخت این جزیره را در سال 1958 آغاز کرد. ساخت شاهکار او – که بیشتر یک سکوی بتنی بود تا یک جزیره معمولی – تقریباً یک دهه به طول انجامید.

رزا، که یک مهندس است، خشم دولت ایتالیا را برانگیخت زیرا او جزیره خود را با عنوان ” جمهوری جزیره رز “یک کشور مستقل خواند و حتی برای خود وزیرانی نیز تعیین کرد.

اندکی پس از تأسیس جمهوری جزیره رز در می 1968، نیروهای پلیس ایتالیا حضور خود را در جزیره اعلام کردند. در فوریه 1969 و تنها با گذشت یک سال، این جزیره به یک خاطره تبدیل شده بود. اکنون، نزدیک به نیم قرن از این ماجرا می‌گذرد و کسی در مورد این جزیره چیزی به یاد ندارد.

بهترین فیلم ها برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی

«Caffè Sospeso» («قهوه برای همه») (2017)

کارگردانان: Fulvio Iannucci و Roly Santos

این فیلم مستند را می‌توانید از نتفلیکس تهیه کنید.

این مستند چشم‌انداز اجتماعی جالبی را از دریچه فرهنگ قهوه ایتالیا ارائه می‌کند. این نمایش الگوی مصرفی زیبایی از فرهنگ قهوه در ایتالیا را ترویج می‌دهد به این صورت که مشتریان کافه دو فنجان قهوه می‌خرند – یکی برای خود و دیگری برای کسی که نیازمند است. این جنبش اکنون در سراسر جهان گسترش یافته است. حتی استارباکس در برخی از کشورها نیز طبق گزارشات به آن پیوسته بود.

“Sulla mia pelle”

کارگردان: آلسیو کرمونینی

این فیلم را می‌توانید از نتفلیکس تهیه کنید.

این فیلم که محصول سال 2018 است، جزو یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی است که داستان زندگی واقعی استفانو کوچی، نقشه‌بردار ساختمان رومی را روایت می‌کند. کوچی به اتهام مواد مخدر در بازداشت پلیس قرار گرفت. زمانی که در بازداشت بود بر اثر ضرب و شتم وحشیانه جان باخت.

این فیلم نه تنها داستان خود استفانو است، بلکه داستان چگونگی جنگیدن خانواده او برای یافتن حقیقت و آوردن عدالت به خاطر استفانو است.

این اثر با چهار جایزه دیوید دی دوناتلو (جایزه دیوید دی دوناتلو) از Accademia del Cinema Italiano (آکادمی سینمای ایتالیا)، از جمله یکی برای بهترین بازیگر مرد (الساندرو بورگی) و بهترین کارگردانی (آلسیو کرمونینی) مفتخر شد.

“Baarìa”

کارگردان: جوزپه تورناتوره

این فیلم را می‌توانید از نتفلیکس و آمازون تهیه کنید.

Baaria محصول سال 2009، که یک درام تاریخی است، بیننده را به پنجاه سال و به محلی که با عنوان “Baarìa” شناخته شده می‌برد. این فیلم که روایت خود را در دهه 1930 آغاز کرد، مجموعه‌ای از داستان‌ها را در خود دارد و مانند سایر فیلم‌های رایج طرحی منسجم را دنبال نمی‌کند.

این فیلم به بررسی خانواده، شغل، زندگی روستایی، عشق و سیاست می‌پردازد. تصاویر گرافیکی خاصی در این فیلم وجود دارد، بنابراین نماهای حساس باید به این موضوع توجه داشته باشند.

“Spettacolo” (2017)

کارگردانان: جف مالمبرگ و کریس شلن

این فیلم را می‌توانید از آمازون تهیه کنید.

Spettacolo نام این مستند در زبان ایتالیایی به‌معنای نمایش یا اجرا است. این فیلم داستان Monticchiello، شهری در توسکانی را روایت می‌کند که نیم قرن را صرف نمایشنامه‌ای درباره زندگی شهروندان خود کرده است.

با مناظر نفس‌گیر و صحنه‌هایی که مستقیماً از زندگی واقعی بیرون آمده‌اند، با مردم مونتیکیلو آشنا می‌شویم که به این فکر می‌کنند که چگونه هنرشان واقعیت‌شان را منعکس می‌کند.

“La siciliana ribelle”

کارگردان: مارکو آمنتا

این فیلم را می‎ن.انید از نتفلیکس تهیه کنید.

فیلم دختر سیسیلی (محصول سال 2008)، داستان واقعی ریتا آتریا (الهام‌بخش این فیلم) درباره عدالت و انتقام در مافیای سیسیلی بود. آتریا که ناخواسته در یک خانواده مافیایی به دنیا آمده است، جسد پدر و برادرش را می‌بیند که به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده‌اند.

ریتا آتریا که تنها یک نوجوان است، اومرتا – رمز سکوت مافیای سیسیلی – را شکسته و به‌دنبال قصاص قتل اعضای خانواده‌اش می‌رود. او برای یافتن عدالت با پلیس همکاری کرده و درنهایت باید در تلاش برای محافظت از جان خود به‌دنبال حمایت پلیس باشد.

اگرچه خانواده واقعی آتریا از این فیلم استقبال نکردند، اما مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

” “Reality

کارگردان: متئو گارونه

می‌توانید این فیلم را در آمازون تهیه کنید.

این فیلم داستان ماهی‌فروشی به نام لوچیانو است، مردی جاه‌طلب که رویای یافتن شهرت و ثروت را در سر دارد.

لوسیانو خود را فریب می‌دهد و فکر می‌کند که پس از تست بازیگری ناموفقش توسط تهیه کنندگان سریال تحت نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت. او رفتار خود را تغییر می‌دهد تا آنچه را که معتقد است چاپلوس‌کننده‌ترین تصویر از خود است، ارائه دهد و همسرش را با اعمال سخاوتمندانه بی‌پروا آزار می‌دهد.

این فیلم برنده جایزه بزرگ 2012 در جشنواره فیلم کن، مرز باریک بین حقیقت و خیال را بررسی می‌کند – و راه‌های بی‌شماری که فریب تصویر بر واقعیت می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد و به آن آسیب برساند.

“Il giardino dei Finzi-Contini”

کارگردان: ویتوریو دی سیکا

این فیلم را می‌توانید در آمازون تهیه کنید.

فینزی-کونتینی‌ها خانواده‎ای مرفه هستند که زندگی راحت آنها برای همیشه توسط یهودی ستیزی که بر موج فاشیسم سوار است، در سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم تغییر می‌کند.

“Il giardino dei Finzi-Contini” برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی در سال 1972 و خرس طلایی در بیست و یکمین جشنواره سالانه فیلم برلین، یک درام تاریخی و نئورئالیستی است که جزر و مد تاریخ و سیاست را بررسی می‌کند.

«La vita davanti a se»

کارگردان: ادواردو پونتی

می‌توانید این فیلم را در نتفلیکس جست‌وجو کنید.

در فیلم زندگی پیش رو که محصول سال 2020 است، سوفیا لورن، اسطوره سینما، نقش مادام رزا را بازی می‌کند که به بچه‌های بی سرپناه، جای خواب می‌دهد.

مادام رزا که در جوانی خود بسیار بی‌کس و بی سرپناه بود، پس از جان سالم به در بردن از هولوکاست، به مومو که یک پسر یتیم سنگالی که در حال روی آوردن به زندگی جنایتکارانه است، جای خواب و خوراک داده و او را زیر پر و بال خود می‌گیرد.

زندگی پیش رو بر اساس رمانی فرانسوی زبان به نام La vie devant soi، اثری از رومن گاری ساخته شده است.

“Oci ciornie”

کارگردان: نیکیتا میخالکوف

می‎توانید این فیلم را در نتفلیکس پیدا کنید.

Dark Eyes مجموعه‌ای از ایده‌های برگرفته از داستان‌های کوتاه آنتون چخوف – به ویژه با الهام از داستان “خانم با سگ ملوسش” ساخته شده است – دیالوگ‌های این فیلم به دو زبان ایتالیایی و روسی است. رومانو پاترونی با بازی مارچلو ماسترویانی، بازیگر مشهور ایتالیایی، از طریق فلاش بک‌ها روایت می‌کند که چگونه در روزهای قبل از جنگ جهانی اول عاشق یک بانوی روسی با چشم‌های تیره شد.

«Natale a 5 stelle»

کارگردان: مارکو ریسی

این فیلم را می‌توانید در نتفلیکس پیدا کنید.

اگر می‌خواهید در تعطیلات خود یک فیلم شاد را تماشا کنید، سعی کنید این فیلم را به لیست خود اضافه کنید. فرانکو ریسپولی، نخست‌وزیر ایتالیا در تعطیلات کریسمس برای کارهای رسمی به بوداپست سفر می‌کند و در خلال این سفر اتفاقات عجیبی برای او روی می‌دهد.

“Maraviglioso Boccaccio”

کارگردانان: پائولو و ویتوریو تاویانی

داستان این فیلم در قرن چهاردهم در فلورانس می‌گذرد که مردم با طاعون دست و پنجه نرم می‌کنند. مردم ثروتمند در حال فرار از شهر هستند و به امید نجات از این بیماری مهلک به حومه شهر توسکانی می‌گریزند.

بهترین فیلم های یادگیری زبان ایتالیایی

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین فیلم‌های سینمای ایتالیا پرداختیم که با تماشای آن‌ها می‌توانید زبان ایتالیای خود را تقویت کنید.

درصورتی که در یادگیری زبان ایتالیایی به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:کتابخانه‌های ویدیویی مجازی برای یادگیری زبان ایتالیایی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سارینا
    25 آبان 1402
    پاسخ دادن

    سلام من زبان ایتالیایی رو بصورت حرفه ای تسلط دارم برای اینکه بخوام در مجموعه وسیع شما مدرس بشم راهکاری هست لطف می کنید راهنمایی کنید .

    • ایرانمهر
      25 آبان 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله شما میتوانید جهت همکاری با مجموعه فرم جذب مدرس سایر زبانها (زبان ایتالیایی) از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.
      https://iranmehrcollege.com/other-languages-teacher-recruitment/

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید