IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان ایتالیایی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
23 مهر 1398

بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

یکی از زیبایی‌های یادگیری زبان‌های خارجی این است که شما می‌توانید با تماشای فیلم، زبان مورد نظر خود را یاد بگیرید، همزمان خوراکی بخورید، لذت ببرید و سرگرم شوید. شما چه روشی بهتر از یادگیری زبان با فیلم سراغ دارید؟ فرض کنید قرار است زبان ایتالیایی یاد بگیرید. زبان ایتالیایی زبانی پویا و مفرح است و پشت آن فرهنگی غنی وجود دارد. حالا اگر بخواهید به حرف ما گوش دهید و با تماشای فیلم به یادگیری زبان ایتالیایی بپردازید؛ در حقیقت به این فرهنگ غنی و زبان پررنگ و لعاب اجازه می‌دهید که در صفحه‌نمایش بزرگ تلویزیون یا صفحه‌نمایش کوچک لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراهتان جای بگیرد و خودنمایی کند.  

فرقی نمی‌کند که دقیقا قصد دارید چه نوع فیلمی تماشا کنید. ممکن است ترجیح دهید به موسیقی‌های ایتالیایی گوش دهید، فیلم‌های باشکوه ایتالیایی ببینید یا یک کانال به‌روز ایتالیایی را در یوتیوب دنبال کنید. در هر حال، حتی ضعیف‌ترین زبان‌آموزان هم می‌توانند از این طریق با فرهنگ مدرن ایتالیایی آشنا شوند و یادگیری خود را کامل کنند.

علاوه بر این، با تماشای فیلم‌های ایتالیایی، وقت بیشتری برای یادگیری زبان ایتالیایی صرف می‌کنید و حتی متوجه گذر زمان نمی‌شوید. این زمان حتی بیشتر از وقتی است که برای سر و کله زدن با کتاب‌های کار یا اپلیکیشن‌های آموزشی زبان ایتالیایی سپری می‌کنید. حتی می‌توانید اپلیکیشن نتفلیکس یا هر اپلیکیشن پخش فیلم را روی گوشی‌های آیفون، گوشی‌های اندرویدی یا سایر دستگاه‌ها نصب کنید و به تماشای فیلم بپردازید.

البته یادگیری با فیلم هم تکنیک‌های مخصوص خودش را دارد و باید زیر و بم آن را بلد باشید. پس اگر مایل هستید که این ترفندها را بدانید، با ما همراه باشید تا روش‌های یادگیری زبان با فیلم را یاد بگیرید.

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

چگونه از فیلم‌های ایتالیایی حداکثر استفاده را ببرید

تماشای فیلم‌های ایتالیایی یکی از موثر‌ترین و البته جالب‌ترین روش‌ها برای تقویت زبان ایتالیایی است.

با تماشای این فیلم‌ها می‌توانید با مکالمات واقعی و روزمره‌ی بومی‌های ایتالیایی‌زبان آشنا شوید. با اینکه فیلم ممکن است زیرنویس داشته باشد، ولی در این فیلم‌ها از زبان محاوره استفاده می‌شود. یعنی زبانی رایج‌تر که احتمالا زبان‌آموز آن را در کتاب‌های درسی یاد نمی‌گیرد.

شاید به نظرتان حرف من کلیشه‌ای باشد. ولی اگر قبلا زبان انگلیسی را یاد گرفته باشید، حتما هنگام تماشای فیلم با اصطلاحاتی برخورد می‌کنید که به گوشتان ناآشنا هستند یا بسیار سریع بیان می‌شوند. علت این موضوع دقیقا عدم آشنایی با زبان محاوره‌ی انگلیسی است. چون شما هر آنچه یاد گرفته‌اید، از کتاب‌های کار بوده یا عادت دارید که به پادکست گوش دهید.

معمولا زبانی که در پادکست، کتاب‌کار یا اپلیکیشن‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زبان رسمی و کتابی است. اما همیشه باید به یاد داشته باشید، همانطور که فارسی‌زبان‌ها برای مکالمات از جملات شکسته و محاوره استفاده می‌کنند، مردم سایر کشورها هم همین‌کار را انجام می‌دهند.

با تماشای فیلم‌های ایتالیایی می‌توانید اصطلاحات عامیانه را یاد بگیرید، لحن سریع را بهتر درک کنید و با سایر گویش‌های ایتالیایی هم آشنا شوید. 

برای اینکه بتوانید از فیلم‌های ایتالیایی برای تقویت زبان استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنم که استراتژی سه مرحله‌ای را که قرار است به شما معرفی کنیم، دنبال کنید. روند این استراتژی به شما کمک می‌کند تا واقعا و حقیقتا هر صحنه از فیلم ایتالیایی  را که تماشا می‌کنید، درک کنید. حتی بتوانید مهارت‌های مکالمه، خواندن و مهارت شنیداری را در زبان ایتالیایی تقویت نمایید. بله، تمام آن‌ها را می‌توانید یک باره و تنها با تماشای فیلم‌های ایتالیایی به دست آورید.

مرحله‌ی اول: تماشای فیلم‌های ایتالیایی با زیرنویس انگلیسی (یا فارسی)

وقتی برای اولین بار می‌خواهید به تماشای فیلم‌های ایتالیایی بپردازید، حتما آن را با زیرنویس انگلیسی (یا فارسی) تماشا کنید.

شاید مرحله‌ی اول بی‌فایده به نظر برسد. تعداد زیادی از افراد و اساتید با استفاده از زیرنویس انگلیسی یا فارسی مشکل دارند. آن‌ها معتقد هستند که زیرنویس شاید ترجمه‌ی صحیحی از آنچه که گفته شده ارائه نمی‌دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، شما می‌توانید از زیرنویس‌های انگلیسی برای افزایش دانش خود استفاده کنید.  

شاید از نظر شما بهتر باشد که اصلا از زیرنویس استفاده نکنید، ولی زیرنویس انگلیسی به شما اجازه می‌دهد که محتوای فیلم را بهتر درک کنید و با زبان ایتالیایی بیشتر آشنا شوید.

مرحله‌ی دوم: همان فیلم را با زیرنویس ایتالیایی تماشا کنید

فیلم یا صحنه‌ی دلخواهی را که با زیرنویس انگلیسی تماشا کردید حالا با زیرنویس ایتالیایی تماشا کنید. به این ترتیب، می‌توانید دقیقا با ماجرای صحنه خو بگیرید و با کلمات هم آشنا شوید. در این زمان می‌توانید روی زبان ایتالیایی به خوبی تمرکز کنید.

حتما هنگام تماشای فیلم، دفترچه و خودکار همراهتان باشد تا اگر با کلمات و عباراتی برخورد کردید که معنی آن‌ها را نمی‌دانستید و می‌خواستید از آن‌ها برای استفاده در مکالمات بعدی استفاده کنید، بتوانید آن‌ها را بنویسید.

مرحله‌ی سوم: همان فیلم را مجددا بدون زیرنویس تماشا کنید.

بالاخره وقت آن رسیده که فیلم را بدون زیرنویس تماشا کنید. حالا که فیلم یا صحنه‌ی مورد نظر را با زیرنویس انگلیسی و ایتالیایی تماشا کرده‌اید، باید بتوانید ماجرای آن بخش را بدون کمک زیرنویس‌ها بیان کنید.

تماشای یک صحنه برای سومین بار و بدون زیرنویس به شما کمک می‌کند تا کلمات و عبارات جدیدی را که دو دفعه‌ی قبل با آن‌ها آشنا شده‌اید، بهتر به خاطر بسپارید. جالب است بدانید که با تماشای آن برای بار سوم حسابی شوکه می‌شوید که معنی تمام اصطلاحات و کلمات را درک می‌کنید و همه را به درستی تشخیص می‌دهید!

علاوه بر این، بعد از کمی تمرین حتی دیگر به این سه مرحله نیازی پیدا نمی‌کنید و رفته رفته از همان ابتدا یک فیلم را بدون زیرنویس تماشا خواهید کرد. اگر می‌خواهید در زبان ایتالیایی خبره شوید، پس شهامت به خرج دهید و مرحله‌ی یک یا دو را هر وقت خواستید، کنار بگذارید. حالا وقت آن رسیده که بهترین فیلم‌های ایتالیایی را به شما معرفی کنیم:

“Suburra”

سوبورا

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

اولین فیلم این لیست «سوبورا» است. یک فیلم جنایی که بر اساس رمانی نوشته‌ی «کارلو بونینی» (Carlo Bonini) و « جانکارلو د کاتالدو» (Giancarlo De Cataldo) نوشته شده است.

داستان فیلم به جرم و جنایات سازماندهی‌شده و سیاست‌های ایتالیا مربوط می‌شود و راجع به قتل یک زن و ارتباط آن با یکی از اعضای مجلس ایتالیاست. این فیلم هیجان‌انگیز، درام و دارک، تلاش‌ نقش اول جهت پنهان‌‌سازی قتل زن را نشان می‌دهد. او با این کار سعی دارد زندگی خود، خانواده و همینطور حرفه‌اش را نجات دهد.

“Io sono l’amore” (“I Am Love”)

من عشق هستم

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

فیلم «من عشق هستم» که به امروز مربوط می‌شود، به دو دلیل واقعا فوق‌العاده است: ستاره‌ی انگلیسی «تیلدا سوینتن» (Tilda Swinton) در این فیلم بازی کرده و جالب اینجاست که در کل فیلم، او به خوبی به زبان ایتالیایی صحبت می‌کند!

در فیلم، «سوینتن» نقش زنی روسی را بازی می‌کند که کشور خودش (روسیه) را رها کرده و با مردی ایتالیایی ازدواج کرده است و حالا مادر یک خانواده‌ی ایتالیایی بسیار خوش‌ذوق در میلان است. صرف‌نظر از پیشخدمت‌ها، شام‌های خوش‌رنگ و لعاب و ارتباط فوق‌العاده با سایر خانواده‌های میلانی، همه چیز این خانواده آنطور که به نظر می‌رسد، خوب و عالی نیست.  

این فیلم برای زبان‌آموزان ایتالیایی بسیار مناسب است، چون روی مکالمات ثروتمندان ایتالیایی تمرکز دارد. بسیار خوب، شاید کمی عجیب به نظر برسد. ولی حرف مرا گوش دهید. شاید سایر فیلم‌ها راجع به خانواده‌های سطح متوسط ساخته شده باشد، ولی در این فیلم می‌توانید یاد بگیرید که خانواده‌های ثروتمند ایتالیایی چگونه با یکدیگر صحبت می‌کنند.

تفاوت مکالمات این فیلم با سایر فیلم‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد و زبان‌آموز یاد می‌گیرد که در برخی شرایط چگونه رسمی صحبت کند.

“Terraferma” (“Dry Land”)

سرزمین خشک

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

در این فیلم دراماتیک که در سال 2011 ساخته شده است، می‌توانید هنر فیلم‌برداری حرفه‌ای و ایفای نقش قدرتمند بازیگران را مشاهده کنید و به شرایط پیچیده‌ی اجتماعی و سیاسی ایتالیا نگاه عمیق‌تری داشته باشید. موضوعی که هنوز ایتالیایی‌ها با آن درگیر هستند.

“Benvenuto Presidente!” (“Welcome Mr. President”)

خوش آمدید آقای رئیس جمهور

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

آیا از آن فیلم‌های سیاسی که زیاد هم سنگین نیستند خوشتان می‌آید؟ در اینجا فیلمی سیاسی کمدی داریم که از تماشای آن لذت خواهید برد.

فیلم راجع به شهر کوچکی است که درگیر فساد و جنایات دنیای سیاسی ایتالیاست و همانطور که تصورش را می‌کنید، سخنان و دیالوگ‌های تاثیرگذار زیادی دارد.  

“Il conformista” (“The Conformist”)

دنباله‌رو

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

این فیلم کلاسیک ایتالیایی توسط اسطوره‌ی سینما یعنی «برناردو برتولوچی» (Bernardo Bertolucci» کارگردانی شده است. ماهیت هنری فیلم باعث می‌شود که طرح داستان (plot) چالش‌برانگیز پیش برود. در این فیلم موضوعاتی چون فاشیسم، سیاست مخفی و … مطرح می‌شود. فیلم «دنباله‌رو» گزینه‌ای جالب برای زبان‌آموزان ایتالیایی است که می‌خواهند با کلمات و عبارات مختلفی که توسط قشر سطح متوسط، قشر ثروتمند و قشر مذهبی جامعه بیان می‌شود، آشنا شوند. همچنین،‌ تماشای این فیلم به کسانی که به جزئیات، دکوراسیون هنری و معماری اسطوره‌ای علاقه‌ دارند، توصیه می‌شود.

“Il capitale umano” (“Human Capital”)

فیلم «سرمایه‌ی انسانی»

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

حالا می‌خواهیم فیلم جدیدتری را معرفی کنیم که در سال 2013 ساخته شده است. اگر قبلا فیلم «سرمایه‌ی انسانی» را تماشا نکرده‌اید، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تقویت زبان ایتالیایی باشد. در این فیلم وقایع طی سلسله مراتب رخ می‌دهند. پس آماده باشید تا درگیری گذشته، حال و آینده را به روش ایتالیایی‌ها تماشا کنید.

این فیلم راجع به خانواده‌هایی از کلاس‌های مختلف اجتماعی است که با یکدیگر درگیر می‌شوند. در فیلم «سرمایه‌ی انسانی» موضوعاتی چون جاه‌طلبی، پستی، عشق، اشتیاق و قدرت مطرح می‌شود.

به لطف ایفای نقش بازیگران بزرگ و قدرتمند این فیلم، تماشای آن برای زبان‌آموزان ایتالیایی بسیار جالب و سرگرم‌کننده است. در این فیلم، با لهجه‌های مختلف بومی‌زبان‌های متفاوت آشنا می‌شوید که در شرایط مختلف و تحت تاثیر قوانین زبان‌شناسی متفاوت صحبت می‌کنند.

“Palio”

 

فیلم «پالیو»

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

این فیلم شاید کمی سلیقه‌ای باشد، پس به خاطر این که سلیقه‌ی شخصی‌ام را وارد لیست می‌کنم، مرا ببخشید.

اگر به فیلم‌های مستند علاقه دارید، پس فیلم «پالیو» انتخاب بسیار مناسبی است.

نام این فیلم بر اساس ماجرایی در سیه‌نا گرفته شده است و حقیقتا عنوان کامل آن « Palio di Siena» است. فیلم به مسابقه‌ی اسب‌دوانی در ایتالیا که در حقیقت طولانی‌ترین مسابقه‌ی اسب‌دوانی در دنیا است، اشاره می‌کند. نقش اصلی این مستند مردی به نام «جیووانی» (Giovanni) است که در مسابقات پیشرفت می‌کند تا رقابت را ببرد و اول بشود.

با اینکه فیلم مستند است، ولی هیجان آن بالاست. این فیلم را می‌توان گزینه‌ی بی‌نظیری برای یادگیری زبان ایتالیایی به حساب آورد. چون به زبان‌آموزان این فرصت را می‌دهد تا با مکالمات زبان ایتالیایی در دنیای واقعی آشنا شوند. چون بخش زیادی از فیلم بدون زیرنویس است و مصاحبه‌های موجود در آن حقیقی و واقعی هستند.

“La vita è bella” (“Life Is Beautiful”)

زندگی زیباست

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

و شما چه می‌دانید؟ این فیلم یکی دیگر از آثار کلاسیک سینمای ایتالیا و مملو از اتفاقات اشک‌آور است!

فیلم «زندگی زیباست» که به کارگردانی «روبرتو بنینی» ساخته شده است، یکی از برترین آثار کمدی ایتالیایی به حساب می‌آید که در حقیقت، فقط نیمه‌ی اول آن حالت کمدی دارد. در واقع فیلم به دو بخش کاملا متفاوت تقسیم می‌شود. نیمه‌ی اول فیلم راجع به «گوییدو» (Guido) مردی یهودی است که خود و خانواده‌اش در کمپ کاروری نازی‌ها، در جنگ جهانی دوم زندگی می‌کنند. نیمه‌ی دوم فیلم به ماجرای یهودی ستیزی در همین جنگ اشاره دارد. فیلم انگلیسی‌زبان «فرار از سابیبور» هم به همین ماجرا اشاره دارد و شکنجه‌ی یهودی‌ها را به وضوح نشان می‌دهد و بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. در فیلم «زندگی زیباست»، گوییدو و خانواده‌اش باید با شرایط ترسناک این کمپ مقابله کنند و ماجراهای مختلفی از این طریق به وجود می‌آید.

با اینکه جو فیلم گاهی سنگین می‌شود، ولی تصورات «گوییدو» لحظات شیرین و بامزه‌ای به فیلم اضافه می‌کند. فیلم «زندگی زیباست» نه تنها برای تقویت مهارتتان در زبان ایتالیایی گزینه‌ای فوق‌العاده است، بلکه از شرایط سیاسی ایتالیا در جنگ جهانی دوم به شما اطلاعات بیشتری می‌دهد و آگاهی‌تان را بیشتر می‌کند.

“La grande bellezza” (“The Great Beauty”)

زیبایی بزرگ

اگر تا‌به‌حال این شاهکار را تماشا نکرده‌اید، پس هرچه سریع‌تر لپ‌تاپ خود را روشن کنید، این فیلم را دانلود کنید و سریعا به تماشای آن بپردازید. متاسفانه اخیرا تماشای آنلاین این فیلم در دسترس نیست و شما می‌توانید آن را به لیست فیلم‌هایی که باید دانلود کنید اضافه کنید.

این درام کمدی ایتالیایی، به عنوان شاهکار کلاسیک شناخته شد و در هشتاد و ششمین مراسم جوایز Academy Awards سال 2014، برنده‌ی جایزه بهترین فیلم به زبان خارجی شد.

ماجرای فیلم به پیرمردی به اسم «جپ» (Jep) مربوط می‌شود که زمانی نویسنده‌ی مشهوری بوده و حالا وارد دوران بازنشستگی می‌شود. این داستان به گذشته‌ و تجربیات او در زندگی، عشق و روابطش اشاره می‌کند. همچنین، در فیلم این حقیقت مطرح می‌شود که از نظر او، زندگی و عمرش تلف شده است. در این فیلم، احساسات مختلفی از جمله احساس خوب، ناراحتی، خوشی و ناراحتی بیان می‌شود. مطمئنا هنگام تماشای آن، به یکی دو بسته دستمال کاغذی احتیاج پیدا می‌کنید.

سخن آخر

خدایا، با این همه فیلم ایتالیایی که همگی در دسترس هستند، نمی‌خواهم حتی برای آخر هفته صبر کنم! می‌خواهم همین امشب به دنیای فیلم‌های ایتالیایی بروم، این فیلم‌ها را پیدا کنم و از تماشای آن‌ها لذت ببرم (و البته به تقویت مهارت‌هایم در زبان ایتالیایی بپردازم!). شما هم دست به کار شوید! اگر می‌خواهید با تماشای فیلم به یادگیری زبان ایتالیایی بپردازید، پس دست بجنبانید و مشغول شوید. هیچ‌کس به شما خرده نمی‌گیرد، قول می‌دهم


بیشتر بخوانید:  8 وبلاگ ایتالیایی جالب برای همه علایق

بیشتر بخوانید:  بهترین فیلم‌ها برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Maedeh
    8 دی 1401
    پاسخ دادن

    سلام چقدر عالی

    • ایرانمهر
      8 دی 1401
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر ممنونم از شما
      موفق باشین

  2. Maedeh
    25 اسفند 1399
    پاسخ دادن

    من نمیتونم برای فیلم ها زیرنویس ایتالیایی پیدا کنم میشه راهنماییم کنید؟

    • آموزشگاه ایرانمهر
      25 اسفند 1399
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر با شماره تماس دفتر مرکزی تماس بگیرید وازسوپروایزرین مجموعه اطلاعات کسب کنید84378 داخلی445

  3. مهدی
    21 بهمن 1399
    پاسخ دادن

    با سلام
    برای تهیه فیلمها و زیرنویس هایشان که گفتید باید چی کار کنیم .
    خودتون دارید .???

    • آموزشگاه ایرانمهر
      21 بهمن 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر نه متاسفانه باید از سایت یا انتشارات معتبر خریداری فرمایید

  4. Omid
    11 تیر 1399
    پاسخ دادن

    سلام وقتتون بخیر،زیر نویس ایتالیایی این فیلم ها رو از کجا میتونم دانلود کنم؟میشه لطفا راهنمایی کنید؟ممنونم

    • آموزشگاه ایرانمهر
      11 تیر 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر متاسفانه ارائه نرم افزاروسایت مقدور نمی باشد

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید